Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#6303) TDX válasza coco2 (#6302) üzenetére


TDX
tag

Ha két fajta irányba mutató vektorokból szeretnél egy harmadik irányba mutatót csinálni, akkor szerintem azt a következőképp a legegyszerűbb kiszámolni.

Mivel a vektorok összeadása kommutatív (tehát a+b az ugyanaz mint b+a, vagyis a sorrend nem számít), ezért felteheted, hogy az első irányba adod először össze a vektorokat (amiket használsz abban az irányban), majd a másik irányba amiket abba az irányba használsz.
Így egy háromszög két oldalát járod be, amiknek tudod az irányait (hiszen azok megegyeznek az egyes vektorok irányaival). Sőt, a harmadik oldalnak is tudod az irányát, hiszen az lesz az az irány, amerre az eredményvektor mutatni fog.

Ebből könnyen ki tudod számolni a háromszög szögeit. Jelen esetben 40°, 110°és 30°-ot fogsz kapni a háromszög szögeire. 30° azzal az oldallal szemben, ami 10°-ot zár be az x tengellyel, 40° azzal az oldallal szemben, ami 80°-ot zár be vele.

Ebből a szinusz-tétel megmondja, hogy azon oldalak hosszainak aránya az sin(30°)/sin(40°). Ezt ki tudod számolni számológéppel hogy pontosan mennyi.

Innen már csak választanod kell a két irányba mutató vektorok közül 1-1 részhalmazt, amiknek a hosszösszegeinek aránya pont sin(30°)/sin(40°) lesz. Nem tudom hogy erre van-e jó módszer, kézzel kell-e megtalálnod, esetleg programot írnod rá, de ha kézzel kell megkeresned, gondolom nincs sok vektor és nem lehet túl nehéz. Ha programot kéne írni rá, akkor valaki nálam programozásból okosabb biztos tud segíteni.

Már vége az Én hozzászólásomnak? Mi lesz ez után velünk?!?!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.