Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
sparta2
tag
válasz Grande Ale #6050 üzenetére
Én is erre gondoltam. Köszi!
-
heep
újonc
A kifejezetten start/stop rendszerhez való ctek töltő 3.8 A.
-
troll81
addikt
Optimate 5 6 töltőkkel valakinek tapasztalat velemeny találtam hasznaltban és vennek kiprobalni.
-
olasz61
tag
Lidl-is töltőnél ha teljesen feltöltött az aku az autó jelnek el kell tünni?
-
bwoay
nagyúr
a ctek-ből miért pont a test & charge változat? mert ha a tesz funkció miatt, akkor azt egy olcsó multiméterrel ki tudod váltani (sőt) és a sima mxs 5.0 10 rugóval alacsonyabb ára meg akár más megvilágításba is helyezheti a dilemmát.
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
olasz61
tag
Az ULGD 3.8 A1 kilenc és fél óra töltés után 12.53V-ra töltötte az aksit Motorcraft Calcium Plus 44Ah 440A.
Az aksi nem százas vagy a töltő? -
-
prsq
aktív tag
ULGD 5.0 A1 töltő (Lidl) a 40 Ah-s Varta autóakkut csak motorkerékpár üzemmódban hajlandó tölteni (ami max 14Ah-s kapacitás elméletileg).
(Ha átváltom autóra, kb. kettőt villan a töltés, majd leáll. (kb. 11.x V-on, ami gyorsan esni kezd.)
Ez ugye normális, ha az akku kuka? :-)
(Hirtelen halál-os akku, semmi előjel, tavaly ősszel egyszercsak nem indult, bebikázva igen, mentem vele 15 km-t, aztán másnap megint nem indult. Csere lett. Azóta ott áll, el kéne vinni hulladékudvarba, csak most gondoltam pont jó lesz, rárakni a töltőt, tud-e valamit kezdeni vele.)
-
bwoay
nagyúr
szerintem azt egyszerű megnézni utólag is, mert ahogy tapasztaltam, fullra töltött akksinál ezek a töltők gyorsan végigszaladnak a töltési fázisokon, tehát ha csak 1-2 mp-re is, de elvileg meg fog jelenni a 14.4.
amúgy nekem az 5A-es verzió kb 12 órás töltés után (amit nem követtem végig, mert a közelben sem voltam) 13.31 V-on állapodott meg az akkuval. a multiméter 13.31-et mutat, a töltő 13.3-at, de ugye szereencsétlen csak tized pontossággal jelez, tehát neki a 13.34 is 13.3. elégedettséget érzek
prsq:
várj vele, ez normális, ha a feszültség túl alacsony. ja de amúgy az akku jó eséllyel kuka, igen
ettől függetlenül feltöltheti normál feszültségre, csak terhelésre fog bezuhanni, szóval... esetleg mérhetsz feszültséget cellánként, akkor látod, ha az egyik zárlatos. mármint ha szeretsz bíbelődni reménytelen dolgokkal, mint mondjuk én.[ Szerkesztve ]
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
SZIGMA
aktív tag
válasz olasz61 #6064 üzenetére
Szia!
A másik műszerrel való mérés vagy ebbe friss elemet téve nem rossz ötlet.
A legegyszerűbb viszont,ha a töltőt ráteszed az akkura tölteni és azt méred, ha a töltő és a műszer ugyanazt mutatja, akkor a műszer jónak mondható.
(ezek az olcsó multiméterek tökéletesen megfelelnek a háztartásban előforduló problémák megoldásához, ha valaki laborpontosságot szeretne, az egy másik liga)Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
agyarka
aktív tag
válasz troll81 #6053 üzenetére
Optimate 6 om van 14,3 V a töltési végfeszültsége, és 55W os (azaz max 4,6A rel tölt). Hőmérséklet szenzor miatti feszültség kompenzáció nincs benne ( ami nem hátrány, legalább egyszerűbb a hibaszűrése). A 12 órás ciklusokat hosszúnak tartom.
Strapabíró, bolondbiztos konstrukció. Töltöttem már vele 6 és 120Ah akkut is. Nyaranta használom, télen inkább a 4 esen tartom az autót. A 7 éves akkum teszterrel gyári értékeket mutat.A töltési végfeszültségét inkább a zselés akkukra tervezték, gondolom ezért csinálták meg a Select verziót, amelyiknél nyomógombbal választható az akkunak megfelelő töltési végfeszültség. ( + még van fix táp funkciója).
-
finest
addikt
Srácok, nekem Aldis csodatöltőm van. Valahogy nem megy el a max. 14-15V-ig a töltési feszültség,12,6-ról indulva 13,6V a max, amivel tölti az akksit 10 óra után is. Két éves akksit töltök vele.
A csatlakozáskor végigfut a feszültség tesztelése, de szépen visszaesik 13,xV-ra, és azzal folytatja. A töltő, vagy az akksi a ludas?“Don’t shoot, I’m Globish.”
-
-
troll81
addikt
sziasztok ezt tudnatok e velemenyezni?RSCPR25
-
troll81
addikt
Es lenne meg egy töltő ez lenne 12 A változat. Köszönöm.
-
bwoay
nagyúr
ez igy igaz, illetve csak azota, amiota a ctek kiadta a sima mxs 5.0 "upgrade-elt" valtozatat, ami jol lathatoan kevesbe robusztus, ranezesre egy olcsobban legyarthato verzio, valtozatlan ar mellett. na hat azota van ez a kulonbseg, korabban nem volt elteres a ket modell kozott, csak a teszt funkcio, ami viszont nem er meg 10000 Ft-ot.
tesztelni en mindenkeppen a multimetert javaslom, mert atkapcsolni feszultsegmeresre es megjegyezni 3 jellemzo ertektartomanyt nem egy nagy ordongosseg, viszont egy multimeter meg ezer mas dologra is jol johet. ha nagyon idegenkedsz tole, a Lidl-ben pont most lehet kapni ilyen tesztert kulon, szerintem olyan 3e. Ft lehet, vagy kevesebb, ez is ledekkel kommunikal, legalabb olyan jol hasznalhato "meresre", mint a ctek toltoje, sot, lehet hogy nem csak harom kulonbozo allapotot kepes kijelezni. a ctek test&charge mindettol fuggetlenul jo cucc, most van nalam egy kolcson, tetszik, de ket akkumulator arat nagyon is sokallom erte, plane, hogy a rendszeres hasznalataval sem fogom megduplazni az akkuk elettartamat. szerintem ezt inkabb erzelmi alapon veszi az ember (no offense, ugy en is megvennem), mert bazi jol nez ki, total egyben van, meg a markanev... viszont racionalisan megkozelitva a kerdest: 5000 egy jo tolto a Lidl-ben + 1500 egy multimeter, ha valaki tesztelgetni is akar egy kicsit.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Vettem ma egy Lidl -s töltőt, az újabbat, az ULGD 5.0 A1-t. A kijelzőn az üzemmód az eddigi sorrendhez képest kicsit felcserélődött.
Eddig így nézett ki: 6V - motor - autó - hópiheMost ezen amikor csatlakoztatom a 230V-hoz: motor - autó - hópihe - 6V
Csak a kezelésije az első variációt írja, vagyis hogy az 1-es program a 6V-os mód, illetve a dobozon van a 4 kis piktogram azok is az elsőnek leírt sorrendben vannak.
Viszont a leírás fedlapján van egy fotó a töltőről bekapcsolt állapotban, azon úgy tűnik, hogy a kis autó ikon a 2. helyen van a kijelzőn, vagyis annak a működésnek felel meg amit a kijelzője nekem is mutat.
A régebbi kijelzős LIDL ULGD 3.8 A1 -es még a 6V - motor - autó - hópihe sorrend szerint működik. Illetve volt korábban kijelző nélküli LIDL-s töltőm, az is eszerint a sorrend szerint működött.
Remélhetőleg a leírás nem pontos csak ugye?
Másik: A fent említett régebbi töltőt ha az akkuhoz csatlakoztattam, akkor a második akku sarokra amikor rátettem a csipeszt kicsit szikrázik. Na nem húz ívet, de szikrázik, és ugye ilyenkor még nincs bedugva a 230-ba.
A ma vásárolt újabb LIDL töltő ilyet nem csinál, ilyenkor nem szikrázik. Emlékeim szerint a régebbi kijelző nélküli sem csinálta ezt.
Jól sejtem, hogy az a helyes működés, ha nem szikrázik? -
bwoay
nagyúr
én nem hiszek benne, de nyilván ez nem mérvadó. valamit biztosan csinál, de kétlem, hogy különösebben hatékony lenne. szerintem bármennyit is töltőzik az ember, legjobb esetben 1, talán 2 évet nyer. én legalábbis ennek fényében mérlegelem az árakat. egyébként szívem szerint leadnám az akksimat mondjuk 2 év után egy alapos szulfátmentesítésre olyan helyre, ahol ezt komoly céleszközzel végzik. csak ilyenről nincs tudomásom
embe:
jól sejted, mármint jó, hanem szikrázik, de sok töltő szikrázik. nekem ez az 5A-es Lidl féle is szikrázott egy picit. a CTEK nem csinálta egyszer sem.[ Szerkesztve ]
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
lipido
senior tag
Sziasztok. Segitsegeteket szeretnem kerni (ismet). Adott agy auto akku. Tortent vele, hogy az autoban mar nem igazan funkcionalt megfeleloen. ( hozza kell tennem, nem tudom az eloeletet. Nalam kb 1 eve van, en tolteni nem toltottem). Gyorsan kellett az auto, ezert nem vacakoltam vele, vettem egy masikat. Azota bosch c3-al feltoltottem. Kb 1 hete vettem le a toltorol, kint van a futetlen mobilgarazsban. Jelenleg 12,89 V van benne. Kerdesem az, honnan tudhatnam meg, h kuka-e az akku? Egy gyari, peugeotban levo akkurol van szo, kb 7 eves.
Valaszaitokat elore is koszonom -
lipido
senior tag
-
embe
nagyúr
Szereld be az autóba! Csomagtartóban legyen ott a jó akksi, és egy bikázó kábel. Ha gond lenne, akkor betudnád bikázni.
bwoay Nekem meg pont ez nem szikrázik. Valahol olvastam, lehet pont CTEK töltő leírásban, hogy nem szikrázik. És ezt mint pozitív dolog említették.
[ Szerkesztve ]
-
lipido
senior tag
válasz molnarpeter #6086 üzenetére
Koszonom. Az izzo rakotes hogyan mukodik?
-
-
titán
Nálam ugyan ez a töltő 6v-motor-autó-téli üzemmód a sorrend és szikrázik, mikor a második csatit felcsípteted. A 3.8-as ugyan ilyen.
A dobozon lévő piktogramok sorrendje pedig 6v-autó-motor-hópihe. Amúgy ennek szerintem nincs jelentősége, csak hogy miket tud azokat sorolja ott. Ezek a pikotgramok a kisebbiken is így vannak a dobozon és a valós sorrendje annak is 6v-motor-autó-hópihe.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz troll81 #6079 üzenetére
2 db hasznalaton kivuli power safe akut es rajra hagynam.
Annyit tanácsolnék, hogy akkutöltőt felügyelet nélkül nem javasolt hagyni. Még éjszakára se veszélytelen, ha nincs otthon senki, meg főleg gázos. Egyik ismerősnek egy zárlatos akkutöltő miatt semmisült meg kb mindene. Garázs, autó, értékek, ház stb.
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
Ezért nem értem,mi ez a töltögetési láz.Decemberben mentünk volna asszonnyal valahová.A hatodik teles varta azt mondta nem.Egy tartalék excide akuval elindítóttam az autót.Elmentünk Auchanba,levettem a polcról egy aksit,betettem az autóba és pöcc-röff,már ment is.Ki tudja mióta állt a polcon,senki nem töltögette.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen SSD-t vegyek?
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Xbox tulajok OFF topicja
- Automata kávégépek
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest