- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- bambano: Bambanő háza tája
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
Új hozzászólás Aktív témák
-
veze
őstag
Müködés közben ellenőrizve a kütyü: 14,89 Voltig ment a töltés, aztán átváltott 13,8-ra. Nem sok ez kicsit?
mintha pár tizeddel, felette volna a kelleténél.. Mondjuk 14,5 nél lekapcsol 13,5 ra..
Ha valakit érdekel a töltő ezen verziója itt a linkje
[link]
Van ennél olcsobban is, de azért olyat kaptam ami nem kapcsol át , amikor kész a töltés, ez viszont igen -
agyarka
aktív tag
válasz
geza844 #5095 üzenetére
Pattintsd ki a téglalap alakú műanyag fedelet, talán alatta nyithatóak a dugók.
Az alacsony feszültség miatt nem indul az Akkukraft 12V on. Be kell csapni:
- buta töltővel / dugasztáppal kis áramerősségel tölteni,
- párhuzamba kötni egy 12V os akkuval, ami megemeli a feszültségét aztán mehet rá az Akkukraft.Attól, hogy start-stoppos egy autó, még nem feltétlenül AGM és az akkuja. Szemrebbenés nélküli beletesznek olcsóbbat, a garancia időtartamát csak kibirja. A néhány csere még mindig kevesebbe kerül, mint a sok AGM akku.
-
veze
őstag
válasz
geza844 #5094 üzenetére
szerintem valahol rajta kell hogy legyen ha AGM.
Bár nekem autoban nem AGM van, csak a motorban de azokon megtalálható a matricáján az AGM felirat
[link]
[link]
[link]
Én nem is vennék olyat amin nincs jelöleve ez a tény, mert ferdén van beépítve gyárilag és ha valamit összesavazna, hát az katasztrófa lenne -
geza844
aktív tag
Más. Van egy ilyen régi akkum:
Kb. fél éve cseréltem le az 1.4-es g Astra-ban. Akkukraft nem hajlandó tölteni, mert kicsivel 5V alá csökkent a feszültsége, 6V-osnak ismeri fel, de amint elkezdené tölteni, a feszültség rögtön felugrik 7V körülire, rögtön megáll a töltés, de ekkor visszaesik 5V alá, és igy tovább... az Akkukraft meg kb. másodpercenként 2-t kattan, ami gondolom nem jó neki, ezért gyorsan le is kapcsoltam.
Szóval a lényeg, hogy szeretném ellenőrizni az akku savszintjét, de nem tudom hogyan nyissam ki a cellákat. Leszedtem a matricát, ezt látom:
Hogyan tovább?
Amúgy az akku tetején van valami nézőke (az első képen látszik a "tr" betük felett), de nem tudom mit kell rajta nézni, valami zöld izé látszik benne, de nem tudom értelmezni. -
geza844
aktív tag
Sziasztok!
Ezt az AGM-es 14,7V-ot még nem teljesen értem. Az oké, hogy az Akkukraft töltőmet hópihe állásba tudom kapcsolni, és akkor 14,7V-ig tölt. De honnan tudom, hogy erre kell állitanom? Honnan tudom, hogy AGM akkum van e? Rá lenne irva valahová?
Ez egy 2012-es 2.0 TDCi Ford C-max akkuja:
Ez most AGM?
Vagy csak a start-stoppos autókban van AGM akku? -
csiga8
senior tag
válasz
geza844 #5089 üzenetére
Az amit csinálok, az arra jó, hogy az akku valós állapotát tudom meghatározni. Gyári értékéhez képest mekkora az indítóáram és kapacitás csökkenés. ( nem pontos, de irányadónak elég)
Ha már találkoztál sokat indítózott autó akkuval, akkor hallhattad, hogy néhány hosszabb indítás után hallhatóan lassabban teker az önindító. Ergo ahogy merül az akku, egyre kevesebb áramot tud leadni. Ezt sosem mértem, hogy mennyi az annyi.
Gyárilag is full feltöltött akkuval mérnek indító áramot, ill kapacitást, ahhoz tudok viszonyítani.
Az oszcilloszkóppal nem néztem töltési karakterisztikát. ( az annyira nem is érdekel)
Nem használtam külön sönt ellenállást. A DMC-500-as teszter nekem bőven megfelel.
-
Latency
senior tag
Erről a töltőről lehet tudni valamit? [link]
Kinézetre olyan, mint a többi Ctek klón. -
geza844
aktív tag
válasz
Inhouse #5090 üzenetére
Igen, gondoltam, hogy jelentős eltérések vannak. De azért szerintem modellezhető lenne a dolog. Sőt, ha félvezetővel, mondjuk egy kifejezetten nagyáramú FET-tel oldanánk meg a terhelést, még a csúcsáramokat, és a lecsengéseket is lehetne modellezni szinte valósághűen. Előre készíthetnénk profilokat a különböző típusú motorok indításának szimulálásához. Persze ez mind csak elmélet, mert én gondolkozni nagyon szeretek, de építeni kevésbé
-
Inhouse
őstag
válasz
geza844 #5089 üzenetére
Szia!
Ennyire azért nem egyszerű. Ahogy írtad a járművek indítóárama és annak időtartama is változó, attól függően, hogy dízel, benzines, mekkora a lökettérfogat, milyen az önindító megoldása, milyen hőmérséklet van, első indítás, vagy sokadik, stb. Ráadásul ez sem egy konstans érték, hanem van egy csúcs, és van lecsengése, ahogy átfordult a motor.
Egyébként az átlag 1.4 B kb. egy 160A-s csúccsal beindul. De a dízeleknél még ott van az izzítás is, ez olyan 60-80A is lehet hidegben első indításnál, aztán szépen csökken. Dízel 1.6 indítózás csúcs árama már 300A körüli, egy 2.0D már 350A is lehet. Általában a bele való akku 1,5-2-szer akkora indítóárammal bír, mint amire szükség van egy átlagos indításhoz. Így aztán van tartalék a hidegre és a kisebb hibákra is.
A kapacitásmérést névlegesen C/20-al 20órán át kell bírnia 10,5V-ig. Ha C/10-el nézed nem fog 10 órán át tartani, hamarabb vége lesz, nem egyenesen arányos. Bár van olyan gyártó, aki megadja a C/10-et (is). Sőt van a fix 25A-es teszt, amihez szintén meg meg adnak értéket (jóval kevesebb, mintha simán kiszoroznád a C/20-ból). -
geza844
aktív tag
csiga8, egy ötlet!
Azon gondolkoztam (elméleti síkon), hogy hogyan lehetne mérni a "hasznos" kapacitását egy akkunak. Mert az egy dolog, hogy nevezhetjük valósnak azt a kapacitást, ami pl. akkor jön ki az akkuból, hogy ha mondjuk 10,5V-ig merítjük, meg azt is, ami akkor, mikor 9V-ig merítjük, hiszen mindkét esetben ténylegesen leadja az akku azt a teljesítményt, csak nem biztos, hogy az akku által leadott bármilyen teljesítmény hasznosnak nevezhető, ha az autót már beindítani nem képes. Akkor már hiába szól a rádió, az akkut nevezhetjük lemerültnek. Függetlenül attól, hogy milyen feszültséget mérünk rajta.
A hasznos kapacitást lehetne mérni mundjuk egy az alábbihoz hasonló elven működő eszközzel:
Tegyük fel az akku fel van töltve 100%-ra.
1. terhelővillával ráterhelünk annyit, amennyi kb. egy motor beindításhoz szükséges, és közben pontosan mérjük az eközben kivett kapacitást.
2. merítjük C/10-el 1 órán keresztül, mérjük a kivett kapacitást
3. ismét terhelővillával ráterhelünk annyit, amennyi kb. egy motor beindításhoz szükséges, és közben megint pontosan mérjük az eközben kivett kapacitást.
4. merítjük C/10-el 1 órán keresztül, mérjük a kivett kapacitást
5. és így tovább, egészen addig, amíg már az akku elbukik a terhelővillás tesztenAkkor összegezzük a kivett kapacitásokat úgy, hogy az utolsó, bukott terhelővillás teszt során kivett kapacitást már nem vesszük figyelembe. És persze az egészet automatizálni kellene valahogyan.
Mi a véleményed erről?
A terhelővillás szakasz lehetne ugyanúgy, mint ahogy eddig csináltad, de én kíváncsi lennék, hogy a valóságban pontosan hogy alakulnak az áramok egy tényleges motorindítás közben. Bár persze tudom, az motorfüggő is, mert ugyanannál az akkunál feltehetően sokkal nagyobb áramok fognak folyni mondjuk a 2.0 dizel motor beindítása során, mint mondjuk egy 1.4 benzin beindítása során. Szóval lehet mégiscsak egy fix terhelés mondjuk 15 másodpercig lenne a legjobb.
Csak azt nem tudom, hogy hogyan lehetne összehozni a terhelővilát és azt a kerek hűtőbordás, ventilátoros izét, amivel tudsz akku kapacitást mérni, egy automata egységbe. Nameg, hogy egyáltalán a terhelővillával kivett kapacitást hogyan lehet mérni? Meg összeadni a többi mérés ederményéel egymás után... ez így kicsit bonyolultan hangzik.
De ha valahogyan meg lehetne csinálni, akkor szerintem létjogosultságát vesztené az a kérdés, hogy a valós kapacitás mérés során milyen feszültségig kell merítani az akkut?
Még egy kérdés. Oszcilloszkóppal is mérted a töltési karakterisztikákat. Sönt ellenállást használtál sorbakötve? Ha igen, milyen értékűt?
-
Tamás1640
csendes tag
válasz
troll81 #5083 üzenetére
Úgy néztem, hogy munka akkumulátorból inkább csak használtat érdemes venni, például amelyeket nagy szünetmentes tápegység-központokban cserélnek x idő után, és kiárusítják. Azok még elviselhető árban vannak - csak ki kell fogni. Vagy rosszul gondolom?
Az erősítő Emphaser EA 4150D típusú.
https://www.amp-performance.de/1105-Emphaser-EA-4150D.htmlCsiga8: köszi, megnéztem a töltőt, de a hátuljára írtak: "Töltési feszültség 15 +-0,3 V" kissé elriasztottak.
-
csiga8
senior tag
válasz
#89874944 #5084 üzenetére
Mennyi idős az akku? Előtte feltöltötte?
Részemről a 9V-ot nem annyira értem, inkább picivel felette hagyom abba a 10,5V-nak, mint alatta.
A C/10 eredményhez nagyjából 5-7%-ot lehet tenni, mintha c/20-al mérné.
70 Ah körüli feltámasztott akkuban 7-8Ah kapacitás jön ki, de az indító árama valós 250-260A, simán kitartja a műszert 2*15 mp-ig, igaz utána ott a vége.
Ha új, vagy újszerű az akku akkor szerintem kevés. A 1,5 éves Banner profból is ( 74Ah) csak 44Ah jött ki.
Ha visszakapom a saját akkum, sorra letesztelem a kb egy éves Exideokat.
A 7 éves, Passatból kivett AGM akku a 68Ah-ból ez egyik 57-et, a másik tán 40-et tud. A feltámasztott BMW AGM akku meg 80-ból 70-et tudott.
Szerintem az újabb akkuk hamarabb fogják feladni a küzdelmet.
-
#89874944
törölt tag
Sziasztok!
csináltattam kapacitás mérést a 110-es akksin, 60 Ah lett. Nem kevés ez? A boltos azt mondta, ez jó
Illetve az is fura, hogy 9 voltig merítette... nem 10,5-ig kellett volna? 5 óra 26 percig terhelte 11 amperre, 9 V-ig
-
Tamás1640
csendes tag
válasz
troll81 #5079 üzenetére
Azért túl sok/túl nehéz akkut nem szeretnék venni, egyrészt az ár, másrészt a szállítgatás miatt sem.
Ezért gondoltam arra, hogy ha egy akkutöltőt ráteszek egy relatíve kisebb (mondjuk 80-100 Ah-s) akkura, és az mondjuk folyamatos 15-20 A-t tol neki, akkor azért az elég jól kibírja majd azt a 3,5-4 óra üzemidőt
Csupán egy erősítő lenne, és arról menne két hangfal, amik darabonként 200 W folyamatos teljesítményt tudnak, de ezt nem szeretném teljesen kihasználni, csak maximum olyan 150 W-ot.
Ha pedig csak akkuról menne a cucc, prompt töltés nélkül, akkor még annál is kevesebbet, cirka 70-80 W teljesítménnyel számolok per hangfal, mert ellenkező esetben aztán tényleg több akkut is kéne venni/cipelgetni. Az erősítő egyébként tudna ennél sokkal többet is. -
-
Tamás1640
csendes tag
Az autóerősítő tápegységről való működtetésével az (lehet) a gond, hogy elvileg ahhoz kéne egy puffertároló is, ami vagy valami nagyobb kapacitású autóhifi kondenzátor, vagy pedig például egy akkumulátor - plusz ez esetben egy töltő, és nem tápegység.
Legalábbis valami ilyesmit olvastam egy hobbielektronikás fórumon. -
Joe123
senior tag
válasz
Tamás1640 #5075 üzenetére
A Global - és a hasonló tirisztoros töltők - szerintem arra pont nem jók, hogy olyankor tölts vele, miközben valamilyen elektronikát is hajtasz az akkuról, mert megszórja 100Hz-es félhullámokkal, amit az akku szeret, de az elektronika valószínűleg nem annyira.
Olyan töltő kellene neked ami simán egyenárammal tölt, nem impulzusokkal. -
Tamás1640
csendes tag
Sziasztok!
Egy speciális kérdésben kérném a tanácsotokat.
A lényeg az, hogy amatőr, hobbi szintű szabadtéri bulikat csinálok majd nyáron, többek között olyan helyszíneken is, ahol nincs hálózati áram. Ezért egy 12 V-os akku + D osztályos autóerősítő + PA hangfalak szettet szedegetek most össze.
Nyilván kell majd egy jó kis (intelligens) töltő is, ami helyre tudja pofozni az akkut az egyes rendezvények sajnos meglehetősen „kimerítő” igénybevétele után.A másik oldala a dolognak az, hogy a helyszínek egy részénél lehet hálózati áramot kérni, és ilyen esetekben pedig az lenne az optimális, ha az akkut már a buli elején/közben is rákötném a töltőre, mert így egyrészt nem kizárólag az akkumulátor teljesítményével gazdálkodhatnék, másrészt pedig az akkut sem viselné meg annyira a dolog. Szóval ilyen esetekben jó lenne, ha menet közben is tölthetném, méghozzá olyan 15-20 A-rel, mert ez fedezné a leadott teljesítmény egy jó részét.
(Nyilván felmerül az a lehetőség is, hogy vehetnék pluszban egy 230 V-os erősítőt is ezekre a helyszínekre, de ha lehetséges, akkor szeretném inkább egy szettel megoldani a dolgot)Végigolvastam ezt a fórumot, és úgy láttam, hogy a Global CH611 pont megfelelne a célra, mert processzor-vezérlésű töltő, és – a többivel ellentétben – 20 A-t is tud. Viszont már nem lehet kapni…
Tehát a kérdés/kérés az, hogy tudtok-e a CH611-eshez hasonló kvalitású töltőt, elérhető áron?
Vagy ha esetleg úgy látjátok, hogy rosszul építettem fel az elméletemet, akkor köszönöm az építő jellegű kritikákat is. -
csiga8
senior tag
válasz
geza844 #5073 üzenetére
Szia!
Köszönöm kedvességed.
Nem kezdem Ádám és Évától, mert hosszú lenne, a lényeg a következő:
Nem vagyok elektromos szakember, viszont ért kellemetlen meglepi autó akkuval kapcsolatban. A fórumon a tényleges szakemberektől, hozzáértőktől kértem és kaptam segítséget, egész hosszú utat jártam be némi buktatókkal.
Mondandóm lényege ( ami fentebb van) az lett volna, hogy az itt a szakik által jónak ítélt töltők tényleg jók, azon belül is a Global az, amiből bánom, hogy amikor akciós volt, nem vettem kettőt.
A régi Orosz tirisztoros töltők és a Global a 100 Hz-es áram és feszültség „tüskékkel” gyakorlatilag alkalmasak tényleges karbantartásra. Töltési jellegükből kifolyólag viszont csak akkor lehet használni őket ( biztonsággal), ha kiveszed az autóból az akkut.
A kapcsolóüzemű tápegységes Optomate6, Akkukraft, Aldi-Lidl, Yaso ( 604-el kezdődő sorszámúak) töltők viszont autóban is használhatók.
A deszulfátorral normál akku esetén nem volt akkora szerencsém, de ez lehet a laikusság miatt is, bár a Globallal viszont vannak sikereim. A deszulfátorral viszont 3-ból 3 AGM akkut javítottam fel, bár a Global ott is virít. ( picit még mindig úgy érzem, hogy feleslegesen vettem, majd annyira jó ( eredményeket hoz) a Global töltő)
A másik lényege az írásnak az lett volna, hogy ezek az "eljárások" ugyan javítanak az akkun, de csodák nincsenek. Mindenki eldöntheti mit, menyit áldoz rá. A mostani tapasztalatommal azt mondom, hogy a legolcsóbb, legcélszerűbb és célravezetőbb a megelőzés, ami egy olcsó Aldi-Lidl töltővel és Yaso csepptöltővel megoldható. Ínyenceknek még egy Global beleférhet.
A töltés-merítés mennyisége képeimen látható. Egy egyszeri karbantartásra kiveszed az akkud és egy-két alkalommal lemeríted, ( legolcsóbban izzóval + relével , [link] majd újratöltöd).
A relében ez megy tönkre ha nem polarítás helyesen teszed az akkura, óhatatlan, nekem is volt, filléres erősítő: [link]
A „ gázabb” akkun 6-8 töltés azért kell. Ínyenceknek ajánlom a Brogyi fórumtárs által bemutatott ( tőle loptam az ötletet) a micro-200 akku tesztert és a kapacitásmérőt. Ha igazán befektetsz, akkor egy terhelő villát is.
Szóval a terhelővilla: [link]
Igen, az egy micro-200 akku teszter.
A terhelővillával lehet valós terhelést imitálni. A 100A-s villát felejtsd el, az gyerekjáték, max cellazárlat kimutatására jó.
A DMC-500-an a terhelést addig tekered, amíg nagyjából 10,2-10,4 V-ig süllyed a feszültség. Közben terheli az akkut és nézed, hogy a feszültség és az áram csökken-e. A villa 15 mp-ig terhel, utána sípol, le kell kapcsolni, mert melegszik. ( sönt ellenállás van benne) Ami jó, hogy a micro-200 által mért (EN) amper eredményt ha felezed, nagyjából annyit fog kitartani áramból a terhelő villán. Van amikor a teszter téved, a villa viszont nem fog.
Igen, azzal a kerek hűtőbordás cuccal mérem a kapacitást. Van még azon kívűl kétféle, de ez a legjobb.
[link]Itt olvastam róla először, hogy a Reszursz-1 és a kisöccse a B31-5A tirisztoros akku töltő. A kisebbik viszont nem kapcsol ki. Hogy ezenkívűl melyik tirisztoros, nem tudom, de a Global is az.
Igen, én is itt olvastam, hogy a lüktető szinuszos áram és feszültség tüskék ahogy bökdösik az akkut, némileg karban tartják.
A kínai oszcilloszkópot egyetlen céllal vettem, hogy a töltőket nézegessem vele. Biztos jó még másra is, egyenlőre csak erre használtam.
Éjszakás "utáni" vagyok, ha valamit félreírtam, akkor elnézést, majd pihenés után kijavítom
-
geza844
aktív tag
Helló!
Nagyon tetszenek a méréseid!! Ezek végre nem találgatások, hanem adatok! K. jó!
Lenne néhány kérdésem.
Ha jól látom, nem tudtál feltámasztani egyetlen akkut sem? Még a Forexes deszulfátorral sem. Pedig elvileg ha egy deszulfátornak működnie kell, az a Forexes. Ha egy olcsó töltő ráhazudott deszulfátor funkciója nem működik, nem lepődünk meg. De még talán azon se, ha egy Ctek deszulfátornak funkciója nem működik. De ha egy Forexes deszulfátor sem működik, akkor van értelme akku megmentésen gondolkozni?
Milyen terhelővilát használsz? Az a néhány képen látható Micro-200 típusú cucc az az?
Ezzel tudsz fixen 100A-t terhelni pl. 15 másodpercig? Az egy kicsit sok disszipált teljesítménynek tűnik, nem látom, hogy hogyan tudná ez a kis műanyag cucc leadni hőben. Gyanús nekem, hogy erre valami más eszközt használsz, amin van valami nagy hűtőborda meg akár egy ventilátor is. Bár sose láttam még ilyet, nem biztos.A Micro-200 látom, hogy kiír a jobb felső sarkában valami nagy áramokat. Az az indítóáram?
Az indítóáram ugyanaz, mint a 100A kitartása 15s-ig, vagy az más?
Mivel mérsz valós akku kapacitást, és hogyan?
Na, most vettem észre az egyik képeden egy kerek hűtőbordás cuccot lila ventilátorral. Azzal meríted az akkukat? De mi méri és hogyan a kivett kapacitást?
Melyik töltő az Orosz tirisztoros? Én azt hallottam a régi orosz töltőkről, hogy azért tesznek jót az akkuknak, mert nincs bennük puffer kondival kisimítva az egyenirányító, és így a szinisz görbék karban tartják az akkut.
Ez a kis kínai DSO150 oszcillószkóp bevált? Nagyon tetszik! Suli óta nem volt dolgom szkóppal, de lehet veszek egyet most
-
geza844
aktív tag
válasz
norrberth #5068 üzenetére
Hát, egyelőre a Lidl vagy Ctek közül vacilálok.
A Ctek tud szulfátalanítani? Mert van több, elvileg döglött akkum is, próbálkoznék vele. Ha összejönne, a Ctek gyorsan visszahozná az árát
Amúgy van egy 2012-es Ford C-max-om, ami sokat áll (havonta 2-3-szor mozdulok vele), azt szeretném vele folyamatosan csepptölteni.
Ha a Ctek nem tud regenerálni döglött akkut, és csepptöpteni jó a Lidl-s töltő is, akkor inkább a Lidl felé hajlok. -
geza844
aktív tag
Sziasztok! Jól látom, hogy nincs témaösszefoglaló? Pedig én nagyon elolvasnám... szükségem lenne egy jó töltőre, de nincs időm elolvasni az 5000 hozzászólást...
Szóval van valami topic töltő? Amire mindenki eszküszik?
Kínából (Ali) lehet kapni jót?Pl. ez vagy ez jó valamire?
A szulfátlanítás működő technológia? Emberi áron kapható töltők tudhatják?
A Ctek MXS 5.0 tudja? Amúgy jó töltő? Érdemes megvenni?
Sok hülyeséget kérdeztem? -
cool13
őstag
-
p300
tag
válasz
molnarpeter #5062 üzenetére
[link] Az alin olcsóbb.
-
p300
tag
Tudtok e olyan kapcsoló modult ajánlani ami a töltést 14.4 V nál lekapcsolja? Találtam csak annál a bekapcs. feszültséget is állítani kell. Olyan kellene amin nem kell meghatározni a bekapcsolási feszültséget.
-
Brogyi
őstag
Ez nem ilyen egyszerű. Lehet, hogy amit te hiányzó diódának láttál az tirisztor volt.
A 15,8V meg sok főleg alacsony fokozatban. azonkivül gyanítom rosszul mértél. Ezeket nem lehet üresen méregetni. Ha nem vagy műszaki akkor kérj meg valakit, mert csak kárt csinálsz magadnak.
Van oszcilloszkópod? Ha nem a válasz akkor hagyd abba a javítását. Hidd el csak jót akarok. -
coxy01
tag
Üdv.
Került hozzam egy a kepen latható Orosz töltő.
Diodák nem voltak benne. Beleraktam egy Fagor B80/70-10L grace-hidat, mivel ezt talaltam itthon.
A kepen látszik a töltő 12V, 1-es fokozaton van. A mért V-ot töltés közben sokallom, az A 4 vagy csak annal több. Az aksi töltés előtt multival mérve 11.54V mutatott. Ez normális, vagy nem és ne használjam így ezt a töltőt? -
ddsteel
aktív tag
Akkor se tennél kárt, ha egy hónapig rajta lenne. A lidlis ugyanis csepptöltő, tehát átáll csepptöltésre, ha feltöltött az akku. Nekem 4-5 napig szokott rajta lenni, csak 7végén autózom. Valahol hallottam, talán itt, hogy csak akkor tölti fel teljesen, ha csepptöltésen is megy valameddig (talán 1 nap? ezt nem tudom), tehát miután csepptöltésre átáll, rajta kell még hagyni. Amúgy asszem 12,7V a full akkufesz, nekem 12,6 fölé sosem megy, már 4 éves az akkum.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- iPhone topik
- Az Intel szerint a régebbi processzoraikat keresik az ügyfeleik
- Gigantikus leépítéssel építené újra az Intelt a cég új vezére
- Melyik tápegységet vegyem?
- iPad topik
- One mobilszolgáltatások
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Xbox Series X|S
- Riasztó topik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- BESZÁMÍTÁS! Biostar TB250 i5 6400 8GB DDR4 120GB SSD 500GB HDD GTX 1050Ti 4GB AeroCool V3X 500W
- HP Victus 16-s0002nh - 16.1" FullHD IPS 144Hz - Ryzen 5 7640HS - 32GB - 1TB - RTX 4050 - 1,5év gari
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S22 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest