"sokszor a CPU-ra terhelnek VGA-ra írandó rutinokat"
Ezt nem teljesen értem, amiket leírtam, azok mind CPU-dolgok...
"...és egyik sem lassítja a másikat"
Kicsit túl optimista világban élsz, sajnos ez nem egészen így működik. Csinálsz egy játékot, írsz hozzá egy motort (ami mikor készül, még azt se tudod, milyen hardverek lesznek, mire kijön a játék) majd mire nagyjából elkészült, és látszik is valami a kiadáskori hardverekből, elkezdenek tesztelni, optimalizálni rá. Ez viszont nem egy olyan folyamat, amely akkor sikeres, ha sikerült összelőni tökéletes egyensúlyba a VGA-t és CPU-t. Ekkor ugyanis kétfelé mehetnek a programozók: vagy keresnek gyorsabban futó algoritmust, ami nem mindig létezik, vagy keresnek valami gyorsított utasítást a CPU-ban általános helyett, vagy egészen egyszerűen elkezdik "visszabutítani" az algoritmust.... A probléma ott van, hogy az első verzió igencsak idő és erőforrásigényes, a második verzió lehetőségeiben erősen korlátolt, a harmadik verzió pedig olcsó, egyszerű és majdhogynem a végtelenségig fokozható. Nem tudom, te hogy vagy vele, de én szívesebben játszok egy összetett, nem kiegyensúlyozott progival, mint egy kiegyensúlyozott de primitívvel.
Arról nem is beszélve, hogy a GTA4 a kiadásakori legjobb hardverekkel (pl. nálam I7 920+4890 vagy akár GTX260-280) tökéletesen, és kiegyensúlyozottan futott, ha valakinek a büszkesége megengedte a textúrákat mediumra, a látótávolságot, meg detail distance-t 80-ra lehúzni. Viszont ezekszerint mégis jól volt optimalizálva. A mostani full CPU-limit az időközben megjelent jóval gyorsabb VGA-knak tudható be. Hozzáteszem, ha valaki egy I7 965XE-vel is rendelkezett volna, annak még tuningolnia sem kellett volna egy centit sem, nem úgy, mint nekem a 920-at. És szerintem az se olyan nagy gond, hogy úgy adták ki a játékot, hogy a következő generációs hardvereken futhasson csak igazán jól maxon.... Pl. ha előveszem egy év múlva, akkor lehet jó lesz felhúzni maxra... Emlékszem anno a DOOM3-ra, a maximumhoz 512MB-os VGA kellett, az akkori csúcskártyákon 128-256MB volt.... Viszont most poén volt elővenni kb. 5 év után, és Ultra-n végigtolni.... És most sem nézett ki olyan vészesen, és még mindig szanaszét tudta paráztatni az embert...
"Ha az a minimális DX11 grafika, amit beletettek, így belassítja az 5850-et, az megint nem a proci hibája."
Az a minimális DX11 az nagyságrendekkel komolyabb post process (árnyalások minősége főleg) és 16 bites helyett 24 bites HDR megjelenítés. Első ránézésre is szebbek lettek a színek, nem kevéssel. És ezt tapasztalatból mondom. A tesszelláció, vízeffekteken, meg zászlólengés, meg komolyabb nézőtér nekem nem nagyon tűnt fel, de elvileg az is van.
De amúgy nem teljesen értem mire akarsz kilyukadni, alapon nincs tuning, mi lehetne instabil? Úgy van icipici beszaggatás helyenként.... Tuningolva meg nincs. Bár elméletileg a 4870 DX9-ben kb. ugyanolyan gyors, mint az 5850 DX11-ben, szval te is ki tudnád próbálni... [link] Sima benchmarkot indítassz, és figyeled az első néhány kanyart a tömeggel....
[I"]szériákat hagyják a francba"
Nyilván több energiát fognak fordítani egy friss szériára, amire még kell optimalizálni, minthogy az utolsó deka teljesítményt is kicsavarják a régebbi szériából, amire már optimalizálták elég rendesen a drivert...
"sem VGA gyártó nem gyártana olyan kártyát, amelynek a meghajtásához nincs megfelelő processzor a piacon"
Ez kizárólag a programtól függ.... Valahol egy 5970 alá is elég egy E8600 alapon, valahol meg egy 980X se hajtja ki. Ebbe vagy beletörődsz, vagy veszel konzolt.
"...nem képesek elég erős processzort gyártani a leggyorsabb VGA-k alá?"
Sajnos a kuatás-fejlesztés nem így működik, hogy Banános Joe bemegy Intelhez, hogy bocs, srácok, nagyon ciki hogy nem hajtjátok ki a csúcs VGA-t, és Intel egy hónap múlva már szállítja a dupla teljesítményű motyót.... Egy processzor kifejlesztése években mérhető idő....
"tuningból élők"
Biztosíthatlak, hogy nem tartozom közéjük, ha tehetném, vennék 980XE-t, aztán hajtanám alapon pofa nélkül.... De sajnos anyagi helyzetem nem teszi lehetővé, hogy így szórjam a pénzt. Szerintem az a 3675Mhz, amin hajtom a procim, messze nem a melldöngetős kategória...
Tökéletesen megértelek, hogy a saját tapasztalataid tartod meghatározónak, nem másét, ezzel én is így vagyok. És ezért tuningolom az I7-et is... (+GTA4 miatt nem is kérdés, mivel mostanában játszogatok azzal is).
"De ha bárminek erősebb procira lenne szüksége a piacon lévő legerősebb CPU-nál, az Intel habozás nélkül kihozná. "
Az Intel-nél nem így működnek a dolgok... Arról nem beszélve, hogy mindig leszenk olyan progik, amiknek a világ összes processzorteljesítménye sem lesz elég... Ott van a 980X... Nem játékok miatt lett kihozva, elhiheted.
"...akkor használd úgy, én használom az én konfigomat a magam tapasztalata szerint. "
Nyilvánvalóan így lesz, csak akkor még maradjunk annyiban, hogy én nem fogom hangoztatni, hogy az I7-et tunigolni kell a megfelelő játékteljesítményhez (eddig se hangoztattam) de akkor megkérnélek, hogy te se hangoztasd, hogy alapon kihajt minden játékot akár 5870-el is, mert ez így kerek-perec hazugság.
Idézlek:"Nem tudom, AMD-nél van-e ilyen, de amíg az i920-am alapon is erősebb a legmenőbb Phenom-nál, addig nem különösebben izgat a dolog, túlhajtani meg még HD5870-hez sem kellene. " Forrás (utolsó sorokban keresni): [link] Csak hogy tiszta legyen, miért indult ez az fél-off téma....
[ Szerkesztve ]