- Geri Bátyó: Agglegénykonyha 1 – rizseshús másképp
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Gurulunk, WAZE?!
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sh4d0w: Vigyázz a háttértáradra...
- DraXoN: Budget kategória Xeon 2678v3 VS Ryzen R5 5600X
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- LordAthis: AI Kérdés érkezett - 3600 soros Spagetti kód refaktorálása és budget
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz
Sk8erPeter #12993 üzenetére
Először is szögezzük le, hogy alapnak veszem, hogy egy játéknál nem oldal újratöltéssel oldjuk meg a kliensoldali frissítéseket, hanem ajax-al. Játékról van szó, tehát rengeteg request-el lehet számolni.
A dátum kiolvasása, összehasonlítása és az új mana érték beírása valóban nem erőforrás-igényes, viszont:
- Távolról sem nevezhető atomi műveletnek, tehát valamilyen lock-ot kell használj, ami viszont nagyon is erőforrás igényes. (Leginkább azért, mert az összes többi folyamat, ami ugyanazt az erőforrást használja, várni fog a lock miatt)
- Ahhoz, hogy a kliens nézőpontjából a mana érték frissítése úgy tűnjön, mint egy ütemezett feladat, minden egyes request-nél az összes játékos manáját ellenőrizni kell és frissíteni. Ez az összes olyan requset-re igaz, ahol a mana szerepel az adatok között. Felszorzod az ellenőrzés időigényét a játékosok magas számával, hozzáveszed, hogy elég sok request lesz, majd hozzáteszed, hogy minden egyes ellenőrzésnél lockolod az erőforrást, amire a többi request várni fog.Az eredmény az lesz, hogy beraktál egy k*rvanagy aknát a forráskódodba, ami akkor fog robbanni, amikor a júzereid száma elkezd nőni. A rendszered szép egyenletesen fog skálázódni egészen addig, amíg a request-ek száma túl kicsi ahhoz, hogy a lock komoly fennakadást okozzon, efölött pedig hirtelen és drasztikusan fog lecsökkenni a teljesítménye.
Ja, és ezt az egész baromságot pusztán azért, mert valamilyen hülye okból kifolyólag nem vagy hajlandó arra, hogy az ütemezett feladatot a pontosan erre a célra kitalált feladatütemezővel futtasd. Most komolyan, ez miért éri meg bárkinek?
(#12997) oleslie
Miért kell túlbonyolítani cron-al, ami nem mindenhol elérhető?
A cron mindenhol elérhető. Linuxon, Unixon, OSX-en mind alapból ott van, Windows-on szintén, csak ott máshogy hívják.
Ahol nem elérhető a cron, azok a kétpálcás php webhosting megoldások, de hadd ne ez legyen a mérce.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Nők, nőügyek (18+)
- BestBuy topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- PlayStation 5
- Projektor topic
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- További aktív témák...
- HP Omen 80G8E9 - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB Type-C
- LG UltraWide 25UM58-P LED Monitor
- Samsung Galaxy A50 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 Aorus R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 4060Ti 16GB Zalman N5 MF CM 650W
- Apple Watch Series 7 45mm GPS+Cellular, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest