Hirdetés
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
. . . ÉÉÉs ez a 4500-adik !!!
No nem csak ezért szaporitom a szót, hanem azért is, mivel figyeltem az üzemanyag rendszerem és az dagolóba buborék mentes gázolaj megy, abból pedig folyamatosan apró buborékokkal teli jön ki !!! ??
Netán a motor forgattyús térben levő gáznyomásból szivárogna át a tűztérbe az adagoló elemek gumi tömitásei mellett ??
Üdv.:
-
t.zsolti
tag
Miskolcon többnyire csapágyboltokban lehet kapni o-gyűrűt 30*3 as ne kisérletezz tegyél rá ujjat.én a fütéscsappal is így jártam ,csepegett vettem o-gyürüt 2 féle méretet ,és mikor szétszedtem kiderült azért folyik mert a mi rajta van eltört olyan öreg volt.
igen megnéztem a motortérben hát másképp nem fér ki csak ha lebontod a szivattyút. -
válasz
Batman2 #4494 üzenetére
Szia!
Szerintem ez a szűrőfedél nem erre a modellre való, vagy valami gyári "tuning" lehetőségét rejti magában. Ha tudsz találkozni másik ilyen autóval feltétlenül hasonlítsad össze őket. Nekem is miután a 300SD helyett bekerült az Unimog kerregő, egy csomó csonk, cső, szelep feleslegesség vált. Ami fontos, hogy az adagolón mindig a felhasznált üzemanyag többszörösének kell átfolynia mert a gázolaj hűti az adagolót! Ezért nem jó ha kifogy a nyál a kocsiból és meleg motorral és adagolóval próbáljuk hosszasan indítózgatva légteleníteni. Ilyenkor jobb várni egy picit (és egyébként is el kell sétálnunk a legközelebbi benzinkútig is üzemanyagért
) hogy hűljön a rendszer és utána kezdeni a kínkeserves köszörülést.
Kérdésedre visszatérve; halovány lila findom sincsen miért csinálták ezt ilyen bonyolultra! Talán Templomegerefogja rá tudni a megoldást!
-
lapa
veterán
válasz
t.zsolti #4490 üzenetére
szia. megvagyok odáig. én is azt néztem, hogy nem a csavar mellett szivárog, hanem a nagyobb alu henger. végül kiszedtem, bár az egész olajszívattyút le kellett bontanom a kis rögzítőcsavarhoz.
lehet, hogy egyelőre alágányolok valamit, vagy nem tudom honnan tudnék ilyet szerezni.
-
Batman2
őstag
No, kicsit tanulmányozgattam a járgányom üzemanyag rendszerét, több okból is !
Érdekes dolgokra figyeltem fel, amit nem teljesen értek, hogy miért van jelenleg (vagy netán eredetileg) úgy, mivel ennek nem sok értelmét látom, illetve mintha hiányozna egy szelep a rendszeremből !
A kérdésem, hogy a képen látható, bekarikázott alkatrész csak egy elosztó, vagy ebben kellene legyen egy golyós szelep is ?? [link]
[link]A másik kérdésem, hogy a következő képen van bekarikázva a nyomástartó szelep, az adagolóból visszavezető csatlakozáson: [link]
És most itt van az üzemanyag áramlásnak az útja szines nyilakkal jelölve: [link]
Zöld nyillal jelölve bejön az üzemanyag a tankból, keresztül az előszűrőn, majd be az üzemanyag pumpába,
sárga nyillal jelölve az üzemanyag pumpából be a fő üzemanyag szűrőbe,
piros szinű nyillal jelölve ki a fő szűrőből és be az adagolóba,
lila szinnel jelölve ki az adagolóból, a nyomástartó szelepen keresztül és be abba a bizonyos elosztó/közösitő elembe,
amibe torkollik kék szinű nyillal jelölve a résolaj visszavezető cső,
mjd barna szinnel jelölve ebből az elemből ki, és be a fölös üzemyanagot a tankba visszavezető csőbe.Na, most az a helyzet, hogy sokáig nem voltam tisztában, hogy ez a bizonyos közösitő/elosztó elem, csak rögzitás céljából van belecsavarva az üzemanyag szűrő tartójába, vagy van is átjárás az üzemanyag szűrő felé !?
Nos, megnéztem és egyértelműen van átjárás, méghozzá akadály nélkül, legalábbis, mikor ez az elem ki van csavarva a helyéből, rugó és golyó pedig nincsen benne, tehát nem tűnik szelepnek !
Szóval az üzemanyag (vastag piros nyil) jó része a kékkel bekarikázott helyen átjutva nem az adagoló felé megy, hanem egyből a visszavezető üzemanyagcső felé és azon távozik, vissza a tankba, az adagolóba csak annyi megy, amennyit az benyom a motorba és az abból visszavezető csőben a kézipumpával pumpálva meg sem mozdult a gázolaj !A lényeg nem az lenne, hogy az üzemanyag az adagoló tüzelőanyag terén keresztül keringjen folyamatosan ??
Ezzel a nagyobb légbuborékok megrekedését is megakadályozva ??Kivettem az adagoló kivezető csatlakozásában levő nyomástartó szelepből a rugót és a golyót, kipróbáltam, bindult, járt a motor és végre az adagoló visszavezető csőben (lila nyil) is áramlott visszafelé a gézolaj.
Aztán tovább gondolkodtam és igazából nem tudom, hogy mi célja ennek a vastag piros nyillal jelölt átkötésnek (rövidzárnak), a logika szerint az vagy nem kelle, hogy legyen, vagy akkor ott kellene egy szelep legyen, ami csak akkor nyit, mikor már az adaolón keresztüli körön túl nagy a nyomás és akkor zárja rövidre a kört !?Szóval kivettem a nyomástartó szelepet az adagoló kivezető csatlakozójából és betettem ide a visszavezető elosztó elembe, ami azt jelenti, hogy az elosztóból akadály nélkül továbbmegy az összes visszafolyó, fölös üzemanyag (lila és kék nyilak) a visszavezető csőbe (barna nyil), de a szűrőn átjutott üzemanyag nem megy egyből a vastag piros nyilllal jelzett átkötésen vissza a tankba, hanem előszőr bemegy az adagolóba, átmegy annak a tüzelőanyag terén, majd a visszavezető csövön keresztül jut csak vissza.
Igy is zavartalanul járt a motor, mikor ezt megcsináltam.
Ezzel a megoldással az üzemanyag már (szerintem) megfelelően áramlik, viszont a motor leállitása után most sem marad nyomás a rendszerben, mivel ahoz az adagolóból kivezető csatalakozásnál (ahol volt nekem a nyomástartó szelep) is valóban kellene egy szelep, mivel ez esetben, az átkötést (kékkel bekarikázott rész, vastag piros nyil) lezárva, az adagoló tüzelőanyag tere és az üzemanyag pumpa kivezető nyilása közötti részben megmarad a nyomás !
A képen zölddel bakarikázott két részen kellene nyomástartó szelep legyen és a türkizzel jelölt szakasz maradna igy nyomás alatt: [link]
A kérdésem az lenne, hogy akkor hogy is kellene legyen ez, hogy volt eredetileg ???
Üdv.:
-
Mintcar
tag
Ezt olvastátok már?
-
t.zsolti
tag
az előzö hozzászólásomban mellébeszéltem.
az o-gyűrű mérete 30*3 ,és kiveszed a biztosító csavart de leőtte meglazítod a nagy zárókupakot és annyira kihajtod ,hogy egy csavarhúzóval alá tudj feszíteni finoman vagy kétoldalról ,kihúzod az olajszivattyu meghajtótengely házát és azon van az ó-gyűrű -
(Kolombusz)
veterán
Most már látom, mióta bújom pár napja a használtautó.hu-t 240d, illetve 300d után kutatva, hogy ez nem lesz egyszerű menet. Most fedeztem fel egy új hirdetést, képek alapján korrekt kaszni (csillag hiányzik, de ez a legkevesebb), 240d állítólag, a hátán meg ott a 250 felirat. Gondolom átépített.
Ebben a debreceni 300d-ben reménykedem, hátha elfogadható állapotú.
Van még egy eladó 240d Debrecenben, de azt inkább kihagynám, nagyon lepukkant, díszlécek hiányoznak innen is, onnan is, belülről is okádék. Ennek az autónak tényleg a gazdája a legnagyobb ellensége. -
válasz
(Kolombusz) #4487 üzenetére
jaja. Pláne nem az utódja... az már CDI
ez előtt egy 124es kombi diesel volt, azt 1.000.000km-rel adtuk el -
válasz
(Kolombusz) #4485 üzenetére
Nem mi tekertük vissza. Édesapám kollégája behozta Germany-ból, lenulláztatta az órát. Az biztos hogy 700.000 van benne, ennyiről tudunk , de az is lehet hogy több. De még mindig megyen ...
mod: Látom a másik topicba írtál, igen taxis -
Batman2
őstag
válasz
(Kolombusz) #4475 üzenetére
Szevasz
Tel. számom az adataimnál, hivjál nyugodtan, egyeztetünk egy időpontot, szivesen megnézem én is a járgányt !
Üdv.:
-
rambo4ésfél
senior tag
válasz
(Kolombusz) #4481 üzenetére
Talán itt megtalálod amire kíváncsi vagy
-
(Kolombusz)
veterán
Ez a veterán biztosítás hogy működik?
-
kelaci69
csendes tag
Jo estet mindenkinek ,valaki meg tudna -e mondani hogy 200d -nel hany fok az elogyujtas
-
válasz
geritwo #4476 üzenetére
Rohadt mocskos benzinlobbinak van benne a keze, meg a pénzéhes politikusoknak. Olaszországban kb 400-500 Euro körüli áron lehet kapni egy szerkezetet amivel még a használt étolajat is meg lehet szűrni. Nem kell hozzá semmi más, csak 220V és 20 liter benzi 200 liter olaj "legyártásához". Meg 15 óra. Nem hittem a szememnek mikor láttam Volterrában egy ottani fószer garázsában. Oda kellett mennem és kézzel lábbal megkérdeztem, hogy mi ez. Szerencsére jól tudott angolul. Azért volt neki ilyen szerkezete, mert az óvárosba csak a növényi olajjal működő taxikat engedik be!!! Erre odafigyelve vettem észre, hogy a buszok is mind biodízelek. Kérdeztem, hogy mit kell átalakítani a kocsin, erre válaszolta, hogy kell egy zöld tanksapkát venni, mert így jelölik a biodízeles kocsikat. Egyébként egy Fiat Multiplája volt. Megnéztem a motorterét és tényleg semmi tákolást nem láttam, talán csak a feltűnően nagy üzemanyag szűrőt a gázolajcsövön. Sajna nem tudtam elmenni arra a címre ahol árulták a házi "lepárlót" mert már nem volt időm. Azóta én is kipróbáltam már az étolajt és hibátlanul megy vele a kocsi, sőt sokkal csendesebb, és talán mintha jobban is menne. Lófaszt dioxin! Különben is belőlünk emberekből annyi van mint a szemét, inkább a természetet kellene óvnunk mint a magunkkal törődnünk. Jó példa erre: a haverom vett egy vagyonért egy vadi új 1.5-ös (vagy valami ilyesféle) dízel Mazdát, és örömmel újságolta, hogyha kitapossa a belét a kocsijának akkor sem fogyaszt 8.9 liternél többek. Mondtam neki, hogy gratulálok a papírhajójához, az enyém a kis szolid 2.5 tonnájával fogyaszt 8 litert. (na jó, ha kitaposom a belit, akkor ez is bebassza a 9-et) Na ennyit a környezetbarát autóiparról...
-
geritwo
csendes tag
válasz
(Kolombusz) #4460 üzenetére
300D-s tapasztalataim szerint inkább 8,5-9 az átlag, ha nyomod neki, 10 körül. Ennél többet még sosem tapostam ki a sajátomból (max. 120-as utazó mellett).
-
Batman2
őstag
válasz
(Kolombusz) #4469 üzenetére
Látszólag jól nézki, de egyébként semmit sem tudni róla így a hírdetés alapján, csak hogy 300D állítólag, stb.
Meg kell nézni, ezzel még nem találkoztam, legalábbi nem láttam is mocorogni a városban.Bár nekem már 11 éve megvan a járgány és nagyon sokmindent tanultam már, de nem merném magamt sem ajánlani szakértőnek vásárláshoz, annyira lutri, de azért meg lehet nézni, ha gondolod, szólj, összefutunk valahol és szívesen elmegyek Veled, aztán valamivel csak többet tudunk !
Üdv.:
-
qdak
addikt
-
Danny_L.hu
tag
válasz
(Kolombusz) #4469 üzenetére
Elsőre jónak tűnik, de ennyi kevés. Számíts rá, hogy ennyiért (főleg kereskedőnél) eléggé zsákbamacska. Én is kb. ilyen árban vettem az enyémet, és még egyszer ennyi pikk-pakk rá tud menni. Mondjuk én ilyen maximalista gyerek vagyok, de működőképes állapotra fillérekből fel lehet hozni. Persze ennek feltétele, hogy azért a helyszínen beinduljon.
-
(Kolombusz)
veterán
válasz
Danny_L.hu #4468 üzenetére
2 gond van: Miskolc/Debrecen környékén nem találtam eladót, csak messzebb. Ami nem is lenne baj, csak ugye egy ilyen autónál bizony benne van, hogy nem pont azt kapod, mint amit a képeken látsz, vagy a telefonon hallottál. És ezért nem lenne jó 200km-eket utazni oda, meg vissza.
2.: nincs Mercis ismerősöm.
-
Danny_L.hu
tag
válasz
(Kolombusz) #4464 üzenetére
Én úgy vettem meg az én mercimet, hogy nagyjából vágtam mi merre van egy kocsiban, meg hogy kell kinéznie. De előtte én autót sose szereltem, nem cseréltem bennük semmit. Hamar bele lehet tanulni, én most kezdem ízlelgetni, én balga eddig szerelőhöz hordtam, sok sok pénzt ott hagyva náluk, de úgy nem lehet tanulni. Szóval szépen könyv, neten található leírások, és a fórumozók segítsége alapján (néha apu is besegít, ő se merci specialista) csinálgatom amit kell a kocsin. Lassabban megy persze, meg a hibaszázalék is nagyobb lehet, de legalább te csináltad a saját autódon, nincs munkadíj és tanulsz.
Ha jó darabot veszel, akkor sok gondod nem lesz, csak a szokásos karbantartások. Vásárláson áll vagy bukik az egész, inkább oda vigyél magaddal egy a típushoz hozzértő embert. -
Én egy egyszerűen egy üzemanyag szűrővel oldottam meg a levegősödési problémát; az adagoló elé betettem egy mezei dízelbe való üzemanyag szűrőt (azt az átlátszót amit szinte minden kúton kapni) úgy, hogy a szűrő nagyjából függőlegesen álljon. Így mindig áll benne a nyál amit fel tud kapni az adagoló és azt is látom, hogyha valamiért nem jön a tank felől.
-
(Kolombusz)
veterán
Persze, mégjobban megjött tőle a kedvem a 123-as vásárláshoz.
Csak az a baj, hogy én nem értek annyira az autókhoz, Apám úgyszintén nem annyira (mondjuk olajat, meg szűrőket tud cserélni, meg ilyen apróságokat, a régi Nissannak még a műszerfalát is lebontotta, aztán jobban összerakta, mint új korában, de használt régi Mercihez nem értünk), szóval így necces nekivágni a keresésnek. Ha lenne egy szakértő mellettünk, az fasza lenne.
-
Dirtyz
őstag
Olvastátok? Érdemes, mint Csikós majd minden írását..
-
Templomegere
senior tag
válasz
(Kolombusz) #4440 üzenetére
belső kárpit , műszerfal, fűtéskonzol stb
-
(Kolombusz)
veterán
válasz
Danny_L.hu #4459 üzenetére
Marad a 300-as szívó, az gondolom 7-8 literrel eljár.
-
Danny_L.hu
tag
válasz
(Kolombusz) #4458 üzenetére
12 litert tuti benyalnak, szerintem autópályán eljár 12-13 literrel, városban megvan a 14-15.
-
(Kolombusz)
veterán
válasz
Danny_L.hu #4457 üzenetére
14 litert???
Akkor már inkább egy 280-ast vennék.Hol bír egy egyetemista 14 literes fogyasztású autót tankolni?
-
Danny_L.hu
tag
válasz
(Kolombusz) #4455 üzenetére
Azok még karbisak voltak, a 200-as benyások. Annyit tuti megesznek, mint a 230E-k, azaz intjektoros benzinesek.
Ha találsz turbodízelt, csapj le rá. Igaz megesznek 14 litert kb., de olyan ritkák, mint a fehér hollók és jól is mendegélnek. -
Danny_L.hu
tag
válasz
Batman2 #4444 üzenetére
Van egy pár neve ezeknek a merciknek, de nekem a kaffer merci az új. Ugye nevezik fekvő lámpásnak, az állólámpás után. Zőccséges, vagy dinnyés mercinek is hívják azokban a körökben, akik nem értenek hozzá, vagy nem tartják kultusz autónak. A gúny név onnan van, hogy a 90-es évek elején a tehetősebb zöldségesek ilyennek cipelték a dinnyét utánfutón a boltjukhoz. Valamint tipikus látvány volt, hogy a csomagtartó úgy megvolt pakolva dinnyével, hogy csak gumipókkal tudták lent tartani a csomagtér fedelet. Sajnos így maradt a dinnyés merci, vagy a zőccséges merci jelző a 123-asokon.
Nem lepődnék meg, ha manapság ez lenne a lomos merci, vagy a vasas merci. Borzasztó látvány, amikor lomtalanításkor, szakadtabbnál szakadtabb 123-assal, gumibakig telepakolva lommal, az utánfutó meg keréktörésig telepakolva vassal furikáznak az indiai emigránsok az utcákban, további lomok után kutatva.
-
Danny_L.hu
tag
válasz
Batman2 #4447 üzenetére
Az üzemanyagtartálynál van súgynevezett szuszogónyílás, amin keresztül tud "lélegezni" a tartály. Gondolj bele, hogy amikor tankolsz és nem szuszogna, egy idő után nem menne bele több gázolaj, mivel nem tudja hova kiszorítani a levegőt. Amikor meg fogy belőle a gázolaj, akkor vagy behorpadna a tank, vagy egyszerűen a motor nem tudná szívni a gázolajat
. Ha lelevegősödik a rendszer akkor jól mondta az előző hozzászóló, a pumpa leejti az egészet, és indításkor idő kell míg újra felépül a nyomás a rendszerben.
-
Batman2
őstag
válasz
(Kolombusz) #4450 üzenetére
Az szerintem legalább úgy megy, mint egy 300-as dízel, igaz, viszont többet is eszik szerintem, vagy 10-12l-t.
-
Batman2
őstag
A fűtés szabályozó csaphoz menő fém szálat hogyan lehet leakasztani a szabályozó csap műanyag karjáról ?
Illetve hogyan lehet ezt a fém szálat házastól kioldani a vázból, hogy legalább közelebb hozhassam magamhoz a csapot a vezetékkel együtt ?
Üdv.:
-
Izi_25
csendes tag
válasz
Batman2 #4447 üzenetére
Heló.
Tény, hogy a diesel az zárt rendszer. Szóval a visszavezető cső a gázolajban van, amiból az következik hogy a csövekben és tulajdonképen az egész üzamanyag rendszerben semmi keresnivalója a levegőnek. Ha valamelyik gumivezeték meg van repedve akkor ott belevegőzhet, és valahogy úgy mint a benzineseknél az AC pumpa leengedi a gázolajat. Inditáskor ezért egy kicsit eltart mig újra felszivja.
Ez az én véleményem. Szerintem ennek róható fel Dawes problémája.Apropó: a 115-ösömen is cseréltem már ilyen csövecskét, mert ott láthatóan buborékok voltak az üzemanyagban.
Új hozzászólás Aktív témák
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Automata kávégépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- OpenWRT topic
- BIOS frissítés
- Mellényzsebbe csúsztatható retrokonzol közeledik az Anbernic színeiben
- Formula-1
- További aktív témák...
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Mamas & Papas Flip XT3 babakocsi szett 3 az 1-ben
- Jó állapotú Kona Shred / Pike 454 dual-air 110mm-140mm / Shimano Deore felszereltség!
- Abus Viantor sisak
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 7950X 16 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Zalman I3 Edge EVGA 550W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 65C2 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Felújított laptopok / PC-k Számlával, garanciával! Ingyen Foxpost! 05.03
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest