Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#8201) Brogyi válasza llacee (#8200) üzenetére


Brogyi
senior tag

Az új választásánál a típus fontos nem a márka. Tehát EFB akkor EFB. Ahogy látom neked fontos lehet még a
BEM Code, vagy QR code, de ezt majd a márkatársak leírják neked.

(#8203) herdsman12


herdsman12
őstag

Üdv!
100Ah-s akksi alkalmi rátöltésére vennék töltőt.
Talán van még felénk Ultimate Speed ULGD 5.0 C1 5.500 Ft körül.
Esetleg megéri a dupla árat a Carstel T01.80.048 12.000 Ft körül?

(#8204) Brogyi válasza herdsman12 (#8203) üzenetére


Brogyi
senior tag

Szerintem a Lidl-s olcsóbb, és most a napokban láttam. Természetesen ha az idő számít akkor a drágább nagyobb áramú a jobb választás.

(#8205) tibcsiworld válasza herdsman12 (#8203) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Ha alkalmi rátöltésre kell, akkor simán jó a lidlis. Egy éjszaka az is feltolja az aksit, ha off rotty is.

(#8206) BB9000 válasza llacee (#8200) üzenetére


BB9000
senior tag

A Banner akkuk jók, de az, amit a te kocsidba tettek 4 éve, az nem bele való.
Az akku paraméterei közül az egyik nagyon fontos az indítóáram. Az internetes keresők szerint 760A -es indítóáramú kellene a járgányba, de ami benne van, az 360A-es. -leírásod szerint-. Még az is szép tőle, hogy 4 évig bírta. Rossz választás volt. Megnéztem a Banner akkukat és a 44Ah-s daraboknál láttam 360A indítóáramot. 69Ah-sok közt ilyet nem találtam.
Ha start-stop - os az autó, akkor javaslom bele ezt: Exide EL700
Ha nem start-stop - os, akkor ez jó lesz: Exide Premium 77Ah

(#8207) Brogyi válasza BB9000 (#8206) üzenetére


Brogyi
senior tag

Azért nem ilyen egyszerű a világ. :D
Írd be a gogliba a következőt:12V 69Ah 360A
A legelső képen látni fogod a cimkén a következőket.
380A DIN
alatta
680A EN/SAE/GS
Szóval lehet, hogy jó akksi volt benne. Ezek a piszok németek átvertek téged. Ezért is írtam, hogy a márkatársakat kérdezze meg, mert a központiegységbe be kell vinni a QR kódot, BEM kódot. Működni fog nélküle is, de a szokásos módon pórul fog járni, de csináljatok csak.

[ Szerkesztve ]

(#8208) herdsman12 válasza Brogyi (#8204) üzenetére


herdsman12
őstag

Köszi, lemaradtam a Lidl-s töltőről, majd figyelem mikor lesz legközelebb.
Addig van egy buta (talán Tescos) töltőm, mire kell figyelnem, ha használnám?

#8205 tibcsiworld
Szintén thanks.

(#8209) molnarpeter válasza herdsman12 (#8208) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Ne hagyd rajta sokáig (túltöltést elkerülendő) szerintem :)

(#8210) tibcsiworld válasza herdsman12 (#8208) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Nekem 4-5 éve a 3.8-as lidlis nyomja. Hibátlanul. (csak idén kapott egy biztosítékot. az ördög nem alszik)

A tescoshoz vegyél egy 6-700ft-os (a legolcsóbb jó) multimétert, és néha mérj rá. Ne engedd 14,4V fölé!

[ Szerkesztve ]

(#8211) _pda_ válasza Brogyi (#8199) üzenetére


_pda_
tag

Itt egy kis példa a sajátomról. 4,5 éves start/stop , és bizony használom, nem kapcsolom ki. Szóval városi autó.

Az akku élettartamot mennyire szanálja a start/stop?

Nekem most van először ilyen, marha idegesítő :((

(#8212) Lauda válasza _pda_ (#8211) üzenetére


Lauda
félisten

Nagyon szanálja. Nem lehet kikapcsolni?

(#8213) Brogyi válasza _pda_ (#8211) üzenetére


Brogyi
senior tag

Nincs rá recept. Nálam nem a savas akksit használja a start/stop. Nálad lehet más.
A lényeg ha idegesít ne használd. Biztos van rá valami trükk a kikapcsolására. Kérdezd a márkatársakat.
A PCX-n meg nincs sok értelme. Másoknak is ez a véleménye. :)

(#8214) _pda_ válasza Lauda (#8212) üzenetére


_pda_
tag

De lehet, van rá dedikált gomb a középkonzolon, csak minden beindítás után meg kell nyomni.
És ez még nincs tökéletesen beidegződve :)

(#8215) _pda_ válasza Brogyi (#8213) üzenetére


_pda_
tag

Turneo Connect 1.5 Tdci
Csak az indító van benne, azt használja.
A kikapcsolást meg leírtam alább :)

A PCX-en is helyzet függő, h kikapcsolom e.
Ha ismerem a környéket és tudom, h hosszú a lámpaváltás, akkor igen.

Ilyen akku van benne:

Kibányásztam belőle, gondoltam, h ránézek az elektrolit szintre.
Ez felitatott, ha minden igaz.
Nem próbálkoztam még ilyennel, de a dugót nem tudtam kivenni belőle. :F

(#8216) Brogyi válasza _pda_ (#8215) üzenetére


Brogyi
senior tag

Szép nagy darab akksi. Töltsd fel ha már kivetted.
Sajnos a kivétellel nulláztad az életciklusát. Így újnak fogja venni, és ahhoz fogja állítani a BMS a töltést.
Valahol írtam a Ford rendszerről. Képes követni az életciklusát, és annak megfelelően tölti. Mivel újnak látom remélhetőleg nem lesz nagy baj. A dugókat ne nyisd ki. Semmit nem fogsz látni, de ha motoros vagy akkor tudod mit fogsz látni.
A robogók AGM akksija szárazon töltött. Csak savat kell beleönteni, de az is felszívódik. Ezt azért írtam, mert kicsiben mindent látsz, és tudsz az AGM-ről ha te magad üzemeled be legelőször.
Vissza a start/stop-ra. Pár ezer forintért van a piacon egy kis modul ami kikapcsolja ezt a funkciót. Helyetted automatikusan minden indításnál mindig kikapcsolja. Turbós tulajok szeretik alkalmazni, mert ők jobban tudják mikor lehet kikapcsolni a motort. Sajnos van benne valami, mert láttam videón Scross padlógázas tempó után azonnal kilövi a motort a pálya parkolójában.

(#8217) _pda_ válasza Brogyi (#8216) üzenetére


_pda_
tag

Szia,

Tölteni töltöttem már az autóban.
Nem gondolnám, hogy egy saru levétel, nullázná a BSM tárolt adatait.
Ha új akkut teszel bele, azt természetesen a diaggal be kell írni az agyába.
Megkerestem a kezelésijében az akkura vonatkozó pár sort.

Cserénél is csak típus azonosságot mond, még azt sem, hogy kizárólag szakszervízben cserélhető, mert......
Szóval, értem amiről beszélsz de nem gondolnám, hogy egy saru levétekkel bármilyen gondot okoztam volna.

A start-stop kikapcsolás automatizálására, találtam egy Vaterás linket, itt elég jól leírja a srác a lehetőségeket.

(#8218) Lauda válasza Lauda (#8194) üzenetére


Lauda
félisten

(#8219) herdsman12 válasza Lauda (#8218) üzenetére


herdsman12
őstag

Szuper!
Legutóbb még 5,5 körül volt, de most megveszem. :K

(#8220) villifog


villifog
tag

Sziasztok!

Egy új akkumulátort érdemes rögtön 12-14 órát tölteni (formatálni), egy Ctek töltővel, vagy erre abszolút nincs szükség?

(#8221) csiga8 válasza villifog (#8220) üzenetére


csiga8
senior tag

Ha a formatáláson azt érted, hogy normál módban feltöltöd, igen, érdemes.

(#8222) villifog válasza csiga8 (#8221) üzenetére


villifog
tag

Igen arra gondoltam. Érdemes 12-14 órát is rajtahagyni, vagy elég ha eljutunk a zöldig?

(#8223) ddsteel válasza villifog (#8222) üzenetére


ddsteel
aktív tag

Ha van idő rá, hagyd rajta nyugodtan, átvált csepptöltésre és tulajdonképpen (ha jól tudom) csepptöltés alatt tölti fel 100%-ra. Mindenesetre csepptöltéssel hónapokig rajta lehet hagyni, tehát 12-14 óra nem árt neki.

(#8224) fecke78


fecke78
senior tag

sziasztok
van egy kb 3 éves exide ea 77ah aksim , amit töltötem egy ctek töltővel szombatról vasárnapra , beraktam a kocsiba indult , ma csütörtök este mentem volna vásárolni , kis nyekergés meg nem indul , felvittem a töltőt 12.3 v on van . Lehetséges ,hogy meghalt az aksi ?
ctek mxs5.0 töltő , 7 es nél vettem le

[ Szerkesztve ]

(#8225) villifog válasza ddsteel (#8223) üzenetére


villifog
tag

Igen ezt tudom, hogy akár több hónapig is rajta lehet hagyni, mert átvált csepptöltésre.
Mennyi feszültséget kéne mérni feltöltés után, levett töltőről az új akkuban?

(#8226) villifog válasza fecke78 (#8224) üzenetére


villifog
tag

Én is megmértem a helyén az akkut, mondjuk nekem mondhatni a legkisebb 36Ah-ás van.
Én is 12.3 V-ot mértem, már szerintem nem az igazi, mondjuk 6 éves.

(#8227) ddsteel válasza villifog (#8225) üzenetére


ddsteel
aktív tag

12.8-13.0V körül

(#8228) fecke78


fecke78
senior tag

3 nap alatt nem kéne lemerülnie ?
Valami miatt nem tartja a töltést , fogyasztó nem volt "bekapcsolva"
Ez akkor kuka
csak a töltő nem jelzett semmi hibát

[ Szerkesztve ]

(#8229) tibcsiworld válasza villifog (#8225) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Én minden új aksit, mielőtt beteszem az autóba, feltöltöm. Legutóbb most áprilisban adta meg magát a régi. kb. 7-8 óra volt a teljes töltés. Utána 12.9V-ot mértem rajta.

(#8224) fecke78

Pont most áprilisban ment tönkre az aksim. 12,4V-os volt. Én új korától hetente töltöttem, de a végén csak töltés után volt hajlandó indulni. Azzal elindulni már nem lehetett. A vicc, hogy a telet "simán" bírta.

[ Szerkesztve ]

(#8230) tibcsiworld válasza villifog (#8225) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Én ennyit mértem.

(#8231) villifog válasza tibcsiworld (#8229) üzenetére


villifog
tag

Van egy másik akku is, azt egyéb célra használom, azt is feltöltöttem az (45 Ah-ás).
Annak is van egy külön Ctek töltő (két egyforma van). Annál feltöltés után 13.1 V-ot mértem.
Majd megmérem, mekkora feszültség lesz az új akkuba. Meg akkor rajta hagyom egy 12-14 órát a töltőt.

(#8232) radi8tor válasza _pda_ (#8211) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Nekem úgy rémlik, hogy startstopos autókban van egy pufferkondi is az önindító elektronikáján. Szóval nem csak az akkut ráncigálja. Cserébe van, hogy ez az elektronika megy tönkre benne...

⭐ Stella

(#8233) fecke78


fecke78
senior tag

:D
Csodás Magyarország .
Fenti problémával lementem az aksishoz , elmondom neki mi van , rámér , ő szerinte nem aksi hanem generátor probléma . Elmegyek a szokot szervizemben , ott nyista időpont augusztusig . de ránéz , rámér , szerinte is generátor , ad egy cimet , odamegyek , mondja a faszi , ők nem szerelnek ki ha odaviszem , akkor ad másikat , ad ő is egy gyorsszerviz címet menjek oda ott ha ráérnek kiszedik . Odamegyek 4 autó várakozik . Elengedtem a kérdést . hazafelé google autóvillamoság , elmegyek szaki mér, nézi , szerinte jó a generátor , szerinte aksi . Agyvérzés kerülget , hétfőn mennék nyaralni , de lehet nem lesz ebből semmi sem :(
Aksis bolt rendes volt , mondta hadjam ott lemeritik-feltőltik tesztelik , holnapra kiderül . de ha generátor szar akkor szivás mert az nem lesz meg hip hop . :W

(#8234) radi8tor válasza fecke78 (#8233) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Én ide vittem el pánikszerűen amikor megszűnt a töltés a kocsiban. Volt nekik felújított raktáron, ki is cserélték 2 órán belül. Ami az enyémbe volt beszámították az árba.
[link]
https://www.oninditogenerator.hu/
Hívd fel őket, feltéve ha most járóképes a kocsid.

⭐ Stella

(#8235) fecke78 válasza radi8tor (#8234) üzenetére


fecke78
senior tag

köszi !
Autót vitted oda , vagy a kiszerelt generátort ?
Autó még jároképes , csak most derül ki , hogy aksi vagy generátor ...

(#8236) fecke78 válasza fecke78 (#8235) üzenetére


fecke78
senior tag

közben felhivtam őket , pár utcával arrébb van a partner szervizük ott kiszedik , elklatyogok , és majd meglátjuk mit mond az aksis , ha generátor , akkor hétfőn ott kezdek reggel

(#8237) radi8tor válasza fecke78 (#8235) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Autót, megálltam a parkolóban velük szemben és kicserélték. De akkor már lehet nem szerelik ki ők maguk...

[ Szerkesztve ]

⭐ Stella

(#8238) fecke78 válasza radi8tor (#8237) üzenetére


fecke78
senior tag

igen nekem egy pár utcával arrébb lévő szervizt mondtak , valami jogszabályi változás van , azt hiszem , és már nem lehet ot helyben szerelni ...

(#8239) fecke78


fecke78
senior tag

Nem emlékszel drága volt ?

(#8240) radi8tor válasza fecke78 (#8239) üzenetére


radi8tor
MODERÁTOR

Hát kérdezd tőlük meg mennyi most, én régebben voltam azóta az árak már ugye más ligában vannak.
Tudnak árat mondani (mert ugye nem javítják neked hanem cserélik).

⭐ Stella

(#8241) tibcsiworld válasza fecke78 (#8233) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

5-6 éve szintén zenész. Elvittem akkushoz, rámért, azt mondta, először generátor. Elvittem szervizbe, egy vagyonért cseréltek generátort, meg akkut is egy vagyonért. Hazaviszem, (közben beszereztem egy 7-800ft-os multimétert) rámérek, és xar. Hívom a szervizt, hogy ez nem jó! Visszavittem, és valami 300ft-os testkábel volt elrozsdásodva! Kérdezem, akkor nem is kellett volna generátort cserélni? Azt mondja, hát, ezt most már nem tudjuk megmondani!

Nah azóta engem ott többet nem láttak! Ez Felvidék, azaz szlovákia! Van gond mindenhol! :(

(#8242) villifog válasza tibcsiworld (#8230) üzenetére


villifog
tag

Megjött az új akku, én is rögtön megmértem.
12.7 V-ot mértem. már rajta van a Ctek töltőn.
Csak a benti töltőn kellett fejet cserélnem, mert mind a két töltőn a fej (ugyan nem gyári szivargyújtó dugós), szivargyújtósra van megcsinálva. Én az autónál sem nyitom fel soha a motorháztetőt, hanem a szivargyújtó aljazatról megy a töltés.

(#8243) fecke78


fecke78
senior tag

Letesztelték az aksit , rossz volt , exide helyet KRAFTMANN 12V 77Ah 780A került bele .
ctek töltöhőz vettem egy ilyet azt is visszarakom

(#8244) villifog


villifog
tag

Most néztem, hogy csere idejére rajta lehetne hagyni a Ctek töltőt, a szivargyújtóra kötve.
Akkor ez is jó megoldás lehetne?
Próbálta már valaki?

[link].

"CTEK SZIVARGYÚJTÓ KIEGÉSZÍTŐ "APA"

CTEK szivargyújtó csatlakozó segítségével , az aljazaton keresztül tölthető az akkumulátor, illetve feszültség alatt tarthatja az autóját, miközben akkumulátort cserél, így biztosítva , hogy minden beállítás megmaradjon."

Akkor ezzel a megoldással meg tudnám oldani?

(#8245) _pda_ válasza radi8tor (#8232) üzenetére


_pda_
tag

Van olyan is de nem ez.
Majd még kitalálom, mi legyen a végső megoldás.
Lehet, h a Cavinton is elég :)

(#8246) Brogyi


Brogyi
senior tag

Egy kis információ a bátraknak, és a kisérletező kedvűeknek. [link]

(#8247) _pda_ válasza Brogyi (#8246) üzenetére


_pda_
tag

Van a piacon olyan töltő, amely megfelel ezeknek a paramétereknek?

(#8248) Brogyi válasza _pda_ (#8247) üzenetére


Brogyi
senior tag


Itt jól látszik, hogy a példának beállított 100Ah-s akksinak helyből 10A töltést állít, de azt még módosíthatod.
Rövid válasz ezek alapján: igen van, csak nehezen elérhető Mon. Egy fiatal mikrokontrolleres titán tud ilyet gyártani. Szóval nem olcsó.

[ Szerkesztve ]

(#8249) Laybee válasza Brogyi (#8248) üzenetére


Laybee
őstag

Gyárilag milyen töltő tud ilyet? Régebben Youtubon egy orosz töltőnél láttam ilyet.

(#8250) Brogyi válasza Laybee (#8249) üzenetére


Brogyi
senior tag

Az lesz, csak ez angol nyelven beszél. :D

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.