Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  OS, alkalmazások  »  SUSE Linux (kiemelt téma)

Hozzászólások

(#2251) butcher eu


butcher eu
senior tag

sziasztok

full kezdő vagyok linuxból, az lenne a kérdésem, mit csináljak ha a frissen telepített rendszer (suse 11.4 ) nem talál wifi jelet. pedig van mert a telómmal fogom.
be kell állítani velemit? vagy telepíteni kell?
a laptopom típusa:
hp compaq cq 56-160sh
a hp oldalán nem mutat hozzá drivert. lehet hogy nincs is?
vagy nem kell hozzá? mert a laptop új, linuxal vettem és semmi lemezt nem kaptam hozzá.
tettem rá egy vint, de meggondoltam magam, szeretném megismerni a linuxot ezért telepítettem a legújabbat.

a válaszotokat előre is köszönöm.

(#2252) butcher eu válasza butcher eu (#2251) üzenetére


butcher eu
senior tag

ja és ha bekapcsolom a wifit, csak a bluetooth ikon jelenik meg

(#2253) wetomi válasza butcher eu (#2252) üzenetére


wetomi
aktív tag

KDE, vagy Gnome grafikus felülettel raktad fel, vagy esetleg valami mással? Ezektől függetlenül beállíthatod a YaST-ban is, a Hálózati eszközök => Hálózati beállítások menüpontban. Azt hiszem a Yast elnevezései elég hasonlóak KDE-n és Gnome-on is, ha mégsem, akkor is valami hasonlót kell keresned.
KDE beállításokat írok most neked.
Az Hálózati eszközök => Hálózati beállítások=> Általános beállítások fülön nézd meg a hálózatbeállítási módszert, hogy hagyományos, vagy pedig a Network manager van-e beállítva.
Legyen a network manager beállítva, az kényelmesebb lesz a wifi kezeléséhez, majd ok, fejezd be a beállítást, ezek után elindítja a network managert. Alul a tálcán meg is fogod találni, mint a windowsnál is, úgy néz ki, mint egy RJ-45-ös hálózati csatlakozó.
Ott a vezeték nélküli hálózatok engedélyezése (ha nincs kipipálva), majd a kapcsolatok kezelésére kell kattintani.