Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#8701) forceberg válasza dethroner (#8700) üzenetére


forceberg
veterán

Off vagy nem off, de alkáli elemek, ólom, Li és Ni akkuk is keletkeznek a háztartásokban.
A központi koncessziós kirablás, kisajátítás prioritást élvez - ebben az iparágban is.
Személyesen tenni ez ellen csak lábbal, az ország elhagyásával lehet.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#8702) forceberg válasza forceberg (#8697) üzenetére


forceberg
veterán

A boltba bementem ( ZS+U ), kérdeztem, hogy rámérhetek-e gyorsan a feszre, nehogy nem feltöltött legyen az új akku.
Erre kiszolgáló személy mondta, hogy hagyjam a voltmérőt, ha érdekel, megméri a digit mérővel.
:R Egy cetlit is nyomtatott róla:
[kép] - új El. Power 72Ah 680A
A gép szép indítási áramot számolt! :C

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#8703) molnarpeter válasza forceberg (#8702) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

De jó, rendes tőlük. Az akku meg még jobb :D
Nekünk pont a szlovák határ van közel, kiváncsi leszek a gyűjtögetőkre-bontogatókra, ki hogyan oldja meg, vagy hagy fel a tevékenységével.

(#8704) dethroner válasza forceberg (#8701) üzenetére


dethroner
veterán

Honlap szerint 108ft/kg áron vásárolják fel a használt ólom aksikat. Saját autóval odavinni a 20km-re lévő telephelyre, berakni-kiszedni a csomagtartóból, és ha jól tudom ebből még levonnak valami pár %-ot. Aztán szép a mol meg majd veri a mellét hogy milyen nagyjót tesz a környezetvédelemért, közben meg rekordbevételt érnek el, a vezetők kiemelt évvégi bónuszokat kapnak.
Esküszöm inkább elásom a kertben.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#8705) molnarpeter válasza dethroner (#8704) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

[link] előtte meg 250 volt :DDD

(#8706) forceberg válasza dethroner (#8704) üzenetére


forceberg
veterán

Mint írtam, sajnos ez is a holdudvarban szétosztás része lett.

Az új aksi meg úgy indított, hogy szinte megijedtem, olyat tekert hirtelen, a régi aksi tuti kíméletesebb volt az önindítóhoz.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#8707) gabor9991 válasza gabor9991 (#8685) üzenetére


gabor9991
őstag

Így 2 év után rámértem a nyugalmi feszültségre, feltöltve 12.9
1-2 óra múlva 12.7
1 nap múlva 12.4
Nyugalmi áramfelvétel 0.12A
Kell aggódnom hogy lassan kuka?
Párszor észrevettem mintha hosszabb állás után reggeli első ndításkor már nem lenne elég a kraft de mivel az előző ilyen akku 6 évet bírt ez meg még csak 2 múlt megnyugtattam magam hogy semmi baja az akkunak :)
Hónap végén megyek a tengerre vigyek bikázókábelt ? :D

(#8708) forceberg válasza gabor9991 (#8707) üzenetére


forceberg
veterán

A 0.12-t hogy mérted? 10 perc eltelt a kocsi lezárása után?
Az rengeteg.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#8709) gabor9991 válasza forceberg (#8708) üzenetére


gabor9991
őstag

Eltelt egy óra is.
Bezárás után 0.8-0.9A
Kb 15 perc után lemegy 0.5-re majd később 0.1 körülire megy le.

(#8710) forceberg válasza gabor9991 (#8709) üzenetére


forceberg
veterán

Ott valami nem okés. :( Sok, biztos A, nem mA?
A 20 éves Megane 2 is lemegy riasztóval együtt úgy 30mA-re, azaz 0,03A-re.
Hány éves az autó?
Illetve a lezárást úgy kell érteni, hogy közben nem bontottad meg az aksi bekötését, ugye?
Ha létrenjön olyan pillanat, hogy aksi le, majd felcsatlakoztatva, akkor felébredhet az elektronika.

[ Szerkesztve ]

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#8711) gabor9991 válasza forceberg (#8710) üzenetére


gabor9991
őstag

Pozitív sarut lekötöttem közé betettem a multimétert és így vártam hogy teljesnek a percek :)
Természetesen nem mA-ról van szó, amit írtam az tényleg annyi.

(#8712) forceberg válasza gabor9991 (#8711) üzenetére


forceberg
veterán

Az úgy pedig jó mérésnek. :K
Esetleg még olyat is hallottam, hogy pár típusnál kellhet a kocsi lezárás parancs a teljes alvásba menéshez.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#8713) gabor9991 válasza forceberg (#8712) üzenetére


gabor9991
őstag

Én az új fejehységre gyanakszok most , nemrég vettem egy androidos junsunt ami nem áll le mint egy hagyományos rádió amikor leveszem a gyújtást hanem folyamatosan stand by módban van.
Most hogy így méregetek és gondolkodtam egy kicsit lehet hogy nem is az akkunak lesz baja :)
Kipróbálom hogy leállítotom teljesen és megnézem úgy mekkora lesz a nyugalmi fogyasztás.

(#8714) dethroner válasza gabor9991 (#8713) üzenetére


dethroner
veterán

Nekem volt a subaruban kínai droidos fej. A menüben vannak olyan opciók, amiket be kell állítani és szinte nullára csökken a fogyasztás.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#8715) Directors


Directors
senior tag

Sziasztok!

Szükségem lenne egy kis segítségre. Ez [link] az akkumulátor most AGM vagy VRLA akkumulátor ? CTEK MXS 5.0 töltővel AGM beállításba töltsem ?

Illetve ugyan ez lenne a kérdésem ezzel az akkumulátorral kapcsolatban is. [link]

A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.

(#8716) istvan747


istvan747
újonc

sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy az CTEK CS One is impulzussal tölt, használ valaki ilyet? Ez illetve az MXS10 között vacilálok, ki melyiket választaná?

(#8717) KrAt


KrAt
veterán

Sziasztok!

Adott 2db 12V 18Ah akksi, UPS-ben.

~3 évesek, nyáron ~30 fokos garázsban voltak, és azt tapasztaltam, hogy az eddigi ~50 perces tartási idejük sajna lecsökkent ~15 percre. Ahogy olvastam az adatlapja szerint, sajnos "normális" elhasználódás.

Próbáltam CTEK töltővel tölteni, de nem sokat segített.

Van valami "trükk", töltési-kisütési mechanizmus, ami segítene, vagy ezeknek sajnos harangoztak?

(#8718) Lauda válasza Lauda (#8640) üzenetére


Lauda
félisten

09.25 - től lidlben:

(#8719) robertka válasza Lauda (#8718) üzenetére


robertka
tag

Ez a C1-es verzió lehet vagy már csak azt árulják?

(#8720) Amerigo57 válasza robertka (#8719) üzenetére


Amerigo57
őstag

robertka.

Igen, ez az ULGD 5.0 C1 verzió.

(#8721) Laybee válasza Amerigo57 (#8720) üzenetére


Laybee
őstag

Nem, ez már a D2.

(#8722) robertka válasza Laybee (#8721) üzenetére


robertka
tag

A szulfátmentesítő funció miatt kérdeztem, vagy amiatt nem éri meg lecserélnem az A1 verziószámút?

(#8723) Laybee válasza robertka (#8722) üzenetére


Laybee
őstag

Szvsz ezekbe nincs olyan.

(#8724) Brogyi válasza Laybee (#8723) üzenetére


Brogyi
senior tag

A töltési göbe 2. szakaszát "desulphation"-nak nevezi. Ilyenformán van benne, de itt jön a "de".
Erre szoktam mondani, hogy semmit se ér. Jogos a kérdés "miért is".
Válasz pofon egyszerű. A szulfátos akksi belsőellenállása nagyságrenddel nagyobb mint a jónak. Így a 2. szakaszon villám sebességgel átszalad. Erre írta tudatlan barátunk, sz@r a töltő, mert hipp-hopp feltölti az akksit, és megáll. Szóval, csak egy picit gondolkozzunk.

[ Szerkesztve ]

(#8725) Csöves válasza Brogyi (#8724) üzenetére


Csöves
senior tag

Valahol olvastam, hogy ha sokáig rajta van az akksin, akkor nem engedi szulfátosodni.
Nyilván nem egy hulladék akkura értendő.

Aquila non captat muscas.

(#8726) forceberg válasza Brogyi (#8724) üzenetére


forceberg
veterán

Ezeknél melyik a második szakasz?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#8727) Amerigo57 válasza Laybee (#8721) üzenetére


Amerigo57
őstag

Laybee, robertka.

A múlt héten nálunk a Lidlben volt még pár darab ULGD 5.0 C1 verzió, ezért gondoltam, de valóban a mostani már ULGD 5.0 D2 verzió.

Brogyi.
A C1 és a D2 verziók között van valami különbség, vagy csak annyi, hogy a C1 -et a csehek gyártották, a D2- t pedig a Szlovének ?

(#8728) robertka válasza Brogyi (#8724) üzenetére


robertka
tag

Olvastam valahol hogy ha már áramalá helyezés előtt lenyomva tartom a funkció gombot akkor lét be abba a programba de akkor ez városi legenda lehet.
Ha van egy A1 tipusúm nem éri meg lecserélni?

(#8729) Brogyi válasza forceberg (#8726) üzenetére


Brogyi
senior tag

(#8730) Brogyi válasza robertka (#8728) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ez software függő. Sajnos ez csak próba, és tapasztalat alapján deríthető ki, mert nem publikálták. Ilyen lehet némelyik procis töltőnél a tápegység mód. Az is hasnló trükkel hozható működésbe, amennyiben a software tartalmazza.

(#8731) forceberg válasza Brogyi (#8729) üzenetére


forceberg
veterán

Ez max. teljesen döglöttnek hitt aksi élesztésére van, nem?

Néztem közben ezt az ábrát. Már 14,1V-nál visszaveszi a töltőáramot?

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#8732) Brogyi válasza forceberg (#8731) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ez max. teljesen döglöttnek hitt aksi élesztésére van, nem?
Igen, és itt jön be a tévhit. Az esetek 99%-ban magárahagyott, vagy szulfátos akksinak ez semmit nem ér. Szerintem téves az elnevezése ennek a kettes résznek. Csak a kíméletes , lassú kezdés a célja. A szulfát oldáshoz szerintem nem sok köze van.
Néztem közben ezt az ábrát. Már 14,1V-nál visszaveszi a töltőáramot?
Bizony, ettöl egy kicsit olyan csipkés, fűrészesen emelkedik a feszültség.

(#8733) tibcsiworld válasza Csöves (#8725) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Ha töltőn van, 12,8V-on vagy 13,1-en tartja. Kb. naponta 1x felnyomja 14,4-ig. (a 3,8A-es tuti) A szulfátosodás 12,4V alatt kezdődik. tehát ha töltőn van, nem esik 12,4V alá. Ebből következik, hogy a töltő nem szulfátosodik.
Nekem téli időben folyamatosan töltőn van. Igaz, kb. 10 másodperc nekem a művelet. :)

(#8734) dethroner


dethroner
veterán

Van egy már döglöttnek vélt aksim, amire ráraktam az új töltőm :))
10,4V-ot mutatott a kijelző, majd az autós programot elindítva pár percig mutatja hogy tölt, növekszik a feszültéség és mozognak a piktogramok az elem szimbólumon. De ez pár perc után beáll fix 13,1V-ra, az elemben 4db vagyis tele, de maga az elem szimbólum villog. Ez mit jelent?

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#8735) Csöves válasza dethroner (#8734) üzenetére


Csöves
senior tag

Tölt.

Aquila non captat muscas.

(#8736) dethroner válasza Csöves (#8735) üzenetére


dethroner
veterán

Szuper. De a kijelzőn ugye ahogy írtam 13,1V-ot mutat, de ha kihúzom a hálózatból a töltőt majd visszadugom, akkor már csak 12,7V-ot mutat amíg nem indítom újra a töltést. Ez normális? Sajna nincs multiméterem, nem tudom ellenőrizni. De akkor a hétvégén szánok rá bőven időt és töltöm. Amúgy ez egy ütközés miatt elromlott aksi, 2 éves volt és teljesen frankón pöccre indult, de egy ütközés után pár napig még indított, majd pár nap múlva már a kürt is csak nyekegett. Lehet valami belső fizikai sérülése lett.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#8737) Laybee válasza dethroner (#8736) üzenetére


Laybee
őstag

Helyedben nem próbálkoznék, nehogy robbanjon. Oda kell adni, mint veszélyes hulladék.

(#8738) Csöves válasza dethroner (#8736) üzenetére


Csöves
senior tag

Akkor megnézetném egy szakemberrel.

Aquila non captat muscas.

(#8739) dethroner válasza Laybee (#8737) üzenetére


dethroner
veterán

Régebben elvittem a helyi színesfémkereskedőhöz. De amióta állambácsi erre is rárakta a mancsát, és kb gombokat adna érte ha elvinném a most már jóval messzebb lévő lerakóba, inkább itt rohadjon szét a garázs mögött. Többe kerül a benzin az útra, mint amit adnak érte.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#8740) bbsofficial


bbsofficial
tag

Sziasztok,

Startstopos Vitara (2016) napi elsőre nem indul szempillantás alatt, kicsit több tekerés kell neki, ezért rendeltem Aliexpressről egy AGM-es töltőt (úgy láttam volt már itt linkelve: [link] ). A startstop viszont mindig működik, nem tilt le sosem.

Mielőtt lehúznám a sarukat és elkezdeném tölteni, rámérnék, hogy valójában szükséges-e. Mennyi ezeken az autókon az ideális nyugalmi feszültség, mondjuk reggel 15 fokban?

köszi!

(#8741) dethroner válasza dethroner (#8736) üzenetére


dethroner
veterán

Több alkalommal próbáltam az elmúlt napokban tölteni. Sajnos egyik cella bedöglött, sok óra töltés után 5 cella pezseg, vagyis úgy tudom azok tele vannak, de egy meg se nyikkan. 10,5 V marad benne.

A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!

(#8742) Brogyi válasza bbsofficial (#8740) üzenetére


Brogyi
senior tag

A te szempontodból nincs jó hírem. Azt hiszem az-az évjárat már smart töltős. A voltmérősdi szinte semmit nem ér. Azért egy kis okosságot is mondok.
Középen az egérmozi jobb alsó sarkában van egy fogaskerék szimbólum.
Addj rá gyujtást, vagy nyomd megy egyszer az indítógombot.
Egérmozi beindul, és a rádió.
Tartsd nyomva a fogaskereket 10sec-ig ( talán egy picivel tovább).
Ezután az ernyőn láthatod az akkud feszültségét.
Azért fontos, mert a rendszered ezt az értéket használja nem pedig az aliról vett műszered alapján.
Tartsd így a kijelzőt, közlekedhetsz vele, és tanuljad, szokjad mit is jelent a "smart" töltés.
Nálam az 5 éves akksit alapjáraton tölti, és kis gázra elengedi a feszültséget. Értsd, nincs töltés gázadásra.
Kell egy kis idő míg megemészti az ember ezt.
Sokszor fogsz 11V-t is látni. Régen nekem ettől tele lett volna a gatya.
Természetesen lehet a régi módszerrel is vizsgálni az akksit, de mint mondtam kizárólag a terhelő villa ad némi támpontot. A többi csak saccol.
Még valami. Ha nem minden nap használod az autót akkor mindegy milyen márkában ülsz, mert az ólom akksi nem sokáig tartja a töltést, és rohamosan romlik.

(#8743) nrb263


nrb263
tag

Sziasztok, Ultimate Speed ULGD 5.0 C1 és D2 közt van valami érdemleges különbség? Megéri az újabb?

[ Szerkesztve ]

(#8744) Laybee válasza nrb263 (#8743) üzenetére


Laybee
őstag

Ha működik a régi akkor nem éri meg.

(#8745) nrb263 válasza Laybee (#8744) üzenetére


nrb263
tag

Működik, okés akkor marad :) :R

(#8746) gabor9991


gabor9991
őstag

Ennél [link] a nem egészen 2.5 éves akkunál tapasztalatok olyat amit még korábban nem, mégpedig azt hogy lidlös töltőre téve az akkut folyamatosan pezsgés hallatszik az akkuból, korábban ilyen hangja nem volt.
Ha leveszem a töltőt utána még 2-3 percig jól hallható a pezsgés.
A töltés is érdekes, 14.6-ig is felment a feszültség itt lekapcsolt a töltés, 1-2 perc múlva már 12.7 volt a feszültség amikor a töltés ismét bekapcsolt, újra felment 1 perc alatt 14.4-14.6-ig itt lekapcsolt és ez ismétlődik folyamatosan, közben pedig pezsgő hangja van az akkunak.
Jól gondolom ha azt gondolom hogy ez az akku nem fog 6 évet bírni mint az elődje? :)

[ Szerkesztve ]

(#8747) molnarpeter válasza gabor9991 (#8746) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ha csak töltés közben pezseg, az belefér, kicsit magasabb feszültséget használnak ezek a töltők ahogy írtad is. Nem vonnék le különösebb következtetést ennyi alapján :)

(#8748) gabor9991 válasza molnarpeter (#8747) üzenetére


gabor9991
őstag

Tolőről levéve 1 óra elteltével már csak 12.5 a feszültség.Kíváncsi leszek reggelig mennyire megy le.
Mostanában érezhetően gyengébben indított ezért kezdtem el figyelni

(#8749) embe


embe
nagyúr

Akkutöltő parádé lesz a Lidl-ben csütörtöktől.

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#8750) Lauda válasza Lauda (#8718) üzenetére


Lauda
félisten

10.26 - tól pennyben:

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.