- weiss: Pant* rant
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Meggyi001: Egy olcsó vállfás megoldás a pólóimnak...
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: OAK Mozart Wavetable
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mondjuk igaz hogy az időkritikus részeket érdemes valami alacsonyabb szintűben írni.
@eziskamu : A GTA4 igaz hogy el van b*va. Messziről látszik hogy izéltak optimaizálni rajta bármit is.
Az is igaz, hogy a világ a "minek rendesen megcsinálni" felé halad, de vannak olyan kritikus dolgok, amiket bizony muszáj rendesen megírni. (Oprendszer, driverek...) OK, ezek nem .net meg Javaban íródnak, de azért egy program sikeressége nem kicsit múlik azon is, hogy a user mit tapasztal. Fagyogat? Baromságokat csinál? Nem fog kelleni.
Acégünknél a belső fejlesztésű programoknál nem kritikus a sebesség, általában adatbázisokba írogatnak velük, de némelyik annyira trágya módon van összerakva, hogy csak röhögök. Mondjuk ez főleg az adatbázis részére igaz (meg a lekérdezésekre), mert a .net-ben készült részeikkel általában nincs gond.
Access-t meg... Herótom van már a szerencsétlen ODBC beállításoktól, amiket a fejlesztő izélt leírni a doksiban, és senki nem tudja, mit kéne belőni.
A .net-es dolgok a cégnél ini file-ban vagy registryben eltárolják a dolgokat, elég átmásolni, és már megy is a progi (pl. gépcsere után). -
Alkalmazások 99% -a...
Aztán jönnek itt a PH-n az emberek hogy a GTA4 semmilyen gépen nem fut jól.
Vagy Doom3 akkoriban.
Jó, ezeket nem .net -ben írták, de ha abban lett volna, akkor mi lenne.Meg hogy a Vista milyen lassú (az.).
Meg egyéb nagyobb alkalmazásoknál is tud számítani a gépigény szerintem.".Net alatt "nem sok mindent lehet trehányul programozni,"
Itt arra gondoltam, hogy a legtöbb alacsony szintű dologra van benne megoldás, és ha az normálisan meg van írva, akkor nem sok mindent tudsz elrontani.
Ha meg a fordító jó, akkor bizonyos tehénségeket is tud jó kódra lefordítani. -
-
doc
nagyúr
Mert a tapasztalat gyűlik, így általában az újabb nyelvek és ami velük jön (a "standard library") már kiforrottabb.
masreszrol viszont a regi nyelvekhez regota letezo libraryknek mar volt ideje kiforrni az ujakkal szemben
de a hasznalhato libraryk es a nyelv nem ugyanaz (pl. Qt is van Javahoz, pythonhoz, perl-hez, Haskelhez, anyam tudja meg mihez)azt nyilvan nem mondom, hogy az uj, modern nyelvekben nincsenek jo dolgok (nagyon szeretem pl. a perl-t a rugalmassaga miatt, es vannak dolgok, amik borzalmasan hianyoznak a C++ -bol, pl. a normalis switch, stb)
Scalat nem ismerem, szoval nem nyilatkozom rola
meg mielott felreertenel (bar lehet hogy ez megtortent) nem azt allitom, hogy a 'C++ a legjobb nyelv', meg csak azt sem, hogy a modern nyelvekhez kepest kimondottan jo, azt viszont igen, hogy remekul hasznalhato, multiplatform fejlesztesre is. itt jon elo a 'minden feladatra a megfelelo eszkozt' elv, en sem hasznalok mindenre C++-t, de ha nem jelent szamottevo hatranyt a hasznalata, akkor igen. egyreszt szinte a vilag osszes platformjara letezik fordito, masreszt elkepeszto mennyisegu library letezik hozza barmilyen feladathoz (mondjuk ez igaz a javara is)
(azt csak halkan jegyzem meg, es tessek is gyorsan elfelejteni, hogy a java-val valo kezdeti ismerkedesemkor eleg gyorsan eldontottem hogy nem tetszik, mert nem szimpatikus, ronda, taszit, stb, szoval csupa ertelmetlen, dedos-csajos 'indokom' van a Java-utalatra
)
vannak platformok, ahol valoszinuleg en is a javat valasztanam (pl. a primitivebb mobiltelefonok, de ha kicsit komolyabb a fon, pl. Symbian, akkor mar ott a Qt)
gyakorlatilag minden masra ott a shell script illetve a perl, amit ezeken nem tudok kenyelmesen megoldani, az mar nagyon specialis problema kell hogy legyen
-
doc
nagyúr
horror? en kimondottan szeretem a C++-t, jol hasznalhato, hatekony, rugalmas nyelv, a gnu build system kimondottan jol hasznalhato, szerintem a VS van elkepesztoen tulkomplikalva (mondjuk a gcc/make es tarsai windows alatt sokkal macerasabban hasznalhatok, Linuxon gyakorlatilag semmit nem kell csinalni, minden megy magatol)
azt mibol gondolod, hogy javaban vagy .netben konnyebb/gyorsabb valamit megirni? (arrol nem beszelve, hogy a .net nem nyelv)
az IDE tamogatas hogyan fugg a nyelvtol? mondjuk en vim-et hasznalok, nem szeretem a csilivili IDE-ket, amig mindenfele szinben pompaznak, de ketszer annyi ideig tart barmilyen kodszerkesztest megoldani benne mint vimben(mindazonaltal kimondottan ugyes grafikus IDE-k vannak, viszonylag uj pl. a direkt Qt-hez kitalalt, de mashoz is hasznalhato QtCreator)
abban teljesen igazad van, hogy bizonyos hibakat (pl. pointer-hibak, buffer overflow, stb) nyelvi szinten konnyebb C/C++ -ban megejteni mint mondjuk Javaban vagy C#-ban, bar az alatta levo retegben (.net, stb) nyilvan ugyanugy ott lehetnek (vannak) a hibak
-
doc
nagyúr
elsosorban azert, mert gyakorlatilag megjosolhatatlan hogy mikor all neki tisztogatni, ami esetenkent kellemetlenul erzodhet futas kozben. tudom van explicit GC-hivas, de akkor sem tetszik, ez olyan "gany" szeru megoldasnak tunik az en ortodox fejemnek
felszabaditasra nem nagyon kell figyelnem ha pl. Qt-ben programozok, ott az objektumok hierarchiaba vannak szervezve, es mindenki gondoskodik a sajat gyerekei korrekt legyilkolasarol es a hulla eltunteteserol
az SDL-es cuccoknal muszaj nekem megcsinalni a felszabaditast, de szerencsere ritkan van ebbol gondhogy erted hogy sokba kerul a multiplatform? en egesz egyszeruen csak kodolok, hasznalom a nekem szimpatikus, jol mukodo libeket/toolkiteket, az, hogy mas platformon is ket paranccsal fordul a kod, lenyegeben "csak mellekhatas"
ha az ember esszel programoz akkor nulla vagy minimalis munkaval portolhato szinte barmilyen platformra (most pl. egy tobb evvel ezelott megirt SDL-es jatekomat portolom GPH Wiz-re (ARM proci, spec. mini-linux), ami lenyegeben kimerul a felbontas megvaltoztatasaban es a konzol billentyuinek hasznalataban
)
tobbek kozott ezert is vagyok nagy ellensege a Visual Studionak, aki azzal kezdi a C++-t az gyakorlatilag eselytelenul indul a multiplatform app fejleszteseben a millio sajatsagos, csak ott mukodo megoldasa miatt
-
fordfairlane
veterán
Most még kicsit fiatal az egész... 2002-ben indult.
Épp ezért én már nem mondanám olyan fiatalnak.
Egyrészt minőségileg voltak, sőt vannak gondok... GUI területén pl., ami eléggé elvágja a desktop területe a cuccot. Nem véletlen, hogy az IBM saját megoldást dolgozott ki rá és alkalmaz az Eclipse-ben (SWT).
Nem ismerem mélyrehatóan a java platformot, régebben foglalkoztam csak vele érintőlegesen, és anno az AWT szar volt, de a Swing használhatónak tűnt.
-
-
fordfairlane
veterán
Csak van valami oka, hogy pl. a java alkalmazások ugyan léteznek, mégsem történt jelentős áttörés a win32 rovására. Pedig a fejlesztőknek nyilván jobb lenne a multiplatformos modern környezet, mint a MFC-vel való küzdelem C++-ban. Nem vagyok róla meggyőzve, hogy kizárólag a fejlesztők hozzánemértése az oka ennek. A .NET-et óvatosan venném ide, egyrészt mert gyakorlatilag nem multiplatformos, másrészt viszont ugyanúgy nem látom az átütő erejű terjedését.
-
eziskamu
addikt
Jaja., amikor a virtuális szerverek is egyre terjednek, akkor nem hiszem hogy pont a keretrendszert nem lehetne valahogy begyorsítani, mégha egyes részeit be is kell építeni a kernelbe.
Most még mind a .Net mind a Java keretrendszer használható kisseb-nagyobb trükkökkel akár telepítés nélkül is, de esetleg már a kernel is át tudná venni bizonyos funkcióit a keretrendszernek, esetleg még valami új utasításkészlet is megjelenne a procikban, mint ahogy a virtualizációt is segítik már mindenféle utasításkészletek.
Tudom a kettő nem ugyanaz, de valamilyen szinten hasonló. Persze x86-os rendszeren x86-os rendszert gondolom gyorsabb virtualizálni, mint akár egy G4-es alapút vagy akár egy komplett új keretrendszert, de végül is ott is egy speciális számítógéparchitektúráról van szó, csak olyan épp nem létezik a valóságban (amúgy mintha lett volna java vm-et valamennyire megvalósító proci)PS: remélem nem mondtam nagy marhaságot
-
Sanyix
őstag
.net nem jó, mert win only. A monoval állítólag gondok vannak, és az m$-t ismerve tenni fog róla hogy a .net véletlenül se maradjon multiplatform.
De c és c++ is lehet multiplatform csak úgy kell megírni a programot, és mind2 rendszerre fordítatani. Java programot is lehet platformfüggővé írni, bár ahhoz már "gratulálni" lehet...
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Szemüveges topik
- Bestbuy játékok
- Eredeti játékok OFF topik
- Építő/felújító topik
- Újra instabilitásba futott a Raptor Lake generációt
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R 5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Corsair 650W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest