Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7451) Inhouse válasza nagylaci32 (#7450) üzenetére


Inhouse
őstag

Elsőre mérni kellene. Abból már kiderülne, hogy milyen feszültségről, milyen árammal, mennyi idő alatt töltődnek fel az akkuk. Az akkuk állapotát is jó lenne beméretni.
Aztán bele kellene nézni a töltőbe, lehet, hogy rögtön látsz pár pufi kondit. Azokhoz spec műszer kell, hogy kiderüljön a nem púposokról, hogy azok nem rosszak-e.
Maga a feszültségmérés egy külön rész, általában a töltő egyéb részei nélkül is megy.

Üdv Inhouse

(#7452) Semiramis


Semiramis
friss újonc

Sziasztok, egy 60Ah-600A efb akku töltésekor ki kell venni az autóból (ford) az akkumlátort?
Lehet autóban hagyva tölteni?
Köszönöm!

[ Szerkesztve ]

(#7453) molnarpeter válasza Semiramis (#7452) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Milyen töltő?

(#7454) Semiramis válasza molnarpeter (#7453) üzenetére


Semiramis
friss újonc

CTEK MXS 5.0 vagy CTEK CT5 Start/Stop töltőt szeretnék venni.

(#7455) Brogyi válasza Semiramis (#7452) üzenetére


Brogyi
senior tag

Gyanítom semmi se megy tönkre. A Ford töltése simán felszalad 16V-ig. Remélem nem túl öreg darab. Természetesen a lekötés a biztonságos. Ha nem tudtad beinndítani, és az autó elektromos része jó, akkor ne töltögess, hanem vegyél másik akksit. A töltögetés csak elodázása a vásárlásnak, bár nem ismerem az egész történetet. Szóval tedd rá azt a töltőt, és meglátod mi lesz az eredmény.
Ups, most jut eszembe le ne kösd! :)
Csak tedd rá.

(#7456) rsf válasza Semiramis (#7452) üzenetére


rsf
senior tag

Én többször töltöttem MXS 5.0 el az akkut úgy hogy nem kötöttem le a kocsiról. EFB szintén.

“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“

(#7457) Semiramis válasza Brogyi (#7455) üzenetére


Semiramis
friss újonc

Köszönöm válaszod! 2,5 éves autóról van szó. Az autót betudom indítani. A múlt héten 11,92 V-t mértem és ezért gondoltam egy kicsit rátölteni. Pár nappal ezelőtt 160 km megtétele után már 12,4 V lett a mérés eredménye.

(#7458) Brogyi válasza Semiramis (#7457) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ezek a fordosok mindig beszopják. Bocsi. :D
Olvasd el a linken lévő kis leírást, és dölj hátra.[link]

(#7459) csiga8 válasza Brogyi (#7458) üzenetére


csiga8
senior tag

Egy gyakorlati kérdés. Ez a bonyolultság mit hoz az "asztalra"? Egy hagyományos töltési rendszerű járműben is elmegy 3-4 évet az akku, ha vigyázol rá, többet is.

Visszalakításokról ( hagyományos rendszerre) lehet-e olvasni, tudni?

(#7460) Brogyi válasza csiga8 (#7459) üzenetére


Brogyi
senior tag

Nehezet kérdeztél. Kb. olyan mint a mennyit fogyaszt az autód kédés. Mindenki mást mond, mert mások a szokásai. Átlag Józsinak előny az új rendszer. Aki rövid útakra 3 hetenként használja annak pótolni kell ha van garázs. Nem javaslom az átalakítást, de amikor elromlik javítás címén találkozni lehet a te gondolatoddal.
Hiszem, hogy jól tervezték meg, de be kell, hogy valljam az alacsony feszültség elég meglepő. Ahogy írtam elég nehéz ellenőrizni. Kevés műszerrel csak a mindent bekapcsolok és mérem a feszültséget verzió marad.
Igaz drága akksi kell bele, de szerintem nem 2-3 év a kihordása.
A cél az volt, hogy minnél tovább éljen az akksi, és elérték, mert lassan mindenki átvesz ebből az ötletből. A leegyszerűsítés nem biztos, hogy jó irány. Egyszerűbb, de nem jobb.
Tartsd szem elött, hogy ez egy vélemény, és nem biztos, hogy igaz. :D

[ Szerkesztve ]

(#7461) csiga8 válasza Brogyi (#7460) üzenetére


csiga8
senior tag

A Passat, Octavia, Seat kocsinkba és most már a kicsi Suzukiba is ( kíváncsiságból) használom a szivargyújtóba dugható feszültség mérőt [link]

Nem pontos, tájékoztató jellegű. A lényeg, hogy a WV ( külső) hőmérséklet csökkenésre emelik, melegedésre csökkentik a töltő feszültséget. Működik ez is, csak jóval egyszerűbb. Ez nekem jobban tetszik. :) ( A Suzuki / 1999, 1.0 / egészen másképp csinálja)

A frissítést meg a töltővel ( Aldi-Lidl-Akkukraft) csinálom. Most már télen-nyáron hópihe módban használom, amikor ráteszem.
Ha a Ford gondolkodását követem, akkor jól csinálom.

(#7462) NoNick


NoNick
tag

Sziasztok!

Hozzám került ismerőstől egy start stopos AGM akksi, jó ez a töltő néha rátöltögetni?
[link]

(Visszaolvastam, és nagyjából egybevág a saját tapasztalatom az Aldi-s töltőkkel kapcsolatban. Az autóban gyárilag spirálcellás akksi van. Kb. 8 éve vettem az autót, rossz akksival, vettem bele újat. 5 év eltelt, akkor megint, és most már megint kellene egy újabb. Általában rövid utakra használjuk, és télen érezhetően rosszabbul indul. Vettem hát egy aldis töltőt, és rendszeresen rátöltöttem az akksira a bikapontokon keresztül. Valszeg így szépen lassan a magas feszültséggel kinyírtam az akksikat, 50-55E Ft-ért darabját. :( )

(#7463) Brogyi válasza NoNick (#7462) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ha ritkán használod az autót akkor a rátöltés használ. A nagy kérdés, hogy hány volt az a rátöltés, és mennyi ideig.
Egyik márkának se dölök be. Megmérem. Nem szabad hanyatt esni egy márkanévtől se.
Több okból a néha rátöltögetés jobb. Tagadhatatlan az a tény, hogy rákötöm a töltőt, és amikor kell akkor leveszem az nagyon kényelmes. Többen írták a kigyulladás veszélyét. Ezért jobb a felügyeletes, rendszeres töltés, de ez nem kivitelezhető egyes emberek habitusa mellett.
Néhány technikai határértéket is írok, hogy legyen valami kézzel fogható is.
+13,1V-tól +13,6V-ig ez a csepptöltés/trickle charge határértéke.
Mégis a hosszan tartó csepptöltés nem igazán jó, bár a topik néhány tagja majd meg fog cáfolni. :)
Őszinte leszek, a linken szereplő töltőt még nem mértem. Érdemben nem tudok se jót, se rosszat mondani. Talán ha valakinek van az, majd ír neked. Igazi információ az lenne ha pontos műszerrel valaki meg tudná mérni a csepptöltési tartomány feszültségét.

[ Szerkesztve ]

(#7464) tibcsiworld


tibcsiworld
aktív tag

Sziasztok!

Először is BUÉK mindenkinek!

Másodszor ilyen lidlis 3,8A-es töltőm van! Volt szó itt a zárlatról, stb. Szeretném rajta hagyni állandóra az autón. A kérdésem, hogy melyik részén ellenőrizzem majd a melegedést?
Előre is köszi a válasz(okat)! :)

[ Szerkesztve ]

(#7465) NoNick válasza Brogyi (#7463) üzenetére


NoNick
tag

Köszi!
Nem nagyon találtam start-stop akksihoz való töltőt, csak ezt, meg a 2x ennyibe kerülő Ctek-et. Valószínűleg rendelek egyet, ha nem érkezik negatív kritika.
Rendszeresen használjuk az autót, de rövid távokra, dok indítással. Havonta kb. egyszer töltöttem rá, este ráraktam, másnap reggel le. Addigra mindig kész volt szerinte.
Sajnos az autó sajátossága, hogy nagyon alacsony feszültséggel, 13,3-14,2 között tölt, hőmérséklet függvényében. Szerintem ez elég kevés, az akksi kapocsfeszültsége rendszeresen 12-12,2 körül van. Volt már márkaszervízben, újíttattam fel a generátort, "ezek ilyenek".

(#7466) Brogyi


Brogyi
senior tag

Ugye nem Ford? :F

(#7467) NoNick válasza Brogyi (#7466) üzenetére


NoNick
tag

Nem.😁 Chrysler, Mercedes származék dízel motorral.

(#7468) Lauda


Lauda
félisten

01.07-től ismét lidlben a piros, 5A-es töltő.

(#7469) Inhouse válasza tibcsiworld (#7464) üzenetére


Inhouse
őstag

Rakj egy biztosítékot a piros csipesz tövére! Akkor már megtetted a legnagyobb lépést a kigyulladás ellen. Az elektronika alapból rövidzár/túlmelegedés/túltöltés védett. Ha abban megy ki valami, akkor nagy valószínűséggel már nem tud nagy bajt okozni.

Üdv Inhouse

(#7470) Semiramis


Semiramis
friss újonc

Sziasztok, Adott egy ctek mxs 5.0 töltő. ( ford szgk)
Az egyik leírásban ezt találtam:
1. Csatlakoztassa a töltőt az akkumulátorhoz.
2. Csatlakoztassa a töltőt a fali csatlakozóaljzathoz.
A bekapcsolás jelző lámpa világít

Egy másik leírásban ezt találtam:
Járművön belül felszerelt akkumulátorok esetén
1. Csatlakoztassa a piros szorítósarut
az akkumulátor pozitív pólusához. 2. Csatlakoztassa a fekete szorítósarut
a jármű karosszériájához az üzemanyag-vezetéktől és az akkumulátortól távol.
3. Csatlakoztassa a töltőt a fali aljzathoz

A interneten található videókban is vagy az első vagy a második formában töltik az akkumlátort.
Abban tudtok segíteni, hogy a feketét hova kell csatlakoztatni?
Köszi szépen!

(#7471) tibcsiworld válasza Inhouse (#7469) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Szuper! Tudnál kérlek linkelni egy ilyen biztosítékot? El sem tudom képzelni, mi lehet az! :(

(#7472) sparta2 válasza Semiramis (#7470) üzenetére


sparta2
tag

Az MK3 Focus-nál az akku mellett a bal tornyon van a test csatlakozási pontja.

(#7473) Inhouse válasza tibcsiworld (#7471) üzenetére


Inhouse
őstag

Vagy késes (mint az autók elektromos rendszerében), vagy üvegbiztosíték foglalat, a bele való biztosítékkel, aminek a kioldási értéke meghaladja a töltőd maximális áramát.

Üdv Inhouse

(#7474) tibcsiworld válasza Inhouse (#7473) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Köszi szépen! Elképzelésem sincs, hogy ezt hogy kell beépíteni a csipeszre! :(

(#7475) Inhouse válasza tibcsiworld (#7474) üzenetére


Inhouse
őstag

Nem a csipeszre, hanem a csipeszből kijövő vezetékre, minél közelebb ahhoz. Kérj meg valakit, aki tud forrasztani!
Ha nem akarod elveszíteni a garanciát, akkor óvatosan ki lehetne bontani a piros csipeszbe menő vezeték sajtolását és úgy bekötni egy darabka plusz vezetékkel. Esetleges garis problémánál vissza lehet csinálni.

Üdv Inhouse

(#7476) Lauda válasza tibcsiworld (#7474) üzenetére


Lauda
félisten

Ez esetben ne is állj neki szerintem.

(#7477) Semiramis válasza sparta2 (#7472) üzenetére


Semiramis
friss újonc

Akkor erre a test csatlakozási pontra kell tenni a fekete színű csipeszt , nem pedig a "-" sarura?

(#7478) tibcsiworld válasza Inhouse (#7475) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Köszi. garancia már rég nincs, inkább taperolom néha, mivel ilyen ismerősöm már nincs. (volt, régebben egy főnök)

Lauda: nem is nyúlok hozzá. :)

(#7479) sparta2 válasza Semiramis (#7477) üzenetére


sparta2
tag

Igen.

(#7480) forguet válasza Lauda (#7468) üzenetére


forguet
senior tag

Basszus pont most rendeltem be banggoodrol egy 7 fazisu 6a-es toltot. Na mind1, lehet veszek egy lidlost is.

Mundo will go where he pleases! SZLÖRTY.

(#7481) cybercide válasza Lauda (#7468) üzenetére


cybercide
tag

Ma voltam a Lidl-ben és itt most is van a piros, 5A-es töltőből 8db.

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide

(#7482) polberto


polberto
tag

Sziasztok!
Toyota Rav4 hybrid motorterében van bikázási pont, onnan lehet tőlteni a kis akksit? Tehát nem veszem le a csomagtartóban a sarukat. És a lidlis csepptöltő jó-e hozzá?
Köszönöm.

(#7483) Inhouse válasza polberto (#7482) üzenetére


Inhouse
őstag

Ha a bikázásra jó, akkor tölteni is lehet. Nem fontos levenni, de azért nem árt némi felügyelet.

Üdv Inhouse

(#7484) vasi79


vasi79
aktív tag

01.07-től Lidl töltő lesz kapható, 5A, ha valaki erre vár.

(#7485) Brogyi válasza polberto (#7482) üzenetére


Brogyi
senior tag

Nekem egy Yaris-hibridhez volt szerencsém. Nem jó hírem van a számodra. Ezek kb. 6-7 évig jók. Az említett Yaris is beleesett, ami súlyosbítva volt a 3-4 hetenkénti használattal. Ezzel azt akarom mondani, hogy az átlagnak töltögetés nélkül tud ennyit, ez elég szép eredmény. Nagy valószinűséggel számíts új akksi vételre. Sőt, most nézz körül. Az indító akksiról beszéltem, és igazából nem is indító akksi, mert csak az elektromos részt "indítja".

[ Szerkesztve ]

(#7486) polberto válasza Brogyi (#7485) üzenetére


polberto
tag

Még újszerű az autó és van úgy hogy két három hétig nem indítom, azért szeretném csepptőlteni.

(#7487) Brogyi válasza polberto (#7486) üzenetére


Brogyi
senior tag

Használni fog neki. Fontos, hogy állandó feszültséget tudjon tartani, és beleessen a 13,2-13,6V-s tartományba. Néhány tized volt nem számít, csak ne növekedjen lassan mint valamelyik gagyinak. Ott valószínűleg áramgenerátoros volt, és szépen lassan mászott fel a feszültség. Figyelj a srácok tanácsaira is. Ha hosszan magára hagyod akkor tegyél be egy biztosítékot valamelyik drótba. Általában a pirosat szeretik választani. Fontos a biztosíték nem a töltőt védi hanem a te garázsodat a leégéstől. Az akksi nagyon nagy áramot tud tolni, és ez okoz tüzet ha a vezeték szigetelése elkopik. Ezek itt nem az én ötleteim, azért off. :)

(#7488) molnarpeter válasza polberto (#7486) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Hetente tedd ready-be pár percre és le van tudva.

(#7489) polberto


polberto
tag

És olyankor a hybrid akksi tőlti a kis akksit?

(#7490) Brogyi válasza polberto (#7489) üzenetére


Brogyi
senior tag

Hát én nem ezt olvastam, de majdnem egyezik vele. "Ready" mód stimmel csak 60 perc ajánlott hetente egyszer az egyik ajánlás szerint.
A másik ajánlat 2 hetente 20 perc "Ready" mód a kicsinek.
A hibrid akksinak 2 havonta 30 perc "Ready" mód.
Válassz, amelyik tetszik.
Bekapcsolhat a benzin motor is. Zárt helyen nem ajánlott. Akkor inkább a kis töltő konnektokrból. Szerintem nem fogyaszthat ez se sokat álló helyzetben, bár biztos megmérném, és ettől függően tölteném. Biztos nem hagynám rajta 2 hétig. Nem hiszek a hosszan tartó csepptöltésben. Ez van.

[ Szerkesztve ]

(#7491) polberto válasza Brogyi (#7490) üzenetére


polberto
tag

Nekem a hetente 1 nap csepptőltés szimpatikusabb.

(#7492) ddsteel válasza polberto (#7491) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Én is így csinálom. A ready persze tölti a nagy- és a kisakksit is, de én nem szeretem álló helyzetben szennyezni a levegőt még egy hibriddel se. kb havonta rádugom a kisakksit kondicionálni egy lidlis töltővel a nagyakksinak meg elég, ha hetente megyek egy akármekkora kört. Arra figyelek, hogy maxra töltve tegyem le a kocsit (2 rovátka marad üresen a kocsi piktogramon). Ez számit full tele akkunak, kivételes esetben nyomja fel nagy lejtőn 80%-ra, 60%on szereti tartani a. kocsi a nagy akksit. Elég jól meg van írva a Toyo szoftvere, ezért is mernek 10 év hbridgarit adni rá. Nekem 2015ös Auris TS HSD van.

(#7493) polberto válasza ddsteel (#7492) üzenetére


polberto
tag

És a tőltést a sima autó ikonnál vagy a hópihénél végzed?

(#7494) ddsteel válasza polberto (#7493) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Hópihe, részben a hideg miatt, részben mivel AGM akku van benne.

(#7495) ham_


ham_
tag

Sziasztok,
Van egy ilyen töltőm, de nincs leírása, és neten sem találtam semmit, sejti esetleg valaki melyik lámpa mit jelent?

(#7496) Inhouse válasza ham_ (#7495) üzenetére


Inhouse
őstag

Én arra tippelek, hogy a feszültséget jelzi, a piros alacsony, a sárga majdnem jó, a zöld kész... Tényleg szinte semmi nincs róla a neten. Ha rácsípteted az akkura, de nem kapcsolod be, világítanak a LED-ek?

Üdv Inhouse

(#7497) ham_ válasza Inhouse (#7496) üzenetére


ham_
tag

Akkor csak a piros és a sárga. Amikor bedugtam, mindhárom világított, időnként a zöld kikapcsolt, majd egy idő után a sárga kapcsolt ki és csak a piros zöld világított :)

(#7498) troll81


troll81
addikt

Sziasztok éjszaka maradhat így a töltő egység [kép] :F tegnapra meg merült az aku 12.2 ig

[ Szerkesztve ]

(#7499) veze válasza troll81 (#7498) üzenetére


veze
őstag

én nem hagyom a motortérben sosem, inkább belerakom egy üres (vas) malteros vödörbe, ami szabadon áll a kocsitol fél méterre. De ez csak az én rögeszmém, és lehet amugy sem érne sokat, de ha a töltö valamiért füstölögni kezdene jo esélyel a vödrön belül izzana max :D

(#7500) Lauda válasza veze (#7499) üzenetére


Lauda
félisten

Én sem hagynám így. Nyilván ez mindenkinek a saját felelőssége.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.