- Út a Korea turistaparadicsomba, amiről talán még sosem hallottál: Csedzsu-sziget
- Perplexity Pro AI képszerkesztési limit -egy képgenerátor függő tapasztalatai
- Adattár lemez előkészítése távlati Windows telepítéshez
- Jelszóvédett IBM Thinkpad R50e működőképessé tétele.
- ATK Blazing Sky X1 Ultimate Metallic Red gamer egér
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- sziku69: Szólánc.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
"Filmeken még el is megy de zenén a mélynek is van Jobb/bal oldali létjogosultsága, mert szerves része a térleképezésnek. Ma ezt már teljesen figyelmen kívül hagyják."
Ellenben bakelitnél... ja, izé, bakelitnél a mélyeket monóra keverik, hogy a tű ne ugorjon ki a barázdából (CD-knél nem).
-
SÖ
addikt
A mélyhangoknak van a legrosszabb iránykarakrerisztikája. Ezért tehetik meg a házimoziban, hogy odatesznek 1db mélynyomót és azt oszd be. Filmeken még el is megy de zenén a mélynek is van Jobb/bal oldali létjogosultsága, mert szerves része a térleképezésnek. Ma ezt már teljesen figyelmen kívül hagyják.
-
#56474624
törölt tag
De sajnos ma már új LP-ből is van olyan, ami serceg, vagy egy-két lejátszás után elkezd. Anyagfüggő. Vannak olyan vacak anyagból készült LP-k, hogy a legnagyobb gondosság sem ér semmit. Persze vannak jók is még ma is. Ami az LP-nek viszont létjogosultságot ad a minőségi hangra vágyóknak, pláne ma, és ez tagadhatatlan: a loudness war. A CD-ket nagyon elcseszik vele. LP-nél nem lehet megcsinálni, és általában arra egy lényegesen jobb minőségű keverés jut ki.
Épp ma néztem meg egy '89-ben kiadott CD-met (amúgy AAD-s), meg egy valamikor 2000 után (2 cd-s példányban, afféle két album 1 áráért akció a kiadótól, én csak az egyik miatt vettem meg) kiadott, és sajnos remasterelt változatát. Utóbbi hangosabb persze, de jóval kopottabb, fedettebb, kevésbé élvezetes hang. A 89-es kiadás lényegesen tisztább, és hozzá képest valódi erővel szólal meg, nem csak erőfitogtatással. Bár hozzá kell tennem, hogy az a 89-es lemez úgy szólaljon meg, ahhoz kell a jobb erősítő + hangfal. Egy nem jó cuccon az újabb kiadás fog jobban hangzani, sajnos ezekre "optimalizálják".
-
Kezdek kételkedni abban, hogy egyáltalán hallottál-e már CD-t
A rádiók hangzását alapvetően az határozza meg, hogy a stúdióban mit tolnak rá a jelre. A Roxynál pl. jó eséllyel csutkára tolják a kompresszort meg rátolnak mindent, hogy hangos, nagyon alacsony dinamikájú valamit kapjanak, jó dübögő basszussal - innen kezdve nagyjából mindegy is, hogy milyen a forrás.Na, ezek után rakd be mondjuk Lajkó Félix 2001-es CD-jét, amit egy erdőben, a szabad ég alatt vettek fel. Vagy, ha már a térre utazunk, akkor JMJ-től az Aero 5.1-es változatát, aztán azokra mondd, hogy nincs bennük dinamika, előzenéhez közeli élmény vagy tér.
Ja, meg ha már D-osztály és hangminőség: a T-ampokhoz volt szerencséd?
-
GerykO
aktív tag
tdd587: Nézd, a sok bla-bla ami az előadás elején volt, biztos ezeket az apróságokat említi, hogy mikori felvételről van szó, az eredeti forrás volt zajos...
(#282) SÖ: De hát az apró-betűs rész felett elsiklik szegény. Csak a write only fontos, mert idézet: "Komoly emberek komolytalan avatárokat gyűjtenek össze"
Figyeled? Fontos embert csinálok belőle, hisz csak azoktól szoktak idézni.És biztos igazat is állít, ha a saját igazam igazolásához idézem.
No de hagyjuk is, mert még a végén ismét kapok egy cenzúrát dabadab fórumtárstól.Elvégre itt az új média-törvény, még a végén sitt lesz belőle.
-
#56474624
törölt tag
Pontosan ugyanarról a kiadású lemezről van szó, hungaroton, illetve qualiton lemezről például. Ha van különbség, az vagy a nyomás miatt lehet (ugye nem mindegy, hogy amiről csinálják a lenyomatot, azt mikor cserélték, LP-nél bizony ez szokott hallatszani, de még sok olcsóbb CD-nél is), vagy mert egyik jobban "ki van már játszva".
-
" a mezei CD játszó hangja szerintem messze alulmarad a DVD csatornánkénti 24/96 hangjához képest"
Khm
A DVD 48/16, ráadásul DD v DTS tömörítésben, márpedig azt minden önjelölt audiofil megmondja, hogy a pszichoakusztikus tömörítés megöli a zenét (lsd meg: "a 320 kbs-es mp3-at is rettenetesen szól az eredetihez képest, bármikor kiszúrom") -
GerykO
aktív tag
Csokító, ronda és finom.
Meghallgattam volna szívesen. Engem is foglalkoztatott sokáig, hogy csináljak magamnak hangszórókat, de sosem volt rá elég időm. Ámbár egy aktív mély-ládát összeraktunk havernál, de erősítőre lusta volt költeni, inkább ventilátorral hűtötte az erősítőjét, míg a végén meg nem adta magát.dabadab: Nem akartam elvinni a topikot az eredeti témájától.
Szimplán ki akartam egészíteni a saját véleményemmel.
És akiknek jó a hallásuk mind osztják amit én próbáltam mondani.
És lehet nem írtam le, de akartam, hogy a magasabb mintavételezésű digitális jel közelebb van a valóság-realisztikushoz (amit számomra még mindig az analóg jel közelít meg a leginkább).
És ezért kérdeztem, hogy érted-e a mondanivalóját annak amit írtam.Persze megértem, ha valaki nem tanult a zenéről sokat, az sok mindent nem ért, érthet meg, és sok mindenre nem érzékeny a füle.
Tudod amikor szolfézs órán a tanár egy kétkezes zongorakíséret mellett énekelt valamit, és azt kellett lekottázni on the fly, akkor az nem kicsit csiszolja a hallásod, és nem a füledben lévő membrán lesz a faszább, hanem az agyad kezdi el máshogy/"jobban" feldolgozni az adott jeleket.
Nem játszottál szerintem egy cirka 60-70 tagú fúvószenekarban, másodtrombitásként.
Neked lehet nem bántja a füled, ha egy trombita inkább vuvuzelaként (gyakorlatilag a trombita őse, csak műanyagból, nem pedig rézből) szólal meg (hiányzik a fémes hang, a felharmonikusok száma is a töredéke). De én szeretek különbséget tenni a szordínós trombita és a kürt hangja közt, vagy ha a fúvós épp torokhangot is ad ki, így a hangszerből egy kettős hang cseng elő.
Szeretem hallani a finom különbséget, hogy mennyire gyantás vonóval milyen intenzitással szólaltatja meg a hegedűs, vagy a gordonkás, vagy brácsás a húrokat. Vagy a tubás milyen sűrűn engedi ki a lecsapódott párát a hangszeréből. A trombitás hogyan képzi a tizenhatodokat, hogyan veszik a levegőt a klarinétosok, össze van-e hangolva rendesen az összes hangszer...
Persze egy avatatlan fül az ilyenekre nem érzékeny, ami nem is baj, had vegyék a konzumer lemezeket, kell valaki aki a mennyiségi igényeit elégíti ki a kapitalista társadalomnak.De a Kállai kettős kettős megvan példának okául nekem bakeliten, meg cd-n is. Hát a bakeliten vannak olyan avatatlan fül számára "zaj"nak mondott hangok (amik egy zenész számára a zene része. Egy levegővétel, egy szünet is a zene része), míg a cd-ről a hangmérnökök lekeverték azt, ami által akaratlanul is elmosták a hangok kezdését.
Amikor másodéves trombitásként nem értettem amikor a tanárom 4 órán keresztül tanította a staccato-t, és nem hallottam a különbséget, akkor végre megfogta a trombitáját, és sarkítva mutatta, majd egyre kisebb különbséggel mutatta.Ha így vezetik rá a "füled", hallásod az apró dolgok különbségére, akkor az érzékeny marad. Szóval nekem ne magyarázza meg valaki, hogy az éles hangkezdést, ha egy hozzá nem értő hangmérnök azért mossa el, mert meghallotta, hogy a zenész előtte levegőt vett és azt ő el akarja tüntetni, akkor az nekem nem azt a zenét fogja visszaadni, amit a zenész feljátszott.
A zenekarommal is azért vesztem össze, mert ők sávonként akarták felvenni a lemezünket, és nem hallották a különbséget, hogy úgy teljesen steril a hangzás, és nem olyan, mintha egyszerre játszanánk fel, de az "olcsó"(ismerős) stúdiós, nem rendelkezett annyi mikrofonnal, hogy mindent be lehessen mikrofonozni (10 tagú zenekar, de csak a dobszerkóhoz kellett ha jól emlékszem 12 mikrofon) a gitárokat vonalból akarta felvenni, mi meg nem hallottuk mit játszottak, de ha a kombórol veszi fel, akkor az belehallatszik a dobba... kicsi volt a stúdió, a próbatermünk nem volt rendesen lehangszigetelve, és sok volt az állóhullám és nem tudta beállítani a mikrofonokat. Ha azt hiszed nem vagyok képben, akkor szerintem hatalmasat tévedsz...
És amint látod elég sokan értették ilyen hosszú magyarázatok, példák nélkül is hogy mire gondolok. Te meg mindig betalálsz a szőrszálhasogatásoddal.
Értem én, hogy mások is olvassák a topikot, akik nem értenek hozzá, de pont nekik akarom felnyitni a szemüket, hogy az igényesség nem csak a gazdagok kiváltsága. Ergó, ha magasabb mintavételezésű, kevés szűrővel agyontorzított felvételeket hallgatnak, még ha van benne is egy-két "zavaró zaj" (ami nem feltétlen zaj zenész oldalról), akkor az áll közelebb a valósághoz!!!Még ha a lábdobtól nem is esik szét a mély-láda, mert esetleg az üstdob ami hangosabb...
De meg lehet közelíteni fizikai oldalról is a dolgot, abban is képben vagyok.
Azt hiszem pont egyedül sikerült OKTV-n egy hullámtulajdonságokra alapozó fényelhajlásos példát megoldanom, amivel a megyei forduló negyedik helyét csíptem el. De nem akarok feleslegesen dobálózni ilyen dolgokkal, mert nem ide tartozik...
-
"Nem hallod, de az agy tudat alatt mégis feldolgozza."
Ha nem hallod, akkor mit dolgoz fel az agyad?... A magas hangokat nem azért nem halljuk, mert blokkolja az agyunk, hanem azért, mert a fül átviteli karakterisztikája ott már a mélybe zuhan.
"Erre a bizonyíték, hogy nem tudod mi hiányzik a zenéből, de nem úgy szól, mint amikor megvannak."
Ebből csak a bizonyíték maradt ki.
Egyébként "hypersonic effect" néven van rendes, tudományos elmélet erre, a probléma csak az, hogy egyedül egy japán kutatónál jött ez elő (nála is elég furcsán), senki másnak nem sikerült reprodukálnia az eredményeket.
ELP: "Hangdoboz? Az meg elektro-mechanoakusztikus átalakító. Csoda, hogy működik."
Így van. Ezért is érzem erős aránytévesztésnek ezt a 16 bit/24 bit témát, tényleg, mintha azon filóznánk, hogy most egy kispolszkira W vagy ZR sebességindexű gumit rakjunk-e.
-
-
Az LP-k masterelésénél is teljesen bevett szokás az aluláteresztő szűrő használata (ugyanis szerencsétlen bakeliten sem lehet ezercsillió hertzes jelet tárolni), innentől kezdve eléggé értelmetlennek érzem annak a boncolgatását, hogy halljuk-e ezeket a frekvenciákat, mivel ezek semmiképpen sincsenek ott a lemezen.
-
GerykO
aktív tag
És ha a basszeres szándékosan fingott, mert a szám koncepciójában benne van? Akkor nekem azt ne szűrje ki a hangmérnök.
Ha egy zenekar nem tud egyben feljátszani egy számot, akkor ne vegyen fel stúdiólemezt.
Az olyan zenekar gyakoroljon még, vagy a tagjai menjenek el árkot ásni!
Én nem szeretem az olyan zenét, ami arra alapszik, hogy valaki felénekel valamit, azt megeffektelik, számítógéppel alávágnak valami prüttyögést, a klippben 1-2 szilikonozott 3.14csa kelleti magát, amiből a borítóra már cenzúrázott kép kerül, és csak bizonyos szerek hatása allatt mondja azt az ember, amikor a hangerőtől már 50%os halláskárosodást szenvedett, hogy mekkora zene.
Számomra a zene, az úgy áll össze, hogy a dallamot meg a ritmust hangszerek keltik, amit ember szólaltat meg, lehet ének is benne, de az énekesnek legyen jó hangja.A műfaj meg olymindegy, csak legyen jó, ne pedig populáris a sex-shells miatt.
De mint említettem nem kell velem egyetérteni! -
Suker10
tag
Én képtelenségnek tartom, hogy a denevérek által kibocsátott ultrahangot bármilyen ember meghallaná, mert a frekvenciája kb. 50-160 kHz között van, de az alsó tartomány is legalább 20000 Hz-cel magasabb az ember által hallhatónál. Még a kutya (30 - 50000 Hz) és a macska (80 Hz - 50000 Hz) sem nagyon hallja, pedig sokkal jobb hallása van, a lóról (30 - 42000 Hz), marháról (15 - 45000 Hz), őzről (20 - 55000), szavasról (nem tudom, de biztos sokkal nagyobb), sertésről (40 - 45000 Hz), kecskéről (35 - 38000 Hz) már ne is beszéljünk. Néhány állat viszont hallja: a delfinek és a bálnák (60 - 200000 Hz), a fókák, rozmárok (150 - 60000 Hz), sáskák (100 - 65000 Hz), egerek és patkányok (800 - 110000 Hz), tengerimalac (talán 800 - 100000 Hz), rókák (25 - 70000 Hz), farkasok (20 - 82000 Hz). Ezeknek az állatoknak a hallása legalább 2,5-szer nagyobb intervallumot fog át. Hol van az ember hozzájuk képest? Az elefánt hallása (16 - 15000 Hz) kb. az emberéhez hasonló. Ha mégis képes lenne rá a fülünk, az emberi agy akkor sem tudná feldolgozni az információt, vagyis hiába érzékelnénk a fülünkkel, az agy figyelmen kívül hagyná.
Én is hallom a denevéreket, ha előttem repülnek el.
Ez kb. akkora mese, mint a milliárdnyi szín megkülönböztetése pl. a TV-nél. Jobban néz ki, mert nagyobb értéket tudnak leírni. -
#56474624
törölt tag
Zárt dobozú a te hangfalad is? Olvastam, hogy Sonus Faber, de van belőle pár, google-ben rákeresve én reflexeseket láttam azt hiszem.
Egyébként sajnálatos, hogy manapság a zárt doboz gyakorlatilag teljesen visszaszorult (néhány kivétellel, pl. Audio Note-nál látok, de embertelen áron), ismeretlen árucikk. Illetve a nagyobb méretű polcsugárzók. Dehát ma már ezeket úgy gyártják nyilván, hogy házimoziba hátsónak is (vagy elsősorban arra) eladható legyen méretügyileg, a hangszórók sem szoktak 165 mm-nél nagyobbak lenni...
-
#56474624
törölt tag
Igen a tű forgás közben ha jól tudom befelé igyekszik de ezt kompenzálja a mechanika vagy a lineáris hangkar.
Nem erre gondoltam, hanem arra, hogy az LP-nél a kerületi sebesség folyton változik, pontosabban állandóan csökken. Belül relatíve mindig rosszabb lesz ennek megfelelően.
-
#56474624
törölt tag
Szerinted melyik forrásról fog szebbe szólni a zene?
No azért ez nem ilyen egyszerű. Az LP-nek is megvan a maga baja. Azon kívül, hogy serceg meg lemezzaj (ez ugye nem növeli a jelenlétérzetet különösen), a belső barázda sokkal gyatrábban szokott szólni, mint a külső, pláne ha oda kerül véletlen (szokott) egy dinamikusabb rész, na akkor nem örülök.
(#71) Blindmouse:
Próbálkoztál már szűrő nélküli DAC-kal?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nők, nőügyek (18+)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Feltörték a regisztrációmat vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Formula-1 humoros
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mini PC
- EAFC 26
- Google Pixel topik
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Mint az új! PS5 Dualsense Edge Kontroller! Gari: 2027.07
- SzoftverPremium.hu
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 490+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest