- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 3 – Paradicsomos káposzta (amit amúgy utálok)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
válasz
Kiskutya #2163 üzenetére
Első sorban nem az számít, hogy ki mit "reklámoz", hanem, hogy a gyártó mennyi jótállást vállal a termékre. (Jogvita esetén viszont jól jön egy a gyártó oldaláról mentett fotó a gyári garanciáról, vagy a termék dobozán a gyári garanciát hirdető felirat fotója, ill. maga a doboz.)
A TCL televíziók esetében ez 5 év. Amennyiben a Telekom a hivatalos hazai importőrtől vásárolja a TCL termékeket, úgy semmi problémája nem lehet azzal, hogy az 5 év gyári jótállást továbbadja a fogyasztónak.
Erre egyébként jogszabály is kötelezi.
Az 1 éven túl felmerülő esetleges garanciális igény esetén (de akár azon belül is) sem küldhet tovább a "szervizhez", hogy velük intézd a javíttatást/cserét, mert a fogyasztói szerződést velük kötötted, ők felelnek egyetemlegesen a garanciális jogaid biztosításáért.
Tehát amennyiben szükséges, nyugodtan fordulj hozzájuk. (Fordulhatsz közvetlenül a szervizhez is, ha számodra az a kényelmesebb, egyszerűbb, de a lényeg, hogy erre a forgalmazó nem kötelezhet. Ez a te döntésed.)
Ha pedig esetleg "saját szakállukra", a hazai importőrt megkerülve ők maguk szerzik be a TCL termékeket, akkor a törvény értelmében importőrré válnak, tehát megint csak kötelesek a gyári jótállást továbbadni. (Ráadásul közvetlen beszerzés, és EU-s képviselet hiányában, még gyártónak is minősülnek, tehát nem csak a fogyasztói jogokért, de még a termékbiztonságért is ők felelnek.)
Plusz info-ként érdemes tudni, hogy idén augusztustól a hazai fogyasztóvédelem nagyobb hatáskört kapott, mert immár a teljes ellátási láncot ellenőrizheti (forgalmazó, nagykereskedő, importőr, gyártó, és még ezek raktárai is), amennyiben a lánc végén a fogyasztó áll. Ez egy nagyon-nagyon fontos lépés a hazai fogyasztóvédelem történetében, és nagyon jó dolog a fogyasztókra nézve. (Pláne azok után, hogy az elmúlt évtizedben mennyire "megnyirbálták" a fogyasztóvédelem hatáskörét.)
És még azt is érdemes tudni, hogy amennyiben a Telekom minden hazai fogyasztónak a fentieket kommunikálja (márpedig az itteni hozzászólások alapján így tűnik), akkor még a GVH felé is lehet tenni közérdekű bejelentést.
Hiszen nem elszigetelt esetről van szó, hanem több száz, vagy több ezer fogyasztót érintő jogsértésről. (Fogyasztók széles körét érintő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.)
Arra vonatkozóan ugyanis nekik van hatáskörük intézkedni.
Legyetek mindig tudatos fogyasztók!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung UE40NU7192 101 cm / 40 4K UHD Smart TV 6 hó garancia Házhozszállítás
- SAMSUNG (QE75LS03D ) FRAME ! 190CM 4K SMART CSÚCS TV ! 2024 MODELL! AKCIÓ!
- LG 65NANO81T3A 165 cm / 65 4K UHD NanoCell Smart TV 6 hó garancia Házhozszállítás
- Samsung 55" QLED 4K Q60D Smart Quantum HDR TV
- Samsung 24" TV bontatlan
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3109
- AKCIÓ! MSI Z77 MPOWER Z77 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P53s - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I Nvidia I 15,6" FHD I W11 I Cam I Gari!
- Dell 14 Latitude 5440 FHD IPS i5-1245U vPro 4.4Ghz 10mag 16GB 256GB Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest