Korábban ezeken volt fólia kijelzőn. Lehet visszavittet fogtál ki.
[ Szerkesztve ]
Korábban ezeken volt fólia kijelzőn. Lehet visszavittet fogtál ki.
[ Szerkesztve ]
Sziasztok!
Vennék magamnak egy akku tesztert/ analizert.
Valamelyik ismeri esetleg valaki?
Csak a családban lévő akkuk állapotának feltérképezésére használnám.
Láttam, hogy korábban a Micro 200-ról már szó esett, csak szeretnék Eu-s raktárból rendelni.
(gondolom nagy különbség amúgy sem lehet ezek között)
[KONNWEI KW208]
[ANCEL BST100]
[ Szerkesztve ]
1.4 T-jet M32
Nem ismerem őket, a célnak biztos megfelelnek, de ez is olyan, mint a hőmérők, vagy páratartalom mérők...stb. Veszel 3 különböző fajtát, egymás mellé rakod és nem fogják ugyanazt mutatni. Itt ráadásul nem is a kalibrálás hiánya miatt, hanem a saccoló algoritmus mindnek más, így kicsit mindig el fognak térni az eredmények a különböző gyártmányok eredményei között, ha ugyanazt az akkut méred is.
Ahogy látom, az olcsóbbik csak akkut mér, a drágább meg indítózást és töltést is, ahogy a Lancol Micro-200 is)...ááá, az olcsóbb is tudja, csak a videós ember nem volt képben az elején...
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
Akkor végül is nem profi felhasználásra, simán jó lehet az olcsóbb is.
Talán a drágább kinézete, és kábele minőségibbnek hat, de lehet csak hat.
1.4 T-jet M32
Az olcsóbb postával 27 dodó, a drágább 29. Nem nagy különbség.
Lidl-es akkutöltőn, ha hosszan nyomom a gombot az melyik funkció? Ez a szulfátlanító lenne? Ugrál a feszültség 14.4-ig. Ér ez valamit?
Én kipróbáltam minden állásban. Meg sem mozdul! Azaz nem lép tovább más funkcióra.
Kis ideig (nem mértem le) ugráltatta a feszültséget, aztán csupán feszültségkijelzésre váltott.
Hello! Vásároltam egy CTEK mxs 5.0 töltőt használtan. Teljesen feltöltött akkumulátor esetén (a 7 zölden világít kb. 13,6 V) még mindig zúgó, zizegő hangot ad. Ez normális, vagy akkor már a csepptöltés hangmentes? Előre is köszönöm a segítséget.
Hello! Nekem is van. Ha a füled odarakod természetes. Az elektrónika cicereg. Fenntartó töltésre kapcsolt csepptöltés van folyamatban, ne foglalkozz vele használd. Milyen árban sikerült venni használtan?
[ Szerkesztve ]
Szia, köszönöm a választ! 4 éves, még 1 évig garis, alig használt lehet, nem látni rajta karcot, dobozával kompletten. Lealkudtam 10eFt-ra:-)
(#7863) Amatőr123456 válasza molnarpeter (#7862) üzenetére
Fél ár sem volt, azonnal el is adtam az Aldis töltőmet:-)
Én is gondolkodtam az eladásán (nagyobbra váltás miatt) de még meggondolom, (10e-ért biztos nem adnám. Az nagyon baráti ár volt érte. Használd és ne füleld. Nekem lassan 6 éve van meg és mindig tette a dolgát (a recond is bevált). Nekem is van aldis,lidlis, csak vésztartaléknak. A Cétek megtölti rendesen az akkukat.. ennyi.
Lakóautómba volt egy német töltő (2 akkut tudott tölteni) ami sajnos meghalt. 200 EUR az új ára, javítani nem tudták. Azóta vettem. Aldi, Lidl, Auchanban árult bikázósat, ami 15 A-el is tölt ha nagyon kell. 30 eFt helyett 10 eFt-ért nem lehetett kihagyni. Kínából is rendeltem egy 10 A-t tudót (ha sarura teszem szikrázik, a többinél asszem nem) Végül sikerült a Ctek, és marad a bikázós, a másik kettő eladás alatt.
A fedélzeti akksim Panasonic 100A VRLA csak 12,4-12,5 V-ot tart, lehet hogy meghalt? Ctekkel még megpróbálom, hátha a recond segít rajta? Bár úgy tudom a folyadékosaknál ajánlják, a VRLA felitatottnál lehet hogy nem pálya?
A lidlis nem tölti meg rendesen az akkukat?
Ha véletlen ki talál gyulladni, leég ott minden.
Ennyi erővel bármikor bármi is kigyuladhatna, egyébként meg nagyon jó minőségnek tűnik.
Egyébként igen, kigyulladhat a töltő, ezért nem szabad elvileg felügyelet nélkül hagyni.
De mért gyuladna ki? ennyi erővel a lakásban lévő elektromos dolgok is bármikor kigyuladhatnak, Pl: Router adaptere, telefontöltő, stb. Gondolom te amikor töltöt az akkut ott ülsz mellete pl:10órát és figyeled mikor gyulad ki
Ki is gyulladnak olykor, nem véletlen vannak a lakástüzek. De ez a te felelősséged, hogy ott hagyod-e az akkun a töltőt folyamatosan.
2 optimate töltő lóg hónapok óta az aksikom.. Semmi gondjuk nincs és néha nézek rájuk havi 1x2x
Nincs ellentmondás kettőnk mondandója között.
Leggyakrabban kigyulladó háztartási eszköz a szárítógép.
Régebben én is télen napokig rajta hagytam az akkukat a töltőn. Egy Lidl töltőm van, meg motorhoz Optimate 4.
De amióta itt mondtátok, azóta úgy töltök, hogy ha nem is mellette, de itthon vagyok.
Asszony meg csak úgy használhat szárítógépet, hogy itthon van valaki, tehát nincs olyan hogy bepakol, aztán elmegyünk.
Jobb félni.....
Szerintem egy normális töltő nem tud kigyulladni. Más kérdés, hogy a felhasználó nem tudja, hogy az övé ilyen-e. Az elektronikai alkatrészek nehezen jutnak olyan állapotba, hogy tüzet okozzanak, max pukk és vége. Illetve előtte megolvaszthatja a műanyagot, de lángra nem lobban. Töltőknél (mint ahogy már írtuk) a gondot a vezeték zárlat okozhat, de a körben csak az akku felől tud akkora áram folyni, hogy ez megtörténjen. Ezért kell egy biztosíték a + csipeszhez közel.
Épp most küzdök kihívásként egy automata töltővel (ilyen Lidl-ös műa házas kategória). Ilyen pusztítást még nem láttam. A primer oldalon a sönt ellenállások, puffer kondenzátor, diódahíd, PWM IC kuka. A szekunder oldalon a puffer kondenzátor, a kapcsoló fet és az őt meghajtó tranzisztor. A sönt és a fet alatt elvált a rézfólia. A fet kicsit beleolvadt az LCD műanyag keretébe. Ennyi, ami eddig kiderült, de van még benne sajnos olyan alkatrész, ami elszállhatott. Ezekből a spec vezérlő uC pótolhatatlan lenne. De még ez sem gyulladt ki.
Üdv Inhouse
Nekem is ilyen10A-es van. Egyszer használtam, a sarura csatlakoztatva szikrázik. Ez normális? Úgy rémlik a többi töltőre ez nem jellemző. Extra rövid kábelekkel szerelik.
A lidlis 5A-es is szikrázik ilyenkor. Az áramkörei feltöltődnek és mutatja is az akkufeszt anélkül, hogy bedugnád a 220-ba.
Visszatalálós Up.
Sziasztok!
Hozzá értőktől kérdezném, mennyire megfelelő ezen a szinten tartani folyamatosan az akkut?
Hétfőn délután raktam fel erre az új töltőre, akkor az akkuban 12,6v mértem mivel előtte pár nappal már töltöttem lidl töltővel. Jelenleg Vasárnap van, azaz már lassan a 6. napja ezen a szinten van, és nem emelkedik. [link]
Hmmm.... 12,6 V-nál fel sem raktam volna töltőre.
Évente 5-10 ezer lakástűz keletkezik. Az ott és környezetében élők sem úgy kelnek fel aznap/fekszenek le, hogy nemsokára ég a házuk/szomszéd ház/lakás stb. Szóval előfordul, nálad is előfordulhat bármikor.
Karácsonyfa izzók hozzáérnek gyúlékonyhoz, kályhából szikra pattan ki, hősugárzó kigyújt valamit, túlterhelt hálózat, ágyban dohányzás, eszetlen tüzelés, konyhai balfékségek. Leginkább ezek a jellemzők.
Ezzel "Visszatalálós Up. " mire gondoltál?
Előzmény: [link]
A JP moto (Nem Jász-plasztik gyártja, csak matricázza a motor akkukat, valójában kínai [link] ) Fazer akkuja élt 3,5 évet. Csepptöltőn, keveset használva. Tán 6.000 Ft-ért vettem anno.
A 9 éves Yuasa halála előtt is hallhatóan jobban tekert, de tény, hogy ez is beindította.
Sajnos minden évben kivirágzott a saruja, ezért pucolni kellett, de utána működött.
Most ment volna téli szálláshelyére a motor, de már csak éppenhogy tekert 1-2 mp-ig, nem indult be. Akku ki, a tartalék Varta felsavaz, majd tölt.
A motorba helyezve szinte fütyülve indít. El is csodálkoztam, amikor rámérve 270A-t tudott.
A régi JP moto kiszedve tudott 65A-t. Mivel állandóan kivirágzott a saru, gondoltam párologhatott belőle a víz. Jól gondoltam. Cellánként 20 ml desztvizet toltam rá, valamelyik szélső cellába 25 ml-t.
Perceken belül felugrott 190A-re az indító árama a műszer szerint.
Merítettem 1A-el és 2,69 Ah jött ki belőle.
No, akkor 2A-el AGM módban töltöttem, majd 1A-el merítettem, de mindig kevesebb kapacitás és indító áram lett a végén.
Végén próbaképp izzót tettem rá töltés közben, így kb 0,3-0,4A-el töltött, valamint csak 14,4V-ig és láss csodát, mindig picit javult. Végül 1,94Ah-nál álltam meg, valamint 180A indító áramnál.
Van motoros terhelővillám ( 100A), azt 15 mp-ig tartotta zöld mezőben. Tehát ha visszaraknám a motorba, simán működne még valameddig.
A kupaksort 3M ragasztó szalaggal leragasztottam, hátha így nem párolog ki belőle a víz.
Az új Vartát is leragasztottam, megelőzve a kivirágzást, hátha....
Szóval a lényeg, hogy sajnos fogy belőlük a víz, töltéskor a 2A is sok neki ilyenkor már neki, és nem szabad 14,4V fölé vinni, mert csak kárt tesz benne.
Ha újonnan leragasztom, lehet még ment volna egy évet is akár.
Régi JP moto:
Új VARTA:
[ Szerkesztve ]
A japán típusú akkuik sem saját gyártmányok.
A leragasztásnál arra vigyázz, hogy a szellőzője maradjon szabadon.
Üdv Inhouse
Sziasztok!
Szerintetek higgyek a tesztnek?
Cseréljek valóban akkut?
Egyébként nem tapasztalok semmi jelét, hogy gyengélkedne, igaz minden nap használom, lehet, azért nem érzem?
Az autó egy 5éves Diesel Hyundai i30 1,6 Start-Stop-os de a jelenlegi akku nem az.
A jelenlegi akku szerintem kb. 1éves ha lehet (én már így vettem) és nem használom a Start-Stop-ot mert ki van kapcsolva véglegesen.
Valaki tudja esetleg hogy milyen akku ez? [kép]
Banner leányvállalata, ugyanilyenem van, szintén 1 éves, bár újonnan.
Sziasztok!
Van egy toyota rav4 hibridem és azt szeretném megkérdezni tőletek hogy az 5000ft-os lidl tőltővel lehet tőlteni a kis akksiját? Vagy mindenképp a ctek tőltő kell? Köszönöm.
Szia!
Mit értesz kis akksin? Ha a motorindító akkuját, akkor igen, lehet.
Auris hsdm van, rendszeresen töltöm a kis akksit, mivel marha pici. Gondolom a rav 4 ugyanaz a rendszer, szóval akkor lehet.
[ Szerkesztve ]
hybrid. Gondolom lítiumos a "nagy". Bár a hybridet nem lehet tölteni legjobb tudomásom szerint, csak a phev-t.
[ Szerkesztve ]
Ezeknél a "kis" akksi egy AGM. Természetesen lehet tölteni a Lidl-s töltővel. Az a "kis" akksi nem a belső égésű motort indítja.
Taxi 3 ezerért bikáz ha jól rémlik,innentől kezdve elég sokára térül meg bármi hasonló szvsz.
Hamis biztonságérzet 20 ezerért.
Nekem minden autóban van ( normális) bikakábel, a pincében csepptöltőn tartalék akku.
A bikakábel sosem kopik el, a tartalék akku mindig felhasználásra kerül, ha valamelyik autóban gyengül ( öregszik) az akku, cserélem.
Amikor áll az autó, csepptöltőn van.
Részemről inkább szemfényvesztésre, "vagizásra" alkalmas.
Optimate 3+ töltő menne egy Renault Twingo akura 55ah ...téli pihentetés céljából... nagyszülők nek...?
Elég biztonságos nekik? garázsban lenne hogy ne menjen tönkre az aku.
Magamnak persze okés mert mindig Figyelek ha arra járok...
Egy átlag autósnak 5 évenként egyszer kell, és azonnal az akkushoz megy új akksiért. Ha neked ez megéri akkor vedd meg. Sajnos a legtöbb nem hozza a várt erdményt. Tapasztalat kell hozzá. Vakon, kizárólag a Noco-t venném meg, de az más kategória az ára miatt.
bejegyzés CTEK akkumulátor töltő és másolatai