A munkámból kifolyólag mostanság kénytelen vagyok ezekkel tökre tisztában lenni.
Gyakran felmerül, hogy köteles-e a kereskedő a terméket kicserélni, vagy a vételárat visszafizetni, ha a fogyasztó azt 3 napon belül visszaviszi, mert az meghibásodott, esetleg mégsem felel meg neki, nem jó rá, más típust szeretne, stb.
Azokra a termékekre, amelyekre nincs kötelező jótállás, ez megállapodás kérdése. A kötelező jótállásról szóló 151/2003. Korm. rendelet alapján viszont a 3 munkanapon belül viszavitt hibás terméket a fogyasztó kérésére ki kell cserélni, nem lehet azzal elutasítani a csereigényt, hogy az kisebb költséggel javítható, kivéve, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot nem akadályozza, ebben az esetben javíthatja is. Hibátlan termék kicserélésére, visszavásárlására a kereskedővel való megállapodás alapján van lehetőség.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.