Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- sziku69: Szólánc.
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- Maxell Retro DJ teszt
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
Nem tudom hibaztatni. Ment a klima vegig es gyakorlatilag az M1/M7 bevezeton levo vedatol lepesben lehetett haladni a Deli palyaudvarig.
eddig a 2500km atlaga 7,6 bc szerint, tobbnyire ilyen varosi vergodessel. Az elantraban 7,7 volt a bc szerint a 18000km atlaga, amennyit nalam volt. -
denko
senior tag
Sziasztok,
Hyundai i30 1.6 benzines tulajoktól kérdezem, nálatok mennyi az átlag fogyasztás?
Eddig nem nagyon foglalkoztam vele, de most megnéztem és sokkalom a 8.7-et átlagot (2012) modell.Vagy probáljam az eco modot esetleg, valami tapasztalat?
( Motorikusan nem kell hogy baja legyen) járt éves átvizsgáláson hyundai szervizben idén.
-
Ocean
tag
Ez szerintem valahol urban legend is, hogy a "bolti" akkuk annyira rosszak. Vagy nekem volt eddig mindig szerencsém.
Tény, hogy egyszer nálam is nem sokkal a 3 év gyári gari után cserélni kellett egy Banner-t, azóta ezt a márkát kerülöm és nagyjából ez az eset a kivétel a sorban.
Simán bírt 6-7 évet bármelyik, például egyszer muszájból az Auchan-ban vettem egy akciós Varta-t (ez volt a legjobb), és vagy 6 évig hiba nélkül használtam, valszeg még tovább is, azzal adtam el a kocsit.Az tény, hogy a gyáriak valahogy jobbak, nekem a korábbi szerelőm mondta pl., hogy képtelen gyári akkut szerezni, pedig jó kapcsolatai voltak, gyári motorolaj mindig volt nála.
Gyári (használt) akkui voltak, fiatalon GTK autókból bontották. -
makoss
veterán
Üdv!
Van egy CHEVROLET Cruze SW 1.8-as kombi autónk, amit 2012-ben vettünk szalonból, és most adta meg magát az akkumulátor tegnapelőtt.
Az akkut szervíz cserélte, pöccre indul, érdekes, hogy korábban semmi problémája nem volt az autónak, de vigyázunk is rá!
Olyan kérdésem lenne, hogy kapható olyan gyári akku is vagy hasonló mint ami benne volt, ami kb annyi ideig bírja vagy hallgassak a szervízre, hogy ami belekerült csak 2, max 3 évig bírja, nem tovább?
Ha vannak olyan mint a gyári vagy hasonló jók, milyenek vannak és milyen áron? -
Nem biztos hogy tudják/megnézték mennyire kell fújni, ha nem mondtad.
Nekem eddig egyszer jelzett be így, amikor 2.2-re fújtam nyáron nagymelegbe indulás előtt...
Aztán mikor kicsit hűvösebb lett akkor beesett 2 alá. És akkor bejelez.Ezeknél a kocsiknál 2.3-2.5 körül van már a normális "hideg" nyomás.
No meg saját tapasztalataim szerint az a legjobb ha veszel egy saját nyomásmérőt, mert néha a kutakon is szarul mér (szétcseszik a pisztolyt, feljön a papír belül és akad a mutató, sokmindent láttam már), stb. Szóval csak azt hiszem már énis el, amit én magam mérek sajáttal.
Meg a komfort/kevés utas és a megpakolt érték közé lövöm be kb. -
RudY
addikt
A kényelem nagy úr, nekem már herótom van a kábelektől és a dugdosástól, bőven elég az otthoni katyvasz. Kifejezetten jól esik, hogy beseggelve telefonnal a zsebemben ki se kell venni és max. fél percen belül minden elérhető a kijelzőn. A fejlesztői menüben persze lehet még turkálni, kicsit izgat is a dolog, de egyelőre megelégedtem ennyivel (kb. holnapig).
-
Ocean
tag
válasz
FollowTheORI #3037 üzenetére
Hát valami tuti van (max nem így hívják), mert még külön felhívták rá a figyelmem a szalonban, hogy minden kerékfújás után állítsam be, hogy az autó is tudjon róla (3 mp-ig nyomni a keréknyomás ellenőrzés gombját), és amikor a Marso-tól elhoztam, így is tettem. Meglepődnék, ha ott nem rendesen fújták volna fel.
Illetve az említett eset óta mentünk jó 400 km-t, azóta magától helyreállt volna a keréknyomás?
Ja és megpakolva sem voltunk, sőt üres kocsival voltunk a feleségemmel ketten, a szokásos 4 fő helyett. -
-
Ocean
tag
Na ez érdekes hangzik, köszi, valszeg majd kipróbálom.
Nem nagy érvágás különben a kábellel sem, tudnék vele élni, csak annyiban volt kellemetlen, hogy mikor először kellett volna térkép, pikk-pakk összelőttem a telefonommal az autót, de kábel nyilván nem volt nálam, így nem tudtam térképet varázsolni sem a kijelzőre. -
RudY
addikt
- a carplay-nél én is reménykedtem benne, hogy megy majd vezeték nélkül, de sajna nem
Nem tudom, hogy a Hyundai vagy más KIA modellek esetén működik-e (elvileg igen), de az új Sportage-nél most csináltam meg hétvégén, pár perc alatt. ruszki video
A telefonon érdemes bekapcsolni már előtte: bluetooth, wifi, a kábeles csatlakozás fölösleges.
MENÜ/BEÁLLÍTÁSOK
Alul a FRISSÍTÉS ikon mellett bal oldalon 6 kopp, majd rögtön utána a jobb oldalán 1 kopp.
(Tapasztalatok szerint lehetnek eltérések, de, hogy 5 vagy 7, de előbb-utóbb bedobj a menüt.)
Sikeres pittyenés után megadni az alábbi kódot:
2400
A bal oldali Variant Coding-ra koppintva pedig ezt:
1200CPU Variant menüben kiválasztani a CPU CONFIG 2 (CPU Cofi 1 helyett) és RESTART.
Újraindítás után mindent nulláz, tehát újra be kell állítani mindent (nyelv, idő, rádió stb.).
Természetesen nem jár garivesztéssel, mivel csak egy beállítás módosítása történik, ami bármikor visszaállítható.
Nem is értem miért nem engedik gyárilag, nagyon kényelmes. Mondjuk valahol érthető, hogy a menet közbeni videolejátszás nem vezet jóra, de a több funkció piszok jó.Régebbi típusoknál a kódkérésnél a verziószám utolsó 3 számjegyét és az aktuális időt kell megadni.
-
kisza25
félisten
Nekem volt i20 az előző, 1gyerekkel még családinak is elég, egy babakocsi éppenhogy befért, de a kerekét is ki kellett szedni, viszont a jobb 1 volt a tároló a cuccoknak, párom meg hátra ült a gyerekkel
Pár 1000 km múlva térjünk vissza az erőre, hiába mondják, hogy nem kell bejáratni, azért még össze kell kopnia a dolgoknak, az erő a fordulattal jön, de sehol nem fog megugrani, mert folyamatosan változó vezérlése van -
Ocean
tag
És akkor következzem általam is az ígért review.
Hyundai i20 BC3 2021, 1.2 benzin, 85 ló - 6 hét és kábé 1350 km után
Összességében eddig nagyon szeretjük, bár hozzáteszem, én csak azután kezdtem el pl. ezt a fórumot is nézegetni, miután megvettük, és hát csendes rémülettel olvasom itt a sztorikat, hogy mire kell manapság készülni egy új autónál... na mindegy, ez majd kiderül az évek során.
Az autó sorsa kérdéses, vagy eladjuk majd 4 évesen, amikor még van rá garancia, de inkább szeretnénk hosszú távon megtartani, reméljük partner lesz ebben.Hibák:
- eddig egyetlen ilyen jellegű dolog volt, pont egy autópályázás végén, este 7 után kiírta, hogy alacsony keréknyomás. Na mondom nemá.., nekem nem volt még ilyen TPMS szenzoros autóm, reméltem, hogy tud csak ez vacakolni, mert az autón nem éreztem semmit. Egy óra állás után is rendben volt a guminyomás, szóval újra beállítottam a gombbal, azóta megint jó.Negatívumok:
- az említett gördülési zaj: igazából nem zavaró, csak valahogy az az ember érzése, hogy lehetne jobb is. Meg simább aszfalton nem is gond, csak ez a durvább aszfalt hozza elő. Pedig ezen nincs is széles gumi, 195-ösökön fut
- pótkerék ebben sincs, felárért lehetett volna venni
- a carplay-nél én is reménykedtem benne, hogy megy majd vezeték nélkül, de sajna nem
- a fogyasztása... mármint az, hogy a BC továbbra is 4 decivel kevesebbet ír, mint amit én mérek teletankkal
- a motor... na igen, nagy dilemma volt nekem, hogy merjem-e az erősebb 3 hengeres turbót, de mikor kiderült, hogy készleten csak a szívó 4 hengeres van, kicsit meg is nyugodtam, hogy oké, akkor ezen nem dilemmázok, cserébe marad a 85 ló. Kiszámoltam különben, hogy a súly/lóerő aránya nagyjából annyi, mint a az előző 115 lovas BMW-mnek, szóval bíztam abban, hogy nem lesz gyengébb, és a (városi) próbaúton igen dinamikusan lehetett vele gyorsítgatni. Ám élesben kiderült, hogy kicsit más a szitu, szóval necces előzésbe ezzel nem lehet belemenni, hiába padlózod, nem megy. Vicces amúgy, hogy a váltásjelző 2250 körül szól, de ott pont semmi nyomaték nincs, de 4000 fölé is hiába forgatod, ott sem sokkal jobb.
Autópályán egyébként sokkal inkább használható, mint egy főúton előzgetve, 130-nál pont 3500-at forog, de itt már át is érünk a következő részhez, ami aPozitímumok: hát igazából minden más
Csendes, nagyon kis direkt, imádom vezetni. A beltér is meglepően jó, nem akarok senkit bántani vele, ültem pl. előző i20-ban is, de azokhoz képest ez egy más dimenzió.
Úgy voltam vele, egy csomó extra ami benne van, nekem csak lom lesz, de szép lassan mindenre rá lehet szokni.
A fogyasztása nagyon jó, a BC 5,4-et ír, de teletankkal mérve valójában inkább 5,8.
90-es tempónál 4,8-al is jártunk már vele, de autópálya, tempomat 130-ra is elmegy pont 5,8-ból.
A motor olyan csendes, hogy sokszor észre sem veszem, ha leállítja, és a beindulás is annyira sima, semmi rázkódás.
Ez az auto-start-stop rendszer is kivívta az elismerésemet, nem tudom hogy tanul, de nagyon jól: amikor nem akarom, akkor nem áll le, pl garázsból ki-be álláskor, vagy bármilyen parkolási szituban, de amikor látom lámpánál, hogy sokat fogunk állni, is kiveszem üresbe, mindig leáll. Talán egyetlen eset rémlik, amikor nem értettem, hogy miért nem állította le.
Ami érdekes még, ez ugye egy kisautó, legtöbben második autónak veszik. De mi eladtuk a kombit, és most ez az egyetlen autónk (két felnőtt és két óvodás gyerek).
Tudom ezzel nem leszek népszerű, de fel szoktam vállalni, én nem hiszek ebben a SUV-os világban, ez nem jó irány. Mindenki jár az 1500-1700 kilós batárokkal, mennyire felesleges már ez?
Szóval mi vettünk egyetlen autónak egy kisautót, majd kiderül élhető-e?
A beltér amúgy meglepően tágas, nem viccelek, ezt sokat méricskéltük még vásárlás előtt, nem csak érzésre, centit is vittünk
Annyit híztak már ezek a kisautók is, hogy a beltér bőven elégséges. 40 centivel rövidebb amúgy, mint a BMW-nk volt, de ez főképp az eleje, és a csomagtartóból jön le, a tengelytáv ugyanakkora, sőt szélesebb és magasabb is az i20.
A csomagtartó az nyilván kicsi, és ha még babakocsit használnánk, akkor bajban lennénk, mert az szinte biztosan nem férne be, de ezen már túl vagyunk. Sporttáskából és bőröndből meg egyelőre úgy tűnik pont befér, amennyi kell.Hát "röviden" ennyi, egyelőre nagy a szerelem
-
Ocean
tag
Azt én is meg tudom erősíteni, amit rbalint írt, miszerint:
- nem nagyon van alku: én is megkérdeztem több ismerőst, volt aki (más márkánál) a "szokásos" 10+ százalékot le tudta alkudni, ezért titkon reménykedtem én is, de örülhetsz, ha több napi odajárás után egy 50 eFt-ot le tudsz alkudni. Illetve esetemben egy 5,1 M-es i20-ról beszélünk, gyanítom itt még kisebb az árrésük. Na persze, hogy egy ilyen kis autó is 5M-be kerül, amiért 2-3 éve egy kategóriával nagyobbat kaptál, az megint nonszensz, de ezt most hagyjuk
- illetve az óriási várakozási idő, és ez még ezután fog bedurvulni, chiphiány, acél és egyéb nyersanyagok drágulása, stb. Én készletről vásároltam, szerencsére színben és felszereltségben is volt választék, de voltam több márkakereskedésben, ez egyáltalán nem megszokott. Ha pedig rendeltünk volna (májusban), akkor december... talán.Ez utóbbi egyébként nem csak a koreaiakat sújtja, hanem mindenkit. Nagyon szívesen kipróbáltam volna az új 208-ast is, mert a formája nagyon megvett, a beltér is nagyon minőségi, de egyszerűen az országban nincs belőle.
-
ZiD
tag
Sziasztok,
Tudnátok abban segíteni, hogy használt Hyundai vásárlása esetén melyik márkaszervízbe érdemes elvinni egy átvizsgálásra Budapesten?Előre is köszi!
-
RudY
addikt
Érdemes a KIA Club Hungary fészbuk csoportban is érdeklődnöd vagy visszagörgetve olvasgatni a tapasztalatokról.
A májusi áremelés sem tett jót a kedvezményeknek, de ha már megvan a kiválasztott modell, akkor az összes márkakereskedőtől érdemes konkrét árajánlatot kérni. Lehetnek bizony eltérések és nyilván a nagyobb készlettel rendelkezők többet tudnak engedni (pl. JP Autó, Pappas). -
eM'82
addikt
válasz
rbalint88 #3028 üzenetére
Nem ültem a többit csak néztem + olvastam róluk eddig. Tudom hogy ez alapján nem szabad választani, de a Kia+Hyundairól vannak tapasztalatok családon belül. Illetve proceedben már ültem, az tetszett igazán.
Skoda Scala - ismerős szerint (is) gyenge minősegű beltér (igaz tetszik), Toyota Corolla (szintén panaszkodtak rá ismerősök céges autóként hogy 2 is beszart a zsír újakból). De egyik sem volt automataváltós. Jól felszerelve már lélektani határ fölött a Toyota.
Lehet megvárom az új astra-t. Aztán utána lesz döntés.
-
rbalint88
addikt
Ioniqban is dct valto van, en attol tartanek kicsit. Maga a tipus nem rossz, felesegemnek egy full villanyt akarunk venni belole - fl elottit, hasznaltan. Az belterben meg kicsit gyengebb minosegu, viszont nincs rajuk panasz. Kb egy i30 fastback helykinalatat adja. Utana kell kotorni, hogy az ioniqokban levo dct mennyire problemas, mert abban mas van, csak 6 gangos, lehet az erosebb konstrukcio.
Mas markat neztel? Nem lebeszelni akarlak, csak olyan szempontbo kerdezem, hogy vegigulted-e a kinalatot ebben az arkategoriaban vagy azert ezek, mert a HyundaiKia megbizhato? -
eM'82
addikt
válasz
Dare2Live #3026 üzenetére
Köszi!
Ezek az infók mind-mind "meghozzák" a kedvem a vásárláshoz :D. Amúgy valóban a 7év gari tényleg vonzó, de ez így ebben a formában nettó átbaszásnak tűnik. Újragondolom inkább akkor az egészet. Vicc hogy 9MFt-ért kompromisszumos autók vannak + lutri garancia. Értem hogy ilyen világot élünk, de ez akkor is kabaré.Hyundai ioniq hybrid teljesen off?
rbalimt88: köszi neked is a válaszokat.
-
Dare2Live
félisten
Érdemes tüzetesen háromszor! végigolvasni a Kopó-Forgó alaktrészek: 2év... részt és picit elgondolkodni.
Ha a váltókar szoknya, szélvédő... is kopó forgó nekik és ezért csak 2év rá a gar akkor bármi lehet. Amúgy aki ismeri kicsit a tipust azonnal levágja, hogy a kia tipushibák egy része ott a felsorolásban.3hónapja mondta nekem egy KIA szervizes, hogy a KIA 7év garancia marketing, hogy megvedd. Aztán, ha KIAnak úgy van kedve/szerencséd van/ki tudod taposni akkor van rá 7év ha meg úgy akarják akkor nincs. A 1.5éves KIAM start-stopja hogy nem működik az szerintük nem hiba és nincs rá garancia.
-
Yeffy
veterán
válasz
rbalint88 #3024 üzenetére
Volkswagen csoportnal ugyanilyen valto van, azokkal is van baj. Konkretan a kuplung fogy el a Hyundaioknal, ami eleg huzos osszeg (500+), de van amelyikben komplett valtot is csereltek. A 3,5 eves Tucsonokon mindegyiken volt mar legalabb egy kuplungcsere gariban.
kar erte, jo ugynok(jelolt) volt (a Tucson) -
rbalint88
addikt
Ha olyan a csomagtarto alja, mint az i30-ban, akkor ja, katasztrofa. Ezt leszamitva viszont nagyon jo ez az 1.5t-gdi
jol megy, nem eszik sokat. A varosi dugoval nem tud mit kezdeni, ahhoz rendes hibrid kell, de varoson kivul keveset eszik.
Volkswagen csoportnal ugyanilyen valto van, azokkal is van baj. Konkretan a kuplung fogy el a Hyundaioknal, ami eleg huzos osszeg (500+), de van amelyikben komplett valtot is csereltek. A 3,5 eves Tucsonokon mindegyiken volt mar legalabb egy kuplungcsere gariban.
A hagyomanyos olajkavaros automatak jobbak, illetve VAG vonalon az olajos dsg-k, amik a 2.0 motorokhoz vannak. Vagy hibrid Toyota Corolla v C-HR, de az meg szerintem belterben le van maradva az i30-hoz, de foleg a ceedhez kepest.
Egyebkent lattam meg hirdetve 1.4T nem hibrid proceedeket egy-ket honapja, de annal ugy keszulj, hogy Bp-n a dugoban 9 korul eszik. -
eM'82
addikt
válasz
rbalint88 #3022 üzenetére
Köszi a válaszokat. Proceed a leginkább vágyott autó, csak ez a mild hybrides hülyeség tönkreteszi a pakolhatóságát.
Ezeknek a DCT váltóknak milyen baja szokott lenni?
Nem tervezném eladni 6 év múlva se. Ezért kérdem.
Van olyan árban (9M) hasonló konstrukció, ahol az automata váltó megbízhatóbb? -
rbalint88
addikt
Mindket markanal elegge kotott arakkal dolgoznak, az arlista szerinti akcios arbol mar nem lesz nagy varazslat, talan 1-200ezret meg tudsz alkudni, de kb ott a vege. Nekunk Hyundainal a maxi flottakedvezmenyunk van, az 16%, de az nem a kedvezmenyes arbol jon le, hanem a listaarbol.
Mindenre nehezkes a szallitas, en a helyedben keszletesre vadasznek. i30-at decemberben rendeltuk, aprilisra igertek, juniusban jott… es ez meg egesz jo, mas markaknal hallottam masfel eves(!!!) szallitasi idot is.
Korrozioval tudtommal nincsenek bajok, a garit at kell olvasni mire mennyi van, mert nem mindenre van az 5/7 ev. Alapvetoen megbizhatoak, ami biztosan problemas tud lenni, az a DCT valto, de uj autonal igazabol azzal se kell foglalkozni, el kell adni gari vege elott fel evvel es akkor biztos nincs fejfajas. Nalunk eddig a Hyundaioknal minden valtoproblema garanciaban lett javitva, massal meg tudtommal nem volt baj.
En a fentiek kozul a Proceedet vennem. Szerintem zseni a forma, a legeuropaibb a belter es jo tagas is. Kona eleg pici belul, plusz a SUV felar miatt kicsit atveres szvsz. -
eM'82
addikt
Sziasztok,
Új autóvásárláson töröm a fejem. Kia Ceed vagy Proceed (valamint Hundai i30, Kona) felé hajlok leginkább. Inkább A-ból B-be, néha túrákhoz lesz majd.
Node. Nyilván a facelift csak augusztustól rendelhető, de az érdekelne, hogy urban legend a megbízhatósaga az újabb szériáknak, vagy a 7 év gari sem feltétlenül lehet életbiztosítás?
Korrózió mennyire jelentkezik? (Mazdák tbk ezért estek ki a kosárból)
Zsír új szériánal mennyi esély van alkudni a listaárból? Főleg ha pár extra csomagot + metálfény is kellene?Köszönöm,
eM -
Gicz
addikt
Másik kérdés, most vna 110k az autóban, érdemes DPF pucolásra elvinni? Rosszat nem teszek vele gondolom, max kiderül, hogy semmi baja és mehet tovább nem?
-
Gicz
addikt
válasz
Palace701 #3016 üzenetére
2013-as 1.6 crdi-be most cseréltem, a lényeg hogy ACEA C3 olaj legyen a DPF miatt ha van benne, nem tudom 2007-esben nem hiszem hogy lenne.
Egyébként Castrol Edge 5W30, vagy Mobil1 5W30 ESP, én ezt a kettőt használtam eddig, minden gond nélkül, és 10 ezrenként cserélem.
-
Palace701
csendes tag
Érdeklődnék , hogy 2007-és 1.6 CRDI Kia Ceedbe milyen motorolajat ajánlanátok ? Úgy tudom rendelkezik részecskeszűrővel, ami speciálisabb olajat kíván . Ha valaki tudna konkrétat ajánlani , azért hálás lennék
-
kisza25
félisten
válasz
FollowTheORI #3014 üzenetére
Az egész jó
-
-
kisza25
félisten
válasz
FollowTheORI #3011 üzenetére
Mennyit fogyaszt azzal a motorral? Ez az 1368 ccm, vagy 1398?
-
válasz
rbalint88 #3009 üzenetére
Valószínűleg is-is.
Bár épp most néztem valamelyik német prémium elektromos tesztjét is, és ott is a gördülési zajt hozták fel.
Pedig ott 20+ millás kocsikról van szó... csak most nem tudom BMW vagy Audi/VW konszern kocsi volt e.Mellesleg (igaz még sokáig nem érint minket talán Mo-n), de elektromos kocsikon szinte csak aero felni meg peres gumi lesz a jövő. Szóval ilyen szempontból (sem) kecsegtet szép jövő, ha a magyar utak ilyen sz*rok maradnak.
-
-
kisza25
félisten
válasz
FollowTheORI #3007 üzenetére
Jól néz ki, melyik motoros?
-
rbalint88
addikt
válasz
FollowTheORI #3008 üzenetére
Nem hiszem
nekunk sportfutomuves, sogornak s-line sportfutomuves (meg szigorubb) Audi A4 van (2004 es 2007), megis sokkal kisebb a gordulesi zaj. A kerekjarat ki van belelve rendesen. Szivacsos a dobbetet, a sarvedoben is van zajcsillapito. Inkabb kategoria es brand pozicionalas kerdese ez szerintem. Pl kollega tucsonjaban sokkal kevesbe jon be a gordulesi zaj, pedig azon 245/45R19-es gumik vannak. Sztem egyeb teruleten ugyanolyan csendes az i30 is, de a gordulesi zajjal tudnak felfele terelni
ja es fain az autod, jol nez ki ezekkel a felnikkel
-
-
Szerintem ez minden ilyen "fapad/olcsó" kocsira igaz, főleg Kia/Hyundai vonalon. Nekem is az egyetlen zavaró zaj a gördülési.
Kivéve mikor a szép sima vadiúj aszfalton/autópályán száguld az ember.
Kia Rio 2017.
Igaz nálam tetézve van 205/45 R17 kerekekkel.
Ezért is vettem csendes gumikat rá, de csak picit lett jobb, de legalább jól tapad meg jól néz ki.Mindezek ellenére én imádom.
-
rbalint88
addikt
Uj i30, elvileg 50 literes tank, 2km range-nel a tanksapkaig csepegtetve 46liter ment bele, szoval van rahagyas boven
Igertem reviewt:
Hyundai i30 wagon 1.5t-gdi (159lo/253Nm) mhev dct Comfort - 2020km belekerult 4 het alatt, eddig nagyon tetszik. Fogyasztasa bc szerint 9,5 (40fok, ordito klima, Bp dugo halal) es 5,3 kozott alakul eddig (fout-autout-autopalya 250km-es szakasz, szabalyokat betartva, minimalis klimazassal).
Ereje van, 180-ig jol lep, most mar osszekopott, igy vegigforgatva se “reked be”, 5000 feletti fordulatot nyersebb allapotaban nem szerette fulre. (Sportmodban veletlenul elforgott fole, pedig nem volt ra igeny).
Alapbol mindig ecoban indul, egy-ket benazason kivul nem is igenyli a normal es sport modot - neha hamarabb visszavalthatna emelkedon, meg takarekosabb is lenne. Mivel ez nem N-line kivitel, nincs a kormanyon valtoful, ilyenkor jo lenne, de a valtokarral lehet manualisan valtogatni. Maga a valto gyors, kickdownra vagy nagyobb gazra szepen visszapakol. A tartossaga ugye meg kerdeses. 48V-os mhev rendszer miatt a startstop gyors, nem remeg bele az auto a leallitasokba es az ujrainditasokba sem, eddig talan egyszer indult egy minimalis razkodassal. Vitorlazo mod nagyon tetszik, optimalis korulmenyek kozott ki lehet guritani akar 2km-t is allo motorral.
Carplay sajnos csak kabelen van (ausztral piacon megy wireless is), de stabil, jol mukodik. Hangzas nagyon jo, kb hozza az Audim szintjet.
Menetkomfort alapvetoen jo, szelzaj alig, motorzaj szinten, futomu se dubog, viszont a gordulesi zaj az jelentos, foleg durvabb utfeluleten - gondolkodom a kerekjaratok utolagos zajszigetelesen. Autopalyatemponal is eleg csendes, 180-nal se kell emelt hangerovel beszelgetni. Utasteri anyagok minosege eleg jo, ebben sokat fejlodtek.
Futomu feszes, stabil. Kormany kicsit mu erzetu, ebben biztos benne van a villanyszervo mellett a savtarto is. Gumikkal nem vagyok megelegedve annyira, ez a gyari keverek kevesbe tapados, mint a sima boltban kaphato (Michelin Primacy 4, 225/45R17).
A savtarto mellett utkozesre figyelmezteto rendszer is van benne, utobbi neha kicsit tulparazza, de szerencsere csak csipogasra van allitva, nem fekez bele egy szukebben inditott savvaltasba. A savtarto igyekszik kozepen tartani, eleg ugyes. Sajnos a magyar orszagutak allapota miatt ott ki kell kapcsolni, ha nem akarsz vele birkozni allandoan.
Elso ulesek kenyelmesek, hely is eleg. Hatso labter kicsi sajnos, elantraban legalabb 5 centivel nagyobb volt.
Csomagtarto merete kicsit csalodas, a kalaptarto alatti resz eleg lapos, babakocsi es hordozo kitolti a teret, az elantraban tagasabb volt ez a resz. A padlo alatt van ugyan csomo rekesz, de jobban orulnek, ha a padlot lejjebb lehetne rakni 10-20 centit es annyival kevesebb lenne a lenti pakoloresz. Potkerek nincs, az mhevben opciokent sem.
Osszessegeben szeretem, a valtot kiveve (a tobbi dct-s ceges Hyundai tapasztalatai alapjan) sajat penzen is megvennem, bar akkor inkabb Proceed kellene ugyanezzel a motorral. -
Ocean
tag
válasz
bandika0626 #2993 üzenetére
Hát akkor nem tudom mi van, nyilván figyelem majd a további tankolásoknál is.
Nem hiszem, hogy az első kattanás után tovább kéne tölteni, ráadásul a szintjelző is maxot mutatott utána. A két fogyasztás pedig adott.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hisense LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AliExpress tapasztalatok
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- Linux kezdőknek
- Eredeti játékok OFF topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- SJCAM SJ4000 FullHD Action Cam
- További aktív témák...
- Apple Macbook Pro 13 2020 - M1 - 8GB/256GB SSD - Touch Bar - 102 Ciklus - 99% Akku - Ezüst - MAGYAR
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! HP EliteBook 820 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest