Hirdetés
- Minden hónapban vettem egy sorsjegyet 1 éven át! (2024)
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Digitális Állampolgárság Program
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
Bep
őstag
válasz coppola #20408 üzenetére
Ő letette ittasan a PÁV1-t, de, ha Gipsz Jakab jön veled szembe, vagy balról a stop tábla irányából, ő lehet nem. Ezek nem személyre szabott szabályok. Hanem mivel mindenkire érvényesek a közlekedési szabályok aki a közlekedésben részt vesz, ezért a közre van szabva. A közlekedés nem kocsmajáték.
Ha kerékpáron arra van bízva, hogy ittasan tud-e közlekedni, viszont baleset esetén amit mondjuk mégis csak az egyén okozott, azzal bizonyítja, hogy mégse jött össze abban az állapotban, így már csak nem csak szabálysértés miatt kell felelnie. Ezt hívják úgy, hogy felelősség. -
PociAti
őstag
válasz coppola #20404 üzenetére
Nem tudni mikor lesz új szabály. Hírek szerint már elég előrehaladott állapotban van, de ez még megbukhat. Csak a megjelenés szándékozott idejét szokás közölni ("még idén"), de ezt a bátrabbaktól már tavaly is olvasni lehetett.
Az viszont szinte biztos, hogy az elektromos rollert soha nem fogják bringának "minősíteni". A terv az, hogy a normál teljesítményű elektromos rollerekre a kerékpározás szabályai fognak vonatkozni, pár megkötéssel (nem szállíthatnak utast). Nagyobb teljesítményűekre meg leginkább az SMKP szabályai.
Ittas vezetés pedig kerékpáron sem elfogadott!
https://kerekpargurublog.hu/ittas-kerekparozas/
"Az ittas kerékpározás abban az esetben büntetendő, ha a kerékpáros olyan mértékben ittas, hogy nem tud biztonságosan kerékpározni. Tipikusan példa erre, ha nem tud egyenesen biciklizni, vagy nem tudja a karját irányjelzésre emelni stb."Abból semmi jó nem származik, amikor egy ittas személy próbálja meg magáról eldönteni ittas-e. Vagy ha tisztában van ittasságával, akkor helyes döntést fogja meghozni.
-
OhYeah
kezdő
válasz coppola #19892 üzenetére
Ezzel a résszel vitatkoznék - mármint azzal hogy csak a ccm irányadó mert én úgy olvastam hogy a kW is irányadó meghajtásól függően.
"Az SMKP a KRESZ szerint olyan 2, 3 vagy 4 kerekű jármű, amelynek hengerűrtartalma maximum 50 köbcentiméter, elektromos motor esetén pedig legfeljebb 4 kilowattos a névleges teljesítménye."
Nem lehet 4 kw-nél erősebb az SMKP ha elektromos motor hajtja, továbbá meghajtástól függetlenül a megengedett legnagyobb sebessége nem lehet nagyobb mint 40-45km/h.
Szerintem a nagyteljesítményű rollerek peak-en többet tudnak mint 4kW, azonban abban igazad van hogy a sebesség nem csak a teljesítmény függvénye. Szívre tett kézzel, kisdobosi becsületszavadra, őszintén tudnád mondani hogy a 90et menő gilera runner-en minden törvényes és semmi tuning nincs rajta hogy elérje a 90km/h-t ?
-
Somatom
veterán
válasz coppola #19839 üzenetére
Írtam már. A német biztosítóhoz bevittem a rollert, meg a hazai papírjait. Megnézték a számát és az EU megfelelősségi igazolást és megkaptam a német matricát. Szerencsére a D-E verziókülönbség nem tűnt fel nekik. Azóta már csináltam éves újítást. A tavalyi rendszámmatrica ződ volt, az idei meg fehér.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest