- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Narxis: Problémák, problémák, problémák
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
tailor13
csendes tag
válasz
Batman2 #11328 üzenetére
Nem tudom, sosem toltam ki a szemét. Sík úton a 130 nem szokott gondot okozni neki
Szelepvezetők, szelepszárszimeringek, vezérműlánc feszítő, olajpumpa (user error, odacsaptam, de végül nem lett jobb az újjal sem az olajnyomás) cserélődött eddig, illetve egy előtöltésszabályzó (az a röpsúlyos izé az adagoló lánckerekében). Fúrva, gyűrűzve, csapágyazva nem volt.
-
lali81
tag
Sziasztok!
A Merci-ben (W169) 2007, a Command APS50-es fejegység (navi ,cd, telefeon) egyik napról a másikra meghalt, nem kapcsol be.Illetve egy dolog van a fejemben, lehet hogy csak kiment a biztosíték? Valaki tudja melyik lehet az?
+ ha tud valaki egy el jó elektroműszerészt mondani (Bp) aki javít ilyeneket azt megköszönném. -
válasz
KillHates #11336 üzenetére
Hogyan rohad a W211, ha alumínium?
Egyébként szerintem nem az, legalábbis a fotók alapján elég jól tud rozsdásodni az is.@bucihost: nem mind rohad. Ráncfelvarrás után eleve nem jellemző, de az azelőttieknél sem mind. Okát pontosan nem tudni, talán nem egy helyen készültek. Az enyémen egy deka nincs.
-
bucihost
senior tag
válasz
KillHates #11336 üzenetére
"Mondjuk mindkettő rohad mint az augusztusi napon felejtett káposzta"
ezzel most újat mondtál. C220 is rohadna? Nekünk C200 van, ami tudtommal ugyan az a kaszni meg minden mint a 220 csak a motor "fojtott" a 200-ban. (javítsatok ki ha tévedek). De brutális rohadást nem véltem felfedezni sehol, csak minimálisat de azt is ott ahol meg lett ütve/húzva. (Bicajos erősebbnek gondolta magát a körforgalomban...) -
Batman2
őstag
válasz
KillHates #11336 üzenetére
A 211-es alumínium ???
Mi a fene, ezt nem gondoltam volna.
Az egy dolog, hogy Debrecenben a városi buszok tudtommal rozsdamentes lemezekből vannak, de aluból még nem hallottam semmilyen járgányt készülni, legfeljebb repülőgép alkatrészeket, amik valami Al-Mg ötvözetek, nagyon könnyű, de erős, igaz, valszeg törékeny, ha gyűrődik, akkor inkább elreped.Egy személyautónál ez elég biztonságos ?
Amúgy az ali is tud korrodálni elég rendesen, legalább is, ha az alu hengerfej és motorelemekre gondolok, ahol a téli sózás hatására szép fehér oxidos foltok keletkeznek, a csavarok meg rendre berohadnak, alig lehet megoldani. A céges autót tegnap szervizeltem komplett, az üzemanyag szűrő cseréhez kicsit bontani kellett a motort, a hengerfejre erősített rögzítő kengyel egyik csavarja igen be volt szorulva, nehezen oldódott és még hosszan nehezen lehetett tekerni, mindegyik csavar szép fehér alu-oxidos volt. Kis kenőanyaggal tetem vissza, az legalább csökkenti a korrodálást.
Üdv.
-
Igor75.
újonc
válasz
BUZZLGHTYR #11335 üzenetére
Sziasztok!
Egy éve vagyok büszke tulaja egy 2006-os W211 E280 CDI 4Matic- nak. Ezalatt az idő alatt semmi negatív meglepetést nem produkált a kocsi. Én csak ajánlani tudom az E osztályt.
-
válasz
BUZZLGHTYR #11332 üzenetére
Az E !
Mondjuk minkettő rohad mint az augusztusi napon felejtett káposzta, de az E-nek hatványozottan nagyobb a bontott penetrációja és hiába nagyobb-drágább autó volt új korában, jóval olcsóbbak a bontott és után gyártott alkatrészek hozzá.C180 felejtős, mert elég szomjas vas és nem is gondtalan: sok probléma van a Jettronic-al és a gyújtással is: csakis a gyári (heroin drága!!) gyertyákat szabad bele rakni, külöben elszállnak az arany áron mért gyújtótrafók és néha a vezérlésük is.
Akkor már inkább egy C200CDI aminek még nem volt meg a Föld-Hold oda-vissza....De ha fussa, akkor inkább 211-est vegyél az aluminíum. Az már nem rohat, de ha töröd akkor nuku lakatolás; elemet kell cserélni.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
világos minden srácok.. nagyon át kell gondolnom a dolgot, az is lehet, hogy C180 lesz, benzinesbe..
nagyon tanácstalan vagyok -
atee
őstag
válasz
BUZZLGHTYR #11332 üzenetére
Mondjuk más kategória! Kb. Mintha azt kèrdezted volna a 3 as vagy az 5 ös BMW a jobb....
-
bucihost
senior tag
válasz
BUZZLGHTYR #11332 üzenetére
Felszereltségben más. Amit az E (elegance) is jelöl. Amúgy én úgy hallottam, hogy az E "bajosabb". Ha ott valami elromlik nyűgösebb a javítás, mert a sok elektronikai felszereltség miatt vihet magával mást is. Nem tudom mennyire igaz. nekünk C200 van.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
C220 vagy E220 a jobb?
2000-2001-es évjáratra vagyok inkább kíváncsi, mi a különbség a kinézeten kívül? -
Batman2
őstag
Jók ezek az új autók !
A céges autó, amivel rohangálok elkezdte jelezni tegnap a sárga motor piktogramot, de fogalmam sincsen mi nyűgje lehet, nem hallani, nem is érezni semmi változást, nem szivárog semmi sem a motortérben, nincs is szétesve sem semmi.
Van két tippem, ugyanis az üzemanyag szűrő és a légszűrő is régen volt cserélve, ezeket hétvégén kicserélem.
A poén az, hogy tegnap többszöri újraindítás során végig megmaradt a jelzés, ma reggel meg semmi, és a megtett 120km alatt sem jelzett be újból.
Most akkor meggyógyult, helyre jött a hiba, vagy csak megunta a kompjúter a dolgot ??
Időm nincsen szervizbe rohangálni vele, reggeltől estig dolgozok, legfeljebb a szombat délelőttöm van, ha akkor van valamelyik szerviz, hogy hibakódot olvastassak, amitől persze nem biztos, hogy okosabb leszek.Üdv.
-
Batman2
őstag
Van itt egy oldal, ahol van egy kis leírás az olajos és a gázos lengéscsillapító felépítési, vagy leginkább működési különbségeiről. [link]
Továbbá van ezen az oldalon egy hiba lista is, az autó milyen viselkedési esetén gyanakodhatunk lengéscsillapító hibára !
[link]A lentebb felsorolt, okozott hibák között szerepel a kerékcsapágy idő előtti elhasználódás is, ami nekem a közel 3 év nagyon intenzív használat alatt többszőr is bekövetkezett, szinte ette az autó az első kerékcsapágyakat !
Akkor lehet, hogy mégsem jó az én lengéscsillapítóm sem, még ha a műszer megfelelő hatásfokúnak is jelzi ?Ír ilyet is, hogy bizonyos hibákat a műszer nem mutat ki.
Tapasztalt valaki hasonlót, vélemény a lehetséges összefüggésről?Üdv.
-
tailor13
csendes tag
válasz
Batman2 #11324 üzenetére
Gáznyomásos Sachs-ok vannak most alatta. Gyáriból volt mind a kettő tudtommal, a gáznyomásos sokkal elterjedtebb, a gyáriak közül 10-ből 8 gázos Sachs megfigyeléseim szerint.
Ha azóta is ilyen jól bírja, az elég jól hangzik. Azt mondják, hogy a cikkszámos gyári első (Sachs gyártmány, csillagos cikkszámmal, gáznyomásos) általában túléli az autót, nekem is azok vannak benne, de van egy szett Sachs matricás gátlóm is előre, igaz az egyik alsó szilentjénél a lemezben lóg a stift és zörög a gödrökben, kellene valamit esztergálnom bele
-
tailor13
csendes tag
válasz
barnam_ #11318 üzenetére
Lehet, hogy próbára megérné betenni egy pár Sachs-ot hátra, elképzelhető, hogy változna a véleményed. Bár a 124-es nagyon sokáig tudja rejteni a futóműhibákat. A Monroe-val hasonlóakat tapasztaltam, mint az Optimallal meg a Magnummal, illetve a tartóssága sem győzött meg (valami 3 évet tudott hátul off autóban, főleg autópályán...).
Körülnéznék a unix-bárdi vonalon is, manapság nem nehéz oda 30-40% kedvességet szerezni, mindjárt nem olyan fájdalmas az összeg.
A Zimmermann jó, de ha lehet kapni, én ATE-t vennék. Tudom, hogy drágább, de egyrészt gyári beszállító, másrészt féken nem szeretek spórolni. Jó lehet még a Textar is. Brembo tárcsát viszont soha többet, két szettet dobtam el off autón, mert hullámos lett pár ezer km alatt.
-
Batman2
őstag
válasz
tailor13 #11317 üzenetére
Akkor ami most bent van az autódban, az olajos, vagy gázos lengéscsillapító ?
Úgy tudom, hogy az autó eredetijei olajosak voltak, nekem viszont cserekor már gázosak mentek bele, ez volt kb. 15 éve, azóta is azokkal megy, a műszakin kezdettől fogva 70-75%-osnak mérték a hatásfokát és most is annyit mérnek.
A régijei 14 és 22% között voltak, fel is ütközött vele többször a hátsókerék, mikor öten ültünk benne, elég volt egy kicsi bucka is hozzá 80-nnal.
A márkát nem tudom, annó egy szerelő szerezte bele, akkor kért a cserével együtt 50ezret érte.Üdv.
-
bucihost
senior tag
Nem tudja valaki, hogy egy Bemi bm-07 most mit érhet?
7 "colos TFT / LCD kijelző, érintőképernyő, 1440x234, levehető előlap, DVD olvasó, Anti shock rendszer, Dolby Digital, MP4, OSD, Multi-távvezérlő, OSD, USB.Tv tuner analóg teljesítménye 4X50W 3pár RCA kimenete van (első, hátsó, subwoofer)A kép netről szedett.
-
válasz
BUZZLGHTYR #11319 üzenetére
Az ár önmagában nem mond semmit. Attól lehet jó, vagy lehet rossz. A 220 CDI elég jó motor, megbízható, könnyen javítható, nehezen nyúlsz mellé vele. Persze ettől nézd meg.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
C-220 CDI Classicot nézegetek, olyan 2000 évjárat körülit, érdemes 1 milla alatt, vagy inkább hagyjam?
-
barnam_
nagyúr
válasz
tailor13 #11317 üzenetére
A magassággal nincs baj, így a hátsó rugókat még lehet nem is cserélném, ha az belevaló Sportline rugó.
De a bal első rugó törött a legalsó menetnél, így azt cserélni kellene majd.Nekem a hátsó lengéscsillapító pont Lip márkájú, bár nincs gondom az úttartással.
A Monroe-val mi a gond amúgy? Elég régi, nagy márka, meglepő hogy vacak minőség lenne.A Kovács Autónál néztem a lengéscsillapítókat meg rugókat, de nem nagyon találok olyat, ami Sportline-hoz lenne. Vagy ha van, akkor 20k/db a Sachs lengéscsillapító.
Bár most egyelőre ezt a kérdést félreteszem, mert a fékbetétek/tárcsák cseréje fontosabb. Zimmermann márka jó?
-
tailor13
csendes tag
válasz
barnam_ #11302 üzenetére
Ha a magassággal nincs baj, a rugók nem töröttek, vagy ilyesmi, akkor én nem nyúlnék a rugókhoz. Ha valamelyik korábban felsorolt probléma van, akkor inkább vadásznék jó magasságú, hasonló kivitelű autóból bontott gyárit.
A lengéscsillapító vonalon a Bilstein és a Sachs volt a gyári beszállító, ha jól tévedek, érdemes azonban megnézni a Kayabát is, nem szoktak vérmesen drágák lenni (123-ashoz 40-50 között megvan körbe a 4, kedvességgel), és elég tartósak, arról nem beszélve, hogy nem esel le vele az útról, nem úgy mint az Optimal, Lip, Monroe, Magnum és egyéb csodákkal.
Összehasonlításképp: műszakin vidáman átgurult az autóm, mindenféle csalafintaság nélkül, hátul a fent jelzett kiváló Lip gyártmányú cuccokkal. Korábban nem volt 123-asom, így hosszabb távú összehasonlítási alapom nem volt a futóművel (mentem másik darabokkal is, de annyit nem, hogy ilyesmit felmérjek), de kicsit furcsa volt, hogy azon az autópályafelhajtón csak 30-cal tudok menni, ahol a Suzuki (bigblock Sedan) szintén elég lekvár futóművén 50 felett gond nélkül el lehet fordulni.
Gondoltam egyet, beruháztam egy pár bontott gyári (Sachs) hátsó lengéscsillapítóra, installáltam is őket röpke másfél óra alatt (hátsó ülés ki, csavarboltba el új csavarért alulra, stb), majd érdekes módon megy az autópályafelhajtó 40-45-tel is gond nélkül.
Volt szerencsém menni olyan autóval, amiben négy vatta új Optimal volt. Az nagyságrendekkel volt rosszabb, mint az enyém a Lippel, egy másodrendű úton 80-nál konkrét halálfélelmem volt benne, pedig az enyém még bőven a kényelmes zónában oldja meg azokat az utakat 90-nel is.
-
barnam_
nagyúr
válasz
Teszla_ #11304 üzenetére
No, megvagyok a kerékcserével, megnéztem a rugókat (meg fékeket is):
Első rugó: 3 sárga / 4 piros pötty, alatta kék jelzés. Ez a képen szereplő rugó el van törve a legalsó menet végénél.
Hátsó rugó: 3 sárga / 3 fehér pötty, alatta kék jelzés.
Annyit kiderítettem már, hogy az alsó pötty lehet kék vagy piros, az előbbi hosszabb, utóbbi rövidebb rugót jelöl.
De tudja valaki, hogy a színkódok alapján mi a rugó gyári kódja?Aztán a másik kérdés, hogy tudtok-e olyan oldalt, ahol az utángyártott termékeknél fel vannak tüntetve ezek a jelölések?
-
aero.
veterán
válasz
bucihost #11312 üzenetére
Ne haragudj, de nem értem miért kell ezen meglepődni? Kopó alkatrészek, megakad a vízpumpa és szétküldöd a hengerfejet, az 100+, az jobb lenne? Teljesen korrekt az összeg szvsz. Nem mellesleg szíj + pumpa + görgő csere teljesen alap vásárlás után, ki tudja mikor cserélték előtte, ha cserélték ...
-
bucihost
senior tag
válasz
Jim Tonic #11309 üzenetére
köszi. majd utána járok, de most nagyobb gondba ütköztem. Furi hangja lett a kocsinak 1 hete, de nem volt idő szerelőhöz szaladni, mert vidékre kellett utazni. Ma jött a szerelő elvitte a kocsit. Mi vezérlésre gondoltunk, de "szerencsére" nem. Vízpumpa... napjai voltak hátra, valamit ékszíj. cirka 30 lesz a javítás
-
bucihost
senior tag
Sziasztok.
Mercedes (w203) C200 / C220-ban cserélt már valaki fejegységet?
Becker be6021-ról lenne szó.
Ennek a hátulján 3 csati van.
A kérdésem az lenne, hogy mind a 3 csati használatban van? Ha igen akkor ebbe hogyan lehet bevarázsolni másik fejegységet?
Van egy Pioneer fejegységem, ami sokkal többet tud mint a gyári merci. Viszont a pio gyári ISO kábele, csak 2 csatlakozós.
Ehhez kellene valami plusz átalakító, vagy valami másik ISO csati ami kimondottan mercis?Valamint aki végzett már cserét, a beépítés mennyire macera? Jól sejtem, hogy kell valami külön beépítő keret?
-
Érdekel valakit autóspecifikus Android fejegység? W203, W209, G, Vito, Vaneo, stb. Nem gagyi, profi cucc, jó végfokkal. Nálam nem ment a kormánytávirányító, pedig van hozzá CAN-box. Amúgy fóliás, új darab. 320 € volt. Jó ajánlatért vihető.
-
t.zsolti
tag
123-as hoz üzemképes indexrellére lenne szükségem????
-
Teszla_
senior tag
válasz
barnam_ #11302 üzenetére
Én pont múlt héten vettem TRW-t hátra, mert mindkettőből le volt törve egy fél fordulat. Még a gyáriak voltak benne, így nem csodálkozom, hogy picit magasabb lett, mint volt (most lehet olyan, mint új korában volt). Gondolom el is volt már fáradva, meg ugye az a fél fordulat is lejjebb rakta előtte a seggét. A kényelem maradt, olcsó is volt (29ezer a pár), én meg vagyok elégedve velük.
-
Mintcar
tag
válasz
barnam_ #11302 üzenetére
Én 6 éve cseréltem a hátsó rugókat Lesjöfors-ra. Végtelenül meg vagyok elégedve velük. Három féléből lehet választani normál, equipped és extra equipped. Én a normált vettem 4 sachs lengéscsillapítóval. Tökéletesen megmaradt a mercis kényelem és a far magasság. Tavaly vizsgázott a kocsi és 6 év elteltével is hibátlanra mérték a futóművet. Pedig nem egy kátyút fogtam meg velük.
-
barnam_
nagyúr
Érdekelne a véleményetek rugó és lengéscsillapító témában. W124 300D Sportline-om van, nem szintszabályzós hátul.
A futóművet szeretném majd felújítani, már ami a rugókat és a lengéscsillapítókat érinti. Maga a futómű nem kopog, így a szilentekhez nem nyúlnék. Kinéztem alvázszám alapján a gyári alkatrészeket, de horror áruk van, így inkább az utángyártott irány felé mozdulnék. Ezeknél viszont attól félnék, hogy az utángyártott rugó után nagyon magas lesz a kocsi... hogyan tudok meggyőződni arról, hogy a gyárinak megfelelő rugót veszem?
Tavaly voltam rázópados futómű ellenőrzésen, nagy hibát nem találtak, de elöl egy kis darab le van törve a rugóból, hátulra pedig azt mondták, hogy kicsit elfáradt már a rugó, ezért minimálisan negatív a kerékdőlés. A lengéscsillapítók átmentek a teszteken, de azt mondtál elöl már kicsit csöpögteti az olajat. Nem akarom leültetni, vagy hogy keményebb legyen, csak gyári magasságot akarok gyári komforttal
Hétvégén rakom fel a nyári kerekeket, akkor tudok majd képeket csinálni.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Gaming notebook topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Formula-1
- Flip (IPTV, otthoni internet, vezetékes telefon)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Narxis: Problémák, problémák, problémák
- További aktív témák...
- Smart Fortwo - 600 Benzin - Kabrió - Klíma - Nagyon szép állapotban
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Goodyear EfficientGrip Performance 2 205/50 R17 93W méretű nyári gumi
- Tchibo Esperto Caffe szemes kv föző hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy S21 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- Bomba ár! HP X2 210 G1Tablet - Intel Quad Z8300 I 2GB I 32GB SSD I 10,1" Touch I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest