Aktív témák
-
erdoke
titán
Végeztem a mai vezetési adaggal. Passat vissza a kölcsönzőnek, Accord el a szalonból. Legurultam Mezőkövesdig az M3-ason és vissza, illetve városban futottam még úgy 30 km-t. Első benyomások:
- Futómű pazar a Passathoz képest, már előre dörzsölöm a tenyerem a nyári kerekekre gondolva (225/45 R17 Michelin Pilot Sport). A Passat egy bálna ehhez képest, hamar, és kissé kiszámíthatatlanul tolja az orrát, de a feneke is korán megindul, nagyon nem a kanyarok bajnoka. A felfüggesztés lényegesen feszesebb az Accordban, nyilván a kanyarstabilitáshoz ennek komoly köze van. Arra emlékeztet, amikor az első generációs Focusomon peres Bridgestone Potenza ZR gumik voltak, csak ez ugye még téli gumival...
- Az ülés beállításával még játszanom kell, mert hosszabb távon a deréktámasz ellenére elgémberedett a derekam. A tömése jó kemény, és az oldaltartása is kiváló, inkább az én méretem és az ülés paraméterei jönnek össze nehezen.
A kormány elég közvetlen, bár egy kicsivel még jobban az lehetne. A fogása jó, a különféle vezérlőgombok elhelyezkedését még szokni kell, de használatuk értelemszerű. Sajna a "fedélzeti computer" menüjében csak az egyik irányban (aztán körbe) lehet léptetni, szerencsére 5-nél több pont egy menürészen belül nincs. Mintha nem lehetne annyira alászedni a kormányt mint a Passatban, így a kisebb méret ellenére nagyobb fordulókört véltem felfedezni.
- A motorról még nem nagyon tudok mit mondani, végig 3000 rpm alatt tartottam, folyamatos haladásnál 2500 alatt. Kíváncsi leszek, mikor kezdi el jobban venni a fordulatot, a legutóbbi Passatot is pár km-rel vettem át, és az úgy 1500-tól kezdett magához térni, de 2500-ra gyakorlatilag beállt. 200 km 130-140-es autópálya és 30 km városi forgalom mellett (két hidegindítással) 6,9 literes átlag jött ki, de ez szintén nem sokat jelent még ebben a stádiumban. A hangja már most is sokkal barátságosabb a VW 2.0 TDI-k kerregésénél, talán később még tovább csendesedik. A vibráció hasonló az általam korábban vezetett közös nyomócsöves dízelekhez.
- A váltó jó fogású, rövid utakon jár. Egyelőre néha még nehezen vesz bizonyos fokozatokat, különösen a hátramenetet, de ilyen nyersen más váltó se volt jobb. Nem kedvez a váltó bejáratásának a renyhe kuplungolásom és a gyors váltáshoz való ragaszkodásom.
- A rádió elfogadhatóan szól, igaz, még CD-vel nem próbáltam. Állítólag az egész középkonzolt le kell kapni, hogy a GPS töltője ne a szivargyújtóig kígyózva, hanem rövid kábelen fentről-bentről kapjon kakaót. Talán mégis rendelek egy Mp3/WMA kiegészítő dobozkát, azt is a rádió mögé kell bedugni, és akkor egy kalap alatt szerelhető.
- A műszerfal műanyagjai tetszetősek, de keményen kopogósak. Divat lett mostanában kopogtatni, egyébként semmi értelme nincs, normál használat mellett hozzá soha se ér az ember. Arra jó az egész, hogy őrült versengést szítson a gyártók között, ki tud igényeskedőbb puha műanyagot találni. Igazán igényes autóknál nem probléma ez, nem használnak műanyagot, "osztjóvan".
- A tollas kulcsot újra szokni kell, nem volt hasonlóm kb. 4 éve.
- Néhány kevéssé hasznos apróság hiányzik még a Passat és más autók után (3 villantásos index a kar egy billentésével, elektromos kézifék Auto Hold funkcióval, kettős és hűtött kesztyűtartó, stb.), és persze ott van az a pár hasznosabb extra (ülésfűtés, kapcsolható első-hátsó parkolóasszisztens, kombi ), ami nem fért bele a keretbe. Lehet élni mindegyik nélkül.Ha van valami kérdésetek, vagy kifelejtettem valamit, majd írok.
A legjobb aláírás a héten
Aktív témák
- Zsír HP EliteBook 845 G7 Fémházas Laptop 14" -45%Ryzen 5 PRO 4650U 16/256 FHD IPS SURE VIEW
- 1TB Western Digital SN850X M.2 PCIex4 SSD (WDS100T2X0E) ÚJ!!! 36 hónap garancia
- Intel Core i5-12400F LGA1700 OEM (ÚJ!!! 36 hónap garancia)
- AMD Ryzen 7 5700X OEM (ÚJ!!! 36 hónap garancia)
- Eladó Samsung Galaxy Watch 6 Classic 47mm Bluetooth
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest