Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
akos727
senior tag
válasz LZs?! #163460 üzenetére
Presztízs dolog valamennyire relatív sztem...milyen körökben van presztízse egy e46-nak... Ahol számít, ott már nincs... Szerintem Alfa mindig is kilógott a német trióból (származásán kívül), más fajta értéket, presztízst, esetleg eleganciát közvetít. Épp mint egy Volvo. Nem arról szólnak, amiről sokan a németeket gondolják (középső végtag hosszabbítás)
-
veterán
válasz LZs?! #163460 üzenetére
Elnézést kértem előre!
A plusz élvezetért - amit a tulajnak nyújthat - pedig keményen fizetni kell a fenntartás során.
Esetleg erről is írjál bővebben, hogy könnyebben dönthessen norbert1998 fórumtárs!@ rbalint88: Ó Bálint! Dobd be Te is, lécci az Excelt!
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz LZs?! #163466 üzenetére
8.autom, igazabol a fiatalabb passatoknal kevesebb szivas van vele, a golf gtinel es toyotanal kevesebb. A bmw es a golf1 tul rovid ideig volt meg ahhoz, hogy relevans tapasztalat legyen vele ilyen teren, plusz mindketto 25+ eves hobbiauto volt.
Focvis: LZs-nek es j.bravonak is 2.0jts van, ami koztudomasulag szopos motor. Azertajanlottam a dizelt, mert az jo konstrukcio.
[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz LZs?! #163858 üzenetére
PSZICHOLÓGIA WARNING ON
"sorrendben 18+, Te/saját és Te/saját a válasz" ennek ellenére törekszem rá, hogy elkerüljek bármiféle vitát ezzel kapcsolatban. Eddigi életem sok döntésében szerepet játszott, hogy folyton belepofáztak mindenbe, mintha még mindig 12 éves lennék és ezt azóta is így folytatják, csak már nem hiszek el semmit utánajárás nélkül. (Ezzel ugye normál esetben a gyerek 18 éves életkora körül felhagynak a szülők, én meg lassan már 30 leszek...)
Ebből következően, ha olyan kocsira adok ki pénzt, ami nem közelíti apám régimódi elképzelését, akkor rajongás, érdeklődés, mosolygás helyett a "nabazmeg ezt is csak azért vetted, mert mész a fejed után és nem hallgatsz ránk" lesz. Meg kurvanagy sértődés. (Igen, még mindig saját pénzemről van szó. Mintha apám a saját anyósom lenne ) Azaz kvázi visszatértünk a "Minek az?" kiindulási problémához, amit észérvekkel és beszélgetéssel nem lehet feloldani.
Attól nem tartanak vissza, hogy olyan kocsit vegyek, ami számomra ideális. Az eredeti kommentben arra kértem tanácsot, hogy hogyan kezeljek egy ilyen szitut, esetleg másnál is volt-e hasonló nehézség?
"ha még megvannad a golyóid, akkor viselkedj is úgy"
Szerintem nem tökösség kérdése, hogy valaki belerohan egy messziről is szabad szemmel látható pofonba, vagy elhajol előle (jelen esetben természetesen csak képletesen értve).
Nem dacból akarok autót vásárolni, hanem meg akarom értetni faterral, hogy a biztonsági öv, a vezetőoldali légzsák és a klíma nem az autók felszereltségének a csúcsa 2018-ban. Meg hogy jó lenne úgy felmenni az érdi emelkedőn, hogy nem a lendület tart 100 km/h felettRöviden: ez nem megfelelési kényszer, hanem jó viszonyra törekvés egy irányítási kényszeres emberrel.
PSZIHOLÓGIA WARNING OFF
Szerk.: Mielőtt nagyon elmennénk személyesbe, zárjuk a témát. Privátban szívesen beszélgetek a szituációról másokkal, de ne vigyük el a topikot ebbe az irányba
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
szőröscica
addikt
válasz LZs?! #169188 üzenetére
Az egy evvel idosebb Primeramat olcsobban adtam el 2 eve. Az is egy tulajos volt, csak ketszer ennyit futott.
De sokkal nagyobb, biztonsagosabb, jobban felszerelt, dizel auto volt. Szoval sztem ez tul draga.Amugy a mai napig banom a Primera eladasat. 4 injektort, egy klimakompresszort es biztonsag kedveert uj turbot belerakva az meg 10 evig kocsi lett volna. Fasz voltam.
-
őstag
válasz LZs?! #169434 üzenetére
Pont ilyen autóm volt nyáron bérbe Franciaországban. Megyeget (meg is büntettek ), de az a váltó inkább közepes. Mondjuk az scross 1.4t aisin automatájához képest. Városban kicsit rángatós.
El lehet benne férni, és a csomagtér formája is elég jó, sok cucc befért. Ez mind szép és jó, de tartósságáról nem tudok nyilatkozni
Ja +1, nem lehet kikapcsolni a start-stopot. Legalábbis nekem 1 hét alatt nem sikerült...
u.i: szóval én 10-ből 11-szer vitarát vennék helyette, de pl. feleségemnek tetszett, szóval női nézőpont kicsit más
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz LZs?! #176085 üzenetére
Ha belefér az 1.4T én inkább azt venném. A tartalék bármikor jól jöhet és eladni is könnyebb lesz majd. Meg a nagy kasztnihoz azért jobb a nagyobb motor is. Egy ismerőmnek pont ilyen kocsija van mint amit írtál. Imádja az automata váltót, de már megbánta, hogy 1.0T motorral vette.
Radarról a Vitarában van tapasztalatom. Jó párszor ad fals jelzést és akkor jól megtud lepni, mert erősebbre állítja a féket. Ha csak egy picit léptem ár akkor is szinte satuzott. De azért nagyon jó dolog szerintem összességében.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz LZs?! #176085 üzenetére
Radarból szintén Vitara S tapasztalat: ha távolabbra van állítva, akkor hazai viszonylatban sokszor bejelez. Volt már, hogy ráfékezett helyettem egy előttem leforduló autónál. Én tudtam, hogy elfordul, tudtam, hogy ki fogom kerülni és elférek mellette szorosan, mégis vészfékezett. Ezt leszámítva szerintem használható és hasznos cucc, azt kell mérlegelni, hogy ha már 1 ráfutást megelőz, akkor megéri az a néhány fals riasztás. Szerintem.
SX4 S-Cross is meglepően könnyű autó, valahol azt hiszem 1200 kg körül, de ennek ellenére is az 1.4T-t mondanám. Azért eladáskor a picivel nagyobb motoros szerintem előny lesz.
mezmorize: amíg működik, addig igen, amikor elkezd hullani, kokszosodni és jönnek a minimum 6 számjegyű javítások. Nem akarsz dízelt városba és éves szinten kevesebb, mint 30.00 km-re.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
rbalint88
addikt
válasz LZs?! #176085 üzenetére
1.4t-re szavaznek. Nincs benne reszecskeszuro, jobban elbirja az automatat es szebb a hangja. Meg valszeg jobban eladhato lesz. GL+ sztem eleg, a GLX felaraban sok olyan dolog van, amire nincs szuksege (pl a fos mubor karpit), ehhez kepest sokat kernek erte.
Mezmorize: 1.4 tjet jo, vegyed nyugodtan, csak nezesd at elotte, mint barmi mast is
[ Szerkesztve ]
-
LZs?!
aktív tag
válasz LZs?! #176085 üzenetére
Doki16, tboy93, CactuS, rbalint88
Köszi szépen az eddigieket.
Amit még megjegyeznék: az újraeladás, értéktartás nem feltétlenül szempont. Nálunk 25 éve már-már családi hagyomány, hogy az autót totálkárosra törjük és fizet a biztosító (főleg), vagy megmarad kulcsos kocsinak (kevésbé)...
Édesanyám Micra-ja az, ami 'űdítő' kivételként piacra került, mert 12 év után már cserélni akart...
Illetve volt egy Opel a családban 2000. környékén, ami magától kiégett. Azt nem fizette senki.
Viccet félretéve: ez a kocsi is marad, amíg megy (remélhetőleg legalább 10 év) vagy túl nyűgössé nem válik. Mondjuk ennek fényében az 1.4-esnek még értelme is lenne.
Ami még zavar, hogy szeretném 16-os kerekekkel, ballonosabb gumikkal, de szerintem elhajtanak.
@rbalint88
Nem minden E6(d) motor részecskeszűrős már?
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
válasz LZs?! #176085 üzenetére
Update a #176085-höz...
Ma délelőtt megrendeltük a Suzuki-t...
SX4 S-Cross GL+ 6AT 1.4T
Készleten lévő lett választva, így 'selyemezüst' lesz; szerintem fehér lett volna az ideális, de abból metálfényezéssel nem volt készleten, ahogy az édesanyámnak tetsző bordós-pirosas színből egyáltalán nem. Legalább kevesebbet kell mosni...
Az elmúlt félévnyi vergődés már túl sok volt, így mondtam, hogy gyártásból nem veszünk, főleg nem a nyári csökkentett üzemmód alatt; így is 3-5 hetet mondtak az átadásra. Ráadásul még egy teljesértékű pótkereket sem tesznek bele pluszban, ha készletről jön, ha gyártásból, mert nem a felszereltség része. Mondom: értem én, akkor tedd bele máshonnan (készletről, tk-s kocsiból...vagy lopjon egyet, bánom is én) mer' látom, hogy ott a helye a csomagtér alatt, és kifizetem. Mire ő: olyan nem van; ami nincs a listán, az nem is létezik.
Egyébként pofás kocsi, csak meglehetősen műanyag, de nem rosszabb mint pl. egy Focus.
Édesanyám cuki volt: álldogál mellette, nézegeti, beszáll, kiszáll, majd kissé bizonytalanul megszólal: ez olyan nagy, azt hittem kisebb lesz.
Mindenesetre előre jelezte, hogy haza ő bizony nem hozza, mivel nagy is meg automata is; egy kicsit ismerkedik vele majd a 'pilisi hágokon', és utána bemegy a forgalomba.
Még egyszer köszönöm mindenkinek a meglátásokat és tanácsokat.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz LZs?! #176342 üzenetére
Készletes autó alapvetően ilyen, ha veszel náluk néhány tucat autót legalább, akkor már rugalmasabbak.
Viszont nagy gratula hozzá, szerintem megszereti majd.
#TwingoRS vadászat: Megvolt a felemelés, átnézés. Futómű abszolút ok, az első bölcső vagy mi a fene szorul majd némi kezelésre a tartósság jegyében, mert az dobja le a festéket szépen (meg a váltó háza) (ahol alul a motortérnél burkolva van), gondolom nem tud rendesen kiszáradni. De szerkezetileg teljesen ok. Utána meglepően szép, még a hollandból jött Aurisom mellett is. Sehol nem ömlik belőle semmilyen olaj. Ami még említésre az a gyári hátsó dob, az kezd rozsdásodni az oldalán. Kb. ennyi, szóval úgy tűnik, hogy sikerült egy egész pofás példányt találni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LZs?! #176342 üzenetére
Gratula. Megszokja majd hamar.
Pótkereket meg lehet venni bontóból is vagy a jófogáson/racingbazár-on.
mod:
Humbucker: Benzin vagy dízel? Manuális vagy automata váltóban (mert a DSG-ben pl van kettőstömegű)? Egyébként erősen használat függő, ha megfelelően bánnak vele akkor sokáig bírja (főleg benzinesben).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
hobizoli
nagyúr
válasz LZs?! #177344 üzenetére
ja ezt mondtak nekem a Marea 2.4 10v JTD-re is, aztan siman megcsinaltak a vezerlescseret a helyenhagyva a motort
meg a TC-s Rulettkerek-s Marea 20v-bol sem szedtek ki a motort a vezerelescserehez, pedig ott meg a hengerfej is nagyobb meretu, meg egy vezermukerekkel tobb is vansiman ki kell lazitani a valtotartobakokat es akkor a menetirany szerinti bal oldal fele el lehet tolni az egesz egyseget egyben meg 3-4cm-l kb
eleve van mellette vmi hely amugyis, mert mozog a motor egyebkent is terhelesvaltaskor elore-hatra, es nem karistolja szet a vezerlesburkolatot a vaznyulvanyona Fiat szervizek meg csinaltak is hozza egy kis kerekeken gurulos kocsit is, amit alatettek es azon guritottak ki koppig balra
azzal megcsinaltak 3-4ora alatt is a komplett cseret[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LZs?! #178798 üzenetére
Elég megbízható és strapabírór motor de...
- Hajlamos az olajfogyasztásra ami egyrészt az elégtelen hűtés miatt tud kialakulni (megégnek a lehúzógyűrűk), a hűtőfolyadékot cserélni kell rendszeresen benne és vétel előtt/után érdemes a radiátort állapotát jobban szemügyre venni (ha sérült, sok lamella elgörbült már akkor cserés) illetve átmosni rendesen.
Ha a tatályban lévő hűtőfolyadék zavaros akkor abban nem volt cserélve a hűtőközeg rendszeresen az tuti.- Elég kényes az benzinminőségre (alacsony kéntartalom) a katalizátora azért ha chcengine van és lambdahibát ír, akkor nem feltétlenül a szonda a hibás (de ez is lehetséges persze), hanem maga a katalizátor halott. Illetve a nem jó minőségű benzin lerakódásokat okoz a hengerben és szelepeken (koksz) amik hatására nem zár rendesen ami kompresszióvesztést okoz, ezért erőtlen lesz a motor és sokat is fog zabálni ha az EGR is megszorul a koksztól.
Na most tőlünk keletre lévő országok sokmindenről híresek de a jó minőségű benzinről pont nem... Nem feltétel deal barker de meg kell nézni a hibakódtárolóját, meg kell hajtani, mert lehet előtted törölték pont és még nem jött vissza a hibakód.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LZs?! #178818 üzenetére
Nem kell félni a gázostól.
A gáz sokkal tisztábban ég, így a kén és koromlerakódás minimális. Az oktánszáma 90-115 között lehet (a bután tartalmától függően), itthon ez jellemzően olyan 100 körül van, tehát gyengébb sem lesz tőle a motor. A kén/korom képződés hiánya miatt tovább marad az olaj megfelelő kenőképességű. Mivel nem kerül benzin a rendszerbe (illetve alig, mert általában az autó indítása benzin üzemről történik és később (kb azonnal amint beindult) vált át gázüzemre), ezért az nem higítja fel az olajat és nem is mossa le a hengerfalról az olajfilmet, így tökéletesebb a kenés. Ez főleg hidegüzemnél fontos, amikor még nem elég meleg a motor és nem párolog el a benzin (negítvum: üzemmelegen nem is hűti a motort, ezért fontos a gázos autóknál, hogy a hűtőkör tökéletesen, jó hatásfokkal üzemeljen. Ennek hiányában megéghet a dugógyűrű és jön a már elmített olajevés.).Sokszor esik szó a gázos autóknál a (szívó)szelepek beégéséről és javasolják az utólagos szelepolajozó beépítését. Ma már ez konstrukciós okok miatt elavult, nem élő probléma, így nem kell tőle tartani (se beépíteni semmit külön).
Régen azért kellett ólom a benzinbe, hogy a szívószelepek kenését ellása (ún. másodlagos kenési szerep, azaz ahova nem jut el a motorolaj) de már régen csak ólommentes benzin van, ennek megfelően tervezett konstrukciójú motorokkal.
Viszont a gáz égéshője magasabb mint a benziné (kb 100-150 fokkal annak összetételétől függően), így a szelepek nagyobb hőterhelésnek vannak kitéve mint a tervezett (már ha nem gyári gázos az autó), ezért annak hőtágulása nagyobb lesz emiatt javasolt a gyakoribb szelephézag ellenőrzés (és ha szükséges az utánállítása).Igen plusz a nyomsápróbás vizsga de az nem kell sűrűn, illetve sok mélygarázsba már le lehet állni LPG-s autóval is.
A manuális nálam előny, sok költésgtől meg tud óvni de nyiván kényelmesebb egy automata.
mod:
Richard!: Nézd meg mennyibe kerül az alaktrész a Subarumhoz, ahhoz képest a J-hez diszkontáron van minden.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
LZs?!
aktív tag
válasz LZs?! #178798 üzenetére
#178798
A fenti hozzászólásban Nissan Maxima után érdeklődtem, de közebn felfedeztem a Hyundai Sonata-t is.
Ugyanakkora mid-size sedan, viszont egy fokkal korszerűbb.
A HaHu-t böngészve két dolog tűnt fel:
1) csak dízel van
2) a hirdetési árak meglepően alacsonyak, még a hirdetés szerinti relatív kevesett futott példányoknál is
Hyundai Sonata V (NF) 2.0 CRDi 16V (140 Hp) Specs
A KIA/Hyundai 2.0 dízelről tudtok valami közelebbit?
Esetleg magáról a típusról?
Köszi előre is.
Nevermind...
-
Qru
MODERÁTOR
-
rbalint88
addikt
válasz LZs?! #179820 üzenetére
lehet, hogy jó autó, de az se jutna magamtól eszembe, hogy venni kellene utaztam benne, normál közlekedőedény, de beaternek talán még drága. a beltere slaggal tisztíthatónak tűnik, igazán magas minőségű műanyagokból készült
jazzt, de még sx4-et is előbb vennék, mint note-ot -
8th
addikt
válasz LZs?! #179848 üzenetére
három évnyi 'alfázás' során elsorvadtak az autózásra nyitott szívcsakráim, és ez eddig számomra is ismeretlen utakat nyitott meg a jellemfejlődésre...
LOL. Mehet aláírásba.
mod: Note-ban én magam mögött elfértem viszonylag kényelmesen. Ez azért nagy dolog mert dagadt és magas is vagyok. Nem vártam volna egy ilyen pici autótól ekkora teret. Jó kis praktikus igásló a Note.
[ Szerkesztve ]
...
-
rbalint88
addikt
válasz LZs?! #179848 üzenetére
Jo jo, de lehet venni olyan autot, ami nem kotlik meg allandoan es autokent is ertekelheto, nem csak kozlekedoedenykent
Es azert ha a note-nak lesz baja, arra biztos kevesbe szivesen koltesz, mint egy olyanra, ami a celba juttatason kivul meg valami pluszt is ad. Nem kell nagy csodakra gondolni, de pl egy atlag ford focus 1.6 benzin se betegagy, aztan megis van alatta futomu, jo valtani es a fek is jo erzetu. -
Dare2Live
félisten
válasz LZs?! #179820 üzenetére
Akkor már nézd meg a Kia Venga és Hyundai IX20at is.
Ugyanakkora méretre és uaz a dobozforma. Kicsit minőségibb beltér, nekem kényelmesebb ülések (uolyan hokedli de kényelmesebb) kia 7év gari miatt ki lehet fogni garis példányokat is. 2millió alatt meg ne nézz egyet se mindnek lóg a bele, kiszakava, törve...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
veterán
válasz LZs?! #180299 üzenetére
A téli fűtés zabálja a hatótávot. (A Leafes kollégám tegnap inkább a dízellel jött be az agglomerációból dolgozni, ne fázzon a kiscsalád.)
2,5-ért ugyanakkor Citroen C Zero & Co. bohócautókat kapni, azokhoz képest a Leaf igazi autó.
Ha elég nektek a range, akkor tekints rá úgy, mint egy lelkiismeret furdalás nélkül üthető-vágható autóra. + Tudd otthon tölteni, garázs se ártana neki.
Azt mondják az okosok, hogy a Leaf esetében (is) le kell tesztelni a valós hatótávolságot: fullra tölteni és menni vele; a vége felé legyen konnektor a közelben.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz LZs?! #180299 üzenetére
Nekem is dilemma volt a Leaf 1, de szerintem már nem éri megvenni. Az a baj, hogy ennek is elég gyorsan avul az akkumulátora és gyakorlatilag 2-3 év múlva szerintem már eladhatatlan lesz. Azoknak a Leafnek a nagy része amiket néztem 4-5 millió körül is már csak 100km volt jó esetben a hatótávuk. Ezzel nem lenne gond ha az ember megtudná venni második autónak csak úgy és használná amíg végleg tönkre nem megy. De így, hogy ennyire drágák, nem egy jó vételek. Ha nem félsz, hogy nem tudod majd eladni 3 év múlva akkor nagyon jó lehet, mert olcsó a fenntartás és a legoptimálisabb a városi sok rövid útra.
Amúgy a 2,5 nagyon jó ár érte. Annyit simán megér ha a mostani árakat nézzük.(#180300) focvis: Reggel 10 percet fűtöttem elő a kocsit egyből ugrott is 5km hatótávom De mivel 4km-re járok be és mindig kb 20-30 km hatótávval teszem le a kocsit így nem gond. Cserében végre a csillaggarázsból mindig meleg autóval tudok majd elindulni. Nagyon jó lesz már végre, hogy nem kell fagyoskodnom télen
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest