Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Rák
- DeFranco: Tanuljunk angolul játékosan! - Duolingo
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Hieronymus: Új biztosítási kártyát kap a nagymama
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szaszlaci
addikt
Lehet tudni, melyik az az album? Más forrásból beszerezve is ilyet csinál?
Jó lenne a végére járni ennek az anomáliának.Frawly
Van az androidon egy ilyesmi beállítás, talán itt lehet kezdeni valamit.
Nem azt mondom, hogy 100 %-os a technológia, de a lutri az nagyon erős túlzás."Általában zenében kb. 10 kHz felett úgy sincs értelmes zenei információ"
Akkor vágd le 10 kHz fölött azt a "semmit". De tényleg, csináld már meg legaláb egyszer azt, amit ajánlok itt neked!
Az ilyen hájgreszek hallgatásának az lenne a magyarázata, hogy mivel sűrűbb a mintavételezés, az egész zene pontosabb lesz, nem torzul a mintavételezés határán levő hullámok kezdőpontja. Bár szerintem ahhoz, hogy ezt valaki hallja, pont, hogy kellene érzékelnie a 20 kHz többszörösét is.
Amikor meg az "audiofool előadja komoly arccal", akkor azt a megfelelő helyen is kell kezelni.Ami a 22 kHz felett megszólaltatott szinuszokat illeti, a hangszóró az képes rá, és bizonyos kialakításoknál kell is, hogy kellően jó impulzusválasszal szólaltassa meg a hallható tartományt.
Most készülök eladni egy Vifa DX25-el szerelt randszert, az a magas bőven szól 40 kHz-en is érdemben.
Könnyű lengőrendszerrel készült ribbonok még tovább mennek.
Önmagukban persze az ilyen frekvencia megszólaltatásának semmi értelme, hiába mennek el azok a gyalázatosan felesleges szupertvíterek elvileg jó sokáig.Na mindjárt jön a Mester a perverz szunuszaival, meg a szupertvíterrel, úgyhogy inkább rendet teszek én magam:
-
Frawly
veterán
Igen, de ott gondolom valami hardveres célenkódert használnak, nem szoftvereset. Vagy szoftveresnél valami ilyen streamelő vagy videóvágó programba integrált régebbi dll-t használnak, nem ezt a parancssoros twolame enkódert. Persze ettől még fejlesztik, a 0.4.0-ás verzió 9 hónapos csak, szóval a fejlesztők még reszelgetnek rajta, mellékhobbija a lame-et készítő csapatnak. Gondolom olyan elmebajos rajtam kívül nincs is, aki akár csak kísérletképpen tömörítgetne vele csak úgy zenét, ha használja is valaki ezt a formátumot, akkor is csak MPEG-2 videókhoz meg broadcasthez.
Régen néztem rá magam is, talán egy jó 15 éve, akkor még toolame néven ment a projekt, a formátum már akkor is elavult volt, akkor sem fogott meg. Ennek ellenére el kell ismerni, hogy a kora ellenére egész használható kódek, még ha pöttyet túl nagy fájlméret mellett tudja csak tartani a ma elvárható szintet.
-
Frawly
veterán
Kicsit lehet sarkítva írtam, de tartom, hogy lényegében továbbra is igaz. Ha a vevőnél a digitális folyam rekonstruálható, akkor addig a szintig a jitter nem értelmezhető jelenség, legalábbis a minőséget érintően, mert ugyanazokat az 1-es és 0-s adabitek egymásutánját kapod meg. Azok nem tudnak jitterelni.
Pont az van, amit a Donki Hóte ír, hogy sok audiofool értelmezi rosszul a digitális jittert, pont ilyen mítoszokkal, hogy fátyolos hang, meg romló sztereó színkép, meg egyéb baromságok. Na, ez az, ami digitális adatnál nem létezik. Pont ezért is lett kitalálva, hogy az analóg jelfeldolgozásnak, és jelátvitelnek az összes gyengeségét kiküszöbölje, ne legyen se jitter, se wow/flutter, se zaj, se minőségbeli degradáció a másolatok és átvitt adatok között.
-
A jitter analóg rendszerekben is előfordul, hiszen lejátszás közben az analóg jel amplitúdó folyama is el tud térni a felvételkor beállított periódusságtól. Pl. a lemezjátszó futómű apró remegései befolyásolják a lejátszott jelfolyamot. Ez ellen elektronikus úton elég nehéz bármit is tenni
Akkor a hang vagy remegős lesz, vagy nyávog,
A jitter a digitális hangrögzítésben is létező jelenség, és szerencsére a digitális technikában lehet kezelni (egy bizonyos mértékig, természetesen
).
Ha a jitter egy bizonyos szint alatt van, akkor az eredeti jelfolyam tökéletesen visszaállítható, tehát olyan, mintha nem is lett volna jitter.
Ha a jitter meghalad egy bizonyos mértéket, akkor viszont nem állítható vissza a jel a CRC-k segítségével sem, ilyen esetben a jel egyszerűen eltűnik, a hang megszakad
Vagyis aki azt mondja, hogy a jitter esetén a digitális hangrögzítés a hang "fátyolos" lesz, vagy "romlik a sztereó színpadkép" az egyszerűen nem tudja, hogy miről beszél
-
Frawly
veterán
Egy szint felett kezelendő. Mikor már olyan súlyos problémákat okoz, hogy lényegében a vétel lehetetlenül el miatta. De akkor sem 400 dolláros ezüstmadzag kezelési szintjét igényli. Hanem csak egy átlagos, normálisan legyártott kábelt, ami nem ilyen sztenderdeket meg nem ütő, factory reject bóvli. Ezt általában már kézbe vételkor érezni, hogy rendes rajta az árnyékolás, burkolat, nem túl vékony, nem túlolcsósított műanyag, és pl. akadály nélkül csúszik be a slotba a csatlakozója is, nem kell feszegetni vagy ilyesmi. Már ilyen alap dolgokon ki lehet szűrni a nem megfelelő kábeleket, ha ezen a teszten átmennek, akkor elég valami adatot áttolni rajtuk, ha az sem „vételhibás”, akkor nem kell azzal foglalkozni, hogy audiofil grade vagy nem.
Egyébként még 1-2 dolláros kábel is lehet megfelelő, én csak azért nem ajánlom, mert ebben az ársávban túl nagy az esélye, hogy az ember bóvlit fogjon ki. Azért érdemes kicsit feljebb menni árban. De ez nem csak a kábelekkel, hanem mindenből így van, legalsó árkategóriában általában fájdalmasan sok szemetet kapni, amiknél egész kicsi árkülönbözetekért sokkal jobb termékeket kap az ember, ezért nem szabad semmiből a legolcsóbbra rámenni, hanem inkább az ár/értékarányt nézni. Mert azt kell érteni, hogy igazából a 400 dodós kábellel sincs probléma, nem rossz vagy ilyesmi, csak mivel ultralehúzás, ezért az ár/értékaránya hihetetlenül rossz. Azt a +390 dodót inkább érdemesebb drágább DAC, jobb erősítő, jobb hangfal/füles árához hozzátenni, ezek tényleg hozzájárulnak a hangminőséghez, nem csak placebó szintjén.
-
Frawly
veterán
Mert digitálisnál szerinted milyen jitter van? Akadoznak az 1-es és a 0-ák a bufferbe érés előtt? Onnantól, hogy a DAC nyomja kifelé bufferből a digitális adatokat analógba, a saját órája, oszcilácciója alapján, onnantól semmilyen jitter, flutter, grószmutter nincs.
Az egy nagyon extrém eset, amikor annyira rossz az analóg kapcsolat két digitális eszköz között, hogy pl. DAC-ban már kiürül a buffer, és nem érkezik meg időben a feladótól a következő digitális adatcsomag. Ez valóban kínos, de ezt már nem jitternek hívják, hanem a fizikai közvetítő közeg annyira problémás ilyenkor, hogy lényegében már nem közvetít az a bizonyos közeg, hosszabb jelkihagyások vannak, ez nem Hi-Fi kategória, ilyenkor már pl. egy router vagy switch eldobogadja teljesen a kapcsolatot, USB kábelre kötött pendrive-nél fájlátviteli hibák lesznek, eszköz nem elérhető hibák jelentkeznek, műholdvevő, meg digitális tuner meg be sem hoz semmilyen adást, elve az adókat sem ismeri fel. Ezt okozhatja gyenge jelerősség, nagyon extrém interferencia, kábelnél ha a kábel annyira csúnyán meg van törve, hogy lényegében az erek nem, vagy alig érintkeznek, és olyan, mintha a kábel lényegében ketté lenne vágva, egyszerűen nem bírnak átmenni rajta az adatok. Ez már nem a 10 vs. 400 dolláros USB kábel kérdése, hanem a működő 10 dolláros vs. egyáltalán nem működő, 0 dollárt érő, kukaérett kábel kérdése.
Annyit még hozzátennék, hogy minden fizikai átviteli közeg analóg. Nincs olyan, hogy digitális kábel. A levegő, Wi-Fi/Bt rádiójel, kábelek mind analógok. Amit én „digitális” kábel címszó alatt irkáltam, azt úgy kell érteni, hogy a kábel, vagy közeg két végén digitális eszköz ül, és digitálisan értelmezik a jelet.
Olyan digitális tunert már én is láttam, ami a signal strength mellett irkált „jitter” adatokat is, de ez meg nem azt jelenti, hogy a kép vagy hang rosszabb lesz, hanem csak figyelmeztette a felhasználót, hogy tekergesse még az antennát, lavort, mert ennél ideálisabb vételi pozíció ajánlott. Lényegében Ethernetnél a válaszidő, eldobott csomagok aránya is „jitter”, de ettől még ha te letöltesz egy .iso fájlt jó nettel jittermentesen, meg én letöltöm szarabb nettel, ami tele van jitterrel, a csomagok fele lassan érkezik, másik felét még eldobni, újraküldeni is kell, attól még nálam is bitre pontosan ugyanaz az .iso fájl vagy .flac fájl fog letöltődni, SHA-akárhányas ellenőrzőösszegek stimmelni fognak. Persze, tovább fog tartani, mire rosszabb netről, szarabb hálózati kapcsolattal nálam leér, de ennek addig nincs szerepe, míg az adat nem kell időre, vagy ha időre kell, de a bufferben mindig van annyi adat előre, hogy stream nem akad meg. Ezt nem értik az audiophoolok, hogy míg nincs teljes hang, jelkihagyás, nem akadozik, vagy teljesen artifactosodik a tartalom, addig a digitális átvitelre használt kábel, közeg mindegy. Nem szól bele a hangminősége, még a legcsekélyebb ezrelékben sem.
Szóval a lényeg lényege, hogy nem kell ezüst 400 dolláros USB kábel. Elég a 10 dolláros is. Sőt, akár az 5 dolláros is, mert szerintem már a 10 dodó is lehúzás egy rövid USB kábelért, de az még nem vállalhatatlan árkategória. Egyedül az 1-2 dolláros kábeleket kell kerülni, mert az legtöbbször már made in kínaipiac, meg factory reject kategória, ami egy csomó hibához vezet egy egyszerű pendrive-ot használva rajta, ehhez nem kell hifistának meg audiofilnek lenni, hogy az ember tudja, hogy ilyenekkel nem érdemes szopni, mert az a párszáz forint spórolás nem éri meg. Tehát nyilván a másik végletbe sem jó esni, 400 dolláros kábel után 1-2 dolláros, a köztes aranyutat kell megtalálni, jó minőségű, megfelelően árnyékolt kábel, reális áron.
Sajnos a múltban én is volt, hogy olcsójánoskodtam. Pl. ócska piaci USB kábellel töltöttem a telót. Egyébként működött is, töltötte, adatot is lehetett rajta keresztül átmásolni. De a csati nem volt szabványos mérettartományban, és rövid távon szétnyírta a teló USB csatiját, onnantól már hiába csatlakoztattam bele normális kábel, kilötyögött belőle, érintkezési hibák voltak. Természetesen azóta én is figyelek, milyen kábelt veszek, de elárulom a fenti Mr. Flac Van Veszteség kollégának, hogy nem 400 dodós ezüst USB kábelt. Most legutóbb egy 5 GBP-s USBC-C kábelt vettem a Fiio K3 high-res DAC-hoz, teljesen megfelel, nem bóvli, teszi a dolgát. Még ennél is lehetett volna olcsóbb, mert csak egy pár centis nyamvadt kis valami, de gyorsan kellett, így olyan választottam, ami volt a helyi Amazonon raktáron, gyors, ingyenes kiszállítással, így erre esett a választás. Biztos vagyok benne, hogy nem ezüst, de ha annyira akarom, később mégis hordhatom karkötőnek. De az a USBC-B kábel is, ami a DAC-hoz járt gyárilag, az is kb. 5 fontos kategória, teljesen átlagos, normál USB kábel, nem réz, nem ezüst, nem arany, nem gyémánt. Hangminőség azzal is jó, de nyilván másikat kellett vegyek, mert az USB-B-t nem tudom beledugni az USB-C-s telefonba.
-
Frawly
veterán
Erre sem emlékeztem, jó megfigyelők vagytok! Akkor fogalmam sincs, hogy miért törölték. Valószínű moderáció, mert ha ő kérte volna a törlést, akkor azt írná az adatlap, hogy a felhasználói fiókot a felhasználó kérésére felfüggesztettük, nekem volt már ilyen, a 2004-es regemmel, amikor újraregeltem, akkor még nem lehetett nicket cserélni külön előfizetésre se.
-
Elf
aktív tag
A valóság sokszor túltesz minden fikción:
"Ezzel el is jutottunk oda, hogy megértsük, miben lesz igazán más a hálózati anyag, ami “csak egyeseket és nullákat” tartalmaz, ha azok a bitsorok megfelelő időzítéssel, minél alacsonyabb jitterrel, a legkevesebb digitális zajjal érkeznek médialejátszónkhoz. A puszta technikai jellegű javulások (színmélység, tónus, kontraszt, felbontás, térhatás, stb.) mellett a sorozat megmutatott valami olyasmit is, amit nem tudom, melyik paraméterrel lehetne meghatározni. Az érzelmek, a dráma, a feszültség, a sokat mondó csend, a fájdalom olyan mértékben jelentek meg a sorozatban a fűtött órajeles Core Audio switch hatására, hogy a már látott sorozat “megragadott”, belém hatolt és szó szerint felkavart. Már ezért az élményért érdemes volt kipróbálnom, még úgy is, hogy sajnos nem tarthattam meg."
[link] -
-Skylake-
addikt
Nem, ugyan ugy ahogy egy kep sem lesz mas, egy video sem lesz mas, a vilagon semmi nem lesz mas csak valamiert a zene. Mint a forma aki valamelyik audio topikban bemondta, hogy jobb a zene ssd-rol mint winyorol. Mikozben ugye rambol tortenik a kiolvasa. Ez az a szint amit mar csak ra kell hagyni valakire, mert az eszervek biztos, hogy semmilyen szerepet nem jatszanak akkor amikor te azt hiszed, hogy az ssdtol szebb lesz a zene.
Nyilvan sok audio cucc sokfele keppen szol, de fejleszteni ugy tudsz hogy veszel egy (szamodra)jobb fulest, nem pedig ugy hogy mostantol az sd kartyat is tuskere rakod, mert az egvilagon semmi ertelme nem lesz. Esetleg ssd ele audiofil sata kabel , meg akkor mar audiofil ram , mindkettot feltalaltak mar mikor meglattak , hogy mekkora penz koncentralodik ezen a piacon. Tetejere mehet a hifikavics. -
Elf
aktív tag
Vákicsit, most arra célzol hogy a SID file nem is úgy szól ahogy eredetileg a félistenek megálmodták? 🙄
Hát hova vezetne ez?!
(azt már fel se veszem hogy egyesek itt két lábbal szálltak bele a C64-be, semmi gond... küldöm a SWAT-ot :-) )Nade komolyan.
Úgy érted hogy PC-n megszólaltatni SID-et leegyszerűsítve igazából MIDI lejátszás? -
Voltam olyan Kraftwerk koncerten, ahol szólt a zene, a billentyűs hangszereken klattyogtak a billentyűk, ment a leslie, ment a szalag a visszhangosítón, szóval élőben ment a zene, csak éppen egy ember sem volt a színpadon.
Mondhatnád, hogy ez manapság nem nagy dolog, csak éppen ez a koncert 1981-ben volt
-
Kisgépkezelő
senior tag
Kicsit én is rápörögtem. PC-ről hallgattam, egy Fluid Audio C5 aktív studiomonitor* páron. Voltak kétségeim az elején, hogy esetleg nem sikerül, de aztán végül magabiztosan tudtam hozni a statisztikailag elvárható 50+-20% körüli találati arányt. Próbáltam az itt linkelt mintákkal is, meg találtam egy egész jól működő online tesztet is.
*Studiomonitorként árulják, de azok közt azért nagyon low budget. -
-
PuMbA
titán
Lehet, nem tudom. Én csak azt vettem észre, hogy gyakorlatilag az összes előadó száma fent van YouTube-on hivatalos forrásból, tehát olyan lett az egész, mint a Spotify, csak ingyenes
Amelyik előadó ma albumot ad ki, az egyből felteszi YouTube-ra is az egészet és hallgathatod OPUS kodekkel 160kbps-ben, ami bőven jobb hangminőség, mint anno a hőskor 192-es MP3-ja és hasonló, mint egy 320-as MP3 jó forrásból.
-
PuMbA
titán
Attól függ, hogy miket hallgatsz
Hivatalos csatornákon egyáltalán nem probléma a forrás anyag. Pl. NPR Music, BBC Radio 1 és BBC Radio 1 VEVO, hivatalos zene feltöltések az előadó csatornájának nevével, bármelyik külföldi TV-s műsor csatornája. Tele van minőségi anyagokkal a Youtube.
Új hozzászólás Aktív témák
lo Veszteségmentes vagy pszichoakusztikus tömörítés? Megvizsgáltam a kódolási veszteségeket.
- Trollok komolyan
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Diablo IV
- Gaming notebook topik
- Szombathely és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A Sony technológiáinak krémje lett az Xperia 1 VII
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- LED világítás a lakásban
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
- Csomagfeladás Foxpost automataba XS/S/M/L/XL - 2390 Ft egységesen
- BESZÁMÍTÁS! ASRock AB350 R5 1600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 6GB Rampage SHIVA Corsair 450W
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Windows 10 pro Retail aktiváló kulcs!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest