Hirdetés
- Öregszem
- Asszociációs játék. :)
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Szólánc.
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Keldor emlékére
Új hozzászólás Aktív témák
-
p300
tag
Üdv mindenkinek!
Van egy banner 69 Ah akkum szeretném kisütni és úra tölteni az a kérdésem hány vatt ig terheljem izzóval a merítéshez? -
troll81
addikt
sziasztok ezt nezegetem aku töltésre és karbantartásra [link] jó illetve megfelelő e ez nekem ezekhez az akukhoz?Hawker Enersys PowerSafe Front Terminal 12V92F 12V - 92Ah 6 db hoz kell összesen
-
nederlanden
senior tag
Helo.vadonatuj ctek akkutolto durvan melegszik,,ez termeszetes?
"nem alszik sem éjjel sem nappal,folyton gomolyog a füstje.Nemzedékeken át pusztán marad.SOHA SENKI NEM JÁR ARRA ""
-
DigitXT
nagyúr
A "global" által tartott 13.6V gondolom előnyösebb, mint a svéd szar 13.6V-ja.
Ha már alma, körte: miért cserélné le? Még csak nem is vízálló: tényleg fasza
lenne vele az autóban lévő akkut az udvaron tölteni. Ha másra van, miről írsz?
(Igen, szarul, mertmindenkifélreérti, és csak a CTEK-fikára emlékszik belőle.)Lehet, hogy nem is a "hájp" nagy? Hanem többeknek van szüksége* az almára,
mint a körtére? (Max. ha megpróbálnak körtepálinkát főzni, akkor bukó van.)*: bár te ezt is megkérdőjelezed, mert szerinted magától is 10 évet bír az akku.
-
hegefe
csendes tag
válasz Mr Bond 007 #4489 üzenetére
Viccesnek gondolod. De jelenleg tényleg ráfizetéssel tudnád a CTEK MXS5.0 töltődet Global CH611-re cserélni.
Ironizálhatsz, röhöghetsz rajta.
Nem túl elegáns. Konkrét ismeretek nélkül pláne. -
numera007
tag
Amikor 10,5V-ra merítitek, mivel "állítjátok" meg? Sacc/kb elkapjátok időben?
-
pilecki
csendes tag
Köszönöm a reakciókat!
-
Sanyo77
tag
válasz pilecki #4487 üzenetére
Én csak a saját tapasztalatom tudom leírni.
Egy fedélzeti computerrel felszerelt autót töltök vele, tehát nem egy trabantot, amiben nincs semmi ami érzékeny lenne a fesz ingadozásra, esetleg tüskékre. Eleinte leszedtem a sarukat, aztán meguntam.
Eddig még csak a 7-es pontig jutott, ott stabilan 13,6V a mért érték, több napig is.
Egyszer gondoltam most kipróbálom, és rajtahagyom a 8-as pontig. Mindezt azért mert egy normális rajzot nem tudnak csinálni a töltő működéséről.Viszonylag normális szkóp meg lakatfogó van a cégnél, hétvégére hazahoztam volna. Jött egy áramszünet (évekig nem is láttam áramszünetet) újrakezdte. Itt dugába dőlt a projekt Pontos fesz értékeket így nem tudok mondani.Szóval mindenkinek a saját döntése, én nyugodtan otthagyom a garázsban tölteni, akár napokra is.
-
pilecki
csendes tag
Üdv!
Ctek használata során volt már valakinek olyan tapasztalata – vagy közvetve tud olyanról – hogy a töltő kárt okozott az autó elektromos rendszerében? El lehet fogadni nyugodtan és fenntartások nélkül, hogy beszerelt akkumulátor esetén (recond kivételével) is használható és úgy működik, mint ahogy a "nagykönyvben" megvan írva? -
DigitXT
nagyúr
Na igen, folytonos standby töltést említettél. Amit gépjárműben senki nem csinál... És akkor nem érted, hogy mi ezzel a problémám. Lényegében az zavar, hogy azt állítod, hogy többet árt az akkunak, ha rendesen fel van töltve, vagyis... bocsánat, nem is ezt! Azt állítod, hogy a CTEK eleve nem tudja rendesen feltölteni, és azt is, hogy ha feltöltötte (úgy-ahogy), az valójában csak rosszat tett az akkunak. Tehát, szerinted az akkut nem szabad tölteni, amíg még épp be tudja röffenteni az autót, hisz' majd a generátorról tökéletesen feltöltődik, nem baj, ha nagy áramon - hadd szóljon, legalább lerobban a szulfát() - a 13,6V-os csepptöltés szakasz a CTEK töltőknél meg valójában többet ár, mint használ. Tehát pl. én mint CTEK tulaj meg lettem vezetve - a francnak töltöm fel vele a kocsit, amit nagyon ritkán használok? Hagyni kell lemerülni, és ha már nem indít, akkor meg ott a megoldás! A CH611.
Hiszen az azon kívül, hogy RENDESEN feltölti az akkut, bikázni is tud...
-
hegefe
csendes tag
válasz cybercide #4479 üzenetére
Ha üzemen kívül nem tartanád állandó csepptöltésen, hanem szakaszosan töltenéd, akkor is elmenne tíz évet.
Egyszer a CTEK-et csepptöltés üzemmódban mérd meg mennyit fogyaszt a hálózatról.
Hosszú távon nem lesz rentábilis az akku értékéhez képest. Jobban járunk, ha egy új akkuba megy ez a pénz. Szerintem.
-
hegefe
csendes tag
válasz DigitXT #4471 üzenetére
Nem értem mi ezzel a problémád?
Folytonos standby töltést említettem, ami esetén egy AGM akku 2-4 év körül biztosan kuka. (Üzemi hőmérséklettől függően.)
Indító akku természetesen meg soha nincs tisztán standby töltő üzemben. (De ha valaki indító akkut üzemeltetne így állandó standby üzemben szintén gyorsabban lenne kuka érett, nem mentené meg az állandó töltés.)
Pusztán ennyit állítottam. -
cybercide
tag
Nekem egy 2008-as évjáratú autóban a gyári akku van a mai napig. Nincs napi használatban az autó, így miután leállítom a garázsba, mindig teszek rá csepptöltőt. Eleinte Lidl töltőt használtam, de tele lett vele a hócipőm, mert egy pillanatnyi áramszünet és már meg is állt a töltés, mert valami relé lehet benne, ami elenged áramszünet hatására és csak akkor tölt ismét, ha újra beállítom a programot. Ezért vettem egy CTEK MXS 5.0 Test and Charge töltőt, azóta az van rajta. Ez szerencsére áramszünet után is folytatja a beállított programot. Lassan 10 éves lesz az akku és ezzel a módszerrel még mindig pöccre indul vele a 3.0 diesel autó.
Ezt a Lidl ULG 12 B3 akkutöltőt érdemes megvenni? Van valakinek már tapasztalata vele? Ez a 14000 Ft egész baráti lenne érte, ha jól működne!
[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=cybercide
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #4477 üzenetére
Ez szokott lenni, amikor egy cella már nem ad feszültséget. Ha töltődik is valamennyit, de hamar lemeríti önmagát.
10,4 V-ot valószínűleg már csak 5 cella adja. Ha így van, azon viszont már nem lehet segíteni.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Harkovz
aktív tag
Nekem most elég jól felhozta a gyengélkedő akkumat a CH-611.Merítettem 10,5V-ra aztán recond módban töltés vagy 16 órát aztán sima 2A töltés téli(AGM)módban vagy 24 órát.Most jól indít és kp.zár nyitás után is 12,7V a feszültség.Remélem sokáig így marad.Szóval vagy CH-611 vagy semmi.
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #4474 üzenetére
Szakszerű kisütés (vagyis nem túlmerítés), ismételt töltés, impulzustöltés stb., amikről az előzményben is szó volt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #4449 üzenetére
Ahogy utaltam rá, ha töltés nélkül is melegszik és elfő belőle a víz, akkor csere.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
molnarpeter
nagyúr
Köszi a választ! 70-80%-os állapotban, minimum szinten lévő savval került be pár hónapja az autóba. Utána baleset érte, és nem volt végig töltőn, közben lemerült. Kb 4-5 éves lehet. Mikor segít a regen, ilyen esetben is, vagy inkább egyenletesen gyengén teljesítő akku esetén?
-
DigitXT
nagyúr
És azok a szünetmentesben általad használt akkuk szoktak motort indítani,
világítást hajtani, valamint a generátorról töltést kapni? Hamár alma-körte...hegefe: Egy-két hónap standby 13.6 V körüli feszültségen persze nem számít.
Akkor meg miről beszélünk? A motor (sokaknak!) szezonális jármű. Pont 1-2
hónap az, amikor nincs használatban. A maradék 10-11 hónapban meg igen:
vagy gondolod, hogy aki 9 évig használt egy akkut a motorjában, az lerakta a
garázsban a motort rá a csepptöltőre, majd 9 évig folyamatosan úgy hagyta?[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz DigitXT #4468 üzenetére
Munka akkuk Standby töltő feszültségen tartásáról írtam.
Ez történne a gépjármű indító akkukkal is, csak még gyorsabban.
Egy indító akkunak talán jobb a pár mA-es állandó terhelés, majd rátöltés. (Csak ne menjen 12.4V alá.) Mint az állandó standby feszültségen tartás. Egy-két hónap standby 13.6 V körüli feszültségen persze nem számít.[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
Csepptöltéskor az akkun un. standby töltést végzek. (Mint ami pld. a szünetmentes áramkörök akkuin történik.)
Ha állandóan így töltesz egy akkut, akkor a hőmérséklettől függően az akkuk 2-4 év alatt tönkre mennek. Mert a szulfát visszaoldó karbantartó töltésen nem történnek meg.
Munka akkuknál ilyenkor 12.3V-ra kisütik az akkukat - ez a kapacitás 50%-a. Majd vízbontási határ fölé töltenek - több ciklusan.Indító akkuknál a kisütés alja 10.5V - jó persze 11V körül is. Majd impulzus töltéssel vízbontási határ fölé töltenek, ha kell több ciklusban.
Ez a akkuk szakszerű időszakos karbantartó töltése.
Emiatt igen, a feltöltés 'minősége' számít - mennyire sikerült visszaalakítani a másodlagos kemény szulfát gócokat.
És nem az, hogy mennyit lóg egy standby töltő feszültségen az akku. Vagy milyen sűrűn töltögeted a vízbontási határig.[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
A víz elfőzéshez, mint hobbista, laikus és saját tapasztalat.
Az előző mentett Passat AGM akkuba picivel több vizet tettem, mint kellett volna. levett kupakokkal hónapokig szenvedtem vele, míg elpárolgott a többlet. A "pezsgetés" ( 14,8 V-on tatás) nem annyira jött be, a radiátor melletti tárolás annál inkább, jóval gyorsabban és több vizet tudtam lepárologtatni.
Ugye biztos nem vagyok benne, de szerintem a meleg jobban odaver a víz szempontjából is az akkunak, mint a z 1-2 órás pezsgetések.
Most is van egy "talpraállítandó" akku, gondos gazdi jól feltöltte deszt vízzel, vagy fél centivel több van benne. Az istenért se akar lejjebb menni a szint.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Lehet rosszul tudom, de a feltöltött akku kevésbé szulfátosodik, a legkevésbé valahol 13,2-13,6 V között.
Ha bármilyen csepptöltővel megelőzöm a szulfátosodást, mert azon a feszültségen tartom, már eredményt érek el, amivel hosszabbítom az életét az akkunak.
A feltöltés "minősége", hogy milyen töltővel ezek szerint többet számít, mint az, hogy állandóan azon a feszültségen tartom, ahol nem szulfátosodik?
800 mA-es Battery Tender akku csepptöltőm [link] 9 évig életben tartotta motorrom Yuasa akkuját, ami akkor ment tönkre, amikor motorszerelőnél volt, lemerítette az akkut és úgy hagyta. Most Banner akku van benne, azon is non-stop rajta van.
-
hegefe
csendes tag
-
hegefe
csendes tag
válasz Mr Bond 007 #4456 üzenetére
Nem a Globál itt a lényeg, hanem hogy Brogyi ellenőrizte a hardvert és a specifikáció szerinti működést. Szerinte minden rendben.
Ez egy évtizedek óta bevált technika. Minden hozzáértő ilyesmiket épít magának, aminek ritkán ilyen összeált a végeredménye.
Ezt meg csak meg kell venni. Jobb minőségű, mintha építenéd.Külföldi fórumokon azért nem ismerik, mert ez a magyar Globálnak egy bérmunkában kínai gyártás. A belbecsét a kutya sem ismerné, ha Brogyi nem dönti szét, és nem teszteli.
-
hegefe
csendes tag
válasz Mr Bond 007 #4456 üzenetére
Brogyi már leírta a körte és alma találó hasonlatot - mindkettő gyümölcs (akku töltő). A CTEK nagyon jó a motortérbe fixen beépítve a minden napi kemény mínuszokban a reggeli indítás támogatásra. (Svéd-Finn-Norvég-alaszkai user az autót leparkolva csatlakoztatja a beépített töltőt a lakossági villamos energia hálózathoz, és minden reggel vidáman indít.)
A klónjai szintén erre tökéletesek - ha pontosan hozzák a töltési karakterisztikájuk specifikált áram-fesz értékeit.Hazánkban ritkán fordulnak elő ilyen szélsőségesen hideg klimatikus viszonyok. A legtöbb lerottyant akku is simán indít szinte minden esetben.
Ha mégsem, szükség töltőnek jó a CTEK.
De erre a funkcióra nálunk jobb már egy nem autóba építhető karbantartó töltő. Ami ténylegesen alkalmas az akku üzemnek megfelelő gyakoriságú karbantartó teljes feltöltésre.
Erre nem a Globál v. Einhell tirisztoros töltők a legjobbak. De már impulzus töltők, és ha pontos spec. szerint működnek , CTEK áron jobb választás lehet.Tehát körte=Globál v. hasonló tirisztoros karbantartó töltő. Alma=CTEK indítási állapot szinten tartó töltő.
Ami nálunk kevésbé létszükséglet, de tudják ezt a kényelmi funkciót a 'körték' is.Ellenben minden akkunak kell az időszakos karbantartó töltés, amit a 'körték' alapból tudnak, az 'almák' meg nem kielégítően.
Szélsőséges esetben a laikus felhasználó, az autóból kiszerelt akkut az 'almával' töltögeti, maszatolgatja. Azzal az illúzióval, hogy az akku karbantartás megtörtént egy olyan eszközzel, ami erre alkalmatlan.
Pedig egy 'körtével' jóval ritkábban töltve is a másodlagos szulfát visszaoldás időben megtörténne. (Ezt jelenti az akku töltési karbantartása.)[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz molnarpeter #4449 üzenetére
Azért főzte el a vizet, mert már átvezetett, illetve most is azért melegszik.
Amikor így jártam két esetben is, először hajlamos voltam én is magam okolni, hogy talán hagytam túlmerülni, illetve nem vettem észre a folyadékszint csökkenését.
De rá kell jönni, hogy ez tőlem teljesen független. Egyszerűen csak elöregedett mindkettő, kb. 10 év után, ami nem is csoda. A lemezekről levált anyag a cella aljában átvezetést képez, elkezdi főzni magát, innen kezdve már nem tehetsz semmit.
Olyan témákba ki megy bele, amit neten olvastam, hogy akku teljes átmosása stb... Csere inkább. (Noha azért kicsit bosszantó is, hogy tulajdonképpen csak 1 db cella beteg, a többi még jó lenne.)
Elvileg az sem véletlen, amikor a nyári időszak hőigénybevétele után épp ősz-tél elejére rohad le az akku.
Pontosan ezért nem vagyok híve az akku teljes feltöltésének, pezsegtetésének, de biztosan én csinálok valamit rosszul, hogy nálam 10 évig mennek az akkuk.
Pedig mára a Li-ion akkuknál is kimutatták, hogy a gyakori végfeszültségen tartás (4,2 V) egyértelműen rövidíti az életét.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
numera007
tag
válasz Mr Bond 007 #4456 üzenetére
Hmm. Én sem értem. A neten ezen fórumot kivéve még csak nem is írnak a 611-ről. Az, hogy a CTEK a marketing értékkel bíró cégek (Lamborghini, Maserati, Jaguar, stb) töltő zászlóshajója, azt még pénzügyi szempontok alapján megértem. De hogy a cégek nem jönnek rá, hogy egy kínai dzsunkás töltő sokkal de sokkal jobb mint a nagynevű CTEK, és gondolom olcsóbban be is lehetne szerezni, ezt végképp nem fogom fel. De a fizika gondolom itt a fórumon másképp működik, mint a nyugati laborokban (mondom a marketing részével tisztában vagyok).
-
Mr Bond 007
őstag
Jó tudni, csak akkor azt nem értem miért nem jutott erre a következtetésre senki más a neten? Legalábbis google-ben semmi infó ch611-ről hogy jobb lenne ennél vagy annál. Vagy külföldön más néven futna? Ctekről meg kismillió találat és mind azt írja hogy nagyon jók.
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
Hát igen, az ár sokat számít. Persze, kinek, mire kell. Nekem, amire kell, ár-érték arányban egy lidlis, Carstel jobban megfelel, mivel akár a Global, akár a CTEK ugye pont 5x annyiba kerül Már az is jó, ha valaki odáig eljut, hogy egyáltalán felmerüljön benne, hogy egy akkut feltölteni is lehet. A barátom pl minidg új akkut vett ahelyett, hogy 2-3 havonta feltöltötte volna akármivel (egy buta, pezsegtetős töltővel is akár). Amióta dumáltam vele eljutott a töltésig is, kapott tőlem egylidliset. Persze panelba felvinni és tölteni nem ugyanaz, mint nekem a kertben, az is igaz. Szerintem nincs itt probléma, mindenki elmondja, neki mi jön be és 1-2 óra olvasgatással mindenki el tudja dönteni, neki mi lesz jó, csak vegye a fáradságot az olvasgatásra. Persze sima átlagembernek néha már nagyon szakmai ez a fórum is, de pl én ennek örülök, hasznos dolgokat lehet itt tanulni
-
hegefe
csendes tag
válasz Mr Bond 007 #4453 üzenetére
Szomorúan írom le, hogy a Global CH611 és hasonló elvű pontosan működő tirisztoros impulzus töltők katagóriával jobbak, mint az 3.8-5-7-10 A-res (kommersz) most vásárolható egyen áramú CTEK töltők. Sajnos én is beugrottam a CTEK körüli hájpnak, és első töltő vásárlásom ez volt.
Hidd el, nem boldogan írom le ezt a CTEK topicban. De jobban jársz, ha nem CTEK-et veszel ebben az árkategóriában.
Persze valamelyik Aldis-Lidlis klónját választva sem jársz jobban a töltés minőségével kapcsolatban. De ezek nagy előnye, hogy 4000 Ft-ért adják az illúziót, hogy megtörtént az akkun a töltési karbantartás.
(Az átlag embereknek ennél mélyebb ismeret nem kell. Csak zavaró momentumként élnék meg.)[ Szerkesztve ]
-
Mr Bond 007
őstag
válasz ddsteel #4451 üzenetére
Nem ez a bajom! Maximálisan egyetértek veled a leírtakban.
Nekem az volt fura hogy újabban úgy alakult a topik hogy az jön le egy erre tévedő emberkének aki csak a kommentekre hagyatkozik hogy a global jobb mint a ctek. És volt aki emiatt elkezdett azon agyalni hogy inkább eladja a cteket a global miatt!
Brogyi te se értsd már félre, nem azt mondtam hogy itt sztárolnak, hanem a router topikban már konkrétan az megy hogy van egy gyártó 1-2 típusa és mindenre azt nyomják, ha meg adsz egy jobb tippet ami sokkal jobb nála az adott emberkének, hirtelen a torkodnak ugranak. Olyan vehemensen ekéznek meg rádszállnak ha mást ajánlasz hogy már hányingert kelt. (nem is nézek be oda már) Ott is 1-2 termék van súlyozva aki meg nem ért hozzá az azt hiszi az a legjobb és eladja a kategóriákkal jobb cuccát hogy downgradeljen.
Tudom hogy itt nem ez a helyzet, csak a global már olyan szinten van súlyozva hogy egy laikus számára kategóriákkal jobbnak tűnhet, mint ami. Csak erre szerettem volna rámutatni.
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
válasz Mr Bond 007 #4450 üzenetére
Szerintem normál használat mellett egy átlagembernek egy 4000 Ft-os lidlis is tökéletes. Mi kell egy átlagembernek? Legrosszabb esetben is csak az szerintem, hogy havonta egyszer fullra feltöltse. Nekem egy Carstel van non-stop rácuppantva egy szemes töltőrebent a kocsiban, mivel ilyenkor télen csak szombat-vasárnap autózom. Hét közben szépen csepptölt a Carstel és mióta így van, még a 4 éves akkum is mindig szépen tekeri a dízel Astrát. Kb szerintem ilyen lehet egy átlagember átlagfelhasználása, amihez nem kell 20E Ft-os töltő (igen, lehet, hogy ha 20 ezres töltőm lenne, akkor 5 év helyett mondjuk 6 évig használnám az akkut, de asszem nekem ez nem érné meg.)
-
Mr Bond 007
őstag
Ne értsetek félre, nem arról van szó, csak néha már olyan szinten le van szólva a ctek mintha gáz lenne. Régebben meg még jó volt, ha vissza olvasok a topikban, mindenki agyon dicsérte. ( nekem ez a pálfordulás fura)
Biztos beetettek a marketinggel de mikor anno végig olvastam ezt a topikot meg a fél internetet hetekig bújtam töltő ügyben (tényleges tapasztalatokat néztem nem a bullshitet), az jött le hogy normál használatra (nekem ez az otthoni használatot jelenti 1-4 járművel + esetemben motor is) ha belefér a keretbe akkor ctek 5.0 és optimate 6 is az átlag mezőny felett állt.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Panasonic (Mazda) akku pár napra lemerült a hidegben, most pedig a töltés próba azt eredményezte, hogy az egyik szélső cella elkezdett melegedni. A kupak szürkés volt. Töltés előtt, már egy ideje minimum szinten volt a sav, után lett töltve. Szerintetek van bármi esély rá, hogy menthető legyen?
-
troll81
addikt
Szia nem tul extra de nem szeretem ha nem Lenne jo dontes itt a ctek javasoltak ezekhez.vagy amit linket be tettem AZ egyszerre ket aksi Tölt.most ha a ctek 7 A vagy 10 jo erre akkor veszek 2 csak konkret dolog kell Minden kollegam Mast mond.az akuk Erositoket latnak El.eddig a te valaszaid voltak rendben koszonom.tudom nehez de ha mar Van ennyi akum vigyazok Ra.
-
hegefe
csendes tag
válasz Mr Bond 007 #4444 üzenetére
Korrekt akkumulátor karbantartó töltésre a CTEK MXS 5.0 nem megfelelő töltő készülék.
Saját 2 éves töltési teszt tapasztalatom, újkoruktól két akkumulátoron. Az egyik Bosch S4 60 Ah, mások Bosch S5 63 Ah.
A két akkut Forex kapacitás teszterrel mértem. A két év alatt 15 és 17 Ah kapacitást vesztettek úgy, hogy a CTEK-kel voltak min 1 napig töltve minden esetben, amikor a nyugalmi kapocs feszültségük 12.4V-ra esett.
Mindkét akkunak a második évben romlott jelentősen a kapacitása.Ez számomra egyértelműen mutatja, hogy sohasem tudta a CTEK töltő teljesen feltölteni az akkukat, ezért lett jelentős bennük a másodlagos szulfátosodás.
Ez a CTEK töltő a csodás sok fázisú töltési lépéseivel fényezve magát a valóságban egy sima IUu karakterisztikás akkutöltőként működik. És ebben az üzemmódban sem korrekten!
Tapasztalatom szerint szulfátosodást soha semmilyen akkun nem észlelnek a CTEK töltők, amikor pedig kellene. (Ezt a funkciót három CTEK töltőn külön teszteltem.)
Bizton állítom, hogy ezek a töltők nem hosszabbítják meg az indító akkumulátorok élettartamát. Igazat adok a sokat tapasztalt akku technikás szakiknak, hogy ezek a töltők többet ártanak mint használnak az akkumulátoroknak. (Azt a hamis illúziót keltik, hogy megtörtént az akkuk szakszerű karbantartó töltése. Pedig nagyon nem.)Az elégtelen töltés miatt károsodott akkukat részleges sikerrel tudtam impulzus töltőkkel regenerálni.
A továbbiakban én a CTEK töltőket gyors megoldásként a motortérben szükségtöltőként használom. Meg egy komoly töltő munkája után a 13.6V-os lebegtető töltésre jó még, hogy a 'komoly' töltő gyorsabban mehessen át egy másik akkura.
Hát, erre a két használható funkcióra elég nagy luxus 20e Ft körüli összeget kiadni ... -
válasz Mr Bond 007 #4444 üzenetére
Az ő igénye extra. Nem egy akkut akar tölteni egy töltővel, hanem 3-5 akksit, és ha lehet egyszerre. Neki többcsatornás kell, vagy egy bazi nagy ami egyszerre tolja, de úgy látom mire dönt addigra szulfátos lesz a lakókocsi akksija.
A CH611-et meg a helyén kell kezelni. Minden negatívumot leírtam róla. Nem versenytárs egy CTEK-nek, de nem is egy kategória. Ez olyan mint az alma, és a körte esete. Nem lehet összehasonlítani. Mi a közös bennük? Gyümölcs mind a kettő.
Na látod a CTEK, és a CH611 is akksitöltő. Ennyi a közös bennük. Ha nem látod a lényeget akkor ezt a sztárolós dumát mellőzzük. Téma lezárva részemről. Köszönöm. -
troll81
addikt
válasz Mr Bond 007 #4444 üzenetére
egyszerre jelenleg 2 db akut meritek egyszerre hasznalom.de ha megepul a masik auto akkor 4-5 akuig is elmegyek.ezert vennek legalabb 2 valamire valo toltot.normál használatra alatt mit ertesz?mxs7/10 ajanlott marka itt gondolom,ezert nezegetem.
-
Mr Bond 007
őstag
válasz troll81 #4441 üzenetére
Már megint olyan érzésem van mint a router topikban mikor a gyengébb cuccot annyira szét sztárolják hogy a kategóriákkal jobbal rendelkezők is elhiszik hogy felfelé lépnek ha váltanak arra...
Inkább vegyél egy mxs 5.0-t újonnan, az is elég normál használatra, és kapsz 5 év garit. (vagy mxs7/10 is nagyon jó, nem merném egy lapon emlegetni a globallal egyiket se...)
Ha olyan nagy atom cucc lenne, már a csapból is az folyna, de valahogy mégis a ctek meg az optimate van az élen... -
troll81
addikt
válasz crissprivat #4442 üzenetére
powersafe 12v92f 3 -5 db ezek toltese es karbatartasa a feladat 2 db 10 eleg lehet?
-
troll81
addikt
válasz crissprivat #4440 üzenetére
CTEK MXS25 25A (Multi XS 25000) 40-500Ah CTEK Automatikladegerät MXS 5.0 56-305 12 V 0.8 A, 5 A ezek hasznaltan megvehetok?
-
troll81
addikt
válasz crissprivat #4438 üzenetére
köszönöm de a töltő tipusa erdekelne mert kell egyet vegyek és csak otthon tudok CH611 hol kapok otthon legegyszerűbben?
-
Kernel
nagyúr
válasz troll81 #4434 üzenetére
Lemezek megduzzadnak, szétrohadnak. Lehet, hogy előzőleg már elfőzte a vizet, átvezetés miatt, amit a lemezről leváló, akku aljába lehulló törmelék okoz általában.
Utána a szárazon maradt lemezek levegőt kaptak, oxidálódni, rohadni kezdtek.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
Ez marketing, vagy van tényleg ilyen regenerálás? [link]
-
-
csiga8
senior tag
Ez a kapacitásmérő azért jóval hűvösebb. Ezen a feszültségen az enyém olyan 63-65 C fok szokott lenni. Nálam a pinyóban 14C van, nem tudom nálad mennyi volt a külső hőmérséklet.
Egyébként azt néztem, hogy a 180W mérő [link] pont ugyanolyan mint a tied, csak a hűtő más rajta [link]
A 180W-os hűtője: [link]
A 150W-os hűtője: [link]
Ez meg egy brutál hűtő : [link]
Az enyémre ezt néztem ki próbaképp : [link]
Most ez van rajta: [link]
Intel LGA 115X foglalatos hűtők "elvileg" jók rá. Meglátjuk, kipróbálom.
[ Szerkesztve ]
-
-
csiga8
senior tag
Hegefe!
Van ez a Passat akku: [link] 68 Ah, 680A (EN) AGM, nem spirál.
Az előzetes kapacitásmérésből adódó eredményhez sikerült egész jól belőni a szulfátoldót, cirka 21-22 óra alatt végzett 15V-on. Nem melegszik. ( előszőr csak 15 V-on próbálom, most már óvatos vagyok) Egyből rátettem 16V-ra, 16V-on is melegedés nélkül szépen lefut, és itt már szépen pezseg is. ( A pozítív sarunál nagyon világos barna apró trutyit, a negatív sarunál apró sötét szmötyit dobott fel. Előtte annyi vizet tettem cellánként, hogy éppen 1-2 mm legyen felette)
A továbbiakban is mehet végig a merítések után a 16V?
-
saijo
csendes tag
Teljesen igazad van, én sem gondoltam arra, hogy hőmérséklet kompenzációval rendelkezik. Csak ebben a kiragadott helyzetben teljesen jó volt a működése. Egyébként néztem az egyik cellát (csak egyhez fértem hozzá a kocsiban) minimális épp észlelhető pezsgést láttam. Magasabb hőmérsékletnél is meg kellene nézni.A kérdés tényleg az, hogy ez mennyire jó az akkunak vagy mennyire jó a hosszabb idejű 14,4 V-n tartás?
Amit előzőleg leírtál magyarázza ezt a töltési koncepciót.
Azért lehet,hogy nem teljesen leírható ez a töltő -
Kernel
nagyúr
...és 13,7V 80mA csepptöltésra állt. A 80mA nagyon sok egy 7Ah-ás akkunak
80 mA nem sok, meg sem langyosítja (13,7 x 0,08 = 1,1 W mindössze), egyébként is ilyenkor a feszültséget szokták tartani a töltők, névlegesen 13,8 V értéken. +/- 1 digit eltérésnek nincs jelentősége, hiszen lehet épp a billenési határon is.
Például adott egy 7 Ah és 100 Ah kapacitású akku. Kémiai követelményt / gyári utasítást betartva, mindkettőt pontosan 13,8 V-on tartom, onnan kezdve nem mindegy? Akár párhuzamosan is köthetném őket.
Eközben az akku áramfelvétele lehet változó vagy eltérő, ez már függ a töltöttségi állapottól, önkisüléstől is.
Olyat nem lehet csinálni, hogy egy akkura beállítok pont 13,8 V-ot és azt mondom, hogy pont 80 mA áramot akarok rákényszeríteni. Ezt sokan félreértik, pedig lényeges fizikai alaptétel:
– Lehet stabilizálni a feszültséget, de akkor az akku által felvett áramot nem tudom, "ő" dönti el.
– Lehet stabilizálni az áramot, de akkor viszont a kapocsfeszültség múlik az akku pillanatnyi "hangulatán" (töltési állapotán, belső ellenállásán).Nem véletlen, hogy a töltőknél ez két külön szakasz (CV vagy CC mód).
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Aldi Auto XS töltőnél mások is számoltak már be erről a működésről, de én más következtetésre jutottam belőle. Hőkompenzáció nincs ezeknél, ha jól tudom.
Tervezési koncepció van szerintem, a töltés leállításakor méri az akkufeszültséget. Ha nem éri el a 14,4 V-ot (ez talán kimutatható műszerrel is), akkor addig tölti emelt feszültséggel, míg 14,4 V lesz a terheletlen feszültség.
Így gyorsabban végez, illetve elkerülhető, hogy túl sokáig kelljen pezsegtetni az akkut a vízbontási határon.
Lehetséges elméleti háttérről itt írtam bővebben: [link]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
saijo
csendes tag
Kipróbáltam az Aldis EA-2138 töltőt. Egy rövid távokon használt 3 éves akkumulátoron aminek a nyugalmi feszültsége 12,5 V. Gondoltam, hogy itt az ideje teljesen feltölteni. Feltettem rá az Auto XS töltőt. Az indítás utáni nem igazán értett kijelző ugrálások után, elkezdte emelni a töltőfeszültséget 800mA-es töltőárammal.Tette ezt 14.35V-ig (1,5 óra)ahol is kb. 1-2 másodpercre leállítja a töltést. Ezt 12-13-szor megismételve kb.35perc alatt felemelte a töltőfeszültséget 15,05V-ra, aztán átállt csepptöltésre 13,7V 78mA-rel.
Ez a szabadban volt 6 fokos hőmérsékletnél. Ha a hőmérséklet kompenzációt figyelembe veszem, ami 6 foknál +0,63V akkor ideális működést mutatott a töltő.
Ezek után kipróbáltam egy 12V 7Ah zárt akkumulátoron ami töltött volt a nyugalmi feszültsége 12,75V.
Motor módban pillanatok alatt átlépett minden fázison és 13,7V 80mA csepptöltésra állt. A 80mA nagyon sok egy 7Ah-ás akkunak,de maga a töltő korrektül viselkedett.
Lehet,hogy téli töltőnek teljesen jó ez az Aldis. Talán mégsem válok meg tőle. Persze ez nem volt egy átfogó teszt, de nem is olyan rossz elsőre. -
csiga8
senior tag
válasz Harkovz #4418 üzenetére
2A és a végén tán 15,9-16V környékén szépen ejti vissza.
Azzal a Recond móddal azzal csak óvatosan. Károm nem lett, mert öreg akkun teszteltem de egymás után 3-4 recond, aztán az akkunak ezzel megadtam a kegyelemdöfést. Anélkül meg ki tudja, lehet tudtam volna javítani rajta.
Ahogy tapasztalom, a töltés-kisütés ciklussal többre megyek, és csak a végén érdemes egy recondot csinálni.
-
Harkovz
aktív tag
Recond módban milyen erősséggel tölt a Ch611? Megint csinálok egy merítés -töltést de egyből Reconddal töltöm vissza mert igazából arra lenne kitalálva. Kisütött akkuk regenerálására.
-
Kernel
nagyúr
Először a negatív / testet, mert ha a szerelőkulcs véletlenül testre érne, ott semmit nem árt.
Utána már a pozitívnál sem árt a testzárlat, mert már bontva van az áramkör a negatívnál.
Visszafelé fordítva. Az egész arról szól gyakorlatilag, hogy a kulccsal hadonászva még rutinosabb emberek is hibázhatnak véletlenül, ezért erre fokozottan figyelni kell.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Qru
MODERÁTOR
Akksi levételnél mi a helyes sorrend? Előbb a pluszt vagy a mínuszt vegyem le?
Rá kéne tölteni az akksimra de a garázsban nincs konnektor, így fel kéne vinnem a lakásba...#nincsbennetarcsi
-
csiga8
senior tag
A BMW akkut ma visszaviszem a gazdinak. 1 napja tartja fixen a 12,93 V-ot.
A Global töltős, majd a szulfátoldós melegedést túlélte, nem károsodott.
A szulfátoldós melegedés után hagytam kihűlni, majd merítettem és 14,4 V-os normál akku módban 10A-el feltöltöttem a Global töltővel. A 14,4 V feszültségnél nagyon sokat, több órát molyolt, de feltöltötte és nem melegedett.
Megint merítettem ( mértem, kb 70 Ah) megint normál töltés. Utána egyből AGM mód 2A-el, és láss csodát, szépen lefutott. Nem melegedett.
A gazdinak a hideg miatt kell a kocsiba, (nem BMW) de egyébként sem hiszem, hogy érdemes tovább próbálkozni. A mérőműszer szerint azt a 700A EN-t hozza, néha 725-t mér. A terhelő villát meg 400A valóssal fixen 10,4 V-on tartva megizzasztja kétszer egymás után is. Harmadik nem volt, mert már nagyon meleg volt a villa.
A töltésnél a melegedés mitől és miért volt nem tudom. Most azt lenne jó megnézni, hogy a BMW-be visszatéve nyűgösködik-e még az autó, de az úgysem lesz...
Most jön a Passat AGM akku.
-
Kernel
nagyúr
válasz pilecki #4409 üzenetére
Kisütés, ismételt töltés után lehet, hogy többet fog felvenni.
Ctek töltőhöz nem érdemes bontani, de egyébként egyik akku rátölt a másikra, kiegyenlítődnek, ez nem gond.
Nagyobb különbség, illetve két erősebb akku "találkozásakor" képződhet szikra (ld. bikázás), de az sem ártalmas. Mivel egyforma névleges feszültségű akkukról van szó, túltöltés lehetetlen.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
válasz pilecki #4409 üzenetére
Minél hamarabb végez a töltő a töltéssel, annál töltöttebb és/vagy annál kisebb a kapacitása az akkunak.
Egy 6,5 éves akku, ami 2 évet állt, szerintem teljesen lemerült és szulfátosodott.
Van most nálam egy 44 Ah Varta, azon 4,5 Ah-t mértem, de merítés után is vagy 2 órát biztos rajta volt az Aldis töltő. Indító áramba nem bírja kitartani a 100A-t már a 2-ik 15 mp-ben sem. ( Újként nagyjából a 200-at 3X15 mp-ig bírnia kéne.
Most egy ilyet rendeltem:
Szivargyújtóra dugható megoldás is van, de ma már sok autón nincs áram alatt a szivargyújtó, ha leveszed gyújtásról.
A másik akkut rákötöm megoldással nem még nem volt gondom. Van amikor fél-egy napra is így áll, és a két akku sem veszett össze még sosem.
-
pilecki
csendes tag
Sziasztok!
Ctek 3.8 töltő kb 1,5 óra alatt – hibajelzés nélkül - eljutott a töltési folyamat 6. pontjáig. Egy olyan 45 Ah Varta akksit töltöttem, amelyik 6,5 évet szolgált az autóban, az utóbbi két évben pedig a garázsban állt, engem sem látott, nem még töltőt. Az, hogy ilyen gyorsan eljutott a 6. pontig azt jelenti, hogy teljesen padlón van? Laikusként is úgy gondolom, hogy túl sok jóval nem kecsegtet, csak a hibajelzés elmaradása bizonytalanít el. (én legalábbis hibajelzést vártam) Sajnos mérőműszer hiányában ennél több információt nem tudok adni jelenleg.
Másik kérdésem az lenne, hogy ha biztos, ami tuti alapon én inkább úgy töltöm a jármű akksiját, hogy azt a töltés idejére leválasztom az autó elektromos rendszeréről, okozhat-e az valamilyen problémát, ha a töltés idejére egy másik akkumulátorral biztosítom, hogy semmilyen adat ne vesszen el a „kocsi memóriájából”… tehát adódhat-e abból probléma, ha emiatt átmenetileg, rövid időre, párhuzamosan kötök két akkut az autóra? Ha igen, akkor mi? ( a fent említett Vartaval tervezném ezt, ha van még benne ennyi szufla)
Előre is köszönöm a segítséget! -
hegefe
csendes tag
válasz zoltannovak #4405 üzenetére
A CTEK töltőknek akkor kellene 1-es szulfátlanító üzemmódban kapcsolnia, ha a töltés kezdetekor rögtön 15.8V ra emelkedik a töltő fesz az akku nagy ellenállása miatt - mert ugye vissza nem oldhatóan szulfátos.
Na, ez a funkció egy vakítás. Ember nincs a világon akinek ez működött volna. Már mint, hogy elindult volna egyszer is. Ebből kifolyólag pláne nincs a világon egyetlen egy CTEK user sem, akinek tölthetővé gyógyított volna egy akkumulátort.A Recond a vízbontási határ fölött emelt töltő feszültségen biztosítja az akku teljes töltését, és a cellák feszültség kiegyenlítését.
A vízbontási határfeszültségig töltögetés csak maszatolgatás. Az utána következő 13.6V-os lebegtető töltéssel sem fog soha teljesen feltöltődni egy akku (ez lenne az IUu töltési karakterisztika.) Ez csak azért gond, mert a vissza nem alakított üzem szerű normál szulfátból lesz a kőkemény nagyon nehezen vissza oldható másodlagos szulfát. Aminek az átalakulási folyamata exponenciális hatás mechanizmusú.
Ezen már nem segít az egyen áramú töltők Recond módja. (Erre csak az impulzus töltők alkalmasak. Pld. Global CH611).
Akkumulátorok karbantartó töltésére a kommersz CTEK töltők játékszerek egy jó minőségű impulzus áram töltésre képes akku töltőhöz képest.
[ Szerkesztve ]
-
zoltannovak
tag
Nekem is hozott vissza már egy-két akksit a halálból viszont akár milyen nullára lemerült elszulfátosodott akkut tettem rá, mindig tovább lépett az 1-es programon. Recond módnak a mehanizmusa érdekelne illetve a Global az impulzus töltés miatt lehet érdekes.
-
Mr Bond 007
őstag
válasz zoltannovak #4403 üzenetére
Az csak akkor tart tovább, ha ténylegesen szükség van rá. (ezt a töltő az érzékelt adatok alapján dönti el) Recond-ot pedig ajánlott a kocsiból kivett aksin lefuttatni évente 1x, vagy ha mélykisülés történt. (esetleg 2x egymás után ha már minden mind1 az aksinak. Volt akinek bejött és visszahozta a halálból.) Többször viszont már nem ajánlott, mert többet árt mint használ. Én nem cserélném le a cteket globalra.
[ Szerkesztve ]
-
zoltannovak
tag
Az tudja valaki, hogy a CteK töltőn az egyes program (ami elvileg impulzussal tölt) az mikor fut le? Nekem 10 mp-nél többet eddig sose ment. Másik kérdésem, hogy recond módban pontosan mi történik? Annyit látok, hogy 14.4 fölé is megy a töltő fesz. Nem árt ez valójában az akkunak? Gondolkodom, hogy lecserélem egy ilyen Global töltőre. Az pontosan mit tud?
-
pilecki
csendes tag
Köszönöm!
-
DigitXT
nagyúr
válasz pilecki #4399 üzenetére
Tudomásom szerint praktikusan nincs forgalomban ma olyan jármű,
amit pozitív testelésű áramkörrel alakítottak volna ki, szóval nagyon
nem tartom valószínűnek, hogy ilyennel találkoznál otthon.Ezt most látom először, hogy a kasztnin keresztül kellene tölteni...
Bikázásnál szokták írni, mert azt mondják, hogy úgy vmivel kisebb
lehet az ellenállás az indítómotorig, de ebben "nem igazán hiszek".Amikor tavaszig az akksin van a töltő, akkor ún. csepptöltés van.
Úgy közel sem lesz a vízbontási határon, hanem ilyen 13,6V-ot tart.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Formula-1 humoros
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Autós topik
- Villanyszerelés
- Elite: Dangerous
- Eredeti játékok OFF topik
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Path of Exile 2
- További aktív témák...
- Dell Latitude 5480 laptop (14FHD/I5-G7/8GB/256SSD/MagyarVilágítós/AkkuX)
- PS5 Lemezes 825GB - használt -
- Xbox 360 játékok,akár 1000ft-tól(részletek a leírásban)
- Playstation 3 játékok,akár 1000ft-tól(részletek a leírásban)
- GAMER félgép - GIGABYTE B760M H DDR4 + Intel I5 13400F + Corsair VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 3200MHz
- Gamer PC - i5 10600 KF/ 16 GB RAM / 1 TB M.2 SSD / Radeon RX 6600 XT
- Apple watch Series 9 45mm cellular megkímélt akku 98% 12 hónap szavatosság
- Rock Band 4 gitár + dob + játék
- ASUS GeForce RTX 4090 24GB ROG Strix OC Edition Aqua.hu garancia 2026.12.19 - ig
- Eladó a képeken látható SONY Playstation 2 FAT több ezer játékkal
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest