Hirdetés

2024. május 30., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2018-03-18 14:44:30

LOGOUT.hu

A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#14412) BeZol válasza Paxker315 (#14402) üzenetére


BeZol
őstag

Húgom 2012/05 havi 1.4 diesel Yaris-a is ilyen.
130 km/h körül már 3/4 hangerőre kell tekerni a hifit h halljad a zenét, az apple watch-on pedig nem tudtam beszélgetni, le kellett lassítani 110 körülre h halljam mit mondanak.

Ugye ez a széria 2 faceliftet is megélt (kérdés javult-e a zajszigetelésük) mire megjelent az új Yaris (2020 nyarától volt rendelhető).

Na nekünk most ez az új Yaris van hibridként, és hidd el, sokkal-sokkal halkabb, mint a régi Yaris.

Ezt a decibeles Adac tesztet amit láttam h régen linkeltél ezt nem tudom hova tenni, mert családi autónak faceliftes BMW 535D Gran Turismo volt eddig, amiben konkrétan a melletted álló hangos diesel kamiont/buszt sem hallod be, és 69dB zajt írnak rá 140km/h-nál, a 3. generációs Yarisokra meg 71-72dB-elt, holott ég és föld a két autó zajszintben, kétlem h 2-3dB ennyire bazira sok zajszigetelést jelentene!

Tehát igen, ezek után sztem is az a legjobb, ha hasonló próbaúton kipróbálod mindegyik típust, lehetőleg egyikből a másikba átülve, mert akkor azonnal feltűnik a dolog.

Azt azért hozzátenném, hogy videókártyák alapján a teszteken van, hogy teszem azt 44dB-elnek írnak két típust is.
Legyen példa kedvéért Gigabyte Gaming OC az egyik, a másik pedig egy MSI Gaming X Trio típusú.
Hiába egyforma a hangerejük (valszeg nem az, de most legyen az) a hivatalos online tesztek szerint (valszeg hasonló a ventifordulatszám is, kivéve ha egyik okosabban csinálta és ezért gyorsabb ventikkel is halkabb), többször tapasztaltam olyat, hogy a gyakorlatban a zajnak a frekvenciája teljesen más volt, tehát míg az egyik ilyen magasfrekvenciásabb zajt adott ki, a másik mélyebbet.
Az egyik konkrétan irritáló volt, a másik teljesen normálisnak tűnt, hivatalos méréseken pedig dB-elre azonosak (még a ventifordulatszámokat is megnéztem mi volt a hivatalos teszteken és nálam is annyi volt).

Ezt a példát is csak azért hoztam, hogy el kell menni, ki kell próbálni, tapasztalatot pedig meg lehet osztani, online teszteknek pedig sajnos nem szabad 100%-osan hinni, sok az elfogult vagy rejtetten fizetett hirdetéses cikk.
Karotta pl. csinált nemrég Mercedes EQE youtube tesztet és csak ő hozta elő, h mennyire zörög, csattog a kocsi bizonyos esetekben 40m Ft-os árcédula mellett, az írott cikkbe ez talán be sem került...
De akár ott van az új Skoda Octavia-k központi kijelzője, hogy népítéletek alapján folyton lefagy, lassú és kvázi használhatatlan, ezt pedig kb. egyik cikkíró sem említette, csak h majd biztos frissítik, lehetne jobb, bla-bla...

3. gen Yaris-t megjelenéskor eléggé dícsérték, pedig pl. számomra elég nagy kalap kaki az érzéketlen kormányával és a magas menetzajjal... Nyomvájús országúton esőben konkrétan életveszélyes, mert ha elviszi a kormányt a víz és korrigálni kell, akkor "túlkorrigálsz" az érzéketlen és túl könnyen járó kormány miatt.
A fékrendszerét is dícsérték anno a tesztekben, hát nyomj egy vészfékezést autópályán... Ki akar törni a hátulja és ideges az egész kocsi, az is balesetveszélyes, na meg megállni is alig akart ilyen vészhelyzetben...
(És ezek még az újonnan vásárolt kocsi első éves tapasztalatai, 2013 utántól nem voltam hajlandó beülni abba a kocsiba. Egyértelműen csak városon belülre való, csak akkor minek árultak diesel-t is...)

Egyéb:
az mennyire normális egy hibrid Toyota Yaris-nál, hogy egy helyben állva nem hűt a klíma?
Amit előtte menet közben lehűtött azt álló helyzetben 3-5 percen belül kifújja és utána egyre melegebb lesz végül pedig már a kinti levegőt beengedni is jobb mert nem hűt semmit csak érzésre keringeti a belső levegőt ami 28fokos napsütében biztosan 30+ fok volt már 20+ perc egy helyben várakozásnál.
Nem akarom elhinni, hogy ez gyárilag normális, mondjuk azok után h 20km/h felett az ajtók sem zárnak be maguktól és be sem állítható sima kulcsos Yarisnál, ezt sem akartam elhinni.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.