Hirdetés
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- leslieke farmerzsebe
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
-
LOGOUT.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
LZs?!
aktív tag
válasz LZs?! #206394 üzenetére
Fejlemény a múltkori listámhoz:
Ez konkrétan nagyon megtetszett.
Szerintetek mire érdemes odafigyelni, ha elmennék megnézni?
Nekem így, képek alapján, egyedül a felnikkel kapcsolatban vannak fenntartásaim: elsőre meglehetősen 'csájná' kacsintása van, amivel önmgában nincs gond, amíg nem hajlamosabb törni.A másik érdekesség a Nürnburgring matrica; ennek kapcsán optimista vagyok: t.i. figyelt rá, hogy hajthassa vs széthajtotta.
Nevermind...
-
pinnacle
nagyúr
válasz LZs?! #206613 üzenetére
Köszi mindenkinek! Képkeresés alapján megvan a felni gyári száma, majd csak találok valahol.
Egyébként ha egyáltalán kapnék 1,8M-at, ennyiért vagy 2M-ért tudnék jobb autót kapni? Mit ajánlotok? Használt autó ilyen idős korban igen rizikós. Azt mondták át tudják vizsgálni, de, hogy a váltó, motor valójában milyen állapotban van/lesz azt nem tudják megmondani. Csak a külsejét tudják megítélni, volt-e törés rajta. Esetem is példa arra, hogy lehetőleg olcsó alkatrészekből álló autót kell venni. Mondtam, hogy nekem szinte minden szerelő japán autót ajánl, azt válaszolták tényleg kiválók a japán autók, de ha gond van velük, pl. összetörik, mint az enyémet nagyon drága az alkatrész hozzájuk. -
LZs?!
aktív tag
válasz LZs?! #206250 üzenetére
Elnézést a késői reagálásért, most értem ide vissza.
Tényleg eklektikus lett az elsődleges listám. Időközben volt egy megvilágosodásom is: rájöttem, hogy nekem egy opcionálisan barkácsolható 'hülyegyerek-autóra' van most indítatásom. Emelett lehetőség szerint kicsi legyen és könnyű.
Így kiesett a megtartós kategória, illetve minden, ami sedan.
Az 'új' listám, érdeklődés szerint csökkenő sorrendben:
MX-5 NB
BMW Z3
Ford Fiesta ST 5th Gen - vizsgát rá, és utána két évre kibelezni?
Renault Clio RS
PUG 206 GTi
Egyéb: Alfa GTV, MG ZR 1.8, Mazda 3 MPS, [...]
*****************
tboldi #206251
Egyik sem az én világom, bármennyire is 'legendás' az S2000 (vagy talán pont azért); a BMW pedig nekem mindig radar alatt volt (a Z3 önmagában tetszik, minden sallang nélkül).
Qru #206252
Inkább csak az egyeneshez vagyok elég bátor, de pont ezen szeretnék javítani.
tboy93 #206254
A motoros ismerőseim is ezt mondják...de ezt majd a csak következő életben pipálom ki.
gooool #206257
Köszönöm a levezetést és a meglátásokat. Kicsit még beleásom magam a témába, és után lehet, riogatlak kérdésekkel.
sagesz93 #206260
Nekem a 156/166 FL előttig tetszenek az Alfa-k, a 159/Brera (majd Mito, Giulietta) korszak és utána már nem az én világom, ahogy 350/370 szeria sem. A japán vonal, hasonlóan az olaszhoz, számomra kifutott az ezredfordulóval.
dong86 #206264
IS 200 / 300 (?) utólag rákerült a listámre fejben, de kezdősorokban taglaltak okán kiesett.
hobizoli #206269
Ennyi. Tényleg. Már csak keresni / találni kéne egy vállalható darabot, de abból másfél Boxter kijönne, ha nem kettő.
Nevermind...
-
dong86
csendes tag
válasz LZs?! #206250 üzenetére
Szia,
elég vegyes a felhozatal amit írtál, esetleg:
BMW E90 335I
Lexus IS 200
Honda Civic/Integra Type-R
Renault Megane RS
Ford Focus ST
Ezekből egy szebbnek az ára csak magasabb lesz ha nem töröd ropira.Amúgy meg inkább motor, életem egyik legjobb döntése volt lerakni a jogsit és venni egy motort.
-
Vismajor01
addikt
válasz LZs?! #206250 üzenetére
Ezek közül egyikse tud labdába rúgni egy normális motor mellett. Esőben, télen meg amugyse akarnál kanyarogni nem? Nem tartom logikusnak a kanyarvadasz elmenyautot és a nagyközönség jogsit egyszerre. De ha már muszáj akkor NB mx5 ezek közül.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
gooool
őstag
válasz LZs?! #206250 üzenetére
Szia!
"az 1-2. kategóriák a 'megveszem és használom, amíg tart' jegyében"
Ezt azért gondold át, mert az MG-ken kívül a többi borzalmas drágulást mutat az elmúlt időszakban a piacon, így sem jó MX5-öt, sem Z3-ast nem fogsz találni már olcsón, MR2-őt hagyjuk is, nekem az van, nem egy eldobós autó, sőt, lassan már kezd konkurálni egy alap Boxsterrel árban.
Ha már Boxster: jót 5 millióért szintén nem gondolnám, hogy már tudsz lőni, bár tény, hogy ennek is kezd felmenni az ára, de egy alap FL előtti nem megy jobban mérhetően egy MX5/MR2 párosnál (1,8-as motorokról beszélek), ellenben mocskos drága a fenntartása ezekhez képest. Ellenben Porsche, ami nem igényel sok bemutatást.
MG-t nem vennék, nem véletlen rohad rá mindenkire a sajátja, mert képtelenség eladni. Egy Saab se gyerekjáték már, de ez MG sokkal kisebb népszerűségű autó volt errefelé régen is, most is, illetve már a Brexit miatt tovább korlátozódtak a lehetőségek, ha kell hozzá valami.
Lexus és Alfa V6 a hangja miatt isteni, a többi tulajdonságát tekintve nem említhető egy lapon a roadsterekkel.
De ha még kell infó az MX5-MR2-Boxster hármasról, írj privit, el tudok sztorizgatni róluk egy pár órát első kézből.tepenzed:
A szerző nem zárja ki a balfaszság lehetőségét, de mivel más autóknál nem volt és azóta sincs gondom, így erre fogom.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
Qru
MODERÁTOR
-
vzsryl
nagyúr
válasz LZs?! #202252 üzenetére
“az ajtókárpit egy nagy műanyagtábla, minimális szövettel”
10M felett ez számomra elfogadhatatlan lenne. Egy Astra is kb. mindenhol habosított műanyagokat használ, kellemes szövetekkel. Még a G Astra-ban is ugyanannyi habosított műanyag és szövet borítás van, mint egy Passat-ban. Persze nem egy kategória, de a Tiguan sem…
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
MC Pite
veterán
válasz LZs?! #202245 üzenetére
Alapból rendben van, de Golf szintű rugózást nem tud sztem. Előzővel mentem, nekem nem kéne (hajó vontatáshoz próbáltuk, arra ok).
Ha hely kell, 5008 (emelt egyterű), vagy ha elég a mezei autó, akkor Octavia kombi.MQB A1 a Golf és a T-Roc (emelt golf), A2 a Tiguan (nyújtott, túlfújt golf).
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
félisten
-
Rhino666
addikt
válasz LZs?! #201586 üzenetére
1. Csak a SUV autó, mert egy emberi magasságra hozott kombi
2. A kombi is jó lehet, mert olcsóbb de cserébe fekve kell beszállni és nem látod a forgalmat
3. A sedan erős kompromisszum, de szép tud lenni
4. A terepjáró/pickup oda való, ahova még egy jobb SUV is kevés (ritka az ilyen)
5. A kisautók csak azoknak valók akik még kamerával sem tudnak parkolni
6. Aminek nincs legalább 4 ajtaja, azt gyártásnál elb@szták
7. Minden más csak zaj vagy céleszközAkko switchek és Krytox, Keychron kenőanyagok raktárról!
-
bandus
veterán
válasz LZs?! #201577 üzenetére
persze, ez tiszta. mi szerencsére nem vagyunk ilyen nagy cég, a policy sem annyira kötött, szóval a havi lízingdíj az egyetlen korlátozó tényező az autóra, és így is a golfnál kötöttem ki lehet jobb lett volna egy ilyen alap business passat, bár az már automatában biztosan nem fért volna bele a kertbe.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
veterán
válasz LZs?! #201577 üzenetére
Erősen szubjektív véleményem következik.
- Superbet azért sem vennék, mert az álszerény politikusok szinte kivétel nélkül olyannal járnak. Meg a NER-esek is (az álszerények).- Passat szedánt javarészt Kelet-Európában, Kínában, a Közel-Keleten adnak el, konszolidált országokban kevésbé kapós. De elfogadom, ha az tetszik.
Marad a Passat kombi, mint vállalható autó.
-
bandus
veterán
válasz LZs?! #201565 üzenetére
ezek alapján méginkább a passat felé billen nálam a mérleg. próbálok visszaemlékezni,amikor a vw autókat konfigurálgattam, de a skoda ambition felszereltsége elég szegényesnek tűnik. muszáj ez a kettő egyébként? ennek az árából már tudnál választani egy egészen jól felszerelt octaviat.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LZs?! #201540 üzenetére
Ha nem vagy haklis az aprosagokra akkor Skoda.
B5.5 1.8T Passat utan jott egy mk2 Superb 1.8 TSI, aztan egy B6 Passat 2.0 tdi, aztan egy mk3 fl Superb 2.0 tdi. A Passat sokkal kifinomultabb auto. Nem csak anyagminosegben. A 282 ezrett futott Passatnal soha nem rangatott a dsg, a 30 ezeret sem futott Superb sokszor rangatva indul. A Passat nem ette se a vizet, se az olajat a Superb ette a vizet (mind a ketto). Szoval erosen ala van pozicionalva a Skoda de hetkoznapi igaslonak tokjo valasztas.
#nincsbennetarcsi
-
bandus
veterán
válasz LZs?! #201540 üzenetére
en a passatot kernem, szerintem a felsorolasodbol is latod, hogy miert. kiveve, ha kerheted a superb-bol a scout -ot valamelyik baszos szinben azok nagyon adjak, de ugyanugy a passat alltrack is, de azr hiszem ez csak kombiban jon.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
vzsryl
nagyúr
válasz LZs?! #201540 üzenetére
Esetleg a Skodás “okos” megoldásokra (esernyő, jégkaparó stb…) lehet azt mondani, hogy különbség.
Vedd azt amelyik jobban tetszik. Szvsz. a Superb inkább politikus/cégvezető autósabb, a Passat meg inkább területi képviselős, de valószínűleg ez egy rossz beidegződés nálam.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
LZs?!
aktív tag
válasz LZs?! #201540 üzenetére
Pontosítás:
- ami gondolatban jelenleg játszik: Passta sedan vs Superb kombi
- MY22 modellekre 'spekulálok' a mostani felhozatalból; amit a szalonokban, illetve a netről megtudtam: Passat minimálisan változik, az is inkább felszereltség tekintetében, és '22 után nem lesz, legfeljebb kombi; Superb talán jobban változik, de az is inkább csak felszereltségben, és talán itt-ott átrajzolják (gondolom, hogy igazodjon az új Octavia-val behozott külcsínhez).PS: sry, kifutottam az előző hsz szerkesztési idejéből.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
Somatom
veterán
válasz LZs?! #188415 üzenetére
Persze, hogy van értelme! Pontosan értjük.
Impala, vagy semmi!Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LZs?! #188406 üzenetére
"Nekem valami olyasmi kéne, ami még 3 hónap után is izgalomban (sic!) tart."
Akkor maradj az olasz vonalon.
Alapmotor az a kompis 1.8-as, szóval nem megy kiemelkedően jól, főleg nagyobb tempónál ahol már van érdemi légellenállás. Próbáltuk haverral, igaz az egy CLK volt ami nehezebb mint az SLK de csodát nem tesz az SLK-val sem szvsz... Kompresszor ha megmakkan azt sokkal drágább javítani mint egy turbót azzal kalkulálj. Mélyebb típusismeretem nincs de a korabeli tesztek alapján nem egy játékos autó mint az MX5 , hanem a parton gyökketővel vonulós mint egy alap Z3.
#nincsbennetarcsi
-
Somatom
veterán
válasz LZs?! #188406 üzenetére
Én is ezt a gen. 2 -t néztem ki. Kicsit "komolyabb" a forma, mint a gen. 1 -é és még megfizethető. Ha jól tudom, van belőle AMG is. Tesztet találsz bőven. Pl. itt van ez.
Rossz bringákat teszteltél.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
rbalint88
addikt
válasz LZs?! #188386 üzenetére
Hat ha lexus es v8, nekem az utolso ls430 (xf30 facelift, 2003-2006) a nagy kedvenc, egy olyat megmentenek az utokornak. A motor ugyanaz, viszont mivel ebbol azert gyartottak ertelmezheto mennyiseget, konnyebb eletben tartani es termeszetesen a bekerulesi koltsege is joval alacsonyabb. De akar gs430 se elvetendo.
Egyebkent ertelmes sc430 araban mar szerintem
porschet is kapsz, cayman, olcsobb 911-ek johetnek szoba, azokkal meg jobbat lehet autozni. Utazasra ugyanannyira alkalmasak. Csomagtarto az sc-ben sincs, palyazni meg mindegyikkel lehet kenyelmesen.
Mustangbol csak az utolso generaciot vennem, ha usaig el lehet nezni, csak az meg 10M+, jobban megeri ujat venni belole... -
rbalint88
addikt
válasz LZs?! #188334 üzenetére
Kerjuk vigyazzanak, a kapuk zarodnak?
Nagyon ritka auto, itthon foleg. Mivel luxusauto, ha valami beszarik rajta, akkor az aratol te is. Kasztnielem csak gyari, nem is arany, hanem platina arban.
Nekem eloben nem annyira atuto. Szep meg jo nyilvan, de valahogy nem oregszik szepen... (ahol javitottak a ceges autot, a tulajnak van egy ilyen, rossz idoben dekoraciokent szolgal a varoban)
Olasz vonalat elengedned teljesen? Csak mert a rongytetos brera nagyon szep -
Mauzes
addikt
válasz LZs?! #187719 üzenetére
Csak nekem furcsa, amikor úgy próbálja meg beállítani az eladó, hogy vett magának egy micsoda tip-top kis autót, ő az első tulaj meg hogy ő használja és csak azért adja el, mert már megvan az utódja, közben meg látszik, hogy most lett behozva külföldről és azonnal adja is tovább? Csomó ilyen van, nekem ezek ilyen burkolt neppernek vagy nepper-wannabe-nek tűnnek. De lehet, hogy tényleg van ilyen.
-
Doki16
addikt
válasz LZs?! #180502 üzenetére
Abszolút jó választás. De nagyon ritka. Jelenleg egy darab van fent belőle és az is jó drágán. Nem igazán vették az emberek, de még kint a hollandok se. Használtan esélytelen hozzájutni. Ráadásul ez már változni se fog, mert leálltak a gyártásával idén. Jobban vitték a 60K eurós Passat GTE-t is inkább.
Ennyi pénzért már az is lehet, hogy jobban megérné egy Corolla TS Hybrid.[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz LZs?! #180492 üzenetére
Szerintem neked is valami Plugin lenne a megfelelő. Ott a 30-40km elektromos bőven elég boltba/városba ugrálni, de hosszútávra ott a belsőégésű motor. Ha meg nincs kedved vagy időd mindig tölteni akkor használod hibrid módba és megoldja magának a töltést
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
LZs?!
aktív tag
válasz LZs?! #180346 üzenetére
Re. Leaf
Megköszönve a lehetőséget mondtam nekik, hogy nem.
Az ár/érték arány ugye az első perctől nem adta ki nekem, önmagában pedig nem igazán hoz/hozott lázba a 'drótos petróleum' életérzés.
De igazából két motívum dominált, és mindkettő pszichés:
1) A tudat, hogy véges élettartammal bír a vas (?), amit még nyomatékosít is a kijelző; valahogy nem nagyon tudtam elvonatkoztatni az In Time mozifilm alapkonceciójától...
Tudom, hogy valahol minden műszaki cikk véges, de másként kényelmetlen/körülményes egy döglödő belsőégésű motor, mint egy leélt akksipakk, pl. egy benzines, ahol végnapok ténye megmutatkozik a nyálkás hűtőfolyadékban, a foltos blokkon és a keresztülégett katalizátor miatt benzinszagú kipufogóban, még mindig elmegy annyit, mint új korában...
2) A kényszer, hogy folyton toppon legyek a töltöttség állapota felől; túl sok tervezést és alkalmazkodást igényelne. A 'reggel-este megyek, éjszaka töltöm' felálláshoz én túlságosan rendszertelenül autózom.
Azért 70-80km rengeteg, ha csak elugrom a boltba, de nem sok, ha este beugrom a városba és már előtte megyek napközben. Persze vannak a nyilvános töltők...már ha ott éppen van, ahova megyek...és éppen szabad.
Lehet, hogy én még nem nőttem fel ehhez fejben...nekem még a mobilom is úgy és ott van töltve, amikor/ahol rámjön.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
veterán
válasz LZs?! #180312 üzenetére
16 A földelt konnektor bőven jó lesz. (Ettől függetlenül én 2x vagy 3x16 A-t bíró (privát)vezetéket tervezek a (terem)garázsba vinni, gondolva a jövőre.)
Nehezen követhető az excel nélkül a számításod. Egyszerűsítsünk! (1,5 M befektetésnek nincs nagyon látható hozama.) Kalkulálj 3 évre havi 30 K értékvesztéssel, ebből vond le a benzines havi értékvesztését - legyen 10 K; fennmarad havi 20 k, ennek a fedezete lehet:
- az üzemanyagköltség megtakarítás,
- gk. adó,
- tulajdonszerzési illeték,
- esetleges parkolás,
- szerviz költségek hiánya (ablaktörlő, fekfolyadék és pollenszűrő ebbe is kell, kb. évi 10 K),
- fun faktor*: spontán gyorsulás, nincs kuplung, nincs váltó (* egy Almerahoz képest).Megveszed, jó eséllyel megtetszik, utána veszel vmi combosabbat és máris viheted a 3x32 Ampert a garázsba.
@ Munez: Sejtettem, de melyik a 224 es 313 lóerő közötti skálán?
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz LZs?! #180312 üzenetére
Otthoni töltésre bőven elég a 16A vagy akárcsak a 10A egy fázison. Én is így töltöm a itt a cégnél és a 12kWh-ás akksi 5 óra alatt feltölt. De nagyon ritka az az alkalom amikor teljesen lemerül a kocsi. A napi ingázást visszatölteni meg simán tudod otthon.
Az az igazság, hogy a 2,5m jó ár és összességében kiadja a matek ha egy benzines kocsihoz viszonyítod. A Leaf-el ha átszámolod és otthon pénzért töltesz, akkor is megállsz 2-3 liter benzin körül.
Én a múltkor a Passat GTE-re számoltam ki. 40 km-t megy el 10kW árammal. 0,25kW kilométerenként. Az 100km-en 25 kW. 38Ft/kW az áram jelenleg otthon, tehát megvan 950 forintból 100km. De legyen 1300Ft és akkor benne van vastagon veszteség is meg ha mondjuk nem megy el 40km-t.
A Leaf ráadásul jobban fogyaszt és sokkal kevesebbet kell rá szervizre költeni.Jó az ajánlat amit kaptál, ennyiért már eléggé elgondolkodtató, ha ki tudod gazdálkodni. Hosszú távon jó alternatíva lehet.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz LZs?! #180299 üzenetére
Nekem is dilemma volt a Leaf 1, de szerintem már nem éri megvenni. Az a baj, hogy ennek is elég gyorsan avul az akkumulátora és gyakorlatilag 2-3 év múlva szerintem már eladhatatlan lesz. Azoknak a Leafnek a nagy része amiket néztem 4-5 millió körül is már csak 100km volt jó esetben a hatótávuk. Ezzel nem lenne gond ha az ember megtudná venni második autónak csak úgy és használná amíg végleg tönkre nem megy. De így, hogy ennyire drágák, nem egy jó vételek. Ha nem félsz, hogy nem tudod majd eladni 3 év múlva akkor nagyon jó lehet, mert olcsó a fenntartás és a legoptimálisabb a városi sok rövid útra.
Amúgy a 2,5 nagyon jó ár érte. Annyit simán megér ha a mostani árakat nézzük.(#180300) focvis: Reggel 10 percet fűtöttem elő a kocsit egyből ugrott is 5km hatótávom De mivel 4km-re járok be és mindig kb 20-30 km hatótávval teszem le a kocsit így nem gond. Cserében végre a csillaggarázsból mindig meleg autóval tudok majd elindulni. Nagyon jó lesz már végre, hogy nem kell fagyoskodnom télen
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
válasz LZs?! #180299 üzenetére
A téli fűtés zabálja a hatótávot. (A Leafes kollégám tegnap inkább a dízellel jött be az agglomerációból dolgozni, ne fázzon a kiscsalád.)
2,5-ért ugyanakkor Citroen C Zero & Co. bohócautókat kapni, azokhoz képest a Leaf igazi autó.
Ha elég nektek a range, akkor tekints rá úgy, mint egy lelkiismeret furdalás nélkül üthető-vágható autóra. + Tudd otthon tölteni, garázs se ártana neki.
Azt mondják az okosok, hogy a Leaf esetében (is) le kell tesztelni a valós hatótávolságot: fullra tölteni és menni vele; a vége felé legyen konnektor a közelben.
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
válasz LZs?! #179820 üzenetére
Akkor már nézd meg a Kia Venga és Hyundai IX20at is.
Ugyanakkora méretre és uaz a dobozforma. Kicsit minőségibb beltér, nekem kényelmesebb ülések (uolyan hokedli de kényelmesebb) kia 7év gari miatt ki lehet fogni garis példányokat is. 2millió alatt meg ne nézz egyet se mindnek lóg a bele, kiszakava, törve...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
rbalint88
addikt
válasz LZs?! #179848 üzenetére
Jo jo, de lehet venni olyan autot, ami nem kotlik meg allandoan es autokent is ertekelheto, nem csak kozlekedoedenykent
Es azert ha a note-nak lesz baja, arra biztos kevesbe szivesen koltesz, mint egy olyanra, ami a celba juttatason kivul meg valami pluszt is ad. Nem kell nagy csodakra gondolni, de pl egy atlag ford focus 1.6 benzin se betegagy, aztan megis van alatta futomu, jo valtani es a fek is jo erzetu. -
8th
addikt
válasz LZs?! #179848 üzenetére
három évnyi 'alfázás' során elsorvadtak az autózásra nyitott szívcsakráim, és ez eddig számomra is ismeretlen utakat nyitott meg a jellemfejlődésre...
LOL. Mehet aláírásba.
mod: Note-ban én magam mögött elfértem viszonylag kényelmesen. Ez azért nagy dolog mert dagadt és magas is vagyok. Nem vártam volna egy ilyen pici autótól ekkora teret. Jó kis praktikus igásló a Note.
[ Szerkesztve ]
"Látod, Európa? Hát ide vezetett a jóság. Mindent megengedő liberális kórság!" Éljen soká a multikulti! Még több illegális bevándorlót Európába! Ugyan már, mi baj lehet belőle...
-
rbalint88
addikt
válasz LZs?! #179820 üzenetére
lehet, hogy jó autó, de az se jutna magamtól eszembe, hogy venni kellene utaztam benne, normál közlekedőedény, de beaternek talán még drága. a beltere slaggal tisztíthatónak tűnik, igazán magas minőségű műanyagokból készült
jazzt, de még sx4-et is előbb vennék, mint note-ot -
Qru
MODERÁTOR
-
LZs?!
aktív tag
válasz LZs?! #178798 üzenetére
#178798
A fenti hozzászólásban Nissan Maxima után érdeklődtem, de közebn felfedeztem a Hyundai Sonata-t is.
Ugyanakkora mid-size sedan, viszont egy fokkal korszerűbb.
A HaHu-t böngészve két dolog tűnt fel:
1) csak dízel van
2) a hirdetési árak meglepően alacsonyak, még a hirdetés szerinti relatív kevesett futott példányoknál is
Hyundai Sonata V (NF) 2.0 CRDi 16V (140 Hp) Specs
A KIA/Hyundai 2.0 dízelről tudtok valami közelebbit?
Esetleg magáról a típusról?
Köszi előre is.
Nevermind...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LZs?! #178818 üzenetére
Nem kell félni a gázostól.
A gáz sokkal tisztábban ég, így a kén és koromlerakódás minimális. Az oktánszáma 90-115 között lehet (a bután tartalmától függően), itthon ez jellemzően olyan 100 körül van, tehát gyengébb sem lesz tőle a motor. A kén/korom képződés hiánya miatt tovább marad az olaj megfelelő kenőképességű. Mivel nem kerül benzin a rendszerbe (illetve alig, mert általában az autó indítása benzin üzemről történik és később (kb azonnal amint beindult) vált át gázüzemre), ezért az nem higítja fel az olajat és nem is mossa le a hengerfalról az olajfilmet, így tökéletesebb a kenés. Ez főleg hidegüzemnél fontos, amikor még nem elég meleg a motor és nem párolog el a benzin (negítvum: üzemmelegen nem is hűti a motort, ezért fontos a gázos autóknál, hogy a hűtőkör tökéletesen, jó hatásfokkal üzemeljen. Ennek hiányában megéghet a dugógyűrű és jön a már elmített olajevés.).Sokszor esik szó a gázos autóknál a (szívó)szelepek beégéséről és javasolják az utólagos szelepolajozó beépítését. Ma már ez konstrukciós okok miatt elavult, nem élő probléma, így nem kell tőle tartani (se beépíteni semmit külön).
Régen azért kellett ólom a benzinbe, hogy a szívószelepek kenését ellása (ún. másodlagos kenési szerep, azaz ahova nem jut el a motorolaj) de már régen csak ólommentes benzin van, ennek megfelően tervezett konstrukciójú motorokkal.
Viszont a gáz égéshője magasabb mint a benziné (kb 100-150 fokkal annak összetételétől függően), így a szelepek nagyobb hőterhelésnek vannak kitéve mint a tervezett (már ha nem gyári gázos az autó), ezért annak hőtágulása nagyobb lesz emiatt javasolt a gyakoribb szelephézag ellenőrzés (és ha szükséges az utánállítása).Igen plusz a nyomsápróbás vizsga de az nem kell sűrűn, illetve sok mélygarázsba már le lehet állni LPG-s autóval is.
A manuális nálam előny, sok költésgtől meg tud óvni de nyiván kényelmesebb egy automata.
mod:
Richard!: Nézd meg mennyibe kerül az alaktrész a Subarumhoz, ahhoz képest a J-hez diszkontáron van minden.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LZs?! #178798 üzenetére
Elég megbízható és strapabírór motor de...
- Hajlamos az olajfogyasztásra ami egyrészt az elégtelen hűtés miatt tud kialakulni (megégnek a lehúzógyűrűk), a hűtőfolyadékot cserélni kell rendszeresen benne és vétel előtt/után érdemes a radiátort állapotát jobban szemügyre venni (ha sérült, sok lamella elgörbült már akkor cserés) illetve átmosni rendesen.
Ha a tatályban lévő hűtőfolyadék zavaros akkor abban nem volt cserélve a hűtőközeg rendszeresen az tuti.- Elég kényes az benzinminőségre (alacsony kéntartalom) a katalizátora azért ha chcengine van és lambdahibát ír, akkor nem feltétlenül a szonda a hibás (de ez is lehetséges persze), hanem maga a katalizátor halott. Illetve a nem jó minőségű benzin lerakódásokat okoz a hengerben és szelepeken (koksz) amik hatására nem zár rendesen ami kompresszióvesztést okoz, ezért erőtlen lesz a motor és sokat is fog zabálni ha az EGR is megszorul a koksztól.
Na most tőlünk keletre lévő országok sokmindenről híresek de a jó minőségű benzinről pont nem... Nem feltétel deal barker de meg kell nézni a hibakódtárolóját, meg kell hajtani, mert lehet előtted törölték pont és még nem jött vissza a hibakód.#nincsbennetarcsi
-
hobizoli
nagyúr
válasz LZs?! #177344 üzenetére
ja ezt mondtak nekem a Marea 2.4 10v JTD-re is, aztan siman megcsinaltak a vezerlescseret a helyenhagyva a motort
meg a TC-s Rulettkerek-s Marea 20v-bol sem szedtek ki a motort a vezerelescserehez, pedig ott meg a hengerfej is nagyobb meretu, meg egy vezermukerekkel tobb is vansiman ki kell lazitani a valtotartobakokat es akkor a menetirany szerinti bal oldal fele el lehet tolni az egesz egyseget egyben meg 3-4cm-l kb
eleve van mellette vmi hely amugyis, mert mozog a motor egyebkent is terhelesvaltaskor elore-hatra, es nem karistolja szet a vezerlesburkolatot a vaznyulvanyona Fiat szervizek meg csinaltak is hozza egy kis kerekeken gurulos kocsit is, amit alatettek es azon guritottak ki koppig balra
azzal megcsinaltak 3-4ora alatt is a komplett cseret[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Qru
MODERÁTOR
válasz LZs?! #176342 üzenetére
Gratula. Megszokja majd hamar.
Pótkereket meg lehet venni bontóból is vagy a jófogáson/racingbazár-on.
mod:
Humbucker: Benzin vagy dízel? Manuális vagy automata váltóban (mert a DSG-ben pl van kettőstömegű)? Egyébként erősen használat függő, ha megfelelően bánnak vele akkor sokáig bírja (főleg benzinesben).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz LZs?! #176342 üzenetére
Készletes autó alapvetően ilyen, ha veszel náluk néhány tucat autót legalább, akkor már rugalmasabbak.
Viszont nagy gratula hozzá, szerintem megszereti majd.
#TwingoRS vadászat: Megvolt a felemelés, átnézés. Futómű abszolút ok, az első bölcső vagy mi a fene szorul majd némi kezelésre a tartósság jegyében, mert az dobja le a festéket szépen (meg a váltó háza) (ahol alul a motortérnél burkolva van), gondolom nem tud rendesen kiszáradni. De szerkezetileg teljesen ok. Utána meglepően szép, még a hollandból jött Aurisom mellett is. Sehol nem ömlik belőle semmilyen olaj. Ami még említésre az a gyári hátsó dob, az kezd rozsdásodni az oldalán. Kb. ennyi, szóval úgy tűnik, hogy sikerült egy egész pofás példányt találni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
LZs?!
aktív tag
válasz LZs?! #176085 üzenetére
Update a #176085-höz...
Ma délelőtt megrendeltük a Suzuki-t...
SX4 S-Cross GL+ 6AT 1.4T
Készleten lévő lett választva, így 'selyemezüst' lesz; szerintem fehér lett volna az ideális, de abból metálfényezéssel nem volt készleten, ahogy az édesanyámnak tetsző bordós-pirosas színből egyáltalán nem. Legalább kevesebbet kell mosni...
Az elmúlt félévnyi vergődés már túl sok volt, így mondtam, hogy gyártásból nem veszünk, főleg nem a nyári csökkentett üzemmód alatt; így is 3-5 hetet mondtak az átadásra. Ráadásul még egy teljesértékű pótkereket sem tesznek bele pluszban, ha készletről jön, ha gyártásból, mert nem a felszereltség része. Mondom: értem én, akkor tedd bele máshonnan (készletről, tk-s kocsiból...vagy lopjon egyet, bánom is én) mer' látom, hogy ott a helye a csomagtér alatt, és kifizetem. Mire ő: olyan nem van; ami nincs a listán, az nem is létezik.
Egyébként pofás kocsi, csak meglehetősen műanyag, de nem rosszabb mint pl. egy Focus.
Édesanyám cuki volt: álldogál mellette, nézegeti, beszáll, kiszáll, majd kissé bizonytalanul megszólal: ez olyan nagy, azt hittem kisebb lesz.
Mindenesetre előre jelezte, hogy haza ő bizony nem hozza, mivel nagy is meg automata is; egy kicsit ismerkedik vele majd a 'pilisi hágokon', és utána bemegy a forgalomba.
Még egyszer köszönöm mindenkinek a meglátásokat és tanácsokat.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
LZs?!
aktív tag
válasz LZs?! #176085 üzenetére
Doki16, tboy93, CactuS, rbalint88
Köszi szépen az eddigieket.
Amit még megjegyeznék: az újraeladás, értéktartás nem feltétlenül szempont. Nálunk 25 éve már-már családi hagyomány, hogy az autót totálkárosra törjük és fizet a biztosító (főleg), vagy megmarad kulcsos kocsinak (kevésbé)...
Édesanyám Micra-ja az, ami 'űdítő' kivételként piacra került, mert 12 év után már cserélni akart...
Illetve volt egy Opel a családban 2000. környékén, ami magától kiégett. Azt nem fizette senki.
Viccet félretéve: ez a kocsi is marad, amíg megy (remélhetőleg legalább 10 év) vagy túl nyűgössé nem válik. Mondjuk ennek fényében az 1.4-esnek még értelme is lenne.
Ami még zavar, hogy szeretném 16-os kerekekkel, ballonosabb gumikkal, de szerintem elhajtanak.
@rbalint88
Nem minden E6(d) motor részecskeszűrős már?
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
rbalint88
addikt
válasz LZs?! #176085 üzenetére
1.4t-re szavaznek. Nincs benne reszecskeszuro, jobban elbirja az automatat es szebb a hangja. Meg valszeg jobban eladhato lesz. GL+ sztem eleg, a GLX felaraban sok olyan dolog van, amire nincs szuksege (pl a fos mubor karpit), ehhez kepest sokat kernek erte.
Mezmorize: 1.4 tjet jo, vegyed nyugodtan, csak nezesd at elotte, mint barmi mast is
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz LZs?! #176085 üzenetére
Radarból szintén Vitara S tapasztalat: ha távolabbra van állítva, akkor hazai viszonylatban sokszor bejelez. Volt már, hogy ráfékezett helyettem egy előttem leforduló autónál. Én tudtam, hogy elfordul, tudtam, hogy ki fogom kerülni és elférek mellette szorosan, mégis vészfékezett. Ezt leszámítva szerintem használható és hasznos cucc, azt kell mérlegelni, hogy ha már 1 ráfutást megelőz, akkor megéri az a néhány fals riasztás. Szerintem.
SX4 S-Cross is meglepően könnyű autó, valahol azt hiszem 1200 kg körül, de ennek ellenére is az 1.4T-t mondanám. Azért eladáskor a picivel nagyobb motoros szerintem előny lesz.
mezmorize: amíg működik, addig igen, amikor elkezd hullani, kokszosodni és jönnek a minimum 6 számjegyű javítások. Nem akarsz dízelt városba és éves szinten kevesebb, mint 30.00 km-re.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Doki16
addikt
válasz LZs?! #176085 üzenetére
Ha belefér az 1.4T én inkább azt venném. A tartalék bármikor jól jöhet és eladni is könnyebb lesz majd. Meg a nagy kasztnihoz azért jobb a nagyobb motor is. Egy ismerőmnek pont ilyen kocsija van mint amit írtál. Imádja az automata váltót, de már megbánta, hogy 1.0T motorral vette.
Radarról a Vitarában van tapasztalatom. Jó párszor ad fals jelzést és akkor jól megtud lepni, mert erősebbre állítja a féket. Ha csak egy picit léptem ár akkor is szinte satuzott. De azért nagyon jó dolog szerintem összességében.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
őstag
válasz LZs?! #169434 üzenetére
Pont ilyen autóm volt nyáron bérbe Franciaországban. Megyeget (meg is büntettek ), de az a váltó inkább közepes. Mondjuk az scross 1.4t aisin automatájához képest. Városban kicsit rángatós.
El lehet benne férni, és a csomagtér formája is elég jó, sok cucc befért. Ez mind szép és jó, de tartósságáról nem tudok nyilatkozni
Ja +1, nem lehet kikapcsolni a start-stopot. Legalábbis nekem 1 hét alatt nem sikerült...
u.i: szóval én 10-ből 11-szer vitarát vennék helyette, de pl. feleségemnek tetszett, szóval női nézőpont kicsit más
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz LZs?! #169188 üzenetére
Az egy evvel idosebb Primeramat olcsobban adtam el 2 eve. Az is egy tulajos volt, csak ketszer ennyit futott.
De sokkal nagyobb, biztonsagosabb, jobban felszerelt, dizel auto volt. Szoval sztem ez tul draga.Amugy a mai napig banom a Primera eladasat. 4 injektort, egy klimakompresszort es biztonsag kedveert uj turbot belerakva az meg 10 evig kocsi lett volna. Fasz voltam.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz LZs?! #163858 üzenetére
PSZICHOLÓGIA WARNING ON
"sorrendben 18+, Te/saját és Te/saját a válasz" ennek ellenére törekszem rá, hogy elkerüljek bármiféle vitát ezzel kapcsolatban. Eddigi életem sok döntésében szerepet játszott, hogy folyton belepofáztak mindenbe, mintha még mindig 12 éves lennék és ezt azóta is így folytatják, csak már nem hiszek el semmit utánajárás nélkül. (Ezzel ugye normál esetben a gyerek 18 éves életkora körül felhagynak a szülők, én meg lassan már 30 leszek...)
Ebből következően, ha olyan kocsira adok ki pénzt, ami nem közelíti apám régimódi elképzelését, akkor rajongás, érdeklődés, mosolygás helyett a "nabazmeg ezt is csak azért vetted, mert mész a fejed után és nem hallgatsz ránk" lesz. Meg kurvanagy sértődés. (Igen, még mindig saját pénzemről van szó. Mintha apám a saját anyósom lenne ) Azaz kvázi visszatértünk a "Minek az?" kiindulási problémához, amit észérvekkel és beszélgetéssel nem lehet feloldani.
Attól nem tartanak vissza, hogy olyan kocsit vegyek, ami számomra ideális. Az eredeti kommentben arra kértem tanácsot, hogy hogyan kezeljek egy ilyen szitut, esetleg másnál is volt-e hasonló nehézség?
"ha még megvannad a golyóid, akkor viselkedj is úgy"
Szerintem nem tökösség kérdése, hogy valaki belerohan egy messziről is szabad szemmel látható pofonba, vagy elhajol előle (jelen esetben természetesen csak képletesen értve).
Nem dacból akarok autót vásárolni, hanem meg akarom értetni faterral, hogy a biztonsági öv, a vezetőoldali légzsák és a klíma nem az autók felszereltségének a csúcsa 2018-ban. Meg hogy jó lenne úgy felmenni az érdi emelkedőn, hogy nem a lendület tart 100 km/h felettRöviden: ez nem megfelelési kényszer, hanem jó viszonyra törekvés egy irányítási kényszeres emberrel.
PSZIHOLÓGIA WARNING OFF
Szerk.: Mielőtt nagyon elmennénk személyesbe, zárjuk a témát. Privátban szívesen beszélgetek a szituációról másokkal, de ne vigyük el a topikot ebbe az irányba
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
rbalint88
addikt
válasz LZs?! #163466 üzenetére
8.autom, igazabol a fiatalabb passatoknal kevesebb szivas van vele, a golf gtinel es toyotanal kevesebb. A bmw es a golf1 tul rovid ideig volt meg ahhoz, hogy relevans tapasztalat legyen vele ilyen teren, plusz mindketto 25+ eves hobbiauto volt.
Focvis: LZs-nek es j.bravonak is 2.0jts van, ami koztudomasulag szopos motor. Azertajanlottam a dizelt, mert az jo konstrukcio.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Raspberry Pi
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- World of Tanks - MMO
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Ukrajnai háború
- Politika
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest