- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Essejó: MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- hcl: Döglött tabletből wifis kijelző kókány
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
-
LOGOUT
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #28188 üzenetére
Ennek a költség vonzatát te döntsd el.
De egy dugó henger szett nem kerül többe mint egy kétes eredetű blokk, plusz papírozás. -
-Mosquito-
őstag
válasz
Vismajor01 #27996 üzenetére
Vedd meg.
Úgyis elég lapos most az oldal. Na majd most.
-
yodamastah
őstag
válasz
Vismajor01 #28005 üzenetére
MIlyen Priust vettél 1.2ért, és mikor?
Van egy kiváló állapotú P2-m, 2107es akkuval, tuti nem adnám oda 2M alatt.
Szopórollert ha el akarod kerülni, nézz egy max 6-7 éves magyarországi japán robogót 20ekm alatt. Azzal sok bajod nem lesz. Nem mondom hogy nulla hiba várható, mert pl a tmax-nak is vannak tipushibái, de alapvetően nem egy kezelhetetlen problémahalmaz vár rád.
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #27996 üzenetére
Sztem a legnagyobb gondot a muanyagok es az elektromos dolgok potlasa okozna. Pl km ora, vilagitas, ilyenek.
A masodik fronton a tomitesek, levego szuro.
A fekeknel lehet nem lenne gond, de korbe kell jarni mi van rajta, vagy minek a megfeleloje.
Kinai cucc, ehhez is van minden, csak nehez megtalalni.A harmadik, hogy ki ert hozza? Tipus ismeret nelkul sok ido elmegy az alkatresz keresessel.
xmad
Ez nezopont kerdese csupan.
Ha 350 ert 2 szezont lemegy a robesz,egy olajcservel es kidobja vagy szetarulja, akkor uzemletetesileg nem jart rosszabbul..
Autonalnugyan ez a helyzet. Es nem mindegy milyen tipust es mire veszi. Van ahova nem kell 1.5Milios auto.
-
xmad
őstag
válasz
Vismajor01 #28000 üzenetére
de látod 350 ért csak egy vödör csavart kapsz amivel én még az utca végére se mernék elindulni nem hogy kicsit messzebb.
manapság már 1.5 ért autót se lehet nagyon venni csak egy szemétdombot -
kcsa
veterán
válasz
Vismajor01 #28005 üzenetére
Mindenki innen indult, nem újdonság
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Vismajor01 #28005 üzenetére
Nekem 5 éve se sikerült 1m alatt jót venni. Azóta meg simán másfélszer annyi a ketkerekuek ára.
-
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #27996 üzenetére
Ha akarsz témát adni a topiknak, rögtön vedd meg.
Igaz, még a márkanév sem ismerős, de lehet, csak nekem...
Kinézetre pofás, de hogy mit tud és mennyire használható? -
bajnokpityu
félisten
válasz
Vismajor01 #28000 üzenetére
Oké, akkor jó szórakozás!
-
kcsa
veterán
válasz
Vismajor01 #28000 üzenetére
annyiért autóból is lottó van, és maximum kéttalálatos
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Vismajor01 #27998 üzenetére
Ez se lesz sztem elorelepes..
1.2 1.5 között jobb eséllyel lehet venni jót. Alatta lottó.
-
kcsa
veterán
válasz
Vismajor01 #27996 üzenetére
ha van eldobható pénzed, miért ne vennéd meg?
De törés előtt is ahogy nézem kézzel festették, ez nem az osztrák orvos feleségének második templomba járós motorja az fix.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Vismajor01 #27983 üzenetére
7k-ért rendeltem egy SIM-kártyával kommunikáló, 12V-ra köthető GPS nyomkövetőt. A SIM-kártya 3k/év rendelkezésre állást kér és be lehet úgy állítani a kütyüt, hogy SMS-ben feltett kérdésre küldi válasz sms-ben a koordinátát, illetve hogy csak adott telefonszámokkal kommunikál.
Igaz, beépíteni lusta voltam, mert jószerével garázsból garázsba motorozok. Ettől eltérő leghosszabb időtartam, amikor védtelen a gép, amikor moziba megyek vele.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Vismajor01 #27959 üzenetére
50-ig jó. De egyrészt már 4. éve használom és a szivacsok összeestek, másrészt annyira nem is kényelmes. Elöl a homlokomon leül és lenyomja a szemüveget.
50 felett nemigen volt alkalmam menni vele, de amikor mégis, akkor hangos volt. A 300-assal viszont lesz nemulass.Bacusuz: köszi, feltettem a doboz oldalára. Nyitott sisak nem játszik viszont.
Felhajtható a könnyebb felvételhez, levételhez, vagy fix szkafandersisak. Utóbbiból nem találtam még kényelmest. Az okos azt mondták, ha állal eléred a sisakot, akkor kicsi és nem biztonságos, mert esésnél enged annyit a szivacs és az arcod, hogy a sisakon belül töröd össze az állad. Illetve a nyílás is hosszúkás, keskeny és tépi le a füleimet...
Mivel mindig lehajtva használom a sisakot, nem feltétel, hogy tarkóra tudjam fordítani az állrészt.Az NZI Combi2 Duo hátránya, hogy annyira nem kényelmes, a szivacsok is hamarabb összeestek. Másrészt a plexi is felső, alsó és egy középső állásban rögzíthető, nem lehet résnyira nyitva hagyni. (Nyáron kellemesebb, illetve télen is a menetszél lehúzza a párát.) Előnye viszont, hogy a napszemüveget egy rugó húzza fel.
A Lidl-ös viszont talán 6 pozícióban is rögzíthető, de a lényeg, hogy résnyire nyitott állásban is megáll. -
gps76
őstag
válasz
Vismajor01 #27955 üzenetére
Kymconál előfordul a generátoron lévő jeladó felmágneseződik - vagy nemtudom mi lesz vele - és ha valamiért gyengébben teker az önindító, nem ad csak 1 szikrát, ha ekkor nem röffen be akkor tekertetheted. Amikor nem indul szikra van?
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #27223 üzenetére
Nem kell videózni!
Attól, hogy rossz a szabadonfutó, nem befolyásolja a berúgókar rendszert.
A berúgó működteti a motorikus részt. Neked karburátor az elsődleges bajod.
Ha nem tudod használni akkor add el. A karburátor és a mai üzemanyag nem a legjobb barátok. Vagy használod minden héten és cserélődik az üzemanyag, vagy csak szenvedni fogsz az extra benzin is az jelenlegi euro normákhoz igazodik, és nem a régi rendszerekhez. Vegyél egy Injektorost, azzal talán kevesebb a bajod.
H akarod privátba folytathatjuk. -
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #27214 üzenetére
Honnnan jott a hiba megallpitasa?
Mi koze a szabadon futonak a berugokarhoz?
A berugokar kozvetve a fotengelyt hajtja meg, es nem a szabadonfuton keresztul.
Rugasra forog a motor? Van kipuffano hang?
Felvenned viderora mi is tortenik? -
gps76
őstag
válasz
Vismajor01 #27214 üzenetére
Ne kótyavetyéld el, van egy román oldal, nem ugrik be a nevük jó áron vannak Kymco gyári alkatrészek, mentsd meg magadnak. Biztos, hogy szabadonfutó a hiba, eléggé strapabíró szerkezet?
-
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #27219 üzenetére
Ezt figyelembe véve pláne nem érdemes eladni "roncs" árban...
Szerk: a számla+munkalap, és a sok ráköltés visszafelé is elsülhet,
ha nem mutat életjeleket, hiszen "ennyi ráköltés után nem megy". -
Vismajor01
addikt
válasz
Vismajor01 #27218 üzenetére
Meg abból is gondoltam, hogy fizetnek érte valamennyit, mert van róla számlám meg munkalapom, hogy az elmúlt ezer kilométerben:
Fél éves műszaki
Hengerfej tömités csere
Hengertalptömités csere
Km spirál csere
Első fégfolyadék+fékbetét csere
Gázbowden csere
Öninditó csere
KArbi tisztitás, beállitás
Hajtóműolaj csere
Ékszij csere
Feszabályzó kábel csere
Akku csere gari jeggyel
Olajcsere
Fektisztitás, folyadékcsere175.270 ftért...
-
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #27216 üzenetére
Hát akkor hirdesd meg 100-ért: szabadulj tőle...
Csak azt nem értem, hogy
ha a szabadonfutó cseréje meglenne mondjuk 30-ból, és akkor már 300 körül
érne a vasparipa, akkor miért nem érdemes járóképessé tenni eladás előtt?
(Sőt, úgy magaddal is vihetnéd, hiszen arra sincs garancia, hogy rögtön elkel,
csak akkor, ha jönnek érte a mennyit engedsz a feléből tesók, vagy tényleg jó
áron alul adod. Anyagi szempontból magaddal kibaszás, de gyorsít a dolgon.)Szerk: bocs, legyen 150, hogy a tesóknak legyen hova lealkudniuk...
-
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #27214 üzenetére
Én készséggel elhiszem, hogy csak annyi a hibája: vadidegen miért higgye el?
Szerintem így, hogy nem tudod bizonyítani, hogy alapvetően működőképes, és
egy próbakört sem tud vele megtenni a leendő tulaj, csak roncs árban eladható.Magyarán célszerűbb lenne a szabadonfutót kicserélni, s utána próbálni eladni:
nem csak a szabadonfutó ára (+a szerviz munkadíj*), amivel ebben a formában
kevesebbet ér, hanem sokkal nagyobb a különbség, ergo megéri megjavíttatni...*: tudnék regélni a szabadonfutó cseréjének problematikájáról, főleg ha egy pici
csavar azt mondja, hogy akkor ő innen többet nem jön ki. Egy élmény tud lenni.Ui: az, hogy "amúgy 150-es" szerintem ne legyen része a deal-nek. Úgy értem,
hogy egyrészt értéknövelő, hogy jobban megy, másrészt érték csökkentő, hogy
nem felel meg a papírjainak. Szóval ha vki nem akar sumákolni, nem veszi meg,
akinek csak 125-re van jogsija, de ennyi tuning neki belefér az esetleg megveszi.
(Szinte nulla az esélye, hogy valaha kiderüljön a dolog, bár ha van egy csúnyább
baleset, s felmerül a gyanú, akkor abból lehet balhé, ha kimérik, mert súlyosabb
a megítélés, ha még a kategóriára sem érvényes jogsival történt a járművezetés.) -
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #26905 üzenetére
Két alap irány van.
Egyik az érzelem, ha valamelyik elragad, akkor menni kell vele. A szerelemre nincs orvosság
A másig a racionális infógyűjtés.
Nah ez rögös, és sok infó kell hozzá.
Az egyik előnye a másik hátránya.
Első és legfontosabb, mekkora súllyal bírsz el. Ebbe a kategória már a 200kg-os.
Ehhez jöttök ti. A kettőtök súlyaránya. Ehhez mérten a kerék átmérő, de a futómű állapota ennél is fontosabb.
Illetve érdemes neked is körbe nézni, a környező szerelők, milyen szinten tudnak boldogulni az injektoros rendszerekkel.
A kód olvasás nem a tudás magas iskolája. Ez nem magas szerelési szint.
Élő adat olvasása annak értése, és ismerése, minimum legyen meg.
Ha nincs akkor szívás. 10év + éves motorról beszélünk. Bármikor felléphet egy elektronikai hiba. És ez szokott problémát okozni.A klasszikus találgatás és alkatrész cserélések sora, sokba fáj, mindegy milyen keleti vagy nyugati.
Fajlagosan egy robogó használata egyszerűbb, de költségesebb is, mint egy ccm-ben illeszkedő motornak. Emellett nagyobb időjárási védelmet ad, sok hasznos kiegészítővel. Valamit valamiért.Az európai robogók sem rosszabbak, mint a keletiek. Ez egy rossz beidegződés.
A Csak a japánt, egy vakság. Sokszor leírtam. Az Apriliámat soha nem cseréltem volna el egy Burgmanért.. Hiába volt az olasz, meg minden egyéb nyűgje, mikor mentem vele, élvezetet adott. ( Előtte Burgi volt)Xciting 500-al hasonlítottuk össze. A Kymco tulaj véleménye volt. "A kymco egy masszív érzetű robosztus tank. Az Atlantic, egy élvezeti műszer. "
De a legfontosabb a műszaki állapot. Egy Burgi is tud konfortos lenni, he rendben van a futómű, meg a motor felfogatás.
Sajnos ezek mostoha módon vannak kezelve. Itt nem azok az értékek vannak mint az autóknál. 20% al, gyengébb teló már érezhetően szar. És kb ugyan ez vonatkozik a többi felfüggesztési pontra is.A gumit cserélni kell, ha három éves, mert ha nem mind meghalunk.
A motor tartó szilent gumi, meg 10 éves teljesen jó. Nagyon nehéz ezt szemléltetni. De ha egyszer valaki megérzi a különbséget, kb beég az érzékszerveibe.
Ezek használt robogók, nagyon kevesen tudják, milyen az adott típus, ha igazán jó a műszaki állapota. Ezért sok esetben tévesek a megítélések, mert az adott műszaki állapotból építenek fel egy egy egész típusra jellemzőt. Miközben, csak ugyan azok az öregedő elemek, okozzák az azonos pillanatnyi tulajdonságot. Ezek nem keverendők a típushibákkal.
-
palfitom
félisten
válasz
Vismajor01 #26905 üzenetére
Pl. Burgman 400. Mindenre is jó. Kellően keskeny, hogy elférj vele az autók között, kellően nagy a csomagtere (2 sisakot is fogad), és elég erős egy M0-ázáshoz.
-
kcsa
veterán
válasz
Vismajor01 #26894 üzenetére
Korábban már írtam sokat Xciting 500R-ről, nekem is ilyen volt. Városba egyáltalán nem ajánlom, végsebessége sem túl nagy (autópálya/autóút...), sokat is fogyaszt, de legalább van drága típushibája.
De szerethető, normális minőségű burkolatok, kapcsolók, kényelmes ülés, jó csomagtartó.Racionálisan nem sok érv szól mellette, a robogózás pedig (szerintem/nekem) racionális műfaj, így nem ajánlanám.
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #26902 üzenetére
Háát, lehet európait érdemes nézni.
Fajlagosan ,teljesítmény, súly, arányában jobbak.
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #26900 üzenetére
Ha még utas is van a dologba, akkor kellene a 3x Le környéke.
de ez saccolva, meg lesz egy szezonba, közel a 8-10ezer km. Így két évente egy szíj csere.
Nem lesz valami gazdaságos. -
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #26894 üzenetére
Városi futkározás vagy autópálya?
Nem mindegy.
De egy köztes darab lehet a 300-as.
Az 500-as nagy városba. Nem véletlen állt le vele, és lett 400-as. Bőven elég.
Vendigo:
melyik évjárat?
Ha ugyan az a cucc van benne, mint a Phanteon 150-be, akkor inkább keresnék egy karbis robogót
Erre ECUT találni fájni fog, a hondánál ha sikerül rendelni akkor az motor ára lesz.
De könnyen lehet azt sem tudják létezett ilyen rendszerük.
Az első injektorok egyike volt, és csak ez a típus kapta meg. Nem vitték tovább.
Én egy 2003-al jártam végig a mindent is. És nagy nehezen sikerült találnom Ebay-en. 80 ezer volt. Nem hiszem, hogy olcsóbb lett.
És élő adatot a hondánál sem sikerült kiolvasni. Nem sikerült beállítani rendesen.
élő adat nélkül, meg tapogatózás.
Kb 2,5-3 Liter fogyi volt.A 250-es karbis, kb 3-3,5 eszik csukló függő.
De már ennyire kis kerekű ekkora ccm-s robira nem ülnék vissza. -
Micsurin
nagyúr
válasz
Vismajor01 #26266 üzenetére
Ahogy változik az erő és a méret úgy a kényelmes táv is, az 500-assal leverünk haverokkal pályán 3-400km-ert egy köztes tankolással.
Legjobb cimbim Vara1000-rét kipróbálva azzal szerintem menne az 5-600 is pályán 1x tankolással ha nagyon akarnám. Guruló erőd kb.
-
kcsa
veterán
válasz
Vismajor01 #26266 üzenetére
Zalaegerszegről Bp-ig kocsival is zsibbasztó, nem hogy robogóval
(de én puhány vagyok)
-
Grillo
őstag
válasz
Vismajor01 #26266 üzenetére
Én is egerszegről hoztam a 125ös Sacarbeot, igaz megálltam Keszthelyen rokonoknál, aztán Nagyvázsonyban egy fagyira, meg talán valahol még Bp előtt egy bambira.
Mentem párszor Balatonra is vele, de olyan 100 km után meg kell állni egy 10 percre. Mondjuk így is volt tervezve, szépen ráérősen lecsorogni. -
#50433536
törölt tag
válasz
Vismajor01 #26266 üzenetére
Zalaegerszegről Bpestre robogózni tényleg fárasztó lehetett. Szerintem a nagyrobogók túra távolsága olyan kétszáz km körül van. Ennél többet már kényelmetlen lehet megtenni. Az ember igényli egy idő után a beszélgetést, zene- és rádió hallgatást. A 400-as gépemmel könnyen megyek 100-150km-es túrákat, kénylemes a Madison átalakított ülése, falja a kilométereket, de tény hogy egy idő után hiányzik a társaság. Legalább a megállókban. Száz kilométernél nagyobb túrán néha jól esne egy jó barát mellettem, vagy a feleségem, a gyerekeim.
Így az sem rossz, ha utast viszek magammal, a társaság adott, de a motorozás élményéből erősen levesz. Megváltozik a motor minden tulajdonsága és az utasra jobban kell vigyázni, mint magamra.
A feleségem egy hete vizsgázott le nagymotorra. Tavasszal talán veszünk neki egy 250-300-as nagyrobogót. Ketten jó lehet túrázni. Valami rádiós sisak kommunikátort kéne szerezni, hogy tudjunk szót váltani menet közben.... Vagy talán mégsem?
Az allandó kapcsolat elveheti a lényeget, mert szerintem a motorozás alapvetően magányos tevékenység... spirituális élmény, a rendszeres belső megtisztulás egy formája. Legalábbis nekem.
Van valakinek tapasztalata a rádiós sisak szettekkel kapcsolatban?
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #25980 üzenetére
Ez szivas :(.
A cikkszamot tudod ellonirzni.
Lehet a bovden jo, a , markolatot csereltek le? -
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #25978 üzenetére
Bowden csere: nem drága, nem para.
Én anno télen
téptem el a Cygnuson, amikor befagyott és erőltettem. -
FeniX-
senior tag
válasz
Vismajor01 #25532 üzenetére
Ez a valóságban inkább így hangzik: "Közel járok hogy felrúgjam.." :-)
Nincs annál bosszantóbb, mint amikor a piros lámpánál előregurulsz, aztán lefullad és pókozva ki kell vánszorogni az út szélére, miközben az előbb 'megelőzött' autósok fejükön dagadó erekkel mennek el melletted anyázva. :-DAmúgy ezt a vészleállító gombot "nem értem". Mármint, hogy sokan azzal állítják le a motort.
Miért? Miért nem a kulccsal. Utána mindkét eszközt (kulcsot, kapcsolót) is vissza kell állítani alaphelyzetbe, akkor nem egyszerűbb csak kulccsal leállítani? Valaki gyújtson világosságot a sötétségben. -
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #25536 üzenetére
Karbibeállítást ki csinált utoljára? És ha igen, akkor miért nem?
Viccen kívül,
ha mondjuk azért fullad le a pirosnál, mert megszívta magát és mondjuk beköpi
a gyertyát, akkor nem is lenne olyan nagy csoda, ha utána nem tudod berúgni...Szerk: egyáltalán nem biztos, hogy dús a keverék, csak találgatok. Ám az tuti,
hogy ha ennyire nem indul, minimum lekapnám a gyertyapipát és megnézném,
hogy legalább szikra van-e, és ha van, akkor gyertya ki: nincs-e szét kormolva?Nyilván, ha nincs szikra (kontaktos pipa vagy a kábel), megmagyaráz dolgokat!
Mondjuk azt nem feltétlenül, hogy a jelek szerint bemelegedés után hal meg.
De ha mondjuk az automata szívató is szívat, akkor lehet extrém dús melegen!
Ez magyarázná azt a jelenséget is, hogy magától el akar indulni, úgy pörgeti...Ui: és akkor még valaki automatát akar a bowndenes helyett a kényelemért.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Vismajor01 #25532 üzenetére
Mi is ezt játszottuk aztán kiderül 1 év szívás után, hogy behalt a kormányon a kill switch.
-
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #25532 üzenetére
Ez vmi kontakthibának hangzik. Az akku töltögetésén kívül mást nem csináltál?
Szikra van? Visszakerestem, hogy régóta szívsz ezzel.Volt már szerelőnél is
többször, fesszabot cserélt csillió pénzért, és volt még hengerfejtömítés/minden,
viszont az, hogy közvetlenül a szerelés után nincs alapjárat, eléggé aggasztó.
Mondjuk a gányolt 175-ös henger is okozhatta részben, de ezt is orvosoltad már:
tavaly nyáron azt írtad, hogy fasza. Akkor vajon most mi romlott el megint?csongi: Elektronika hibara gyanakszom.
Jaja. Akár egy gyújtásvezérlő, mint anno astro Madisonjánál. Meg tud viccelni... -
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #25532 üzenetére
Elektronika hibara gyanakszom.
-
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #25130 üzenetére
Madisonba se fér a Nolan N103 az ülés alá.
Kabát, gerincvédő igen.
-
Expendable
aktív tag
válasz
Vismajor01 #24874 üzenetére
éppen van egy eladód vagy méretre jó lehet?
nekem bazi nagynak tűnt, bár még nem ültem olyanon.
-
FeniX-
senior tag
válasz
Vismajor01 #24679 üzenetére
Hm, amúgy ezeknél a kymco blokkoknál azt néztem, hogy árulnak a 125-öshöz ilyen big bore kit-et, 175 ccm-sre átalakítható. Vagy az már totál más blokkhoz való?
Végülis, a köbcentit semmilyen más tuning nem helyettesíti.
(Mondjuk nekem tök elég ez a 70-es utazó, amivel hajtom városon kívül) -
Vismajor01
addikt
válasz
Vismajor01 #24677 üzenetére
Hozzateszem en nem felújítandóként vettem, ugy volt hirdetve h egy ftot sem kell ra koltenem, felulok ra es megyek is. Mondjuk az elso 500km le is ment igy :D
-
Burt1793
veterán
válasz
Vismajor01 #24628 üzenetére
Valszeg ismeri a helyet, látta, hogy villog a gyalogos lámpa, azt hitte hamarabb vált az övé, csak úgy látszik gyorsabban ment, mint szokott.
-
hegyvarig
csendes újonc
válasz
Vismajor01 #24615 üzenetére
Őt ismerem, a Négy Kelemennél javasolják őt mindenkinek, nekem mondjuk nem volt még vele problémám...
-
nyogo83
senior tag
válasz
Vismajor01 #24593 üzenetére
"nem vállalt érte felelősséget."
Azert annak a joembernek az elerhetoseget/szerviz nevet egy kulon postban itt hagyhatnad, csak hogy mas ne fusson csocsre egy ilyen szuper meloval.
-
mAtech
aktív tag
válasz
Vismajor01 #24593 üzenetére
Értem mondandód lényegét.
Mert nálunk homok van. Nincs mindenhol beton. De az az én "bajom", hogy nem akarok jó városiként mindent lebetonozni -
mAtech
aktív tag
válasz
Vismajor01 #24549 üzenetére
Szia!
Az jó gép! Bár nekem árban már sok lenne. Nem akarok most még annyit költeni motorra.
csongi (#24548): Megnéztem ezeket a nagyobb 500-as robeszokat. Nehezek nekem. Persze ez az én agyzsibbadásom. Nem akarok bruttó 200 kg felett venni. A Burgonya 400 az még pont elfogadható súlyban. Ergo igazad lesz, hogy motor lesz a vége... CB500, CBF500 (ez volt nekem is), vagy sportmotor
(Gixxer, 900RR)
-
Burt1793
veterán
válasz
Vismajor01 #24539 üzenetére
Akkor igaza volt yodának. Jobb gumi, esőben óvastosabban, holttérben ne menj és ezeket mind megúszod.
-
yodamastah
őstag
válasz
Vismajor01 #24535 üzenetére
Vegyél jobb gumit
-
kcsa
veterán
válasz
Vismajor01 #24535 üzenetére
Azért ez elég szar statisztika. Mondjuk a nicked után...
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #24504 üzenetére
Most akkor maradt az egész, csak a tömítés lett egyedire gyártva?
Hát nem tudok mit mondani -
Micsurin
nagyúr
válasz
Vismajor01 #24506 üzenetére
Ez melyik? OE-n ilyet nem adnának be ha 1 embert akkor 1 embert fognak vizsgáztatni.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Vismajor01 #24504 üzenetére
Nem a beszerelés lesz a szórakozás hanem a holnap estém, utolsó tárgyam a félévre de szórótárgy. (~75%-os bukási ráta) Most valahogy a karbi és az alapjárat a legkisebb problémám.
csongi: Írok majd mi lett és tényleg köszi a helpet, már a kínai CDi is félúton van!
-
Grillo
őstag
válasz
Vismajor01 #24481 üzenetére
Tudnál küldeni elérhetőséget?
-
Grillo
őstag
válasz
Vismajor01 #24479 üzenetére
A jó szerelő
-
Grillo
őstag
válasz
Vismajor01 #24469 üzenetére
ez BP?
-
nyogo83
senior tag
válasz
Vismajor01 #24471 üzenetére
Mondjuk kar azt a megbizhato 125-os fotengelyt megeroszakolni azzal a 175-os hengerrel, foleg igy ahogy elmondod
Az meg hogy a lehuzos szerelonek se tunt fel, igazabol mar meg se lepodok.
150-est meg mondjuk kiszolgal es erezheto a kulonbseg, de mar azzal se lesz olyan tartos mint a 125-ossel.Egyedul a Suzuki GN 125 fotengelyet tudom hogy tartos, ismerek egyet amire 3 eve kerult ra egy 180-as kinai henger/dugo szett es azota futarkent eli az eletet gond nelkul.
Az en Suzuki koppintas blokkomon 150-es henger van, valamikor 20e km-nel kerult ra, most van benne 64e es epp telen mertem benne egy 14,5 Bar-os kompressziot. Igaz ez klasszik leghuteses.
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #24471 üzenetére
Akkor ez special edition. :)
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #24469 üzenetére
Hogy a joistenbe tettek fel azt a hengerfejet?
Azert nah.
Ez eleg szarvas baki sztem. Annak is aki feltette, annak is aki javitotta.
Nem is ertem milyen elfontolasbol kerult felt?
Ez valami tuning? -
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #24435 üzenetére
valszeg inditasnal a fedzultseg eses okoz gondot, aminek nem lenne szabad.
Tuti jo az akksi? Indito aram rendben van toltessel egyutt? -
#50433536
törölt tag
válasz
Vismajor01 #24433 üzenetére
Nekem is csinált ilyen furcsaságokat, hogy egyszer jól ment, simán bírt 5-10 km-t, aztán leállt. Egyből könnyen indult és mentem tovább, de megint leállt. Ezt a hibát az öreg cdi okozta, ami hidegen jó volt, de melegen leállt akár száz méterenként is. Ha a leállás után egyből könnyen beindul, akkor nem hiszem hogy karbi/keverék képzés ill. benzin ellátás baja lenne.
A szívató nekem is furán működött és nem tudtam rendesen beállítani. Hol félig jó volt, hol nem, de inkább nem. Ilyenkor szerintem a szívató tömítetlenségére, és/vagy fals levegőre kell gondolni. Nálam a szívófalsninál szívott fals levegőt. Motorozás közben nem okozott gondot, de a szívató használhatatlan volt, vagy csak félig-meddig működött, a gázzal kellett operálnom nekem is. Ránézésre ép volt a falsni kívül-belül, de ha leszedtem róla a ragasztó szalagot és meghajlítottam, feszegettem, akkor megmutatta magát a repedés. Nem konkrét lyukra kell gondolni, hanem gumi külső repedésében benzin volt, ami csak belülről juthatott a repedés külső részére. A csere után minden helyreállt.
(Nehéz volt a falsni hibáját megtalálni. Mozgattam, feszegettem miközben járt a motor és hiába fújtam csatakosra hidegindítóval, nem mutatta meg magát, sose pörgött fel a motor. Amikor rájöttem, hogy az a baja, akkor a kis repedés már szemmel látható szakadás volt, de addig szenvedtem vele pár hónapot.)
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #24344 üzenetére
Azzal is van valami
-
nyogo83
senior tag
válasz
Vismajor01 #24325 üzenetére
Minden vicc nelkul: addig hordanam vissza, amig nem lesz tokeletes. Nyilvan nem plusz penzert mert a multkori felsorolasbon olyan dolgok vannak, amik nem indokoljak, hogy csak ugy szar legyen. Annak tokeletesnek kellene lennie.
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #24325 üzenetére
Ezen nem csodálkozom.
Mit jelent a fémes hangja?
A kis ccm-es motorok terhelés alatt keményebb járású hangot adhatnak. Ergó olyan mintha erőlködne.
Üzemanyag ellátási rendszerrel lesz valami gond. -
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #24273 üzenetére
Nem tudom ki hogy van vele. De én ettől elhányom magam, mikor rákölt féktisztítóra 4000ft-ot, és a blokk meg úgy van szétszedve, hogy a külseje hót retek.
12 ezer a tömítés szett, Mi volt benne? Egy hengerfej és egy talptömítés?
A többit meg vagdosta?
125 dink?
Gyári tömítés hengerfej +talp kb 8ezer. komplett meglett volna 15-16bol gyáriba.
Legalább legyen jó -
nyogo83
senior tag
válasz
Vismajor01 #24270 üzenetére
Nem szeretem mas munkajat/dijazasat fikazni mert mindenki abbol el meg amit kifizetnek erte.
DE:
Ha mar kepes 10k-t felszamolni "alkatresz beszerzesert", akkor elvarom hogy random webshopba beesve ne talaljak esetleg felaron az o arahoz kepest olajszurot, vagy egyeb mas alkatresztFoleg ugy,hogy valoszinuleg o se szemelyesen szaladgal el a cuccokert, hanem megrendeli.
Peldaul en, mindenfele kedvezmeny es egyeb dolog nelkul 800-900ft korul vettem par hete a 30x50 centis 0.3-as klingerit lapokat mert kifogytam belole, altalaban ez eleg a deknitomitesekhez. De ha a vastag 1,5-est veszem, az se kerul 1800ft-tol tobbe ugyanekkora meretben.
Ahogy emlitettem, olajszurobol is random Hiflo 1500-1600Ft, vagy Dayco/Bando ekszijat 8-9k korul, tomitesszett szinten 8-9k max, stb.
Szoval nem fogok vegigmenni az alkatreszarakon tetelesen, de ezen igy felszaladt a szemoldokom...A munkadij nem is lenne annyira veszes, ha egy atlag 8k-s oradijjal szamolunk.
Szerk:
Ahogy astro12 is irja, egy ilyen melonak 1 napba siman bele kell fernie, szoval ha azzal az oradijjal szamolom, nagyjabol okes. A tobbi dolog nem tetszik, ahogy sok mas szerelo is szereti ilyesmivel megnyomni az arat. -
#54774016
törölt tag
válasz
Vismajor01 #24270 üzenetére
a
-
#31733248
törölt tag
válasz
Vismajor01 #24263 üzenetére
Nagyon különböző a két igény és tényleg jobb rá két jármű. A Honda NC750D (Integra) és az NC700D (az elődje) igyekszik egyesíteni a kettőt, ha anyagilag beleférhet, érdemes megnézni.
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #24263 üzenetére
Erre inkabb 400 felttiek alkalmasak.
5-700ccm Robogobol 1 misig.
Burgman 650.
xciting 500.
Tmax
Spireemax
Atlantic.
scarabeo
Neha be pislant a piacra egy Myroad 700.
10 ev alatti jarmuvek mar atlepik a millat.Egy misi bezarolag mar belefer egy turazasra szant motor is.Itt meg a regebbi vasakkal is lehet jokat kirandulni, persze erossen allapot fuggo minden esteben. Kompromisszum mentes motor nem letezik. :)
Varosi hasznalatra meg ott a robesz. -
Burt1793
veterán
válasz
Vismajor01 #24259 üzenetére
A kerékmérettel nem függ össze a végsebesség (változtatnak az áttételen és kész), persze kisebb kerékkel ijesztőbb lehet a tempó. Óra szerint tud menni 150et az sh300 is, de az csak 138 körül van gps szerint, amúgy meg utassal nagymotorral se szokás olyan gyorsan menni (folyamatosan), ha csak nem szereted a hátulról jövő szorongatást. 😃
-
yodamastah
őstag
válasz
Vismajor01 #24259 üzenetére
Tegyél még hozzá. 1.5-1.6ért már van 300as xmax. Az simán utazó 110-120 között. És ez egy modern jól felszerelt robogó
-
kcsa
veterán
válasz
Vismajor01 #24259 üzenetére
A tartalék is olyan hogy... 100-ról 140-re gyorsulni is sokáig fog tartani, nincs visszaváltás, nincs erőtartalék képzés. Városi használat, ingázás, eseti országúti használat, erre van tervezve, minden más is lehetséges, de kompromisszumok előfordulhatnak.
Persze van aki lemegy a 125-össel Horvátországba meg Bulgáriába, lelkük rajta -
kcsa
veterán
válasz
Vismajor01 #24255 üzenetére
Már a 140 is erősen végsebesség (feletti...), pláne utassal, nem a hosszú élettartam titka. Amit te akarsz az egy 600 feletti sportmotor.
-
yodamastah
őstag
válasz
Vismajor01 #24255 üzenetére
300-400ccm nehezen. Esetleg: Kymco Xciting 500 R
-
Grillo
őstag
válasz
Vismajor01 #24174 üzenetére
Hogy látjátok, dolgoznak a szerelők a jelenlegi helyzetben, van alkatrészellátás?
Még mindig nem vittem el a Scarabeot sehova... -
nyogo83
senior tag
válasz
Vismajor01 #24174 üzenetére
Remelem ezt a javitasi osszeget ugy szamolta, hogy vadi uj gyari hengerfejet fesz, meg gyari tomiteseket, gyari vizpumpat, de meg gyari csavarkeszletet is es halal nyugodtan 4 napig szoszolve rakja ossze?
Ha nem, es csak siman hengerfej sikolas+uj tomites keszlet+vizpumpa a terv, akkor elengednem a kezet a szerelonek, mert ennyiert lassan auton csinalnak egy hengerfejes javitast.
Ha tudod, akkor keresd meg ezt a sracot [link]
Kisrobogosban nagyon sok embernek javitott mar robogot (50-125), nagyon alaposan es lelkiismeretesen dolgozik, mindent fotoval dokumentalva. Nem utolso sorban nem elszallt arakkal dolgozik. -
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #24160 üzenetére
Mindent.
Mennyire ül meg a hátulja a motornak. Döccenőkor koppan vagy sem. Ugyan az mint ha egyedül lennél, csak itt minden a duplájára nő.
Inkább legyen keményebb, mint túl lágy.
Acapulco:
Ha ritka cuccok, akkor nem erőltetném, csak abban az esetben, ha előre megvan az alkatrész beszerzési forrás, tutira. -
#50433536
törölt tag
válasz
Vismajor01 #24047 üzenetére
Az ülése nagyon kényelmesnek tűnik.
Megvan már a hiba oka?
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #24045 üzenetére
Szia!
Ha jól emlékszem, már tavaly is megvolt neked ez az aksi merülős mizéria? -
Grillo
őstag
válasz
Vismajor01 #23525 üzenetére
Hova vitted?
-
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #23525 üzenetére
Reméljük ezután megbízhatóbb lesz...
(Elektronikailag mindenképp.
)
MÁS: V-Power rulez! 14.5 perc alatt beértem a gyújtás ráadásától számítva,
hiba nélkül, úgy, hogy melegítettem meg ki kellett állni, kaput becsukni, stb.
Tökéletes alapjárat és gázreakciók, pedig most is 3.6 fokról indultam.Nagyon nem szerette azt az OMV-t... (És én már majdnem gyertyát vettem.)
Abszolút nem volt alapjáratom, gázzal tartottam életben, egyszer lefulladtam:
utáltam az egészet. Ma meg egy gyorsulásmérés is belefért (9.5/3.4/10.5).Mondjuk menetidőt hasonlítani felesleges, lámpák határozzák meg. Közvetve
meg a forgalom, ha annyira feltartanak, hogy csak a "következő zöld" lesz jó:
konkrétan a Lágymányosin ma végig 90-nel, hétfőn meg a sorok közt 40-50...
Ma 10 mp-et vártam a végén a 40 helyett, és ez még "az előző zöld" volt. -
Mawyx
őstag
válasz
Vismajor01 #23499 üzenetére
Jó-jó, a plexi felhajtásról elfeledkeztem, de én nem nagyon szoktam hajtogatni. Eddig mindig nyitva volt résnyire és az elég volt. Csak most ilyen hardcore már, hogy lámpánál totál ki kell nyitnom.
A köszönésekkel meg úgy vagyok még mindig, hogy én nem merem elengedni a kormányt és köszöngetni, pedig úgy örülök neki. Ha láttok ilyen kajla nyuszifület mutogatva, a kormányt szorítva, az én vagyok
Futárok az istenek, olyan házi-barkács-gány megoldásokat látok, hogy nahnejlonzacsik a kézen meg karton dobozokból letépett oldalak felszalagozva kézvédőnek.
-
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #23490 üzenetére
Nekem a beindulással nincs gond, ám az alapjárat tartásával (szívató!) már van.
Ma viszont olyan szinten jeges volt, hogy a tegnapi 5 perces kiállást se sikerült
reprodukálni, de aztán rájöttem, hogy ha leszállok, simán ki tudom tolni LOL.Nézegettem a gumikat, de a K62 szett 30K lenne, a kifejezetten téli verzió 45K:
mondjuk ha egyet firkálok ezeken a semi-slick nyárigumikon, az többe lesz.
Szerk: a(z analóg) vízhőmérőm nagyon nem erre a tartományra van kalibrálva.
Ilyen 3.5-6 fok között ugrált (pluszban), viszont határozottan mínuszok voltak. A
digitális hőmérő ezen nem problémázott, azt viszont a xenon zavarja össze...
Enyhén be voltak fagyva gombok, meg a sisaktartó dobozom is: ridegtartás.Szerk: az miért lehet, hogy túldúsul, megfullad? A légszűrő is el lehet tömődve?
Szerk2: Hódéknál vajon miért nincs listázva a 120/70-es snowtex? Ott sima van: -
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #23451 üzenetére
Feszültséget mértél rajta?
-
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #23442 üzenetére
Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy "nem-e lett volna jobb" korrumpálódni...
Mármint egy ilyen fasság miatt akár fél évet csúszik az ember jogsija. Gáz.Szerk: mondjuk az is baromi érdekes, hogy már saját motorodon vizsgázol,
ami nyilván nem traileren ment oda, akkor miért is zavar a télen, hogy van-e
jogsi a továbbiakban, vagy sem? Eddig se volt, de eddig is benzinre ment...Szerk2: ráadásul visszaolvastam, hogy egy 125-ös 175-ös hengerrel.
Tulajdonképpen most mire akartál vizsgázni vele? A1-re? Mert oda sok...
A2-re meg kevés.Mondjuk én kussoljak, mert az első robogóm 10 éve
egy 125/50-es volt kereskedésből, amiről később kiderült, hogy 150-es az...Viszont jogsim volt, kapásból korlátlant csináltam, mit nekem lépcsők, LOL. -
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #23430 üzenetére
Az milyen iskola, hogy saját motoron vizsgázol?
rstwingo: az igen.
Nekem ilyen időszakra a B jogsi jutott,
de biztos a globális felmelegedés teszi, mert fagyra én nem
emlékszem. Szeretném felkerekíteni, hogy annak 20 éve, de
valójában csak 19. (Nem is tudom, ültem-e valaha motoron
-10-ben, de -2-3-ban biztos: kizárólag száraz időben persze.) -
kcsa
veterán
válasz
Vismajor01 #23422 üzenetére
Nem te vagy az első hasonló problémával, nekem nem lefulladt, csak random berángatott. Persze a nyolcas kellős közepén is.
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #23422 üzenetére
Melyik ez a tetű iskola és vizsga hely?
-
dellfanboy
őstag
válasz
Vismajor01 #23422 üzenetére
ez melyik iskola? csak hogy elkeruljuk...
-
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #23422 üzenetére
uj rekordot allitottam fel
Ugyan már: én 10 éve vizsgáztam, aztán ott is volt visszafordulóban láblerakós,
gyorsanhazamenős, hangosankáromkodós. Na nem velem, nekem mázlim volt.
(Mármint jobb állapotú gépek voltak, és nem télvíz idején nyomtuk a vizsgát.)
Ui: Kymco micsoda, és melyik vizsga? Nekünk korlátlanra valami GS500 kaliber
volt, de lehet, hogy valami öreg 600-as, a fene se emlékszik rá... mivel estem el?
Nem a vizsgán, hanem a forgalomba indulás előtt, üreset fogtam, így az erő nem
jött, a dőlés nem állt meg, a kavics meg csúszik: sose szabad fullban nyomni. -
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #23386 üzenetére
-
csongi
Topikgazda
válasz
Vismajor01 #23358 üzenetére
Akkor az az akksi kuka.
-
yodamastah
őstag
válasz
Vismajor01 #23314 üzenetére
Rendszeres M0-ázásra 20+ Le. Mondjuk egy 250es xmax már oké. 110-120-hoz nem kell nyélgáz. Ilyet találsz is relatív olcsón.
Még inkább ajánlanám a mostani 300asokat (xmax, forza, sh, J300, downtown). Ezek 25Le felett vannak, autópályás tempót is tudják tartani. Bejárni melóba agglomerációból nem gond nekik egy 10-20km autópálya szakasz.
-
kcsa
veterán
válasz
Vismajor01 #23312 üzenetére
Annak sosem lesz számottevően több a vége. Amit neten olvas az, ember itt-ott, az hazugság, vagy drága tuning eredménye.
-
yodamastah
őstag
válasz
Vismajor01 #23314 üzenetére
Jól eltalált csúszógörgő forma és súly a nyélgázas gyorsulásnál nyomatékcsúcs közelében tartja már az elejétől a fordulatot. Emiatt 0-100 gyorsulás sokat tud javulni. Mondjuk lesz 10 sec helyett 9 egy 30 lóerős robogón. Ez a legolcsóbb tuning, és ennyi javulást meg is ér a befektetett pénz és meló. Ha mázlid van akkor a végsebesség is nő kicsit, de ez nem garantált.
Ezen felül azt tudom javasolni, hogy ha sokkal jobb gyorsulás és végsebesség kell akkor vegyél erősebb motort.
-
yodamastah
őstag
válasz
Vismajor01 #23312 üzenetére
Ez nem a vége
A kijelölt szakaszon eddig gyorsult fel.
Pulley-n én is gondolkodom, de még garis a motor, nem esek neki. Ezen a techpulley görgőn van borulás gátló. Ez jobb mint a dr pulley?
-
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #23089 üzenetére
Mondom, azok a hibalehetőségek nem elméletiek, mind láttam már...
Igen, lehet szar a gyújtáskapcsoló, lehet szar a nyomógomb, a féklámpa
kapcsoló, maga az indító relé, sőt, még az oldalszetender kapcsolója is.*Ahogy előttem írták, végig kell nézni minden konkrét hibalehetőséget. Az
megint más kérdés, hogy 6.5V erősen mélykisülés, ahova az új aksi csak
komoly terhelés mellett jut gyorsan, pár mA-es vámpírnak hetek kellenek.
Ha bármi napok alatt kinyírta, az már ilyen 100 mA nagyságrendű. Durva!*: és ha nem kapcsoló: tetszőleges kontaktos kábelcsatlakozó, korrodált
test, bármi. Az elektromos rendszer teljes átnézése javasolt... multiméter
melegen ajánlott (rendellenes átmeneti ellenállás -> különböző pontokon
váratlan feszültség esés, stb.). Természetesen a kapcsolásí rajz sem árt! -
#50433536
törölt tag
válasz
Vismajor01 #23089 üzenetére
Egy teljes átvizsgálás kellene. Levenni a burkolatokat és elejétől átmérni, átnézni mindent.
-
DigitXT
félisten
válasz
Vismajor01 #23086 üzenetére
Féklámpa kapcsoló is lehet kontaktos, indítómotor kábelezése is.
Mindkettő okozhatja, hogy indítás helyett meg se nyekken.Az az aksi, amiben 6.5V van, az nem fog neked indítani, az ziher...
Szerk: persze maga a gyújtáskapcsoló és az indító nyoógomb is!
Új hozzászólás Aktív témák
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- AKCIÓ! ASRock B550M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Fractal Design Nano S 600W
- Dell Precision 5560, 5550, 3561 i7, 10-11. gen. Nvidia 4k Touch, gar
- Gombászkönyvek egyben
- HP szerverek áron alul
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest