Hirdetés

2024. május 21., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#18152) kokoaliga


kokoaliga
tag

Sziasztok.
Nem bírok magammal és megint elkezdtem a liga vezetést:
a-liga.hu
Akinek van kedve jönni,szívesen látjuk.
Március 11 vasárnap első futam a szezonba.

Koko

(#18153) macy válasza kokoaliga (#18152) üzenetére


macy
addikt

Nem bírsz magaddal mit kezdeni? :D
Hogy muzsikál a T500-as? Azt vettél ha jól rémlik.

(#18154) kokoaliga válasza macy (#18153) üzenetére


kokoaliga
tag

Hát látod.. :)
Régen eladtam mert szerintem nem ér annyit.
G29-em van

Koko

(#18155) proof88 válasza kokoaliga (#18152) üzenetére


proof88
addikt

Nekem a szimulátorozás nagy emlék marad, és mai napig visszasírom, kár hogy anno nem szerveztünk csapat találkozót többször. Egyszer volt csak, 3-an voltunk rajta mindössze.
Időhiány miatt nem szimulátorozok ligában, de igazából a kormányt is baromi ritkán használom.
Most jelentkeztem amatőr gokart bajnokságba, ha minden jól megy egész évben indulok, első verseny most hétvégén lesz, jelentkezni még mindig lehet. :)

(#18156) macy válasza kokoaliga (#18154) üzenetére


macy
addikt

Eladtad azt a jó kis kormányt? Hát milyen szimes vagy Te? :D
Én meg a G27-et adtam el. Lecseréltem Fanatecre. Tisztább, szárazabb érzés :D

(#18157) JColee válasza proof88 (#18155) üzenetére


JColee
őstag

Van lehetőség később is becsatlakozni?

Amúgy én is teljesen odavagyok idő szempontjából, meg valahogy motivációt se érzek, hogy beletegyek annyi időt. :(

[ Szerkesztve ]

(#18158) proof88 válasza JColee (#18157) üzenetére


proof88
addikt

persze, bármikor!

Én azért is regisztrálok egész évre, mert egyrészt elköteleztem magam, és jobban rávenném magam a futamok közötti rendszeres mozgásra is hogy aztán amikor nyáron kánikulában van verseny mosolyogva szállhassak ki a kartból és ne kelljen kitámogatni belőle :D meg kicsit olcsóbb is futamonként ha regisztrálva vagy. Még akkor is ha párat kihagysz.

[ Szerkesztve ]

(#18159) Szabesz válasza proof88 (#18155) üzenetére


Szabesz
őstag

Ú te. Nagy a csábítás, jó lenne, de még mennyire élvezném.

¯\_(ツ)_/¯

(#18160) proof88 válasza Szabesz (#18159) üzenetére


proof88
addikt

gyere, ha a szabályzat alapján bejön (engem korábbi években főleg az tántorított el hogy korán keljek néha szombatonként, illetve most hajlandó vagyok anyagilag is áldozni rá)

(#18161) Szabesz válasza proof88 (#18160) üzenetére


Szabesz
őstag

Meglátjuk majd mi alakul a közeljövőben, most eléggé pörögnek a dolgok :) De nem tartom kizártnak, sőt, a vágyakozás megvan :D Idő az neccesebb állatfaj. Áldozni rá? Az is egy érdekes kérdés. De erősen szem előtt tartom a dolgot :)

¯\_(ツ)_/¯

(#18162) proof88


proof88
addikt

Voltam múlt hétvégén, nagyon jó volt, szervezésügyileg is pörgős volt, látszik hogy nem ma kezdték.
Viszont edzenem kell. Időmérőn 16-ból 9. lettem, azt mondom kezdésnek jó az, sosem voltam ezen a pályán. Viszont ebben a kategóriában túl sokan neveztünk, 2 részre szedték a mezőnyt emiatt, szóval volt A verseny az első 10-nek, és B verseny a többinek ebben a kategóriában. Így én az A verseny 9. helyéről azaz utolsó előtti helyről indultam.
Elég enyhe idő volt, már szabadedzéseken éreztem hogy el fogok fáradni, hát futamon eléggé el is fáradtam, volt egy kanyar ahol alig bírtam rendesen befordítani a kormányt, a fáradtság meg lassúságot eredményez, mert volt hogy inkább kanyar közben is ráfékeztem csak hogy jobban elforduljon a gép, mert nem bírtam már tekerni a kormányt. Egyébként rajt után egyből utolsó helyre kerültem, mert én egyedül féktávon megpörögtem. Optimista voltam és a kelleténél erősebben fékeztem, pedig még nem voltak eléggé melegek a gumik. Utána kissé felszabadultan a mezőny után eredtem, és jól láthatóan körökön keresztül közeledtem az előttem lévőre, aki előtt szintén 2-3 mp-es űr volt szóval őt sem zavarta senki. De aztán egyre jobban fáradtam, leginkább abban a bizonyos balos visszafordítóban szenvedtem. Főleg hogy a nap utolsó előtt versenye volt a miénk, tehát addigra volt legmelegebb az idő és nagyon fel volt már gumizva az ív. Nagyon brutálisan be lehet támadni azt a kanyart, késő fékezéssel, kanyarodás közben stabilan, de kell hozzá az erő. Volt egy pont ahol már nagyon elfáradtam. Onnantól kezdve már nem közeledtem a gyerekre. Pedig figyeltem arra egész nap hogy egyek-igyak. De fizikailag egyelőre ennyi. Alig vártam hogy jöjjön a kockás zászló.
Azóta azon gondolkodok miket lehetne edzeni. A hosszú hétvégére gokartozást terveztem, de megszívtam, hála az időjárásnak a kültéri aszfaltos gokart pályák nem nagyon vannak nyitva. Tegnap elmentem stadionokhoz gokart sportarénába, toltam 5 menetet, de az nem aszfalt, eléggé csúszik és nem adja vissza egyáltalán azt a terhelést mint az aszfaltos pálya.
A G27-en meg egyszerűen nem tudok akkora FFB-t állítani hogy eléggé terheljen, annyira nem erős, pedig még gokartos modot is szedtem az Assetto Corsa-hoz. :D
Arra gondoltam hogy veszek decathlonban csukló környékére rakható súlyt (bokasúly), 1-1 vagy 2-2 kilósakat rakok a csuklóimra és úgy szimulátorozok. Bár az sem ugyanaz, de azért valamennyire segít, és olcsóbb mint mondjuk hetente többször gokartozni menni az edzettség fenntartása érdekében (ami ugye időjárás függvénye is, hogy tudsz-e menni kültéren vagy sem).
Összességében nagyon jó volt, a nap folyamán összesen 7 futam volt (6 kategória), szóval olyan feeling mint amikor kimegy az ember a Ringre, csak itt saját verseny is van. :)
Most azt nézem hol tudok szerezni bordavédőt, mert még úgyis jól összeütődtem a gokartban, hogy senkivel nem volt test-test elleni csatám.

szerk.: illetve hosszúujjú bringás kesztyű is volt rajtam, és néhány kör után azt vettem észre, hiába szorítom a kormányt, elcsúszik rajta a kezem, nem tudtam rendesen fogni. Ilyet sem éreztem még soha, legalábbis emlékeim szerint. Lehet mégsem volt jó döntés ez a kesztyű erre a dologra. Tegnap ujjatlan bringás kesztyűvel is próbálkoztam, rájöttem az a jó, kevésbé izzad meg a tenyerem, és ha hűvös van akkor csak az elején para hogy lefagy az ujjad vége, később az is jó lesz mikor a vérkeringés jobban felpörög.

[ Szerkesztve ]

(#18163) proof88


proof88
addikt

Most már menet közben is lehet állítani a kerékösszetartást :D

Egyenesekben a kormány hátrahúzásával 0 fok környékére vagy pont 0-ra állítja, így elvileg jobban vissza tud hűlni az egyenesben a gumi, valamint talán kicsit nagyobb lesz a végsebesség. Kanyar előtt visszatolja a kormányt, így visszaáll az összetartás az eredeti állásba, azaz a kormányzott kerekek ismét kicsit középre tartanak (asszem max 1 fok szokott lenni, de lehet sokat mondtam).

(#18164) proof88 válasza proof88 (#18163) üzenetére


proof88
addikt

A linkelt cikk bár a hivatalos oldaról származik, hibás. Jól mondja hogy toe-in, meg toe-out, de a kerékdőlést magyarázza ami a camber, de valójában nem a kerékdőlés változik, hanem az összetartás, ahogy a Scarbs is vázolja a képen.

(#18165) proof88 válasza proof88 (#18164) üzenetére


proof88
addikt

Bár úgy látszik nekem is van mit tanulnom, mert mindenki azt magyarázza hogy kanyarokban kifelé kell nézniük az első kerekeknek, hát én pedig mindig úgy tudtam hogy befelé szokták őket állítani, azaz enyhén középre néznek, na mindegy. :D

(#18166) macy válasza proof88 (#18165) üzenetére


macy
addikt

Elvileg úgy van, hogy az utcai autóknál befelé áll a kerék, így stabilabb az egyenesben. Versenygépeknél széttartást állítanak be a kanyarok miatt. Legalábbis én így tudom.

(#18167) JColee válasza proof88 (#18165) üzenetére


JColee
őstag

Én is totál így emlékszem, alapsetupokban is mindig belefé bandzsított a cucc.

jó kis magyarázó videó

[ Szerkesztve ]

(#18168) proof88


proof88
addikt

A Michelisz-féle RaceRoom bajnokságra nevez valaki? Most ingyenes a játék Steamen, csak fel kell rakni és menni a gyors köröket. A Top20 indulhat a versenyen. Nem hiszem hogy bekerülök a Top20-ba mert egyrészt nem igazán szeretek elsőkerekes autóval "gyorsan" menni, nehéz nagyon, másrészt meg nem fogok annyi időt belerakni mint a régi időkben rFactorba, de ha már itt porosodik a kormányon jó ideje most mégiscsak kipróbálom ezt, hogy legalább lássam kb meddig tudok feljutni a selejtezőben. Egyelőre 14 kört mentem, abból 10 érvénytelen volt :D , sajnos még könnyen megcsúszok és az utolsó kanyarban hibázás érvényteleníti a következő kört is. Setupolni nem igazán lehet mert 99% itt fix, hála az égnek legalább azzal nem töltöm majd az időt. :D

(#18169) proof88 válasza proof88 (#18168) üzenetére


proof88
addikt

Nagyon meg lettem alázva.
Annak idején amikor szimulátoroztam, hozzá voltam szokva a hátsókerekes autókhoz, és nagyon kényelmetlen volt elsőkerekest vezetni. Itt elsőkerekes van, próbáltam hozzászokni, már egész rutinosan megyek vele, de elég messze végeztem az elejétől. Igaz, hogy mindössze 13 órát töltöttem a pályán a játékban, de nem nagyon látom, hogy hol lehetne még 2.7 mp-et javítani, mert annyival maradtam el az elejétől. :DDD A 820. helyen végeztem! Az első 92. ember 1 mp-en belül van. Én azért reméltem, hogy 2 mp alá tudom gyűrni a hátrányomat, ez a 2.7 mp hátrány ez rettenetes! 3477 ember van a táblázatban, azért mondjuk beférhettem volna az első 400 közé mondjuk!

Ilyen túraautónál bal lábbal illene fékezni amúgy? Mert én már csak azt tudom elképzelni hogy bizonyos kanyarokban egyszerre kezelve a kettőt, játszva az egyensúllyal, lehet gyorsulni köridőben. Én hagyományosan csak jobb lábbal kezelem a pedálokat.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.