Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dare2Live

    félisten

    válasz AxBattler #6463 üzenetére

    Gépkönyvben 5W30 van ragd azt és nyugodtan alszol.

    más: [link]
    Félreértések elkerülése végett koncentráljunk a 10W40 és a 15W40re. Nagyon leegyszerüsítve
    A W elötti szám a hideg olaj viszkozitását adja meg. Minnél kissebb annál "folyósabb" hidegen az olaj. Minnél "folyosabb" hidegen az olaj annál gyorsabban elér az olaj mindenhova, annál kevésbé terheli az olaj a pumpát.
    Egy 0Ws olaj még 60Cn is túl sűrű a motornak!!! Nemhogy 0-30C közt vagy télen minuszban. Összegezve: A legideálisabb olaj hidegoldalon 0Ws. Hiába ír a gépkönyv 10W30at nyugodtan mehet bele 0W30 is evvel jót teszel a motornak. Olyan ez mint az API szabvány. Minnél újabb annál jobb. Külön izgi itt, hogy amikor volt ezen a területen fejlődés úgy változott a gépkönyvben is az érték. A toyota yaris 2szfe nek 99ben 10W30 volt a gépkönyvében. kb 2004túl pedig már 5W30. Toyota clubbosok én is 0W30al vagy 0W20al :DDD használják.

    A másik érték az olajon a meleg oldali. Itt viszont az ökölszabály, hogy azt kell használni amit a gyártó előírt nem lehet attól se fel se le eltérni. Más kérdés a fenti 0W20...

    Az ACEA szabvány az egy őrület legjobban jellemzi, hogy pl az ACEA A3 2024ben mást követel meg mint 2008ban. Jellemzően :W :C kompatibilis és szigorodott. Viszont ha elő van írva akkor nem szabad érdemi tudás nélkül eltérni tőle mert komoly anyagi károkat okozhat. Amikor DPFes autóba öntik az A3at az gyilkolja a DPFet. Fordítva meg elfogy a "hamu" 10.000km után az olajból...

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés