Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • b0bcat

    addikt

    válasz BonFire #3414 üzenetére

    With all due respect... :B

    Legyünk őszinték, te most ebbe a hozzászólásba az összes nyelvtanulói frusztrációdat is beletetted. :U

    Pont tegnap írtam be ide: jobban oda kellene figyelni, hogy kinek mit és hogyan tanítunk (illetve, hogy ki mit és hogyan tanul). A különböző nyelvtanulók nagyon eltérőek: más az érdeklődésük, a képességeik, az igényeik, a céljaik... Nem lehet és nem is szabad egy kalap alá venni őket. Ami rád igaz, az nem feltétlenül igaz másokra. Én megértem, hogy sok kudarc ért téged a nyelvtanulás során, amit nagyon sajnálok, ugyanakkor dicséretes, hogy másoknak segíteni akarsz, hogy ne járjanak úgy, mint te, de ezt nem illik ilyen agresszíven csinálni. :N

    Ráadásul - összefüggésben a fentiekkel - te azért hajlamos vagy túlmisztifikálni dolgokat. :) Nem kell minden egyes szót szövegkörnyezetben, példamondatokkal karöltve megtanulni. Ha tudod azt mondani, hogy "I have a pen.", akkor azt is tudod mondani, hogy "I have a bag.", akkor is, ha a "bag" szót szövegkörnyezet nélkül tanultad meg. Ugyanígy első körben, tök kezdőként felesleges az igék három alakját megtanulni. Nem mellesleg pedig tele van az internet olyan listákkal, amelyekbe okosok összegyűjtötték a leggyakoribb illetve legfontosabb szavakat a különböző szófajokból, tehát igenis lehet célzottan és okosan fejleszteni a szókincset. ;)

    Nyilván mindenki valamilyen szinten magából indul ki. Én is. (Csak nekem nem okozott lelki bántalmakat a nyelvtanulás, mert mindig is nagyon jól ment. Ha hinnék a nyelvérzékben, azt mondanám, nekem van olyanom, de nem hiszek ebben. Inkább érdeklődésem és kitartásom volt...) Én azonban próbálok személyre szabott módon segíteni, amiben talán az is a segítségemre van, hogy 20 éve tanitom a nyelvet, és ez idő alatt több száz diákom volt, akiknek jelentős része többé-kevésbé problémás tanuló volt, így volt alkalmam kitapasztalni, hogy mik a diákok közös illetve egyéni vonásai, amelyek miatt küszködnek a nyelvtanulással. (Fontos megfigyelésem volt amúgy, hogy a legtöbb diák, aki a nyelvérzékének hiányára panaszkodott, vagy szimplán lusta volt, vagy tanulási nehézségei voltak, pl. diszlexiás volt. Ritkábban pedig nagyon gyenge tanáraik voltak, az volt a baj.)

    Végezetül megint csak ismételni tudom magam: nem létezik alkalmatlan tanulási módszer. A "buta" szómagolás sem haszontalan. Ugyanakkor az igaz, hogy az egyéni céloknak és az aktuális tudásszintnek függvényében lehet és érdemes is finomhangolni a tanulnivalókat illetve a tanulás módját. De nem úgy, hogy kijelentem, hogy EZ és ÍGY jó, de másképpen már nem, illetve AZ nem jó sehogyan sem. :N

  • cigam

    titán

    válasz BonFire #3414 üzenetére

    Most meg nekem tűnik úgy hogy el sem olvastad amit írtam :)
    Persze a nyelvtant is közbe kell szúrni, és az igeidők is megbolondítják/sózzák, mert ott vagy nem is változik, a szó, vagy rá sem lehet ismerni. Ez igazi kihívás már önmagában is.

    Ez alatt pont azt értettem amit írtál. De mit sem ér a ragozás, szórend ismerete, ha nem tudsz odatenni szavakat. Nem tudom honnan veszed hogy valaha is egyenlőség jelet tettem a szókincs és a nyelvtudás közé. De egyik sem ér semmit a másik nélkül. Nem értem hogyan lett a szókincs fejlesztő kérdésből/programból ennyire félremenő gondolatmenet. A szavak tanulása miért zárja ki, hogy adott esetben, ahol szükséges, kifejezésekkel történik a használatuk, bemutatásuk?

    Szerintem 2 malomban örlünk.

Új hozzászólás Aktív témák