Hirdetés
- Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
- Öregszem
- Szólánc.
- GPU-k mindörökké - a kezdetek?
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Asszociációs játék. :)
- Milyen mosógépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
agyarka
aktív tag
Durva, az kedvezménnyel is 200e. Nekem is tervben van belőle még a kisütő és talán a 1232, de előtte még egy szkóp kellene.
A szulfátoldó nálad mikor kapcsol le? Nálam +0,3 V al több mindkét kapcsoló állásban. Az AKKUP12 hogyan vezérli a töltőt/ szulfátalanítót?[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Ezek a holmik azért nem filléres dolgok, feltételezem nem hobbiból tartod őket.
Ami piszkálja a fantáziám és megkérdezném:
-Van-e értelme egy szulfátoldónak, mennyiből mennyi akkut mentesz meg vele, mikor megmenthetők, mikor nem?
- Az a töltő egész komoly, elvileg az is "tudja" a szulfátalanítást. Emellé van-e értelme szulfátalanítónak?
A töltő szulfátalanító hatása ér-e valamit? Mondjuk összehasonlításképp egy szulfátoldóhoz képest milyen?- A kapacitásmérőnek mennyire van értelme? Az indítóáram - nálam legalábbis - a lényeg. Az extrém eseteket leszámítva nem látom értelmét. Paraszti módszerrel mérek, ( itthonra elmegy) 2 db fényszóróégővel. ( 8A)
Terhelten nem engedem 11,5 V alá, terheletlenül visszamegy a feszültség 12,1 V környékére. Nagyjából ez az idő lehet kétharmada a tartalék kapicitásnak. Tovább nem sütöm az akkut, annyira azért nem szeretik azt.
-
csiga8
senior tag
Rendben, értem. Kipróbáltam a C/10, C/20 merítést is, alig mérhető lesz a változás.
Ami jobban érdekelne, hogy milyen eredményeket, javulást érsz el vele mennyi töltés-merítés ciklussal, illetve a leszulfátosodott akkuhoz nem jobb-e egy erősebb áamatüskéket "lövő" kondis eszköz.
-
agyarka
aktív tag
"A töltő úgy működik, mint egy hagyományos trafós töltőberendezés amely az állandó feszültségű töltést nem teszi lehetővé. Ezért kell 0,05*effektív kapacitást töltő áramnak választani. Illetve csak teljesen kisütött gondozás mentes akkukat szabad így tölteni."
Miért nem lehet nem teljesen kisütött akkut tölteni, illetve miért csak gondozásmentes akku tölthető vele?
A T1232 regeneráló módja ugyanolyan impulzusos mint a deszulfátalanitóé?
Az a magas kapocsfeszültségű kálciumos akku nem folyadékhiányos?
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
" Recond üzemmódja! Nem csak a savrétegződést szünteti meg az enyhe buborékoltatással a lötyögős elektrolitban! Hanem a kötött elektrolitos AGM és zselés aksikat is igyekszik teljesen feltölteni a vízbontási határ fölötti emelt feszültségen."
A zselés akkuknak legjobban úgy lehet ártani, ha a vizbontási feszültséget, vagy még magasabbat engedünk rá. A kocsonyásított elektrolitnak nem tesz jót a légbuborék. Arról sem vagyok meggyőződve, hogy a felitatottnak nem árt a 16V ( ami a Forexes deszulfátalanítónál még több is).
Amennyiben vizet veszt, akkor azt nem lehet pótolni.Nem keverem a kocsonyásított (zselés) és a felitatott fogalmát. A T1232 nél kifejezetten tetszik, hogy azon kevés töltők közé tartozik amelyeknél manuálisan választható a zseléshez az alacsonyabb töltési végfeszültség.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Nem pontosításnak szántam, hanem kérdés akart lenni. Köszönöm a választ!
A zárt akkuknál honnan tudod, hogy 2 cellában is megindult a vízbontás?
Egyszer egy S4 el szívtam, annál nem hallatszott.Édesapámnak van egy Yuasa akkuja. Az rendesen túl van tervezve, alul 2cm hely van, felül 3cm a max szint jelölés.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Ezek szerint rosszul olvastam a két T1232 leirását, mert én nem vettem észre papírból a különböző paraméterezhetőséget. Eddig úgy tűnt, hogy csak dizájnban térnek el. Köszi!
Az ára mellett azért is szinpatikusabb a kijelző nélküli, mert szükség esetén olcsóbban javítható. Más készülékkel jártam úgy, hogy 100 ezres nagyságrendű számla volt egy alacsony felbontású kijelző csere. -
Kernel
nagyúr
Ezt a nagyon lényeges tényt nem említette itt eddig még senki. Mindenki garantáltnak veszi a töltője 100 %-ra töltési képességét normál töltéssel. Pedig nagyon nem így van.
De miért kell hajhászni a 100 % töltöttséget? Miért kell mindenáron überelni az autó saját töltési rendszerét is?
Ha nem áll sokat az autó, tölteni sem szükséges (külsőleg) egyáltalán, mégis megy a szekér.
Li-ion akkuknál kimutatták, hogy ha nem töltjük 100 %-ra, még nő is az élettartam. Az elektromos autók celláit nem is töltik maximumra, mert akkor nem lehetne rá sok éves garanciát vállalni.
Mi van akkor, ha ezzel a maximalizmussal csak kinyírják egyesek az akkujukat?
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Tisztában vagyok az elmélettel, csak a gyakorlat mintha mást mutatna. Akár saját tapasztalataimra gondolva, akár fórumon időnként megjelenő esetekre, azokban leírt körülményekre.
Amikre én fel szoktam figyelni, sokan észre sem veszik, vagy mintha szelektíven néznének. Pedig részekből áll össze az egész.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
"Bosch (Johnson Controls) S4-S5 2 éves akkuim is simán tartják ~két hétig a 13 V fölötti nyugalmi kapocs feszültséget a regeneráló teljes töltés után. Lehet, hogy az elektrolit szintet vesztett akkuk is produkálnak ilyet, de a teljesen feltöltött új kalciumos akkuknál ez biztosan normális."
Ezek szerint mondjuk évente egyszer érdemes lenne az akkujaimat regenerálni? Mi a tapasztalat, hogy egyszer, kétszer, hármomszor /alkalmanként(évenként)?
"A Forex szulfát oldójával én egy 16 éves hibátlan gyári BMV akkut 53%-os kapacitásról hoztam fel 75%-ra. Mivel 80%-nál csere ajánlott az akku, ez is cserélve lett. De azóta is tölthető 75% kapacitásra. Semmi baja."
Ok, visszahoztad. Hányszor kellett tölteni-meríteni, mennyi volt műszer szerint az ellenállása előtte és utána?
"Nálam nem az a szulfátoldó funkciója, hogy elhanyagolt akkukat visszahozzak vele. "
Ezért vettem én is, de nem sok sikert értem el eddig vele. Nem hozott többet, mint az egyszerű töltés-merítés többszöri ismétlése egy olcsó Aldis töltővel....
[ Szerkesztve ]
-
-
csiga8
senior tag
Van egy makacs - igaz 6 éves - Exide excell akkum. Azzal már mindent próbáltam, már a varázsigék mormolásán is túl vagyok.
A 2, 3, 4, 5 A-s többszöri deszulfátorozás sem hozott semmit, sőt a nagyobb áramra tán még rosszabb is lett.
Azt hiszem itt az ideje az Optimate6-ot elővegyem, megbizonyosodjak, hogy az sem csodatevő és akkor nyugodt szívvel feltehetem a jófogásra...
-
csiga8
senior tag
Köszönöm, ezeket figyelembe veszem.
Úton vannak a kapacitásmérők, azzal legalább pontosabban és számszerűbben látom majd a változást.
Ami a bánatom. A teszterrel (ekkel) mérhető és valós változás az általában az indítási áram növekedése. A tárolóképesség nem akaródzik változni leginkább.
A poén, hogy kettő egymás utáni lassú merítés-töltés ciklussal nagyjából ugyanazt, vagy jobb! eredményt érek el, mint a deszulfátorral.
-
csiga8
senior tag
Ok, nincsenek premium eszközeim, egy DHC-500 terhelővilla és egy Micro-200 akkuteszter, egy Forexos deszulfátor, egy Optimate6 töltő. ( meg sok másik töltő)
Kapacitásmérést -egyenlőre- egyszerű paraszti módszerrel végzem. ( inkább csak állapotfelmérés)
A teljesen feltöltött akkura 2db 12 V égőt ( összesen 8A) teszek és nagyjából 10,5-11 V környékére merítem. Az eltelt idő alapján tudok viszonyítani, és számomra használható "táblázatom" lett. ( tudom mennyi az új akku ideje és több használt jó, és cserés akkum ideje)
Az új akkuhoz képest a fele időt bíró még simán jó télire, ha legalább közepesen jól indul az autó.
A cirka negyedét bíró excell (74 Ah, 680A, azzal játszom most) még erőlködés nélkül belökte az 1.4 PDTD-t.
Sőt. Ha az adagolót letiltó tapi gombot nem fogom meg, akkor is tud 2*10 mp-et tekerni még télen is úgy, hogy még egész elfogadható az indítási fordulatszám. .( Nagyjából 2 mp alatt indul be.)
A műszer szerint 555-620 A indítót tud, attól függ, mivel töltöm fel.
A terhelő villa szerint a 2*300A-t leadja úgy, hogy nem esik a feszültség 10,4 V alá a 20 C fokos pincében. A harmadik mérésnél már esik a feszültség rendesen.
Szóval a lényeg. 530 A körüli volt, ( akkor még az autóban) amikor rátettem a kanai 1,2 A-s csepptöltőt, ami 13,6 V-on tartotta, állandóan rajta volt. Mikor kivettem az autóból 640-et mértem.
A Forexes szulfátoldások után 570-615 közötti eredmények jöttek ki, és az 70 perces izzótesztből maradt 55-60 perc, tehát a tárolókapacitása és az indító árama ( műszer szerint) csökkent.
A többi jó akkuimnál következetesen, nagyjából ugyanazokat az indítókat méri. Nekem nem az a lényeg mennyire pontos, hanem mennyi a változás.
A kis Ibizába ( excell akku ) van Webasto, na azt már végképp nem bírta. De indulni, akár izzítással együtt is, indult az autó.
-
csiga8
senior tag
Értem, köszi!
Az Excell akkura most valahol 0,5-1 amper közé tettem fel a deszulfátort, tegnap este óta mojol vele és még mindig csak 13,5 V-nál tart.
Máskor néhány óra alatt lefutott, lehet eddig túl nagy árammal toltam.
Néhány max 4-5 alkalom után már nem foglalkoztam vele, ha nem volt látványos a változás, ez a 2X8-as turnus azért picit több.
Ha jól értelmezem, akkor az első 8-as turnusban 25A-rel lemerítetted az akkut ( tárolóképességet mértél) és egyből töltötted töltővel. Így értel él 37Ah-ról 41 ill. 43Ah-ra.
A második 8-as turnusban is 25A-el merítetted, majd deszulfátorral töltötted vissza.
Itt azért az a 49 Ah végeredmény azért egész jó!
Ezek a 10,5 V-ra való kisütések élettartamban számítanak az akkuknál?
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Akkor még egy kérdés.
A 15V feszültséghatárt, vagy a 16V-ot használod?
Az élettartam kérdés inkább a még jó, használatban lévő akkunál a fontosabb, hogy érdemes-e évente egyszer egy töltés-merítést ( mondjuk azt szoktam), vagy egy deszulfátoros hány? cikklusos "kezelést" végrehajtani.
A II. Golfba most a Passat 6 éves gyári ( 70 Ah körüli, Rocket AGM) feltámasztott akkuja van, teker mint az őrült!
A következő "játszós" akku egy 2012-es Electric Power tán 74 Ah akku lesz. Ez volt a Golfba, még működött, de télre már fene tudja... Majd kipróbálom. A saját izzós tesztelés szerint nagyjából 60%-os a tárolóképessége.
A mostani 2011-es 74 Ah Exide excell meg 25-30% körüli.
Jöhetne már az a kapacitásmérő...
[ Szerkesztve ]
-
lajos75
senior tag
De mi a helyzet akkor, mint pl. legutóbb az Excell akkum (4éves) volt minden rendben volt vele de melóból hazafele megálltam egy üzletnél kb. 3percre és utána nem indult az autó, annyit nem tudott az akku hogy bezárjam az ajtókat
Na már most ha jól működik egy akku, ti akkor is töltitek ezzel a töltővel az akkut és így ezáltal meghosszabbítható az akku élettartama
-
csiga8
senior tag
"És igen, a jól működő akkumulátorokat évente egyszer ki kell sütni 10.5V-ra, és fel kell tölteni impulzus töltéssel vizbontási határfeszültségük fölé. A teljesen zárt, abszolút gondozás mentes technológiájú indító akkukat is!"
Ha nem is impulzustöltéssel, de én meg szoktam tenni. Na de most már van ami impulzussal töltse, így az sem lesz akadály.
-
csiga8
senior tag
Értelek, értem a problémád.
1., Mértem időt ugyanazon akkun 11,5V-ig és 10,5 V-ig, nagyjából megvan a viszonyítási alap
2., Mivel ez "mérés" is csak viszonylagos, házi, nem szükséges teljesen lemeríteni, pontos adatot nem kapsz
3., Nem deszulfátoros töltésről volt adott esetben, hanem egy töltés-merítésről, ahol megtudhatja milyen a jelenlegi állapota tárolóképesség tekintetében az akkuja.
Tárolóképesség, kapacitás mérésnél egészen jól, megközelítőleg fel lehet mérni az akku állapotát, egy 11,5 V-os merítéssel is. Percekben kapod az eredményt és tényleg jó. Ok, nem pontos, de tudsz viszonyítani fillérekből, egyszerűen.
Egy közel 80Ah akkunál a 8A-s terhelésnél az elején hirtelen esik a feszültség, aztán nagyon sokáig alig változik, és olyan 11,4 V környékétől viszonylag gyorsan esik. Nem vagyok elektromos szakember, ezek tapasztalati értékek.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Így van, igazad van 25A terhelés esetén.
Amikor 8A helyett másik kettő izzót használok, ami már 9A terhelés, már! látszik a különbség.
A 25A-hez képest a 8A-el lassabban esik a feszültség, ezért sem szeretném lejjebb engedni. A 8A meg a C/10 megközelítő értéke 77 Ah akkunál. Anno, cirka 30 éve még C/10 töltés-merítést tanították, vagy legalábbis erre emlékszem. De jó ez a diskurzus, ebből legalább tanulok.
A 25A-s tartós terhelést (is) - egyenlőre- csak izzókkal tudnám összehozni.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
-
Inhouse
őstag
Szerencsére a halogén izzó nem teljesen lineáris elem, nem teljesen úgy viselkedik, mint egy ellenállás. Egészen jól hozza magában az adott terhelő áramot kisebb feszültségváltozásnál is. Persze nem teljesen pontos, de igen olcsó eszköz.
A hosszú téli estéken lehet összehozok egy PWM-el működő, Arduino-val vezérelt 25A-es kisütőt. Vannak hozzá a terhelővillákból kimaradt ellenállásaim. Hasznos lenne, ha nem kellene annyit várni, mint C20-nál.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
hegefe
csendes tag
Csak érdekességként említem meg, vitát nem szeretnék generálni ezzel.
Akku technikában tapasztalt, sokat látot szakik állítják. Az IUu meg a hasonló katakterisztika elvű feszültségkorlátos, gázképződési határ fölé sosem töltő akkumulátor töltők tönkreteszik a teljesen zárt gondozásmentes akkukat. Ha mindig csak ezeket használják, és elmarad az évenkénti 1-2 gázképződési határ fölé töltés.Ez azért különösen érdekes, mert normál akku üzemben - minden közel ideális esetben - nem merül fel ennél gyakoribb ukku töltés igény és szükségesség.
-
csiga8
senior tag
Ez a kisütés érdekes.
Nézem ezt a 25A-s táblázatot: Forex 25A terhelés
Nekem izzóim vannak. 5*60W halogén +1db 40W hagyományos izzóval ( ez 28 A lenne) egy szűz, új 77Ah 760A indítójú akku, Optimate 6 töltővel feltöltve, majd 10,5 V-ig kisütve 95 percet bírt.
Ok, elnéztem a számokat, a +1 db izzó nem kellett volna, de akkor sem ment volna 125-130 percig.
Megvétel után rámértem, 705A volt az indító árama, töltés után 715. Most mértem egy kapacitást, az sem stimmel. Jelenleg lóg rajta az Optimate6.
Gariztatni sem tudom, hisz működik. Bosszant a dolog egy kicsit.
Legalább az indító árama térne észhez. Az ellenállásra már újként is 3,83 mOhmot írt, ami szerintem sok a többi új 3,3 mOhm körüliekhez. Gravírozása szerint 2017. júliusi, tehát nem régi.
A DHC-500 teszterrel sem bírta a 380A terhelést fesz. esés nélkül, nagyjából a 350-ig bírta.
Ha "egyszerű" user lennék, akkor mindenféle mérés nélkül most boldog lennék, hogy van egy új akkum.
-
csiga8
senior tag
Ugye én nem vagyok napi szinten akku témában, de régen, ha sokat állt az akku, fejére fordították egyszer-kétszer, és azzal megszüntették a sav-víz rétegződést.
Lehet, hogy ma már inkább pezsegtetjük az akkut, hogy a rétegződés megszűnjön? Esetleg ezzel a még nem erősen kirakódott szulfátréteget meglazítja, ledobja?
-
csiga8
senior tag
Az egyébként is haldokló Exide excell akkut azt hiszem sikerült végleg kinyírnom.
A szulfátoldóval szultátoldó hiába próbáltam 0-1 A közé állítani, eleinte egy napig, aztán bő fél napig, aztán egyre rövidebb ideig szulfátalanította.
Szerintem sok volt neki.
Ezzel a szulfátoldóval kicsit odavertem a az Electric Powernek is, ugye én nagyobb árammal toltam, mint a TÉNYLEGES kapacitása. Félre is tettem.
Most jön próbára a Global CH611 recond módja. Ahogy nézem az 2A-el tolja majdnem végig 16V-ig, de a végén szépen tizedenként veszi vissza az áramot.
Kíváncsi leszek lesz-e valami.
-
csiga8
senior tag
Igazából semmilyen anyagi kér nem ért, nem fizettem tanulópénzt, ( az eszköz árát leszámítva) igaz még akkut se állítottam ( ezzel) talpra.
Azért nem össze-vissza kapcsolgattam, tekergettem. Előszőr próbáltam kis árammal, és ha nem volt változás, mentem a nagyobb felé. A 16V-ot pedig nem használtam.
Azért kérdeztem a fesz. korlátot, mert pl a CH611 a normál akkunál is 16V feszültség korlátot használ.
( sőt, gond nélkül le is futott)Ha visszagondolok, akkor nem is alkalmas egyetlen ( nálam járt) akku talpraállítására sem, ha a tényleges amperóra kapacitás huszadával kell használni. Nincs rajta olyan finom beállítási lehetőség, meg 1A alá is nehéz menni.
-
-
Kernel
nagyúr
A halogénizzó is tisztán ohmos ellenállás, sem induktivitással, sem kapacitással nem kell számolni. Hiába van tekercselve az izzószál, az induktivitás elhanyagolható, különben is itt egyenáramról van szó. Ha egy tekercs lenne a műterhelés, annak is csak az ohmos ellenállása számítana, egyenáramon.
Fennáll viszont a hőfokfüggés jelensége, vagyis izzó állapotban nagyobb a volframszál (németesen wolfram, gyakran keverjük ezt is) fajlagos ellenállása is. Mint más fémeké is. Hidegen kevesebb.
Akku kisütése közben ez járhat olyan hatással, hogy a kevésbé izzó szál kisebb ellenállást képvisel, ami itt hasznos, mert egyébként fix ellenállás esetén, a feszültségeséssel négyzetesen csökken a teljesítmény.
A hidegellenállást műszerrel lehet mérni, a meleget is nyilván, csak azt üzem közben, az áram és feszültség mérése után kiszámolni.
A halogén gáztöltés esetünkben (kisütés) nem befolyásol semmit, azt "csak" az izzószál élettartamának növelésére alkalmazzák. Halogéntöltésű izzót magasabb hőmérsékletre lehet hevíteni anélkül, hogy hamarabb elégne. Halogén körfolyamat.
A magasabb színhőmérséklet nem csak fehérebb fénnyel jár, hanem az üvege is kvarcüveg, mert a normál üveg kilágyulna, megolvadna a melegtől.
Mindezt pedig végeredményben azért csinálják, mert minél magasabb hőfokon izzik, annál jobb a fényátalakítás hatásfoka. A halogénizzók energiatakarékosabbak, mint a normál izzók.
----------------------------------------------------------
Fórumokon, illetve általában a laikusok gyakran nem értik a teljesítmény (W) és a fogyasztás, energiamennyiség (Wh) közötti alapvető különbséget.
A teljesítmény mindig csak egy pillanatnyi érték, pillanatnyi állapot, mint a sebesség például. Lehet egyik pillanatban ennyi, máskor annyi, vagy lehet változatlan is.
A Wh viszont mennyiség, mint a liter vagy köbméter stb., csak annál kicsit "elvontabb", nem annyira kézzelfogható. De nem véletlenül fizetjük ez alapján a villanyszámlát.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
Kernel
nagyúr
Attól függ, mi célból, mert amúgy a teljesítményen nincs mit átlagolni, hacsak valaki nem kíváncsi az átlagértékre.
Ez csak annyi, hogy van 100 W-os izzó, az minden időpillanatban 100 W teljesítményt vesz fel. Van egy motor, annál meg terhelésfüggő stb. Adott egy TV, legyen ráírva 100 W, de az csak felső érték, amit mondjuk max. háttérvilágítás esetén vesz fel. Máskor meg kevesebbet.
Ah-mérésnél válik érdekessé a dolog: nem tudom simán megszorozni az áramot az idővel, mert csökken az áram. De ezt megoldják valamilyen processzorral, az Ah-mérő szerkezetekben, hogy folyamatosan követi az áramot, kalkulál.
De hasonló a helyzet a Wh energiamennyiség mérésénél is. A lakossági villanyóra (szakszerűbben: fogyasztásmérő) méri a pillanatnyi feszültséget, áramot, meg az idővel is szorzatot képez.
Magam úgy oldottam meg a Li-ion kapacitásmérést, hogy építettem egy áramgenerátort, ami pontosan 1 A árammal terhel, az egész tartományban (4,2V --> 2,5V). Ezt már csak meg kellett szorozni az idővel:
https://prohardver.hu/tema/hobby_elektronika/hsz_51307-51307.html
A linken még csak 200 mA szerepel, de ez később kevésnek bizonyult a 18650 akkuk teszteléséhez. Ilyen kis áramon ugyanis túl egyformának, túl jónak mutatkoztak.
Ha nagyobb árammal terhelem, akkor viszont jobban kijönnek a különbségek, mert az elhasználódott akkunak nagyobb a belső ellenállása, emiatt hamarabb beesik a feszültség a kritikus 2,5 V alá. Vagyis a nagyáramú terhelés jobban utánozza a valós körülményeket, hiszen normál üzemben is ez a gond, hogy túl hamar "összeesik" az öreg akku.
Ha kis árammal terhelem az akkut, akkor ki tudom venni belőle a maximális Ah-kapacitást, csak az nem minden alkalmazásnál életszerű. Így többnyire mit sem ér, benne marad az akkuban.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
A konkrét kérdéshez itt a felvetés: [ólom akku GYIK]
Itt van egy diagramm, ami ugyan AGM akkuhoz van, de -lehet rosszul- úgy tudom a Ca akkuk sem szeretik ugyanígy a merítést.
A diagramm szerint, ha egyszer 100% meríted, akkor lesz az 5000 ciklusból 300, vagy összesen 300-szor lehet 100%-ra lemeríteni, és ha 50%-ra merítve használod állandóan, akkor 1000 ciklus?
Régen, a PbSb akkunál kifejezetten jó volt, ha lassan kisütötted és lassan visszatöltötted. Most a Ca ötvöző és vékonyabb rácsszerkezet miatt nem tudom mi a jó.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Én annak idején le lettem b*szva, amikor ilyesmire kérdeztem,
és határozottan nemleges volt a válasz. Mert elromlik az akku.
Mondjuk el is romlott, de nem ezért, hanem a félig töltés miatt.
Az utódja még bírja, de azt még nem próbáltam recond-olni.
(Viszont, az XS0.8 nem tölti "teljesen", csak 14,4-re megy fel.) -
Kernel
nagyúr
Mindenesetre a cikkből kinyerhető link még működik:
http://www.global-export-import.hu/WEBSET_DOWNLOADS/611/CH_20611_HU_2016 2007_2006.pdf
Ha esetleg törölnék és később keresné valaki, feltöltöttem ide is:
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
hegefe
csendes tag
Erősen lemerült akkumulátorok kezelése ismeretek hiteles forrásból. (Merítés-töltés akku frissítésnél is ez érvényes.)
"4.2 Az erősen lemerült akkumulátorok kezelése Az erősen lemerült akkumulátorok (OCV <11V) a túlságosan magas belső ellenállás miatt nem fogadnak a névleges kapacitás 1/20-át meghaladó töltési teljesítményt. Az újratöltés e szerint csak megfelelő töltési áramon történő 12–18 órán át tartó töltéssel lehet sikeres. Az automatikus töltők – az erősen lemerült akkumulátorokhoz való speciális töltési program nélkül – nem működnek erősen lemerült akkumulátorokon. A magas belső ellenállás miatt a töltés megkezdése után a kapocsfeszültség túl hamar emelkedik, és emiatt túl korán kapcsol le a töltő.
Ennél magasabb áramerősség mellett történő hosszabb töltési kísérlet esetén az akkumulátor valószínűleg károsodna, és a feltöltés nem lenne teljes. A magas belső ellenállás miatt az áramot nem tudják felszívni a lemezek, és így nem tud hővé alakulni."(Forrás: Bosch akkumulátorok kézikönyve.)
Ezért csak megfelelő töltési karakterisztikával bíró automata töltővel frissítsétek az akkutokat. (CTEK töltők többsége sem ilyen!) Nagyon könnyen több lehet a kár, mint a haszon!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hibátlan - Western Digital Blue SN580 1TB m.2 NVME SSD
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB Független
- Hibátlan - GIGABYTE Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce Xtreme Edition 11GB GDDR5X 352bit VGA
- Goldshell Mini DOGE pro bányagép 205MH/s 220W Dogecoin LTC (LTC Doge Bells termelésre is jó) miner
- Hibátlan - BITFENIX Formula BF750G 750W 80 Plus GOLD ATX tápegység
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest