Hirdetés
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Használt videókártya 30eft-ból? (Vega56)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen mosógépet vegyek?
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Mi történik egy netes csalás után?
-
LOGOUT.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Segal
veterán
En ugyanigy gondolkodom.
Anno megcsinaltam a lehetetlent, sima hasznalt 3080-rol valtottam uj 3080Ti-re ugy hogy meg kerestem is rajta es amire hasznalom jelenleg a a gepet jatekugyileg arra boven eleg lesz ez az 5*** szeria erkezeseig."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
félisten
HKEPC pletyka. Google fordító ajánlott.
[Az NVIDIA GeForce RTX 5090 a pletykák szerint 4090-szer gyorsabb, mint az RTX 1,7]"Ez az információ Panzerlied tippelőtől származik a Chiphell fórumon, és némi betekintést nyújt az NVIDIA következő generációs Blackwell GPU-sorozatába. Pontosabban azt állítja, hogy az RTX 5090 1,7-szer gyorsabb lesz, mint az RTX 4090, ami lenyűgöző frissítést jelent. A bejegyzésben az is szerepel, hogy a következő generációs grafikus kártya 50%-kal több maggal, 78%-kal több gyorsítótárral (L2), 52%-kal nagyobb memóriasávszélességgel és 15%-kal nagyobb frekvenciával rendelkezik majd, mint elődje"
Hozzáteszem, meg van az előnye marketing szempontból annak ha nincs 4090 Ti . Ugye úgy ez a 70 % inkább 50 % lenne.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
gV
őstag
az van, hogy valamit tudnak azért az nV-nél
NVIDIA DLSS 3.5 Ray Reconstruction Review - Better Than Native - DLSS 3.5 Performance & VRAM Usage | TechPowerUp 4090 több mint 2x gyorsabb a 3090-nél és ami még fontosabb, hogy az azt jelenti 50+ fps. amennyivel ellehet játszogatni CP2077-el. valamint a 4070 is hozza amit a 3090.
NVIDIA DLSS 3.5 Ray Reconstruction Review - Better Than Native - Image Quality Comparison | TechPowerUp
RR tesz róla, hogy a natív képminősége/teljesítménye 3070@1080p-től kezdve lényegtelen
Amperetől az szép, hogy 3070@1080p=4090@4k
4070 +$100-ja a 3070-hez képest is kevésbé fájó így
Turing.. legalább megkapta RR-t -
félisten
válasz Raymond #41760 üzenetére
Abszolút egyetértek. CB, Nada és Owen nagyjából szerintem megmutatják azt, miről kellene szólnia az iparnak.( és a PH-nak).
Amúgy CP-ben az új eljárásés a patch 8-10 % növekedést hozott RT terén szinte minden kártyán , ami szintén szép munka. Kifejezetten sajnálni fogom, ha ezt a motort eldobja a stúdió.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Úgy néz ki többet hozott a 3.5 DLSS overdrive módban az RTX kártyákon.
[NVIDIA RTX 4090 is 300% Faster than AMD’s RX 7900 XTX in Cyberpunk 2077: Phantom Liberty Overdrive Mode, 500% Faster with Frame Gen]"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
angyalpc2
aktív tag
Érdekes furcsaságot vettem észre...
Tudom, az Tensor magok száma fontos az AI számításoknál...
És olyan mintha a Turing 20xx szériában jelentősen több lenne mint a később megjelent 30xx 40xx szériákban.2070 Tensor Cores 288
2070S Tensor Cores 320
3070 Tensor Cores 184
3070ti Tensor Cores 192
4070 Tensor Cores 184
4070ti Tensor Cores 240
titan RTX(turing) Tensor Cores 5762080-ti Tensor Cores 544
3080-ti Tensor Cores 320
3090-ti Tensor Cores 336
4080 Tensor Cores 304
4090 Tensor Cores 512Jelent ez bármit is? Nyilván az új GPU-k hatékonyabbak magasabb órajelekkel, de van olyan helyzet ahol ez a régebbi IC architektúra és több mag előnyösebb?
[ Szerkesztve ]
-
Sonja
nagyúr
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
félisten
Van valaki itt aki játszik COD-dal?
Az utolsó Drivernél nekem jött vagy 15 % FPS valahonnan. A beállítások nem változtak. Valaki tapasztalt ilyesmit?"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
voodoo98
addikt
Mintha jobb lenne tényleg (RTX4090, 4k, FidelityFX CAS), bár
1. rövid teszt volt
2. network is hatással lehet az fps-re125-ben maximalizálom az fps-t, de mintha most jobban tartaná, ritkábban ment alá...
[ Szerkesztve ]
Gangsters on the Boardwalk http://play.google.com/store/apps/details?id=com.hattedskull.gangsters
-
voodoo98
addikt
válasz voodoo98 #41770 üzenetére
Játszottunk 3-an kb 1 órát. Tényleg jobb lett valamennyivel. Szinte stabilan tartja (nekem) a 125-öt, előtte bőven voltak visszaesések. Főleg, amikor ejtőernyővel közelítjük a várost (Vondel).
Gangsters on the Boardwalk http://play.google.com/store/apps/details?id=com.hattedskull.gangsters
-
Chiller
őstag
Tehát már el is jött az a korszak, amikor általánosan a natív szarabb, mint az elmosott szar.
Most az mindegy, hogy azért, mert a fejlesztők/kiadók igénytelenek, vagy a berakott "fícsör" (pl: TAA, shader model, texture filtering, stb) egy határ fos, de mégis csak ez a tiszta igazság.Vártam hogy eljön ez a korszak, de azt nem, hogy ilyen hamar
[ Szerkesztve ]
-
voodoo98
addikt
válasz Chiller #41773 üzenetére
Mostanában sokat próbálgattam/játszok a BF2042-t (főleg 1942-es portál módot, a Battle of the Bulge havas pályán a fákon lehet könnyen észrevenni a blurozást).
És arra jutottam, hogy DLSS qualityvel egy nagyon picit még élesebb a kép (főleg a fákat nézve), mint natívban. (4K-ban, 27").Gangsters on the Boardwalk http://play.google.com/store/apps/details?id=com.hattedskull.gangsters
-
S_x96x_S
addikt
2024 Q4-ben jön ( jöhet ) a Blackwell - TSMC 3nm -en.
Nvidia's Blackwell B100 GPU to Hit the Market with 3nm Tech in 2024: Report
https://www.tomshardware.com/news/nvidias-blackwell-b100-gpu-to-hit-the-market-with-3nm-tech-in-2024-report?utm_campaign=prohardver.huMottó: "A verseny jó!"
-
X2N
őstag
válasz Chiller #41773 üzenetére
Hát igen, én kb ilyenkor ufónak érzem magam a 4K 24"-es monitorral. A Natívnál nem jobb semmi. Néha megy itt a marketing hype hogy DLSS jobb a felskálázással meg élesítéssel LOL Ideje szemészetre menni ezeknek az embereknek vagy venni egy normális monitort. Nem használok sehol AA-t, ahol meg TAA-van ott meg teljesen kikapcsolom modokkal. Kell a francnak a homályos kép, szellemképesedéssel, még rosszabb input laggal. Direkt csinálják a fejlesztők, nem derül ki hogy szarul dolgoznak, meg teknikai okai is vannak de azért ne ez legyen már a standard.... Egyre alacsonyabb a léc, ma már mindenki játékfejlesztő lehet. Egyre igénytelenebbek a fejlesztők is.
-
félisten
Ez azért - szerintem- rendben van .
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
[Nvidia Acquires Illumina: The AI Foundry for Healthcare – The Hardware of Life]
Hamarosan örök életet is vehetünk az Nvidiától.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
"Direkt csinálják a fejlesztők, nem derül ki hogy szarul dolgoznak, meg teknikai okai is vannak de azért ne ez legyen már a standard...."
TAA azért muszáj, mert 1080p vagy 1440p felbontás esetén mozgás közben vibrálna a pár pixeles objektum részleteknél a kép nélküle. Ha mindenkinek 4K monitora lenne meg olyan gépe, ami bírná a 4K-t akkor nem kellene TAA, de jelenleg a Steam felmérése szerint a felhasználók 3,5%-ának van 4K monitora, illetve ha lenne is, a gépe akkor se bírná. A játékfejlesztés pedig a nagyobb tömegnek szól, egy közép kategóriás gépre fejlesztenek, hiszen az eladások teljesítéséhez el kell jutnia a játéknak minél több emberhez. Ha csak csúcs gépekre fejlesztenének, akkor például jobb grafikát lehetne elérni, mint manapság, de így mindig a kompatibilitásban és a gyengébb gépekre is kell gondolni.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Én eddig úgy tudtam hogy a Screen Space Reflections miatt van force-olva a TAA."
Nem, nem a miatt. A aprólékosan kidolgozott modellek miatt kell, amik 10-15 évvel ezelőtt még nem voltak játékokban. Például Red Dead Redemption 2-ben, ha kikapcsolod a TAA-t, akkor mozgás közben a fák minden egyes levele zizeg, mert egy levelet csak 1-2-3 pixelnyi helyen kell megjeleníteni. Szürreális élmény és játszhatatlan
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Kevered a szezon a fazonnal, "aprólékosan kidolgozott modellek miatt kell a TAA" közben meg felhozod példának a fák levelét ami nem is modellezett hanem csak egy átlátszó textúra, csak az ágatakat szokták modellezni, ha ez lenne a gond akkor egy DOOM eternal-nál ahol nincs egy darab fa sehol úgy általánosságbannme kellene TAA, én próbáltam ott is lekapcsoltam a TAA-t és tudod mi tűnt föl? A távolabbi objektumokat túl alacsony lod-al rajzoltatták ki, úgy általánosságban minden ami távolabb volt rosszul nézett ki sokkal feltűnőbb volt, viszont a közeliek, fegyver textúrák meg minden más borotva éles volt...
itt egy példa a Resident Evil-nél, annyira el van mosva a kép élesség hogy TAA-val nem látom értelmét a 4K textúráknak sem, lehet konzolon ez jó mert gyenge a hardver és 5m-ről nézik a TV-t de pc-n azért ne ez legyen már az általános.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
A másik meg hogy a 10-15 éves játékokban is voltak már olyan textúrák hogy a TAA csak rontott a képen, persze ha valaki az olajfestmény kinézetet preferálja...
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Igazad van, kicsit lebecsülöm az idő múlását A fák és a növényzet recéi viszont eltűntek és ez volt a cél. Állóképen ugye kevésbé jön át, hogy itt azért raktak TAA-t, mert ha mozogsz, akkor a fák és a növényzet recéi folyamatosan elmászkálnak és vibrál emiatt a kép. Oké, hogy elmosódottabb, de azt gondold át, hogy ez a kisebbik rossz. Inkább néznéd a teljesen képernyőt beborító vibráló recéket? A TAA a kevésbé rossz, mert olyan, mintha kisebb felbontású filmet néznél
X2N: Ha valaki ad nekem egy millát, akkor veszek 4K monitort meg hozzá hardvert is
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Igen csak akkor miért nem úgy csinálták meg hogy mondjuk távolságtól függően tegye rá az élsimítást a modellekre, vagy variáltak volna a DOF-al. Ülj távolabb a monitortól, át lehet települni 4K-tv elé ahol a nézési távolságot könnyebb variálni vagy venni kell egy normális monitort legalább 180ppi-vel, ezzel már szinte észre se lehet venni. a recéket, egy fps-nél pl a fegyveren a távcső is tökéletes kör alakú és nem látod a recéket, pedig elég közel van a "kamerához"
[ Szerkesztve ]
-
Devid_81
félisten
This 192 SM setup equates to 24,576 CUDA cores, unless there are alterations down the line. This represents a noteworthy 1/3 increase compared to the AD102 Ada Lovelace GPU
...
-
-
félisten
válasz Devid_81 #41798 üzenetére
Egyszerűen a hozzá eljutó híreket osztja meg. Ezzel az önmaga hírnevét alapozza szerintem, nem az Nvidiáét.
A topiknak meg hát erről kellene szólnia .[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest