- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- weiss: Pant* rant
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sh4d0w: Palpatine - A Terv
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: OAK Mozart Wavetable
- N€T0X|N: SSD cserék
- Klaus Duran: 2025 dude
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
válasz
Sk8erPeter #12993 üzenetére
Először is szögezzük le, hogy alapnak veszem, hogy egy játéknál nem oldal újratöltéssel oldjuk meg a kliensoldali frissítéseket, hanem ajax-al. Játékról van szó, tehát rengeteg request-el lehet számolni.
A dátum kiolvasása, összehasonlítása és az új mana érték beírása valóban nem erőforrás-igényes, viszont:
- Távolról sem nevezhető atomi műveletnek, tehát valamilyen lock-ot kell használj, ami viszont nagyon is erőforrás igényes. (Leginkább azért, mert az összes többi folyamat, ami ugyanazt az erőforrást használja, várni fog a lock miatt)
- Ahhoz, hogy a kliens nézőpontjából a mana érték frissítése úgy tűnjön, mint egy ütemezett feladat, minden egyes request-nél az összes játékos manáját ellenőrizni kell és frissíteni. Ez az összes olyan requset-re igaz, ahol a mana szerepel az adatok között. Felszorzod az ellenőrzés időigényét a játékosok magas számával, hozzáveszed, hogy elég sok request lesz, majd hozzáteszed, hogy minden egyes ellenőrzésnél lockolod az erőforrást, amire a többi request várni fog.Az eredmény az lesz, hogy beraktál egy k*rvanagy aknát a forráskódodba, ami akkor fog robbanni, amikor a júzereid száma elkezd nőni. A rendszered szép egyenletesen fog skálázódni egészen addig, amíg a request-ek száma túl kicsi ahhoz, hogy a lock komoly fennakadást okozzon, efölött pedig hirtelen és drasztikusan fog lecsökkenni a teljesítménye.
Ja, és ezt az egész baromságot pusztán azért, mert valamilyen hülye okból kifolyólag nem vagy hajlandó arra, hogy az ütemezett feladatot a pontosan erre a célra kitalált feladatütemezővel futtasd. Most komolyan, ez miért éri meg bárkinek?
(#12997) oleslie
Miért kell túlbonyolítani cron-al, ami nem mindenhol elérhető?
A cron mindenhol elérhető. Linuxon, Unixon, OSX-en mind alapból ott van, Windows-on szintén, csak ott máshogy hívják.
Ahol nem elérhető a cron, azok a kétpálcás php webhosting megoldások, de hadd ne ez legyen a mérce.
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Filmvilág
- Elektromos autók - motorok
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen TV-t vegyek?
- Zenless Zone Zero (ZZZ)
- Gitáros topic
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- CASIO órák kedvelők topicja!
- További aktív témák...
- Új! Számla + 1-3ÉV Gari! Áfás! Gamer PC - Számítógép! I5 14400F / RTX 5060 Ti / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- LG 77G4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz 0.1ms - MLA - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- Vidd haza a jövő RAM-ját már ma! 2x16Gb DDR 5
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest