Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
válasz Zoli bácsi #6680 üzenetére
A 14,4V nem sok, az a hétköznapi töltők végfeszültsége. Lehet, hogy olyan a programja, hogy a csepptöltésből is újra indul a program, ha szükséges. Hópihe állásban nagyobb a végfeszültség, bár nem 15.1V. A leírás szerint 15V felett (és 3,8V alatt) hibát jelez és megáll. A kérdés, hogyan lehetett 15,1V-on. Nem tudom, hogy a beépített uC végzi-e a feszültség kijelzést is, vagy az csak egy sima fesz. mérő modul. Utóbbi esetben lehet pár tized V eltérés a kijelzett és a uC által adott feszültség között, és lehet, hogy egyik sem egyezik teljesen a valóssal. Nem tudni technikailag, hogy van megoldva a túlfesz figyelés, lehet, hogy független a uC-től, az is lehet, hogy mintákat vesz és két mintavétel között ugrott fel a feszültség erre az értékre, mire észrevette és leállt.
Egy próba erejéig nyugodtan tedd rá, figyeld, de szerintem nincs baja.Üdv Inhouse
-
R a y
senior tag
válasz Zoli bácsi #6680 üzenetére
Ne félj tőle. Egy normálisan beállított fesz szabályzó a generátoron 14.4et ad folyamatosan. 14.4v felett indulhar meg a gázgépződés az akkuban. Szóval ne félj jól van ez így. Nekem egyébként egy ilyen töltő ment tönkre, igaz két éve vettem de jó ha 3x használtam. Most vettem a másik töltőt ami jelenleg fut a lidlben. Ez jónak tűnik eddig.
Ha olyan releváns találatokat akarsz látni, mint amilyeneket a 2000-es években kaptál, akkor használd a Yandex-et. ~ Pro Bono Publico ~ | Ephesians 6:10-18 |
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zoli bácsi #6869 üzenetére
Jobb így néha töltve, mint folyamatosan rajta hagyni Kicsi a töltő árama, abból a szempontból nem muszáj éleszteni, sokat nem is vesz ki belőle... Ártani nem használ a reflektor
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Zoli bácsi #6869 üzenetére
Folyamatosan semmiképpen, a felügyelet hiánya miatt. Javasolt inkább gyakrabban, kevesebbet töltögetni, mikor látó/hallótávolságban van valaki a járművek/akkuk közelében.
-
titán
válasz Zoli bácsi #6872 üzenetére
A felügyelet nélküli töltéssel az a probléma, hogy ha a töltő működése miatt akár a töltőben, akár vezetéknél/az akkunál tűz keletkezik, akkor leég az egész kóceráj.
A gyári akkum (GM) (Corsa 1.7DTI) 15 évig szolgált az autóban, jelenleg egy német Caripar márkájú akkut használok. Lehet venned kellene egy gyárit bele/vagy normálisabbat. A vartából is van többféle kategória. Én is gondolkodtam rajta, 45 ezer ft lett volna a gyári, a caripar 33 ezer ft volt, gondoltam teszek vele egy próbát. Azt mondták ott a márkaszervizben, hogy a gyári akkuk sem olyanok már, mint régen, ezért nem azt vettem, hanem ezt a Caripar-t.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz Zoli bácsi #7125 üzenetére
A 12,5V még majdnem teljesen feltöltött akku, nem került mélykisütésre, semmi gondot nem okozhatott. Az Electric Power a Jász terméke, mezítlábas autókba teljesen jó. Az akkud valószínűleg rendben van még.
Autóalkatrész boltokban kapható ilyen visszajelző, 2 szálas. Az egyik megy a fényszóró plusszára, a másik az ajtónyitó gomb testjére. Ha fel van kapcsolva és kinyitod a vezető felőli ajtót, akkor sípol. Ha jól rémlik a Suzukiknál diódázva vannak az ajtókapcsolók, a vezető felőli le van választva, azért csak arra fog jelezni. De ez jó lesz így neked.Üdv Inhouse
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Zoli bácsi #7125 üzenetére
Ilyen helyzetben a feszültség gyakorlatilag semmit nem mond! A startolás miatt leesett, de járt a motor, így töltött 14,4V-al, ha jó a generátor.
Aksifesz leghamarabb nyugalmi állapot utáni 12. órában mutat valamiféle értékelhető értéket, de inkább 24 óra után! Én ezt tapasztaltam!
Nekem már 4-5 éves az akkum, és töltés utáni másnap mérek rá (de a motorháztetőt előtte nap nyitottam, mert ha be kell nyúlni az autóba, központi, .. már esik a feszültség! / azóta van az akkun bluetoothos mérő, így mobilon látom) Nekem 12,5V-ig leesik 4-5 nap alatt, és akkor töltök rá, ha még akkor sem kell az autó!Szerintem ez után simán indult volna másnap Neked, és visszatöltött volna a generátor, ha mész 10-15km-t zsinórban!
-
Inhouse
őstag
válasz Zoli bácsi #7127 üzenetére
Pedig régen a Suzukikban már akkor is sípolt, ha kinyitottad az ajtót és a kulcs benne volt, még világítás sem kellett hozzá...mindig variálnak.
Üdv Inhouse
-
titán
válasz Zoli bácsi #7127 üzenetére
Én már azt sem értem, miért nem oldják meg úgy, hogy mikor leállítod a motort, leveszi a világítást helyzetjelzőre. A régi passatom ilyen volt. Most a corsa csak sípol, ha rajt a világítás és kinyitom a vezetőoldali ajtót. Igaz akkor is, ha bent a kulcs (bár ebben nem vagyok biztos, kipróbálom), a lényeg, hogy álljon a motor. De a tompítottat miért nem veszi le? Semmilyen élethelyzetben nincs arra szükség, hogy leállított motor/levett "gyújtás" mellett a tompítottnak világítania kellene.
[ Szerkesztve ]
-
ginola
addikt
válasz Zoli bácsi #7150 üzenetére
Köszi, egyszerűen rácsipeszeled az autó akkun lévő kábeleire és kész?
Az mennyire gond, hogy kb. 20 m hosszabbítóba lesz bedugva a töltő? -
ginola
addikt
válasz Zoli bácsi #7155 üzenetére
Köszi.
Astra G esetén először + majd - saru, hálózat bedug és tölt.
Ez a helyes sorrend?
Nyilván leválasztás ugyanez megfordítva, vagyis hálózati kihúz, majd - és + eltávolítás.[ Szerkesztve ]
-
válasz Zoli bácsi #7182 üzenetére
Jó lehet az Electric Power nem ellenkezem. A nagy kérdés használja-e a Start/Stopp-t. Bár valószínűleg nem. Akkor jó választás az Electic Power , Rocket.
-
titán
válasz Zoli bácsi #7227 üzenetére
Jó az amit most használsz.
-
Inhouse
őstag
válasz Zoli bácsi #7875 üzenetére
Szerintem egy normális töltő nem tud kigyulladni. Más kérdés, hogy a felhasználó nem tudja, hogy az övé ilyen-e. Az elektronikai alkatrészek nehezen jutnak olyan állapotba, hogy tüzet okozzanak, max pukk és vége. Illetve előtte megolvaszthatja a műanyagot, de lángra nem lobban. Töltőknél (mint ahogy már írtuk) a gondot a vezeték zárlat okozhat, de a körben csak az akku felől tud akkora áram folyni, hogy ez megtörténjen. Ezért kell egy biztosíték a + csipeszhez közel.
Épp most küzdök kihívásként egy automata töltővel (ilyen Lidl-ös műa házas kategória). Ilyen pusztítást még nem láttam. A primer oldalon a sönt ellenállások, puffer kondenzátor, diódahíd, PWM IC kuka. A szekunder oldalon a puffer kondenzátor, a kapcsoló fet és az őt meghajtó tranzisztor. A sönt és a fet alatt elvált a rézfólia. A fet kicsit beleolvadt az LCD műanyag keretébe. Ennyi, ami eddig kiderült, de van még benne sajnos olyan alkatrész, ami elszállhatott. Ezekből a spec vezérlő uC pótolhatatlan lenne. De még ez sem gyulladt ki.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Zoli bácsi #7908 üzenetére
Természetesen van rajta kupak, ezek valamiért levették, aztán meg elbénázták. Viszont amikor már így izzik, akkor simán lehet, hogy már nem egyszerű szétszedni, összehegednek.
Egy volt szomszédom fémszíjú karórában szerelte az akkut, a villáskulcs hozzáért a plusz saruhoz, a másik vége az óraszíjhoz, az meg vagy a negatív saruhoz, vagy a testhez valahol. Ordított, ahogy a bőrébe égett, alig bírta elrángatni a kezét. Nem bírta levenni, vízzel lehűtötte, aztán le kellett vágni róla.Üdv Inhouse
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Zoli bácsi #8273 üzenetére
Ha a fél nap az 6 óra töltés, akkor az még rendben van! (Gondolom a 3,8A vagy az 5A-essel toltad)
Azért másnap nyugalmi állapotban mérj rá az aksira.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zoli bácsi #8278 üzenetére
Van évente többször (legalább 2-3x, Aldiban mindig kicsit máskor), lehet kéz alól is venni ha sürgős, stb 🤔
-
Csöves
őstag
válasz Zoli bácsi #8278 üzenetére
Felesleges, elég 1 is.
Nem jellemző a meghibásodás.Aquila non captat muscas.
-
_pda_
tag
válasz Zoli bácsi #8291 üzenetére
A Ladákban is az a bitumenes zárású akku volt akkoriban.
Ennyit tudott a szoci gyártás teknics -
hódmaci
senior tag
válasz Zoli bácsi #8297 üzenetére
Köszönöm.
Vagyis ha nem választok programot akkor csak fesz "mérőként" szolgál amin látom az aksi feszültségét.Tehát csatlakozatok, programot választok, feltölt, cseptölt.
Ameddig aramszünet, vagy le nem kapcsolom.Köszönöm.
Hölgyeim! Azt tesszük a kirakatba ami eladó.:)
-
Csöves
őstag
válasz Zoli bácsi #8307 üzenetére
Nem az autó kora, hanem a macera a lényeg.
Aquila non captat muscas.
-
Csöves
őstag
válasz Zoli bácsi #8872 üzenetére
Ha jó az akksid, szerintem felesleges.
Pláne fiatal akksinak.Aquila non captat muscas.
-
Csöves
őstag
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zoli bácsi #8901 üzenetére
100 Ah körüli akkukhoz éri meg jobban (de mi pl a nagy 155 Ah-s traktor akkut is a kicsivel töltjük, peresze tovább tart, de nem számít).
Történt valami a "kis piros" töltővel?[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Zoli bácsi #9058 üzenetére
Reszvetem.
En inkabb bebikaznam az Ignisrol es akkor egy szerelgetest megsporolsz. Most meg nincs hideg, nem keri annyira az izzitast be fog az roffenni az Ignis akksirol.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Zoli bácsi #9060 üzenetére
Fagymentes helyen van es tudod tolteni akkor maradhat a helyen. Legalabb nem felejti el a radioadokat.
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zoli bácsi #9058 üzenetére
Amúgy nyugodtan használhatod a másikat benne (esetleg legyen feltöltve külön, ha sok rövid utat megy a Suzuki). Gyárilag pl Fiat szerel 45 Ah akkut 1.3 dízelhez, nekünk sokáig ~60 Ah-s akku volt 1.9-hez, önmagában ez nem lenne gondot jelentsen.
Renault akku saru le volt véve, vagy rajta hagyva merült így le? Ha újabb Lidl töltő, próbáld meg a gombot nyomva tartva bedugni konnektorba, hátha azzal a móddal fel lehet éleszteni a régi akkut. Ha egy hónap alatt lemerült, és áramtalanítva volt az autó, akkor mondjuk valószínű kuka. Viszont ha rajta volt hagyva a saru, és Suzuki akku tálcán elfér, esetleg meg lehet próbálni abban használni egy kicsit, töltést követően. (Autón kívül előtte feltölteni, 1-2 hétig feszültség figyelni - csak akkor éri meg beszerelni, ha nem csökken le nagyon.)
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Zoli bácsi #9064 üzenetére
Ezek a bikakábelek kb sz@rt sem érmek. Nekem Aldis van, az az 1,2-es Jazz-hez elég de vmi komolyabb motorú autót (főleg dízelt) már azzal se nagyon indítasz be. Olyat keress ami 800A-t vagy többet tud. Itt pl vannak komolyabbak: [link]
20 perc járatás az kb semmit nem ér. Eleve a generátor csak terhelés alatt tölt rendesen (hiába van töltőfesz ha alacsony áramerősség társul hozzá, akkor nagyon lassan tölti fel), tehát menni kéne vele egy jó 20-30 km-t legalább közepes fordulaton.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
embe
nagyúr
válasz Zoli bácsi #9110 üzenetére
Így szokott az lenni.
Ha okosabb a szoftver része, az már épp elég. De nekem is 2-3 éves van, még az ULGD 5.0 A1.
Felmerült bennem a nagyobbik ULGD 10 A1-t. Nem a 24 V csikol, hanm hogy nagyobb teljesítménnyel is tud tölteni, illetve a tápellátási funkció. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Zoli bácsi #9121 üzenetére
Próbáld meg gariztatni feltétlenül. Még ha le is merül benne van a pakliban de az hogy kvázi tölthetetlen az garis hiba.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Mesterséges intelligencia topik
- Projektor topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi haladó szinten
- Viccrovat
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- MIUI / HyperOS topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest