- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
Némi kis Vaterázás volt tegnap, Ez a két gép jön otthonról ide a terepasztalra néhány vagon és egy robbantott BR89 társaságában, ami alkatrészbázis lesz a fentebbi két gép rendbetételéhez. AZ E63 fényezése teljesen pocsék annak sajnos egy új fényt is kell adni, na meg felpucolni fémtisztára a különböző szerelékeket, áramszedőt. Szóval nem kis meló lesz, de asszem meg fogja érni a fáradtságot.
Már tervezem a TT pályát is.
Tuti megfojtanak érte...
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4568 üzenetére
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4567 üzenetére
Bizony, bizony! Az E499 a Zeuke és a BTTB szerintem egyik legjobban sikerült mozdonya. Legalább is hajtásilag. A TT-s időkben volt belőle jó pár darab a birtokomban. Annak ellenére, hogy gyárilag nem voltak tapadógyűrűs kerekekkel szerelve, egész jó mozdonyok voltak. Amikor beszereztem bontott tapadógyűrűs kerekeket és kapott a mozdony egy párat belőlük, nagyon jó kis erőgép lett belőle, komolyabban tehervonatozni és gyorsvonatozni egyaránt lehetett vele.
Talán fel kéne támasztani a régi hagyományokat és építeni egy kis TT asztalt...1. Hova tegyem..?
2. Szerintem kinyírnak, ha én ezt az ötletemet előadom...
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4566 üzenetére
TT-ben láttam ilyeneket.
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4565 üzenetére
A régi szép békeidők...
A jó kis mozdonycserék, Hegyeshalomnál, Lőkösházán, stb... A CSD-nek voltak akkor is már olyan gépei amik átjártak ide, más külföldi villanygépet én nem nagyon láttam M.o-n akkoriban. Ma már semmi ilyen, Railjet úgy hasít át az Osztrák-Magyar határon, mint a nyíl.
Ezek amik nem jártak át Magyarországra és állítólag van köztük különbség feszültség szempontjából.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4552 üzenetére
Igen, van pl. Francia országban és talán a Németek, vagy Osztrákoknél is egyenáramú rendszer, egyiknél 3000V-on, máiknál pedig talán még 1500V-on is.
Illetve van a 15 és a 25KV-os rendszer váltóáramban.
És van olyan mozdony, mely mind a 4 áramnemet tudja kezelni, mindegyikkel megy, legfeljebb kisebb teljesítménnyel és sebességgel.
Sok mozdony van, ami EC szerelvényeket továbbít és 3 áramnemű, megy 25 és 15KV váltóáramról és megy 3000V egyenáramról (pl. Taurusok, vagy Traxxok s tudják).A TGV is megy 3000V, egyenáramról is, mert a Párizsba a belsőbb részekre vezető vonalak már csak ennyivel vannak villamosítva, ez ezért sokkal kevésbé veszélyes, legalábbis átütési szempontból, kisebb szigetelések kellenek hozzá (viszont dupla és vastagabb munka vezeték).
Üdv.
-
Jimmy66
senior tag
válasz
YanezTTrain #4562 üzenetére
HO. ROCO 63470 DSB MY 1116
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4559 üzenetére
Apropó, ha már jelzők… elfeljtettemcmelyik munkauti nálunk (MÁV) amiben a váltók voltak. F2 rémlik, de nem találom. Azt kerestem a piros-fekete súlykörte mit jelent pontosan, de nem lelem sehol…
-
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #4557 üzenetére
Lesz ez a rész, akár csak a többi egyelőre kopasz terület, még cifrázva, csak idő kérdése. Többek között egy egész házsort is elő kell varázsolni a cilinderből, a várost bővítendő, szóval nem két perces a project.
Mechanikus karos, tárcsás jelzők, ez egy jó és hálás téma. A legnagyobb gond velük, hogy elég nehéz őket elkészíteni házilag úgy, hogy az olyan legyen mint az igazi. Ha meg boltban veszed, akkor nem olcsó mutatvány, még itt sem az olyasmi. Rendesen megkérik az árukat.
A régi NDK-s alakjelzők (SIBA) meg nem túl megbízható jószágok, (én annak idején a végállás kapcsolójukkal szívtam nem keveset, és az alsó kis áramszedő érintkezővel) noha a kinézetük egészen elfogadható. Tény, hogy sokkal jobban mutatnak, főleg mondjuk egy gőzmozdony üzemű pályán. Sajnos az embereket a zsebük nagyon sokszor kompromisszumokra kényszeríti.Na de lényeg a lényeg, hogy járnak a szerelvények. Hamarosan ha minden jól megy két újabb erőgép érkezik a vontatási főnökséghez, majd némi felújítás után forgalomba is állnak. Képek (ha minden jól megy) hamarosan...
-
ezsolti
tag
Az utolsó eresztés a régi gyűjteményből. (mostmár tényleg) H0-ás, TT-s és N-es épületek váltak eladóvá. Sokuk szekrény tetején majd dobozokban pihent 25-30 éven keresztül, egy részük terepasztalon volt, tehát bontott. Állapotuk ennek megfelelő, előfordulnak hiányok, némelyik ragasztásra szorúl. Egyeztetés után személyesen is megtekinthetőek a XVI-ik kerületben.
A fényképeken vegyesen vannak a H0-ás, TT-s épületek és vannak 1:100-hoz m.arányúak is (3-as képen lévő épületek biztos ilyenek. A sorház nincs összeragsztva, házanként vihető).
Nem mindegyikről tudom biztosan, hogy melyik a TT-s és H0-ás. Vannak amelyikeknél persze egyértelmű.
Piros kereszttel áthúzottak már nincsenek meg!1 kép: 500Ft (H0)
2 kép: 1300Ft (TT)
3 kép: 1800Ft/db (1:100) jó TT-hez, H0-hoz
4 kép: 1800Ft (TT)
5 kép: 1800Ft/db (H0 vagy 1:100-hoz)
6 kép: 1800Ft/db (H0 vagy 1:100-hoz)
7 kép: 2000Ft (szerintem H0)
8 kép: nagy fűtőház: 1800Ft kisebb f.ház: 1100Ft (H0)
9 kép: 2000Ft (H0)
10 kép: 1300Ft, 1000Ft, 800Ft, 1000Ft (TT)
11 kép: 1500Ft (TT)
12 kép: magas váltóőrházak: 1500Ft/db, kicsi váltóőrházak: 1000Ft/db (H0, jobbról a 2-ik TT)
13 kép: 2000Ft (H0)
14 kép: balról az első 4 épület 500Ft/db, benzinkút 1000Ft (kutak, tető megvannak hozzá, fotó idején még nem volt meg!) vízimalom 1500Ft (az első TT-s a többi szerintem H0-ás)
15: kép: 1200Ft/db (TT-s)
16 kép: 1000Ft/db (baloldalon hátsó sorban a két egyforma szerintem TT-s a többi N-es, van még 1db N-es templom az nincs a képen)
17 kép: 1000Ft/db (TT) (a jobb oldali háznak vissza lett ragasztva a képen még hiányzó teteje, terasza, kerítése)
18 kép: szélmalom hiánytalanúl, működő motorral 3000Ft, dobozát adom hozzá. (TT) szerintem
19 kép: 500Ft a kettő, alpesi házikók (TT) szerintem
20 kép: Piko nyitott tehervagonhoz doboz: 500Ft
22 kép: Irányító pult alkatrésznek vagy irányváltó gomb pótlása után tökéletesen használható: 500Ft
23 kép: sorompó 500Ft működik de kis javításra szorúl
24 kép: talpból kivágott sorompók de működik mindkettő: 1000Ft a kettő
25 kép: BTTB Belső világítás Y gyorsvonati kocsiba: 600Ft/csomag, 2db csomag van.
26 kép: időzítőrelé: 1000Ft
27 kép: Junior trafó: 1000Ft/db (egy szürke egy kék)
28 TT-s híd, műanyag: 600Ft
29 kép: Hídlábak: 1000Ft (ami a képen van)
30 kép: fénysorompó építőkészlet 2db: 500Ft/dbPrivátban jellezzétek legyetek szívesek ha valami érdekel!
Letöltés:
https://drive.google.com/file/d/0BwDueOa1JYyQMEZKMUJaa251V0U/view?usp=sharing -
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4556 üzenetére
Pofásan néz ki, de nekem még mindig túl tiszta. Tudom, egyéni szoc. problem… Az a másik szívfájdalmam, hogy jelzőlet szinte csak a villogó fajtából látok mindenkinél. Tudom: rémálom a machanikus beüzemelése, de legalább pár dísznek lehetne…
-
YanezTTrain
tag
Az ezidáig elkészült új és a felújított felsővezetéket rákapcsoltam egyenáramra egy próba erejéig. Egy kis egyáramszedős E-69 volt a próbagép, hiba nélkül végigjárt az elkészült részeken.
Mit gondoltok, felsővezetékről digitális üzem? Nem vagyok normális mi? :-) -
YanezTTrain
tag
A multkori kép amin a vörös villanygép fordul az ívben, na annak a vágánynak a folytatása. Lelkesen épül a terep, a hegy és az új alagutak felső borítólemezei is elkészültek többnyire. Mivel még minden hófehér hungarocell arrafelé, meg sem kíséreltem lefényképezni az állapotokat. Néhány nap múlva már azok a helyek is zöldelleni, barnállani, stb. fognak,újra normális környezetben járnak majd a vonatok.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
Batman2 #4550 üzenetére
Sikerült elírni.
150-et akartam volna, de az sem helytálló adat, ugyanis egész pontosan 220kW-os motor, ami ~294LE. Csak viszonyításképp az M62-es pl. 1472kW, ami közel 2000LE (1972LE}, tehát csaknem 7 ilyen mozdiny erejével bír.
…és akkor mindezek mellé a v63-as 3575 kW-ja nem véletlen hozta a Gigant nevet…
-
YanezTTrain
tag
válasz
Batman2 #4551 üzenetére
Igen azt írták valahol, tán pont abban amit belinkeltem, hogy az egyik fázis a sín volt. Minden esetre tuti érdekes szerkezet lehetett. A lényeg amit ki akartam hozni a dologból, hogy az egyenáramot mint vontatási áramot azért elég sok helyen használják. Sőt, jut eszembe, az egykori Csehszlovákia területén is voltak nagyvasúti vonalak egyenárammal villamosítva tudomásom szerint. Legalább is olyasmit olvastam. Pl. a BTTB által gyártott CSD E499-es mozdonya is létezett váltóáramú és egyenáramú kivitelben, illetve ha jól emlékszem a PIKO által gyártott Gorilla is volt mind a két áramfajtához felépítve, meg valami több áramos változata is, ezért voltak a mozdonyok különböző színüek is. De hogy ebből mi igaz, passz. Lehet rosszul emlékszem.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4543 üzenetére
Ebben a 3 fázisú dologban csak azt nem értem, hogy lehetett az egyik fázis maga a sín ??
Hiszen a nevében is benne van, mindhárom vezető 0 és fázis egyben, csak időben eltolva. Mint fázis, tehát áramütés veszélyes és a talajjal, mint földponttal áramkör alakul ki, attól is el kell szigetelni, 3000V pedig már elég ahhoz, hogy földzárlatról lehessen szó, még ha nagy is a talaj ellenállása.Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4545 üzenetére
Szevasz
A pesti metró úgy tudom 850V-on megy.
És azért a metrónál is van bizony emelkedés, egyrészt amikor kijön a föld alól a felszíni végállomására, Kelenföldön, másrészt amikor a Duna alatt megy át, ott bizony elég mélyre megy, aztán onnan vissza fel, mindezt elég tempósan.
Persze ezeknél is, mint a villamosoknál is az egész szerelvény alatt, majd minden keréknek van hajtása önálló villanymotor által, így el van oszlatva a vontatás, a metrónál ráadásul még az áramfelvétel is el van oszlatva mivel a szerelvény minden kocsija önállóan veszi fel az áramot a saját oldal érintkezőjén keresztül, így egy adott ponton nem kell több ezer ampernek folynia, csak legfeljebb 1-2száznak, a relatív alacsony feszültség ellenére is.Üdv.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4547 üzenetére
Meglepő mód nem volt egy erőgép, mindössze 15LE volt a kapcitása és 40km/h a végsebessége. A '90-es évek elején még jártak ki-be innen, de aztán selejtezték egyiket, majd a másik kettő is eltűnt jó időre. Most egy van a füstiben, egy pedig sorsára hagyva itthon áll Pécsett, várva lángvágót. A pálya teljes mesemmisülése szerintem a legnagyobb mulasztás valaki részéről. Fogalma nem volt, mit tesz tönkre… Azóta sem láttam ugyanis még csak hasonló bizosító berendezéseket sem, mint amik itt lógtak vagy hasonló elképzeléseket. Hiába keresem, hátha mégis szabvány, valószínűleg csak itt léteztek, még feleőtlen módon tönkre nem vágták…
-
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #4546 üzenetére
Dupla vezeték, nem semmi! Én még a szakadás mellett azt is el tudom képzelni magyarázatnak, hogy akkora volt a mozdony teljesítmény felvétele, amit egy vezeték nem tudott volna kiszolgálni, a 850V-hoz akkora áramerősség párosulhatott időnként, pl. indulásnál, emelkedőkben, amitől esetleg az egy szem vezeték megolvadt volna, vagy összesül a szedővel, stb. Azért az egy rendes nagy marha mozdony és a vagonok se pitik amiket ráncigált.
A felsővezeték tartó oszlop formája minden esetre érdekes. Nem igazán tudom eldönteni, hogy fém, vagy beton oszlop e?Városi villamos vasút témában egy nagyon pöpecül összerakott oldal az alábbi linken:
Itt elég rendesen ki lehet okosodni a budapesti villanyosok történelméből.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4545 üzenetére
A közútiak 450V-os DC motorral mennek,legalábbis, amikről én eddig infót találtam. Ez volt az egyetlen 850V-os.
Ahogy elnézem nem egy, hanem rögtön két pár vezetéke volt, bizonyára a szakadások elkerülése végett:
Ha megnézed ott ahol áll és a háta mögötti szintet,majd az épület mögött balra a folytatást ahol szintbe hozták a két vágányt, akkor látszik mekkora lejtés volt itt.
Sajnos a teljes mértékű pusztulás után lehetetlen kideríteni ma már a technikai részleteket. Csupán annyi világos, hogy ezeken a képeken nem olyan kampók és oszlopok vannak, amit később használtak, szóval nyilván több rekonstrukció történt,mire bevégezte a két pálya...
-
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #4544 üzenetére
A közúti villamosvasutak 600V egyenárammal működnek és azt hiszem régen pedig csak 500V fesz volt a vezetékben. A budapesti metró és a BHÉV vonalai pedig 1000 Voltos egyenárammal vannak villamosítva. És azért elég rendesen mennek mind a villamosok, mind pedig a hév és metró szerelvények. Sebességre is és távolságra is. Mondjuk többnyire sík terepen, nem hegyi pályákon. Azért van kivétel, 59-es és most éppen 61-es villamos, a valamikori 56-os. Na meg ott a fogaskerekű, ami ha jól tudom 1500V egyenárammal mászik fel a János-hegy tetejére.
A bányavasútnál is gondolom az egyszerűség miatt döntöttek az egyenáram mellett, az egyenáramú mozdony jócskán egyszerűbb szerkezet, mint a váltóáramú, na és a viszonylag alacsony (legalább is a 25kV-hoz képest) feszültségből adódó olcsóbban megvalósítható felsővezeték miatt. Gondolok itt a szigetelők méretére például. Más értelmes dolog nem jut eszembe indoklásnak. -
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4543 üzenetére
Áhh. Hogy az egyik máris csak függesztő!! Azt hittem az a null szál jelenleg, de akkor a hagyományos sínre földelt megoldás ez mégis.
Kandó bácsi egy lángész volt, de ő a DC-t nem preferálta tudomásom szerint. Tán pont a szakaszolás miatt. Pont ezért nem értem a pécsi DC hogy ment 20km távot a maga csekély 850V-os feszültségén, ráadásul jelentős emelkedőkkel is számolni kellett. Tudom hol ment fel, rémiszően néz ki így utólag… -
YanezTTrain
tag
válasz
Keeperv85 #4542 üzenetére
Az a két szál valójában egy szál. Az alsó, vastagabb a munkavezeték, evvel érintkezik a szedő, a felső vékonyabb a függesztő vezeték. Nagyjából mint a valóságban.Egy árampólus van a felsővezetékben, a másik árampólus a pályasínben lesz, közösen a Marklin rendszer nullvezetékével.
Az egyenáramos mozdonyok icipici átalakításon mennek keresztül, az egyik motorkivezetés csak a tetőáramszedőre van kötve fixen, a kerekekről nem kap és nem is kaphat áramot jelen esetben. Illetve mindkét oldal kerekei egységesen a másik motorkivezetésre vannak csatlakoztatva, a tökéletes áramszedés kedvéért. Ami mókás lesz, szakaszolásokat építeni a felsővezetékbe, de már erre is kitaláltam a megoldást.Ilyen kétszálas felsővezetékes megoldást a'la trolibusz, Kandó bácsi épített az első háromfázisú vasútvonalához valahol Olaszországban, ha jól tudom. Azt mondják nem volt egyszerű a rendszer, főképpen a váltóknál a két vezeték elszigetelése egymástól.
A fenti link a Valltelina vasútvonal Kandó Kálmán által kivitelezett villamosításával foglalkozik.
-
Keeperv85
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4539 üzenetére
Fura a két szál felül, nem lehetne egyik pólus a vágányzat? Nem tudom a kerékfelfogatás meddig vezet át, de szerintem határozottan jobban mutatna. Nyilván ettől még nem kéne az áramszedőt szana-szét vagdosni, csak az egyik kampót kellene levenni.
A másik aggasztó tény számomra az, ami miatt a DC vonalakkal nagyban is baj volt: fűti a vezetéket a táp az egyenfesz. miatt, így nagyobb hurokban nem csak durva fogyasztással kell számolni, hanem azzal is, hogy a hurok bizonyos hossza után jelentős fesz. csökkenés lép fel.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4539 üzenetére
Jó kép.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4539 üzenetére
Nagyon jól néz ki !
Üdv.
-
YanezTTrain
tag
A villamosmozdonyok lassan átveszik az uralmat...Elkészült az asztal bővítésének vágányépítése. Készül a felsővezeték. A nyers rézdótot az elkészülés után átfestem egyszerű kályhaezüsttel az egységes szín kedvéért. A régi asztalrészen lévő felsővezetéket ezzel párhuzamosan kicserélem vastagabb, erősebb anyagra, így egységes lesz a felsővezeték a teljes asztalon. Ha elkészült a vezeték, megvalósítom a régi tervet. 0-12V egyenáram a felsővezetékbe, így kétsínes egyenáramos villanygépekkel is lehet majd közlekedni a háromsínes váltóáramú pályán.
-
YanezTTrain
tag
válasz
realmadrid #4537 üzenetére
Olcsón venni szerintem sehol. Emelkedőt pláne.
Terepasztalra akarsz emelkedőt építeni, vagy csak alkalmanként összerakott pályába beilleszteni?
Ha terepasztal akkor farost, rétegelt lemez csík dekopírral kivág az emelkedőben lévő pályarészek alá, megfelelő faanyagból az alátétlábakat levágni. Hidakat a nagyobb modellboltokban lehet venni, néhány ezertől a nagyonsokpénzig katagóriában.Talán van emelkedő készlet is amit a pályába be lehet illeszteni, ha csak alkalmilag rakod össze. Marklin régen csinált(azt nem tudom most is csinál e) emelkedő és híd készletet, amiből ezt meg lehetett oldani. Gondolom más gyártónak is van ilyen.
[link]
Innen el lehet indulni keresgélni. -
realmadrid
aktív tag
Sziasztok, H0-ás emelkedőt híddal, hol lehet venni olcsón, vagy hogyan lehet idehaza megcsinálni ? Köszi.
-
YanezTTrain
tag
Megérkezett a második csomag vágányanyag is. Hát.... Mit mondjak, felnyögtem, mikor kinyitottam a dobozt. Szóval tényleg rozsdásak a sínek. Nem kicsit. Nagyon. Elsőnek a két váltót vettem kezelésbe. Itt elsőre szó sem volt mosogatószeres lemosásról, rögtön a rozsdaoldó, tisztító spray került elő. A WD40 itteni megfelelője. Egy erős bepermetezés a spray-val, utána egy óra állás. Mosogatószer töményen, fogkefe. És ezt játszd újra 4-5 alkalommal. Az 5117-es váltó már a második lecsutakolás után működött. A keresztváltó meg sem nyikkant, még a kézi állítót sem tudtam megmozdítani. Annak kellett az öt kanyar, de addigra kijött belőle minden trágya, rozsda és kifogástalanul működni kezdett az állító. Rozsdátlanítása a sínszálaknak, újabb lemosás és szárítás, majd némi kis olajozás után egy dilikörbe építve kipróbáltamőket, minden rendben velük.
Egy nem túl sikerült kép a két rozsdatemetőről...
5128 szintén a renoválás után. Sajnos nem lehetett jobban leszedni a koszt akárhogy áztattam sikáltam.A hidak is eléggé el vannak hanyagolva ott is a fenti műveletek többszöri elvégzése után lettek valamennyire haszálhatóak az elemek. Ezeknek nem fog ártani egy új festékréteg azst hiszem. Részben a rozsda miatt részben mert itt ott össze vannak kenve ezüst festékkel.
Így kerültek elő a dobozból...
mikor kivakartamőket a koszból és rozsdából ez lett az eredmény... -
YanezTTrain
tag
válasz
TESCO-Zsömle #4533 üzenetére
Nincsen gond a trafóval. Van benne egy bimetálos túláramvédelem, az kapcsol be. A Piko FZ1 trafó kimeneti árama az egyenáramos és a váltóáramú részen egyaránt 1.2amper. Ha ezt beszorzod a névleges feszültséggel, akkor valahol 15 watt körül van a teljesítmény amit le tudsz szedni a trafóról. A lada ablaktörlő motorja ennél jóval többet eszik, nyilvánvaló, hogy a trafó lekapcsol. Kb 35-40 wattos trafóra lenne szükség az ablaktörlő motort folyamatosan hajtani, de ha nagyobb az se baj. Fz1 előbb utóbb meg fogja adni magát, mikor a bimetálos túlterhelésvédelme elhalálozik.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Batman2 #4531 üzenetére
Nem jutottam sokkal előrébb előrébb. A gyártójuk elvileg "Factory model" és odesszában készültek. A gyártó szimbóluma egy repülőgépet hajító kisgyerek, és "composite modell airplane" van nagy betűkkel a doboz elejére írva. Persze oroszul, mert CCCP...
A kis 144-esek két Academy Minicraft meg egy Shanghai dragon.
Van még pár, ami hiányos, két Matchbox, egy Heller és van egy helikopter, aminek nincs meg a doboza.
Meg persze ott az 1:700-as Tamiya hajó... Ez minden. Összesen 12db.
-
akfal
csendes tag
Sziasztok!
Kicsit más a téma.
Van 1 Piko FZ1 kisvasút trafóm, azzal hajtok egy LADA ablaktörlő motort, mely, egy kürtöskalács sütőt forgat. A trafó potméteréhez ütköző fúrva, hogy a motort ne hajtsa túl 14V.-nál többel. Kb. 20-25 perc után a motor 1-2 mp.-re megáll és a trafón lévő piros jelző az állás idejére világít. Újra elindul, 8-10 mp.-ig megy aztán ismét stop. Áll a dolog egy 10 percig, kürtös kalács újra betölt utána újra start és semmi gond az ominózus 20 perces működésig. Mi lehet a gond? A trafó nem meleg a motor épphogy langyos, még a közeli tűz ellenére is. A trafón a piros mit jelent ha világít? Válaszaitokat előre is köszönöm.
Üdv. L. -
Batman2
őstag
válasz
TESCO-Zsömle #4530 üzenetére
A katonaiak többnyire 1:72-es kisebbítések, hátha ez segít valamit, az utasszállítók meg 1:144-esek, de persze lehet közöttük 1:100 is.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
YanezTTrain #4529 üzenetére
Van egy 1:700-as hajó, meg márom 1:144-es repülő, amik elvileg komplettek.
Van még három nagyobb ruszki csoda, made in CCCP, de azokon egyiken sincs méretarány írva, és ha lenne se tudnám elolvasni, mert ciril betűsek. Azok talán megütik a 100-ast. Egyik hátulján mintha lennének méretek, ha öregem ki tudja bogarászni, akkor megmérem a modell törzsét és az alapján megpróbálom bemérni a dolgot neked.
-
YanezTTrain
tag
válasz
TESCO-Zsömle #4527 üzenetére
1:100 méretű maketted esetleg van a gyűjteményben?
-
YanezTTrain
tag
válasz
Quasi_modo #4526 üzenetére
Igen.A Marklin rozsdamentes anyagokból csinál szinte mindent. Illetve olyan hihetetlen minőségű acélból, amivel leginkább csak az orvosi műszertechnológiában és a fölött találkozol. És ez nem vicc. Próbálj meg egy Marklin mozdony tengelyt kalapáccsal megütni, hogy beoválosodjon a tengelyvég. Mondjuk mikor megforog rajta a kerék. Nem fog sikerülni. Salát tapasztalat.Olyan anyagokat használnak amit ergyetlen máős cég sem nagy valószínúség szerint. Nem én találtamki, sokan mondják nálam nagyobb vasútmodellező ikonok is, hogy a marklineket az örökkévalóságnak gyártják. De nem akarom az égig magasztalni a marklint, pláne nem leszólni más modelleket! Csak a saját tapasztalataimat írom. Ettől még egy Brawa, Roco,stb szuper jó vasútmodell lehet, de arra nincs rálátásom. NAgy valószínűséggelők sem olcsó serpliacélból csinálják a modelleket. Egyébként folyamatban van egy AC Roco BR212 beszerzése azután már tudok véleményt mondani a Roco gépekről is.
-
TESCO-Zsömle
titán
Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni. Van egy halom makettem, főleg repülőgépek, köztük igen régi orosz cuccok is. Ismertek olyan embert/helyet, ahol meg tudják mondani érnek-e valamit? Esetleg ahol tovább is lehet adni lehetőleg úgy, hogy ne a vevőnek legyen ez az évszázad üzlete?
Előre is köszönöm.
-
Quasi_modo
nagyúr
válasz
YanezTTrain #4525 üzenetére
egy mosogatószeres, melegvizes, fogkefés nagytakarítás
Biztos hogy ez jó ötlet volt? -
YanezTTrain
tag
Elkezdtem rendbeszedni az eddig érkezett vágányanyagot. A régi váltókkal kezdtem a munkát. Szerencsémre nem voltak túl hiányosak, mindössze két csavart egy műanyag távtartót és néhány működtető vezetéket kellett pótolni. Mondjuk a műanyag távtartóval eljátszottam egy darabig amíg sikerült olyat gyártani ami passzolt az adott helyre és nem gátolta az állítómű mozgását.
A két nagyonöreg kéziállítású váltót hoztam rendbe elsőnek, itt az egyik váltójelzőt kellett visszaszerelni a helyére. A kézi állítókarok sajnos nincsenek meg, de a váltójelző elfordításával a váltó állítható. Ezt a nagyon öreg dolgot a terepasztalba nem fogom beépíteni, inkább avval a néhány velük egykorú sínnel együtt ami a kupacból előkerült, valamiféle kis diorámát fognak majd alkotni.
A másik öt elektromos váltó pedig mind hibátlanul működik, egy mosogatószeres, melegvizes, fogkefés nagytakarítás, szárítás és olajozás combo után. Mégpedig hibátlanul, mind az öt!
Hamarosan érkezik még egy keresztváltó és egy bal váltó ezek már az utolsó M-es vágányformációban készültek. A sínmennyiség sem kevés ami érkezett, több féle korszakban gyártottak, de szinte mind kivétel nélkül igazából három sínes darab. Van néhány érdekesebb ív és egyenes amiknek kicsit más a talpfakiosztása, a töltés formája és talán a magassága, na és legfőképp a töltés színe.
-
YanezTTrain
tag
válasz
hanzohattori #4523 üzenetére
A magyar Vaterán durrantottam le az egész kupacot kemény 2500 pénzért. Szállítással együtt is megérte, mert tényleg van köztük jópár igen régi darab, sőt, van olyan is amilyenről még nem is hallottam, zöld színű a töltésrész. Lehet, hogy az spanyol gyártás lenne? Holnap csinálok egy részletesebb fotózást, hogy hányféle sín van a kupacban. Van egy síntipus aminek a funkciójára még nem jöttem rá. Kicsit le kell takarítani őket, mert valami padláson, sufniban porosodhattak jó pár évig évtizedig. De ettől eltekintve igen jó állapotban vannak.
Ha már sikerült ennyi és ilyen régi cuccot összeszedni, ez lesz az idei temofeszt anyag ebből épül valami. Igazán legyen régi a cucc, ha már csináljuk. -
hanzohattori
csendes tag
válasz
YanezTTrain #4522 üzenetére
Hali!
Látom a kokárdákat már előkészítetted.
Hol lőtted ezeket a régi anyagokat? Ezek 56 előtt készültek ha jól emlékszem akkor vezette be a Marklin a pontérintkezőt középre. Közben nekem is sikerült, nem ilyen régi de igen érdekes vágányt szerválni, majd ha hazaérek lefotózom.
Majd jelentkezem. -
YanezTTrain
tag
Némi kis vágányanyag beszerzést eszközöltem. A fele már megérkezett. Van benne nagyon régi a 35-től gyártott típus is nem kevés és az eggyel későbbi változat is. A legutolsó tüskeérintkezős M sínből alig pár darab. A váltók is nagyon régiek, de mindegyik működőképes a kisebb nagyobb leginkább optikai hiányosságok ellenére.
Egy kupac sín az egyik irányból...
Egy kupac sín a másik irányból...
qrva régi váltó...
Sajnos ezt a két nagyon öreg kitérőt házilag összegányolták elektromos állításúra, így erősen hiányosak és kicsit össze van furkálva a lemezük.Hamarosan érkezik a második kupac, további izgalmas alkatrészekkel, mint 5128-as keresztváltó, eredeti MARKLIN íves és egyenes hídelemek, stb...
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #4519 üzenetére
Zsír!
Állapot? Esetleg kép róluk? Per darab ár? -
pirosvilamos
tag
válasz
YanezTTrain #4518 üzenetére
kék...
-
YanezTTrain
tag
válasz
pirosvilamos #4517 üzenetére
A Marklinből melyik? Kék vagy fehér házas? Kék házas esetleg érdekelne...
-
Batman2
őstag
válasz
pirosvilamos #4514 üzenetére
A fehér, vagy csontszínű billentyűsoros kapcsoló pultot kerestem, amit nyomni is lehet és felhajtva folyamatosan is bekapcsolva lehet tartani, de azt végül leltem itthon.
Viszont a sárga, nyomógombos pultból már nincsen, az érdekelne !Üdv.
-
ezsolti
tag
Keresek PIKO 96738 MÁV TRAXX 480 001 p.sz. kitünő állapotban lévő H0-ás mozdonyt. Csak a 480 001p.sz. érdekel! Vitrinmodell vagy kevesett futott, hiánytalan és sérülésmentes érdekelne. Ha tudtok eladót, megkérnélek benneteket, hogy jelezzétek felém.
Köszönöm!
-
Batman2
őstag
Nincs véletlen valakinek eladó "TT zongorája" (NDK kapcsolósor) ?
Az újonnan kialakított szakaszaimat már nem tudom hová kötni.
Üdv.
-
ezsolti
tag
Sok víz lefolyt a Dunán tavaly november óta. Sikerült mindent eladin (kis kivétellel) és beszerezni az új "kezdőgyűjteményt". Most a vitrin készül hozzájuk aztán ha kész lesz rakok fel képeket is. Albérletbe asztal nem fér így arra még várni kell kb 2 évet.
-
Batman2
őstag
válasz
YanezTTrain #4506 üzenetére
Pont ilyen hídunk van nekünk is !!
-
Batman2
őstag
Rég jártam erre.
Karácsony óta elő van szedve a terepasztal, de csak nagyon kevés időm jut alakítani rajta.Karácsonyra a Jézuska fényjelzőket hozott !
Sokat töprengtem, hogyan használjam fel értelmesen modellvasúti körülmények között a 3-as és 4-es jelzők lehetőségeit.
Végül azt találtam ki, hogy a 3-as jelző az egyes szakaszoknál (vágányok) külön-külön jelezze, hogy a szakasz fogadóképes e, illetve a hozzá tartozó váltó megfelelő állásban van e.
Ha a szakasz nincsen felkapcsolva, akkor a jelző piros jelzést ad.
Ha fel van kapcsolva, de helytelen állásban van a váltó, akkor piros és villogó sárga jelzés van egyszerre, ha pedig szakasz felkapcsolt, vátló rendben, akkor zöld jelzés van.A 4-es jelzőre azt találtam ki, hogy a vágány mező bejátához telepítem, mint (fő) bejárati jelzőt.
A jelző zöld-sárga, piros-sárga jelzését úgy használom fel, hogy azt jelezze, mekkora sebességgel lehet az adott vágány felé haladni.
Ehhez a vágányok (szakaszok) dióda hálózaton keresztül, a felkapcsolásukkal módosítják a jelző jelzését.
Ha egyenes vonalban lehet áthaladni az adott vágány, akkor zöld jelzés van, ha enyhe íven át közelíthető meg az adott vágány, akkor 1 sárga világít, ha erősebb, vagy ellentétes íveken át kell haladni, akkor 2 sárga világít, ha pedig hurok, vagy vak vágány felé akarunk menni, akkor piros-sárga jelzés lesz, jelezve, hogy az adott vágányon mindenképpen meg kell állni.
Ha nincsen felkapcsolt szakasz, akkor pedig piros jelzést kapunk a bejáratnál.
Ha több szakaszt is egyszerre felkapcsolok, akkor helytelen jelzést kapok, de ennek igazából nem sok értelme van, mert egyszerre úgy sem mehet több felé egy váltón a szerelvény.
Has a váltók állását is bekötném a hálóhzatba, akkor figyelmen kívül lehetne hagyni a felkapcsolt, de nem bejárható szakaszokat.Ezt a rendszert azzal lehet még megspékelni, ha az egyes vágányokra, az adott vágányhoz tartó sebességnek megfelelő előtét ellenállást építek be, így nem csak jelézés lesz, hanem a szerelvény automatikusan lassul is a szakaszra behaladva.
Mivel egyes szakaszokhoz a bejutás már a szakasz előtt több íven keresztül haladást jelent, már ott lasstania kellene a szerelvénynek, ezt pedig úgy gondoltam megoldani, hogy a vágányok közös, bejhárati részét egy önálló szakaszként leválasztom a nyílt pályától és mindíg az adott vágány áramellátása látja majd el ezt a szakaszt is, a szakaszokat egymástól schottky diódákkal elszeparálva.Ki milyen módon valósított meg jelzést a terepasztalán, vagy hogyan gondolná megoldani ?
Üdv.
-
YanezTTrain
tag
Márciusi program.
-
YanezTTrain
tag
TT hídgarnitúra Marklinalizálva. Persze egyelőre még minden a szobában a szőnyegen, csak próba jelleggel összeépítve. A felső összekötő lemez alá be kellett ragasztani 3mm műanyagot, hogy a járművek biztonságosan elférjenek alatta. Persze felsővezetékről szó sem lehet. Az eredeti 1930-as években gyártott Marklin híd is hasonló magasságú volt, de ott nem volt felső összekötés. Mivel a hídgarnitúra minden darabja a szürke más-más árnyalatában pompázik gyárilag, ezért kap egy egységes vörös festést a teljes híd. Megpróbálok a régi híd színéhez hasonló színt csinálni neki.
Az arányok... TT híd, Marklin M vágányzat és H0-ás kocsi. Ez speciel Lima, de ez a leg puposabb kocsi jelenleg. -
YanezTTrain
tag
válasz
Irmscher 353 #4504 üzenetére
Pontosan. Három dilikör, aminek a tereppel adok majd körítést, hogy változatos legyen.A három dilikörből lehet a keresztváltóval kettőt csinálni, amikor egy önmagába visszafordított nyolcasban kergeti két szerelvény egymást.
Az alagutak, a híd és a különféle izgő-mozgó berendezések, mint sorompók, jelzők, stb pedig megint csak elveszik a dilikör jelleget, mert nem az a fő látnivaló merre megy a szerelvény, hanem, hogy mi történik közben. Persze azért a környezet is fontos. Már rajta vagyok egy eredeti Marklin Daru beszerzésén, ami szintén elektromos úton mozgatható mindenféle irányokban. Meg még pár kisebb nagyobb dolog van tervbe véve ami mozog, de legalább is villog, füttyög.
A mai elektronikus-digitális világban már szinte semmi sem lehetetlen, ha van hozzá elegendő "kedve" az embernek.
A csonkákról lehet új szerelvényeket forgalomba állítani a fáradtak meg pihennek kicsit. Szerintem kellő fantáziával eléggé változatos üzemet lehet felépíteni egy ilyen egyszerű szerkezeten is. -
Irmscher 353
aktív tag
válasz
YanezTTrain #4503 üzenetére
Ha jól számolom ez tulajdonképpen sok sok váltóval megbolondított, lényegében 3 dilikörös pálya.
Elgondolkodtató, és jobban meggondolva, tetszik a terv, lehet egy egyszerűsített változatán én magam is elgondolkodok, bár csak analógban... -
YanezTTrain
tag
Nos. A gyanús fények és rejtélyes kopácsolások időszaka hamarosan megkezdődik! A terv már készen van, sőt a vágányanyag is megvan. Már összeépítettem a pályát a padlón, minden stimmel. Hasonlít a tavalyi cucchoz, de itt kicsit használhatóbb az állomás, illetve egyszerre három szerelvény is tud mozogni a pályán. Gyűlnek a ketyerék is, a működő vonatvezérelt sorompók, nem csak mechanikus marklin, lesz elektromos is. Fénysorompók, szép nagy impozáns híd, stb stb. Többek között eredeti Marklin épületek, még természetesen a fém korszakból. A tavaj egy napot üzemelő UFO is szerepelni fog, egy vadonatúj atombiztos elektronikával. Tök ciki volt, amikor délután ötkör füstölni kezdett. Gyári elektronika nem bírta a hajszát.
Imhol a vágányzat, amin idén száguldozni fogunk.
És némi 3D látványterv a SCARM által generálva. Na nem lessz ennyire béna a terep, mint a gép szerint.
A külső piros kör menne digitálisan a tervek szerint, belül marad az analóg pöfögényezés. -
válasz
YanezTTrain #4500 üzenetére
Mennyibe fájt ez neked, ha nem vagyok indiszkrét?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- SDQHD felbontású monitor jött a JapanNext műhelyéből
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Programozás topic
- Eredeti játékok OFF topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Május 5-én csörög utoljára a Skype
- Fotók, videók mobillal
- Kerékpárosok, bringások ide!
- SörcsaPH!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A14 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S24 128GB,Újszerű,Dobozával,24 hónap garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest