Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Általánosságban a napenergiáról (alapinformációk)
Kezdjük Ádámtól, Évától! Napenergiát nagyon sok mindenre lehet hasznosítani, nagyon sokféleképpen, de ezek közül a legelterjedtebb a napelem és a napkollektor.
Napelemmel villamos energiát lehet előállítani, napkollektorral hőenergiát állítunk elő, amivel vizet vagy levegőt lehet melegíteni, amit a használati meleg víz melegítésére, vagy épp fűtésrásegítésre lehet használni. Utóbbi előnye, hogy rendkívül magas hatásfokkal (<95%) tudja a beeső napsugárzást hasznosítani, hátránya, hogy akkor adja a legnagyobb meleget, amikor süt a nap – jellemzően amikor nincs rá szükségünk (nyáron)! Mosodáknak, autómosóknak (ahol sok hőenergiára van szükség nyáron is) ideális befektetés! Háztartásoknak már több problémát hordoz, mint előnyt, mert a nyáron keletkezett energiával valamit kezdeni kell, különben néhány év alatt saját magát fogja károsítani a rendszer!
Könnyű megjegyezni, hogy melyik-melyik, mert anno iskolában majdnem mindenkinek volt napelemes számológépe! Ez a topic a napelemekről szól!
Új hozzászólás Aktív témák
-
asdf_
veterán
válasz Degeczi #44136 üzenetére
Úgy tudom, nálunk a sorompó behatási pontja az az adott pályán engedélyezett legmagasabb sebességhez van viszonyítva (és akkor itt vélhetően utána van egy jelző is, ez lehet a jelzett esetben kispórolva), hiszen x másodpercnek mindenképp el kell tudnia telni, a vonat érkezése előtt, és biztonságtechnikai okból valószínűleg ez is az indokolt, ugyanakkor simán lehet, hogy nem automata a vezérlése, hanem emberes, vagy pl. addig az állomásról nem tudnak kijáratot adni, amíg nincs lent a sorompó, mert az állomás és a sorompó között nincs egy köztes jelző -ez a sorompó lezáródását jelzi, ha az nincs meg, akkor nem ad szabadot, ha meg vörösön menne át a vonat, akkor automata vészfék-. Valószínűsítem, hogy ott vagy szofisztikáltabb (vagy csak van pénz egy plusz jelzőre), már csak azért is, mert amíg nálunk néha 40-50-éves villanymozdonyok max 100-zal csinálnak bármit is (és már annak is örülni kell, hogy 100-asok), addig náluk -és nem csak náluk, khmmmm- azért nem ritka a 130-140-150-es sebesség, ugyanakkor azért -szintén a sebességből adódóan- ott a szintbeli kereszteződések száma is igen alacsony, tehát eleve nem nagyon adódik elő a probléma).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Az összefoglaló tartalma:
1. Alapfogalmak
2. Napelemekről
3. Napelem típusok
4. Inverterekről
5. Várható termelés kiszámítása
6. Mi történik működés közben?
7. Mi az engedélyeztetés menete?
8. Rendszer-méretezés és hibák(!)
9. Villámvédelem
10. Árak és megtérülés
11. Hibrid rendszerek
12. A megújuló energiák helyzete napjainkban
13. Egyéb
14. Telepítés után
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen