- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Szellem.: Felfedezés a Gamer egerek világában: Az én egérkalandom.
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
ati2
őstag
válasz
Balázs0916 #6398 üzenetére
A 7A-es illik a 70Ah-es aksihoz, de nyugodtan lehet a kisebb is, csak töltési időben lesz különbség.
Elvileg ezek is csak 80%-os töltöttségig tolják a megadott amperrel, felette kb egyformán lassúak.Ha olcsóbban akarsz hasonlót: [Einhell CC-BC 6M]
-
-
DigitXT
félisten
Be akartam írni, hogy frissült a CTEK Battery Sense alkalmazása, és sokkal jobb
lett, mert már külön grafikont rajzol a mért hőmérsékletnek (a kis időjárásállomás),
megvan a hagyományos számított töltöttség érték (úgy mint eddig), de választható
a konkrét akkufesz grafikon is! Igaz, az utóbbinál kicsit elbaszarintották a grafikont
olvashatóság szempontjából, mivel egy 10-15V-os tartomány mondott volna vmit, a
0-25V-on (LOL) szinte semmi nem látszott. Erre mi történt? Bug fix: tegnap frissült!
És vissza az egész. Eltűnt a háromféle grafikon, maradt a százalék... Kösz CTEK! -
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Mitől alakulhat ki szulfátréteg az akku + sarujánál? Legutoljára 2 hete néztem a motortérben akkor nem volt semmi, most elég szépen kivirágzott.
Akku Varta Blue Dynamic, nincs egy éves, saruk és testkábelek kb 2 hónapja lettek felcsiszolva. -
Inhouse
őstag
válasz
molnarpeter #6388 üzenetére
Ha rövidzár védelem működött, akár életképes is lehet. A biztosítékot elvileg mindegy melyikre rakod, mindkettőn ugyanaz az áram folyik, de inkább a pluszra és a csipesz közelébe. Így bárhol törik meg a szigetelés a töltő felé, megvédi a hasonló esetektől. Egy másik töltő kapcsán már írtam erről én is. A gyártók által elkövetett "törésgátlók" törik meg a vezetékeket a legjobban.
Régen még tudták, hogyan is kell ezt megoldani.
-
SZIGMA
aktív tag
válasz
molnarpeter #6391 üzenetére
Szia!
Ha nekiállsz,akkor érdemes a két kábelt külön kivezetni illetve a képeken nem látom, hogy a primer körben van-e biztosíték, oda is kellene.
A traktorban hány amperórás akku van?(Előzőleg már írták, hogy nem biztos, hogy megéri ezzel foglalkozni.)
-
molnarpeter
nagyúr
igazából egy új Aldi-Lidl-Penny töltő esetén kb első lenne szétmaszekolni a kábelt (normális vezeték és plusz biztosíték), szóval még nem mondtam le róla. Ha ezt nem sikerül megmenteni, akkor viszont egy C-TEK is opció volna, akkor meg már fix csatlakozót is kéne a gépekbe építeni, stb.
-
válasz
molnarpeter #6388 üzenetére
Én nem szórakoznék egy 5 ezer forintos töltőn, dobnám ki.
-
molnarpeter
nagyúr
Korábbi zárlat és leégett akku történet képei: [link]
Minden jel arra mutat, hogy a kábel tőben megtört, és ott érhettek össze a szálak, ezzel rövidre zárva az akkut. Valószínű a felcsévélést nem bírta a rideg szigetelés.
Próbáltam a NYÁK-ot is fotózni. A kérdésem az lenne, hogy - az esztétikai problémákat leszámítva - új vezetékkel és csipeszekkel elviekben működhet tovább, nemde? (Jobban bíznék egy minőségibb kábelben, amihez pluszban még tennék be biztosítékot is). Csipesz biztosítékot melyik szálra érdemes tenni, esetleg lényegtelen? Pozitívra gondoltam
-
SZIGMA
aktív tag
válasz
kinter1979 #6386 üzenetére
-
kinter1979
újonc
Üdv! Auto XS MD13323 töltőt próbálok helyrehozni. A primer oldal elszállt. Már működik, de nem teljesen úgy ahogy kellene. A 0.8A az oké, de a 3.8A helyett csak 1.8-al tölt, eléri a 14.2-14.3 Voltot, de nem kapcsol át fenntartó töltésre. Halkan sziszeg is akku nélkül, töltés közben meg mintha kattogna a zárlatvédelem. Több akkuval próbáltam, nem ez a gond. Elkók cserélve, ellenállások kimérve. Elakadtam.
A primer oldalon az R9 és R11 ellenállás értékét meg tudja valaki mondani? Köszönöm előre is.
-
aicon
senior tag
6,5 éves Exide premium (EA770) lassan kezdi megadni magát, reggelente kicsit nehezebben forgatja meg a 6 hengert, a kocsi már csak 12,2-12.5V-ig tudja feltölteni, míg egy Lildlis töltővel még fel tudom tölteni 12.8 V-ra, ami persze egy idő után leesik 12.5 V-ra kiszerelt állapotban. Érdekes...
Kocsi töltése rendben, lemérettem, lehet kevés neki a 2x15Km a feltöltéshez.
Gondolom ennyi év után kiszolgálta magát, újat kér -
csiga8
senior tag
Egy éves akku 3 napig 0V volt, mert utána lett csak 6V, hogy kiszedted. ( szerintem) A fiatal kora miatt én nem adnám fel, és egyszerű (fényszóró) izzós merítést végrehajtanék, ( kb 11V-ig). Közelebb állnál a valóság feltérképezéséhez, és lehet nem csak a nyarat bírnád ki vele.
(Ha lenne kapacitás mérés + terhelő villás mérés, az lenne az igazi)
.
-
ati2
őstag
Lehet nem az neve. De teljes töltés után rögtön 12,7V-14,4V között van az aksi, amíg nem raksz rá terhelést, vagy 1-2 nap nem telt el. Terhelés után kellene elvileg mérni feszt, de szerintem az esetemben mindegy volt, mert magától is drasztikusan lemerült 0-ra előtte, valószínű cellazárlat miatt. 1 éves az aksi, idáig nem volt lemerítve, csak most a világítással, lehet túlélte annyira, hogy még az első hidegig kibírja, annyi nekem meg elég.
-
ati2
őstag
válasz
Inhouse #6376 üzenetére
Még rajta volt a felületi feszültség, nincs rajta semmilyen fogyasztó 24 óra alatt tuti leesik magától is 12,8V-ra.
Csak terhelés nélkül teszteltem most töltés után 12 órával, hogy eldobja-e megint a töltést 12,7V alá. Előtte 24h alatt lesett 6V-ral. Addig vissza sem megy a kocsiba, amíg nem tartja meg a feszt.
Az ampert felvette, mert elég sokáig töltődött. -
bwoay
nagyúr
szerintem a különbség itt nem a töltés karakterisztikájában, vagy a töltőáram erősségében/feszültségében található, hanem a manual szövegezésében. de Brogyi egyszer már leírta, hogy miként érdemes eljárni.
ati2:
14 óra töltés után másnap 6V?
akkor szvsz már kiderült, hogy kuka. -
vlevi
nagyúr
Közben feltúrtam a lomos szekrényt, és megtaláltam a töltő dobozát, benne a használati útmutatóval. Ugyanaz a 2054-es típusúhoz tartozó leírás van benne.
Ezek szerint ezzel nem tudom majd tölteni a motorom akksiját.
Háát, akkor kénytelen leszek megvárni a Lidl akciót, ezt meg feltenni valahol apróra... -
ati2
őstag
Sziasztok!
Lenne egy 1 éves 77Ah-s aksi, ami lemerült 6V-ra (3 napig rajta maradta a világítás). Számlája nincs meg sajnos, a nyarat még jó lenne, ha kibírná.
Az első feltölés kb 80%-ig ment idő hiányában (kb 14 óra) egy Einhell CC-BC 6 M-el, de másnapra megint 6V maradt benne.
Hányszor érdemes feltölteni, hogy kiderüljön, hogy kuka-e az aksi? Vagy érdemes napokig rajta hagyni a töltőn? -
vlevi
nagyúr
"A motoromban a leírás szerint 9,1 Ah VRLA akksi van"
Erre én is kíváncsi leszek majd a jövőben (Tracer900-am van).
Az én Aldi-s töltőm pontos típusa CPL 2057, sajnos a papírjai már nincsenek meg, így nem tudom, alkalmas-e VRLA akksi töltésére.
A legutóbbi Aldi-s töltő, amit febuárban akcióztak, [link] MD 18559 típusú, és annak a kézikönyvében szerepel, hogy "valamint AGM-akkumuláto-
rok feltöltésére és fenntartó töltésére alkalmas:
− 6 voltos: 1,2 Ah – 14 Ah kapacitás
− 12 voltos: 1,2 Ah – 120 Ah kapacitás"Sajnos annak a töltőnek, ami formára hasonlít az enyémre ( [link] ), nincs letölthető útmutatója, pedig valószínű ez lenne az, ami nekem van, mert a 2016.10-i akcióban a CPL 2054-t árulták, és annak a kézikönyvében nem szerepel az AGM, csak az, hogy "Elemtípus: ólmos akkumulátor elektrolit oldattal, ólmos
akkumulátor elektrolit zselével" -
bwoay
nagyúr
-
ronda
aktív tag
Megnyugtatóbb tudás hiányában Brogyi (#6344) válaszában leírtak lesznek betartva.
És igen, elvesztem a részletekben. Értem én a választ is, csak elvárnám, hogy a hülyék számára (ez esetben én) is írják le abban a leírásban egyértelműen.
Köszi mindenkinek aki időt szánt rám. -
csiga8
senior tag
Lehet rosszul emlékszem, de mintha már tanácsolták volna, hogy töltsd fel az mkp-s kis akku programmal, majd utána válts át a hideg idő programra.
A feltöltött akkut már nem fogja nagy árammal tolni a hideg idő program a töltési karakterisztika miatt.
Ha rosszul emlékszem, és nem mondták, akkor én ezt tudom tanácsolni. -
bwoay
nagyúr
lehet, hogy bazijó töltő a CTEK, de én arról még nem hallottam, hogy felismerné az akku kémiáját, és aszerint állítana be eltérő töltési karakterisztikákat.
az xs 0.8 ráadásul még különböző töltési módokat sem tud, mivel az egy kő egyszerű töltője a CTEK-nek, és pontosan ugyanúgy tölt, mint az mxs 5, amikor kiválasztod utóbbin a kis akkumulátor módot."A kicsibe beleférne Ah alapján, de ott nincs AGM, a "hideg idő program"-nál van AGM, de azt meg 14 Ah-tól javasolja."
nem csak a hideg idő programnál van AGM, hanem a normálnál is, csak szerintem itt már kezdtél elveszni a részletekben. A kis akkumulátor módnál viszont nemhogy AGM-et, de semmi mást sem említ a manual, tehát akkor milyen akkumulátorhoz való ez? semmilyenhez? vagy inkább az összeshez...
Nem arról van szó, hogy Brogyi (vagy bárki) ne értené a kérdés, hanem arról, hogy te nem érted a választ. Vagy inkább nem fogadod el. Ez esetben pedig két lehetőséget látok: ha ennyire sarkalatos kérdés, hogy a töltő használati útmutatója nevesítse az AGM akkumulátort, mint típust, akkor a lelki béke érdekében szerezz be egy xs 0.8-at, hiába nem indokolt.
Vagy tudom ajánlani a Lidl népszerű töltőjét, melynek használati útmutatója a következőket mondja:
Az Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 elektrolit-oldatos (WET), elektrolitot elnyelő szövetes (AGM) vagy zselé-elektrolitos (GEL) technológiát használó 6 V- vagy 12 V ólomakkumulátorok (akkuk) teljes feltöltésére és fenntartó töltésére alkalmas többfokozatú gépjárműakkumulátor-töltő készülék.
Kimeneti feszültség: 6 V / 12 V
Kimeneti áramerősség: 0,8 A / 3,8 A
Akkumulátor-típusok:
12 V ólom-savas akkumulátor 1,2 Ah - 120 Ah
és továbbra is az lenne javasolt, amit Brogyi már a legelső, a kérdésedre adott válaszában írt: ki akksi módban fullra, majd utána nagyobb feszültséggel (hideg idő módban) megmérni a töltőáram erősségét. -
-
ronda
aktív tag
Úgy látom nem érted a kérdést. Vagy ha igen, akkor mond meg léci, hogy a 9,1 Ah-s AGM (VRLA) akksihoz milyen módod állítsak be az MXS 5 töltőn?
A 0.8-as leírásában benne van, hogy 0,8 amperral tölt kicsi AGM akksikat. Olyat mint az enyém.
Az MXS 5 leírásában ez NINCS benne. Az AGM akksikhoz javasolt programja nem az én akksimhoz való.
Az a program amit az MXS 5 a leírásában az AGM akksikhoz javasol, az az enyémnél nagyobb akksikhoz való. Tehát a leírása alapján, az MXS 5 NEM tudja azt amit az XS0.8.Szóval a 9,1 Ah-s AGM (VRLA) akksihoz milyen módod állítsak be az MXS 5 töltőn?
-
Inhouse
őstag
Így, hogy hamar lekezdtétek visszatölteni, a feltöltés után valószínűleg számottevő változás nem mérhető rajta, az eredeti állapothoz képest. Nem szeretik a mélykisütést, 2-3 ilyen és akkor már valószínűleg érezhető lesz a romlás. Az élettartam lehet, hogy rövidül valamennyit.
-
veze
őstag
tegnap este , az egyébként (eddig) jó akkun rajta hagyták a világítást és reggelre lemerült ugy 8 voltig...
délelőtt a lidles (lcd kijelzős) akkutöltő rá lett kapcsolva és elindullt a "revitalising" program, felhozta 10,5 voltra kb és onanntol átkapcsolt "normál" töltés modra és most már 12,8 körül jár...
Mire számíthat a user? Tönkrevágta az akkut vagy várható hogy tartani is fogja a töltöttséget ezután is, ahogy eddig ( mindennap használatban van egyébként az autó) -
-
ronda
aktív tag
(#6346) Brogyi
"Ez nem jó ötlet, mert szerintem ez már benne van a tiedben."(#6347) F1DO
"Persze, az MXS 5-ös tudja amit a 0.8-as, rajta is van a kis akkuk töltésére szánt program - motorkerékpár ikonja.
Az MXS 5-ös 5A-el tölti kezdetben a nagyobb akkukat (pl autóakku) és 0.8A-el a kisebb akkukat (motorkerékpár, jetski, stb)"Ezt én értem, de az alap kérdés még mindig nyitott:
"Az akksi teljesítménye alapján a "kis akku" program lenne jó, viszont a "hideg idő" programhoz írja az AGM akksikat, ami viszont nagyobb teljesítményű akksikhoz való."Az MX 0.8-as 0,8-al tölti az AGM akksikat, ez benne van a leírásában. Tehát ott tuti gyári infó van.
Az MXS 5-nél viszont nem derül ki, hogy melyik módot használjam a kicsi AGM akksihoz, mert a kis akksi programhoz nem írja az AGM módot, ahol meg írja az AGM módot (a hópihés), azt meg minimum 14 Ah-s akksihoz javasolja.Szóval azt szeretném tudni, hogy a 9,1 Ah-s AGM (VRLA) akksihoz milyen módod állítsak be az MXS 5 töltőn?
-
Inhouse
őstag
válasz
pborics87 #6352 üzenetére
118Ah-s akku, C20 (C/20), azaz 118/20=5,9A. Az autós izzók elég jók a célra, mert némileg áramgenerátoros terhelések, nem sima ellenállásként viselkednek. Olyan 70W-nyi izzó kell neked, ez lehet pl. 2db 35W fényszóró izzó párhuzamosan. Az automatikus lekapcsoláshoz építhetsz egy pár darab alkatrészt tartalmazó elektronikát. A Hobbielektronika.hu-n Proli007 követte el, most éppen nem találom a linket, de a kép meg van. Ennél egyszerűbben, olcsóbban nem fog menni.
A munkaakkukon rajta szokott lenni a kapacitás több "mértékegységben" is, C/20, C/10, C/5... -
pborics87
csendes tag
Köszönöm, már kezd tisztulni a kép. Kíváncsi vagyok, úgyhogy rászánnám az időt. Esetleg abban tudnál még segíteni, hogy a 20 h-s mérés hogy néz ki pontosan a gyakorlatban. Az rendben van hogy 20 órán keresztül kisütöm, de mindegy hogy mivel, ez lehet akár egy egyszerű izzó is? Illetve nézelődtem a műszerek között, amivel tudnám mérni az időt, illetve meg is tudja állítani a folyamatot 10,5V-nál, de nem találtam ilyet. Esetleg tudnál dobni egy linket?
-
Brogyi
őstag
válasz
pborics87 #6350 üzenetére
Amit leírtál az nem azonos, és nem helyettesíti a kapacitás mérését. Téves következtetést lehet levonni. Sokszor még a legtöbb "battery tester" se közeliti meg a valóságot, de rövid idő alatt valamit mutat.
Jelenleg nem lehet megmondani melyik akksi van jobb állapotban. A te felhasználásod mellett csak a tárolt töltés mennyisége számít, és nem a nyugalmi feszültség, vagy CCA. Nem hiszem, hogy elrontottad volna az akksidat.
A kapacitás méréséhez nem kell valami nagy műszerezettség. Csak idő kell, amit a mai rohanó világban senki nem vállal be. A kisütés ideje 20h, és utána fel is kell tölteni, és ha már a barátodéval akarod hasonlítani akkor azonos töltőt kell használnotok (bármelyik), és azonos kisütő berendezést. Most nézem az a Forex semmi extra.
A töltési görbe ua. mint a tied. A CH611 lekapcsol egy bizonyos idő után, míg a Forex szerintem tartja a 13,6V az akksin egészen az áramszünetig.
Ez a különbség csak akkor látszik ha sok napig rajta hagyod, de ezek nem befolyásolják a kapacitást lényegesen.
A 20h méréshez még annyit, hogy a használt akksik nem futják le a 20h-t mert kisebb a kapacitásuk. Az-az hamarabb elérik a 10,5V alsó határt. Néhány ezer forint egy LCD-s kinai műszer. Az kiír mindent, és megáll a beállított határnál. Itt egy minta, de ezer féle van:
Új hozzászólás Aktív témák
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat (vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t)
- Mobil flották
- Projektor topic
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Nintendo Switch 2
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új i5-14400F (10 mag/16 szál) +RX 7800 XT 16GB GDDR6 +Új 16-32GB DDR4! GAR/SZÁMLA
- AKCIÓ!!! DDR5 GAMER PC: Új RYZEN 7 8700F + Új RTX 5060 Ti + Új 16-32GB DDR5! GARANCIA/SZÁMLA!
- Razer Book 13 4K+ TOUCH I7 eladó
- HP 2x8 Gb DDR4 2666 Mhz RAM
- Félgép eladó/ Intel i9 9900 / Asus Prime Z390-A / 64GB DDR4 / 500GB Samsung 980 /
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest