Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Lalikiraly: Kinek milyen setupja van?
- eBay-es kütyük kis pénzért
- mefistofeles: A furcsa hobbi.....
- sziku69: Szólánc.
- Kalandor: „Ha engedtem volna a lelkiismeretemnek, az üzlet kevésbé lett volna jövedelmező”
- Meggyi001: Eldugott helyek Párizsban, amiket jó eséllyel még nem láttál...
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
Tangerine #29108 üzenetére
Attól függ hol akarsz belenyúlni. Ami a hall szenzorból kijön, az sima analóg jel,
feszültség, tiszta sor. Ellenben azt legtöbbször a kijelző digitalizálja, és az ECU
felé már binárisan megy a gázállás, a többi paraméterrel egyetemben. (Eleve a
tempomat nem hamisítja meg a gázállást: az ECU "tudja", hogy elvetted a gázt,
de leszarja, ha éppen úgy gondolja, hogy aktivizálni kellett a sebességtartást...)"Normális" vezérlőkön van külön kapcsoló a tempomatra, ha kell bekapcsolod...
Az Arduino amúgy natívan nem sima analóg jelet ad ki, PWM-mel operál. (Nem
biztos, hogy szeretné az ECU, s kellemetlen a debuggolást az árokban kezdni.)Én is híve vagyok a DIY-nek, jópofa dolog az építés a tuningolás, programozás,
ám mindezt forgalomba engedni problémás lehet. Akkor már inkább egy VESC!
Az is paraméterezhető, programozható, igaz alapból nincs hozzá kijelző, de, ha
nagyon benne vagy a témában, írhatsz egy fordító protokollt akár Arduinoval.
(A VESC is soros porton kommunikál, a kijelző is a legtöbb esetben, így a kettő
közé berakható egy fordító, és akkor működhet a gyári kijelző egy VESC-kel.
Ez amúgy egy tök jópofa kihívásnak hangzik. Lehet még piaci igény is lenne rá:
eleve a VESC tud FOC kontrollt, így csendesebb mint az átlag trapézos hajtás,
tud nyomatékra szabályozni, így sokkal finomabban vezethetővé válik a roller...
Valaki írta, hogy olyat szeretne, hogy NE csak sebességkorlát legyen a fokozat:
hát a VESC-en ilyen eleve nincs, emulálni lehet a gázállást manipulálva, szóval
valóban gyengébb lesz 1-esben, mint 3-asban. A sebességkorlát külön téma...)Ui: viszont ha már VESC, ott is beüthet bármi gebasz: az áramtalanító kapcsoló
hasznos ötlet... Gyengébb rollereken nem kritikus, de ha elszabadulna többezer
watt, abból akár komoly baleset is lehet. Én pl. konkrétan egy motoros kapcsoló
vészleállítóját használtam áramtalanításra, nem volt rá szükség. De bármi lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ford topik
- Meghalt a Windows 10, éljen a Windows 10!
- ASUS routerek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- ROG Xbox Ally X: Összefogás
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Fotók, videók mobillal
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Z Fold6 Navy Duplakijelzős produktivitás, 120 Hz, Galaxy AI,2027. 09. 19
- ÁRCSÖKKENTÉS ASUS HD6870 videókártya
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3703, 100% Akkumulátor
- Nagyakkus, mobilnetes - Dell Latitude 5330 i3-1215U 6mag! 16GB 512GB 13.3" FHD 1 év gar
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 5500 / RX 5700XT 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest