Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- SzDavid99: Van 20 perced? Akkor tanulj meg koreait olvasni!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- GoodSpeed: Pillangóhatás: F billentyű meghibásodása -új gamer számítógépasztal
- Kalandor: „Ha engedtem volna a lelkiismeretemnek, az üzlet kevésbé lett volna jövedelmező”
-
LOGOUT
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
válasz
Kiskutya #2163 üzenetére
Első sorban nem az számít, hogy ki mit "reklámoz", hanem, hogy a gyártó mennyi jótállást vállal a termékre. (Jogvita esetén viszont jól jön egy a gyártó oldaláról mentett fotó a gyári garanciáról, vagy a termék dobozán a gyári garanciát hirdető felirat fotója, ill. maga a doboz.)
A TCL televíziók esetében ez 5 év. Amennyiben a Telekom a hivatalos hazai importőrtől vásárolja a TCL termékeket, úgy semmi problémája nem lehet azzal, hogy az 5 év gyári jótállást továbbadja a fogyasztónak.
Erre egyébként jogszabály is kötelezi.
Az 1 éven túl felmerülő esetleges garanciális igény esetén (de akár azon belül is) sem küldhet tovább a "szervizhez", hogy velük intézd a javíttatást/cserét, mert a fogyasztói szerződést velük kötötted, ők felelnek egyetemlegesen a garanciális jogaid biztosításáért.
Tehát amennyiben szükséges, nyugodtan fordulj hozzájuk. (Fordulhatsz közvetlenül a szervizhez is, ha számodra az a kényelmesebb, egyszerűbb, de a lényeg, hogy erre a forgalmazó nem kötelezhet. Ez a te döntésed.)
Ha pedig esetleg "saját szakállukra", a hazai importőrt megkerülve ők maguk szerzik be a TCL termékeket, akkor a törvény értelmében importőrré válnak, tehát megint csak kötelesek a gyári jótállást továbbadni. (Ráadásul közvetlen beszerzés, és EU-s képviselet hiányában, még gyártónak is minősülnek, tehát nem csak a fogyasztói jogokért, de még a termékbiztonságért is ők felelnek.)
Plusz info-ként érdemes tudni, hogy idén augusztustól a hazai fogyasztóvédelem nagyobb hatáskört kapott, mert immár a teljes ellátási láncot ellenőrizheti (forgalmazó, nagykereskedő, importőr, gyártó, és még ezek raktárai is), amennyiben a lánc végén a fogyasztó áll. Ez egy nagyon-nagyon fontos lépés a hazai fogyasztóvédelem történetében, és nagyon jó dolog a fogyasztókra nézve. (Pláne azok után, hogy az elmúlt évtizedben mennyire "megnyirbálták" a fogyasztóvédelem hatáskörét.)
És még azt is érdemes tudni, hogy amennyiben a Telekom minden hazai fogyasztónak a fentieket kommunikálja (márpedig az itteni hozzászólások alapján így tűnik), akkor még a GVH felé is lehet tenni közérdekű bejelentést.
Hiszen nem elszigetelt esetről van szó, hanem több száz, vagy több ezer fogyasztót érintő jogsértésről. (Fogyasztók széles körét érintő tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.)
Arra vonatkozóan ugyanis nekik van hatáskörük intézkedni.
Legyetek mindig tudatos fogyasztók!
Új hozzászólás Aktív témák
- SAMSUNG (QE65QN800DTXXH) 165CM 8K NEO Q-LED UJ MODELL! AKCIÓ!
- LG 55UT80003LA 55 colos UHD AI UT80 4K Smart TV Magic Távirányítóval!
- SHARP 43BN5EA Smart LED, 108 cm, 4K Ultra HD, Android GARANCIÁS
- Új, bonatlan Philips 43" (108cm) 4K LED TV - 43PUS7609/12
- SAMSUNG (QE65QN800CTXXN) 165CM 8K NEO -QLED 100HZ AKCIÓ!!
- HIBÁTLAN iPhone 12 Mini 128GB Black-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3633,94% Akkumulátor
- Huawei Watch GT 5 Pro 42mm, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Mini 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3647
- ÚJ Dell Latitude 15 5550 - 15.6"FullHD IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - 2,5+ év gari
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3318
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest