- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- hcl: Kelj fel komám, ne aludjál
- bambano: Bambanő háza tája
- Gurulunk, WAZE?!
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
Új hozzászólás Aktív témák
-
time_drainer
csendes tag
válasz
mike1334 #6002 üzenetére
Én csak a régi táblás Arkham Horrort (aka Rettegés Arkhamban) ismerem, ha jól értem Tristis is arról beszélt. Az valóban bitang hosszú. Viszont az alapján amit az LCG-ről tudok az teljesen másképp működik, és elvileg sokkal rövidebb.
Ezzel együtt, ha tényleg spórolni akarsz nem jó ötlet állítólag belevágni, mert a többi ilyen LCG-hez hasonlóan az újrajátszahtóságot kismillió kiegészítővel tudod megvásárolni, és van annyira addiktív, hogy meg is tedd. Én ezért is nem mertem belekezdeni.
-
time_drainer
csendes tag
válasz
mike1334 #5764 üzenetére
Csak az alap Spirit Islandet ismerem, és bár Robinsonhoz képest előbbit tartom a gondolkodósabb, agyégetőbb játéknak, szabályok szempontjából a Robinson a bonyolultabb. Szóval ha Spirit Islandet soknak érezted ilyen szempontból, én a Robinsont sem tudom ajánlani. (Amúgy én szeretem mindkettőt.)
-
-
time_drainer
csendes tag
válasz
Mortein #5238 üzenetére
Igaz, de negyedannyi szavazattal.
Ilyenkor tapasztalataim szerint az alapjáték vonzza be a negatív szavazatok nagy részét, gondolom mert a legtöbb ember ezzel kezdi, és akik lepattannak a játékról már nem mennek tovább. Ehhez képest az, hogy csak egy tizeddel alacsonyabb a ratingje szerintem kifejezetten hízelgő. A szavazatszámot is figyelembe vevő rangsorban jóval a Legacy előtt van.Emellett rengeteg olyan véleményt olvastam, akik mindnégy alapjátékkal játszottak (sima, Legacy, War Eternal, New Age), és elég sokan írták, hogy a Legacy egyértelműen a leggyengébb. Olyanra aki kifejezetten dicsérte volna a többihez képest, nem is emlékszem.
(Amúgy ugyanígy egyedi véleményeket alapul véve a War Eternal és New Age állítólag valamivel jobb a simánál, de kezdésnek a sima is teljesen jó.)Én egyelőre csak a simával játszottam, szóval ez csak a "kutatómunkám" eredménye nem személyes tapasztalat.
-
time_drainer
csendes tag
válasz
DelArco #5228 üzenetére
Aeon's End, amit én nagyon szeretek és megfelel a kritériumoknak. Nem Lovecraft, hanem dark fantasy, de itt is egy nagy szörnnyel kell harcolni, úgyhogy annyira talán nem lesz idegen a téma.
Fő mechanika a pakliépítés, Eldritch Horrornál gondolkodósabb, "euróbb" játék, de szabályokból nincs több, és ha már ismeritek, szerintem lemegy 1-1.5 óra alatt. (Konkrétan Eldritch Horror-t igazából nem ismerem, a második kiadásos Arkham Horrorból indulok ki az összehasonlításnál.)
Én többnyire kétkezes szólóban játszom, de 1-4ig lehet. Magyarul szerintem nincs, csak angolul.Nyomozós témából a Chronicles of Crime (Bűnügyi Krónikák) sorozatra érdemes ránézni, az klasszikus nyomozás. Mobilapp kell hozzá, ha ez esetleg kizáró tényező lenne. Ez mondjuk nem biztos, hogy belefér az időkorlátba, bár a játékadatlapja szerint 60-90 perc, de ez nem mindig pontos. Én csak párszor játszottam, és akkor valamivel továbbtartott, de lehet csak a játékkal való ismerkedés miatt, vagy mert többen voltunk, és beszélgettünk is közben.
-
time_drainer
csendes tag
válasz
TeebyKay #5216 üzenetére
Én 8, de már 6 főnél is túl hosszúnak éreztem a downtime-ot ahhoz képest, amit csinálsz egy körben. És igen, ki lehet esni 4 főnél is, de sokkal hamarabb véget ér úgy a parti, kevesebb ideig vagy játékon kívül. A több játékos élményeim mondjuk főleg a Premium Edition-ön alapszanak, el tudom képzelni, hogy van olyan változat, ami jobban megoldja ezeket.
Abban lehet valami, hogy ha minden nap ezt játszanánk, lehet megunnánk, és kellene bele valami extra, de úgy hogy legfeljebb néhány havonta jövünk össze, és nem mindig ezzel játszunk, simán lemegy 5-10 játék is egymás után, anélkül, hogy megunnánk. (Nagyjából ugyanígy vagyok a bármilyen játékokhoz való kiegészítők 90%-val: akkor érdemes használni, ha az alapjátékot már meguntad, egyébként inkább csak rontja az élményt az extra bonyolítás.)
Ahhoz viszont, hogy a társaság mennyire "hardcore gamer" (mennyit társasozik úgy általában) tapasztalatom szerint ennek nincs köze, mindenféle társasággal próbáltam. Persze vannak olyanok, akik alapból nem szeretik a túl egyszerű játékokat, de ez inkább egyéni preferencia. -
time_drainer
csendes tag
Hogy ajánljak ellenvéleményt is: bár a Jabba-s verziót nem ismerem, én még nem találtam olyan változatát a játéknak, ami jobban tetszene az eredetinél.
A Love Letter nálam egyszerűségében nagyszerű, minden extra bonyolításért kár. Ugyanez igaz 4-nél több játékosra: pont azt a pörgősséget öli meg, amit nagyon szeretek benne. Nincs rosszabb, mint első köröd előtt kiesni, aztán a több játékos miatt elhúzódó partit figyelni.
Szerencsére vannak olyan változatok, amiből az extra sallangot kihagyva játszható vele az eredeti, mert benne van hozzá az összes lap.Persze ez is magánvélemény.
-
time_drainer
csendes tag
válasz
Tristis #5174 üzenetére
Két valósidejű játék, amit én még ismerek és nem volt említve.
Mindkettő koop, de igazából nem annyira együtt játszatok, inkább mindenkinek bele kell tennie a maga részét a közös győzelembe, az egymással való interakció limitált. Cserébe nincs alfa játékos probléma.Sajnos a tapasztalatom mindkettőnél csak pár játék és nem túl friss.
Magic Maze: egyszerű, de jópofa kis játék. Viszont elég megosztó, mivel az, hogy egy kooperatív játékban nem lehet egymással beszélni, sokaknál eleve diszkvalifikálja. Azt sem mindenki viccesen fogja fel, amikor mindenki látja mit kellene csinálni csak az nem, akinek meg kellene lépnie.
Én élveztem, de csak az első pár pályát játszottuk le.
XCOM - The Board Game: ez talán a legbonyolultabb valósidejű játék, amihez szerencsém volt. Mindenki külön szerepet visz limitált közös interakcióval, lehet egymással beszélni, csak nincs rá túl sok idő. Egynek nem volt rossz, de nem akartuk nagyon újra játszani. Én kicsit soknak éreztem a körítést ahhoz képest, amit adott, illetve a legtöbb "Video Game: The Board Game" címhez hasonlóan szerintem ezt is inkább a videójáték híre húzta, semmint maga a társas minősége.
-
time_drainer
csendes tag
válasz
TrollBalint #5100 üzenetére
Én még a régi változattal játszottam, ezek szerint azóta változhatott a szabály, mert mi úgy játszottuk anno, hogy az áldozat akkor fedi fel magát, amikor a karakterét szólítják (csak nem cselekszik, hanem kihagyja a körét).
Általában a lapok egyértelműen mondjuk hogy játékost vagy szerepet céloznak, pl. a Mágus lapcserélő képességénél is játékost nevezel meg nem szerepet, és igen a Hadúr is ilyen.
Jellemzően azok a célzó képességek, amik szerepet neveznek meg kör eleje felé vannak (Orgyilkos, Tolvaj), amikor a szerepek nagy része még rejtve van, és nem tudod biztosan kit célzol, a Hadúrnál ennek már csak ezért sem lenne sok értelme, mert addigra már minden kiderült.
Hacsak ezen is nem variáltak azóta.
-
time_drainer
csendes tag
-
time_drainer
csendes tag
Régen játszottam vele, az Aeon's End-hez nagyon hasonló harcolós-pakliépítős.
A téma posztapo fantasy helyett amolyan harry potteres, mechanikailag már nem emlékszem a részletekre. Úgy rémlik nem rossz, de az Aeon nálam simán lekörözi (bár utóbbit főleg soloban játszottam, így onnan vannak róla benyomásaim). -
time_drainer
csendes tag
válasz
NyxNyxNyx #4680 üzenetére
Dominionról kicsit ködösek már az emlékeim, de amit én ismerek hasonlót és jó lehet:
- Aeon's End: mint írták ez kooperatív, de engem talán ez emlékeztetett legjobban Dominionra
- Clank: ezzel régen játszottam csak egyet, de emlékeim szerint a Deck-building elég hangsúlyos volt, és komplexitásában sem áll nagyon távol a Dominiontól
- Ruins of Arnak: ez kicsit bonyolultabb, és hibrid, van a pakliépítés mellet erős munkáslehelyezős és némi erőforrás management aspektusa is, de a deck-building része nem áll nagyon távol a Dominiontól (a Dune: Imperium hasonló hibrid, de egy játék után ott a deck-building-et kevésbé éreztem hangsúlyosnak és másképp is működött)Mindegyikre igaz, hogy lényeges különbségek vannak, nem csak egy "jobb Dominion".
Ismerek még pár egyéb pakliépítőt is, de azok még inkább különböznek, jó formán nem is emlékeztetnek a Dominionra. A fent linkelt listát is érdemes fenntartásokkal kezelni, mert mondjuk a Quacks bag buildingjének, vagy a Great Western Trail minimál pakliépítésének nincs olyan sok köze a Dominionhoz (persze lehet, hogy van rajta jó alternatíva mert sok olyan van, amit én sem ismerek).
-
time_drainer
csendes tag
válasz
refrigerator #4560 üzenetére
Gaia Project és Szellemek Szigete, amit nagyon tudok ajánlani.
Mindkettő elég heavy (BGG-n 4 fölötti komplexitás).
Gaia Project többjátékossal kompetitív, szólóban a játék egy ellenfelet szimulál, míg a Szellemek Szigete kooperatív azaz eleve úgy van kitalálva, hogy a játék ellen játszol játékosszámtól függetlenül. -
time_drainer
csendes tag
válasz
tepenzed #4106 üzenetére
Szia!
Én egy-két éve kezdtem soloban játszani néha, a fentiek közül Szellemek Szigetét és a Gaia Projectet ismerem. Jelenleg a két kedvenc solo játékom, nekem simán jelentenek olyan szintű kihívást és gondolkodást mint egy élő ellenfél ellen játszani, de ezzel együtt más jellegű élmény.A Szellemek Szigetében aszimmetrikus, azaz eleve úgy van kitalálva, hogy a játék és nem egy hozzád hasonló ellenfél ellen játszol.
A Gaia Projectben pedig az automa nem akarja helyettesíteni az emberi játékost, csak szimulálni azokat a hatásokat, amik téged érnének ha egy ember ellen játszanál (elveszi előled az akcióhelyeket, kb úgy helyez el épületeket melléd ahogy egy emberi játékos tenné, stb.), de nem játssza ténylegesen a játékot. Például nem használ erőforrásokat és pontot sem a játék szabályai alapján szerez, hanem csak úgy "körülbelül annyit", amennyit a játék azon szakaszában szerezni szoktak.Szóval azt konkrétan, hogy olyan mintha ember ellen játszanál egyik sem tudja, de nekem ez nem is hiányzott, maga a játék attól még ugyanolyan érdekes volt. Illetve szerintem a társasok nagy részére igaz, hogy egy idő után kiismeri őket az ember akkor is, ha élő ellenfelek ellen játszik.
A Szellemek Szigetében eddig 10-15, a Gaiaban még csak 3 játékom van, egyelőre ugyanolyan érdekes mindkettő, mint elsőre.Ha fentieket el tudod fogadni, én mindkettőt tudom ajánlani.
Nem játszottam vele, de a Duzzasztóműnek (Barrage) lehet érdemes utánanézned. Azt hallottam, hogy elég komplex az AI, sokan pont azért nem szeretik a solo módját, mert emiatt nagyon macerás (majdnem akkora energiabefektetés az AI kezelése mint a saját köröd).
Van még tapasztalatom más solo játékokkal is, de azok vagy egyszerűbbek vagy kevésbé eurok, mint az általad hozott példák, így nem biztos, hogy azt adják, amit te keresel.
-
time_drainer
csendes tag
4 főre a Love Lettert ajánlom.
Gyors, könnyed, és mégis van egy kis mélysége. Csak azért nem szokták partijátéknak hívni, mert 4 fős a felső limit. Eddig minden társaságnak bejött akinek megmutattam, komolyabb "gémerektől" a társas laikusokig.Nekem a 2016-os alapkiadás van meg, a 2019-es kiadást nem ismerem.
Létezik még egy prémium változat, de ez utóbbit nem szeretem, az extra lapok között sok túl erős.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honda topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- PlayStation 4
- Milyen házat vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EA Sports WRC '23
- Okos Otthon / Smart Home
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H330 RAID v ZFS
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 32GS95UE - 32" OLED / UHD 4K / 240Hz - 480Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest