Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hdsentinel

    őstag

    válasz Krystal_s #1128 üzenetére

    Több különböző dologról van szó.

    Ha kialakul gyenge szektor (pl. áramkimaradás / szabálytalan leállítás is okozhat ilyet) akkor a kérdéses szektor még elérhető a programok és az op.rendszer számára.
    A scandisk ilyenkor rá tud futni (és nem ritkán kárt okozni, szoftveres "áthelyezést" végezni, aminek több kára van, mint haszna. Hogy még jobban bekavarjon, ő is hibás szektort jelez, ami téves, mivel csak a fájlrendszer hibájáról van szó).

    A Sentinel által jelzett hibás szektor már más téma: ilyenkor a merevlemez teljesen áthelyezi a szektor tartalmát a tartalék területre és az eredeti szektor már nem érhető el. Azaz ilyenkor már nem talál hibát semmilyen program (mivel azok a tartalék területet kezelik az eredeti helyett).

    Erről bővebben a Súgóban található infó (a szöveges értékelés melletti "?"-re kattintva).

    Ilyenkor általában a hardveres öntesztek már nem futnak le (ahogy láthattad is), ilyenkor
    érdemes szoftveres ellenőrzésben gondolkodni.

    A legjobb lenne ha másodlagos merevlemezként tudnád betenni a HDD-t egy másik gépbe és a Lemez menü -> Felület teszt -> Olvasás - írás - olvasás (lemez felületének felfrissítése) tesztet tudnád indítani, ami adatvesztés és törlés nélkül tudja javítani a problémát.

    Más megoldásként (ha a lassulás állandó marad és szeretnél végleges javítást kapni, akkor érdemes lenne az adatokat menteni és a Lemez felületének újrainicializálása tesztet lefuttatni, majd megfelelő partíció(k) készítésével (amik a gyanús területet nem tartalmazzák) az adatokat visszatölteni.

Új hozzászólás Aktív témák