- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- bobalazs: 5700x3d+4070S fogyasztása, alulfeszelése
- Gyere el a 9. BRSZK-ra!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
F40
csendes tag
Köszönöm a válaszokat!
Üdv,
F40
-
p300
tag
válasz
molnarpeter #4839 üzenetére
Nincs valami okosság beállítani 13.6V-ra fenntartó töltésnek? Mer így ez kuka ....
-
p300
tag
válasz
molnarpeter #4839 üzenetére
Rendeltem én is a 604160 ból küldött egy yaso 13815, töltés 15.3 V -al sz@r az egész.
-
Kernel
nagyúr
Az akkunak jobb a magasabb áramerősseg, ha még 1:10 alatti arány alatt maradunk?
Ezt többen félreértik a ceruzaakkus topikban is, vagyis ez a Ni-Cd és Ni-MH akkukra is vonatkozik:
A gyártók által is ajánlott standard töltés, amikor C/10 árammal beviszünk 150 % töltésmennyiséget (a veszteségek miatt), ami értelemszerűen 15 óra. A feleslegben bevitt töltést az akkunak el kell tudni fűteni.
Hiszen általában van maradék töltés is, azok a cellák nem 15 óra alatt lesznek tele, hanem már hamarabb, de azt a túltöltést is bírnia kell, ilyen relatív kis áramon.
C/10 áram felett van a gyorstöltés, amikor már nem lehet a felhasználó által saccolt időre hagyatkozni, hanem valamilyen elektronikus túltöltésvédelemre van szükség, különben túlmelegedne az akku. Közepes áramon még csak időzítőt építenek be (legalábbis az AA/AA akkuk világában), nagyobb áramon további védelmi megoldások léteznek, ezt most nem részletezem.
Ami az itteni témára vonatkozik, elektronikus töltőkről, töltésvédelemről beszélünk, ami azt jelenti, hogy C/10 áram felett sem tölthetné túl az akkut.
Arról nem beszélve, hogy az autók generátora nem sokat "gondolkodik" ezen, indítás után azonnal rátolja az akkura végfeszültséget. Áramot nem mér, az annyi lesz, amennyi kialakul, az akku pillanatnyi feszültsége, belső ellenállása, illetve a generátor terhelhetősége függvényében. Ami jó sok, ha éppen nincs bekapcsolva más fogyasztó, ami elszívhatná az áramot.
-
csiga8
senior tag
válasz
molnarpeter #4841 üzenetére
Kíváncsi leszek hogyan fog szolgálni. Tapasztalatom szerint a hideg jobban csökkenti a teljesítményét, ( többi akkuhoz képest) illetve nagyjából kettő, max 3 év múlva nagyon érezhető lesz az indító áram csökkenés. Működni fog, csak gyengébben.
De lehet csak én nyúltam bele gyengébb szériába.
-
embe
nagyúr
válasz
molnarpeter #4839 üzenetére
Akkor nem jobb ez a Ford/Varta mint az Electric Power
Anno volt egy akksi boltos ismerősöm. Ő mondta, hogy ezt a márkát csak az ukránok miatt tartja, mert kell valami olcsó sz@r. -
molnarpeter
nagyúr
1.9 SDI-hez lesz. Eddig egy 60Ah-s Midac volt benne, az 5 éve hibátlanul szolgált, de sokat megy, nincs ideje lemerülni
Azt az akkut múltkor bedobtuk az egyik gépbe (most a hidegek alatt két aksit le kellett selejtezni), de pár hét állás után nem bírta beindítani. Aldissal feltöltve, azóta jónak tűnik, az új helyén már wellnessen lesz
(arra tettem a Yaso-t), télen ritkán kell beindítani őket.
-
csiga8
senior tag
válasz
molnarpeter #4839 üzenetére
Mibe lesz a 72Ah EP, ha megkérdezhetem?
-
molnarpeter
nagyúr
Mint az új
Ma vettünk egy új electric power 72 Ah-s akkut, az is 12,7 körül volt boltból kihozva.
Ideért az 1A-s Yaso, aránylag jó karban lévő 60 Ah-s akkura feltettem, először szépen finoman felemelte a feszültséget, aztán párszor ránézve 14,8-at tartott az este folyamán (mínuszban nem is baj), majd remélem lassan átkapcsol csepptöltésre...
-
molnarpeter
nagyúr
Állás előtt, a még töltött akkura téve a CTEK-et nem szükséges nagyobb áram, ha kicsit tölt is rajta, kíméletesebb a gyengébb. Utána csepptöltést a mostani is tudja, így bár lenne piaca használtan, szvsz egyenlő mértékben alkalmas a jelenlegi és a felsorolt töltők is a konkrét feladatra, ha jól értem a helyzetet
-
F40
csendes tag
Kedves Mindenki!
A tanácsotokat kérném.
Autóm 80 Ah-ás, AGM akkumulátorát szoktam tölteni CTEK MXS 3600 töltővel, mivel az autó sokat áll garázsban, van úgy, hogy heteket is. Akkut most vettem újat, a töltő 2011-es és tökéletesen működik.
Érdemes-e szerintetek lecserélnem a töltőt egy újabb modellre?Arra gondolok, hogy az én töltőm még csak 4 fázisban töltött, az újabbak pedig 8-9-ben. Van ennek jelentősége?
Ha vennék, akkor a CTEK MXS 7.0 jönne szóba, vagy a Bosch C7. Ezek már nem 3,6 A-rel, hanem többel töltenek. Ennek viszont nálam nincs jelentősége, mert nem sürgős a töltés. Az akkunak jobb a magasabb áramerősseg, ha még 1:10 alatti arány alatt maradunk?
Fontos lenne még a “supply” funkció, amit ez a két töltő tud. Van esetleg tippetek még hasonló tudású és jó minőségű töltőre?A régi töltőnek lehet piaca, el lehet szerintetek adni? Ha igen, mi lehet a reális ár?
Köszönettel,
F40
-
7Heads Drago
veterán
AVACOM 6V/12V 4,5A
Erről tudunk valamit? -
Brogyi
őstag
Jónak tűnik. Már nem sokat tehetsz. Ha néhány napig nem használod akkor egy kapacitásmérés tölt/kisüt-mér/tölt, és egy szivárgásiáram mérés marad csak. A kettő közül kell lennie a megoldásnak. Az első elkeserítő, mert azt mondtad új akksi. A másikat megtalálni, megszüntetni se egyszerű. Ehhez van you tube video.
-
Brogyi
őstag
Az akksi cserénél a computernek megmondtad, hogy kicserélted az akksit? Ha nem, akkor öreg akksinak veszi, és még magasabb feszültséggel tölti. Szóval, lassan már az akksit se tudod magad kicserélni.
Az újabb típusú autóknál nem lehet egyetlen méréssel eldönteni, hogy jó-e. Rengeteg paramétert figyel, és ebbe beletartozik az akksi életkora is.
A Ford arról híres, hogy magasabb feszültséggel tölt a többihez képest, és ezért kell betartani az akksi típus igényt. -
embe
nagyúr
Nem éppen töltő, inkább akksi kérdés, de nem találtam rá jobb fórumot ( bocs a Ford fórumon még rákérdeztem)
2013-as Ford Focus 1,6tdci
Most jöttem haza, gondoltam rámérek az akksira ( 1 hónapos 80Ah Ford-Varta kálcium-ezüst) mert tegnap is úgy tűnt, hogy nem igazából tekeri.
Tegnap délutántól, ma reggelig a LIDL-s töltővel töltöttem, reggel feltöltött állapotot mutatott a töltő visszajelzője.Nos amikor ma délután hazaértem 12,4V-ot mértem az akksi pozitív sarkán, és a kocsi test pontján ahol a testkábel a kasznihoz csatlakozik.
Alapjáraton 12,8-12,9V-ot mértem töltést.
Jól sejtem, hogy ez a töltőfeszültség kevés? Hibakód még nincs, de ezt akkor is keveslem.
Itt pl. 14,8V-ot tartanak helyes értéknek ...Korábban 14,8V-ot mértem töltőáramnak ugyanott.. Akkor meg is ijedtem, mert sokalltam. De utánaolvasva rájöttem, hogy pont az a helyes érték.
Ez vajon akksi hiba lehet, vagy töltés probléma? Ha pl. az akksi szarakodik, akkor lehet ez a marha nagy intelligens töltőrendszer lehet ilyen kevéssel töltené?
Kis érdekesség: a marha intelligens LIDL töltő sem tölti csak 13V.-al. Pedig neki is 14V. fölötti értékkel kellene tölteni. A korábban kivett ugyanilyen akksit is 14V. körüli értékkel tölti.
-
op9
aktív tag
Köszi!
Még lehet, hogy megpróbálom bebikázni a kocsiban, aztán megyek vele egy fél órát, és meglátom mi történik.
Ha elindul utána egyből, akkor ismét kiveszem, és rádugom a töltőre.Viszont van egy másik akkum, aminek fordítva vannak a pólusai. Azt vajon be lehet tenni fordítva a kocsiba, vagy pedig a kábeleket megcserélni?
-
Kernel
nagyúr
Konkrétan a töltő reakcióit nem ismerem, amikor nekem volt cellahibás akku, az kiderült a csökkent feszültségből, valamint a hibás cella elfőzte a vizet, illetve töltés közben-végén nem kezdett úgy pezsegni, mint a többi, hanem csendben maradt.
Végül cellamérést is végeztem, csak a meggyőződés kedvéért, de ezt másoknak nem ajánlom, mert kockázatos a cellába tűszerű eszközzel nyúlkálni, könnyen zárlat keletkezhet.
Az össz. kapocsfeszültség úgyis elárulja, illetve annak gyanús csökkenése. A hibás cella, ha részben töltődik is, de hamar le is meríti önmagát, az átvezetés miatt.
-
op9
aktív tag
Másik akkut (ami 12.3V volt) azt töltötte tovább, és azt feltöltötte pár órán belül.
Ja, és amikor a kevesebb feszültségű akkura kötöm, és 9.8-at mutat, majd megnyomom a gombot, h 90mp-ig figyelje, és közben felugrik 11.8-ra, majd amint abbahagyja a villogást, mert letelt a 90mp, akkor 2-t kattan.. egy magasabb hangon, meg egy mélyebben.
Majd ha ekkor nyomom meg a mode gombot, akkor egy pillanatra beugrik a motor jel, és egyből eltűnik, és ekkor is kattan egy magasat, majd egy mélyebbet.
Mintha próbálná tölteni, de egyből leállítja.Az autót december 10-e körül használtam egy hosszabb úton, majd január 3-án kb. 100m-t, majd tegnap szerettem volna, és még épp az ajtókat ki tudta nyitni.
-
Kernel
nagyúr
A reszurszon van trimmer, de az áramerősség függvényében változik a kikapcsolási feszültség.
Mert a gyári tyúkbél vékony, esik rajta a feszültség, alkalmatlan. Célszerű kicserélni valami normálisabbra.
de ahogy telik az akku hiába tekerem az áramot, mert a töltés közepe táján már csak 3-4A-t mutat, később meg max 2A-t.
Ilyesmi volt talán nekem is, amikor az egyik tirisztor anyája meglazult, az egyik félhullám kimaradt. Lényegében a 100 Hz félhullámok helyett csak 50 Hz. Furcsán legyengült a töltő, a zúgó hang is megváltozott.
Egyébként kísérletezésnél, felügyelet mellett lehet inaktiválni is a védelmet (a hátsó jumperrel), akkor nem áll le egyáltalán.
-
op9
aktív tag
Sziasztok!
Van egy lidl-s Ultimate Speed töltőm, ami már 2-szer is feltöltött egy 10.5V feletti akksit (45Ah).
Viszont most 9.8V-ra csökkent, és azt szeretném feltölteni.
Először 9.8V-ot mutatott, majd megnyomtam a mode gombot, akkor villogot 90mp-ig, és abbahagyta a villogást.
Ezután kb. 10mp alatt felszötkött 11.8V-ra, majd kattant egyet, mert átállt másik töltésre (papír szerint, ha 10.5-öt eléri). Így ment tovább éjjel, és 9 óra töltés után láttam, hogy 11.7V-ot jelez. Vagyis esett 1 tizedet.
Ekkor kihúztam a konnektorból, majd vissza, és újra csak 9.8-at mutatott.
Ismét megnyomtam a mode gombot, és villogás közben felugrik 11.7-re, majd villogás elteltével egyből kattan, és vagy megáll 11.7-es értéken, vagy leesik 9.8-ra, de nem kattan közben, és látszólag azon is csak áll.Gond lehet a töltővel, vagy várnom kell vele még több órát?
Köszi!
-
csiga8
senior tag
Reszursz-1 ismerőket,tulajokat, hozzáértőket kérdezném.
Egy teljesen feltöltött akkura ráteszem a töltőt + feszültségmérőt. Az akkura ( végig egy 55Ah Fiamm akkuról van szó) terhelést ( izzót) téve, a mérőn az áramot adagolva max 6,5-7 A-ig jutok, onnan már esik az akku feszültsége. ( Az izzókat előtte megmértem mennyi áramot vesznek fel, max 0,5A eltérés van az izzós terhelés és a töltő műszere között)
Az üres akkura akasztva közel 8A-ig kileng a rajta lévő műszer mutatója, de ahogy telik az akku hiába tekerem az áramot, mert a töltés közepe táján már csak 3-4A-t mutat, később meg max 2A-t.
A trimmeren próbáltam állítani, az nem befolyásol.
A reszursz-1 öccse a B31-5A az a feltöltött akkun is tolja az 5A-t, az üres akkuba meg kiakasztja a mutatót.
Létezhet, hogy a reszursz-1 nem 100%-osan működik? Tirisztor hibás volt, akitől származik azt mondta, hogy eredeti ( K-202 ?) tirisztorral javította.
Másik kérdésem pedig az lenne, hogy lehet-e érdemes-e valamilyen megoldással kikapcsoltatni őket pl fix 14,8V.on?
A reszurszon van trimmer, de az áramerősség függvényében változik a kikapcsolási feszültség.
-
embe
nagyúr
-
raziel01
veterán
A 990 Ft-os LIDL-ös akku teszter ér valamit? Használ valaki olyat?
-
education
tag
válasz
formengil #4812 üzenetére
"ha megnyomom a módválasztó gombot"-ennek azt kellene jelentenie, hogy kivalasztod a megfelelo modot?
Tobbszori megnyomasra valt a modok kozott, talan a motor, auto, es toltes hideg idoben kozott.
( az allapotjelzo szegmensei uresek, ha csak halozatra csatlakoztatod, vagy "Err" hibakijelzes utan is, amikor keszenleti uzemre kapcsot a tolto). -
formengil
tag
Szia!
Neked működik ez a Lidl-os akkutöltő?
Vettem egyet én is, de nem igazán boldogulok vele.
Két akksival is próbáltam, ha megnyomom a módválasztó gombot, akkor elkezd felmenni a feszültség és villog az akku ikon, majd kis idő mulva visszamegy a feszültség az eredeti értékre és üresen akku ikon látszik ami nem villog.Egy tökéletesen feltöltött akkunál is legalább csepptöltéssel kellene töltenie, nem?
Hibás lehet, vagy én szúrok el valamit?
Tudja valaki a választ?
-
embe
nagyúr
Valakinek van tapasztalata, összehasonlítása a régebbi még nem digitális kijelzős és a digitális kijelzős LIDL töltővel?
A kijelzőt leszámítva van köztük különbség? -
agyarka
aktív tag
válasz
7Heads Drago #4803 üzenetére
Megtudod helyben (ahol parkol a gk) táplálni a töltőt?
Akkor építsd be a gk ba egy fix csatlakozót amire gyosan rádughatod a töltőt. Én minden este ezt teszem. -
agyarka
aktív tag
válasz
7Heads Drago #4797 üzenetére
Sajnos a csökkent kapacitású akkukat vagy a rendszeresen negatív energiamérleggel használtakat gyakrabban kell tölteni.
Gépkocsiban mindennapos akkutöltésre az Optimate az egyik legjobb, bár a csipeszének tengelyezése jóval gyengébb mint a Ctek-é.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Összefoglaló, topiknyitó, updateEz egy blognak indult kis írás volt ami elég nagy látogatottságnak örved még most...
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M4 Pro 14CPU/20GPU 24GB/512GB SSD Magyar billent Azonnal átvehető.
- Lenovo ThinkPad P15 Tervező Vágó Laptop -50% 15,6" i7-10850H 64/512 QUADRO T1000 4GB
- Lenovo ThinkPad P15 Tervező Vágó Laptop -50% 15,6" i7-10850H 32/512 QUADRO T1000 4GB
- EJJ! Dell Latitude 7330 -65% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1245U 16/256 FHD IRIS Xe
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- ASUS TUF Gaming B760M-E D4 DDR4 alaplap bontatlan csomagolásban 3 év garancia 27% áfa
- AMD Csúcskategória! Számítógép Munkára vagy játékra! R9 7950X3D / RX 9070XT / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Intel Processzorok sok db : Xeon E5-1620V3, Pentium G4400T, i3 6100, i3-4130, i3-2140T
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Beszámítás! HP Elitedesk 800 G1 USDT mini asztali számítógép - i7 4770S 16GB RAM 128GB SSD Intel HD
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest