Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- DVB-T/T2/C+FM+DAB USB tuner stick
- Segway-Ninebot Kickscooter Max G30E II elektromos roller
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Milyen mosógépet vegyek?
- Android másképp: Lineage OS és társai
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- PLEX: multimédia az egész lakásban
- Szólánc.
- Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #22624 üzenetére
Karbi takaritas allitas, szivato allitas, vagy csere.
Kurt cserelheto. -
lehella
senior tag
válasz Vismajor01 #22624 üzenetére
Nálam is ilyen a szivató (People250), hidegen egyből teljesen jó az alapjárat, de ha megyek 1 km-t akkor már melegszik annyit, hogy a szivató lekapcsol, alapjárat viszont még kevés van. Kb 2 km után már teljesen jó megint.
Ugyanez fordítva, ha 2 km után leállítom, akkor utána gázadással indul csak, mert az alapjárat még kevés a visszahülés miatt.www.taplalkozastanacsadas.hu -> "Edd magad soványra"
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #22666 üzenetére
Asszem hivas ertesito.
astro12: Az elso gondolatig olvastam. :D.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Vismajor01 #22666 üzenetére
Ha a régebbi modellekről beszélünk: amikor a szivargyújtó aljzatba fogyasztó van dugva (telefontöltőre gondolt a gyártó), akkor világít.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
kcsa
veterán
válasz Vismajor01 #22669 üzenetére
Xcitingban ülés alatt volt, de ott még telefontartó is volt
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
yodamastah
őstag
válasz Vismajor01 #22669 üzenetére
-
DigitXT
nagyúr
válasz Vismajor01 #22694 üzenetére
megkérdőjelezhető a döntéshozatali képessége
Vagy csak mások a preferenciái? És aszerint hoz számára racionális döntést.
Vagy csak díszbuzi. Nem megsértődni, ez csak ilyen vicc akart lenni! Csak
lehet, hogy nem pontosan idézem. Nyilván én se vennék Vespát: nem tetszik.
(Ettől még lehetne akármennyire praktikus. Spider Max GT-t se vennék soha.) -
#31733248
törölt tag
válasz Vismajor01 #22734 üzenetére
Nekem is tetszik, csak a 400-asok már nehezek sajnos. Legalábbis az SH300 169 kilójához képest. Ez meg ráadásul elég hosszú is. Lehet azért, hogy érdemes volna elvinni egy hétvégére.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Vismajor01 #22737 üzenetére
Vagy roller. Vagy nem is kell oda menni. (Kivéve persze, ha ott van dolgod.)
-
yodamastah
őstag
válasz Vismajor01 #22734 üzenetére
Xmax 400 árban van. Cserébe félig Kymco Mondjuk a szervíz árakat megnézném. Egy 650gt 40ezres szervize 1200 euró
-
kcsa
veterán
-
#50433536
törölt tag
válasz Vismajor01 #22824 üzenetére
Szia!
Meg tudod mérni, hogy hány volt van a rendszerben és meddig megy fel fordulaton és meddig esik le alapjáraton. Talán nyomra vezet.Az aksi nem merül túl gyorsan?
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #22829 üzenetére
Nincs toltesed.
Elfogy az aram. Az akkist pikk pakk leszivja a rendszer. -
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #23009 üzenetére
Tukortaro boltba :).
Mi ez? -
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #23011 üzenetére
:)
Mivel elterjedt, bontoba biztos talalsz. -
DigitXT
nagyúr
válasz Vismajor01 #23017 üzenetére
Nyilván tervezés eredménye. Akármilyen dob, akármilyen vason nem fog jól szólni. Az a bizonyos Vespa ha jól tudom 300-as, s gyári opció hozzá az aprókavics dob, azért szól jól.* Az teljesen normális, hogy egy gyári rendszer nyélgázon is halk, hiszen a kipufogódobnak épp az a szent feladata, hogy csökkentse a zajt.
Sima kipufogó cserével bele lehet szaladni mellékhatásokba. Megváltozik a motor karaktere, adott esetben gyengébb is lehet: de hát a nagy hang +5 mentális lóerő. Ezen kívül a túl nagy hang is lehet probléma: a LeoVince pl. két csavarral kivehető hangtompítót applikált a 4Road szériába. A 180-as Maján imádtam tompító nélkül, szép hangja volt, igen, olyan dübörgő, mint ezek a Vespák. Vettem kb. ugyanilyen 4Road dobot a 400-as Madisonra, hát... Tompító nélkül elviselhetetlenül hangos.
Persze állatkodni lehet vele, fél óráig bírja az ember, de amúgy: én kérek elnézést! Szóval úgy nem illik használni. Főleg azt ütném, aki éjszaka húzza az ablak alatt. (Olyat játszottam, hogy délelőtt tompító nélkül mentem be dolgozni, este meg már tompítóval érkeztem, hogy ne zavarjam a lakókat.) Viszont: tompítóval nem volt vmi extra hangja a gyárihoz képest, de akkor mit csináljon az ember? Szerencsém volt mert találtam egy icipicit más 4Road dobot (occón), amit Beverly 500-ra gyártottak: annak a tompítója belemegy az én dobomba is, kellemesen dörmögős hangja van. Semmi extra/nem nagyon hangos, de azért karakteres. Még mindig krosszmotorra gondolnak akik messziről hallják. A kiput nem igazán érdekli, hogy mi durrog bele: lehetne egy egyhengeres 400-as egy krosszmotorban is, igen. De ez robogó.
*: más kérdés, hogy mennyire illik a metroszexuális karakteréhez az a dübörgés?
astro12: köszi, ma is tanultam valamit! Pedig eskü szedtem szét a karbit.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #23042 üzenetére
Toltest multimeterrel az akkumlatornal merheted meg.
A szivato, az szivatos. :( :).
Automata vagy mechanikus? -
#50433536
törölt tag
válasz Vismajor01 #23042 üzenetére
Mi baja a gépednek, mire keresel megoldást?
-
DigitXT
nagyúr
válasz Vismajor01 #23051 üzenetére
Akku: rossz a feszszab, esetleg a generátor. Mérj kapocsfeszültséget az
akku sarun, járó motornál. Ha nincs töltés, nézd meg emelt fordulaton is.Ha van, akkor is, mert a túltöltés forralhatja az elektrolitot. Hagyományos
akku esetén nem szabad 14.4V-nál nagyobb feszt mérned. (AGM esetén
lehet 14.7, de ha 15 fölé szalad, az már az AGM-et is nyírja...) Mindenkori
töltés ellenőrzésére célszerű egy feszmérőt építeni a műszerfalba.Alapjárat: az automata szívatód hamar zár, még nem elég meleg a motor.
-
#50433536
törölt tag
válasz Vismajor01 #23051 üzenetére
Digit jól leírta mit kell tenned. Egyébként a kis robim nekem is ezt produkálja, hamar zár az automata szívató. Ilyen hideg időkben megtehetet, hogy emelsz kicsit az alapjáraton, tavasszal meg vissza. Ez segít egy kicsit, de a kezed legyen a gázon az első lámpánál.
Az automata szívató jó dolog, de egyáltalán nem segít, ha forró, üzem meleg motort kell indítani. Nekem akkor úgy indul, hogy a gázt is húzom kicsit indítózáskor és akkor könnyen beröffen.
Az automata szívatót ilyen szempontból fél megoldásnak érzem. A legjobb a full elektromos befecskendezés vezérlés, mint a mai autóknál. Az kezeli a hideg és a meleg motor indítást is, ráadásul takarékosabb mindennél. Csak akkor van bibi, ha javítani kell, mert igencsak zsebbe nyúlós.
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #23051 üzenetére
Digit leirta.
Szerintem tultoltes van jelen. Feszab csere.
Illetve automata szivato csere, de lehet kelleni fog egy pucolas allitas.Kellemes ara van, 30 ezer kornyeke.
Kinaba kaphato, de hogy mennyire jo...
Par ezer Ft lehet megeri.
Ha allithato a szivato, akkor lehet elegendo az idozitesen allitani picit.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #23056 üzenetére
Arra ne pazarold az időd az kuka lesz ekkora feszültség mellett.
a cellák fele oda van. -
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #23064 üzenetére
Szerintem igen.
Ha nimcs eleg toltes akkor fokozatosan elhal a rendszer. Itt olyan a tunet, mintha tultonene es hirtelen halallal vegezne be az aksi cellak.
Digit irta elozo hszben. Max a 15V de azt is 4500rpm kornyeken. Ez is eleg maceras a mai akksiknak. A legjobb, ha 14-14.5V kornyeken marad.astro12:.
Tul sok mindent valtoztattal egyszerre.
En elsonek csak a kuplungot csereltem volna ki, aztan varialtam volna a rugo gorgo parositassal.A te motorozasi elvarasodhoz szerintem a legjobb a gyari setup. Ahogy Digit is irta, megvaditod egy pullyval es gyihaaa. :).
Pont annyit tesz hozza amiennyivel finomodik a gyari setup.
3 robeszba is betettem. A gyarto altal javasolt konnyebb suly nem jott be nalam.
De olvastam egy kymco tapasztalatot is. Nala is a gyari suly lett a favorit. Egyik esetben sem a gyorsulasi elvezet volt a lenyeg.
150rotaxba, betettuk a konnyebb a konyebb pulit. Eleg durvan hozza tett. Porosabb feluleten siman elcsavarta a hatso kereket. 50rol 80 ig mint akit picsan rugtak, de sajnos hamar a vegehez ert.
A gorgo magaban nem jelent megoldast. A variator kikepzese is fontos.
A scaranal reszelni kellett a variatoron hogy legyen magasabb vegsebesseg. Sajnos a motor fordulat nem lett baratsagosabb. -
nyogo83
senior tag
válasz Vismajor01 #23069 üzenetére
Milyen akksi ez? Nem lehet veletlenul hogy cellazarlatos?
En nyaron szivtam meg egy ilyen vadiuj akksival (mar a markajat se tudom, mert mergemben kidobtam).
1-2 napig okes volt, onnantol ugy merult, mintha nem lenne toltes, illetve olyan hibakat produkalt(terhelte a generatort).Hiaba toltottem fel, 1 napig okes volt, de utana 6-7V kornyekere volt kepes merulni.
Meg kellene merni a toltofeszultseget ahogy irtak elottem is, illetve alapallapotban mennyit vesz fel lekapcsolt fogyasztokkal a robogo.Elsore azt mondanam, hogy szar akksi szivat, mert ha nagyon leterheli az elektromos halozatot, akkor az automata szivato se tud normalisan mukodni, illetve a plusz terheles miatt alapjaraton a motort is "fogja" a generator.(ilyet meg akar szar generator is okozhat, de az mar masik story)
-
DigitXT
nagyúr
válasz Vismajor01 #23056 üzenetére
Azt a 6.5V-ot mivel mérted, ha nem multiméterrel? Amúgy ahogy előttem
írták, simán lehet cellazárlatos. Normál akksi 6.5V-ra nem merül le, magától.
(Persze, ha van valami vámpír fogyasztó, és hetekig rá se nézel, akkor igen.)[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
válasz Vismajor01 #23086 üzenetére
Az az erzesem hogy keresztbe kasul kellenne merni es rendbe vagni annak a Dinknek az elektromos rendszeret. Generatortol a fesszabalyzon keresztul a gyujtaskapcsoloig.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Vismajor01 #23086 üzenetére
Féklámpa kapcsoló is lehet kontaktos, indítómotor kábelezése is.
Mindkettő okozhatja, hogy indítás helyett meg se nyekken.Az az aksi, amiben 6.5V van, az nem fog neked indítani, az ziher...
Szerk: persze maga a gyújtáskapcsoló és az indító nyoógomb is!
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz Vismajor01 #23089 üzenetére
Egy teljes átvizsgálás kellene. Levenni a burkolatokat és elejétől átmérni, átnézni mindent.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Vismajor01 #23089 üzenetére
Mondom, azok a hibalehetőségek nem elméletiek, mind láttam már...
Igen, lehet szar a gyújtáskapcsoló, lehet szar a nyomógomb, a féklámpa
kapcsoló, maga az indító relé, sőt, még az oldalszetender kapcsolója is.*Ahogy előttem írták, végig kell nézni minden konkrét hibalehetőséget. Az
megint más kérdés, hogy 6.5V erősen mélykisülés, ahova az új aksi csak
komoly terhelés mellett jut gyorsan, pár mA-es vámpírnak hetek kellenek.
Ha bármi napok alatt kinyírta, az már ilyen 100 mA nagyságrendű. Durva!*: és ha nem kapcsoló: tetszőleges kontaktos kábelcsatlakozó, korrodált
test, bármi. Az elektromos rendszer teljes átnézése javasolt... multiméter
melegen ajánlott (rendellenes átmeneti ellenállás -> különböző pontokon
váratlan feszültség esés, stb.). Természetesen a kapcsolásí rajz sem árt! -
yodamastah
őstag
válasz Vismajor01 #23312 üzenetére
Ez nem a vége A kijelölt szakaszon eddig gyorsult fel.
Pulley-n én is gondolkodom, de még garis a motor, nem esek neki. Ezen a techpulley görgőn van borulás gátló. Ez jobb mint a dr pulley?
-
yodamastah
őstag
válasz Vismajor01 #23314 üzenetére
Jól eltalált csúszógörgő forma és súly a nyélgázas gyorsulásnál nyomatékcsúcs közelében tartja már az elejétől a fordulatot. Emiatt 0-100 gyorsulás sokat tud javulni. Mondjuk lesz 10 sec helyett 9 egy 30 lóerős robogón. Ez a legolcsóbb tuning, és ennyi javulást meg is ér a befektetett pénz és meló. Ha mázlid van akkor a végsebesség is nő kicsit, de ez nem garantált.
Ezen felül azt tudom javasolni, hogy ha sokkal jobb gyorsulás és végsebesség kell akkor vegyél erősebb motort.
-
kcsa
veterán
válasz Vismajor01 #23312 üzenetére
Annak sosem lesz számottevően több a vége. Amit neten olvas az, ember itt-ott, az hazugság, vagy drága tuning eredménye.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
yodamastah
őstag
válasz Vismajor01 #23314 üzenetére
Rendszeres M0-ázásra 20+ Le. Mondjuk egy 250es xmax már oké. 110-120-hoz nem kell nyélgáz. Ilyet találsz is relatív olcsón.
Még inkább ajánlanám a mostani 300asokat (xmax, forza, sh, J300, downtown). Ezek 25Le felett vannak, autópályás tempót is tudják tartani. Bejárni melóba agglomerációból nem gond nekik egy 10-20km autópálya szakasz.
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #23358 üzenetére
Akkor az az akksi kuka.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Vismajor01 #23386 üzenetére
-
DigitXT
nagyúr
válasz Vismajor01 #23422 üzenetére
uj rekordot allitottam fel
Ugyan már: én 10 éve vizsgáztam, aztán ott is volt visszafordulóban láblerakós,
gyorsanhazamenős, hangosankáromkodós. Na nem velem, nekem mázlim volt.
(Mármint jobb állapotú gépek voltak, és nem télvíz idején nyomtuk a vizsgát.)Ui: Kymco micsoda, és melyik vizsga? Nekünk korlátlanra valami GS500 kaliber
volt, de lehet, hogy valami öreg 600-as, a fene se emlékszik rá... mivel estem el?
Nem a vizsgán, hanem a forgalomba indulás előtt, üreset fogtam, így az erő nem
jött, a dőlés nem állt meg, a kavics meg csúszik: sose szabad fullban nyomni.[ Szerkesztve ]
-
dellfanboy
őstag
válasz Vismajor01 #23422 üzenetére
ez melyik iskola? csak hogy elkeruljuk...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #23422 üzenetére
Melyik ez a tetű iskola és vizsga hely?
-
kcsa
veterán
válasz Vismajor01 #23422 üzenetére
Nem te vagy az első hasonló problémával, nekem nem lefulladt, csak random berángatott. Persze a nyolcas kellős közepén is.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DigitXT
nagyúr
válasz Vismajor01 #23430 üzenetére
Az milyen iskola, hogy saját motoron vizsgázol?
rstwingo: az igen. Nekem ilyen időszakra a B jogsi jutott,
de biztos a globális felmelegedés teszi, mert fagyra én nem
emlékszem. Szeretném felkerekíteni, hogy annak 20 éve, de
valójában csak 19. (Nem is tudom, ültem-e valaha motoron
-10-ben, de -2-3-ban biztos: kizárólag száraz időben persze.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Vismajor01 #23442 üzenetére
Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy "nem-e lett volna jobb" korrumpálódni...
Mármint egy ilyen fasság miatt akár fél évet csúszik az ember jogsija. Gáz.Szerk: mondjuk az is baromi érdekes, hogy már saját motorodon vizsgázol,
ami nyilván nem traileren ment oda, akkor miért is zavar a télen, hogy van-e
jogsi a továbbiakban, vagy sem? Eddig se volt, de eddig is benzinre ment...Szerk2: ráadásul visszaolvastam, hogy egy 125-ös 175-ös hengerrel.
Tulajdonképpen most mire akartál vizsgázni vele? A1-re? Mert oda sok...
A2-re meg kevés. Mondjuk én kussoljak, mert az első robogóm 10 éve
egy 125/50-es volt kereskedésből, amiről később kiderült, hogy 150-es az...Viszont jogsim volt, kapásból korlátlant csináltam, mit nekem lépcsők, LOL.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Vismajor01 #23451 üzenetére
Feszültséget mértél rajta?
-
DigitXT
nagyúr
válasz Vismajor01 #23490 üzenetére
Nekem a beindulással nincs gond, ám az alapjárat tartásával (szívató!) már van.
Ma viszont olyan szinten jeges volt, hogy a tegnapi 5 perces kiállást se sikerült
reprodukálni, de aztán rájöttem, hogy ha leszállok, simán ki tudom tolni LOL.Nézegettem a gumikat, de a K62 szett 30K lenne, a kifejezetten téli verzió 45K:
mondjuk ha egyet firkálok ezeken a semi-slick nyárigumikon, az többe lesz.
Szerk: a(z analóg) vízhőmérőm nagyon nem erre a tartományra van kalibrálva.
Ilyen 3.5-6 fok között ugrált (pluszban), viszont határozottan mínuszok voltak. A
digitális hőmérő ezen nem problémázott, azt viszont a xenon zavarja össze...
Enyhén be voltak fagyva gombok, meg a sisaktartó dobozom is: ridegtartás.Szerk: az miért lehet, hogy túldúsul, megfullad? A légszűrő is el lehet tömődve?
Szerk2: Hódéknál vajon miért nincs listázva a 120/70-es snowtex? Ott sima van:[ Szerkesztve ]
-
Mawyx
őstag
válasz Vismajor01 #23499 üzenetére
Jó-jó, a plexi felhajtásról elfeledkeztem, de én nem nagyon szoktam hajtogatni. Eddig mindig nyitva volt résnyire és az elég volt. Csak most ilyen hardcore már, hogy lámpánál totál ki kell nyitnom.
A köszönésekkel meg úgy vagyok még mindig, hogy én nem merem elengedni a kormányt és köszöngetni, pedig úgy örülök neki. Ha láttok ilyen kajla nyuszifület mutogatva, a kormányt szorítva, az én vagyok
Futárok az istenek, olyan házi-barkács-gány megoldásokat látok, hogy nah nejlonzacsik a kézen meg karton dobozokból letépett oldalak felszalagozva kézvédőnek.[ Szerkesztve ]
Egy nő gondjait amúgy sem megoldani kell, hanem meghallgatni./Eastman/ | Ami árammal működik, vagy rá lehet tenni egy számítógép tetejére, az informatikusi munka :)
-
DigitXT
nagyúr
válasz Vismajor01 #23525 üzenetére
Reméljük ezután megbízhatóbb lesz... (Elektronikailag mindenképp.)
MÁS: V-Power rulez! 14.5 perc alatt beértem a gyújtás ráadásától számítva,
hiba nélkül, úgy, hogy melegítettem meg ki kellett állni, kaput becsukni, stb.
Tökéletes alapjárat és gázreakciók, pedig most is 3.6 fokról indultam.Nagyon nem szerette azt az OMV-t... (És én már majdnem gyertyát vettem.)
Abszolút nem volt alapjáratom, gázzal tartottam életben, egyszer lefulladtam:
utáltam az egészet. Ma meg egy gyorsulásmérés is belefért (9.5/3.4/10.5).Mondjuk menetidőt hasonlítani felesleges, lámpák határozzák meg. Közvetve
meg a forgalom, ha annyira feltartanak, hogy csak a "következő zöld" lesz jó:
konkrétan a Lágymányosin ma végig 90-nel, hétfőn meg a sorok közt 40-50...
Ma 10 mp-et vártam a végén a 40 helyett, és ez még "az előző zöld" volt. -
Grillo
őstag
válasz Vismajor01 #23525 üzenetére
Hova vitted?
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #24045 üzenetére
Szia!
Ha jól emlékszem, már tavaly is megvolt neked ez az aksi merülős mizéria? -
#50433536
törölt tag
válasz Vismajor01 #24047 üzenetére
Az ülése nagyon kényelmesnek tűnik.
Megvan már a hiba oka?
-
csongi
Topikgazda
válasz Vismajor01 #24160 üzenetére
Mindent.
Mennyire ül meg a hátulja a motornak. Döccenőkor koppan vagy sem. Ugyan az mint ha egyedül lennél, csak itt minden a duplájára nő.
Inkább legyen keményebb, mint túl lágy.
Acapulco:
Ha ritka cuccok, akkor nem erőltetném, csak abban az esetben, ha előre megvan az alkatrész beszerzési forrás, tutira. -
nyogo83
senior tag
válasz Vismajor01 #24174 üzenetére
Remelem ezt a javitasi osszeget ugy szamolta, hogy vadi uj gyari hengerfejet fesz, meg gyari tomiteseket, gyari vizpumpat, de meg gyari csavarkeszletet is es halal nyugodtan 4 napig szoszolve rakja ossze?
Ha nem, es csak siman hengerfej sikolas+uj tomites keszlet+vizpumpa a terv, akkor elengednem a kezet a szerelonek, mert ennyiert lassan auton csinalnak egy hengerfejes javitast.
Ha tudod, akkor keresd meg ezt a sracot [link]
Kisrobogosban nagyon sok embernek javitott mar robogot (50-125), nagyon alaposan es lelkiismeretesen dolgozik, mindent fotoval dokumentalva. Nem utolso sorban nem elszallt arakkal dolgozik.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest