Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
válasz
bekesics #7799 üzenetére
Arról kérdeztél 3-at és mindre válaszoltam.
Akkor jobb néha beindítani a motort, hogy túlélje az akksija?
Ezt nem értem...minél jobb? Teljesen jól működik a CTEK áramszünet szempontjából. Szépen végigmegy a lépéseken és a végén fenntartó töltésre áll. Ha áramszünet van közben, akkor újraindul. Ha nagyon sok rövid áramszünet van, akkor többször újraindul, de nem okoz ez gondot, ilyen úgysincs sűrűn. Ha néha beindítod a motort, akkor menj is vele vagy 20-30km-t, különben csak kárnak indítottad be.
A Benton Iceman-ről nem hallottam semmit. -
bekesics
tag
Gondolom a CTEK-ről írtad,amit írtál. Akkor jobb néha beindítani a motort, hogy túlélje az akksija?
Erről a Benton Iceman-ről esetleg tudsz valamit?
-
Inhouse
őstag
válasz
bekesics #7797 üzenetére
Nem tudja folytatni ahol abbahagyta, nem is lenne értelme, hiszen nem tudni, mikor jön vissza az áram...azonnal, vagy 1 hét múlva.
Megjegyzi viszont az egyéb beállításokat (AGM, téli) és aszerint kezdi magától elölről, ahogy megkapja a feszültséget, nem kell nyomni semmit.
Továbbra sincsenek jó tapasztalataim motorakku ügyben, egész télen karban tartott, fűtött helyen való tárolás ellenére halnak majd minden évben. -
bekesics
tag
Sziasztok!
CTEK MXS 5.0 Test&Charge töltőt akartam venni, de közben látom hogy akciózzák a Benton Iceman 5.0BLE töltőt, ami így 14.000-el olcsóbb most ay Aktív áruháyban, és regisztrációval 3 év garanciát adnak rá.
Ismeri valaki ezt a töltőt? Érdemes, ajánlott/nem ajánlott megvenni?A Ctek-ről is van néhány kérdésem:
1. Amikor áram alá helyezem az akkumulátortöltőt, ami már az akksira van kötve, akkor önállóan megkezdi a töltést, vagy kell programot választani?
2. Az előző kérdésből következik hogy például egy áramszünet esetén mi történik ha visszakapcsolják az áramot? Folytatja a töltést azzal a programmal ahol megszakadt, újraindul a töltést elejéről, vagy esetleg vár a programkiválasztásra?
3. Ezzel a töltővel át tudom teleltetni a motorom akkumulátorát, tehát rajta hagyhatom egész télen a töltőt a motorom akksiján?Válaszaitokat előre is köszönöm!
-
Predator2
addikt
Helló
Mi a véleményetek az alábbi töltőről? [link]
Gondolkodtam rajta, hogy beszerzek egy komolyabb töltőt is az Akkukraft mellé.Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel a töltővel?
THX
-
csiga8
senior tag
Jelentem a Gold van a 2011-es B7 ( 2.0 crtd) Passatban próbaképp.
VCDS-el át lett állítva normál akkura, a start-stopot mindig kikapcsoljuk.
Működik, visszaveszi a töltési feszültséget. Kb 15 C fok körül 14,4V, és nagy melegben már láttam 14,1V-14,2V-t is. ( szivargyújtóba dugható fesz. mérővel)
Ahogy csökken a külső hőmérséklet, emeli a feszültséget, akár 14,7-14,8 V-ig is, majd néhány kilométer megtétele után rááll a 14,5V-ra.
Nincsen sokat használva, az egy év alatt néhány ezer km ment csak bele, sokat áll, akkor csepptöltőn van.
Egy év után még gyári érték feletti az indítóárama.
Az tény, hogy hidegben, télen érezhető, hallható, hogy nem teker annyira, mint az AGM akkuval. Az is tény, hogy a 2003-es 1.4 PDTD Seatban sem teker olyan erősen ( hidegben) a Jász akku, mint előtte az Exide Premium akkuval, ( méretre ugyanazok) de működik.
-
Inhouse
őstag
válasz
Amerigo57 #7791 üzenetére
Ha semmi nem indokolja a prémium minőséget, akkor jó lehet oda egy sima JÁSZ akku is, vagy ugyanott a GOLD verzió. Arra is 1 év garancia van, és mivel olcsóbb, a végén akár jobban is kijöhet. Ha rosszak az üzemeltetési körülmények, a drágább akku is ugyanúgy megsínyli.
-
Amerigo57
őstag
BB9000 .
Gyárilag nem AGM és nem EFB akkumulátorral szerelt az autó. Kérdésként tettem fel az esetleges AGM akkumulátort.
Közben megtaláltam én is az Exide AGM akkut.
Valamint több gépészmérnöki, autómérnöki vélemény alapján átolvasva nemzetközi oldalakat, AGM akkut abban az esetben érdemes vásárolni, ha ugyanazon mérettel,
Ah-val , indítóárammal rendelkezés esetén maximum 30 % -al kerül többe, mint egy Prémium savas akkumulátor.
Ha az árkülönbség ennél magasabb ugyanazon teljesítménnyel, akkor megfontolandó.
Ha 50% , vagy afölötti az ár különbség, inkább hagyományos Prémium savas akkumulátor.
Link: -
BB9000
senior tag
válasz
Amerigo57 #7788 üzenetére
Az általad kinézett akkuk közül egyik se ajánlott AGM akku helyére. Ezek nem bírják a strapát és nagyon hamar megadják magukat, ha start-stop rendszerű autóban használod őket.
Oda inkább egy Exide EFB akkut ajánlanék. Ez már bírja, de árban egy fokkal barátságosabb, mint az Exide AGM akkuja.
Nem a megtett kilóméter számít az akkuknál, hanem a használat -v agyis a töltés és merítés- mértéke, a rákötött fogyasztók áramfelvétele és azok használati gyakorisága. Pl. indítómotor, nagy teljesítményű erősítő, stb. -
Amerigo57
őstag
Sziasztok.
Az akkumulátor közül melyiket érdemesebb megvenni, átlagos évi kilométert véve. Tapasztalatból szerintetek melyik a jobb ?Exide Premium 77Ah 760A right+
Link:KRAFTMANN 12V 77Ah 780A right+
Link:Forse 74Ah 720A right+
Link:Esetleg ebben a méretben - szélesség 278 - 280 mm, teljesítményben AGM akkumulátor ?
Egyéb márka javaslatot is szívesen várok tapasztalat alapján.
Köszönöm előre is.
-
Predator2
addikt
Helló
Bejártam a Lidl/Aldi kombót, de sajnos nem találtam töltőt.
Hol és mit érdemes venni ebben a helyzetben? Az a tipikus minden kötél szakad...
THX
-
Brogyi
őstag
Megosztok veletek egy tapasztalatot, hogy lássátok mennyire nem egyszerű a kapott információk kiértékelése.
Robogó akksi nehéz sorsát látjátok majd itt. Egész télen a robiban állt, és a covid is belevert néhány szöget a koporsójába. Az élesztését a fiam kezdte egy kínai töltővel. Azért kapta, mert tudtam neki nem lesz jó egy "smart". Megkérdeztem mit lát a kijelzőn. 16,5V, és valami nagyon kevés áramot (mA). Mondtam neki hagyja rajta. Azt vártam, hogy a feszültség csökkenjen, és az áram növekedjen. Így is lett. A végén valahogy csak hozzám került motorral együtt. Mostanában nem motorozom így rátettem a lengyel FET-es próba töltőre. Teljesen jól viselkedett a kis 6Ah-s AGM. Az-az a zöld LED egyre ritkábban "kacsintott". Tehát javult a feszültség tartása.
Megmértem egy akksi vizsgálóval, és bizony elég gyenge eredményt kaptam. "Cseréld ki" üzenet nem éppen vidító volt. A számszerű érték 34-38%. Ez diesel autó esetében sokkal magasabb számnál csere a megoldás.
Mivel kíváncsi voltam csak beleraktam, és forgatta, beindította a robeszt. 3 nap szünet után a helyzet változatlan. Beindul. Két tanulságot látok ebből a kis történetből. Egyik se új.
- 6Ah, és az átlag 60Ah-s akksi nagyon más. Nem összehasonlítható.
- Ami azonos az a gondoskodás.
Nálam a robogó minden nap ment. Nem is egy szezonos volt egyik akksim sem.
A lényeg nincs csoda töltő. Csak gondos odafigyeléssel, vagy használattal tudjátok meghosszabbítani az akksi életét. Ha több hónapra magára hagyjátok az akksit az annak akkor annyi. -
Predator2
addikt
válasz
tibcsiworld #7780 üzenetére
Kb mikor szokott lenni a Lidl-ben?
THX
-
Brogyi
őstag
Idézet tőled:
Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!
Akkor neked egy jól választott tirisztoros töltő kell. Itt a "jól választott" azt jelenti nincs benne egyetlen elkó/elektrolit kondenzátor. Túl fog élni, sőt a savas akkumulátorokat is. -
Predator2
addikt
Nem kapcsol be, "nincs" power led.
2016 év végén vettem, de én nem voltam hasra esve tőle.
Mi olyan nagy szám rajta?A kis csipesztől agyvérzést kaptam, ahogy a folyamatos bekapcsoló gomb problémáktól is.
Télen úgy kellett könyörgömnöm neki, hogy bekapcsoljon.Létezik még a gyártó?
Mit ajánlotok helyette?Thx
-
Predator2
addikt
Helló
A mai napon elhalálozott az Akkukraft töltőm, mit ajánlotok helyette?
Egy átlagos kisautót töltögetek (Clio2 1.5dci)THX
-
Inhouse
őstag
válasz
scott_free #7772 üzenetére
Kb semelyiket... Nézz meg egy kommerszet bármelyik autósboltban, vagy a Tescoban, emeld meg. Aztán emelj meg ugyanilyen hosszú, ugyanilyen külső átmérőjű vezeték darabokat egy villanyszerelési boltban...érezni fogod a különbséget. Szerintem érdemes csinálni. A boltban kaphatóak vezetékének csak a szigetelése vastag, belül egy nagyon vékony vezető van. Kb olyan arányban, mint egy gyújtókábel. Bikázni nem lehet velük, csak valami kis köbcentis benzinest, talán... Arra jók, hogy töltéskiegyenlítést csinálj 2 autóakku között, viszonylag hosszabb idő alatt. Ráindítózásnál melegednek, akár szikrázhatnak is.
Ha veszel hasonló külső átmérőjű vezetéket a villanyszerelési boltban és 4 csipeszt, akkor már csak pár dolog kell... 4 saru, esetleg némi réz érintkező anyag és nem árt egy nagyobb páka. A vezetéket előre kell vinni a csipeszek pofáihoz. Ugyanis a csipeszek is vasból vannak, csak be vannak futtatva valami rézszínű anyaggal. A szerepük igazából annyi, hogy mechanikusan a helyén tartsák az egészet. -
scott_free
senior tag
válasz
molnarpeter #7770 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek!
Bikázó kábelből milyet érdemes venni, mire kell figyelni? -
Inhouse
őstag
válasz
scott_free #7769 üzenetére
Valószínűleg túl alacsony a feszültsége és ez a töltő ilyenkor hibára áll. Meg kell indítani, hogy kicsit feljebb menjen a feszültség, ahogy molnarpeter írta.
Ha nem jártok vele rendesen, akkor a töltőt időközönként rá kellene rakni, nem utólag, amikor már lehet, hogy késő. A nem járás és ki-be állás, és az állófogyasztás együtt szépen lemerítik az akkut. Ami merülten elkezd visszafordíthatatlanul tönkremenni. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
scott_free #7769 üzenetére
Ezek a kisebb okostöltők nem szoktak tudni erősebben lemerült akkut feléleszteni
Szóval "buta" töltő vagy bikázás első körben, aztán ha beindult, feltölti a generátor (érdemes hagyni járni egy ideig, de még jobb lenne egy egészségügyi sétát tenni az autóval
). Utána már fel lehet tenni az Aldis töltőt, ha határértéken felül van a feszültség. Esetleg multiméterrel jó lenne ránézni, mennyi az annyi konkrétan, mélykisütést rosszul szokták viselni az akkuk, bár 1-2 alkalommal még talán kibírja. Ritka használat miatt esetleg a test sarut is le lehetne venni, hogy véletlenül se merítse le semmi.
-
scott_free
senior tag
Sziasztok,
év elején vettünk egy Electric Power EP-12V60AH akksit egy régi autóba, amivel az elmúlt fél évben csak párszor kijártunk a garázsból, szóval nem igazán volt használva. Pár hete még gond nélkül, pöccre indult, de ma se kép, se hang.
Megpróbáltam feltölteni az aldis AutoXS töltővel, de annál meg villog az akkumulátor hiba jelzés és nem tölt.
A kérdésem az lenne, hogy tényleg hibás lehet az akksi, vagy csak valamiért nem szeretik egymást ezzel a töltővel? (korábban más akksit rendben feltöltött)
Érdemes esetleg megpróbálni bebikázni a kocsit, hátha életre az akksija?Köszi!
-
megott
aktív tag
A napi betegségem és agymenésem részeként vettem egy ilyet,
Impuls ZP-02Régi tirisztoros technika megtámogatva egy combos hiperszil trafóval
(Kapcs rajz)A teszt még hátravan, tegnap csak a mocsokból való kitakarításra futotta, a töltőkábelei elég konkrét keresztmetszetű sodrott erekből áll, olyan merev mint a fagyott kutya lába, viszont elvileg indítózásra is képes így.
-
-
Brogyi
őstag
Használható, de ez azért attól függ mi van a fejedben, és mire akarod használni. Kicsit furán hagzik, de ezt is meg fogod érteni. Nyilván akksi feltöltésére készült. A többség azt hiszi mindenre jó. Ezt most felejtsd el.
A másik varázsszó a "desulphation". Minden töltőben benne, és semmit nem ér. 14,4V erre nem elég.
A következő irreális vágyálom a robogó akksitól a traktor akksiig mindent vigyen mint a piros ász. Igen van, de az nem 5 ezer magyar forint. A másik alapvető hiba, ha egy égve felejtett lámpa miatt akarod majd használni. 10-ből egy ha tudja. Jogos kérdés ilyenkor akkor mégis mire is jók akkor ezek?
Szinten tartásra. Se több, se kevesebb. A topiklakók ügyesen megfogalmazták, hogy kell egy biztosíték a töltő csipeszekhez közel. Az akksi nagy áramát szakítja meg ha a töltőkábel zárlatos lesz. Persze létezik olyan cég aki már rájött erre. Nem nagy munka.
"Kis pénz, kis foci". Ez itt is igaz. Azért ha valami drága az még nem biztosíték arra, hogy jó is.
Még 1x röviden:szinten tartásra való. -
-
_pda_
tag
válasz
Inhouse #7761 üzenetére
Mostanában "divat" lett mélykisütött akkukat behozni garanciában 3-5-7-10V-al... A multi itt nem sokat segít, első a töltés.
De de, ez volt a második mondatom: Arra pont elég egy multi, h következtess a magára hagyott akku állapotára.
Szerintem értjük egymást, elengedhetjük
-
Inhouse
őstag
Mostanában "divat" lett mélykisütött akkukat behozni garanciában 3-5-7-10V-al... A multi itt nem sokat segít, első a töltés. De mint mondtam, az ittenieket nem igazán érdekli a mérés. Képesek még azután is felhívni a szerelőt előttem, hogy beszéljek vele, amikor kiderül, hogy nincs töltése a járműnek, az akku meg merült, arról nem tudunk a töltésig mit mondani...Dehát a szerelő azt mondta rossz az akku.
De volt olyan járművillamossági szerelő, akihez elkerült egy autó, elvileg felújította a generátort. Mérve a töltés ugyanolyan rossz volt, mint előtte. Kikérte magának és ő aztán próbapadon meg is mérte! De nem a generátort vitte el, hanem az autót, a hiba meg a generátoron kívül volt, ő mégis megjavítottnak tekintette.
A másik szerelő úgy gondolta, ő is fel tud újítani önindítót. Aztán jöttek, hogy az akku rossz. Mérve az akku jó, de indítózás közben kiakadt a lakatfogó az 1000A-es állásban. Egy másik akkut rábikázva is éppen hogy elindult, pedig a pótakku a kétszeresét tudta a benne levőnek. Persze később kiderült némi kérdezősködés után, hogy mégsem sikerült túl jól a felújítás. -
_pda_
tag
válasz
Inhouse #7759 üzenetére
A nem indul elég tág fogalomkör, mint tudjuk
Arra pont elég egy multi, h következtess a magára hagyott akku állapotára.
Ha meg beindul, akkor tudsz töltést ellenőrizni.
Azt valóban nem állapítod meg, h az akku milyen kapacítással rendelkezik.
Pusztán ebből a szempontból reflektáltam, ha nem mérsz, nem tudsz semmit -
Piftuka
veterán
válasz
gabor9991 #7742 üzenetére
Köszönöm az info-t!
Azért elképesztő, hogy a Bárdi és UNIX ilyen üzletpolitikát folytat!
(És Inhouse fórumtársnak igaza van; a 2 év jótállást is megtévesztő módon tüntetik fel. Megnéztem a Bosch és Exide garancialeveleket, és előbbire ugyan van 2 év gyári jótállás, de Bosch szerviz beüzemeléssel, miegymás... utóbbi pedig 1 évet ad.)
Ebben az esetben nem tőlük vásárolok.
Az viszont miért van, hogy kinéztem egy típust a Kovács Autó áruházában, és 3 féle "cikkód" alatt, 3 eltérő áron szerepel? -
Inhouse
őstag
válasz
gabor9991 #7750 üzenetére
Minden is van, csak ritkán. Valami feltörekvő márka promóciós fogása lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470s - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- LG 32GP850-B - 32" NANO IPS / 2560x1440 / 180Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 400
- BANKMENTES , KAMATMENTES részletfizetés ACER PREDATOR HELIOS 18
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest