Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#502) bkercso válasza Hieronymus (#500) üzenetére


bkercso
nagyúr

A nyomaték és a jármű sebessége az alapja a koordináta rendszernek. Nincs szó a felvett és leadott motor teljesítményről.
Ha a szorzatukat még megszorzod a kerék sugarával, meg is van a teljesítmény. ;)

A konkrét görbealakok egyébként "nagyban" (=annyira, hogy nem elhanyagolható a vezetési stílus okozta ingadozásokhoz képest) függnek a motor kialakításától, kisebb mértékben pedig a meghajtás módjától (ld. torque control modes). Pl. nagyobb sebességekre az aszinkron motor jobb hatásfok szempontjából, kisebbekre meg a permanes mágneses.

Az egész görbesereg pedig eltolható a sebességtengely mentén a motor és a diffi közti fogaskerékáttétel megválasztásával. Ezért is alkalmaznak néhol 2 sebességes nyomatékváltót, illetve ez az egyik oka a max. sebesség limitálásának is (a másik a nagyobb közegellenállás, ami tovább csökkentené a hatótávot).

Városi vezetsnél a fékezéskor eltárolt energia nagy része visszanyerhető, ha valaki tud úgy vezetni, hogy szinte csak a rekuperációs féket használja, az üzemit nem.

A hatótávot egyébként több féle vezetési ciklussal is szimulálják, majd a fogaskerékáttételt a várható felhasználás szerint választják meg (többet megy-e majd városban vagy pályán pl.).
Csak azért írom, mert ez egy komplex terület, nagyon nem intzhető el 2 mondattal. :R

[ Szerkesztve ]

Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.