- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Szólánc.
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Bambanő háza tája
- Samsung LE40A536T1F LCD TV képhiba
- PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT.hu
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grillo
őstag
válasz huszi.gyb #9686 üzenetére
Azért eléggé gyík az, aki egy ilyen budipózos robogón nem tudja magát derékkal, combbal megtartani fékezéskor. MOst a tréningen fékeztünk elég sokat, határig, de simán megtartottam magam anélkül, hogy csak a kezemmel kellett volna tartani magam. Persze megszokás kérdése, meg a lábtámasszal biztosan jobban megtámasztasz, de így sem probléma.
Autóban nekem eddig az új Mondeo volt az etalon. Mentünk Csíkszeredára főnökkel, határig ő vezetett, után 450 km-t én, vagy 6-7 óra alatt. Úgy szálltam ki, hogy még simán tudtam volna órákat vezetni, csak már nagyon kellett pisilni...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #9692 üzenetére
Akkor csak nekem van "szerencsém": a gerincporcsérvem miatt egy óránál többet amúgy sem tudok motoron tölteni, de az óránkénti 5-10 perc megállás (cigi- és pisiszünet, kinyújtózkodás, néha fotózás) mellett 5-6 ilyen etapot is kibírok egymás után.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #9690 üzenetére
Megálltam én is, de az sem segített... Reggel indultam (kb 8-kor), és délután 4-5 körül jöttem vissza. A két út közt meg volt még egy kis motorozás (csajt vittem), meg némi aktívabb mozgás is.
DigitXT: Azért a kényelem hosszú úton érezhető... (Kocsinál érzem nagyon a különbséget, Stiloval lenyomtam 300+km-t, és nem fáradtam el, igaz, az ülésen néha kicsit feljebb/lejjebb állítottam... stb)
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Én is szívesen kipróbálnám. Bár Tacton nem lehetett terpeszkedni, kitámasztani ki lehetett. Majában azt bírom nagyon, hogy bárhogyan tehetem a lábam. Városban csak az erős fékezések miatt számít, viszont túrázgatva 200km után, nagyon nem mindegy, hogy tudod rakni a lábad... Sym GTS125-ön sem volt teljesen tökéletes, de megoldottam... Egerből visszafelé már gyorsaságis pózban is ültem, meg chopperesben is, mert éreztem a lábam rendesen... Viszont a chopperes nagyon kényelmes volt, csak nem volt lábtartó, féltem, hogy lerúgom az idomot.
szerk.: Amiken eddig "budin ültem": Kymco Agility 50, Liberty 50, Liberty 125, Scarabeo 50.. Miután hozzám került Maja, mindnél az volt az érzésem, hogy egy nagyobb fékezésnél lerepülök a p.ba... Agilityt azóta nem is szeretem...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Burt1793
veterán
-
DigitXT
nagyúr
Futófelületre csak kiállított és/vagy ABS-es motor esetén...
Burt1793: örülök neki! De tényleg: használd fájdalommentesen!
Engem az nem izgat, hogy neked bejön, 6 éve ugyanazt hajtom:
a számomra kényelmes motort, számomra elég csomagtartóval.
Senki nem fog meggyőzni, csak mert neki jó, amiatt nekem is...
Majd én eldöntöm. Ha ragaszkodsz hozzá, hogy CSAK próba
után mondjak róla véleményt, akkor ha cseréltünk, elmondom.Nem vagyunk egyformák: egymást nem kell meggyőzni.
Ui: értem én, hogy hagyományosnak írod: pejoratív a budinülés.
Viszont ha már hagyomány, a Maját mióta is gyártják? Jó 20 éve?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #9678 üzenetére
Madisonon pl. a csomagtartóban van egy kukucska. Én megelégedtem azzal,
hogy látszik a címke, de amikor nagy dirrel-durral hoztak valami pucolócuccot,
rájöttem, hogy valsz' a beütött számra is kíváncsiak lennének. Megoldották:
baromi nehezen olvashatóak ezek, motorszám pár pötty -> erős fényben talán.kcsa: ha úgy nézzük, "veszítenél" fél évet - de ha amúgy nem gond, miért ne?
(Én meg ezzel a vezérműlánccal való szerencsétlenkedéssel nyertem fél évet,
mert szép csendben lejárt a műszakija - és csak tavasszal csináltattam meg.)
Mondjuk megtehettem, mert addig a Majával jártam: délután lefotózom hirdetni.[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #9676 üzenetére
és DigitXT:
Persze hogy jó
hiszen egy olasz bontószökevény, a januári para csak és kizárólag a hőmérsékletre vonatkozikHétfőn Marcell elvileg mér olajnyomást, megnézzük mi a helyzet a vezérműtengellyel, valamint variátor és kuplungcsere.
Ha minden okés, akkor elgondolkozok hogy bejelentkezzek inkább most vizsgára
@DigitXT: Gumiápolásra glicerint vegyél a patikából, vattával vagy ronggyal végig tudod kenni a gumi oldalfalán. De értelemszerűen futófelületre ne menjen
Nekem amúgy konkrétan gumiápolóm van, de valami 95% glicerin, a maradék gondolom illatanyag meg hasonlók.[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #9677 üzenetére
Nekem a Yarison keresték az alvázszámot, és nem találták (de én is megmutattam )
A nálunk futó példányok 99%-a már francia összeszerelésű, ott az utastérben, az anyósülés előtt van a kereszttartóba beütve (padlókárpiton van egy picike szögletes nyílás, azon keresztül látható), az echte japánon meg a motortérben van, ráadásul egy műanyag burkolóelem alatt, amit viszont kézzel ki lehet pattintani.szerk: nem magamtól jöttem rá, hanem kaptam a kocsihoz az eredeti olasz nyelvű használati útmutatót, abból bigyóztam ki.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
nagyúr
Hát ha fogsz vele járni januárban, akkor simán. Ha meg nem, akkor tavasszal.
Hivatalosan egy útvonalengedély kell hozzá, vagy akár "trélerezheted" is, LOL.Ja igen, mosd le! Ne most, mert most szép tiszta. Januárban. Ha nem fagy.
Ui: keresték az alvázszámot. Ami vicces, mert eredetvizsgán is náluk volt, de
aztán segítettem nekik egy tippel, hogy merre található. Takarja az idom picit.Szerk: az a gumiápoló cucc, amivel újnak(!) nézett ki a gumid pontosan mi?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Burt1793 #9670 üzenetére
fáj, ha be van hajlítva, így szar most robogózni
Látod, egy olyan gépen, ahol előre TUDOD rakni a lábad, ilyenkor kinyújthatnád.
Természetesen nem kötelező ezeken a masinákon sem chopperesen ülni.
De ha nincs mozgástered, akkor meg kötelező budinülős pózban ülni, és annyi.Mindenki úgy ül, ahogy akar: nem lesz számodra rosszabb az SH, mert én azt
mondom, hogy nekem nem kéne. Nem próbáltam, és nem is fogom. Illetve egy
szalonban ültem egy ilyesmi motorkán - hát nagyon nem jött be az érzés, LOL.Ui: ja igen, a SYM Mio 50 hasonló kaliber volt. Kényelmesnek nem mondanám...
Ui2: nagy Maján is van egy pici lépcső. Elég idegesítő, mert pont a talpadnál van
a "pukli": ha felrakod fentre, akkor chopperes, de nekem az már sok... Pukli alatt
meg (behajtott térddel) nincs semmi támaszkodni fékezéskor. Nagymotoron ott a
tank - ezért is szidják a "motorosok" a robogókat, hogy nincs vele "kapcsolatod".
Miközben ha ki van nyújtva a lábad, és meg van támaszkodva, akkor ott még van.
(Nyilván más jellegű, mint comb között szorítva a lovat - de a semminél több...)[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Hauptmann #9667 üzenetére
Nekem pont fordított a tapasztalatom, 2 viszonylag fiatal (8 illetve 4 éves !) fhanszia (Renault Clio I és Thalia) után 3 éve vettem egy olaszból behozott, végig vezetett szervizkönyvvel rendelkező, akkor 12 éves Yaris 1000-es (2000 évj., még echte japán), akkor 168 ezer km-rel. szerk: a kocsi jégkáros volt, frissen festve, az előtte / utána állapot fotókkal dokumentálva.
Megvásárlás után 2 db műszerfal jelzőizzó cseréje, meg a 2 tompított (világítottak, de a gyári ! izzók már félig meg voltak feketedve).
3 év alatt összesen 21k km, ez alatt 3 olajcsere, 1 légszűrő, 1 pollenszűrő, na meg tavaly ősszel 1 db akkumulátor. Slussz! A három év alatt volt 2 darab műszaki vizsga, az ezekre való felkészítés az öreg autó gondos lemosásából állt. A klíma most is jéghidegen hűt (15 év után még a gyári plomba van rajta, tehát soha senki nem töltötte), nem kellett sem féktárcsákat (ez még szintén a gyári!) sem fékbetéteket cserélnem (az már nem eredeti lehet).A két fiatal(abb) fhanszia fele ennyi évvel és km-rel sem ilyen volt, nagyon nem. A Clioval úgy 90k km-ig szintén nem volt, baj, utána csőstől jött minden, a Thalia nem volt ilyen problémás, de például 40k km alatt csak én két garnitúra féktárcsát etettem meg vele, pedig nem vagyok egy "fékezős" típus.
Huszonéves, előző tulaja által telibe fosott, általam meg széthajtott echte japán kis Csótányommal sincs semmi gond a karbicserén, meg a kompresszióvesztésen kívül. Hónap végén (mivel még sem A-.s jogsim, se pénzem nagymotorra) haverommal megint megyünk vele Erdélybe. Vinnem kell egy liter olajat tartalékba, na bumm!
Szóval engem meg az ellenkezőjéről nem lehet meggyőzni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Burt1793
veterán
válasz DigitXT #9663 üzenetére
Szerintem meg inkább az sh lábtarója, mint az előrerakott chopperes pozíció. Nem olyan, mint egy kis 50-es, kényelmesen ül rajta az ember, próbáltad már?
Bár most a sok tekeréstől megfájdult a bal térdem, viszont mostanra csak akkor fáj, ha be van hajlítva, így szar most robogózni. Remélem gyorsan elmúlik.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
-
campers
tag
Hosszabbtávon, normális tempóval (110-120 utazóval) 4,5 fölé alig megy. De városban, meg tartósan 130 körül már kajál azért. Városban meg ugye nem nagyon lehet kibírni ha nem te vagy a legelső a lámpánál..
(Nem panaszkodásból írom a fogyasztást, csak ha ez még jelentősen magasabb is lehet a könnyebb görgőkkel, akkor azt hiszem nem éri meg a csere.) -
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #9646 üzenetére
Accord CTDi. Azért vettem, mert akkoriban heti rendszerességgel kellett mennem Németországba, és egy tényleg megbízható, kisfogyasztású, ámde kényelmesebb autóra volt szükségem. Mindenki ódákat zengett róla, így belevágtam, és még azt sem vettem figyelembe, hogy a beltere számomra hányinger kategória (bűn ronda).
Kényelmesnek kényelmes volt, de csak kétszer rohadt le alattam kint elektronikai hiba miatt, a Szallerbeckhez meg hazajártam. Meguntam, egy év után eladtam nem kis bukóval, de az új tulajdonosnak sem volt szerencséje. Vicces volt az index fórum Honda topicja is, ott azt mondták, hogy hazudok, egy Honda ilyeneket nem csinál. Márkafanatikusság, de a rosszabbik fajta.
Előtte volt két Toyota (Avensis, Camry), nem újak, egy-másfél évesen vettem őket. A legproblémamentesebb a Camry volt (benzines), az úgy soha nem rohadt le alattam, de annak is voltak apróbb nyűgjei.
A családban meg volt Lexus (új), na az volt az igazi szopóroller.
Úgyhogy részemről járműből japánt soha, és jókat röhögök az ilyen 'soha nem romlik el' szövegeken.
Szerk. Volt francia, olasz gép is, nem is egy, soha nem rohadtak le, persze nyűgjeik azoknak is voltak. Pl.a céges Doblóba belekerült 350 ezer km, a motort, cr rendszert egyszer sem kellett megbontani. Ott a legnagyobb baj a motoros ablakkal volt, kh-s lett a kapcsoló, de azt magam megjavítottam. Ja, meg kilukadt a klímacső.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
A Downtown 300i nekem is tetszett. Egész addig, amíg megláttam ezt:
Nem lehet rajta normálisan ülni: utálom a lépcsőt, számomra borzalom.Ui: az SH-t meg sem említem, mert számomra az a budinülő-klasszik...
De legalább azt elmondhatjuk, hogy a prioritásaim elég állandóak.90%-ban csak munkába járok
Dettó, de akkor is szeretek a gépen kényelmesen/fékezésre felkészülten ülni.campers: a fogyasztásban hogy játszik közre a 4Road?
[ Szerkesztve ]
-
campers
tag
válasz -Mosquito- #9618 üzenetére
Használtan vettem. 3. tulaj vagyok. Kb. 52ezer km van benne. Nem sportlégszűrőm van.
Egy bevált helyet ahol jó áron kapni szíjat, görgőt tudtok nekem mondani? Vagy ettől még mindig jobb, ha az ebay-en veszem meg, mert kicsit nézelődve feltűnt, hogy azért néhány fokkal ott olcsóbb a cucc.
Illetve, ha egy kicsit pörgősebb, dinamikusabb gyorsulást szeretnék (ha jól tudom, ilyenkor a végsebesség rovására megy), akkor milyen fajta görgőkre érdemes váltanom? -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #9657 üzenetére
Ebben én is szinte biztos vagyok, és ez szerintem nem is baj.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
nagyúr
Tudok egy T-maxot occóért (1,4M). Amúgy mintha azt mondanák, hogy
annak nem igazán jó az ABS-e, szóval felejtő... (Lehet, majd egyszer lesz
egy fiatalabb 530-as, vagy valami ilyesmi... De addig még "kimotorozom" a
Madisont. Persze előbb összerakom: vettem szivattyút a mosáshoz, LOL.)HGabor89: ez közel sem biztos. Én is megcsináltam a jogsit ER5-ön, aztán
vettem egy "125-ös" robogót. Azzal mentem Safety Hungary képzésre, ott
megcsináltam a két napot egy CBF500-on (?): szép volt, jó volt, de ennyi.
Nekem nem hiányzik a városi guruláshoz a váltogatás... És azóta eltelt 6 év,
de azóta sem. Nem akarom sorolni az érveimet, hogy miért robogó. Tudod.bogyo112: nem mindenki ugyanarra használja a motort, mint Te. Értem én,
hogy túrán meguntad volna a CVT miatt a 125-ös motort fél perc alatt, de az
ilyen bemegyek melóba, meg haza ne arról szóljon, hogy 10000x kuplung...
Ja és a felszerelést hova rakod... Na tessék, megint sorolom az érveimet.Ui: tőlem persze mindenki olyan motort vesz + arra használja, amire akarja!
Mikor gurultunk Moszkítóval, akkor sem éreztem hátrányát a CVT-nek, csak
több erő kellett volna a gépbe, mert egy-egy elkésett előzésnél lassú voltam.
Tavaly voltam csavarogni párszor a Madisonnal. Azóta ráuntam. (És ezen az
sem segítene*, hogy 10000x kuplung, meg váltórugdalás. Szerintem...)*: kocamotoros vagyok, ez van! Nem érdekelnek a találkozók sem, meg az
egész "motoros élet" rendesen taszít a pocakos keménycsávókkal.
Nem fejtem ki, mert biztos lenne, akit ezzel megbántok, szóval ez van, na...[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Hauptmann #9625 üzenetére
Szuletett szoporoller ez is.
Valami furcsa oda nem illo hangot hallok a blokkbol. Szoval hetvegi jatek elfoglaltsag meg lesz. Remelem valami csak zorog, es nem a blokkba van valami.Csak a miheztartas vegett.
Olcsohusnak.....
A motor 60 ezer volt. Majd vettem hozza egy masikat 60ert. Es a vege most 370ezer. Ja es kb 3-400 munkaora. A festestol kezdve....
Es most itt van ez a zorgo hang
Ludsimon, ne almodj.
Egy szerelo vagy rutinosabb szoporoller tulajdonos sok mindent meg tud nezni. De bele nem lat, es hajtas deknit hiaba veszi le, tarcsa szijon kivul mast nem mond meg.
Den. Mar leirta. Veszel egyet hajtod es lesz ami lesz, vagy koltesz ra. Mindenki eldontheti maganak. Ha egyszer ez a soha tonkre nem megy hondat rendesen uzembe helyezem, megmarad. .Kcsa: itt latszik a vizesen a durva elteres, illetve nem mindegy a kanyarban fekezhetoseg. Jo az abs egy okos dolog. De akkor valoban uj vasat kell venni.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
Xciting videók nézegetése közben találkoztam ezzel. Tanulságos.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
huszi.gyb
senior tag
Azért a japán vs olasz vitába beszállnék.
Motorok: Simson, Honda Tact, Yamaha Majesty
Autók: VW Golf, Fiat StiloÖsszességében az állapot dönt, egy jó olasztól sem kell annyira félni, egy jó japán viszont magáért beszél...
Azért tény, hogy 20+ éves korra a digó járgányok már mást mutatnak... Ami viszont nekem leginkább feltűnt az az, hogy hihetetlenül sz.rnak bele abba, hogy később szervizelni akarja valaki. (Olajleeresztő csavart takarja a kipufogó...)
Japánoknál azért logikusabbak az elrendezések...
www.dongosofor.hu
-
-Mosquito-
őstag
Mi mindenre jó egy robogó.. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz ludsimon #9643 üzenetére
Sztereotípia. Tudod olaszok: délben alszanak és macskát esznek.
Amúgy én szerettem a Peugeot Satelisemet (gyakorlatilag teljes mechanika Piaggio), de annak is megvolt a maga baja, úgy is, hogy újonnan vettem, és minden karbantartást megkapott. Kartergáz olajlecsapó szelep eltömődik, légszűrőházból meg ömlik az olaj. Szelepek hajlamosak kokszolódásra. Vízpumpa hat évesen elfosta magát. Feszültségszabályzó csere. Meg még egy zsák apróság.
Kollégám vette meg, mert tudta hogy mennyire vigyáztam rá. Mondjuk ő kicsit elhanyagolta, úgyhogy most issza a levét, kell rá költeni bőséggel.
Még egyszer mondom: én tényleg vigyáztam és költöttem rá, mégis szopórollerré alakult.
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Burt1793
veterán
válasz ludsimon #9629 üzenetére
Nem a leglepukkantabb, legolcsóbb példányok között kell nézelődni és akkor jóval több esélyed van egy normális robeszt kifogni, mint megnyerni az ötöst. Kicsit túlzásba vagy ezzel esve szerintem. A robogó egy haszonállat, én azért szeretem, mert nem kell vele foglalkozni, visz, csak húzni kell a kart.
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #9635 üzenetére
Mert nyilvánvalóan semmi baja nem volt, szerelőm is megerősítette. Szerintem inkább az volt a háttérben, hogy soha nem vezették a szervizfüzetet, de attól még elhordták szervizbe, mert a visszahívások is mind meg voltak rajta csinálva.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
dugynok
senior tag
válasz ludsimon #9629 üzenetére
Hát ez külső hőmérséklettől is függ... ilyen melegbe nekem 3-4 km alatt simán nyit a termosztát. Próbakörnél simán kiszúrható a hőfokjelzőről, hogy működik-e. Ha igen, még ott a lehetőség, hogy kicsit ragad és akkor hamarosan megadja magát. Érdemes a hűtő- és fékfolyadékot is cserélni és, ha már leereszted a vizet, kiszeded a termosztátot, takarítod, átmosod a rendszert.Elkezdesz forralni vizet, kezdettől beleteszed és méred a vízhőfokot és figyeled, hogy nyit a termosztát.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz ludsimon #9629 üzenetére
Felesleges előre kidobálni a pénzt vezérműlánc cserére. Csak akkor, ha megvásárlás után az alaposabb átvizsgálás gyanút ad rá, hogy kell. Vagy ha kihallani, de akkor már elég nagy a gond
Olaj, olajszűrő, légszűrő, hajtás átvizsgálás, szükséges alkatrészek cseréje (ez is simán lehet 20-50k), gyertya aprópénz, fék átnézés.
Ha semmi gyanús jel nincs, akkor ennyi volt. Pont elég drága ez így is
Következő lépés szelephézag állítás (nálam itt derült ki a vezérműtengely para, de típusbetegség egyébként az enyémen), ez is sok infót adhat a hengerfejet átnézve.
Termosztáttal - valljuk be - csak az igazi gányolóknál van gond (illetve 500-as piaggio típusbetegség egyben): ésszerű időn belül be kell melegednie, és a hőmérsékletet tartania, ventilátornak nagy melegben, városi használatnál illik bekapcsolnia dugózás közben.
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
ludsimon
veterán
De kemény!
Akkor ez tiszta lottó!Jól be lehet szopni.
Mindenesetre a legelső a légszűrőszivacs tisztítás, meg elvinni szervizbe egy vezérműlánc cserére amit valószínű 30-40K-s költségen belül nem úszok meg, de legalább biztonságban tudhatom.
Olaj + szűrő csere. Utána elvileg csak a felmerülő problémákat, meg kopó fogyó alkatrészeket kell cserélni.
Vételnél azért belekalkulálom, hogy már egyből vigyem vezérműlánc cserére.Amúgy a termosztát, amivel annyian szívtok hogy lehet leellenőrizni helyesen működik?
15-20 km után középre kell beállnia a mutatónak?
Vagy legalábbis a 0-ról megmoccanni és a pirosba ne verjen bele?[ Szerkesztve ]
undefined
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #9627 üzenetére
Szervizkönyvről mindig a Suzukim jut eszembe. Vezetett szervizkönyvvel hirdették. Ez való igaz, csak végig full egyforma írással, ugyanazzal a tollal, és ugyanazzal a bélyegzővel.
Ettől még jó állapotú volt, két évig semmi nyűgje nem volt, csak a kötelezők.
De akkor is...
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
-Mosquito-
őstag
válasz ludsimon #9623 üzenetére
Leveszed a dekinit mit állapítanak meg róla?? Mondjuk nálam amikor 6ekm-ént szétkaptam és kitakarítottam.. Hm? Vagy eladás előtt gecó módon kitakarítom és akkor már über szuper tulaj leszek,mi?! Adok neked egy Aprilia 12eKm-es szíjat meg egy Burgman 650-es 50eKm-es szíjat,ha nem mondanám,hogy mennyi van benne meg sem tudnád tippelni!! Kopo/tt/fogyó fékbetétet nézed,minek?? Van vezetett szervizkönyve amibe belefirkálták a szervizeket,óra állást és cserés dolgokat akkor esetleg van értelme.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
kcsa
veterán
válasz ludsimon #9623 üzenetére
Ha gondolod egy átlag robogó hajtását egy ötvenesből le lehet cserélni. Ha ezért cserébe megveszed 200k-val drágábban, az máris 150k nyereség, és motorikusan semmivel se jobb. Sőt, olajat se kell cserélni, mert elhiszed hogy le van cserélve
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
Burt1793
veterán
válasz ludsimon #9623 üzenetére
Írtam, hogy hány km volt benne a vásárláskor.
Hidd el, lehet érezni, ha valami jól működik, egyszer majd lehet, hogy te is megtapasztalod.(#9622) csongi: Lassan megy kötelező szervizbe, ha cserés, akkor majd biztos kicserélik.
Kicsit jobban odafigyelve a motor hangjára, elmondható, hogy 100 felett még gyorsabban pörög a motor, mint mondjuk egy 40-től húzott csutkánál, csak eddig nem tűnt annyira fel, mivel 100 felett nagyobb a menetszél, illetve a sisak jól szűri a motorhangot. Szóval tényleg 6000 körül pöröghet csutkagáznál. -
ludsimon
veterán
válasz Burt1793 #9621 üzenetére
Zsír újonnan vetted?
Nincs olyan, hogy elviszem a robogót egy motorszervizbe, ott lekapják a deknit, megnézik mennyire állja meg a helyét a kitűnő állapot?Azért szíjból lehet ítélni, hogy karban volt-e tartva vagy rohadtul nem, meg fékbetét, féktárcsa, teleszkópra is ránéznek ezekből már lehet következtetni, nem?
Ki kéne fognom majd egy kvaszép állapotú Madison 250-est piaggio blokkal, meg karbival.
Az még nem a pénznyelő kategória szerintem, ha nem egy roncsot veszek.undefined
-
ludsimon
veterán
válasz huszi.gyb #9607 üzenetére
Kiforgatod a szavaim. Nem azt mondtam, hogy Ti direkt elcseszitek, hogy lehessen rá locsolni a lét, hanem hogy nem tudom elképzelni (addig amíg ki nem fogok én is egy szart. ), hogy ilyen szinten be lehet nyalni!
Minden használati eszköz veszteséges, ezt már kitárgyaltuk.
undefined
-
Den
veterán
Ja igen, a bizománnyal lehet szívás, én monduk bizományba bevett motornál sem hagynám hogy a nevem amortizálják, mert ha gond van úgyis úgy fognak rá hivatkozni, hogy az én kereskedésemben vették. De a pénz és az ar akkora úr nálunk, hogy tiszteségtelen magatartással is meg tudnak élni, ha olcsók.
www.simson4t.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #9613 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy Majában a vezérlést az elejétől fogva cserélni akartam (ment bele "pár" km a régivel, de nem csörgött, nem zörgött, de így vagyok nyugodt). Nem tudni mikor volt... Nem volt katasztrofális a helyzet, de ugye ez megbontás után látszik, viszont ha szétveri az új hengerszettet/felújított hengerfejet... Akkor agyvérzést kapok. Ilyen "kötelező" tételekkel is számolni kell.
www.dongosofor.hu
-
Hauptmann
addikt
válasz DigitXT #9613 üzenetére
Az avultatás szót ne is említsd, mert ezzel szopatnak engem is, fel kellene gyújtani a rohadt bandát. Jelen állás szerint még nekem kell fizetnem kb. 140 ezret, úgy hogy nem én voltam a hibás. Amikor ezt szóvá tettem, azt válaszolták, hogy bontott alkatrészre nem avultatnak. Mondtam a csajnak, hogy oké, akkor szerezzen pl. hibátlan bal hosszú krómlécet bontottan, merthogy ilyen nincs, az ér le elsőnek. Az új ára meg 50 ezer Ft.
DigitXT,
A Bálnában is olajos a szűrő most, de alapesetben sima papír.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #9613 üzenetére
Garis ügyből nem lett semmi.
Ugyanis Den eszmefuttatásához azt még hozzá kell tenni, hogy rengeteg kereskedő bizományiban árul motorokat, na és innentől kezdve nem tőle veszed, hanem a magánszemélytől. Itt buktam én is.
Nem lepődtem meg hogy rá kell költeni, a mértéke kicsit igen, de még arányaiban így is kifejezetten jól jártam mondjuk hozzád képest.
szerk.: akkor nem jössz erre?
[ Szerkesztve ]
Focus MK2/2.5 Haynes könyv eladó.
-
DigitXT
nagyúr
válasz huszi.gyb #9607 üzenetére
Topikban marad... Btw. Gábor is locsolta a lét a nagy Majára,
amikor forralta a vizet... és akkor most adja annyival drágábban?Vagy pl. tudom, hogy kéne rá új gumi, meg új kormánycsapágy,
de ha ráköltök +100-at, akkor el tudom adni annyival többért?
Nem... Ergo, csak ha megtartom, akkor költök "magamnak" rá.
(Ha eladom "csodavárónak", ő fogja ezeket a tételeket kifizetni.)Soha nem hozza vissza az árát a jármű, ez triviális: használati
tárgy, ami folyamatosan amortizálódik... azaz az értékét veszti:
nem növeli. Ahogy a baleset után a biztosító is "kínosan ügyel",
nehogy valaki "jól járjon", ha új alkatrész kerül beépítésre, így a
jármű értéke növekedett (szerintük az nem számít, hogy törött),
nosza, avultatják az alkatrészt, és csak annyit térítenek... EHH!valami speciális szűrőd van.
Szivacs lesz az, azt kell olajozni. Néha ajánlott kimosni. Ha túl
dzsuva, vagy amúgy nem tétel egy új, akkor inkább cserélni.szerinted mit kapsz 400-ért?
Tegyük hozzá, hogy ha drágábban keresel, pont ezért, akkor is
bele lehet futni olyan nem látható hibákba, mint pl. a vezérlés...Egyébként meg aki átb.sz az b.sszon bét is, vagy nepper, vagy
magánszemély, a végeredménye úgyis az, hogy megszívtad!
Úgy emlékszem, a Kymco garis dolgaiból se sok lett sajnos.Viszont felidézném a Hitleres videót: amit megcsináltál, az már
tuti jó, szóval egy darabig (arra) nem kell (megint) rákölteni.[ Szerkesztve ]
-
dugynok
senior tag
-
campers
tag
Sziasztok!
500-as Nexusommal a tizen- két, három, négy ezredik km-t hajtom, és gyanítom lassan a szíja cserére fog szorulni. Nem néztem még meg az állapotát, de a "nagykönyv" szerint 12ezrenként illene cserélni.
A kérdésem, hogy elég a szíjat cserélni vagy esetleg a görgőket is cseréljem? Milyen alkatrészeket kell még megnézni/cserélni rajta? A légszűrőnél mire kell odafigyelni, vagy azt is célszerű időközönként cserélni? (Légszűrőspray-vel szoktam időnként befújni).
(Olaj, olajszűrő szigorúan 6ezrenként cserélve van.) -
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #9593 üzenetére
Persze, mi ezt élvezzük, én is direkt szórtam egy kis homokot a hengerbe, mert erre izgulok fel... NOOOORMÁLIS??!!?!?
Igen, vehettem volna ennyiért másik gépet, de ott mi a garancia, hogy nem kell rá költeni? Sok dolog jó volt rajta, és sok nem (volt zsebbenyúlós tétel is). Volt olyan, ami használat közben kopott el/cserélni kellett... Ez egy ilyen műfaj... lassan 60k km van az órájában (valóban ki tudja mennyi). Itt már a nem kopó/fogyó alkatrészekkel is számolni kell... Igen, gondolom te is megvárod, amíg lesz 1,5-2 milliód egy új gépre, és utána fogsz venni, nem veszel olcsóbban, kockáztatva...
Persze azokra életük végéig nem kell költeni, majd eladod, ha már lerúgtad...Ez a magyar valóság. Ritkán lehet jót kifogni, de olcsón biztosan nem... Ahhoz képest, hogy Maja ~500-ból összeállt, egész jóra (mindig lehet rá költeni, de megbízható, használható) szerintem nem is volt olyan drága. Igen, ennyiért 3 évvel fiatalabbat kaphattam volna, és az aztán tutira jó, mert 15000-re tekerte vissza a nepper...www.dongosofor.hu
-
Den
veterán
válasz DigitXT #9602 üzenetére
Nyilvánvalóan a pénzhiány miatt olyan a magyar piac amilyen, Ha valakinek van egy milla a zsebében robogóra nem fog 300k-ért venni, de nincs, és inkább költenek javításra mint hiteltörlesztőre. Már aki. Mert vannak a csodavárók, akik azt hiszik, hogy a gép eredeti árának ötödéert hibátlan gépet kapnak, ök az első komoly hibánál továbbpasszolják, egy másik csodavarónak.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz ludsimon #9603 üzenetére
Magánemberrel szemben nem tudsz garit érvenyesíteni, pont te ifézted a szabályt. Kereskedővel szemben (ha nem "oldjuk meg áfa nélkül" módon számla nélkül vetted) tudsz.
Plusz a magánember leszarja a renoméját, nem motoreladásból él, ha az átvert vevő telesírja is a netet, hát őt aztán nem izgatja. Akinek viszont van egy működő válalkozása (többnyire) vigyáz a hírnevére, mert abból él,és tudatosan nem basz át, ha meg mégis becsúszik valami hibad igyekszik elrendezni, hogy ne legyen cirkusz.
Azt meg megnézem, hogy magánszeméllyel hogy bontatod msg a motort. És mégis mit bontatsz meg vele? Általában max a variátorfeddeet lehet levenni komolyabb felszerelés és a burkolat megbontása nélkül. Azonkívül mit? Minden belül van a blokkban, és még egy szelephezag ellenőrzéshez is van hogy szet kell bontani a fél idomzatot,de akkor még mindig nem láttál semmit.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
DigitXT
nagyúr
válasz ludsimon #9598 üzenetére
Pont ma túrtam elő a hirdetést* (mást kerestem, de a kezem ügyébe akadt):
hát én is ilyen fejet vágtam, mert nagyon korrektnek tűnt a leírás. És amúgy
volt benne igazság (is), mert tuti volt cserélve a vezérlés valamikor, mert már
a jobb vezérműlánc/vezető volt benne, de kamu is dögivel, hogy "műszakilag
kifogástalan" a gép. Miközben meg volt ütve a hátsó felnije, belső volt benne.Azt mondjuk elb*sztam, hogy friss olajcserére is emlékeztem ("nagyszerviz
után" azért az szokott lenni), de azt a szezon elejére írták... Túlhasználtam
az olajat, ami biztos nem tett jót a kopásnak - továbbá, hogy soha nem volt
benne termosztát, az nagyon fájó... vesd össze: műszakilag kifogástalan.
Ja és az sem tett jót a kopásnak... De tényleg le fogom fotózni a hirdetését,
és berakom okulásként, mert látom, hogy álomvilágban élsz, hogy te biztos
jól fogsz választani, mert elolvasod a hirdetés szövegét+szimpi a kereskedő.*: kinyomtattam anno, mert az internet (ha nagyon akar) gyorsan felejt, LOL.
Ui: ha van kézben 1,5MFt-od a "modernebb autóra", és teljesen biztos vagy
benne, hogy arra nem kell majd semmit rákölteni, akkor mondom: hajrá...
Megmondták már előttem: az olcsó az mindig szar. Mindig. És akkor ott az
a linkelt T-Max, ami ugye öreg, meg drága - akkor melyik a tuti vétel. Na?
Próbáld megbontani a motort a hozzáértőddel a kereskedésben: kiröhögnek.Den: "És van néhány ember aki a továbbpasszolás helyett megpróbál
működőképes vasat faragni a romból, na az ő történetüket követheted itt.."
Eegen. Kérdés, hogy ez megéri-e. De apránként ráköltve, meg "tuningolva"
még mindig könnyebb feldolgozni, mint amikor odavágják 2 év múlva, hogy
akkor 1 misi. Igen, összesen, két év alatt. Extrákkal. (Nem mind hiba, na!)Csak egy példa: ha megelégedtem volna a Madison gyári lámpájával, akkor
nem lesz benne kulturált projektoros xenon, amivel szép, látok, nem vakít...
De kitaláltam, hogy "feltuningolom" a lámpáját, ráköltöttem 30-40K-t, erre is.
Nekem a végeredmény megérte, de persze növeli a végösszeget, nem kicsit.Ui2: a 80K-s kipufogó az konkrétan "pénzáldozat" az "élvezet oltárán".
Csak mondjuk nem egészen olyan lett, mint amire számítottam: pech...[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz -Mosquito- #9599 üzenetére
?
Közel sem fél millió.
100K-ért vettem, volt egy karbi, kipu, görgők, tankolás, benzin, filléres dolgok mint kínai fordulatszámmérő, 3 gyertya, ilyesmi.
Max 160K-ba van eddig benne tankolást leszámítva.Den:
Én is túladnék rajta, eszméletlen mennyit belekölt valaki és soha nem hozza vissza az árát mert eladni picivel a roncs árai felett tudja csak eladni.[ Szerkesztve ]
undefined
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore café
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Apple asztali gépek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy topik
- Philips LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Apple notebookok
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest