Nem is értem, hogy miért nem lehet feltüntetni gyártás dátumát?
Aquila non captat muscas.
Nem is értem, hogy miért nem lehet feltüntetni gyártás dátumát?
Aquila non captat muscas.
A JÁSZ-okon is rajta volt még pár éve. Az ő kódolt dátumuk is kaotikus, logika nem sok van eddig benne...ezt is csak kb abból tudjuk, hogy adott évben milyen jelzéssel érkeznek az újak.
Nekiálltam a Johnson-osokét is felderíteni, aztán a sokadik egymásnak ellentmondó táblázat után, amikor nem értettem, hogy is lehet egy használta akkuról eldönteni, hogy most akkor az 2018-as, vagy 2021-es (csak tippeltem), inkább elengedtem...
Egyébként nem is egy kód van az akkukon, hanem általában 2-3 jó hosszú. A gyártónak fontos infók ezek, nem a fogyasztónak.
Hasonló ez a kódolgatás, mint az elektronikában az SMD alkatrészeken. Még ha el is férne rajta a neve, nem...ők inkább kitaláltnak egy kódot. Erre a kódra vagy lesz találatod, vagy nem. Aztán, ha már tudod, hogy mi is az, akkor néha a PDF utolsó lapján értelmezik, hogy mi is a kód...csak ahhoz kéne tudnod, hogy mi az... Itt főleg az IC-kről van szó, még a tranzisztorok és diódák hagyján, arra van táblázat...bár ott meg több esélyes, hogy az adott kód alatt mi is lehet...
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
Kíváncsi vagyok, hogy mikor lesz ilyen a gumiabroncsoknál bevezetve, hogy ne tudd megállapítani, hogy mennyi idős... Egy aksi is olyan, mint a gumi, újat szeretne az ember, nem 2-3 éve a raktárban ki tudja miképp tároltat!
Két helyen néztem, az én 60-as megnyekkent S4-em mindkét hely szerint 2013.10. havi.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
+1
És az enyém mikori szerinted? Az amit én is írtam?
Mindig mondják, hogy ne vegyek nagyáruház akciós aksiiból, mert régiek. Szerintem ez nem régi gyártás. Legalábbis a táblázat szerint nem. Amúgy akciós volt, de már nem az.
Olvastam, hogy a kis árammal (2-5A) töltő, kis, tégla alakú, automata töltők a nagyobb méretű, 100A feletti akkumulátorokat nem tudják feltölteni. Azt jelzik, hogy kész, de állítólag nincs feltöltve mégsem. Persze, több idő a töltés, de a folyamat végén még sincs feltöltve az aksi. Oda a tapasztalat szerint (állítólag) , 10A feletti töltőáram kell. Ez igaz lehet? Nekünk 80A-es aksinál nincs nagyobb. Oda elég az 5A-es, automata töltő? Csak néha kell, a biztonság kedvéért rátölteni az autókban lévő aksikra, meg a tartalék aksikat is ugyan így pár havonta visszatölteni. (Nagyobb feledatokra van egy CH611.)
A kis áram nem rossz, de a mai okos vackokban van timer is. Tehát nem feltétlen jó a kis áram, és automata verzió egy nagyobb akkumulátornál. Így az idő lehet a ludas ha nem tölti fel a nagy akksit. Ezért mondom mindig egy 100Ah-s akksinak minimum 10A-s töltő kell.
Ezért van előnyben az akinek a töltőjén az áram legalább 3 fix értékből választható. Természetesen az jobb ha nem fix értékek vannak.
A hétvégi bevásárlás alkalmából voltunk a Lidl/Aldi-ban. Mind a kettőben a nagy, trafós/tirisztoros változat volt kapható.
- Lidl 24 999Ft 2/6/17A.
- Aldi 22900Ft 2/6/12A.
Most határozottan az Aldis tetszik, és nem csak az ára miatt. Súlya az jó nagy.
[ Szerkesztve ]
Lehet tudni miért?
Az Aldisról van valami a neten? Hogy lehet megtalálni?
A Lidl-s EI magos trafó. Aldis talán toroid. Jobban néz ki. Ez egyedi nézőpont. A Lidl-sre itt már valaki panaszkodott, és bizony hangosnak hallottam mikor néztem róla tesztet.
Igazából egyik se volt a kezemben, és már nincs szándékomban venni (de majd ti, bátrak vesztek) . A véleményem szerint egy CH611 valamilyen clone-ja.
Megvan! [link]
Az egy jó ár. Általában fel szokták vásárolni, és simán rádobnak egy tízest. Az 5, vagy 10A-t szinte mindig, és megtalálható mindenhol a Vaterától az eMAG-ig. Nincs különbség.
A normal charge 2A-t, és a fast charge 12A-t értem, de hogy jön ki a 6A? Néztem a dobozát, és a használati is említi a 6A-s töltést. Érdekes.
Az nem a 6 voltos aksira vonatkozik?
Nekem a CH611 töltőn 2, 10 és 20A választható. Én örülnék egy köztesnek is.
Amúgy s rekondicionálást milyen gyakran lehet futtatni egy akkun? Vagy az nem károsít? Kétszer egymás után is lehet?
Tényleg! Írja is,hogy 6 voltos aksit, csak 2 amperrel tölt. Annyi van csak írva a 6 amperrel kapcsolatban, hogy "Gyorstöltés [FAST] 20-180 Ah: 12 V / 12 A max / 100s ; 6 A min / 180s" Ezt nem értem én sem. Mitől függ, hogy mennyi?
Szerintem 6A nem választható. A Fast/12A nem állandó, és nem lassan csökkenő. 12A-rel az elején tölt, majd ugrásszeűen lecsökken 6A-re. Persze ez feltételezés. A CH611 is valami ilyesmit csinál, de ott több választhatóság volt. Esetleg majd ha valaki megveszi majd az teszteli.
Vagy nem az, hogy 100 másodpercig 12 amperrel tölt, aztán 180-ig meg 6-tal? És ez így váltakozik végig a töltés során oda-vissza?
1 amperrel viszonylag alkalmatlan komolyabb dolgokra.
Ez robogó kategória. Mint fentebb volt róla szó sajnos nagy akksit képtelen a legtöbb feltölteni, mert időkorlát miatt leállítja a töltést. A smart funkció, vagy software beállítás. Lehet ebben nincs proci. Nem tudom, de akkor meg napokra jön ki a töltési idő.
El is felejtettem írni, a héten visszajött az akkum. Kevés volt benne a víz, én meg hozzá voltam szokva a gondozásmentes akkukhoz, el is felejtettem megnézni.
Bár ez az eladónak is eszébe juthatott volna mielőtt visszaküldte A bevizsgálási lapon volt rajta, hogy rátöltöttek vizet.
Miután hazahoztam, rátoltam a Lidl-s töltő "szulfátlanító" funkcióját és meglepő de még 15V-is felugrált a feszültség.
Miután levettem jó darabig 13.5V körül volt. Másnapra ment le 12.8-ra, majd egy pár indítás-leállítás után 12.7-re.
Remélem ilyen marad.
"szulfátlanító"
Ilyen is van a töltőn?
Aquila non captat muscas.
Idézőjelbe raktam, ha C1-es verziód van, akkor nyomod a gombját és úgy dugod be a hálózati csatlakozóját. Vársz vele amíg el nem kezdi a feszültséget ugráltatni és akkor elengedheted. Nem tudom mi ez a funkció, mert használatiban sincs benne.
Akkor, hogy jöttél rá?
Aquila non captat muscas.
Az akkuk többségén sem megnézni, sem utántölteni nem tudod rocsolásmentesen.
Üdv Inhouse
és végül mi volt a baja?
Lehet szimplán tönkre fog menni a töltő
Hogy? Hát kipróbáltam, rengeteg dolgon van hosszú gombnyomásra más funkció. Eszembe jutott, hogy hátha tud valami extrát, hát tud.
Inhouse
Hát ezen a ráragasztott papír alatt ott van a 6 műanyag csavar. Csak mint írtam az utóbbi akkujaimon nem volt, így nem is volt eszemben.
KutyiHU
Azt hittem egyértelmű, vízhiányos volt, szimplán csak ennyi.
Laybee
És erre a szuper megállapításra, hogy jutottál?
[ Szerkesztve ]
Attól hogy ugrál fesz , meg nem biztos hogy szulfatmentesit.
Hi!
Ez ajánlott? Jobb lehet, mint az 1-2ezerrel olcsóbb Lidl márkás?
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
Nem véletlenül raktam idézőjelbe.
Megvan?
Nyugi. Szerintem neked van igazad, bár meg kell jegyeznem nincs ilyen változat a közelemben, hogy ellenőrizni tudjam. Amit találtál az egy "hidden feature". Szerintem amelyik nem idul be, azt ezzel módszerrel kicsit fel lehet húzni a CPU küszöbe fölé, és onnan már megy normálisan, de kell egy "restart". Sokan lesznek majd akik nem tudnak majd mit kezdeni vele. Ez szerintem nem hiba.
Egy pár szó a "hidden feature"-ről. Ugyan miért is van? Nem a Lidl az első. Az Einhell-nek is van hasonló. Ott fix 13,5V-t ad ki. Az se szerepel a használatiban. Nem tartják fontosnak, és a kinai fordító talán nem is tud róla.
A bátrak, és akik már tablettel, mobillal nőttek fel azoknak természetes a próbálgatás.
Az akku megtáltosodott, leállítva a kocsit, 13.7 körül mutat, kicsivel később visszakúszik 12.8-ra, 1-2 nappal később ha netán nem megyek vele, még akkor is 12.7-en van.
Erre most megadta magát a bal első ajtóhatároló...
A kárpitot nem ebben a hidegben fogom leszedni az is biztos, a bolhák szanaszét törnének.
Kipróbáltam és nálam is működik ez a trükk. Hogy mi a lényege azt még nem tudom, de a feszültséggel játszik így első blikkre.
Aquila non captat muscas.
Kis cselesek... Jó, hogy rájöttél. Azt kéne még megnézni, hogy az angol nyelvűben nincs-e benne, lehet, hogy a hazánk nyelvére fordító hagyta ki valahogy.
update: Megnéztem, abban is ugyanennyi van...hanyagok.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
Ez minden toltesnel elvégzi, kb 2mp az egész.
Addig jó neked míg 2mp, mert ha hosszabb nézhetsz új akksit.
Egy akkuteszter szerint cserés akksinal is annyi.
Sziasztok.
Minap vettem egy Hecht 2018 akkutöltőt de nagyon furán tölt.Rátettem egy régebbi 12/54-es akkura amit a múlt hónapban vettem ki a kocsiból mert már nem indult vele,csak miután feltöltöttem a másik Lidl-s töltővel.
A Hecht meg azt csinálja a 12.55 voltos akkuval hogy kb. 10 perc után kiírta hogy fel van töltve az akku és belefogott egy olyanba hogy 13,8 és 15,6 között ugrál a feszültség 10 másodperces intervallumokban le és fel.(voltméterrel mérve).
Így ment 6-7 órát aztán levettem mert szerintem ennyi idő alatt fel kellett hogy töltse..Ezután rátettem egy rossz akkura amiben csak 5,6 volt volt.Ezen módszeresen emelte a feszt míg 15 perc után kiírta hogy kész van a töltéssel és ezután megintcsak elkezdte ezt a feszültség ingadozást de most már még jobban megemelte,15-17 volt között mozgott.
A töltő persze nem is mutat rendesen,kb.0.25 voltot csal lefelé kisebb áramnál,nagyobbnál már 0,7-et.
A trafós és az öreg Lidl-s töltő onnan tudom hogy kész van mert akkor leveszi a feszültséget,13.6 -ra illetve 12,9-re.
Azt szeretném kérdezni hogy szerintetek ez jó így vagy reklamáljam a Hechtet?
[ Szerkesztve ]
Közben rátettem egy majdnem teljesen feltöltött 12 voltos motorakkura.Ott ugyanez volt több órán keresztül.
13,8-15,6 volt között ugrál és mutatja hogy tele van de mégis tölt,nem kapcsol ki.
Sziasztok.
Lidl-ös 5000 ft-os töltő, 2,5 éve vettem.
Ma töltöttem az akksit, és a kijelzőn nem tisztán mutatta a számokat, hanem halványan villogott a hópehely ikon az autó mellett és a számok is nem pl. tisztán 13 hanem a többi karakter is halványan villogott. Tehát a 3-as néha 8-as volt, ha értitek mire gondolok.
Ez lehet garanciális probléma, elvileg szeptemberig van rá garancia, vigyem vissza?
Igen, vidd vissza.
Aquila non captat muscas.
Szerintem telefonálj először ingyenes ügyfélszolgálati számra.
Lehet egy centit sem kell mozdulnod.
Ez modern/mai akkumulátorhoz teljesen jó. Ez egy tipikus Ca/Ca töltés vége. Így tervezte a programozó.
Mindezeken felül ezek a mai töltők szinte mindenben más. Nincs két egyforma. Kis millió SoC-t használnak, és így két egy forma software sincs. Mindegyik egyedi. Szóval nem rossz az csak régi típusú autó/akksihoz nem jó. Itt is mint az életben kis külöbségekért nagy összeget kell fizetni. A Lidl konzervatív vonalat követte eddig, és ezért volt jó minden régi akksihoz. Még ez a piros verzió is tartja a CTEK szinvonalat jóval olcsóbban. A többiről mindig egyedi vizsgálat után lehet véleményt alkotni. Most is leírom, ez az én egyedi véleményem, és semmi közöm a Lidl-hez.
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.
Keveset használom az autóm (1747ccm, szívó benzin). Egy ABS 60Ah-s, 540A indítóáramú, ~14 hónapos akkumulátor van benne.
Úgy 1 héttel ezelőtt úgy döntöttem, kiveszem, mert 2-3 naponta 20-30km-t kellett este megtennem vele, hogy újabb 2-3 nap múlva gázpumpálással (nehezen) beindítható legyen.
Eközben vásároltam egy olcsó indításrásegítőt (de hibás volt), hogy ha valamilyen okból kimarad egy nap, és már nem indulna, akkor vissza tudjam hozni az élők sorába.
Amit nagyon szerettem volna, az egy olyan töltő, ami a motortérben hagyva saját aksiról tudja tölteni az autó akkumulátorát, de nem igazán találtam ilyesmit (utcán áll az autó panelház előtt, 230V megoldhatatlan).
Így arra gondoltam, hogy vásárolok egy olyan intelligens akkumulátor töltőt (amúgy is azt hallottam, hogy télen ~2 havonta érdemes csepptöltővel feltölteni), ami szulfátmentesíteni is képes (bár azért olvasgattam itt, a fórumban, és könnyen el tudom képzelni, hogy az én akkumulátorom esetében is kvázi átugraná ezt a fázist a töltő), és ezzel feltöltve teszem vissza az autóba, majd pedig elkezdem kivizsgálni (alapjárati feszültség check, hogy a generátor rendesen tölt-e rendesen, illetve, ha ismét elkezd gyengélkedni, egy szokásos kör után lehúzom majd az egyik akkusarut, hogy kiderüljön, hogy szívja-e valami), de nehezen tudok eligazodni a termékek között, hogy mit lehet érdemes megvenni. Ha töltés mellett bikázni is tudna (2 in 1), az megint nagyon nyerő lenne számomra, de ilyesmivel sem találkoztam.
Alapvetően minimalizálnám az erre fordított költségeket.
A kérdésem, hogy jelenleg erre a "csillagállásra" mit tudnátok javasolni?
A lassúság és a sok alvás része a túlélési stratégiámnak...
Nagyon nem tesz jót az akkunak, ha ennyire a lemerülés és a halál
között tartod folyamatosan... 20-30 km az nem valami sok. Függ a
körülményektől, mennyi idő, milyen fordulatszám, mennyit töltés...
De összességében nem sok, és a mai üzemanyag árak mellett csak
emiatt autókázni abszolút ráfizetés: akkor már inkább vegyél egy új
akkut, amit beraksz a merült helyére, majd azt karbantartó töltésen
helyre tudod pofozni, amíg a másik merül le... (1 hónapot szerintem
minden további nélkül ki kellene bírnia állásban, de akár kettőt is...)
Szerk: úgy értem hogy teljes töltés után, ami általában fél nap.
Az indítás rásegítő tényleg csak vész megoldás, akkor se lesz kicsit
se feltöltve az akku, ha utána mész vele egy (rövid) kört... Illetve ha
olcsó, kicsi, akkor pont szart sem ér. (Én is megjártam egy ilyennel.)
Van egy bizonyos méret, amit elérve már értelmezhető áramot tud*
leadni egy ilyen, de azok emiatt már drágábbak is. Vésztartaléknak.
*: ráírták, hogy 6000mAh, mondom az derék. Aztán, mikor már picit
értettem a LiPo akkukhoz, és gyanúsan halott volt a bikázó (egyszer
működött, egy 1.3 benzin motor csiga lassan, de beindult vele), hát
szétszedtem, és kiderült az igazság: 1800 mAh cellák voltak benne...
Ahhoz képest nem volt rossz a 100A indító áram, de nagyobb motor
indítására abszolút alkalmatlan volt, ráadásul tönkrement állásban...
(Korrigáltam a hibát, de inkább jó telefont tölteni, mint bikázni.)
Egy igazi 6000 mAh 3s LiPo sokkal nagyobb, és tud akár 840A-t...
[ Szerkesztve ]
bejegyzés CTEK akkumulátor töltő és másolatai