Keresés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz ludsimon #56589 üzenetére

    azért az autós besorolást ne hasonlítsuk már össze a motorossal!
    Na, ez a baj azzal, ha valaki bringán "szocializálódik" a forgalomban...
    Mennyit is motoroztál már? ~50 km-t? És Te akarod megmondani azt,
    hogy hogyan kell besorolni a bal sávba balra kanyarodásra készülvén?
    Megvan, hogy 6 éve motorozok a városban? Párszor* soroltam már be.

    Valóban nem szabad összehasonlítani az autóval! Uis motorral sokkal
    könnyebb: eleve kisebb helyre beférsz + kövér gázra jobban megugrik.
    (Már amelyik.) Bringával meg azért ne hasonlítsuk, mert azon nincs is
    index (karjelzést meg 1%-uk használ, továbbá az autosók 10%-a érti),
    tehát nehezebb a szándékot jelezni, s még kevésbé lesznek a többiek
    partnerek. Mindenki, aki közlekedik partner: kénytelen együttműködni
    másokkal, és nem letolni mindenkit. Lehet próbálkozni, de mindig lesz
    "erősebb kutya", aztán jöhet a meglepetés. (Road rage, vagy baleset.)

    Pete55555: de az biztos, hogy én pl nem tartok fel senkit
    Írod azután, hogy kivesézted, hogy egy konkrét embert rendszeresen:
    olyan nagy dolog lenne elengedni (jobbra tartás), nem rákényszeríteni,
    hogy jobbról próbáljon előzni? Na ez a baj azzal, hogy valaki önkéntes
    rendőrt játszik: ha valaki gyorshajt, az az ő dolga. Jön a csekk: fizet...

    De nem csak sebességkorlátozás van a KRESZ-ben! Hanem még egy
    csomó más szabály, ami a közlekedés balesetveszélyességét hivatott
    csökkenteni. Elméletileg, ha mindig, mindenki minden szabályt betart,
    soha nem lenne baleset (ha csak nem "vis maior" miatt, pl. durrdefekt).

    Annyi, hogy aki maga szabálytalan, NE hivatkozzon már a szabályokat
    be nem tartó "másokra", mert nem veszi ki jól magát. A gyári 50-es, ha
    megy 65-öt papíron nem is SMKP -> rendszám kéne rá, és jogosítvány.
    (Vö. tervezési sebesség fogalma... Tudom, elavult / életveszélyes, stb.)

    *: 1 évet és 3800 km-t lehúztam egy ~125-ös nagytestű (4T) motoron:
    ment az rendesen, 4L alatt fogyasztott, de nem vettek vele komolyan.
    Gondoltam, hogy azért, mert nincs rajta rendszám, s le akarnak tolni.
    De lehet, hogy tévedtem: nem sokkal léptem feljebb utána (180 ccm),
    viszont az a motor kapott feltűnést növelő tuningokat (Leo Vince kipu,
    xenon), s ez jelentősen csökkentette az egy napra jutó "nem vettelek
    észre, bocs" szitukat, és letolni sem akartak azóta túl sokan. Persze
    nem lehet kizárni, hogy lesz, aki nem vesz észre, vagy pl. gyorsabb...
    Hagyni kell haladni! Nem szégyellek 90-nél sem kihúzódni a külsőbe,
    ha látom, hogy jön egy böhöm autó 110-zel. Ja, hogy 70-es szakasz?
    Akkor is! Ha jön a csekk, akkor neki nagyobb összegről fog szólni.:)

    Attól, hogy ugyanott elfordulok 110-zel én is, nem kötelező úgy tenni!
    Ha majd feltuningolod az 50-est, és kilő meg repeszt, rájössz, hogy a
    gázkar nem digitális, és valószínűleg jobban fogsz közlekedni. Pár év.

    Ui: ma láttam egy pirosozó SMKP-s pizzafutárt. Felháborító volt.:W
    Nem azért, mert gyorsabb volt, azt leszarom. Hanem mert veszélyes,
    és degradálja a motorosok megítélését. Lassan megértem, hogy mire
    mondják, hogy "a robogó nem motor"; és 6 év után lassan egyetértek.

    Élménymotorhoz: a negatív élmény is élmény. Emlékeztetsz valakire.
    (Egész pontosan két emberre is, de nem nevesítem, aki tudja, tudja.)

    "A Trabant gyorsulása kifogástalan, az úttartása kiváló,
    ám ez nem szabad, hogy könnyelműségre csábítson..."

  • huszi.gyb

    senior tag

    válasz ludsimon #56589 üzenetére

    Ha a tapasztaltabbak mondják, ne cáfolj már meg minket... Ugyanezt csinálod a tuningnál, a besorolásnál. Édesfaszom. Akkor menj, és csináld úgy, ahogy akarod. Ne minket akarj meggyőzni a hülyeségről. Nem hiába mondjuk, hogy baromság ami a fejedben van. Tapasztaltuk. Szinte mindenki több géppel, sok1000km-t ment, évek alatt.

    Mióta is van jogsid? Mennyit is mentél? Hányszor tapasztaltad meg azokat a baromságokat, amiket képes vagy tényként összehordani? Részemről ennyi, ezzel lezártam a témát, nincs értelme foglalkozni ezzel, úgyis neked lesz igazad, írhatunk bármit. Ha meg ekkora fejtörő a közlekedés, vegyél BKV bérletet, de komolyan, ezt nem bántásból, az való neked. Vagy csak direkt táncolsz az emberek idegein.

  • kcsa

    veterán

    válasz ludsimon #56589 üzenetére

    ... köszöntelek a szabályos SMKP világában.

    Nem tudom észrevetted-e, de idáig is ezt magyaráztuk, hogy
    1) szabályosan közlekedni nem lehet vele mert megölnek
    2) jelentősebb összeg ráköltése nélkül sosem fogja azt tudni amit szeretnél, azt meg már minek.

    @Den: nem különösebben tagadom hogy városban jellemzően gyorshajtok, emiatt jópár Szent Istvánt már befizettem. De óriási különbséget érzek az én gyorshajtásom (TFH 60-as táblánál 75), és egy SMKP féle gyorshajtás között. Nekem van erőtartalékom, rendes fékem, normális futóművem. Srác ebből az erőtartalékot már most hiányolja, a többit majd később fogja. Nem mellékesen emberkedők is látják hogy nem kávédarálóval járok, és nem akarnak juszt is eltiporni. És igazából nem a levegőbe beszélek (legalábbis úgy hiszem), hanem saját tapasztalataim alapján merem ezeket gondolni/leírni.

Új hozzászólás Aktív témák