- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Fogkefe: elektromos vagy manuális?
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
-
LOGOUT
Április 30-án a GSC Game World bejelentette az új projektüket, ami pedig nem más mint a S.T.A.L.K.E.R. következő epizódja, a Call of Pripyat.
Ez a 2. úgy nevezet "stand-alone" kiegészítője lesz a 2007-es Shadow of Chernobyl-nak, és ahogy ez lenni szokott, a fejlesztők most is eszközölnek számos fejlesztést.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3592 üzenetére
"Amíg nem kezdődik el a strelokos küldetés, addig lehetőség van visszamenni az előző pályákra, utána már csak freeplayben, a játék végén."
Köszi, sikerült megtalálnom Garik-ot, a vadászt.
A Jupiter-i ládához pedig csak azért akarok visszamenni, hogy minden fegyveremet és felszerelésemet áthozzam Pripyat-ba.
"Nekem mindig kifingtak a katonák, de nem sajnáltam, legalább több a szajré."
Én arra hajtok, hogy lehetőleg a csapat minden tagja túlélje.
Egy olyat már sikerült összehoznom, hogy a 4-ből három - köztük a százados - túlélje.
Nem kicsit kapkodtam minden irányba a fegyveremet, hogy a monolith vezetőt és a mesterlövészeket azonnal leszedjem.
Mondjuk "Pripyat underground" ilyen szempontból különösen megizzasztott. Teljes csapattal (tehát: Zulu, Kósza, Vánó és Szokolov) mentem, de a borzasztóan buta AI-nek köszönhetően a snork-októl nyüzsgő helyen sokszor kellett visszatöltenem.
Ezek állandóan belerohantak a "sűrűjébe", ráadásul amikor a snork-ok közöttünk cikáztak, akkor egymást is, és engem is lőttek.
(Ilyenkor azért mindig kedvem lett volna elbeszélgetni a játék programozóival.)
A megoldás jellemzően az volt, hogy amelyik teremben csak tudtam, előrefutottam (futottam... erős túlzás a kijelentés, hiszen Exoskeleton volt rajtam
), aztán a gránátvető és az Eliminator kombinációjával daráltam az ellenfeleket.
Ezeknek a pancsereknek pedig nem sok dolguk volt utána. Az egyetlen hatékony segítséget akkor nyújtották, amikor a nagy teremben a monolith sniper-eket kellett levadászni. De egyébként...
-
rétisün
veterán
-
zuzu000
őstag
A végén,hogy lehet azt,hogy a szolgálat(vagy szabadság )vezetője ne haljon meg?Mármint a végső kisfilmben.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Piftuka #3587 üzenetére
Meg kell csinálni 1 főküldetést a katonáknak, akkor jön meg a vezető (amelyik a yanovi tudósoknál tanyázott). Amíg nem kezdődik el a strelokos küldetés, addig lehetőség van visszamenni az előző pályákra, utána már csak freeplayben, a játék végén.
Nekem mindig kifingtak a katonák, de nem sajnáltam, legalább több a szajré.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Piftuka #3586 üzenetére
Nemrég kezdtem újra, eddig 4 cellát találtam, és csak Yanovig mentem el. Amit így fejből tudok hogy van Gauss cella:
- Zaton / Ranger Station (ahol Morgant kell kinyírni), az egyik kályha mögött.
- Zaton / Bloodsucker Lair, az 1. vámpírtámadás helyszínén, a lifttel majdnem szemben, egy oszlopban.
- Yanov / Cement Factory (ezt tudod melyik).
- Yanov / Parking Lot anomália közepén, a kapcsolószekrényben.
- Pripyat / kikötő (monolitos bázis, a mozitól jobbra) tetején, a délkeleti szélen. Feljárat a nagy toronyban, onnan végig lehet menni a tetőn. -
Piftuka
veterán
válasz
rétisün #3588 üzenetére
Igazad van. Az első küldetés teljesítése után, a katonák központjában van.
Megcsináltam az első küldetést, megszereztem a Gauss fegyvert.
A kérdésem az, hogy a hadsereg katonáit az első küldetés során mindig megölik a monolith-osok, vagy lehetséges úgy megoldani ezt a küldetést, hogy ne haljanak meg?
-
rétisün
veterán
-
Piftuka
veterán
Még egy kérdés...
Miután végigverekedtem magamat "Pripyat Underground" területén, s eljutottam Pripyat-ba, a katonák szálláshelyére, hogyan lehet visszajutni Jupiter és Zaton területekre a lehető leggyorsabban/legkönnyebben?
Remélem, lehetséges visszamenni, mert minden fontos cuccomat (fegyverek, s főleg a használt képződmények, gyűjtött ellátmány) otthagytam a janov-i ládámban!
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3584 üzenetére
Köszi!
Úgy tűnik, igazad volt, s a krétával rajzolt "atom jel" mutatja a Gauss cellákat. Hiszen Jupiter területén, a parkolóban, a kapcsolószekrény fölé is van rajzolva egy, s a szekrényben ott biztosan volt egy tárnyi Gauss cella, erre emlékszem.
Viszont ebben az esetben valami nem stimmel. Ugyanis én emlékeim szerint 3 ilyen helynél többet találtam.
Ennek ellenére mindössze 30 db Gauss cellát találtam eddig.
(S ha jól tudom, egy tárban 10 töltet van, tehát az csak 3 tár.)
Ez valami bug, vagy mi? Tudod esetleg az összes Gauss cella lelőhelyet?
-
zuzu000
őstag
Na,harmadszor is a vegere ertem a jateknak.egy ket kerdes:vano,es monolitos vezer hova lett pripyatbol?es zulu?o azt mondta,hogy vissza megy janovba,de nem volt ott.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3579 üzenetére
"Minden lövés után felmászik a célkereszt valamenyit. Sorozatlövésnél, a 3. golyótól kezdve már szinte csak az eget lövöd. A recoil ezt csökkenti, jobban célra tartva marad a puska."
Igen, mindezzel tisztában vagyok. Mondjuk hozzád hasonlóan a mesterlövész puskákat, ill. távcsővel szerelt fegyvereket távolra, távcső használata közben egyes lövésekkel, vagy maximum rövid sorozatokkal operálva használom. Így a távcső "ugrálása" nem jelent problémát.
"A kilőtt golyókra adott távolság után jobban hat a gravitáció mint a tolóerő, és lepotyognak. Leglátványosabb a 9x39-es fegyók (Vinta, Tunder, Avalanche) potyogása. Na ezt csökkenti a flatness. A kettőnek semmi köze egymáshoz."
A röppálya-laposság fogalma sem ismeretlen, viszont egyes fegyvereken a tulajdonság magyarázata írja is, hogy nagyobb erejű lövedék kilökődésnek köszönhetően csökken a röppálya lapossága, cserébe viszont növekedik a fegyver visszarúgása.
(Más kérdés, amiről itt egy ideje beszélünk... hogy valójában így logikus, de a játékban ezeket a dolgokat nagy általánosságban a gyakorlatban nem sikerült a készítőknek megvalósítaniuk.)
A tippjeidet köszönöm!
Az AC sorozatba tartozó fegyverek nekem nem szimpatikusak.
Az Eliminator-ból van kettő is; egyik tűzgyorsaságra és automata tüzelésre fejlesztve, a másik tartósságra és pontosságra. Mindkettőt kedvelem.
Előbbi nagy tömegben igazi "darálógép", utóbbival viszont még nagyobb távolságra is rendkívül pontosan terülnek a sörétek. A mutánsok pedig fele, vagy harmad annyi lövéstől kifekszenek.De mivel SEVA ruhában kell menni, s el akarom hozni a talált cuccokat, gondoltam, hogy ezúttal egy mesterlövész puskát (pl. "Lynx") és egy gépkarabélyt (GP37, vagy Strelok's SGi-5) viszek. A "Lynx"-hez van kb. 190-200 lőszerem, annyi bőségesen elég kell, hogy legyen.
A két SEVA ruhám közül a tartósságra és +10 kg súly cipelésére fejlesztettet viszem (ez a zaton-i "képződménykeresős" ruhám
), némi anomália elleni védelmet feláldozva ezzel. Így akár még az Eliminator is elfér.
A másik lehetőség, hogy az Eliminator mellett viszem a "Storm" gépkarabélyt, vagy Strelok SGi-5-ösét.
A "Storm" a legnagyobb kedvencem. Az egyik leggyorsabb közelharci fegyver, gránátvető is van rajta, hangtompítóval is felszerelhető, és hőkereső távcsővel is. Közelharcban és mesterlövész puskaként is használható. Ráadásul tényleg könnyű szerezni hozzá lőszert.
A Strelok féle SGi-5 pedig egyszerűen jól néz ki, nagy a sebzése, gyors, rendkívül könnyen kezelhető, a gránátvetője a legkönnyebben kezelhető és a legpontosabb, s még távcső is van rajta. Egyetlen hátránya a gyors elhasználódás.
Szóval szerintem a "Storm" lesz a nyerő.
Azt kell még eldöntenem, hogy melyik SEVA ruha legyen, s hogy mellette az egyik Eliminator-t vigyem, vagy a "Lynx"-et.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Piftuka #3578 üzenetére
Minden lövés után felmászik a célkereszt valamenyit. Sorozatlövésnél, a 3. golyótól kezdve már szinte csak az eget lövöd. A recoil ezt csökkenti, jobban célra tartva marad a puska.
A kilőtt golyókra adott távolság után jobban hat a gravitáció mint a tolóerő, és lepotyognak. Leglátványosabb a 9x39-es fegyók (Vinta, Tunder, Avalanche) potyogása. Na ezt csökkenti a flatness. A kettőnek semmi köze egymáshoz.
Vintarnál eleve minimális a recoil, nem nagyon lenne mit fejleszteni rajta. AK-nál már inkább.
Shotgunt mindenképp vigyél, lehetőleg eliminatort, azon már 2. szinten kifejleszthető az automata tüzelés. Emberek ellen pedig legjobb az AC96 duplalövéses módban, piros szkóppal (messzebbre elvisz mint a Storm, de még mindig olcsó 5.45-ös golyót használ, nem nagyon tudsz kifogyni belőle, mert kb. mindenkinél van utánpótlás). Mivel lesznek monolit sniperek is, jól jön egy távcsöves puska is, viszont 3 fegyver az már sok (főleg ha el akarod hozni a talált cuccokat is), ezért hasznosabb a Tide. Viszont ahhoz előre tankolj fel golyókat, nem sokat fogsz találni hozzá (talán csak rejtekhelyen van, amit vagy észreveszel vagy nem). Valamint a célpontazonosítás is elmarad, ami Vintar/Tideon 3. szintű fejlesztés, Pripjatyig nem lesz meg. Ez a kombináció sztem mindenhol a legjobb, nemcsak a pripjatyi csatornában.
Ha NATO fegyverekkel játszol, akkor GP37 a legjobb, kb. mint a Tide, csak nincs hangtompító meg célpontazonosítás még 3. szinten se, viszont pontos, és olcsóbb + könnyebb a lőszere. Az FT200N csak a (3. szintű, tehát Pripjaty után nyer értelmet) célpontazonosító fejlesztés miatt lehet alternatívája, de pontosságban sose fogja utolérni a GP37-et. Strelok SGI-je valahol a GP37 és az FT200N közt van, van gránátvetője, de nincs célpontazonosítás, sebzésben picit jobb, de elhanyagolható szempont, főleg ha nem talál. Azért annyira nem pontatlan, de nem egy GP37.
Összességében sztem az AC96 a legjobb az olcsó lőszer + piros szkóp miatt. A Tide pedig ott alternatíva ahol hangtompítózni kell. Pripyat Undergroundban nem nagyon kell.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3575 üzenetére
"A handling arra jó hogy csökkenti a fegyver ringatózását futás közben. "
Ezt a részét nem tudtam. Igaz, erre a tulajdonságra nem is szoktam adni, csak ott, ahol más lehetőség nem volt. (Egyébként elvileg a távcsöves puskák esetében arra is hatással van, amit írtam.)
Egyébként én is a "Pontosságot" ("Accuracy") szoktam növelni, ahol lehet (több gépkarabélyomat is inkább arra fejlesztettem, nem a tűzgyorsaságra).
A "Recoil" ("Visszarúgás") és a "Flatness" ("Röppálya-laposság") már érdekesebb.
Ugyanis utóbbi "kioltja" az előbbit. A nagyobb sebességű és (elvben, de a játékban szerintem valójában egy cseppet sem) nagyobb sebzésű lövedék ára az, hogy a fegyver nagyobbat rúg vissza.
Magyarul a kettőt úgy érdemes kombinálni, hogy ha valakinek az utóbbi fontosabb, akkor lehetőség szerint mindenképpen fejlesszen az előbbire, különben "rángatni" fog a fegyver. (Bár ahogyan fentebb többször említettem, éppen a "Visszarúgás" az, amelynek fejlesztése, vagy "nem fejlesztése" között a fegyverek döntő többségében szinte semmi különbséget nem lehet észlelni.)
Ironikus, hogy a Vintar/Tide puskák esetében éppen nem lehet a "Röppálya-laposság" fejlesztése után/mellett a "Visszarúgást" csökkenteni.
Az "F"-es trükköt köszi! Nem ismertem.
Most éppen azon tanakodom, hogy a "Pripyat underground" melyik fegyverpárost vigyem.
-
Scholes9
nagyúr
Ezért kell angol nyelvű változattal játszani, én amúgy pont fordítva vagyok, ez lett a legjobb rész: moddolható fegyverek, ruhák, gyönyörű grafika, nagyon jó mellékküldetések, a SOC-ból és a CS-ből is kimaradtak dolgok, itt minden megvan, de lehet, h egyedül vagyok ezzel
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Piftuka #3573 üzenetére
A handling arra jó hogy csökkenti a fegyver ringatózását futás közben. Tehát aki cowoy módra berohan a tömegbe, annak elvileg pontosabb lesz a találata. De csak elvileg, mert ezt a pontosságot bőven ellensúlyozza a nagyobb szórás, meg valszeg a fegyverét is tűzgyorsaságra fejleszti pontosság helyett. Tehát sok értelme nincs. Én kizárólag guggolásból lövök fejre, lehetőleg fedezék mögül. Mutánsoknál nyilván közelharc kell, oda meg shotgun a legjobb.
A lövés utáni csőemelkedést a -x% recoil csökkenti.
Sztem az accuracy, recoil, flatness dolgokat érdemes fejleszteni. Stormnál nagyon ajánlott a reliability, akár a többi lehetőség rovására is, máshol nem pakoltam erre. Sniperkedésnél nem sok golyót lövök el, kicsi a használat, inkább 1 golyó legyen pontos, mint 10 összevissza, amiből 1 talál.
Az atom jeles dolgot valahol írták, sokat nem foglalkoztam vele, én F-el keresek, az mindig kiírja ha van vmi a közelben.
-
tarjo
csendes tag
Sziasztok énis kiprobáltam de megmondva nekem nem igazán jött be, jobban tetszet az elsőrész.
Ráadásul az én verziom még elégé bugos volt és azis elvette a kedvemet a szinkron meg egyenessen katasztrofa............
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3572 üzenetére
"Az egy atom jel, ilyen helyeken 10 es gaus cellákat lehet találni."
Ez biztos? Mert több ilyen helyet megtaláltam, de emlékeim szerint nem mindig voltak ott Gauss cellák.
Legalábbis az egyik helyen, a Jupiter cementgyár alján, a "csatornában", ahol a sok kis patkányszerű mutáns van, s ahol fel lehet jönni az épület alagsorába egy vastag cső melletti lépcsőnél, ott a falra, vagy a vascsőre van felfestve a jel, s a cső alatt "csak" orvosi ellátmány volt.
A "lepottyanást" természetesen gyakoroltam, de sajnos sehol nem láttam meg a cuccot. Jó lenne ezzel kapcsolatban egy fotó, vagy video. (Youtube-on nem találtam ilyet több féle kulcsszavas kereséssel sem.)
Szóval szerintem az a jel inkább csak egy "biztos tipp" azoknak, akik szeretnének egy-két olyan rejtekhelyet is felfedezni, amelynek a koordinátáit küldetésekben nem kapják meg.
Tehát szerintem az nem kizárólag "Gauss cella lelőhelyet" jelöl, hanem azt, hogy a jel közelében valamilyen rejtekhely található.
A szennyvíztisztítóban állomásozó zsoldosokkal meglehetősen könnyen elbántam. Én is hátulról, a teherautó irányából közelítettem (előbb a kint, a korlátnál álló zsoldost leszedtem hangtompítóssal), s gyakorlatilag az összes zsoldos az épület ottani, hátsó-oldalsó ajtaján, vagy ott kívül a fal mellett közelített. Úgy lekaptam őket egymás után, hogy el sem találtak.
Én a másik zsoldoscsapatra gondoltam, akik az antennakomplexum közelében egy kis épületegyüttest őriznek. (Ahol az egyik szerszámkészletet meg lehet találni.)
Ott az épület tetején lévő őr likvidálása jelentett mindenképpen "riadót" a többiek számára. Egyszerűen ott csak úgy lehet boldogulni, hogy mindegyik zsoldos egyszerre támad, s mindet le kell küzdeni.
Jut eszembe... te sokat használtál mesterlövész fegyvereket... láttad értelmét a "Kezelhetőség" tulajdonság fejlesztésének?
Az elméletileg, mesterlövészpuskák esetében a távcső lövés közbeni, középponttól történő elmozdulásának mértékét csökkenti.
Most vettem Fürgétől egy "Tide"-ot, s azon tanakodom, hogy a második oszlopban melyik tulajdonságokat fejlesszem, hogy a lehető legpontosabb, leghatékonyabb puska legyen.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Piftuka #3570 üzenetére
"tt van a kréta jel (kézzel rajzolt "lóhere, közepén egy körrel"), ami több rejtekhelynél látható volt felrajzolva"
Az egy atom jel, ilyen helyeken 10 es gaus cellákat lehet találni.
"Ott a víztornyok alá, az állványzatra le lehet ugrani, mégsem találtam semmit. Tudjátok, hogy pontosan hol kell keresnem a rejtekhelyet?"
Sejtem melyik az, ott fentről kell lepotyogni, és valamelyik gerenda alatt lesz a cucc. Pontosan lehetetlen leírni, de felmászol a legtetejére, és a stash jelölés környékén nézed hol lehet úgy lejjebb pottyanni 1 szinttel hogy egy keresztirányú másik gerendára essél, és megnézed azon a szinten is a jel környékét. E/Q-val érdemes kihajolni oldalra, mert asszem csak úgy lesz látható.
A zatoni szennyvíztisztítóban tanyázó zsoldosok egy küldetés részei, valószínűleg az átlagnál érzékenyebbre vannak bescriptelve. A legdurvább itt a gránát, simán eldobják km-es unreal távokra (mint CS-ben), természetesen falon át is. A legegyszerűbb hátulról (a térkép alja felől) bemenni, úgy nem vesznek észre. Jól védhető hely itt a gát (a gránát átesik rajta), vagy az épület valamelyik beugró sarka, ott csak 2 irányból jöhetnek. Ha egyet lelősz, mindenképp riadóztatni fognak, de nem tudják merről jött a lövés, keresőüzemben lesznek.
-
Piftuka
veterán
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3565 üzenetére
"Ugyanakkor a Vintar/Tide lövéseit (hacsak nem közvetlen közelről használod) szinte 100%-ban fel se fogják (ha valakit csak megsebzel, de nem ölöd meg, az már tudni fogja merről kapta az ajándékot), egy egész bázist le lehet vele irtani anélkül hogy bárki visszalőne."
A "Tide"-ot majd kipróbálom.
Bár Zaton-ban a zsoldostáborban a toronyban lévő őrt a Vintar-al megpróbáltam likvidálni, s ahányszor próbálkoztam, mindig azonnal "riadót fújt" a többi zsoldos. Pedig eldől szépen csendben, a lövés nem hallatszik, meg nem láthatnak, mégis...
"Nekem eddig a Kopachiban levő markolóból nem sikerült kibányászni mindent (ahol egy Veles lapul), de ötletem sincs honnan lehetne még megközelíteni, mert mindenhonnan próbáltam már. Van ilyen."
Ha jól sejtem, ez a ház előtt álló markoló, amelynek rejtekhely koordinátáit elsők között kapod meg valamelyik Jupiter küldetésért.
A "trükk" annyi, hogy hátul, a lánctalpra kell felugrani, majd az asszimetrikus hátsó résznél a gépre, onnan a gépkabin tetejére.
Ha ez megvan, akkor a szélvédőnek háttal állva hátrálni kell, a legalacsonyabb kúszásban egészen addig, amíg a szélvédő alsó peremére le nem esel.Ott óvatosan forgolódva, jobbra-balra hajolgatva ki lehet szedni a kabinból minden tárgyat.
Egyébként az összes olyan nagy jármű esetében, ahol a kabinban van elrejtve valami cucc, ez a megoldás. Baromi bosszantó, mert a szélvédő pereméről gyakran lecsúszik az ember.
Plusz önmagában nem elég, ha közel (1,5 méteren belül) vagy a tárgy(ak)hoz, az sem, ha megjelenik a "Felvesz" szöveg, mert a tárgy grafikájának is meg kell jelennie ahhoz, hogy fel tudd venni.
Ezért sokszor az a trükk, hogy amikor a szélvédő peremén guggolva minden elérhetőt felszedtél, akkor beállsz abba az irányba, ahol a maradék tárgy van, s amikor megjelenik a "felvesz" felirat, hátrálsz, s esés közben, amikor egy pillanatra villan fel a tárgy képe, akkor veszed fel. Más mód nincsen.
(Mondtam, hogy ez nagyon hülyén van megcsinálva.)
Én egyébként "RPG-s" stílusban nyomulok, ezért hajtok arra, hogy minél több ilyen helyet megtaláljak.
A játékban elvileg kb. 100 ilyen hely van összesen, én Zaton-on és Jupiter-en eddig 77-et fedeztem fel, plusz az említett 3, ami nem kerül be a statisztikába, mert egyes tárgyakat lehetetlen felvenni.
Ha már szóba került... Jupiter üzemben, az 5 víztorony egyikénél biztosan van valami elrejtve, mert az egyik tornyon ott van a kréta jel (kézzel rajzolt "lóhere, közepén egy körrel"), ami több rejtekhelynél látható volt felrajzolva.
Ott a víztornyok alá, az állványzatra le lehet ugrani, mégsem találtam semmit. Tudjátok, hogy pontosan hol kell keresnem a rejtekhelyet?
(Ez az a hely, amelynek az alján, a vegyi anomáliák között, egy kifolyócsőben van Strelok utolsó dokumentuma.)
-
Piftuka
veterán
"Honnan tudod, hogy nincs éjjellátójuk."
Úgy, hogy banditák, és köpenyt viselnek.
Nincsen nekik. Kár ezt ragozni... ilyen szempontból hülyén lett megcsinálva a játék. Szerintem egy nagyon fontos és érdekes lehetőséget hagytak ki azzal, hogy nem lehet a játékban "lopakodni".
(Egyébként, ha már itt tartunk, a "stalking" éppen azt jelenti. (A ragadozók csendes lopakodása, amikor becserkészik a prédájukat.)
A bug-ok nagy mennyiségére nem mentség a saját fejlesztésű "engine." Sok pozitív ellenpéldát lehetne hozni a témában. (Egyébként sajnos tény, hogy a számítógépes játékok piacán a '90-es évek közepétől-végétől egyre elfogadottabb lett a "bugosan kiadott játék" és az állando "patch-elés".)
Az AK kapcsán elhiszem, amit írsz. A helyzet az, hogy én az "extra" fegyvereket használom. AK-t nem is fejlesztettem tovább, csak a játék elején, amíg egy jobb "alap" gépkarabélyt nem tudtam venni/találni helyette.
Azóta viszont főleg Nimble uniqe fegyvereit használom, s most, hogy megvan Strelok SGi-5-öse, azzal próbálkozom.
"Az nem megbízhatóság, amiről beszélsz, hanem a tartóssága."
De bizony "megbízhatóság". Nézd csak meg jobban!
A fejlesztési "fán" egy kis fogaskerék az ikonja, s fegyverek és páncélok esetében elvileg (és gyakorlatilag is; hiszen az esetek zömében még a skill leírása is említi) csak és kizárólag a tartósságot növeli.
Vagyis csökkenti az elhasználódás sebességét."Mit vártál? Az életben sem lehet a végtelenségig fokozni adott fegyver tulajdonságait. Jó ok, nem fegyver szimulátor a játék, de ennyi élethűség kell azért."
Ezt azért gondold meg alaposan szerintem! A +50% módosítás elvileg rendkívül nagymértékűnek számít.
Én pedig kipróbáltam, s a gyakorlatban (az általam használt fegyvereknél) nem sokat jelentett.
Egyébként pedig éppen ettől nem élethű a fegyverek viselkedése. Ilyen téren érdemes megnézni a grafikája miatt anno sokat szidott Delta Force 1-2 fegyverfizikáját.
De ilyen téren még a fentebb említett Project IGI is meglehetősen etalonnak számított a maga idejében. (Szerintem még most is.)
"Jó, csak azt nézd, hogy 3 méterről is alig sebez, megy 10 méterről is ugyan annyira alig. A sörét meg 10 méterről már semmit."
Te melyik puskát használod? Én a sörétek kapcsán az Eliminator fegyverrel nem ezt tapasztaltam. Még kb. 20-30+ méterre is elég korrekt sebzése van. Különösen, ha használom a rászerelt távcsövet, s úgy lövök. Ilyen távolságból nem ritkán elég 2-3 lövés egy zombinak.
(Ami persze megint logikátlan, de legalább hatásos.
)
-
Dr. Akula
félisten
Pár saját kép:
Az első áldozat.
Kedvenc fegyver és ruha.
Cuccok. Itt már eladtam egy csomót, vagy 30.000 AK lőszert gyűjtöttem, meg F1 gránátból is volt vagy 500.
Bodycount. -
rétisün
veterán
válasz
Dr. Akula #3565 üzenetére
a közelében lévő fára kell felmenni, onnan kell átugrani, ha ugyanarra a markolóra gondolunk. vagy itt a topikban, vagy a youtube-on volt róla video.
mod: nem kopachiban van, amire én gondolok, és inkább ilyen kőfejtő masina, nem markoló. egy tó partján áll. és a lövész dokumentumainak egyike van benne.
ez nem jött be -
Dr. Akula
félisten
válasz
Piftuka #3563 üzenetére
Nekem az AC96 a kedvenc, arra meg fel se megy a hangtompító. Ettől függetlenül előfordul hogy annak lövését se veszik észre (messziről, vagy bozótból lőve), és ugyanilyen arányban nem tűnik fel senkinek egy hangtompított IL86 vagy Storm lövése is (10-20%). Ugyanakkor a Vintar/Tide lövéseit (hacsak nem közvetlen közelről használod) szinte 100%-ban fel se fogják (ha valakit csak megsebzel, de nem ölöd meg, az már tudni fogja merről kapta az ajándékot), egy egész bázist le lehet vele irtani anélkül hogy bárki visszalőne.
"Sajnos a fegyverek fejlesztése is gyakran minimális mértékben számít!"
Dehogynem, sőt túl sokat is. Egy AK-ból a 3. szintű fejlesztésekkel szinte railgun lesz, ami elég vicces, távcsöves puska helyett simán elég egy AC96, 3. szinten a dupla lövései teljesen ugyanoda mennek, és közel 100% a pontossága, gyakorlatilag egyenértékű a Tide-dal. A Tide mondjuk alapból eléggé cheat fegyver, több mint duplaannyit sebez mint az alap Vintar, ami ugyanazzal a skulóval elég érdekes.A piros szkóp (vagy ahol fejlesztések közt van ilyen - pl. Vintar, ott az) is elég sokat dob a hatékonyságon, bozót mögül ki lehet szedni az ellenfelet, csak a célpontjelző kocka közepére célozva tuti a találat, de ha ki tudod számítani a fej helyét, akkor fejlövést is lehet látatlanba. Ez is jelentős tuning.
A recoil fejlesztés sztem rendesen működik, én legalábbis jelentős különbséget tapasztaltam előtte és utána.
Az AP skulók kisebb sebzése nekem is feltűnt, de sokat nem használtam, mert drága.
Mezei meg hullik elég, főleg 5.45-ből.
Nekem eddig a Kopachiban levő markolóból nem sikerült kibányászni mindent (ahol egy Veles lapul), de ötletem sincs honnan lehetne még megközelíteni, mert mindenhonnan próbáltam már. Van ilyen.
-
Vladi
nagyúr
válasz
Piftuka #3563 üzenetére
"Például a zsoldos tábor "lakóit"."
Honnan tudod, hogy nincs éjjellátójuk. Ez nem egy lopakodós játék. Ennek ellenére néha lehet használni a funkciót, nekem már sikerült.
"hogy akik tesztelték és "bugmentesnek" találták,"
Ezt sose állították. Mindenki tudja, hogy hemzseg a bugoktól. Az az állapot, amiben kijött az az eladható és élvezhető a játék állapot. Egyébként eszméletlen nagy a játék kódja, nagyon sok a hibalehetőség. Ezért ilyen bugos. Meg nem mellesleg from scratch lett írva. Tehát nem vettek hozzá enginet pl. Amúgy meg nagyon sokáig készült, ha még bugmentesítették volna, akkor egyrészt a kiadó kitépi az összes haját, másrészt ma jelenik meg az első rész elavultan, 0 rubel nyereséget hozva.
"Sajnos a fegyverek fejlesztése is gyakran minimális mértékben számít!"
Ez nem igaz! Próbálj ki egy alap ak-t távcsővel gyári állapotban és pontosságra húzva. Durván különbözni fog. Ez a clear skyban nagyon is kijött nekem. Szemmel látható, hogy felére esik a szórási tartomány. Viszont jóval lassabb lesz a tűzgyorsasága.
"s kiderült, hogy ha a "megbízhatóságra"
Az nem megbízhatóság, amiről beszélsz, hanem a tartóssága.
"+50% visszarúgás-csillapítás is éppen hogy számít valamit"
Mit vártál? Az életben sem lehet a végtelenségig fokozni adott fegyver tulajdonságait. Jó ok, nem fegyver szimulátor a játék, de ennyi élethűség kell azért."A puskák "göngygolyó patronja" elvben erősebb, mint a sörét, mégis alig sebez valamit."
Jó, csak azt nézd, hogy 3 méterről is alig sebez, megy 10 méterről is ugyan annyira alig. A sörét meg 10 méterről már semmit.
-
Piftuka
veterán
válasz
Dr. Akula #3562 üzenetére
"A felcsatolható hangtompító valóban semmit nem ér, viszont a Vintar félék bneépítettje az működik rendesen."
Nem erre gondoltam. A Frasier gépfegyver a felszerelhető hangtompítóval kifejezetten kedvelt fegyverem a játékban.
Én a kihagyott lehetőségre gondoltam, hogy a NOLF, vagy a Delta Force részekhez hasonlóan teljesen csendben (egymás után) lehet likvidálni komplett épületek fegyveres őrségét.
Például a zsoldos tábor "lakóit". Ehhez képest korom sötétben, lopakodva (tehát "láthatatlanul", teljesen zajtalanul) az őrök mindegyike egy bizonyos távolság után szól, hogy "mit keresel te itt?". Miközben ők csak fejlámpával vannak felszerelkezve, vagy még azzal sem.
Tényleg szórakoztató a játék, de sajnos baromi sok hiba van benne, sőt még annál is több. Nem is értem, hogy akik tesztelték és "bugmentesnek" találták, azok hogyan játszottak vele.
Az újabb nevetséges dolog volt, hogy Janov állomás ajtajától kb. 10 méterre állt egy sztalker, s ott az állomás mellett engem betámadott egy csapat mutáns. "Természetesen" csak engem támadtak, a mellettem 0,5 méterrel álldogáló szolgálatos sztalkert nem.
Nem számított, hogy a "Friend of Stalkers" és "Friend of Duty" badge-eket már megkaptam. Nem segített, csak nézte.
Miután végeztem a dögökkel, megkérdeztem hová tart. Erre közölte: "Mutánsokra vadászom".
Sok ilyen durva AI bug-ot lehetne felsorolni.
Sajnos a fegyverek fejlesztése is gyakran minimális mértékben számít!
Az SGi-5-ös gépkarabély esetében (load-save segítségével) kipróbáltam a különféle fejlesztési irányokat, s kiderült, hogy ha a "megbízhatóságra" +35%-ot adok, akkor hajszálra pontosan ugyanannyi töltény kilövése után jut el a fegyver ugyanabba a hibás állapotba, mint ha csak az "alap" +10% "megbízhatóság"-ot hagyom meg.
Vagyis elvben tartósabbnak kellene lennie, a gyakorlatban viszont nem az. Számos másik gépkarabély esetében a +50% visszarúgás-csillapítás is éppen hogy számít valamit. Majdnem ugyanolyan, mintha semmit nem fejlesztene az ember.
Az egyes fegyverek leírásainak is ellentmondanak a tényleges tulajdonságaik. Némelyik gépkarabély elvben magasabb sebzést ad a másikkal összehasonlítva, a gyakorlatban viszont adott célpont lelövésekor éppen fordított a tapasztalat a két fegyverrel.
Az egyes fegyverekhez tartozó két féle típusú lőszer leírása sem felel meg a valóságnak. A puskák "göngygolyó patronja" elvben erősebb, mint a sörét, mégis alig sebez valamit. Egy ideje már nem is hordom magammal, csak a sörétet.
A gépkarabélyok páncélozott célok elleni lövedékére ugyanez igaz. Elég ciki, hogy kisebb sebzést nyújtanak, mint a "hagyományos" lőszer.
A 0,45-ös kaliberű Frasier pedig akár egy-két lövéssel is leterít egy mutánst, de a 0,45-ös kaliberű, sorozatlövő "UDP Compact", a "March", vagy a legerősebb pisztolynak tarott "Desert Eagle" pisztolyok esetében ugyanahhoz a célponthoz volt, hogy egy teljes tár is kevés volt.
Viszont az is megesett, hogy két teljes shotgun tár kellett egy kiméra leterítéséhez, de amikor éppen detektor és kés volt a kezemben, pontosan elémugrott egy; reflexből vágtam kettőt a késsel, s vége volt. Nagyon "logikus" dolgok ezek.
Aztán az is bosszantó, hogy a járművekben elhelyezett rejtekhelyeket kínszenvedés teljesen felfedezni. Az ott található "ellátmányból", 1-2 tárgy elérése mindig hosszú percekig tartó helyezkedést, lehajolást, forgást igényel. Ha egyáltalán sikerül.
Plusz belefutottam három rejtekhelybe, ami soha nem kerül be a statisztikákba mint "megtalált rejtekhely", mert az egyik esetben a híd alatt a lőszerek elérhetetlenek még legkisebb guggolással is, a másikban egy teherautó tárolójának aljába van "beragadva" egy konzerv; kiszedhetetlen. A harmadik esetben pedig egy bokorban még napfénynél sem lehet látni az egyik hiányzó, valószínűleg gránátot.
Egyébként majd én is rakok be képet a felszerelésekről.
-
Dr. Akula
félisten
válasz
Piftuka #3547 üzenetére
A felcsatolható hangtompító valóban semmit nem ér, viszont a Vintar félék bneépítettje az működik rendesen.
Én csak Pripyat Undergroundban vettem elő az exot, addig stalker ruha. Miért? 1.5 kg önsúly, +10 kg teherbírás, lehet benne szaladni (bubble + snowflake ajánlott hozzá). Nem wsaetern stílusban berohanva a golyók elé nem kell nagy páncélzat. Pripjatyba is inkább a teherbírása miatt vittem (szervomotorral már egész jó önmagában is).
-
Vladi
nagyúr
Hát igen.. kicsit gyűjtögettem.
kép.
-
Gaben1
tag
válasz
proci985 #3555 üzenetére
abba nem merek belenyúlni hátha telepíthetem ujra a game-t
most az a legfőbb gondom még hogy nem találok olyan jó kis köveket mint ami a régi mentésembe voltak
várom a kitöréseket hátha lesznek uj kövek de elé szűkösen osztogatja a játék
( egyébként a leghasznosabb mod a +500kg lett )
-
Gaben1
tag
válasz
rétisün #3553 üzenetére
megtaláltam
igaz nem annyira részletes mint a soc ban volt de itt is elég sok cucc van ,de csak az első kereskedőnél vannak cuccok a hajón ,trainert is próbálgattam ,akármit nyomtam 150 000 nél nem ad több lóvét, illetve a többi funkció nagyon nem működik pl big jump a verziószám passzol pedig... -
Gaben1
tag
köszi találtam egy rakat érdekes cuccot de konkrétan ami nekem kell azt nemtudom milyen néven keressem , amit írtál olyan néven nem találtam semmit
-
Gaben1
tag
üdv tud valaki olyan modot amibe el lehet érni az összes fegyvert meg ruhát minden kereskedőnél?
a soc ban volt ilyen és nagyon babán működött -
rétisün
veterán
válasz
Piftuka #3547 üzenetére
én a jar bácsis küldetésnél nem emlékszem ilyenre, lelövöldöztük a banditákat, megköszönte, elváltunk, onnantól ott ücsörgött (ha jól emlékszem) zatonban, illetve későb pripjatyban majd ő javítgatja a fegyvereket.
kétségkívül vannak benne hibák, logikátlanságok, nem csak ebben a részben, a többiben is (az elsőt most játszom újra, bizony az sem tökéletes
)
a fejlesztések.....sok esetben sajnos tényleg nem érdemes egy csomó pénzt költeni fejlesztésre, mert nincs arányban a ráköltött összeg a fejlesztés tényleges használhatóságával, azaz összességében kár vele nagyon sokat foglalkozni, sőt, esetleg egy-két jól megválasztott relikvia többet ér, mint a fejlesztés (vérzéscsillapító, egészséghelyreállító, sugárzáscsönkkentő relikviák)
a fegyvereket fejlesztését nem tudod kiváltani relikviákkal, de a nagyobb tárkapacitás talán az egyetlen, amit ténylegesen észre is veszel, a többire kár túl sokat költeni.
-
kutga
félisten
Sziasztok!
Minden mellékküldetést beleértve hány óra játékidővel lehet kalkulálni? Mondjuk a SoC vagy Far Cry 2-höz képest.
-
Piftuka
veterán
válasz
Mcarthur #3546 üzenetére
"A fegyvermódosításoknál is van néhány értelmetlen."
Van bizony. Most egy kicsit fel is húztam magamat ezen a programon.
Jó lenne, de valami iszonyatosan buta több esetben az AI. (Egyébként engem most már komolyan zavar az Exo lassúsága.)
Ugyanis a "Mitya" nevű sztalkert kellene a banditáktól kiszabadítanom, de bármikor érek is oda a csapathoz, mindig hallom a távolból, hogy ugat egy rakás kutya, a 3 sztalker pedig veszettül lövi őket, s mire odaérek, a kutyák szétcincálják őket.
Pedig az lenne a küldetésen a csapat, akivel együtt kell dolgozni. (Tudom, szólóban is ki lehet pucolni a banditák fészkét, de így érdekesebb.)
Próbáltam éjfélig aludva, majd tőlük nem messze megvárva a hajnali 1 órát, vagy 1 óráig, aludva, két napot is átaludva 1 óráig... semmi nem változik. Az a csapat kutya mindig ott van, s szétkapja a sztalkereket.
Egy korábbi mentésnél próbaként megcsináltam már ezt a küldetést, s akkor mindhárman velem tartottak, mert nem voltak kutyák.
Most még azt fogom megpróbálni, hogy visszaveszem a "rohampáncélt", s abban hátha futva odaérek (mindig a sztalkerektől azonos távolságban kezdenek támadni a kutyák), s szétlövöm a dögöket, mielőtt azok megölik a 3 fickót.
Ha nem megy, akkor megcsinálom egyedül a küldetést, de a sokkal korábbi állást már nem fogom visszatölteni emiatt.
- Az már csak a "hab a tortán", hogy a banditák AI-ja is annyira hülye, hogy a koromsötét éjszakában nem zavarja őket, ha tőlük kb. 100 méterre géppisztolyok ropognak. Az őket elvileg "meglepetés szerűen megtámadó" sztalkerek fegyverei. No comment!
- Ráadásul a játékban a hangtompítós fegyverek értelme egyenlő a nullával. Az említett táborhoz lopakodva, sötétben, az első őrt csendben kiiktatva azonnal riadót fúj az egész tábor. (Pedig semmit nem hallhattak, nem láthattak.) Szintén no comment!
- Újabb iszonyatos bug "Uncla Yar" (avagy "Jar bácsi") küldetése Kopacsi faluban. Együtt elmegyünk oda, levadásszuk a zsoldosokat, s utána beszélnem kellene vele.
Ő lemegy a lépcső aljába, ott megáll. Amíg a lépcső tetejéről nézem, ott áll. Amint lemegyek hozzá, elkezd "rángatózni". Mintha több ezer volt rázná. úgy rázkódik a karaktere, mintha a lépcső alján a falba akarna beugrani (természetesen nem tud).
Emiatt nem lehet beszélni vele. Semmi sem segít. Vagy ott hagyom, vagy lelövöm. A küldetést természetesen egyik esetben sem lehet befejezni. (S akkor még nem is tudom, hogy ez kell-e a végigjátszáshoz.)
- Aztán ott vannak az olyan bosszantó hibák, mint pl. a Szkadovszk hajó sztalker őrei, akik nyugodtan hagyják, ha a hajó mellett 2 méterrel széttépi az embert egy csapat kutya és/vagy egy kiméra.
Sőt közben még ők fenyegetik az embert, hogy "Pajtás, ezen a helyen nem járkálhatsz fegyverrel".
Tehát nem az van, hogy a mutánsokkal a nyomomban rohanok a hajóhoz, hanem amikor jövök ki, s még a fegyveremet sem tudtam elővenni, a mutánsok rámrontanak. Amikor pedig fegyvert ragadok, azok a barom AI által irányított sztalkerek fentről nem lövik a mutánsokat, hanem nekiállnak fenyegetőzni.
- Jupiter-en a tudós bunkernél szintén megtörtént ugyanez nem is egyszer. Kiléptem, s már jöttek is a kutyák, de fegyvert nem szabad használni ott sem, mert a zsoldosok nem engedik. (A támadókat "természetesen" sem ők, sem az ajtó előtt várakozó sztalker csapat nem lövi.)
- A páncélhoz visszatérve... Az Exo nagyon jónak tűnik, de RPG-s szemmel nézve röhejes a tartóssága.
Igaz, hogy a golyóállósága szinte maximális, de már1-2!!! bekapott AK lövedéktől kb. 10-20%-ot romlik a tartóssága, még úgy is, hogy a "megbízhatóságra" 30!!!%-ot pakoltam a fejlődésfán. Az ilyen "brutális" páncélnak ennél sokkal jobban kellene bírnia a gyűrődést.
Komolyan mondom, hogy ennél a szinte nulla védelemmel rendelkező, alap "sztalker páncél" is jobban bírta a gyűrődést. Egyszerűen nem is értem, hogyan képzelték el mindezt a fejlesztők. Iszonyatos logikátlanság.
Mindent összevetve ott tartok, hogy visszatérek a "rohampáncél" használatához. Igaz, hogy a golyó és a harapások elleni védelme az Exo ruhához képest bakfitty, de legalább lehet benne szaladni, s a többi védelme is elég korrekt.
- Igaz, a "pszi védelemmel" is volt problémám. Amikor "irányítóval" találkoztam, teljesen kimaxolt védelem és a +150-es pszi-blokkoló tabletta használata esetén sem láttam különbséget az alacsony pszi-védelemhez képest. Ugyanúgy támad, ha lát, s ugyanakkorát sebez. Gyakorlatilag ennek a védelemnek semmi értelme.
Mindezt úgy, hogy a védelem elvileg 100%-os. (RPG-ben ezt hívják "immunitásnak".)
Végül is... ha a Zatov helyszínt gyakorlatilag végigjátszottam a semmit nem védő "alap sztalker" ruhában, akkor ahhoz képest ez sem lehet rossz még Pripyat-ban sem.
Vagy tévedek?
Olvastam a beszámolókat a játék korábbi részeivel kapcsolatban, s mindenki azt mondja, hogy ez a legkevésbé bug-os és legkidolgozottab rész.
Ezek alapján ezt szerintem végigjátszom, ha tudom, de a többit messziről kerülni fogom. Ha pedig még lesz 1-2 ilyen bosszantó bug, akkor hagyom a fenébe ezt is.
-
Mcarthur
csendes tag
válasz
Piftuka #3539 üzenetére
Nemjó ötlet, kétségtelen.Eddig én is exoval rohangáltam /mendegéltem/
mikor már meglenne a 3. szint , akkorra már nem is kell, sztem is értelmetlen.
Eddig tökjól elvoltam a lassu exoval.Sokág meg voltam győződve,hogy ott lesz
valahol a 3. is.
A fegyvermódosításoknál is van néhány értelmetlen. -
Gaben1
tag
válasz
rétisün #3543 üzenetére
megnéztem korábbi mentést ott benne volt a dokumentum
viszont ezek szerint innen kell folytatnom így hogy már végig vittem nem olyan izgalmas, nincs esetleg valami trainer hogy pénzt kapjak? mert nincs kedvem megint a pénzért mászkálni egy csomót inkább megveszem ami kell és viszem a köldetéseket -
rétisün
veterán
nekd kell eldöntened, érdemes-e emiatt újrakezdeni, mert a végigjátszás szempontjából semmi jelentősége nincs a lövész dokumentumainak.
estleg ha van mentésed onnan, amikor átértél jupiter környékére (mert ha jól emlékszem, nem a legelejétől elérhető még az terület) azt visszatölteni, és megnézni a rejtekhelyeket, megvannak-e a papírok.
itt még az se lehet, ami általában a stalkerekben van, hogy egy-egy rejtekhely üres, amíg meg nem szerzed a koordinátáit. vagy megveszed valakitől, vagy egy hullánál megtalálod, és csak utána találsz benne valamit. -
rétisün
veterán
ez valami bug lehet, mert már más is írta, hogy nem találja ott a dokumentumokat, ahol lenniük kellene.
az a fura, hogy amikor ez felmerült itt, visszatöltöttem régebbi mentést, és 3 különböző mentésből is megkerestem a dokumentumokat, nálam mindháromszor ott voltak. -
Gaben1
tag
üdv
a youtube on láttam hol kell keresni a lövész dokumentumait az elsőt meg is találtam a cementgyár alatti csatornában, a többi viszont üres volt .
mit kell csinálnom hogy megjelenjenek? -
Piftuka
veterán
válasz
rétisün #3538 üzenetére
Nem pakoltam ki, hanem az itteni tanácsok alapján nekifutásból (a futást bekapcsolva) próbálkoztam.
Úgy tényleg viszonylag könnyen átugrott.
Egyébként kétszer kaptam a benzinkút tetejére "rejtekhely koordinátát", de egyik esetben sem érte meg. Az első esetben egy alap, "Stalker ruha" és némi kötszer volt elrejtve, a második esetben egy üveg kozák vodka.
Amúgy tényleg bejön a játék, s én próbálom "RPG-s szemmel" játszani. Talán éppen emiatt nem tartom jó ötletnek, hogy a legjobb szerszámkészlet már csak a játék vége felé érhető el.
(Olvastam több leírásban, hogy sokaknak az általuk használt kedvenc felszerelése már akkor lett 3. szintre fejlesztve, amikor semmi értelme nem volt, mert hamarosan véget ért a játék.)Szerintem, ha kicsit jobban "nekifeküdtek" volna a játék minimális RPG-s részének, akkor valahol az utolsó Jupiter küldetések végének környékén lehetővé tették volna a felszerelések harmadik szintre történő fejlesztését.
(Sőt, még jobban "finomítva", a fokozatosságra jobban ügyelve az is jó megoldás lett volna, hogy a harmadik szintű módosításoknak csak egy-egy része lenne elérhető a Jupiter területen, s a Pripyat küldetések során lehetne befejezni a felszerelések fejlesztését.)
-
Piftuka
veterán
Sikerült végül megoldani.
Amúgy egészen korrekt kis program ez, de vannak hibái.
A SVAROG detektor például nagy csalódás volt. Alig lehet látni vele a képződményeket.
A veszélyeket jól láthatóan jelzi, de a nagy fehér jelek mellett "elvész" az egészen apró, halvány jel, ami a képződményeket mutatja.
Éjjellátóval nem használható, mert a képernyő teljesen fényes lesz, ha pedig fejlámpa fényében nézi az ember, akkor pedig a tükröződés nehezíti meg a dolgot.
A VELES detektorral sokkal jobban látszik minden képződmény. Nem értem, miért nem úgy csinálták meg a SVAROG detektort is!?
Az anomáliákat jelezhetné kisebb fehér körökkel, a képződményeket pedig a VELES detektorra jellemző fénylő, nagy méretű, zöld körrel.Gyakorlatilag a kettőt együtt kell használni (váltogatva), ami felesleges plusz súlyt jelent.
-
rétisün
veterán
válasz
Piftuka #3535 üzenetére
ha mindent kidobálsz, mielőtt ugranál, utána ott lesz, ahova leszórtad, tehát simán össze tudsz szedni mindent....
még korábban asszem Lauda kinkelte, hogy néz ki, mikor mindent eldobált a szeméttelepi kirablása előtt...szép nagy kupac volt, de mindent összeszedett, mint ahogy én is, amikor leraktam mindenemet, hogy ne raboljanak ki.vagy a clear sky-ban van ilyen?
mindegy, ha eldobálsz mindent, fel is tudod szedni.
-
Piftuka
veterán
Próbáltam sokszor. Nekifutásból, sőt "átlósan" szaladva a tetőn is. Lehetőleg a kis épület tetejének a legszéléről elrugaszkodni... Nem ugrik elég nagyot.
Saccra kb. 1 méter mindig hiányzik.
Melyik részéről kell elugrani a kis épületnek? (Bár mindegynek kell lennie, mert a két tető széle párhuzamos egymással, így mindenhol egyenlő a távolság.)
Esetleg az a probléma, amit McArthur kérdezett? Csökkentenem kellene a súlyt?
Bár emlékeim szerint kb. 36-37 kg-nyi súlyt viszek a maximális 50-ből ("Clear Sky armor").
Megpróbálom "kipucolni" az inventory-t teljesen, hátha ez a probléma. A páncél nélkül azért nem indulnék neki a vadonnak.
-
Piftuka
veterán
Köszönöm a segítséget, de "cheat" nélkül szeretném.
A kerítésről pedig nem megy. Esetleg ha egy kicsit bővebb leírást kaphatnék, hogy milyen távolságból, helyből, vagy nekifutásból, a kerittés melyik részéről, milyen irányba fordulva...
(Fényképes segítség lenne a legjobb.)
Nem vagyok "amatőr" FPS játékokban, így - ahogyan fentebb is írtam - kipróbáltam szinte mindent, ami "adja magát" ezek közül. Mégsem sikerül felugranom a tetőre.
Mit csinálok rosszul?
-
Mcarthur
csendes tag
válasz
Piftuka #3526 üzenetére
Köszi a segítséget
Nem akarok erre több időt elpazarolni, csak azért kellene a titkos fegyverraktár, hogy utána bizzanak bennem és a monolitosokat befgadják.
Ha lelövöldözhetem a banditákat a tudós bukernél és utána beajánlom valamelyik frakciót akkor utána már jó leszek náluk? -
Piftuka
veterán
Azt meg tudjátok mondani, hogy Zaton-ban, a benzinkút tetején lévő rejtekhelyre hogyan lehet feljutni?
Próbáltam úgy, hogy felugrottam a kerítésre, s végigmentem rajta addig, ahol "becsatlakozik" a benzinkút épületébe, de ott nem tudok sem felugrani a tetejére, sem felmászni.
Ha ott egy kicsit balra próbálok ugrani (ahol csak a tetőt szegélyező korlát látszik, a szegélyező vaslapok hiányoznak), ott sem jó.
Ha nem megyek el addig, hanem a nagy vastartály mellett található kis melléképület tetejéről próbálok átugrani a benzinkút tetejére az sem jó, mert mindig rövid lesz az ugrás.
Hogyan lehet a benzinkút tetejére feljutni?
-
Piftuka
veterán
válasz
Mcarthur #3524 üzenetére
Ne haragudj, de én nem vettem észre a kérdésedet!
Itt van néhány segítség: Call of Pripyat Game Guide (http://guides.gamepressure.com)
Találsz térképeket is, de én azt javaslom, hogy csak akkor nézz meg egy küldetést, s a térképet is csak akkor használd, ha már végképp nem boldogulsz.
Különben rontja a játékélményt, mert teljesen részletes leírást ad a küldetésekhez.
Az anomáliákat vizsgáló műszert elméletileg nem lehet rossz helyen letenni. Azokon a helyeken kell és lehet telepíteni, amelyeket a térképed is mutat.
Amikor a megfelelő helyre megérkeztél, s pontosan oda álltál, ahol a radar is jelöli a helyet, akkor ott aktív lesz a "Put device down", vagy valami hasonló felirat, s ugyanúgy a "Use" funkcióval tudod telepíteni.
Ha esetleg "drag & drop" módszerrel eldobtad, akkor keresd meg; ott kell lennie. A játékban eldobott tárgyak - elvileg - nem tűnnek el. Én is eldobtam számos kacat fegyvert még a játék elején, s ugyanott megtalálható mindegyik a sokadik mentés és betöltés után is.
Néhány hasznos honlap még:
/Források: http://forums.steampowered.com
http://stalkercopfaq.uw.hu
http://stalker.wikia.com/ -
rétisün
veterán
válasz
Piftuka #3522 üzenetére
"Esetleg van értelme átmennem rögtön Pripyat-ba"
a pripjatyba átmenés azért nem így van, csak a játék bizonyos részén tudsz majd átmenni (kell majd egy csapat, kellenek hozzá bizonyos dokumentumok, amikből tudni fogod, merre menj)
"amikor megnéztem a ládát, teljesen üres volt"
ez viszont ha jól rémlik, egy bug, mintha előfordulna a többi stalkerben is ilyen. nem akarlak bíztatni, de sztem ezek a cuccok nem fognak megkerülni
mod: lehet, hogy nem a privát ládából tüntek el cuccok, de ilyen bug volt, az tuti
-
Piftuka
veterán
Az csalás.
Nem szoktam ilyen segédeszközöket használni, mert elrontja a játék élvezeti értékét.
Remélem, benéz még ide valaki, aki esetleg tudja a választ a kérdésemre is!
Egyébként egyelőre nem vagyok maradéktalanul elégedett a "Clear Sky" ruhával. A leírások alapján jobbnak véltem.
Persze lehet, hogy az a probléma, hogy előtte túl sok időt töltöttem az "Exoskeleton"-ba öltözve.
Amúgy a frász jött rám, mert szinte minden cuccomat (fegyverek, Exoskeleton, felszerelés) "átköltöztettem" a Janov-on található privát ládába, megcsináltam az első néhány küldetést, s amikor megnéztem a ládát, teljesen üres volt.
Remélem, ha kiderítem, hogy ki lopta el, akkor vissza tudom szerezni!
Aki pedig ellopta, annak lesz egy nagyon rossz napja.
-
emre
veterán
válasz
Piftuka #3519 üzenetére
Értem, tedd fel ezt és nincs miről beszélni
Aztán azt fejlesztesz amit akarsz -
Piftuka
veterán
-
Piftuka
veterán
"Azt azért lehet tudni, még a felszerelés előtt hogy melyik ablakhoz mi tartozik[..]"
Azt valóban lehet tudni, viszont azt sajnos nem, hogy a harmadik oszlopban majd melyik lesz választható, s melyik lesz "letiltva" egy előzetes módosítás miatt.
"De a legegyszerűbb megoldást az jelentené, ha a módosítások előtt csinálsz egy mentést, és ha nem tetszik amit elértél akkor visszatöltöd az előző állapotot."
Ez ebben az esetben sajnos nem működik!
A játék ezen szakaszában éppen, hogy készülök elhagyni Zatov-ot, s nekikezdeni a Jupiter küldetéseknek.
A kalibráló szerszámok viszont majd csak Pripyat-ban lesznek elérhetőek.
Szóval ha most bármelyik fegyveren és/vagy ruhán elvégzem a második oszlopok módosításait, akkor az a módosítás már végleges lesz, s determinálni fogja, hogy a harmadik oszlopban "mi marad", mint lehetőség.
Ugyanis teljesen nyilvánvaló, hogy a Jupiter és Pripyat helyszínek végigjátszása után (olvastam a különféle Stalker rajongói oldalakon, hogy volt, aki a játék utolsó fél órájában!!! tudta beszereltetni a "Futás" funkciót az Exoskeleton ruhába), nem fogom visszatölteni a Zatov-i játékállást csak azért, mert egy ruhát és/vagy fegyvert rossz irányba fejlesztettem.
Ezért lenne fontos egy olyan info, ami mutatja, hogy adott cuccok fejlődésfáján melyik kombinációkat lehet kifejleszteni. (Nem tudom, hogy a dobozos játék kézikönyvében van-e ilyen segédlet, viszont nekem a Steam-ről van meg a játék, így azt nem tudom megnézni.)
Esetleg van értelme átmennem rögtön Pripyat-ba, s megszerezni a kalibráló szerszámkészletet?
Vagy ezt nem is engedi a program, s úgy van megcsinálva, hogy a játék vége felé lesz erre lehetőség?(Egyébként magyarítással játszom én is. A fenti kép nem az én tulajdonom. Azért írtam alá a forrást, hogy lássa mindenki, honnan linkeltem be.
)
-
rétisün
veterán
válasz
Piftuka #3514 üzenetére
már nem tudom, milyen ruhát használtam. karácsonykor végeztem fejeztem be a játékot, azóta végeztem a clear sky-al is, most a SoC-al játszom, kissé keverednek az élmények
a fejlesztéseknél én is jártam úgy, hogy "rossz felé" fejlesztettem. ha jól emlékszem, a kalibráló szerszámok (amiket majd csak pripjatyban találsz meg) inkább a fegyverek fullra fejlesztéséhez kellenek.
-
emre
veterán
válasz
Piftuka #3516 üzenetére
Ha ráérek megnézem a játékban.
Azt azért lehet tudni, még a felszerelés előtt hogy melyik ablakhoz mi tartozik, de magyarul könnyebb lenne. (már kitettem a képet és kezdtem kattintani rá
)
De a legegyszerűbb megoldást az jelentené, ha a módosítások előtt csinálsz egy mentést, és ha nem tetszik amit elértél akkor visszatöltöd az előző állapotot.
Esetleg egy magyarítás (itt valahol fenn van) megkönnyítené a választást.
mod: a link ide mutat
-
Piftuka
veterán
Köszönöm a választ neked is!
Találtam egy képet:
/Forrás: http://stalker.wikia.com /
Ebből és az általad elmondottakból ("az egyik kizárja a másikat") nem derül ki egyértelműen, hogy hol van "átfedés"!?
Amíg a 3. oszlophoz nincsen szerszámkészletem, addig nem tudom még "quick save-quick load" módszerrel sem leellenőrizni.
Ha pedig a második oszlopban lévő módosítást elvégeztetem, játszok tovább, majd később kiderül, hogy a harmadik oszlopban éppen a mellette-alatta lévő módosítást emiatt nem tudom elvégezni, nekem pedig arra van szükségem az ciki.
Nekem például most a 4. sor, második oszlopában lévő képességek közül kellene a "-10 kg" módosítás. Viszont a végcél a harmadik oszlopban "mellette-alatta" lévő "Futás" módosítás.
Választhatom a "-10 kg" módosítást? Vagy ha azt választom, akkor a "Futást" nem, csak a fölötte lévő "+ X% pihentség regenerálást" lehet választani???
Így már érthető a dilemma? Ha már a 2. oszlopba is tudok kérni módosításokat, akkor jó lenne mindegyikre kérnem, viszont egyelőre csak a legalsót, az "Éjjellátót" mertem beszereltetni, mert az az egyetlen, amely mögött a 3. oszlopban csak egyetlen lehetséges módosítás van.
-
emre
veterán
válasz
Piftuka #3514 üzenetére
Van ahol van átfedés, de érdemes előtte végignézni mit fejlesztesz, mert az egyik kizárja a másikat.
A fegyvereknél a fejlesztés szempontjából két fő támadási irány van. Az egyik a sniper vonal (távcső, pontosság, laposság stb) a másik a támadó vonal (tűzgyorsaság, tárméret stb)A ruházatnál nem tudom mi alapján van a szelekció, de ha zavar van rá mod hogy fullosra lehessen fejleszteni a dolgokat.
Mondjuk konkrét példa jól jönne, (egy screen esetleg) és akkor meg tudnám nézni a gépen. De attól tartok, hogy én átirogattam az item_upgrade fájlt és fullra feljesztettem amit használtam.
-
Piftuka
veterán
válasz
rétisün #3513 üzenetére
Köszi a válaszokat és az újabb hasznos info-kat!
Te melyik ruhát használtad? Én alighanem veszek egy CHN-3a Battle Armour + Tactical Helmet ("Clear Sky Suite") összeállítást is.
Nem kerül sokba, s igen korrekt védekező értékei vannak, plusz éjjellátó a sisakon. Amíg az "Exoskeleton"-ban nem tudok futni, igencsak jól jöhet a vadonban "messze mászkálós" küldetések, artifact beszerző körutak során.
Az "Exoskeleton"-ban sajnos igen lassan érek körbe az egyes anomáliák között.
Arra azért még várom a választ, hogy a ruha (és egyes fegyverek) "fejlődésfájának" dupla sorai (ahol az adott sorban 2 féle módosítés szerepel egymás alatt, s azok közül adott oszlopban csak az egyik véglegesíthető) a harmadik osztlop hasonló sorának 2 féle módosítása között "keresztbe" is van-e átjárás, vagy csak a közvetlenül egymás mellett lévő módosításokra lehet a harmadik oszlopban "továbbmenni"?
(Elnézést kérek, ha nem világos, mire gondolok! Ennél egyszerűbben ezt a kérdést nem lehet feltenni!)
-
rétisün
veterán
válasz
Piftuka #3512 üzenetére
nekem nem volt ilyen exo skeleton ruhám, szóval azzal kapcsolatban nem tudok tanácsot adni. úgy általánosságban én a ruháknál a több relikviatartót és a golyóállóságot szoktam fejleszteni, a legkevésbé sztem az áram elleni védelem kell, de több tartóval minden ellen tudsz védekezni megfelelő relikviákat használva.
a fegyvereknél nem nagyon vettem észre én sem, mit jelent a gyakorlatban a kezelhetőség. a tárkapacitást szoktam leginkább növelni, meg ha lehet, távcsövet raktam rá, bár inkább alapból távcsöves fegyvereket szoktam vinni.
általában a tartósságra nem érdemes sokat költeni, mert mindenhol lehet javíttatni, sőt, a talált fegyvereket érdemes eladás előtt javíttatni, hogy többet kapj értük.
-
Piftuka
veterán
válasz
rétisün #3511 üzenetére
Na, hát az is mókás lehetett.
Közben szereztem egy "Exo Skeleton" szervóruhát, s bizony sokat segített a megnövekedett védelmeivel.
Van viszont néhány újabb kérdésem:
1. Amikor a középső oszlopban és a harmadik oszlopban is 2-2 db módosítási lehetőség van egymás mellett (tehát egy módosítási "csoportba" tartoznak), s ezekből ugyebár oszloponként csak egyet, vagy az egyiket, vagy a másikat lehet a páncélon/fegyveren elvégezni, akkor a harmadik oszlop megfelelő sorában lévő 2 módosítás közül bármelyik alkalmazható lesz?
Tehát fenti esetben, amikor adott sorban, a második oszlopban a felső sorban lévő módosítást választom, akkor a mellette lévő sorban a harmadik oszlop felső sorban lévő módosítás választható csak ki, vagy akár az alsó sorban lévő is?
Azért fontos, mert egyelőre nem mertem a szervóruha második oszlopának minden módosítását elvégezni, mert nem tudom, hogy ha elvégzem, akkor később az adott sorból a harmadik oszlopban majd melyik képességet/módosítást engedélyezi.
(Nagyon nem mindegy például, hogy a ruhámba tudom-e módosíttatni a "futás" képességet.)
2. Ruhán érdemes a "megbízhatóság", illetve "fegyveren" a "kezelhetőség" és "megbízhatóság" módosítások dobozát kiválasztani?
Ruha esetében pl. mivel nyer többet az ember? Ha a ruha "megbízható" és ritkábban kell javítani, vagy ha azokat a "módosítás dobozokat" inkább valami extra védelemre (pl. +30% golyóállóság, +20% elektromos védelem, stb.).
Fegyver esetében hasonló a kérdés; a fenti két tulajdonság ellenében a "röppálya laposság" és a "tűzgyorsaság", valamint az alacsony "visszarúgás" fontosabb, mint hogy gyorsan használódik el a fegyver, nem?
3. Egyáltalán a "kezelhetőség" mit jelent a gyakorlatban? A most általam használt fegyvereknél, az adott "módosítás dobozának" leírása nem árulja el. Csak a "körítés" szöveg olvasható, hogy a markolatot ergonomikusabbra cseréli.
De hogy az miért jó...? Talán gyorsabb a töltés, ha egy fegyver "kezelhetőség" bónusza magas?
Továbbra is köszönöm a válaszokat!
-
-
Piftuka
veterán
válasz
rétisün #3507 üzenetére
Az "Y"-os trükköt nem ismertem; majd fogom alkalmazni, ha szükséges.
Az általad linkelt bug-okkal én is találkoztam. Sajnos a program az "ütközések" szempontjából pocsék mesterséges intelligenciával rendelkezik.
A folyosókon, lépcsőkön közlekedő karakterek folyamatosan "tolják egymást". Amelyik erősebb, az nyomja odébb az egyébként ellenkező irányba közlekedő karaktert.
Janov-on még a bárpult meleltt is összeakadt a Kalauz egy másik karakterrel, mert képtelenek voltak kikerülni egymást.
A baj, hogy a játékos karakterét is akadályozzák a mozgásban. A lépcsőkön felfelé menet, vagy lefelé jövet ez gyakran okozott problémát a Szkadovszk hajón.
-
rétisün
veterán
válasz
Piftuka #3505 üzenetére
alapértelmezettben az y billentyűvel lehet még mélyebbre guggolni, van ahol csak így lehet átbújni.
én nem talékoztam ilyen plafonra "telepített" artifactal, de itt is segíthet a többszöri visszatöltés.
de, amolyan vígasztalásként
nem csak a pripjatyos részben vannak furaságok: link
-
Piftuka
veterán
Jah, egyébként "mókás" ez a fegyverrendelés Fürgénél. Tegnap, amikor próbálgattam, akkor "közelharci fegyverként" egy "Carabinieri" nevű gyorstüzelő shotgun-t hozott.
Ma (a tegnapit megelőző állapottól folytattam) pedig egy a Viper5 géppisztolyra épülő továbbfejlesztett gépfegyvert.
Igazi "zsákbamacska" tehát, hogy mit hoz éppen.
Sebaj... ezek szerint a "quick save-quick load" funkciókkal itt is lehet "játszadozni".
-
Piftuka
veterán
válasz
rétisün #3504 üzenetére
"a másik dolog a rejtekhelyekhez, hogy amíg egy rejtekhelyet nem "kapsz meg" addig hiába is bukkansz rá, üres lesz."
Eddig csak egyetlen ilyen rejtekhelyet találtam, de az nem volt üres. Mindjárt a játék elején, a leégett faluban, a nagy méretű ház emeletén a "Vintar sniper rifle" volt.
Azóta csak olyan rejtekhelyeken jártam, amelynek a koordinátáit megkaptam valamelyik küldetésért cserébe. (Jellemzően "Szakálltól".)
A "képes tippet" köszönöm! Az ominózus oszlopra én is gondoltam, de nem sikerült felugranom rá. Ezek szerint jó volt az elgondolásom, csak "küzdeni" kell az ugra-bugrálással.
(Egyébként találtam egy nagy kő alatti rejtekhelyet, ami "bugos"; befelé menet "lekushadva" simán be lehetett menni, kifelé viszont egész egyszerűen elakadt a karakter. Ne tudd meg hányszor töltöttem be a játékállást, s hányszor próbálkoztam míg végre kijutottam a szikla alól.)
Fentiek alapján... ha jól sejtem a "bugos" képződmények esetében is csak a játékállás visszatöltése és a próbálkozás a jó megoldás igaz?
(Hátha egyszer nem a plafonra spawn-ol az "artifact"...)
-
rétisün
veterán
válasz
Piftuka #3503 üzenetére
a csőnél lévő rejtekhelyet én sem találtam meg. ha a pda-n ráviszed a kurzort, ír mellé pár szót, ami segíthet megtalálni, én mondjuk ezt kihagytam anno......
a másik dolog a rejtekhelyekhez, hogy amíg egy rejtekhelyet nem "kapsz meg" addig hiába is bukkansz rá, üres lesz. amint megjelenik a pda-don, mert vagy megvetted valakitől a koordinátátit, vagy megtaláltad egy hullánál, azután találsz csak benne valamit. itt is volt erről szó.
közben találtam egy ilyent.....
-
Piftuka
veterán
válasz
rétisün #3502 üzenetére
"a ruhák golyóállóságát is lehet fejlesztetni, persze lehet, hogy ahhoz is pont a szerszám kéne...."
Persze, hogy szerszám szükséges a fejlesztéshez.
Azért írtam, hogy jó lenne már találnom néhányat.
Két kérdésem van:
1. Mi van akkor, ha a térkép egy rejtekhelyet jelöl, de nem találok ott semmit?
Szkadovszk-tól nem messze, ÉNY-i irányba a csővezeték egyik oszlopának tövében jelez egy rejtekhelyet, de semmit nem látok ott.
Megpróbáltam a csőbe belemenni, de nem találtam "bejáratot". A csőre felmászva, s azon ugrálva csak egy darabig tudtam eljutni, mert nem sokkal a rejtekhely előtt kb. függőlegesen több métert emelkedik a vezeték.
A vezetéktől nem messze vannak repedések a földben, s alattuk barlang. Ott találtam néhány "képződményt" ("artifact"), de a rejtekhelyet nem.
2. Előfordult már veletek is, hogy a "képződmény", amit fel akartatok venni "bug"-os volt?
Velem nem egyszer fordult elő, hogy megtaláltam az "artifact"-ot, de pl. pont az említett barlangban a plafonra rakta ki a program. Hiába megyek hozzá a lehető legközelebb, még úgy is nagy a távolság (1,2 méter), s nem tudom felvenni a tárgyat.
Van erre valami jó módszer? (Esetleg egy konzol parancs, ami segít a problémán?)
-
rétisün
veterán
válasz
Piftuka #3501 üzenetére
az 1. hsz-ben vannak térképek, azokon sztem rajta vannak a szerszámok is. a finom munkákhoz vaókat asszem csak pripjatyban lehet találni, a másik kettőt (ha jól emlékszem 3 fajta van) már a korábbi területeken is össze lehet szedni. most így hirtelen nem emlékszem,merre vannak, talán a szennyvíztisztítóban meg a cementgyárban mintha lenne valamilyen , de nem biztos
már ha ezek a területek nem a clear sky-ban vannak, én meg jól idekeverem őket
a ruhák golyóállóságát is lehet fejlesztetni, persze lehet, hogy ahhoz is pont a szerszám kéne....
-
Piftuka
veterán
válasz
rétisün #3500 üzenetére
Igen, Bagoly-nak hívják a fegyverkereskedőt az emeleten. (Szakáll fegyvereket és ruhát nem árul. Legalábbis, ahol most tartok, ott még nem volt nála ilyesmi.)
Próbaként Fürgénél rendeltem egy "szervoruhát". Hááát...
Tetszetős holmi, de rájöttem, hogy mihamarabb találnom kell szerszámokat.
Most már ott tartok a sztoriban, hogy igencsak át kell mennem Janov állomásra, de még egyetlen szerszámot sem találtam, hogy legalább az alap felszerelésemet felfejlessze Kardan. (Vagy Janov állomáson - mert átkukkantottam oda is - a másik "szerelő".)
A "szervoruha", vagy a "páncél", amit Fürge hoz, jó cuccok, de nagyon nehezek. Csakis "módosításokkal" lenne használható jelenlegi szintemen. Ráadásul csak egyetlen "artifact" zsebük van alapból, s az upgrade-hez a legfejlettebb szerszámok kellenek.
Szóval inkább még az alap ruhát használom. Abban legalább két "artifact"-ot tudok tárolni.
Mondjuk a golyóállósága sajnos a nullával egyenlő.
Viszont Fürge egy nagyon korrekt pisztolyt, gépkarabélyt, shotgunt és mesterlövész puskát hoz. Azokat szerintem megrendelem.
A pisztoly (a típusára nem emlékszem) például teljesen automatává alakítható.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- Felújított szerverek, storage-ok, hálózati eszközök Enterprise szinten, minden gyártótól
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX Z270G GAMING WiFi alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Kaspersky, McAfee, Norton, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest