Hirdetés
- LordAthis: RETRÓnia - RETRÓ Mánia - Úton van hozzám egy csodás történelmi darab!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Kalózkodás. Kalózkodás?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Lalikiraly: Kinek milyen setupja van?
- sh4d0w: Árnyékos sarok
- Pajac: A csodálatos mandarin
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT

Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz
btraven
#20683
üzenetére
Robert C Martin nem tiltotta a kommenteket.
Ehelyett az állítás, hogy a jól megírt kód önmagában olvasható, nem szükségesek hozzá kommentek.
Az egész gondolatmenet arra van felfűzve, hogy a programozó idejének jelentős részét mások kódjainak olvasásával tölti. A kód amit te írsz azt a következő embernek írod, aki el fogja olvasni. Ezért ha a kódod önmagában nem olvasható és kommentben kell magyarázni, az gyanús.És igen, vannak kivételek a szabály alól. De ahhoz, hogy tudd, mikor kell megszegni a szabályt, előbb érteni kell, hogy miért jött létre egyáltalán a szabály, milyen problémát akar megoldani.
-
-
dqdb
nagyúr
válasz
btraven
#20447
üzenetére
Tegyél felirat nélküli kupakokat a billentyűzetre, lehetőleg olyat, amin van homing jelölés, azaz F és J páros kissé eltér formára. Mivel folyamatosan rá leszel kényszerítve a vakon gépelésre, így meglepően hamar ki fog alakulni az izommemória a betűk és szimbólumok 90%-hoz, a maradék 10% pedig majd jön idővel.
Ha magyar oktatóoldalt keresnél, akkor klav.hu.
-
kovisoft
őstag
válasz
btraven
#20447
üzenetére
Sosem késő megtanulni, én legalább 15 évig "koca módon" gépeltem, aztán elkezdtem gyakorolni a 10 ujjal gépelést (talán a keybr.com-on, de rengeteg oktató weboldal, program, játék létezik), és immár szintén legalább 15 éve 10 ujjal gépelek. Ami sokat tud még lendíteni a sebességen, ha minél inkább az alap billentyűzet fölött tudod tartani a kezedet, nem nyúlkálsz ki sem az egérhez, sem a kurzorbillentyűkhöz. Persze én sokat használom a vim-et, ott könnyű ez megtenni, mert a kurzormozgatás is betűkkel történik. A Ctrl-t pedig nem az ujjammal nyomom le, hanem a kézfejem külső élével (ehhez a Ctrl a sarokban kell legyen).
-
VikMorroHun
őstag
válasz
btraven
#20436
üzenetére
Én az elsőt tanultam sok-sok évvel ezelőtt. Volt egy "sikító titkárnő" nevű program is, aminek be kellett gépelni egy, a képernyőn megjelenített szöveget, és ha rossz billentyűt ütöttünk le, sikított egyet. Aki akarja, újra megírhatja.

Szerk: ja, az igazi 10 ujjas, vakon gépelés az, amit az egyik amerikai TV sorozatban láttam egyszer: billentyűzet nem is volt, csak egy lézerhálót vetítettek a titkárnő asztalára, aki azon pötyögött, a számítógép meg érzékelte, hogy hol szakadt meg a lézer, és az annak megfelelő billentyű kódját továbbította stdin-re.

-
proci985
MODERÁTOR
válasz
btraven
#20432
üzenetére
ez a ketto ugyanaz, csak tukrozve ha megnezed
btw, ha jatekosan akarsz tanulni, az elso typing of the dead gyakorlatilag megtanit ra. elvileg az uj is oke, de nem emlekszem, hogy abban benne volt e az elso jatek kb fullos tutorialja, ami kb egy teljes "tanulj meg vakon gepelni" kurzus volt.
-
axioma
veterán
válasz
btraven
#20432
üzenetére
sztem ne gorcsolj a szamok eleresenek elteresen, egyreszt 2-nel tobb szamjegyet megfelelo motivacio [sok szammasolas] utan mar a numpadon fogsz vakon beirni, masreszt nem kell szabalyos legyen ahhoz, hogy _joval_ gyorsabb legyen, mint a billt nezve ami gepelesi sebesseget elersz - es ez igaz akkor is, ha pl. a spec jeleket [a szamokon] odanezve utod be
ujjhossztol fgtl, de a bill az kenyelmesen legyen, csuklodnal a kezed ive ne torjon meg, akkor faraszt meg nehezebb a mozditas -
coco2
őstag
válasz
btraven
#20375
üzenetére
Már hogy érted, hogy összeomlik a "rendszer"? Nincsen az a szó túltolva egy kicsit?

Egy mezei script (elindítod bemeneti adatokkal, köp kimeneti adatokat, annyi volt), ami csak azért kapott hangot, mert nagy darab, aki mögötte van. Alkalmazásfejlesztésileg az ilyesmivel középiskolás tanulók elboldogulnak.
-
VikMorroHun
őstag
válasz
btraven
#19093
üzenetére
Nekem is átfedésnek tűnik. Ghosting effectnek nevezik a videojáték iparban. Nem olvastam végig a cikket, így nincs ötletem, mit tudnál vele kezdeni.
-
coco2
őstag
válasz
btraven
#19093
üzenetére
Van egy sebessége a szemednek, az agyadnak, a monitorodnak, az alkalmazásodnak, és mindazok összessége folytán érzékeltél valamit.
Amúgy amit fentebb írtak, megállítod a videót bárhol, és sehol sincsen duplázódott kép.
Ha számít bármit, én hetek óta kb 4 órát alszok, meg már fárasztó nap után este van, és bizony dupla-tripla kockákat látok azon a YT videón.
-
válasz
btraven
#19087
üzenetére
A szemed sebessege nem eri el a monitor sebesseget... En is 3 kockat latok forogni, de ez nem a monitor/program hibaja, hanem tul nagy a kontraszt es gyors mozgas kozben a szem "berakja" a kepbe a koztes allapotokat. Ha magasabb lenne a program framerate-je (vagy nem lenne ilyen nagy a tavolsag a fazisok kozott) akkor a szem is jobban viselne ezt a gyors mozgast.
-
disy68
aktív tag
válasz
btraven
#19026
üzenetére
Lehet kommenteket írni, kell is sokszor, viszont a kommentnek nem azt kéne megmondania, hogy mi az ott a kódban, hanem hogy miért. A doc kommentek nyilván más kategória, az pont azért van, hogy a különböző tool-ok/ide-k tudjanak generálni/mutatni az api-ról valami infót, ezeknek illik a valóságot tükrözniük.
Nem egyszerűbb amúgy egy darab nevet kezelni, mint egy nevet plusz egy (vagy több) kommentet? Egy változót egyszerű refaktorálni, kommenteket nem.
Ezek a dolgok persze irrelevánsak, ha csak te egyedül csinálsz valamit, de egy csapatban fontos a konszenzus, különben csak egymást szivatjátok.
-
válasz
btraven
#18451
üzenetére
A rendes programozással az ilyen game jamek olyan kapcsolatban vannak , mint a rendes rendrakással az, amikor a vendégek érkezése előtt öt perccel megpróbálsz minden kacatot eltüntetni szem elől

Nyilván megvan a maga varázsa, tökre jó arra, hogy az ember gyorsan kipróbáljon mindenféle ötleteket, de a végén előálló kód az leginkább csak arra jó, hogy eldobja az ember és rendesen újraírja, amikor már van ideje és már nagyjából látja, hogy mit is szeretne csinálni (és ez fontos, mert játékfejlesztésnél általában nem a konkrét programozás a sok idő, hanem az, hogy menet közben szokott kiderülni, hogy ami papíron remek ötlet volt, az a gyakorlatban nem annyira működik, ami meg csak szinte véletlenül került bele, az meg igen).
-
nevemfel
senior tag
válasz
btraven
#17270
üzenetére
A web azért kaotius, mert a fejlődése sokkal inkább evolúciós, mint tervezett. Valahogy mégis csak úgy alakult a dolog, hogy nagy túlélőnek bizonyult a technológiák versenyében. Ki hitte volna, hogy így alakul (pl. én
, aki sokat foglalkoztam az evolúciós pszichológiával is). -
-
-
válasz
btraven
#16438
üzenetére
Egyébként a korai Commodore C64 zenék kb. pont így készültek (kb '86 tájáig), csak nem Pythonban, hanem 6502 assemblerben, illetve mégígyebb, mert az egyes hangszerek nem sima hangmintalejátszásból álltak, hanem a hangchip regisztereit kellett real-time bizergálni.
Most meg bytebeat van, az külön agybaj

Dokumentáció meg játszótér: [link]
Egy durvább darab: [link] -
V.Stryker
nagyúr
válasz
btraven
#16232
üzenetére
Nálam is az van, hogy parancssorból adom ki...felugrik az ablak, ott megadom a felhasználó nevet és tokent... akkor parancssorban kéri még egyszer, de ott se fogadja el.
Amit te írtál, arra is hibát dob:
error: src refspec master does not match anyerror: failed to push some refs to 'https://github.com/xxxxxxx/testrepo.git' -
Drizzt
nagyúr
válasz
btraven
#16229
üzenetére
De.
Maradjunk annyiban, hogy az elbaszhatatlan módosításokat minden további nélkül lehet csinálni(Nálam ebbe a kategóriába az IDE által automatikusan elvégezhető refactor lépések tartoznak(rename, make static, move to other class, extract ez az, amaz, stb...)), de ha nagyobb, mint nulla az esélye bármi elrontásának, akkor csak abban az esetben, ha minden lehetséges lényeges code path le van tesztelve, ahol az átírásra kerülő kód van. Vagy ha még nincs lefedve teszttel, akkor készül hozzá megfelelő teszt, s tényleg egyértelmű, hogy mi az expected behavior. -
válasz
btraven
#15907
üzenetére
"Nekem úgy alakult az életem hogy eleinte mindig olyan ügyfeleim voltak akik tudták hogy mit akarnak. Én meg futószalagon szállítottam a hibátlan, jól működő rendszereket."
Lottozzal. Sokat. Oszinten nem tudom, melyikre nagyobb az esely: Arra, hogy milliardokat nyersz egy veletlenul a foldon talalsz szelvennyel, amit azert vettel eszre, mert megbotlottal egy foldbol kiallo, tesla-reszvennyel teli aktataskaban, vagy arra, amit leirtal.
-
-
válasz
btraven
#15425
üzenetére
A JRPG-kben (meg visual novelekben) ez valamiért hagyomány, szerintem is rettenetesen idegesítő.
Egyébként ilyet utoljára tényleg a teletype-oknál lehetett látni, vagy nagyon régi terminálokat, ahol 300 bit/másodperc sebességgel száguldott az adat, de igazából ilyesmit leginkább mégis csak filmekben lehet látni, mert a filmesek valamiért azt gondolják (gondolták), hogy ez így menő (pl. az Alienben nem csak, hogy egyesével jelentek meg a karakterek, de mindegyik még bippent is egyet
) -
Ispy
nagyúr
válasz
btraven
#15358
üzenetére
Azt bírom a filmekben, hogy általában valami csilivili ui-n pötyögnek valamit és meghekkelik vele a fél világot, néha már a fejem fogom. Persze vannak kivételek, mondjuk a Mr robot, de a többség nem ad a szakmaibb kinézetre, csak bedugja a pendrivot és kész, a csoda megtörténik.
-
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
- Kínai tech-túra összefoglaló
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Linux kezdőknek
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Anime filmek és sorozatok
- LordAthis: RETRÓnia - RETRÓ Mánia - Úton van hozzám egy csodás történelmi darab!
- Minőségi ugrást hozhat a One új médiaboxa?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- New World - az új Amazon MMORPG
- További aktív témák...
- Sapphire Pulse 6800XT 16Gb Kitűnő! Ingyen posta!
- Cisco Telepresence MX300 G2 - 55" Interaktiv Monitor - Konferencia rendszer
- 70" Interkativ Érintőképernyős Monitor / All In one PC - InFocus INF7021A Multi Touch
- Microsoft Surface Hub (v1) 1597 - 55" All in One PC - Érintőképernyős monitor
- Dell PowerSwitch N2048 48 Port Gigabit Ethernet 2 Port 10Gb SFP+ Switch
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 8GB I 240SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 128GB Natural -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3501, 90% Akkumulátor
- Minden szoftver mellé teljesen audit és NIS2 biztos, jogilag hiteles licencigazolást adunk át!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest







