- WhrlpoolMind: Az eredeti lemez utánozhatatlan illata
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Geri Bátyó: Megint tahó voltam – SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Meggyi001: Nyilvános wc-k.....még mindig hiánypótló...
- sziku69: Szólánc.
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- GoodSpeed: AMD Ryzen 7 7700X vs AMD Ryzen 9 9900X Cinebench R23 & R24 Benchmarkokban mérve
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
inf3rno
nagyúr
Sikerült felraknom FreeBSD-t egy másik gépre meg működésre bírni végre NKRO billentyűzettel. Mindjárt kipróbálom, hogy ugyanez a jelenség van e rajta. Szerintem még az is sokat segítene, ha tudnék adni neki egy dedikált magot, és nem az OS-el meg minden szeméttel egy magon futna.
-
inf3rno
nagyúr
Na én közben rájöttem, vagy hát nem jöttem rá. A nocull nem állítható, most néztem. Viszont nekem 100% CPU használat van 1 magon szerveren függetlenül attól, hogy mennyi FPS-t, milyen felbontást, mennyi maxpackets-et állítok rajta és hogy milyen szerverre megyek fel. 10 FPS-el HD felbontáson is ugyanúgy 100%-ot használ. Nem találtam semmilyen beállítást, ami hatással lenne a CPU használatra. Megnézem egy másik gépen mindjárt Unix alapon. Hátha az OS vagy a gép a rossz, de az az érzésem, hogy a gond a játékkal van. Nem normális ez a 100%-os CPU használat. Egy i5-4670k van a gépben, 3.8GHz-es processzor, a minimum meg 0.6GHz a játéknak. Gondolom olyan 1GHz körüli lehet az ajánlott. Simán vinnie kéne mondjuk 25% CPU terheléssel egy magon, és mégis... A legfurább az, hogy független az FPS-től.
-
inf3rno
nagyúr
15 éve még kb. mindenhol volt köd. Sokkal jobb volt vele szerintem, én szerettem úgy radart. Sajna nincs 4k gaming monitorom, a mostani is erősen odavert a tárcának.
Amúgy még mindig nem stimmel valami a játékkal, de már dolgozom rajta. Kaptam pár tippet más fórumokon, amiket végigpróbálok.
-
inf3rno
nagyúr
Már nincsen köd a játékban, baromi messzire el lehet látni minden pályán, és sokan be is találnak onnan is. A nagy felbontás baromi sokat számít, az előzőhöz képeset rohadt sokat látok messzire. A stabil 125 FPS is sokat számít, játszottam instabillal, tearinggel baromi sokat, tudom mi a különbség. Igazából nekem annak idején ilyen 51-55% acc volt az átlagos public szerveren ilyen oasis, goldrush, braundorf, stb. pályákon, kivéve ha távolra is kellett lőni pl radaron vagy fueldumpon, akkor ilyen 45-49%-ra visszaesett. Mindez 76 FPS-el ISDN-el, 1280x1024-el. Efterlysten inkább az 51%-hoz közelített, mert ott tudnak mozogni az emberek, Hirntoton inkább 55% vagy nagy ritkán zártabb pályákon több közelharccal elment egészen 65%-ig mediccel. Garanddal valamivel kevesebb volt, de közepes távolságra is megvolt a 45% vele, ami azért kemény, mert sokkal nagyobbat sebez. Pisztollyal meg osztottam elég sokszor a 3hs-t. Olyan 2008-2010 óta ennek nyoma sincsen, azóta érzem ezt a lagot és képtelen vagyok 45% fölé kerülni. Nagyjából derékba törte az ET-s karrierem, előtte Európa legjobbjai közt voltam, utána meg valahol a kezdő - közepes kategória.
-
RpPRO
őstag
Próbáld ki FHD-t, sőőőt, 1280x1024.
Old times... A brutál nagy felbontás semmi előnyt nem jelent, az esetek 0,1%-ban lövöldözöl 4 dombbal/utcával arrébbra.
Kicsit túl van misztifikálva a STABIL x fps. Ha kevesebb lagot akarsz, fel kell tolnod az FPS-t. Milyen a pinged a szerverre? 100+-nál csodákat ne várj.
Thomsonnal / MP40-nel ritkán látok 40% felett olyan szervereken, ahol gyorsan kiürül a tár. Én 33-38% között mozgok. Ha lassabban ürül a tár a szerveren, ott simán elérhető 40+ is.
-
inf3rno
nagyúr
Nekem is win7 van. Közben kiderült, hogy bár Windows-ban az energiagazdálkodást mindenhol teljesítményre raktam, ugyanez UEFI-ben nem történt meg. EIST, C-State, EPU, ilyesmiket kapcsoltam ki, meg ahol lehetett ott auto helyett a maximumra raktam a CPU-t. Húzás nélkül is megvan stabilan a 125FPS így. Előtte cg_lagometer 2-vel látszott a periodikus FPS drop, utána semmi, szóval ez fogta vissza a processzort. Megnéztem, és így is 1 mag 100%-on megy az ET-től, ami azért meglepő egy ilyen régi játéknál. 3.6GHz-en van i5 4670k. Nem tudom, hogy ez normális e. WQHD-n tolom 125FPS-el 144Hz-el. Tearing gyakorlatilag nincsen, FPS drop sincs, némi input lag szerűség viszont van továbbra is. Mintha párszáz msec-el később jelennének meg az emberek a pályán ha pl benézek egy szobába, vagy egy sarkon hirtelen befordulok. Nem igazán tudom, hogy még mit lehetne tenni. Talán rákötöm direktbe a modemet a gépre, vagy váltok Linux-ra, aztán megpróbálom azzal. Érzésre sem az igazi, mintha mouseaccel lenne fent, legalábbis nem tudok úgy célozni, mint régen, de azért van amikor elkap a gépszíj, aztán szórom a fejeseket ezerrel. Elfogadható, sőt azt mondom, hogy az elmúlt 10 évben még most a legjobb az egész. Talán ha gyakorolnék egy hónapot és beállítanám a sensit is rendesen eljutnék 45% accig, ami már egy jó közepes.
-
RpPRO
őstag
Én is nagyon sok időt beleöltem, hogy rájöjjek az FPS dropra.
79#-ben írtam, de az nem állta meg a helyét, mert mindegy, hány szálas a CPUd, az ET csak 1-et használ, tényleg magas a proci terhelés.
Én arra gyanakszom, hogy az összes játékost kirajzolja CPU-ból, akkor is ha nem látod és a világ másik részén van. Sőt, a pályát is kiszámolja, akkor is ha előtted egy fal van. Mindeg, hogy seta r_nocull 0 vagy 1. Kb bármilyen VGA beállítás mindegy, ennek CPU kell.
Amikor 144 Hz-es monitorom volt, akkor is 200 Hz-re állítottam FPS-t, most 240 Hz-nél 250/333, bár 1-2 milliszekundum lag csökkenés már nem számít sehova.
-
inf3rno
nagyúr
Sikerült közben megoldani a vsync-et. Ha valakit érdekel 120Hz-re kell beállítani (r_displayrefresh 120, r_displayrefreshrate 120, com_maxfps 120, r_swapinterval 1, vid_restart), 125-el visszaáll 60-ra, gondolom mert a 120 és a 144 valamiért a szabványos ennél a monitornál. Lag ugyanúgy van, de legalább nincs durva tearing. Igy már egész élvezhető.
-
inf3rno
nagyúr
-
-
inf3rno
nagyúr
Közben tovább dolgozok az FPS drop kérdésén. Igazából ez már ilyen hobbivá vált az elmúlt évtizedben, úgy évente előveszem, aztán kipróbálok valami újat, hátha javul tőle. Most újítottam a gépen, van adaptive sync meg 144Hz, aztán gondoltam kipróbálom az ET-t is, hogy mit lehet kihozni belőle. Megnéztem offline egy nagy pályán 250 és 800 FPS között volt, amit a gép tud WQHD felbontáson. Amint felmegyek egy szerverre még a 125-öt se tartja stabilan, néha látom, hogy leesik pár száz msec-re. Ha bekapcsolom a vsync-et, akkor meg valamiért 60 FPS-re és 60Hz-re áll be, ami fura, mert offline működik rendesen. Elvileg az adaptive sync-hez be kell kapcsolni a vsync-et ilyen régi játékoknál, szóval az se működik nélküle. Ezt támasztja alá az is, hogy brutális tearing van nélküle. Még annyi derült ki a vsync-ből, hogy a mouseaccel szerű érzés eltűnik, ha bekapcsolom, szóval összefüggésben van az is az ugráló FPS-el. Megoldani persze ez se oldotta meg, nyomozok tovább. Még ami maradt az tápegység csere, amit kizártnak tartok, hogy köze lenne hozzá, aztán még az operációs rendszert lehet cserélni Linuxra, az internet szolgáltatót lehet lecserélni, a belső kábelezést és a modemet és routert. Ezeken kívül már minden mást kizártam. A következő egy Linux telepítése lesz. Valószínűleg Linux Void, mert az a legjobb systemd mentes asztali Linux. Állítólag. Aztán ha már felraktam a gépre, akkor búcsút mondok a Windows-nak örökre. Egyébként is már jó ideje tervben volt, hogy Linux-ra vagy BSD-re váltok, nem csak emiatt csinálom, mert ha meg is oldom, a játék már régóta halott...
-
sonar
addikt
Helló,
Ezt még lehet LAN-on tolni?
-
RpPRO
őstag
[kép]
GPU 15%, CPU 22%. Maxfps 333-on, de itt pl.181... Mindegy, hogy ki/be kapcsolom HT-t biosban vagy energiagazdálkodás min van, grafikát lebutítom vagy fullon van, NVidia vezérlőpulton külön profilt hozok létre ET.exe-nek. Mindegy. Nem lesz stabil 333 sosem. Régi opengl motor. -
inf3rno
nagyúr
Az r_picmip-et érdemes feltenni magasabbra, az butítja a grafikát, meg valamit dob az FPS-en is talán. Érdemes még a monitoron feltenni a kontrasztot és a brightness is jó ha magas, akkor könnyebben meglátod, hogy hol az enemy. A muzzleflash-t is ki kell kapcsolni, ami cg_muzzleflash vagy b_muzzleflash, meg kell cg_crosshairtype 5 azt hiszem, az az, hogy egy pötty van a célkereszt helyén, és a cg_crosshairsize is jó ha 40 alatt van, különben messzire kitakarja a pötty az ember fejénél nagyobb részt és nem látod mire célzol. Ezen kívül még van olyan, hogy nő a célkereszt mérete a pontatlansággal, ami már fogalmam sincs melyik beállítás, de mindenképp érdemes kikapcsolni, mert nem tudsz célozni miatta, és pl ugrásból nem tudsz fejest lőni. Aztán én még a cg_fov-ot is 110-re teszem az alap 90 helyett, hogy többet lássak perifériából. Nagyjából ezek, amiket beszoktam állítani. Van még valami timescale, amit érdemes mondjuk 51-re tenni. Az az, hogy másodpercenként hányszor próbál belépni a szerverre. Igaz, hogy a folyamatos pingeléssel szopatod egy kicsit az ott lévőket, de hamarabb bejutsz vele, mint azok, akiknél 1 másodpercre van állítva, ha tele a szerver. Van még egy csomó dolog, pl strafe jumppal kapcsolatban is csináltak valami fixet, amit nem érdemes használni, aztán a timenudge is jó ha nullán van, mert kiszór a szerver meg Isten tudja még mik voltak. Már 10+ éve volt, hogy utoljára ET-s configgal foglalkoztam. Igazából én Csupo konfigjával játszom, azt módosítottam saját szájíz szerint. Ő még első körben jött át RTCW-ből, aztán volt magyar válogatott, tanítgatott minket. Mi már a második generáció voltunk Csafival, Nonix-al meg a többiekkel, aztán jött Adze, talán Karrde és a többiek, aztán már nem követtem, meg megszűnt a clanbase is, ami a nations cupokat szervezte, úgyhogy gondolom bedőlt az egész. Nagyon lebutított a konfig grafika szempontjából, de pont a jobb reakció idő és célzás miatt ilyennek kell lennie. Ha túl sok a részlet, és alacsony a kontraszt, akkor nehezebb kiszűrni, hogy hol az enemy és hol a feje... Igazából egy szint felett már nem számít ez sem olyan sokat, mert mg-vel aláz az ember, ha célozni már nem tud.
Sokkal többet számít a helyezkedés, meg hogy ismerd a pályát, és tudd másodpercre pontosan a spawn time alapján, hogy hol fognak jönni, mennyi idő alatt hova érnek el, stb.
-
RpPRO
őstag
Igen, 15 éve még spórolósra kellett állítani, nálam 768 mega réééégóta, de szerintem mindegy mire állítanám. Írtam fent, 16%-nál nem eszik többet a GPU / CPU, pedig 333 fps-sel tolom. Szeretnék 22%-ot, hogy fix 333 legyen.
Annyira nem néztem össze őket, ping és telítettség alapján rendezek, szerintem ugyanazokat a szervereket látom. Nyilván itt minden az alap csili-vili grafikán, hülye célkereszttel megy (ezért kéne a cfg-m). HUD-ra ki lehet tenni pinget is, menüből választható, milyen max fps-sel menjen (90, 200, 333 rémlik, lehet volt más is).
Console-t nem tudtam lenyitni, lehet csak rá kéne nézni jobban a beállításokra. Majd...
-
inf3rno
nagyúr
Lehet nem jól jött le, hogy mit takarnak ezek a beállítások, de szerintem arról van szó, hogy mennyi memóriát foglaljon le a játéknak, és alapból elég spórolósra vannak állítva. Én mindegyiket maxra szoktam tenni. Állítólag simábban fut úgy a játék. Igazából már annyira régen állítottam be ilyenre, hogy nem tudom megmondani van e különbség.
Legacy-val milyen szerverek mennek? Egyáltalán van valami különbség érzetre a 2.60b meg eközött?
-
1gb már igen jónak számított.
minimum gépigénye 128mb ram.
Én még AthlonXP-vel játszottam 384mb rammal (256+128 SD ram, Acorp alaplap, mai napig használja valaki a retró topikban)
Aztán amikor megjelent a cod akkor áttértem rá, kezdetben hatalmas visszalépés volt de a társaság miatt maradtam codozni. -
RpPRO
őstag
Felraktam ET:L-t. Ezt is meg kell tanulni kb. Meg a szanaszét ápdételt cfg-met kelllene beleraknom. Nem sokat szüttyögtem vele, nyilván a szerverek ugyanazok, a felére nem lehet csatlakozni, legalább a hiányzó mapokat pikkpakk letölti (vagy csak mákom volt a szerverrel), a létező ETkey-t megtalálja, ha akarod, használja. Egyelőre ennyi.
A memória cfg beállítások talán még számítottak 15 éve, mikor jó ha 1 giga ram volt a gépekben, de most már..
-
inf3rno
nagyúr
Tudom mi az ET Legacy, csak nem tudom érdemes e egyáltalán feltenni, ha nincs normális pub szerver hozzá, mert mindenki 2.60b-vel tolja, aki etpro-t használ. Ja, az r_primitives, amire gondoltam, ha 1 akkor nvidia-ra, ha 2 akkor amd-re optimalizált. Valamit számít a memória, com_soundmegs, com_hunkmegs, com_zonemegs, ilyesmiket kell maxra tenni. A /meminfo, amivel meg tudod nézni, hogy éppen mennyit használ. Az energiagazdálkodás jó ötlet.
-
RpPRO
őstag
-
inf3rno
nagyúr
Nekem még ezzel a konfiggal: Intel i5-4670k, Gigabyte GTX 750Ti, 16g G.Skill Ares 2133, Crucial MX200 500g sincs meg sokszor a 125 fps hirntoton. Fogalmam sincs, hogy mi a gond, de ez már a harmadik gép, amivel nem működik normálisan. Battlefield 4-el simán megvan a 200. Érdekel, ha találsz valami jó beállítást 2.60b-re modernebb gépekhez is. Van még valami olyan beállítás, aminél lehet nvidia és amd között váltani, az talán hasznos lehet, de már nem emlékszem pontosan mi volt, azt hiszem valamelyik "r_" -es változó. Az is érdekel, hogy ET Legacy-val mire jutsz, én nem raktam fel, mert etpro-val toltam világ életemben, és nem nagyon jöttek be soha más modok, de ha hasonló, akkor talán megér egy próbát.
-
RpPRO
őstag
válasz
MasterDeeJay #69 üzenetére
Köszi a választ!
Este kipróbálom az energiagazdálkodást.
Igen, a threadinget nem kezeli. Sok helyen azt írják, hogy 1 cpu magot használ csak. A set r_smp "1" bugos.
Gondolkodom még, hogy az ET:Legacy-t felrakom, mert nekem még mindig a 2.60b van fent. Hátha jobban kihasználja a vasat.
-
vezérlőpultnál az energiagazdálkodást terljesitménycentrikusra kell állítani, videókártyánál driverbe ha van akkor ott is mindent teljesítményre rakni.
Illetve ha értessz hozzá akkor a bios-ban minden energiagazdálkodást ki kell kapcsolni.
Az a gond hogy egy mai gépnek ez a játék annyira kicsi terhelés hogy egyszerűen visszaveszi a teljesítményt.
Játékban pedig konzolba vagy konfigba:
set r_smp "1"
ez egy ős parancs még a quake3 motoros játékokhoz, eredetileg kétprocesszoros gépekhez két procit használ ki, ma viszont elég lehet arra hogy két magot kihasználjon valamennyire. Én codban használtam, de szerintem menni fog WolfET-ben is.
Illetve ez a játék még a klasszikus felépítésű videókártyákhoz készült, nem a mai ezernyi feldolgozósokhoz. Ennek megfelelően nem fut rajtuk jól. -
RpPRO
őstag
Re!
Hátha valaki tud valami okosat.
333 fps-sel játszom, zárt térben simán fix, külső helyeken leesik 150-ig is akár.
A bosszantó az, hogy sem a gpu, sem a cpu fogyasztás nem megy 16% felé!!
Mi lehet a megoldás?
-
inf3rno
nagyúr
Nosztalgia van.
Visszanézve ennél az utolsó fraget: [link] baromi érdekes, hogy hogyan lőtt $ector erre a távolságra. Én ezt simán álló helyzetből próbáltam volna megoldani, és nem biztos, hogy ment volna. Erre a közepes távolságra viszont szerintem sosem voltam annyira jó, mint ő. Közelre a csúcsformámban talán. Amúgy ő tanított lőni 2004 - 2005 környékén, de azért arra még rájött egy pár év gyakorlás, mire profi szintre értem. Megint kedvet kaptam a játékhoz, bár már annyira halott, hogy inkább el se indítom. :-) Majd később felrakok egy Alpine-t a gépre, aztán megnézem, hogy azzal hogyan szuperál. A Windows 7-el gyakorlatilag használhatatlan.
-
inf3rno
nagyúr
Közben sikerült feltennem Fedora-ra. Ha valakinek gondjai vannak, akkor így kell: [link]. Sok a szopás vele, és így sem működik tökéletesen, a legtöbb baj a beviteli eszközökkel van. Pl ha 4 gombot nyomok egyszerre, akkor az egyiket nem veszi be, szóval pl nem tudok strafejump közben fegyvert váltani. Ha mouse2-re bindelem a +zoom-ot, akkor ki-be zoomol állandóan. Ugyanez van a mouse4-el és a weapalttal is, úgyhogy pl a sniper covops esélytelen, legalábbis távcsőbe nem tudok nézni vele. A konzol sem működik rendesen azzal a beállítással, amivel windows-on megy, külön rá kellett bindelnem a toggleconsole-t a 0-ra, viszont ez sem rendes toggle, mert csak esc-el tudok kilépni belőle, 0-val nem. Valamiért angol billentyűzet kiosztás van, ami azért is fura, mert Fedora telepítővel csak a magyart tettem fel. Lehet, hogy ez valami default, amit feltesz a háttérben mindenképp a rendszer, vagy a játékba van beleépítve, nem látok a lelkébe. Ennek tetejébe még jött mouseaccel probléma, meg az FPS is ugrált, amit nem tudtam mire vélni. A végén inkább úgy döntöttem, hogy hanyagolom ezt a játékot, mert túl sok energia (vagy képtelenség) normálisan beállítani.
-
inf3rno
nagyúr
válasz
szupermacs #5 üzenetére
Szerintem egy kicsit erős, hogy a strafejump bug lenne. Nekem több hónapig tartott megtanulni rendesen mozogni ET-ben. Hozzá tartozik a játékhoz. Ha valakinek nem megy, abból nem lehet profi játékos, ennyi.
-
inf3rno
nagyúr
Szia! A Linuxos FTP nem működik. Tudnál valami infot mondani arról, hogy Fedora 23-ra hogyan tudnám feltenni?
(Eddig csak Windows-ról használtam. Találtam egy zip-et splashdamage-en, de erősen vírus gyanús, ilyeneket írnak a readme-ben, hogy engedélyezzek neki minden command-et, meg hasonlót, amit nyilván nem fogok megtenni.)
-
Ceree
senior tag
Aznap, amikor bekötötték hozzánk a netet, ez volt az első dolog, amit leszedtünk, és telepítettünk. Baráti klánunk is volt. Mind a mai napig szoktunk még néha játszani, látszik is a "klán" statisztikán. Durva, hogy a 3 nevemmel összesen, több mint 16 napot játszottam vele.
Köszi a cikket, azt hiszem tolok is egy menetet, kedvet kaptam hozzá.
-
köszi a tanácsokat! a szerverekről letölti a kliensem a hiányzó - általában - mapokat és utána mindig marad valami dll vagy egyéb fájl ami hiányában kirak a szerver automatikusan. ezután reconnect, de persze a fájlok letöltése nem indul be. lehet ez az update kevés volt a telepités mellé?
vagy csak nagyon kacifántos szervereket találtam.
még mindig maradok a linux verziónál, mert próbáltam win8-al a hétvégén - a win7 telepitőm sajnos megsemmisült - és a játék eszméletlenül lagolt.lassan nekiesek a bejgli készitésnek és ha kész vagyok, kísérletezek tovább a játékkal
őőő anno amúgy én sem voltam kezdő a játékban, de már már tuti visszadegradálódtam arra a szintre. -
A szerver rúg ki vagy a playerek
? ha szerver akkor a 8unkbusterd próbáld frissíteni . kissé körülményes , de kitartás
ha az emberek, akkor keress valami jó szervert nitmódon, ott vannak kezdőbbek és van Xp save .
Van egy nagyon hasznos progi, ami ha patcheltél 2.6 b re képes bármilyen módban elindítania játékot, van beépített szerver keresője és el is mentheted a szervereket. Anélkül láthatod mennyien vannak rajtuk és milyen map megy , hogy elindítanád a játékot, bár linuxon nem tudom hogy működik e.
[link]
itt rengeteg hasznos információt, programot találsz , ami segítségedre lehet. -
-
nekem van egy kis bajom a linuxon.
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing Enemy Territory 2.60 Full Install..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
./setup.sh: 191: ./setup.sh: /home/robi/.setup24938: not foundnem akar lefutni a telepitő
mi a fene ez? -
válasz
szupermacs #40 üzenetére
Nem nem,oldották meg, hanem az egyik nagyon fontos eleme a játéknak, ami NEM BUG és NEM csalás, hanem a játék része.[link]
Más téma. Én a mai napig napi szinten játszok vele , lehet több playernek ,aki tolta még ismerős is a nevem magyar Pub szerverekről. (csibe ( hun )) de ma már csak külföldi szerókon tolom. Kikapcsolva a keresőbe a azt, hogy ne adott módra keressen több száz szervert lehet találni.
Sajnos magyar élő pub szerver, amin aktív élet van és nem botok rohangálnak, tavaly óta nem sok van. mert nincs rá igény a magyar közösségben..Éppen múlt héten ment 1 hónapig nosztalgiából a hungarikum nevű,amin sok jó arc volt..
Aki még szeremé tolni ezzel az isteni játékkal az megteheti, akad jó pár külföldi szerver, amin találni magyarokat.
Nagyon fontos hogy a játék első településnék 2.55 módon települ, ami az első verziója a játéknak, de igazából sok különbség nincs a 2.6 és a 2.6 b verzió között, inkább a z Etpro mód miatt és az akkor még aktív anticheat , a Punkbuster miatt volt rá szükség. Aki simán patch nélkül, 2.55 módban dobja fel a játékot, az is talál még sok szervert, főleg jaymodost, de érdemes 2.6 b módra patchelni , mert azon akad a legtöbb szeró. ( ha feltetted a játékot és nyomsz egy 0 gombot akkor lejön a konzol, és ott az jobb alsó sarokban kiírja az épp aktuális verzió számot.
jaymod támogatása megszűnt, de helyette nagyon elterjedt lett a Nitmod, ami teljesen a jaymod alapjaira épül. Aki kicsit jobb minőségű és profibb Pub szervereket keres, annak érdemes etpro módon nézegetni
A módokat automatikusan letölti a játék , ha szerver normálisan van konfigurálva, tehát igazából a keresőben rábökünk az szerverre és a többit ami kell ( hangok, mod stb) letölti a játék nekünk.Aki kicsit jobbnak érzi magát, az dobja fel a 2.6b patchet majd csatlakozzon a Hirntot vagy a Hirnlos szerverekre. Itt még megfordul a profibb játékosok nagy része, aki játszik. Akár Butchjival is össze lehet futni, aki egy legenda . Elfogultság nélkül mondhatom, hogy az egyik legjobb , legadrenalindúsabb csapat alapú játék , remek kasztrendszerrel, gyors reflexeket és pörgős játékmenetet nyújtó hangulattal. Sohasem késő elkezdeni, de fel kell arra készülni, hogy rengeteg játékos már 10 éve tolja, ( mint például Én is) és más szintet képviselnek. Egy kis kedvcsináló a világ legjobb playeréről
[link]
Köszönöm a cikket, könnyet csalt a szemembe , mikor megláttam a híreknél. reménykedek, hogy egyszer készül egy valóban méltó folytatása ennek a legendás játéknak, amin nem változtatnak túl sokat.
Akinek bármiféle segítség kell, az nyugodtan írjon PM -t, felveszem Xfirére és segítek neki mindenben. ET. forverer
-
nbg
senior tag
-
-
RpPRO
őstag
Mai napig tolom ET-t, sok év hardkór RtCW után maradt ez. Sok szerveren vannak még a mai napig, nem csak robotok. Az is jó, amikor hárman 16 robot ellen.
-
Tressy
senior tag
Naja {N.A.G.C.} powa
egy kis visszatekintő a régi szép idökre [In Memoriam{N.A.G.C.}]
-
Day 'n' Nite
tag
Linuxra már sikerült feltennem (Ubuntu 12.04), de telepítés közben kiderült, hogy libgtk1.2 helyett már újabb kell, nálam a 2.0-val feltelepült. Persze, lehet, hogy van ennél is újabb.
-
doc
nagyúr
kicsit nyugodjanak mar le az indulatok ha kerhetem...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
szupermacs #40 üzenetére
Nem write only módban nyomnád és elolvastad volna amit linkeltem, akkor látnád, hogy de, benne van a Quake Live-ban is, ahogy a Star Wars Jedy Academyben és az elődjében a Jedi Knight II-ben is, meg minden más játékban ami a Quake II után jelent meg és a motor alapját a Quake 3 engine és leszármazottai adják (például a mai napig megjelent összes Call of Dutyban, mint írtam).
De jó, hogy továbbra sem érted, hogy nincs mit ezen megoldani, ez a Quake II óta nem bug, hanem SZÁNDÉKOSAN VAN BENNE.
Szándékosan. Szándékosan. SZÁNDÉKOSAN.
-
szupermacs
veterán
válasz
Stauffenberg #19 üzenetére
Tényleg nem merültem el benne túlzottan, de én tényleg nem vettem észre ezt. SW:JA-ben sem volt benne, pedig az is Q3 motorra készült. Gondolom ezt a Quake Live-ban már megoldották, nem?
-
Roland78
tag
régi szép idők...
Imádtam, trickjump-ostul, clanbase-estől
anno még a www.enemy-territory.hu oldal volt a "gyűlekező-pont", illetve Mo. talán egyik legismertebb klánja a qipler volt (Proning) - a teljesség igénye nélkül
Persze nagyon sok ismert klán volt melletük, BoB, TPM, DNS
TPM szerintem a mai napig létezik, igaz már más játékokban - és hát pár tag minden évben eljön Mór-ra (Móri Bornap-on TPM születésnapot ünnepelniKöszi, hogy felidéztétek ezt a régi játékot. Ünnepek alatt előveszem, megnézem mennyire lettek rozogák a reflexeim
-
Doom
aktív tag
Nem a skillre gondoltam újonc alatt, hanem hogy pl. a 6mapos kampány 3. pályáján 0 XP-vel mész a korábbi pályákon feltápolódott ellenféllel szemben.
Én is szívesen kipróbálnám ismét, de félek, már nem ugyanazt nyújtaná, mint 10 évvel ezelőtt. Plusz elveszett a config file-om is, és nincs kedvem újat összerakni.
-
Bird
addikt
Need a medic!
-
ctvagyok
őstag
Régen sokat játszottam. Jó pályák, jó modok, szóval minden benne volt. Nekem a BF 2 ig a legjobb multis élmény nyújtotta.
-
helltp
aktív tag
Jó játéknak tűnik, kár hogy amikor bejött, már evek óta a CS 1.6 rabja voltam (és néha még most is
), így aztán nekem ez olyan szinten kimaradt, hogy egészen eddig a létezéséről sem tudtam.
-
Tressy
senior tag
Kár hogy az Et lett kiemelve pedig az RTCW multi az igazi..
-
Tomi_Sci
őstag
De jó a kedvenc fps-em ismét viszontlátni
Csak egy dolog hiányzik jobban mint az etpro war-ok, mégpedig a vWv közössége.
Amúgy szia Lako!Meg a többiek
Sajnos manapság már nagyon kihalt, főleg a pro scene
-
maxxenergie
senior tag
Nagyon jó cikk köszi
Én is ezen nőttem fel, vagy 5 évig toltam, és lettem FPS multi függő ez volt a kezdet, de nagy csaták voltak néha, több magyarral is találkoztam pl akire emlékszem DONPEPE magyar kollégával anno hátha valaki magára ismer.
Megtaláltam magam de ez már valami sokadik gépcserék utáni profil volt, 2007-től toltam vagy 2012-ig. Voltam anno a TKB szerveren a TOP 50-be is klántag is
TKB=CLAN TOTAL KAOS BATTLEGROUNDS azóta megszűntSztem feltolom újra, kell egy kis nosztalgia, emlékszem még a Dell Optiplex gépet (P4 478 2,8 GHZ) bővíteni kellett az akadásmentes játékhoz ne laggoljon 128 MB videó kari helyett AGP 512 1 GB helyett 2 GB ram és már szaladt is ahogy kell magasabb felbontásban !
Szóval ennyi nosztalgiáztam egy jót a cikken, lepergett pár emlék emlékezetes jelenet
-
csordas11
aktív tag
Köszönöm a cikket. Jó lett.
-
no! én próbáltam a linuxos verziot, de úgy néz ki, hogy sem a kiegészitő csomagok nem jönnek, sem a skynetes linkek nem léteznek...
most lehet vindózt telepiteni.. -
lako05
tag
Örülök, hogy sok emberből sikerült egy kis "nosztalgiát" előcsalogatnom.
Ahogy említettem a cikkben is a magyar scene kihalt, van egy-két tucat játékos aki a mai napig űzi, de én is inkább külföldi szervereken játszok már, sokan vannak még és a hangulat is jó.ballington szinte csak az axisben játszottam sok sok évet, pont az MP40 miatt, de ráuntam arra az oldalra kicsit, ma már csak alliesben tolom. Jó támadni is a folyamatos védekezés helyett.
nbg lehet, hogy ismerjük egymást?
Ha gondoljátok, egy PH-s játékszervert összeüthetek, ha nem csak pár ember szeretne játszani...
-
ballington
addikt
Kb. 2004-2013 között csak ezzel játszottam, heti, időszakonként napi rendszerességgel. Minden más számomra érdektelenné vált és unalmassá. A magyar szervereket kerültem. Köszi a fel elevenítő cikket. Lehet, hogy megint bejelentkezem majd eg kis időre. Én ismertem a tj-t, a többiről hallottam. Sok gyakorlás kellett volna hozzá, de nem szántam rá időt, inkább csak lődöztem.
Érdekes egyébként, hogy az allies oldalon jobban szerettem játszani, azonban a németek fegyvereit jobban szerettem. Lehet, hogy egyformák voltak, de akkor is. -
na jó tudni, hogy még él ma is a játék. talán az x200t-men el is indul. anno én is több ezer órát töltöttem el vele, aztán egyszer csak felnőttem és nem volt több időm rá. lassan neki is esek a telepitésnek meg keresek egy egeret is.. valahol kell lennie itthon..
az xbox kontroller nem annyira bejövős.
-
Doom
aktív tag
Nahát, mennyi ex player
Vicces lenne tudni, hogy épp egymást cheatereztük le 1-1 f2f alulmaradás esetén
A strafe jumpot szerintem nem tekintette senki bugnak, abból kifolyólag, amit páran már kifejtettek itt. Sokkal csúnyább volt ennél pl. az Oasis pálya első axis bázisának sarkánál lévő "liftezési" lehetőség, igaz, ha jól tudom, kupákban azonnal ki is zártak, ha ezt alkalmazta az egyén.
Joci10: szerintem az is jó volt, hogy hiába volt fejlődési rendszer, azért egy újonc is le tudhatott lőni egy maxra tápolt ellenséget (na jó, a medicet a plusz hp miatt kicsit nehezebb volt
)
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
szupermacs #13 üzenetére
Akkor sosem merülhettél el igazán a Quake 3-ban (meg a többi Quake Engine-re épülő játékban), ha nem ismered a strafe jumpot.
Ez eleinte egy bug volt még a Quake II-ben, de mivel vicces volt és inkább adott egy kis pluszt a szórakozáshoz, ezért később szándékosan hagyták benne (leginkább a közösség kérésére). Mivel a mai napig az összes Call of Duty is még a Quake 3 motorra épül, ezért azokban is benne van, sőt eleve úgy tervezik a pályákat, hogy vannak olyan részek, ahova csak így tudsz felugrani. Túl nagy előnyt nem ad, de néhány kezdőt megviccelhet.
-
pdev1811
tag
Volt hozzá egy mod: True Combat: Elite Eléggé átalakította a játékot és új környezetbe helyezte és számomra ezzel a moddal a valaha volt legjobb game lett. De mára már csak 1-2 szerver maradt, játékosok nélkül.
-
Polllen
félisten
Mennyi ezer órát öltem én ebbe a játékba...
Atya ég. De nagyon imádtam.
Dignitas ET eXposed - kedvenc fragmovie.
Ezután a cod4 elég egyszerű volt minden szempontból.
-
hue2000
tag
Jó cikk grat
-
imibogyo
veterán
válasz
szupermacs #13 üzenetére
A kezdőknek gyorsan kell tanulni.
-
Én sem játszottam más multi FPS-t. Ezt is azért, mert ingyenes volt, és a haverok rávettek. Utólag azt kell mondjam: megérte.
Egyébként sokan mondogatták, hogy csalnak, meg ilyesmi; de aztán csak észrevettem, hogy van benne fejlődési rendszer. Ha egy több map-ból álló packot játszott a társaság, akkor a második vagy harmadik pályán becsatlakozó 'zöldfülű' játékoshoz képest az elsőn kezdőknek már jókora TP-jük volt, így sokkal hatékonyabbak voltak (fejlődtek a képességeik, így nehezebben lehetett megölni őket; de ők könnyebben öltek).
Viszont ami nagyon gond volt: voltak olyan játékosok, akik 'elnyomták' az ellenfelet. Nem a játékra mentek, hanem beálltak a spawn terület elé, és amint megjelent az ellenfél, már le is lőtték. Vagyis elég bunkó módon próbálkoztak, ami ellen nem volt sok esély (pláne, ha egy klánból volt mind, mert akkor még azt sem lehetett, hogy 'légyszi állj már át, legalább legyenek egyenlő erők mindkét oldalon'). De ezen gondoktól eltekintve (hiszen az ember ilyen esetben inkább átment külföldi szerverekre, ahol normálisan lehetett játszani - valahogy normálisabbak voltak az ottani közösségek, és kevesebb volt a 'VérPistike') sokat játszottunk vele. -
nbg
senior tag
vwv rulez
-
imibogyo
veterán
válasz
szupermacs #9 üzenetére
Elég volt egy-két multi-meccsben részt venni, az ember már is megtudta. Q3-ban sem kürtölték szét a világba a "rocket-jump" lehetőséget, mégis futótűzként terjedt a híre. Én az ET-ben is maximum 1-2 hét után megtudtam, hogy van ilyen.
-
imibogyo
veterán
válasz
szupermacs #5 üzenetére
Ez nem túl korrekt részükről.
Viszont ez mindenkinek a rendelkezésére áll, tehát nem úgy használnak valamit, hogy te ne tudnád. Én úgy kezeltem anno ezt, mint egy beépített "superjump" lehetőséget. Ha valaki használta, használta, ha nem nem. Én ettől még nem kerültem hátrányba soha, vagy a ranglistán lejjebb ET-ben, csak mert nem használtam "superjump"-ot. Sőt rengetegen úgy haltak meg sorba, hogy használták.... Egy jó játékos vele és nélküle is jó játékos. -
szupermacs
veterán
válasz
szupermacs #5 üzenetére
Nem válasz akart lenni, bocsánat.
Kifutottam a szerkesztési időből.
-
seniman
veterán
Sokat nyomtam én is vele,csak aztán a sok csaló miatt elment a kedvem tőle
-
szupermacs
veterán
Gusztustalan dolog, hogy az emberek megtalálnak egy bugot és nem csak kihasználják, de rendszeresen is használják, ahogyan az első videón is látszik. Ez nem túl korrekt részükről.
Egyébként jó bemutató lett, jobban szeretek ilyen régi játékokról olvasni, mint a felhypeolt, mostanában kiadottakról.
-
doc
nagyúr
az egyetlen jatek amivel toltam multiban, meghozza rengeteget
nekem a Fuel Depot palya volt a kedvencemazt mindenkepp fontosnak tartanam megjegyezni hogy a Covert Ops mesterlovesz is (pont ezert a kedvenc kasztom)
zsenialis jatek
-
-=MrLF=-
senior tag
Köszi jó cikk, jó volt olvasni róla. Én nagy ritkán a BF2-vel szoktam nyomulni.
-
zsohu
tag
Hogy én mennyire imádtam ez a játékot! Ez volt az első meghatározó multis élményem! Annó linux alól játszottam vele, teljesen jól működött. Volt klánunk, saját szerverünk (tele mindenféle moddal), ts-ünk, istenem de szép idők voltak. Kikapcsolódásként meg a UPC public szerveren nyomtuk. Köszi az írást róla! Már jó ideje nem néztem rá, van még mögötte aktív játékos tábor?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! Gigabyte Vision RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- Felturbóznád a gèped? Ezt Neked ajánljuk!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 4500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 1660Ti 6GB ZALMAN S3 FSP 500W
- Telefon felváráslás!! Xiaomi 13T, Xiaomi 13T Pro, Xiaomi 14T, Xiaomi 14T Pro
- Xiaomi 14 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest