Hirdetés

2024. június 26., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#6901) pjen válasza Brogyi (#6900) üzenetére


pjen
félisten

Fene tudja.Régebbi Skodákban a hátsó ülés mögött sima ó :) lom aksi van.

(#6902) BélaBá


BélaBá
friss újonc

Kérdezném ki tudja hogy a 2015 utáni suzuki akkumulátorok melyik technológiát rejtenek. Adatok szerint EFB lenne de inkább én felitatott
elektrolit. gyanakszom. Képet mellékelem. Tip. Exide start-stop 60Ah 540A ind. nincs AGM, EFB, vagy másra utaló jel.A generátor valószínű szabájzott töltésű lehet mert változó de nem megyen 15 V fölé a fed.komp. és mérés szerint sem. Ezért gondolom 14.4 V-os lehet.
Köszönöm.

(#6903) ddsteel


ddsteel
aktív tag

Köszi, mindenkinek, FB fórumon is azt mondták, AGM, csomagtérben van, szóval tuti. Jó, hogy nem kell recond, mert ha jól tudom, a kis akksi lekötése hibridgari-vesztéssel jár, de így akkor erre nincs is szökség és ez jó. Más: ha 10 év múlva esetleg tönkremegy, mehet helyette EFB akksi? Tudom,10 évente nem nagy tétel, de azért 50E a gyári akksi, meg persze lehet, hogy nem 10 év a 10 év. Indítóáramra nincs szükség, de ha jól tudom, az EFB ilyen átmenet, és bírja az emeltebb töltést, mit javasoltok?

(#6904) Brogyi


Brogyi
senior tag

BélaBá
Nem érkezett meg a kép. :)

[ Szerkesztve ]

(#6905) BélaBá


BélaBá
friss újonc

[kép] bocsánat de még nem ismerem a hozzászólás fortélyait igaz kB 2 éve olvasgatom a komm.eket nagyon sok értelmes embertől és hozzászólásból tanultam.
Talán most sikerült.

[ Szerkesztve ]

(#6906) Lauda válasza BélaBá (#6905) üzenetére


Lauda
félisten

.

[ Szerkesztve ]

(#6907) tibcsiworld válasza pjen (#6901) üzenetére


tibcsiworld
aktív tag

Nekünk is volt skoda 120slx. De azt már közel 40 éve gyártották! Emlékszem is, egyszer túltöltött az autó, a vater kereste is, miért van olyan savszag bent! Aztán rájött! :)

[ Szerkesztve ]

(#6908) Brogyi válasza BélaBá (#6905) üzenetére


Brogyi
senior tag

Ez egy gyári akksi. AGM-nek írják. Esztergomi társulat ezt rakja bele. Az új swift-ben van EFB. Az valami Yuasa clone, de a nevét nem látni rajta.
Ha még maradt kétely akkor vedd ki, és azonnal fogod érzni amikor a kezedben van. :D

(#6909) BélaBá válasza Brogyi (#6908) üzenetére


BélaBá
friss újonc

Köszönöm, nem nyugtattál meg, de nem is vagyok ideges miatta!!!!
Szerencsém van hogy pont veled futottam össze a blogon belül, aktív is vagy és a régebbi hozzá szólásaid alapján is látható hogy értesz ehhez a területhez. Azért ide írom a választ, hogy ha más suzuki vitarás.. vagy hasonló de nem egyértelműen beazonositható akkumulátorral találkozik figyeljen oda. Kérdésem a következő... ha AGM tip. akkor a blogból tanultak szerint ha üresj.kapocsfesz 13 V 100% feltöltött ha 12.6--12.8 V között már csak 75 % ha 12.4--12.6V akkor csak 50 % elvileg itt már szulfásodozni kezd?
Mivel a kocsi generátora ezt a típusú akkumulátort szerintem nem tudja teljesen feltölteni, ezért az akkumulátor élettartam szempontjából szükséges időközönként ellenőrizni és ha kell utántölteni.
Nos tudom ez lehet hogy egy másik topikba illik mert kocsi típus függő a jelenség.
Két töltővel töltöttem eddig (mivel nem tudtam az akkumulátor milyen gyártás technológiahoz tartozik) CTEK start-stop és CTEK MXS 5.0 típusokkal. A töltők tökéletesen tudták a rájuk előirt ciklusokat a megfelelő feszültség színtekkel. Az automatikus hőfok kompenzálást is beleértve.
Bocsánat de be kell fejeznem. A viszont Írásra. :)

(#6910) adriankoooo


adriankoooo
senior tag

AGM feszültség táblázat. Mindenhol mást írtak, megkérdeztem a Vartát:

Mennyit szabad esnie a feszültségnek egy hónap alatt, ha nincs használva a kocsi?

(#6911) DigitXT válasza adriankoooo (#6910) üzenetére


DigitXT
félisten

Mennyit szabad esnie a feszültségnek egy hónap alatt
Ez attól függ mekkora az akku, és mekkora a kocsi készenléti fogyasztása.:)

(#6912) molnarpeter válasza BélaBá (#6909) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Magasabb töltő feszültséget- áramot és mélyebb merítést viselnek el az AGM és EFB akkuk. Az AGM strapabíróbb, az EFB olcsóbb. Az autó akkor tölt, amikor tud, illetve amikor hatékonyan tudja megoldani, így köztes állapotban van általában az akku, hogy pl fékezéskor legyen hová tölteni, aztán vissza is meríti :)

[ Szerkesztve ]

(#6913) sparta2


sparta2
tag

Sziasztok!
Csak érdekességképp írom, hogy egy másfél éves Ford Focus (Start/Stopp) EFB-s akkumulátora nyugalmi állapotban soha nem volt 12,2-12,3 V felett és 1000 km megtétele után egy nappal sem volt több benne. 3 hét téli állás után pedig 11,6-11,7 V volt a kapocsfeszültség. Ezzel együtt pöccre indult, csak nem állt le magától a következő 60-80 km alatt. A lenti táblázat szerint halottnak kellene lennie.

(#6914) molnarpeter válasza pjen (#6901) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

A gond, hogy borulva kifolyik a sav :)

(#6915) Brogyi válasza sparta2 (#6913) üzenetére


Brogyi
senior tag

Írni akartam róla tegnap, a Ford rendszere egész más. Ha a specifikált akksi van benne akkor az működik.
Abba a legnagyobb hiba ha más fajta akksit teszel bele. Nincs mese meg kell venni a bele való darabot.
Esteleg ha nem ismernéd olvasd el [ezt]. :)

(#6916) sparta2 válasza Brogyi (#6915) üzenetére


sparta2
tag

Köszi! :R

(#6917) olasz61 válasza Brogyi (#6915) üzenetére


olasz61
tag

Ezek az aksik jók Ford Focus mk2 1.6 benzineshez?
Varta Silver Dynamic
Exide Premium
Bosch S4 S5

(#6918) Brogyi válasza olasz61 (#6917) üzenetére


Brogyi
senior tag

Nézzük a példádat.
Varta Silver Dynamic
Ebből szerintem nem derül ki, hogy milyen fajta, mert "Silver"-ből találtam AGM-t is. Szinte biztos vagyok benne, hogy nem ezeket kellene nézni. A Varta ajánlása a "Blue"-tól fölfelé.
Ha nekem kellene választani akkor EFB, vagy AGM-t néznék. Mivel ezek nem olyan olcsók, így már a gyári is szóba jöhet.
Végül a Ford fórumon igazi tapasztalatokat is kaphatsz. Rossz választás esetén kb. 1 év élettartam is kijöhet.
Kérdezz meg mást is, főleg akinek van Ford-ja.

(#6919) Huawei válasza olasz61 (#6917) üzenetére


Huawei
tag

Nekem is Ford Focusom van (mk2 1.6 Ti-VCT). Én Exide Premiuot vettem bele (EA612). Gyári szám alapján calciumos aksi kell az enyémbe. Szerintem a Tiedbe is. Jelenleg másfél éves, hát remélem azért bírni fogja egy darabig, de majd kiderül.

(#6920) molnarpeter válasza Huawei (#6919) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szerintem is az az éra, mikor silver calcium kellett.

(#6921) Inhouse válasza Huawei (#6919) üzenetére


Inhouse
őstag

A Ca nem akkora dobás, a sima mezítlábasok is azok már, elvétve van nem Ca ötvözésű. Ráadásul ezekből is inkább a Ca-Ca a divat. Egyébként ezek nem erősebbek a normálnál. A magasabb hőmérsékleten bekövetkező párolgással szemben ellenállóbbak, illetve kisebb az önkisülésük és ennyi.
Egyébként majd minden gyártó kitalál már egy 3 betűs rövidítést, a JP-Akku a Gold akkujaira SMF (Strong Frame Technology)-t ír.

Üdv Inhouse

(#6922) Brogyi válasza Inhouse (#6921) üzenetére


Brogyi
senior tag

"elvétve van nem Ca ötvözésű"
Végre egy megerősítés. :D

(#6923) troll81


troll81
addikt

sziasztok valaki épített e ilyenből bármit is? [link]

(#6924) Inhouse válasza troll81 (#6923) üzenetére


Inhouse
őstag

Aztaaaa...3000F? Ez majdnem olyannak tűnik, mint a 2milliómAh-s power bank.

Üdv Inhouse

(#6925) troll81 válasza Inhouse (#6924) üzenetére


troll81
addikt

Építkezés lenne belőle de meg folyamatosan az info be szerzese. 2.7 v es 5 vagy 6 db raknek össze aku mellé erősítő elé mert az akut nagyon meg rángatja az erősítő pack. :D :DDD

(#6926) SZIGMA válasza troll81 (#6925) üzenetére


SZIGMA
aktív tag

Szia!

Nem lenne olcsóbb egy kimondottan autóhifi kondenzátor? Azon van szabályzóelektronika is.
Arról nem is beszélve, hogy azok csak 1-2 F értékűek, 3000 F-nál már problémás lehet a töltés-kisütés.

(1db ilyen szuperkondi árából kijönne egy másik akku egy kondival, bár a generátor még kérdéses, hogy bírná.)

Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!

(#6927) troll81 válasza SZIGMA (#6926) üzenetére


troll81
addikt

szia 400 A biztositék van az erősitőhöz. 6kw kb 1 ohm. ebből jelenleg 1 fut de 2 fog.ehhez van bent 2 plusz 100 ah aku. járó motornál uj generátoral be esik a fesz 12.6 ig és alá.
ebből láttam 2 blockot és azokat huzza az erősítő. ilyen cél lenne :R

(#6928) Inhouse válasza troll81 (#6927) üzenetére


Inhouse
őstag

Ez valami hangnyomás autó? Raknál fel képeket?
A töltés kisütés már a 0,5-1F-nál is procedúra, nem lehet simán rákötni.
Ennyi pénzből lehetne egy másik akku is az erősítők mellett, nem? Esetleg még egy generátor...

[ Szerkesztve ]

Üdv Inhouse

(#6929) troll81 válasza Inhouse (#6928) üzenetére


troll81
addikt

nem semmi hangnyomas... csak zenei átlag tegnap mértük 145 db... ma holnap bontom átalakul 150 felett szeretnék zenélni :D
Ennyi pénzből lehetne egy másik akku is az erősítők mellett, nem? Esetleg még egy generátor... persze lehetne csak ne lenne 30 kg egy aku 30 kg egy erősitő meg a subok meg a láda meg a többi :DDD

(#6930) pjen válasza troll81 (#6929) üzenetére


pjen
félisten

Mit csináltok ezzel.Kimentek valahová többen,és megnázitek kinek szól hangosabban?Gondolom menet közben picit lehalkítod. :)

(#6931) troll81 válasza pjen (#6930) üzenetére


troll81
addikt

En speciel hallgatom ennyi sajat szorakozasra épül hobby eletforma lassan. 150+al is lehet autózni :R

(#6932) Inhouse válasza troll81 (#6931) üzenetére


Inhouse
őstag

Azt azért te is tudod, hogy ez így nem kerek. Sem a fülednek nem jó, sőt igazából a szerveidnek sem, sem nem látod a tükörben a mögötted jövőt, de még ki tudja mi mindent zavar. Menet közben egy ilyen nem normális. Hangnyomás versenyen pár s-ig nyomják az álló autóban, adott határig bentről fülvédőben, afelett csak kívülről.
Ha nem vagy még halláskárosodott, majd leszel. Ami a te dolgod lenne valamennyire, de egy ilyen körülmények között vezetett autóval a közlekedésben az már más tészta. :Y
Mondjuk a 6kW is elég fura azért...12,6V*400A az kb. 5kW, ami még mindig elképesztően feleslegesen sok, akármennyire is szereted. 400A egy dízel autó indítózási áramának az első főtengely átfordulásig tartó csúcsa pár tizedmásodpercre.

Üdv Inhouse

(#6933) troll81 válasza Inhouse (#6932) üzenetére


troll81
addikt

440 ra kellene bitzositekolni 30 hz tobb aram fogy mint 40hz en. Jelenleg 38 körül re epitem át.

Felelősen barmi használható barhol

(#6934) Inhouse válasza troll81 (#6933) üzenetére


Inhouse
őstag

Felelősen barmi használható barhol
Hát ez az... ne legyenek kétségeid, hogy ez nem az. Nekem is volt anno dübögős autóm, egész jó volt, hangos is volt, az is sok volt. Jártunk hangnyomás versenyre is, meg kiállításra is, még versenyeztünk is, meg díjat is nyertünk egy barátommal...aztán kinőttük. Bár sehol nem voltunk a kW-októl. Lett családunk, felelősségérzetünk...de ilyen túlzásokba még akkoriban sem estünk. Sajnálom, hogy így csinálod, nem értek egyet.

Üdv Inhouse

(#6935) troll81 válasza Inhouse (#6934) üzenetére


troll81
addikt

Persze lehet en a napi szinten alkeszeket nem értem meg akik masnaposan balesetet csinalnak..... Például.

Nem napi hasznaltban lévő auto
Vezetve normalisan zenélnek.
4. Hónapos a kisfiam es 4x is meg lesz.
Hobby csak. Ennyi. Nem spl autó... Zenei. :R

(#6936) Inhouse válasza troll81 (#6935) üzenetére


Inhouse
őstag

Na, akkor meg ne túlozz, 6kW, meg 150dB menet közben az minden, csak nem zenei... :R
Egy barátom vett anno 2db Mac Absolute 300-at, valami hozzávaló erősítővel. Betettük az autójába egy zenére méretezett dupla ládába. Másnap jött, hogy vegyük ki az egyiket, mert folyik a füle, szarul van és fáj a feje. A ládát kettévágtuk, azóta van egy jó kis hangszóróm és őrzöm.
A másik meg berakatott a szomszéd városban 2db 30cm-es Cerwin Vega-t, mire hazaért alig tudott kiszállni a kocsiból nem állt a lábán. Ő is kiszereltette másnap. Nem játék ez.
Ja, kérdeztük, hogy miért nem hallgatjátok halkabban? Azt nem lehet, amikor fel lehet tekerni, úgysem állod meg.

[ Szerkesztve ]

Üdv Inhouse

(#6937) csiga8 válasza Inhouse (#6936) üzenetére


csiga8
senior tag

Pedig akkor jó a cucc, ha halkan is szépen, tisztán szól. Hétköznapi használatra az az ideális.

Néha nekem is hangosabbra van állítva, amikor jó kis dühöngős zene megy a rádióban, vagy ahhoz van kedvem. Néha, és azért messze nem ekkora teljesítménnyel.

(#6938) troll81 válasza Inhouse (#6936) üzenetére


troll81
addikt

Nem jelenleg 0.5 ohmra kotve zenélek ekkor tudom kihasználni az erősítőt 30 hz 1 ohm egy db 5kw erősítő mozgatja. Ha Keves lenne akkor van ra egy d8 s is attol h ezt tudja az auto nem kell hülyének lenni. A felhasználón múlik minden. Sima 2 db 15 colos zenei mely hangszóró van bent 203 literben. 35 38 hz portal. Miert sok ha rendeltetesszeruen hasznalom :F :R

[ Szerkesztve ]

(#6939) troll81 válasza Inhouse (#6936) üzenetére


troll81
addikt

Meg szobában a masik szett van a kocsiban ez lesz az utód. Épített 15 subwoofer kerül be. Jelenleg 2 ground zero fut nem épített. [kép] [kép]

(#6940) Inhouse válasza troll81 (#6939) üzenetére


Inhouse
őstag

Durva, ezekhez kell kakaó a full teljesítményhez, de az meg gyilkos. Ehhez én már nem értek, hogy jók lennének-e azok a kondik. Amúgy azt mondanám, hogy valószínű. Nem tudsz kipróbálni előtte egy sima autós 1-2F-os kondit?

Üdv Inhouse

(#6941) troll81 válasza Inhouse (#6940) üzenetére


troll81
addikt

Szerintem felesleges anno 600 RMS körül jó kb a 2 farad. Itt már min.50 től ajánlottak.de sokan ezeket a kis cellakbol épített pacokat használják... Utana járás nehézkes... Én csak zenét hallgatok :)

Itt az spl teljesítmény e.

1 Ohm RMS Power @ 12.0V1 x 5100W (THD <1%)2 Ohm RMS Power @ 14.4V1 x 4100W (THD <1%)1 Ohm RMS Power @ 14.4V1 x 7400W (THD <1%)

[ Szerkesztve ]

(#6942) Inhouse válasza troll81 (#6941) üzenetére


Inhouse
őstag

Atyaég, akkor ez valóban egy másik liga. Te Paks-nál is nagyfogyasztónak számítasz.

Üdv Inhouse

(#6943) pjen válasza troll81 (#6941) üzenetére


pjen
félisten

A THD azért nem sokat jelent,hiszen szinte sosem halgatsz 1 Khz szinusz jelet.Egy 4:1 arányú intermodulációs tórzítás mérés már mondana valamit.Melóztam zajos környezetben,85dB felett elő írták a fül védőt. :)

(#6944) troll81 válasza pjen (#6943) üzenetére


troll81
addikt

:R köszönöm még nem tartok ott 144.6db a zenei átlag jelenleg igyekszem javítani rajta :)

(#6945) tornas válasza troll81 (#6944) üzenetére


tornas
őstag

Ezt csak úgy itt hagynám: [link] . Kisfiadra is való tekintettel én a helyedben használnám azt a fülvédőt 90 dB felett. És ezt csak a füledet menti meg... Óvatosan azzal a nagy hangerővel, mert erek pattanhatnak el bárhol a vibráció miatt és az aneurizma sem kizárt. Egyébként milyen muzsikával próbálod le ilyenkor? Vagy többféle műfaj (komolyzene, rock stb.) is terítékre kerül?

[ Szerkesztve ]

"Az oroszlánbőr alól is kilátszik a szamárnak a füle."

(#6946) troll81 válasza tornas (#6945) üzenetére


troll81
addikt

vegyesen hallgatok zenét.. általában minden evő vagyok.... komolyzene jöhet rock kizárt... mostanság rap hiphap :) simán vállalható a 150 db :R

(#6947) pjen válasza troll81 (#6946) üzenetére


pjen
félisten

Igy van.mivel egyre süketebb leszel,egyre kevésbé zavar.
Egyébként kérdezzél meg egy fúlészt.

(#6948) DigitXT válasza pjen (#6947) üzenetére


DigitXT
félisten

Viccen kívül nekem is ez volt a gondolatom, hogy miért is kell egyre erősebb cucc
abba a kocsiba. Csak nem azért, mert egyre kevésbé hallja, így csökken a hatás?

(#6949) Inhouse válasza troll81 (#6946) üzenetére


Inhouse
őstag

Nem. Nem vállalható. Legalább a gyerek mellett ne bömböltesd.
A 150dB az egy repülőgép sugárhajtóműve 30 méterről és többször hangosabb, mint egy pisztolylövés 1m-en belül. Ezek mind mocskos hangosak. Csak amíg egy lövésnél cseng a füled pár percig és utána regenerálódsz (ha nem szakadt ki a dobhártyád), addig a folyamatos ilyen hangos zene szépen megeszi a hallórendszered. De 150dB-nél már mindened rezeg, minden mást is, a szerveid is. Minél lejjebb mész a frekivel annál rosszabb, egyre közelebb lesz a belső szerveid ritmusához. Mégis csak gáz ez így...nem is értelek... :(

Üdv Inhouse

(#6950) troll81 válasza Inhouse (#6949) üzenetére


troll81
addikt

Nem napi hasznaltban lévő auto csak az enyém én utazom benne egyedül... de már irtam :R
nem vagyok fogyatékos a csaladi autó normális gyári xar hifi de oda az elegendő :R

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.