Hirdetés
- Vissza a jövőbe film Peabody fészere baki.
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Asszociációs játék. :)
- DVB-T/T2/C+FM+DAB USB tuner stick
- Gépház az asztalon. Soha nem fogom ezt megérteni.
- Készíts képet az igazi nevedből!
- Milyen mosógépet vegyek?
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
McSzaby
őstag
Sziasztok,
jelenleg informatikus vagyok, de másik nagy szenvedélyem az autók.Mivel amúgy is gondoltam egy 2. szakmára így arra gondoltam, hogy elmegyek egy esti autószerelői képzésre, amit hétvégenként végeznék el. Az egyetlen dolog, ami kicsit csípi a bőrömet, hogy 380 000 a képzés 2 félévre. Ez ugye 190/félév, ami amúgy nem sok ha a jelenlegi oktatási rendszert nézzük, de csak "hobbi szakmának" azért elég sok.
Az Oktáv képzése lenne ez a képzés. Szerintetek -mint hozzáértő emberek - megéri a képzés a pénzt? Kihangsúlyozom, hogy az informatikából akarok megélni, nem fogok/akarok váltani. Ezt a képzést hobbiból akarom megcsinálni, tehát nem pénzkeresés lenne a célja. Itt a kérdés nem az, hogy egy hobbi megér-e ennyi pénzt, mert azt mindenki maga dönti el, inkább az, hogy ez a fajta képzés ad-e olyan tudást, amivel egyedül kimerek cserélni egy alkatrészt a kocsimon.
Véleményetek?
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
válasz tomiii. #20170 üzenetére
Szia, sziasztok,
köszönöm a segítséget, én is valahogy úgy voltam, hogy nem fogja megérni. Úgy döntöttem, hogy más oldalról közelítem meg a dolgot. Először szerszámok kellenek, szóval...
Tudtok írni pár szerszám márkát, amik időtállóak, ár/érték arányban megfelelőek és nem törnek, recsegnek, roppannak szét pillanatok alatt? Azért írok ide, mert inkább a "felhasználói vélemények" érdekelnek.
Köszönöm a segítségeteket még egyszer!
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
-
McSzaby
őstag
Sziasztok,
látom, hogy megy a véleményezés a motorolaj cseréről. Mi a helyzet a váltóolajjal, azt milyen gyakran cserélitek? Km/év?
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Hi,
valaki le tudja írni nekem érthetően mi a pontos definíciója a szívócső-depressziónak?
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Ééééértem már, szóval a szívócsőben szívómotoroknál létrejövő "vákum erejét" tudjuk ennek a kiértékelésével mérni.
Köszönöm!
Lényegében egy szívócső-depresszió mérésről olvastam és nem értettem teljesen.
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Hali,
csak elméleti síkon mozogva van-e értelme egy hengerfelújításának (teljesen, szelepek,szelepfészkek,v.tengely cseréje, stb..) anélkül, hogy annak bármi baja lenne, illetve anélkül, hogy a blokkhoz hozzányúlnánk? Ezzel azért pár pacit vissza lehet nyerni és a motor élettartamát erősen meg lehet növelni, de a blokk érintése nélkül van értelme?
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Hali,
már kérdeztem korábban, de nem kaptam választ.
Hobbi autószereléshez milyen szerszámgyártót ajánlotok? Mondjuk most kimondottan a dugókulcskészlet érdekelne. 1/2 és 1/4-s.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Köszönöm a szerszámos tippeket!
Alapvetően a Lincos-hoz hasonló dugókulcs szettet keresek első körben. Szépen apránként veszek meg mindent. Apámnak még van villáskulcs szettje, tolómérője, ilyesmi, de ezek is hiányosak 22 felett szinte semmi nincs benne. Csavarhúzókat,dugókulcs szettet, hajtókart(/erőkart), nyomatékkulcsot, fogó szettet és emelőt akarok még, illetve bakokat, amivel alátámasztom a kocsit. Emelőből krokodilt. Ebben a hónapban a dugókulcsszett a kiszemelt. Ezt a Lincos-t én is néztem, ha szerintetek is oké, akkor sztem megveszem.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
válasz trassher #20671 üzenetére
Van bitfejes csavarhúzó és műszerész szettem (ebay, kína), mert amúgy informatikus vagyok, de kell valami normális csavarhúzó szett, mert tapasztalatom az, hogy a nehezen mozgó csavarokat amikor meg kell fogni a bitfejes "kényelmetlenebb", illetve ha erőből kell ráfordulni, akkor a bitfejek nálam könnyen törnek,csúsznak a hajtószárból. ( vagy minek hívják.) Persze, itt jön képbe a minőség, de a minőségi bitfejes csavarhúzó készlet hasonló áron van, mint a hagyományos csavarhúzó készlet.
Szóval egy bizonyos szett szerintem kell, ami stabil és erős. Azért persze a bitfejes megoldás él, hiszen a racsnis dugókulcskészlet hajtókarjára is fel tudok műteni olyan biteket, de önmagában nem tartom elégnek. De ez csak az én véleményem
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Hi,
kipakoltam szegény, megbékélt apám szerszámos ládáját és találtam pár értékelhető kincset. A probléma az, hogy az évek során a régi szoci fém ládában enyhén olajosak lettek, vagy enyhe felületi rozsda lett rajtuk.
Egyenként lekefélni örökkévalóság lenne.. Tudtok valamilyen oldószert, ami szépen lehozza a fémről a rozsdát és olajat?
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Ha már a milliárdos Elííínornál járunk, akkor elmélkedjünk a másik végletről is.
Haverral pont beszéltük, hogy átlag, csóró magyar nem engedheti meg magának a hobbi autó fogalmát, kivéve ha tényleg ez a legkomolyabb hobbija és mindent rákölt, amit tud. Ezen sajnos nem tudtam fogást találni, mert igaz, hogy kevesen engedhetnek meg magunknak hobbi autónak mondjuk egy 3 milliós Elise-t, vagy 1-2 millás Mazda MX-t.
De én felbuzdulva ezen, elkezdtem keresni olyan autókat fél milla (500 000 ft.) alatt, amelyek alkalmasak lennének hobbi autónak. Pls, Ti is írjatok olyan típusokat, amiket könnyű barkácsolni akár otthon is, magunk szerelhetjük, nem hagy ott az út szélén alapesetben és akár jó móka is lehet elcsapni a kanyarokban, vagy az élmény faktor valamilyen úton jelentkezik. Lada, Zastava és egyéb szoci járművek most nem érnek.
A hobbi autót én most úgy értem, mint németéknél egy két ajtós sportkocsi, vagy egy fasza off-road verda, esetleg Angliában gyakori pálya autók, amiket úton is lehet használni. Ilyesmi.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
válasz hroberto #21020 üzenetére
Pontosan én sem tudom milyen kémiai reakciók mennek végbe nála. Azt olvastam egyszer, hogy a fékolajat azért is kell cserélni, illetve azért kell belőle friss mindig, mert egy idő után kicsapódik belőle némi víz, ami megáll az olaj tetején és ugye ez nem túl jó egy hidraulikus rendszernél..
Motorolajnál valami hasonló lehet a kenési tulajdonságaival.
De ha ostobaságot beszélek, akkor javítsatok ki.
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Egyébként ezt a "recsegő" hangot mi adja? Akár a Lambo akár az Audi 200 esetében..
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Hi,
szokásomhoz híven megint csak elméleti síkon mozogva kérdezem, hogy egy VW Corrado 1.8-s turbós motor felújítása, illetve egy BMW 318-s 1.8-s (asszem E36) motorfelújítása mennyibe kerülne, ha az ember mindent maga csinál rajta, amit lehet és minden, ami felújítható, azt nem cseréli, hanem újítja?
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Értem, a turbó felvetése jogos. De ha a "különleges" alkatrészeket nem vesszük és nézzük mondjuk az alap blokk,hengerfej felújítása összegét, plusz a többi "apróság", mint vízpumpa,olajpumpa, stb., akkor valahol 250 körül azért meg lehet állni, nem? Mondjuk 2.0-s injektoros,szívó is van a Corradohoz. Az E36 pedig alapban szívó.
De persze 100%-ig egyetértek veled, hogy túl nagy skálán mozog a felvetésem.
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Akkor én is elmondom az én tapasztalataimat a dupla kuplunggal. Az én felicsitámban elég trágya a váltó már, így nyilván kijelenthető, hogy a szinkrongyűrűk elkoptak, ennek következtében ha én dupla kuplung és/vagy gázfröccs nélkül visszapakolom 4000 fölé, akkor biz' csak egy reccsenést fog hallani az ember először. Megkérdeztem erről a szerelőmet, hogy a dupla kuplungolás számít-e és az ő véleménye az volt, hogy teljes mértékben felesleges még egy ilyen szituban is, mivel amikor kuplungolok,gázt adok, kuplungolok és váltok, akkor igazából abban az eltelt időben olyan pontra érnek a fogaskerekek, illetve a motor is olyan fordulatra, hogy könnyebben veszi a sebességet, de valójában a kuplung dupla használata teljesen felesleges.(Elméletileg!! Ezt ő is hozzátette.)
Na, most én úgy váltok, hogy egy pillangófingnyi időt hagyok mielőtt "tövig betolom" a sebességbe, így a szinkrongyűrűnek van ideje ellátni a feladatát. Na bummm, valójában a sima utcai autóban a szinkrongyűrű állapota határozza meg milyen módszerrel váltasz, de a dupla kuplungnak valójában csak elméleti haszna van, gyakorlatban az eltelt idő az, ami segíti a váltást és ezzel hosszútávon kímélve a váltó alkatrészeit. Mindenki döntse el maga, hogy kíméli-e a maga kis gépét, de egyértelmű, hogy szükség nincs rá mechanikailag.
(Saját vélemény,tapasztalat. sima utcai autóra vonatkozik.)
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Arra gondoltam, hogy a teljes tevékenység során maga a gázfröccs, ami az értelmet adja az egésznek, mert attól, hogy a gyűrű kopott és kevésbé dolgozik "vaj" simán, attól függetlenül még működik és a megfelelő munkára a gázfröccsel segítek rá. De alapvetően nekem is ez volt mindig is a meglátásom, ami neked is, hogy ártani nem árt a gépnek akkor meg miért ne?! Én csak bedobtam a közösbe az én tapasztaltaimat is.
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Létezik olyan navi app androidra, ami használható és figyelmeztet, ha beépített trafi van a közelben? Az se baj, ha fizetős. Ti használtok ilyet?
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
válasz tomcsi23 #21555 üzenetére
Én benéztem, de 2010 előtt vettük a verdát, viszont 2011-s az előző biztosítás. Mivel halál eset miatt átíratásra került a gép, így fakkom se tudja mi van ilyenkor. 20-án kellett volna felmondani, CLB-n kitöltöttem azért, max. érvénytelenítok.
Ilyenkor wtf?
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
válasz Kornel #21599 üzenetére
Ez egyértelmű, hogy elektromos/hibrid autók durván elterjednek majd az utakon.
Egyelőre necces a töltés és nincs megoldva az akku problémája, de ha ezek az autók gyorsan és hosszútávra tölthetőek lesznek, illetve valamilyen biztosítási / ár kedvezményt raknak rá, akkor a sok "civil, akiket nem érdekel az autójuk meghajtása csak minél olcsóbb legyen" ember át fog térni rá. Persze sok a ha, de én is támogatnám, viszont remélem nem öli meg a benzineseket. (Persze, nem fogja, mert jó lóvé van az üzemanyagban..)
Ahogy Jeremy is megmondta a BMW i8-nál a Top Gearben, az ilyen autók a jövő. Mondjuk én személy szerint ha tehetném még mindig egy 60-70-s években gyártott 5+ literes V8-ssal járnék még 300 méterre is..
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Hali,
krokodilt akarok venni 2T-ig, de nem igazán tudom milyet vegyek. Itt most autótípustól függetlenül mondom, mert a hasmagasság változó lehet. Nézegettem 10e-ig bezárólag az emelőket és a legtöbb ilyen árban 295 mm-ig tudott emelni. Elég az, hogy átlag autókat alábakoljam? Ti mit ajánlotok?
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
köszönöm!
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
válasz runner 125 #23194 üzenetére
Örülök, hogy megírtad a tapasztalatodat, mert én is pont ezt néztem. Szerintem arra a havi 2 emelésre, amit végrehajtok vele, jó lesz. Köszönöm!
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Pedig a kompútert érdemes lenne megnézni.
Én nem vagyok nagy hozzáértő, vannak nagyobbak is itt, de az ecu-ban vannak általában mérési adatok, amiket tárol a legtöbb ecu. Ezeket gyári resettel ki kell ütni belőle. Lehet neked is ennyire egyszerű lenne a MAP-szenzor cseréje után.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Én nem akarlak bevinni az erdőbe, de a következőket tudom neked ajánlani tippként.
Mivel szikra,levegő és benzin kell a dologhoz, így ezen az egyszerű vonalon mennék tovább. Azt mondtad a gyújtásrendszered teljesen rendben van már, illetve ki lett minden cseréle rajta. Az további égéshez szükséges két dolog még a levegő és a benzin. A levegő és benzin aránya rendben van, akkor ha a MAP-szenzorod vadi zsír, illetve a gyújtást beleértve be lett állítva a dolog. Nem tudom mikor cserélted a légszűrőt, de mindenképp cseréld le. Igazából 1000 ft. és amúgy is illik évente cserélni. Ezekután a tankban elvileg van egy benzinszivattyú. Na, én arra tippelnék, ha itt minden rendben.
Ezt persze véleményem szerint butaság lenne kikapni és kicserélni egyből. Szóval ha 100%.ig biztos vagy, hogy a szikra és a szívócsonk rendben van, abban az esetben ajánlom az üzemanyagrendszer nyomásmérését, esetleg a pumpa tesztelést.
Elektromos gondod nincs a kocsiban, ugye? A benzinszűrőt cserélted is, nem?
Ezeket ne vedd tutira! Én csak hobbizok itt!
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Nem. Ha elkoszolódik a légszűrő, akkor csak a bejutó levegő mennyisége változhat, ami okozhat rángatást. Mondjuk én ezt csak tippként írtam, szerintem sem ez lesz a hiba.
Ahogy mondtam, végigmehetsz a diagnózisokon, amiket leírtam, elviheted márkaszervizbe, egyik sem tuti tipp. Sajnos a szerelőknek, főleg a jóknak nem nagyon van idejük diagnosztizálni, gyors megoldást keresnek, mert 10 másik autó áll a ház előtt. A márkaszerviz drága lehet, de ott garanciát is kell adniuk a problémára, illetve a kiolvasást szerintem 10e alatt biztos megúszod.
Ha esetleg meglesz a hiba, kérlek, írd meg nekem mi volt! Akár PÜ-ben.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Ha már így benne vagytok az adalékok témában, akkor az üzemanyagrendszer "átmosására", tisztítására mit ajánlotok? Ősszel cseréltem benzinszűrőt, most kipucolnám a rendszert valamivel. Fogyasztás meg plusz lóerő nem fontos, arra ott van a piros festék meg a zöld festék az autó oldalára, csak a tisztaság fontos.
Ja, izé! Benzines kéne!
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Sziasztok,
hátul a sárvédőívemen átütötte a rozsda a festéket, van ahol fel is hólyagosodott. Az az igazság, hogy érdekel a téma, szóval szívesen csinálnám magam, viszont azt se szeretném, hogy csúnya legyen és/vagy nagyon elüssön.
Tudtok segíteni esetleg milyen munkafolyamatokon kell végigmennem ehhez és ezekhez milyen anyagot kell használnom, illetve mire kell odafigyelnem? Persze, tegyük fel a fém még nagyjából "ép" és nem korrodált el teljesen.
Ahogy én elképzelem:
- Hátsó lökős lekap
- Csiszoló papír (hányas?), le fémig. Ha a fém nem lyukas, szerencsém van, a lecsiszolt, kapart részt egy lepkefingnyi gittel kitöltöm.
- maszkolok
- rozsdavédővel ellátott alapozót ráküldöm
- a fényező boltba letapogatott színt kikevertetem, kannába rakatom, lefújom az alapozott réteget
- összepolírozom az új felületet/festést a régivel (ennek a pontos lépéseiről halvány lila sejtésem sincs)Ez mennyire állja meg a valóságban a helyét? A polírozás lépéseiről tudtok valami segítséget adni/írni? Nem olcsóbban akarom megúszni, én akarom csinálni.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
válasz bitpork #23755 üzenetére
2 évente nem akarok ~80-100-t kidobni a karosszériámra.
Szóval akkor a végső konklúzió az, hogy cseréltessem le az elemet megint?
(#23757) EQMontoya:
Én is valahogy, így gondolnám. Nekem anno azt mondták, hogy 4-5 évet fog kibírni az ív. Utcán állva (!) Ehhez képest a 2 év nagyon gyenge.[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Hi,
néztem egy videót a neten, ahol hűtőrendszert úgy tisztították ki, hogy a fagyálló leeresztése után egy kis ideig közepes nyomáson ráraktak slagot a beöntőre és miután/miközben "átmosták" a rendszert egy pillanatra beindították az autót. (15-20mp).
Én ezzel a módszerrel nem igazán tudok mit kezdeni, mert épp annyi előnye van, mint hátránya. Szerintetek rá lehet próbálni erre? Pont ilyen problémám van nekem is, hogy 2 éve cseréltem fagyállót és megint úgy néz ki, mint a hányás.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
Hi,
szerintetek a jó minőségű (pl.:liqui moly) motortisztító olajadalékoknak van bármi értelme? Ez pl.
Üzemanyagrendszer tisztítóról láttam videókat és minden mást, azoknak minimális értelme volt. Gondolom ennek is. Ti ajánlanátok? (Tegyük fel, hogy az ára nem számít, mert 1x kibírja az ember ezt a 3-4 ezer forintot)
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Diablo 3
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik
- Házimozi belépő szinten
- Ingatlanos topic!
- Viccrovat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen