Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#684) Noukoum válasza Coyot (#676) üzenetére


Noukoum
veterán

Ez a baj. A két golf között nem annyi a különbség hogy az egyikben villanymotor van, a másik meg benzin. Hanem a teljesítmény összehasonlíthatatlan, villany automataváltó természetesen, a villany pedig állva fűthető, hűthető kérhető-e ilyen a golfba ha igen mennyiért? Amúgy a volkswagen oldalán az újabb golf 7,8 milliótól indul... csak megjegyzem. Elkezdtem pimpelni, automataváltó dízelben (benzinben nincs) 9,4 millió.. tovább nem is mentem. Én valahogy nem látom ezt az óriási árkülönbözetet amiről itt mindenki beszél.
Megnéztem a peugeot-ot csak a kedvedért, az a gt akármi elvileg pont az mint a villany (magyarul csak neve van), Tehát 7,7m vs 12,2m (támogatást kihagytad gondolom nem véletlen) Kétszer annyi? 7.7m-nak a kétszerese nálam 14,4m. Tehát van 4,5m különbség. Évente még az az ember aki a legkevésbé tudja kihasználni a villanyautó előnyeit jelenleg. (Ingyen parkol, csak otthon tölt, nem napelemről, keveset megy.) még az is minimum de tényleg nagyon minimum 300ezret megspórol évente. 10 év = 3m, 15év 4,5m ahhoz hogy kiadja a matek nagyjából eddig kell használni. Az ilyen mondjuk biztos nem a matek miatt vesz villanyautót elsősorban. És jó fej voltam mert azt számoltam hogy 15 év alatt semmi nem romlik el rajta (lol, tehát nyugodtan számolhattam volna többet is)
Na de ha kihasználjuk a villanyautó előnyeit (sokat megyünk, fizetős parkolót használunk) akkor simán kijön az évi 1m forint is. És akkor kérded hogy kiadja a matek? Nyilván ez nagyon egyénfüggő, de aki tud számolni annak azonnal kiadja... Persze aki ezzel a motorral 6liter átlagot számol városban az habzó szájjal mondaná... Nem. Az nem még nem látott autót. 8l simán, de inkább több.
És ugye nem kell mondanom hogy akinek számít a matek az valószínűleg nem vesz 11m felett villanyautót néhány extra miatt nem fog kidobni 2m-ot a kukába. Legalábbis én ezt látom, aki villanyt vesz annak minden forint számít nem “pocsékol”.
Tehát még mindig ott tartunk hogy kiadja a matek.

Feketelaszlo: számológép, évi 30e km + 50ezer parkolási költség / hó
villany 600ft / 100km, belsőégésű 3000ft / 1000km

Nem számoltam hogy töredéke a kötelező szervíz, nem számoltam hogy a belső égésűn mennyi minden elromolhat gari után, nem számoltam hogy napelemmel “ingyen töltesz” (1-2 évvel később térül meg a napelem, utána még 10 évig használod és ingyen autózol :) )
És nem számoltam hogy Zöld vagy.
morgyi:

“Amiből elérhető mindkét fajta az a golf és e-golf. Összehasonlítom őket pontról pontra ha lesz időm. ”

nem kell mert megtettem helyetted, tudtam hogy nem néztél utána mert akkor nem írtad volna.

“Az állami támogatást meg hagyjuk már, Pár nap alatt elfogyott ês még többen is jelentkeztek mint a keretösszeg.”

Mindenki igénybe vette aki akarta, te valószínűleg nem de ennek oka van.

Te meg azt feltételezed hogy akinek van pénze az hülye és szórja. De mikor oviba szaladgálóst kell venni a bömös mellé anyunak a 2x annyiba kerülő elektromos kisautó nem indul jó helyzetből. Akinek sok pénze van az általában azért van mert nem szórja feleslegesen
Inkább vennék 12 millióért valami nagy csapatszállítót, kicsit jobban védi a családot mint egy e-golf, vagy e-niro, vagy zoe.
Az öko harcosok meg finanszírozzák meg nyugodtan zsebből a károsanyag kibocsájtás csökkenését. Ha már az állam annyira nem hajlandó a régi szar ikarusok cseréjével”

Bla bla bla, ekkora demagóg szöveget. Itthon is tömegével vesszük a drága benzines dízel autókat, nem 3 millióért hanem 8ért meg 16 ért. Használt autóról nem is beszélve. Tudtam én hogy azért sírsz mert nincs rá pénzed, nyugi 1000-ből 999 társad ugyanezért csinálja. Tudnám minek vagy akkor itt, én sem sírok ferraris csoportban hogy nincs belőle otthon 12...

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.