- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kempingezés és sátrazás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
- Doky586: Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- Gurulunk, WAZE?!
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
-
LOGOUT
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
válasz
koko52 #124551 üzenetére
Ilyenkor kell munkaügyi perrel előállni, ha amúgy a szerződésében korábbi időpont van megjelölve a kifizetésre, vagy az Mt. szerinti általános szabály az irányadó náluk (persze ha egyébként nem fél attól, hogy kirakják, mert nyilván a MOL az akkora azért, hogy bevállalhatja akár bukóra is a pereskedést, onnan meg kb. két lépés felmondani valakinek).
-
-
-
opr
nagyúr
válasz
koko52 #124179 üzenetére
Nagyon szeretnék mást mondani, de hasonlóan vagyok a dologgal én is. Ha olcsó, de elfogadható kocsi kell, a franciák nem rosszak amúgy, utóbbi időben egész sokat jöttek fel minőségben (vagy csak mindenki más süllyedt le hozzájuk), árban meg továbbra is elég jók.
De amúgy jah, ennyi sajnos. -
-
-
KROK640
nagyúr
válasz
koko52 #122929 üzenetére
SSD, Pendrive, HDD, VGA ezeket biztosan nem vennék Temuról, Aliról és társairól. Kb 100% eséllyel hamis lesz, és vagy nem akkora, vagy ha igen, akkor cserébe pokoli lassú. Ráadásul sokszor valami igénytelen tákolmány ami a tervezett idejének a töredékét sem bírja ki.
A szomszédom is a legnagyobb cripto láz idején vett egy GTX 1660S-t potom 50 ezerért (boltban 220 ezer volt akkoriban) és full noname "Nvidia" feliratos dobozban jött. Persze megvolt magyarázva hogy biztos azért ilyen olcsó, mert nem a gyári dobozát használják. Aztán mikor kidobálta az asztalra sorba minden játék, akkor menjek már át nézzem már meg a gépét ... Persze, hogy hamis volt a VGA, egy 1GB-os GTX460-at kapott, csak át volt variálva, hogy minden GTX 1660S 6GB-nak lássa. Így aztán még GTX460-nak sem lehetett eladni.
-
-
quailstorm
félisten
válasz
koko52 #122822 üzenetére
1-2 régebbi laptoppal még át lehet élni ilyesmit. Pl. nemrég tettem Win 11-et HP 250 G4-re (i5-5200u + Radeon M330). Ez még annyira nem is volt extra.
Viszont a Fujitsu E780 gépre a Win 10 az rázósabb volt. Évek óta jól megy viszont, úgyhogy megérte.
Még a VXL Itona vékonykliensre felhenkölni az XP SP3-at volt élmény, a két SATA vezérlővel amiből az egyikre nincs semmi kötve, de ha telepíted a drivert akkor instant kék halál. Meg az S3 Chrome integrált csodával is elbíbelődtem, de az viszonylag hamar meglett, csak két külön pakkból kellett összerakni a grafikus drivert meg a HDMI hang drivert... -
opr
nagyúr
válasz
koko52 #122445 üzenetére
Merci az jogos, az valami katasztrófa, az szerintem se prémium egy ideje. Minőségre is bőven tesla alatt van, kb egy kisminkelt Dacia. Az egész már új korában is recseg ropog, mi lesz ezzel 10 év múlva?!
Ráadásul tele van bazári szar anyagokkal meg design is az, szóval ebben egyetértünk, ezerszer inkább tesla, mint merci. Lexus, audi, bmw megint más kérdés, bár a bmw meg az audi pont most kezdett iszonyatosan leadni a minőségből, miközben az árat meg emelik az egekbe. Meglátjuk, bejön-e nekik... remélem nem, és újra lesz jó német kocsi, mert 2022 volt az utolsó olyan évjárat, amiből szívesen tudnék venni.ModelY-ban nem ültem még. Nagyon kíváncsi lennék rá, milyen, mert hallottam már róla azt is, hogy simán egy emelt hasú m3, de azt is, hogy nagyon nem.
-
-
-
opr
nagyúr
válasz
koko52 #122437 üzenetére
Hogy ultem a paletta legaljaban egy szalonbol vasarolt model3 long range-el? Ami raadasul mar tul volt az elso nagyobb frissitesen, ami megoldotta pl a lampak parasodasat meg par egyeb dolgot? Egyedul a self driving atbaszos baromsag nem volt bele megveve (na nem mintha olyan sok mast lehetne bele venni). Nem nehez benne szar anyagot talalni, a kormany anyaga is borzaszto mindegyik model3-ban, meg a bor is.
Az ujba (rancfelvarrott) meg csak szalonban ultem bele, a kormany es a bor ugyan fejlodott, de abban se kapott el a hude hada erzes. Ezen mondjuk nem segitett, hogy mar a szalonban is csalen allt a motorhazteto...
Pedig amugy en nagyon szeretnem szeretni, es ar-ertekben tovabbra is zsenialis autonak tartom, de hogy premium lenne, az mar felvetes szintjen is nevetseges.
Vagy neked nem a model3/Y van, hanem a model S? Abban meg tenyleg nem ultem, bar sok embertol hallottam, hogy az teljesen mas vilag kivul-belul. Kivancsi lennek ra nagyon.
-
opr
nagyúr
válasz
koko52 #122427 üzenetére
De, ültem, model3 long range, akkor volt két éves, mostanra három. Minden porcikájáról üvölt a spórolás sajnos. Pedig nagyon akartam szeretni szegényt, de nagyon nem jött be. A gyorsulás meg a fedélzeti rendszer meg az app meg a supercharger az valami zseniális, az autopilot pláne. Árához képest a hifi is nagyon fasza.
De a minden más az katasztrófa. Nvh, anyagok minősége, pláne az a biliműanyag anyagú kormány meg az a kínai fejhallgató fülpárna minőségű bőr benne, az ülés formája, azok a 1,5 centis illesztési hézagok, brrr, borzalmas volt. Összesen vezettem kb 2*2 órát, elég is volt belőle. Rendesen fájó derékkal szállt ki belőle a család, pedig ennél jóval hosszabb utakat szoktunk menni kocsival úgy, hogy nincs semmi bajunk.Ami különösen meglepett és "fájt", az az volt, hogy hangosabb volt, mint az akkori 2005-ös lexus is250-em, pedig ma már az se számít halknak, sőt.
Szóval jah, ár-értékben zseniális a tesla, ha elektromos autót akarsz, de lehet rajta érezni, miért annyi, amennyi.
Nyugaton mondjuk annyiba is kerül. Kb az alap motoros benzines mazda3 a versenytársa azonos havi lízing mellett. És annyiért azért baszott jó ajánlat ha tudod tölteni, még akkor is, ha a Mazda minden szempontból igényesebben megcsinált autó. -
opr
nagyúr
válasz
koko52 #122411 üzenetére
Jó, de a tesla-hoz ne a bmw-t hasonlítsd, hanem a Suzukit, de nagyon max a Toyotát, kb azzal egy kategória. A tesla az elektromos autók suzukija. Kívül-belül olcsó, spórolnak a mindenen IS (legjobb példa a hülye indexkar hiánya, de van ezen felül is bőven), cserébe kapsz egy nagyon jó szolgáltatásokat adó kocsit, elektromos autó világon belül brutálisan olcsón. Nem is nagyon van konkurenciájuk, annyira olcsón. De ennek ugye ára van. Valamit valamiért.
Plusz pl pont a bmw-nél ezek az árak semmit nem jelentenek, mert rengeteg kocsit úgy adnak el, hogy 10 év szerviz benne van az árban. Ezek az árak, amiket mutogatsz csak arra jók, hogy eladják a szervizcsomagokat. Aminek amúgy hasonló ára van, csak 10 évnyi szerviz van benne. Ok, az alkatrész nyilván nincs benne, de akkor is. Német prémium, azt meg kell fizetni, sajnos ez ilyen.
-
válasz
koko52 #122392 üzenetére
130k alatt az nem garis még? Ha gari alatt nem akarják javítani, és újonan vette, akkor 1. van még kihez fordulni, 2 valamit ő kókányol el...
@envagyok : Jövedéki termékkel seftelés az minden civilizált helyen bűncselekmény. Nők futtatása is.
@opr : Ja, az sokaknak új, hogy a prémiumautóba az alkatrészek is prémiumárban vannak.
Anyám szokott hüledezni, hogy 50k elköltök mondjuk az autóra. Mondom de ez egy F Astra, ehez olcsó minden. Egy 10 éves autóhoz 3x annyi lenne *bármi*@KROK640 : Minden merci kb. gengszterautó, Audi is, Lexus, BMW is
Kb. a Volvo tudta ezt elkerülni
-
opr
nagyúr
válasz
koko52 #122405 üzenetére
Jo, ugy konnyu szeretni az elektromost.
Hasonlo helyzetben nekem is az lenne. De hasonlo helyzetben en meg minimum vagy 15 evig biztos nem leszek sajnos. Es utana is valszeg ugy leszek a dologgal, hogy inkabb berakom reszvenybe a penzt, orokolje meg a gyerek, mert 50 evesen mar minek pattogjak. Aztan meglatjuk mit hoz a jovo. ¯\_(ツ)_/¯Plane ilyen szerviztapasztalatok utan nem lep meg amugy, hogy nem hianyzik a benzin/dizel. Csak azt vegyuk eszre, hogy azert nem ez az altalanos. Jo, otthon lehet, hogy de.
De a vilag szebb reszein, a vadul hanyatlo nyugaton nagyon nem. -
opr
nagyúr
válasz
koko52 #122400 üzenetére
A BMW amugy egy kurva jo auto/marka, de az teny, hogy nem olcso fenntartani. Az vegye, akinek ez nem gond. Aki olcson fenntarthato, de luxus minosegu autot akar, vegyen hybrid Lexust. Ujonnan ugyan annyiba kerul, hasznaltan meg kozel a duplaja azonos kor, kilometer es allapot mellett, nyilvan nem veletlenul.
Aki meg annyira arcatlanul szerencses helyzetben van, hogy kerteshazban el, tud otthon tolteni, esetleg meg napeleme is van, az meg vegyen valami fasza elektromost es el is lehet felejteni a gondok nagy reszet. -
Lord Myn
senior tag
válasz
koko52 #122400 üzenetére
A márkaszervizekben, főleg prémium német, pedig ilyen árak vannak
Két eset is eszembe jut, mindkettő 20+ éves sztori:
Még akkori főnököm, eléggé el volt eresztve, vett egy új S600-as mercit, első éves kis szerviznél, fölhívta az ahhoz tartozó márkaszervizt, ahol az autót vette, ~600e lett volna a végösszeg, ezt egy kicsit sokalta, végül Debrecenbe vagy hová vitte le az autót az első éves karbira, mert ott megcsinálták háromszáz valamennyiért.
Egyik haverom pár éves BMW-jében valami elb*szódott, már nem emlékszem mi, felhívta a márkaszervizt, csak kívülről hallottam a telefonbeszélgetést:
- Jó napot kívánok, ilyen és ilyen BMW-m van, ez és ez romlott el benne, hozzávetőlegesen mennyi lenne a javítás összege?
- ... (itt a szerviz mondott valamit)
- Aha, szerintem félreértett engem, nem új autót akarok venni, hanem megjavíttatni az enyémet. -
opr
nagyúr
válasz
koko52 #122392 üzenetére
Az alábbi tippjeim vannak:
- ismerősöd úgy át lett baszva, hogy azóta is azon röhög a fél szerviz
- ismerősöd (vagy az autó eredeti tulaja) olyan szinten hanyagolta el a karbantartást, hogy arra szó nincs
- az a 130k km az ilyen kelet-európai Black Friday kilométer, hogy lehúzták az 500k-t és ráírták, hogy akció, csak most, csak nektek 130k!
- pancsolt, olcsó szar gázolajjal tankolta, mert egy újonnan 30 misis kocsinál azért fontos az az 1000km-enként (kb egy tele tankkal annyit mennek el ezek) 1000ft spórolás
- szinte kizárólag rövid, városi utakra használja a kocsit, kb sose tudott szegény bemelegedni egyszer sem
- a fentiek valamilyen kombinációja (ez a legvalószínűbb).Azok a bmw dízelek zseniális motorok (ha megkapták az egr-es visszahívós kezelést), a világból kimennek, ha megkapják a minimálisan elvárható törődést.
2.2 millióért viszont nagyon durván át lett baszva (ez a része biztos), mert egy gyors gugli alapján annyiért (vagy nagyon picit többért) már új, nulla kilométeres, 100k km garis 30d motort is kap, beszereléssel együtt, még londoni szerviz-óradíjjal is. Nyugtassa a tény, hogy nem csak szerviz vett, hanem a szerelőnél az asszonynak új fürdőszobát is.
-
envagyok
veterán
válasz
koko52 #122389 üzenetére
Őszintén nem lenne ellenemre a strigó élet
1 nő 2 naponta 30% sápból összehozná a havi fizum, havonta egy nullával több jönne be.
De amióta emberkereskedelem, meg költségvetési csalás, meg ki tudja mi még, tán terrorizmus is nőkből jutalékot levenni, és évtizedekben mérik, nem buli.
Meg ugye már nem is lehet mire költeni a pénzt, új kocsira, ingatlanra biztos nem, mert már csak utalással lehet, aztán menne a kérdezősködés, hogy honnan, miből.Most néztem a nav fb oldalán, hogy szerencsétlen cigicsempész is, ha boltban megveszi ukránoknál, és kivinné németbe, elvileg semmi köze kis hazánknak, de ott is minden bűncselekményt is elkövet szerencsétlen: orgazdaság, költségvetési csalás, jövedéki csalás, aztán 2 kartondoboz cigire kijön kb 5-10 millió bünti a 100-200€ haszon helyett.
Bezzeg o1g és lölö holdudvarában milliárdok tűnnek el, de az nem baj. -
envagyok
veterán
válasz
koko52 #122389 üzenetére
Mindegyik Mergának volt raj időszaka, pl sl600, 124, 123, állólámpás, de mikor már költeni kellett rájuk, kiültek belőlük.
Bp voltam egyszer merci bontóban, tele volt tiptop s500, s600 mercikkel, mondom ezmiez, lopták őket?
Nem, hanem beszart bennük vmi elektronika, ami típushiba, és 7 számjegyű a javítása, ami több, mint a felfújt aranyláncának értéke.
Szerintem kimondottan szép.
Persze jobban örülnék egy fecskefarkú, vagy pagoda, vagy állólámpás, vagy sl600 kabriónak, de annak gyermekeim öröksége látná kárát, a 124 is már elszállt, így kb ez az, ami emberi áron vehető. -
opr
nagyúr
válasz
koko52 #122024 üzenetére
Toyota, Lexus a hybridekre 10 év, (ha jól emlékszem) 150k km garit ad alapból, ami a tizedik év után összesen 15 évig kitolható, ha évente egyszer elviszed szervizbe. És ez ingyenes és automatikus. És visszamenőleg is érvényes, akkor is, ha olyan kocsit veszel használtan, amin még nem volt ilyen, amikor azt eladták. Beviszed egy hybrid check-re, ha minden stimmel, kapod is rá a garit.
Szóval a gyakorlatban ennyire megbízhatatlan a Toyota/Lexus hybrid.
Konkrétan sikerült a minden létező statisztika szerint minden idők egyik, ha nem A legmegbízhatóbb hajtásláncát leszólnod, hogy szerinted nem megbízható. Aztán ellenpéldának hozni egy tesla-t, amik... fogalmazzunk finoman, nem épp a megbízhatóságukról híresek.
-
-
KROK640
nagyúr
válasz
koko52 #122017 üzenetére
Úgy vettem észre (és ez kb passzol azzokkal az évekkel amit írsz), hogy a Canbus tömeges elterjedésekor lett itt túl bonyolítva a téma. Attól lett az autónak egyfajta "keringése" és ez nem mindig előnyös feltétlenül.
Szerencsére az általam kinézett autók hobbi és szerelem projectek is egyben, mindegyike "19" -es kezdetű évjárat, így ez nem is érint annyira. (sok más meg nyilván igen)
A Tesla nagy királyság, de azért megnézem majd, hogy hol lesznek 8-10 év múlva, főleg amiket sűrűn használnak. -
szebe
addikt
válasz
koko52 #122017 üzenetére
Bőven vannak még ~10 éves modellek, amik megbízhatóak. Meg aztán ahogy az első körös downsizing motorok kifutottak, a második generáció 1-2 kivételtől eltekintve (ecoboost, puretech) semmivel sem rosszabb mint a 20-25 éves technika. Amikkel ugyanúgy volt probléma, csak az idő megszépít mindent, meg az, hogy józsi bácsi otthon tudott taknyolni rajta ezt-azt.
Ez a hibrid azért nem jó mert belsőégésű+ev hibaforrás meg nettó bullshit. Ha annyira rossz konstrukció lenne, akkor nem lenne kb minden 2. taxi hibrid (jellemzően Toyota-Lexus).
Víz kell meg belevaló olaj, aztán hadd szóljon. Akksi cellánként cserélhető. -
szebe
addikt
válasz
koko52 #121886 üzenetére
Naívan merem azt feltételezni, hogy az a legnagyobb elővigyázatosság ellenére előforduló szennyezés lehet (izzadtság, hajszál, stb), amik az egyéb hozzávalókból is bekerülhettek, nem pedig a helyi/határ túloldali szervezettbűnözés által eltüntetendő szerencsétlenek nyoma.
-
BiP
nagyúr
válasz
koko52 #121707 üzenetére
Reobek, Adios. Mindig megvolt ezeknek a hagyománya, de így hardveren látni nagyon furcsa.
Mennyiért árulnak egy ilyet?
Tippre mi lehet benne? Van rá esély, hogy legalább nvidia chipes kártya van benne, még ha valami 750 vagy 1030 szintű kártya? Vagy még a chip sem nv, hanem valami kínai helyi chip?
2D képet adhat egyáltalán?Szerk: reddit
-
-
-
-
szebe
addikt
válasz
koko52 #121113 üzenetére
Módosítást általában csomagszám megadásával a futárcég honlapján lehet kérni, vagy küldik emailben a felülethez a linket (ami lehet ugyanaz végülis), ha már elérhető ez a lehetőség. Utóbbi általában akkor jön, ha már futárnál a csomag, ahogy írod is.
Tehát szerintem megszerezte valahogy a trackinget, kérdés hogy honnan. Email, telefon, webshop honlap trió közül valamelyik gyengepont.
-
cs.zs.
veterán
válasz
koko52 #121113 üzenetére
Az adott webáruházhoz a belépési kódja szivárgott ki, más is be tud lépni és látja a rendelést. (és aztán módosít)
Lépjen be, változtasson jelszót és (talán) meg van oldva - egy MÁSIK BÖNGÉSZŐBŐL.
Nem cserélt telefont? Előző telefonjaihoz garantáltan nem fér hozzá senki?
-
-
válasz
koko52 #120410 üzenetére
Mozis világítás, nem minden videónál van, de elég egyszer kilőni, ahogy néztem. Fogaskerék a jobb alsó sarokban, ott találod. A hang normalizálása is kiüthető. Meg mellé h264ify, ahogy mondtad.
Ha Windowsozni akar, akkor meg vegyen alá vasat, ne panaszkodjon(Pl. ami ilyen nagyon gyenge gép, oda XFCE-s Linuxot szoktam, azon pl. kiüthető az ablakkezelő aól a 3D, szintén pont a videolejátszás javul tőle.)
@myckey : Mennyi macskát tudunk, ami mellett aztán partizhatnak az egerek
-
opr
nagyúr
válasz
koko52 #120316 üzenetére
"fél évet is kibír kaja nélkül"
Ok, akkor ez nem a legnagyobb igenyu allat. Vizet azert nem olyan bonyolult megoldani valami ontozovel, 1-2 honapnal tovabb ugysincs tavol az ember egyszerre, nameg mivel hullo, le se szarja, hogy ott vagy-e, amennyire tudom, nincs meg nekik a kepesseguk az empatiara/erzelmi kotodesre, nem epp egy kutya.Na jo, ez jo info volt, koszi, vegiggondolom a dolgot, nameg megnezzuk, mit mond az otletre az asszony.
-
opr
nagyúr
válasz
koko52 #120308 üzenetére
Mert sokáig él. Gyerek nő felfele, pár év és kirepül, teknős kb egy éve megdöglött (öreg volt már), összvissz egy akvárium van, de már abban is csak a pleco-k vannak (szopós szájú barna algazabálók). Ha a gyerek kirepül, valszeg el lesznek ajándékozva, ha addig túlélik (valszeg 1-2 éven belül költözés és nehezen viselik az új fajta vizet), és ezzel eljutunk oda, hogy nincs felelősség - ami esetünkben azt jelenti, hogy lehet találni valami full remote melót, venni valami extra kényelmes és megbízható kocsit, aztán lehet járni Európát fel-alá, ami nekem mindig is az egyik legnagyobb álmom volt.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LEGO klub
- Milyen légkondit a lakásba?
- Okos Otthon / Smart Home
- Windows 11
- Óvodások homokozója
- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" HD I HDMI I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32 RAM RTX 5060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 10, Xiaomi Redmi Note 10s, Xiaomi Redmi Note 10 Pro
- HP Probook 650 G4 15,6 i5-8350u 8. gen. GYÁRI MAGYAR VILÁGÍTÓ BILL!!!
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 480+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest