- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomasz100
csendes tag
Végre plussz infot kaptam az F4 objektumról a bunkermúzeum.hu-n ,kérdéseim és felvetéseim válaszokra találtak:
A hatvanas-hetvenes években csak legendák voltak róla, 1981 után viszont már köztudottá vált, hogy Budapest szívében, a Szabadság tér alatt csaknem 50 méter mélyen atombunkert építettek az ötvenes években. Az F4 objektum ma ugyanabban a formájában létezik, mint amikor megépítették, sok berendezése 60 éves.
A Rákosi-bunkernek is nevezett építménynek több bejárata van, ezek közül az egyik a 2-es metrónak a Deák Ferenc tér és Kossuth Lajos tér közötti alagútjából nyílik. Az üzemzárás és a pálya áramtalanítása után ezen keresztül jutott el a mintegy negyven sajtós a BKV által szervezett csütörtök éjjeli bunkerbejárásra. A Múlt-kor stábja jóval korábban forgatott a föld alatt: munkatársaink még 2007-ben ereszkedtek le a védelmi létesítménybe.
A bunkerhez egy szűk folyosón és lépcsőkön át vezet az út, fala szovjet gyártmányú tübbingekből áll, a levegő párás, langyos és penész szagától terhes. A H alakzatban épített bunker nagyjából a Szabadság tér alatt van. Az ötvenes években kezdte hozzá, hogy egész pontosan mikor, azt Vajda Zoltán, a BKV főmérnöke szerint nem lehet tudni, a tübbingeken mindenesetre 1951 körüli évszámok láthatók. A 2-es metró építésének akadozásával párhuzamosan a bunker munkálatait is felfüggesztették, egyes források szerint 1953-ban mégiscsak befejezték. A metróalagúttal 1973-ban kötötték össze.
Nevét onnan kapta, hogy akkoriban a föld alatti munkahelyeket így jelölték, mert egyszerűbb volt kódnévhez, mint címhez párosítani őket. F1-2-3-ról nem tudnak, az 5-ös és 6-os pedig a két metróvonalon található.
A főmérnök elmondása szerint korábban legendák voltak arról, hogy rabokkal építtették meg a bunkert, de mai tudásuk alapján vidékről hozott építőmunkások dolgoztak rajta, akik úgy tudták: metrót építenek. Akkoriban a bunkerről senki nem tudhatott, sőt a metró polgári védelmi célú hasznosítása is titkos volt. A metrókat ugyanis ebből a célból is építették, a 2-es és a 3-as vonal Budapest legnagyobb óvóhelye, 220 ezer ember férne itt el.
A gyorsvasúti igazgatóság 1981-ben kapta meg a 3500 négyzetméteres bunkert, akkor hozták nyilvánosságra létezését - idézte fel a főmérnök. Arról is voltak pletykák, hogy az F4-nek közvetlen összeköttetése van a Parlamenttel, ám nem találtak olyan nyomot, amely ezt igazolná.
Az F4 korának legjobb bunkere volt, a BKV szerint talán még egy atomcsapás ellen is megvédte volna a lakosságot. Több mint kétezer ember befogadására képes, de a tervek szerint a BKV polgári védelmi irányító központját, a városfejlesztési és kereskedelmi minisztérium apparátusát akarták veszély esetén oda telepíteni
A bunker fő folyosóiról több kis szoba nyílik, ezekben vécék és mosdók találhatók, amelyeket hatvan éve ugyanebben a formában alakítottak ki, azóta senki nem nyúlt hozzájuk. Ugyanilyen a generátorház, amelyben két, egyenként 26 kilowattos dízelgenerátor működött. A Ganz generátorok mára elrozsdásodtak, a párás levegőtől penészesek lettek. A szomszédos szobában több akkumulátor található, ezekről biztosították volna vész esetén az áramellátást. A főmérnök szerint az akkumulátorok szintén 60 évesek, ugyanott vannak, ahova hat évtizede lerakták őket.
Vajda Zoltán a bejáráson bemutatta a levegőcserélő rendszert is, amely szintén több évtizedes berendezés. Normál esetben a rendszer a felszínről szívta a friss levegőt, a levegő elszennyeződése esetén pedig szovjet harcigáz-szűrő dobozokat használtak volna megtisztítására. Amikor 1981-ben átvették a bunkert, nagyon puritánul volt berendezve, csak asztalok és székek sorakoztak benne, ágyakat nem találtak. A főmérnök szerint arról nem tudni, hogy 1981 előtt mi volt a bunkerben, az átvételkor még alaprajzot sem kaptak.
Az építmény ma már nem használható, az összes berendezés elromlott, csak pár lámpa világít. A bunkert soha nem vették igénybe, még 1956-ban sem. Bár Rákosi-bunkernek is nevezték, maga Rákosi Mátyás sem használta az objektumot, amelyben egykoron Európa egyik leggyorsabb liftje működött a Steindl Imre és Zoltán utca sarkán álló ház és a bunker között. Manapság heti rendszerességgel járnak le, ekkor szellőztetnek, illetve víztelentik az építményt.A BKV most azon fáradozik, hogy valahogy hasznosítsa a bunkert. Bolla Tibor, a BKV gazdasági vezérigazgató-helyettes felfedte, hogy a létesítményt jelenleg a Nokia TrafiCom bérli, amelyben a BKV egyszázalékos tulajdoni résszel rendelkezik. Ez a cég végzi a BKV belső távközlési szolgáltatását, és az F4-et is távközlési célokra veszi igénybe. A BKV csak ilyen jellegű alkalmazást enged. Eddig állami cégekkel próbálkoztak, de nem jártak sikerrel, most a magánszektorban próbálják "hasznossá tenni" a föld alatti építményt.
A fennmaradt dokumentumok szerint egyáltalán nem csak Rákosi kívánt volna elbújni az F/4-es jelű (hivatalos megnevezése szerint) „műtárgyba” az atombomba elől. A történet második fele ugyanis már Kádár János nevéhez fűződik.
A 1952 május 1-e óta épülő alagúttal kapcsolatos beruházási teendőket 1956. december 31-ig a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium irányította. Ez idő alatt a Légoltalom Országos Parancsnoksága (LOP) csupán a szakértői feladatokat látta el. 1956 végén azonban a minisztérium – az (akkor még) Ideiglenes Központi Bizottság egyetértésével – az összes, a tervezéssel és az építkezéssel kapcsolatos feladat átadta a LOP-nak. Ez a magyarázata annak, hogy amikor fél év múlva döntést kellett hozni az alagút további sorsáról, a légoltalmi parancsnokság tett jelentést a Politikai Bizottságnak a kialakult helyzetről.A műtárgy bemutatása néhány pontos műszaki adatot is tartalmaz a „Pártapparátus védett munkahelyével” kapcsolatban. A 45 méter mélységben, 6 m átmérőjű öntöttvasból készült alagút (tübing) az Árpád utca 12. sz. alatti ház udvarán lehajtott akna és a Szabadság téri kijárat között húzódott. (A mai Steindl Imre utcai ház, amint akkoriban a háztömb egésze, a pártközpont elhelyezését szolgálta.) A Pártgazdasági Osztály előírása szerint 250 fő „aktív, magasnívójú szellemi munkát végző dolgozó” számára kellett megfelelő védelmet és zavartalan munkahelyet biztosítani az esetleges háborús légitámadás során. A munkahely zavartalanságának feltételeit már meglehetősen differenciáltan szabályozták. 15 fő részére terveztek külön szobát, a többiek csoportos munkahelyre számíthattak. A maradék hat fő viszont kiváltságos ellátásban részesült: személyzeti szobájukhoz városi telefonállomás, külön mosdó, WC , fürdő, zuhanyozó járt. 22 fő részére „a munka természetének megfelelően” tanácskozót terveztek. A 45 fős ebédlőbe a főleg tartósított ételek elkészítésére alkalmas konyhából került ki az ennivaló, a 4 fős betegszoba mellett orvosi rendelő foglalt helyet. A belső informáláshoz minden helyiséget hangszóróval láttak el, a külső kapcsolatokat géptávíró összeköttetés valamint rádió adó-vevő készülékek biztosították.
A műtárgy tervezett védelmi potenciáljának fontos paramétere volt, hogy egy tíz tonnás óriásbomba vagy egy atombomba „20 kg/cm2. alapterhelésű nyomása ellen”, illetve az „ismert és ismeretlen harci gázok” ellen is védelmet kellett nyújtania. Ez utóbbit úgy kívánták megoldani, hogy lezárják a felszínre vezető nyílásokat, és a belső levegő „regenerálásával” kétszer 24 órán keresztül biztosították volna a lent tartózkodáshoz szükséges oxigént. További védelmi elemként a bejárati felszíni csarnok az „S-C-1800 kg-os universális rombolóbombára” lett méretezve. Az energiaellátás alaphelyzetben a városi hálózatból történik. Biztosításul az önálló Diesel generátor-gépcsoport mellett számítottak a metró vonalának kiépítése után a földalatti villamoshálózatára is.
A létesítmény működési céljainak meghatározására a légoltalmi parancsnokság négy szempont tisztázását kérte a Politikai Bizottságtól:
a) Az ország fegyveres védelmének idején a műtárgy állandó munkahelyül, vagy időszakos (légiriadó alatti) munkahelyül szolgáljon?
b) A védett munkahelyen tartózkodó személyek munkájának jellege, különös tekintettel a külső kapcsolatokra.
c) Milyen állami és pártszervekkel kell biztonságos hírösszeköttetést biztosítani?
d) A felső pártvezetés ezen műtárgyból mennyire kívánja figyelemmel kísérni a hadsereg tevékenységét és az országot ért támadások helyét, valamint következményeit?
A fentiek eldöntése mellett a pénzügyi problémák is sürgős döntést igényeltek. 1956 végén a műtárgy gyakorlatilag használhatatlan volt, miközben a költségek már meghaladták a 34 millió forintot. A vízszintes alagutak a függőleges aknákkal együtt is csak 73 %-os műszaki készenlétet jelentettek, míg az építkezés egésze csak 63 %-ában valósult meg. Hiányzott még a teljes vízszigetelés, a vasbeton köpeny, a belső szerkezeti és gépészeti berendezés, a Szabadság téri akna védőszerkezete és a földalatti vasúthoz csatlakozó szellőző alagút, amely egyúttal vészkijáratként is működött volna. A befejezéshez szükséges költségeket ekkor 14 és fél millió forintra becsülték.
A Politikai Bizottság 1957. augusztus 13-i ülésén tűzte napirendjére az „F/4 jelű, a pártapparátus védett munkahelyével kapcsolatos” jelentést. Az első napirendi pontot az „ellenforradalmi szervezkedés vizsgálatának eredményéről”, Biszku Béla belügyminiszter terjesztette elő, zárt ülésen. Az alagút 6. napirendi pontkénti tárgyalására viszont a pártközpont Gazdasági Osztályának és a BM Légoltalmi Parancsnokságának a képviselői (Laczkó Pálné illetve Lesták István és Racsek Károly) is meghívót kaptak. Lesták javaslatára, miszerint az építkezést be kellene fejezni, hiszen így, ahogy van, évente komoly károsodás éri, Kádár János közbevágott: „nagyon sok pénzbe kerül”. Lesták magyarázatképpen kitért a jelentésben is szereplő P/50-es objektum helyzetére. Ez a Vár alatt elhelyezkedő, és 95 %-ig kiépített műtárgy volt, amely a Politikai Bizottság tagjai valamint az állami vezetők (Minisztertanács tagjai, HM Vezérkar stb.) elhelyezésére szolgált. A „korábbi vezetés” ezzel egy időben mégis döntést hozott az F/4 megépítéséről is. „Ebben már benne van 34 millió – érvelt a OLP-vezető. Nem közömbös, hogy a 34 millió kárba vesz-e vagy nem. Ezt mi nem tudjuk eldönteni, ezért hoztuk ide a javaslatot.”
A korabeli pártszokásoknak megfelelően a Politikai Bizottság üléseire hozott előterjesztés egyben határozati javaslatot is tartalmazott. A LOP dilemmáját jelezte, hogy „A” és „B” alternatívát is kidolgozott, ami viszont nem volt mindennapos. Az építkezés folytatása 20 millióba, leállítása félmillióba került volna. Mivel napirendi pont vitájában további hozzászóló nem akadt. Kádár János tett javaslatot: „A legszimpatikusabb a Szabadság téri lejárat befejezése és a megfelelő összeg megadása. Ezt fogadjuk el.” A jelentésben megfogalmazott a) – b) kérdésekről nem esett szó.
Végül a Politikai Bizottság határozata kimondta: „Egyetért a Szabadság téri lejáró befejezésével (és ezzel a műtárgy befejezésével). Utasítja az Országos Tervhivatal elnökét, hogy az ehhez szükséges 1,5 millió Ft-ot részben az 1957-es évben (800.000.-Ft) részben 1958-ban biztosítsa, ne csak pénzben, hanem anyaggal is. Az állagmegóvás érdekében évenként 250.000.-Ft-ot bocsásson a BM Légoltalmi Parancsnokság rendelkezésére.”
Az pedig, hogy az Országos Levéltárban fennmaradt iratból a fenti zárójeles részt – „(és ezzel a műtárgy befejezésével)” – ki, mikor és milyen szándékkal húzta ki, már a döntés utóéletéhez tartozik.
Ui:Tudja valaki mi az a
P/50 objektum? Hol van? Stb,? -
válasz
boeing707 #2241 üzenetére
összeszecskázott zöld kukorica szár, pár hónapos rohasztás után szarvasmarhák kedvenc csemegéje
Ne haragudj, de ez nem siló, ez a szilázs meghatározása!
Különben:
(nem rohasztunk, mert nem trágyát készítünk, hanem különböző adalékok és nagyfokú tömörítés segítségével erjesztünk!)
(nem csak a kukorica szára, hanem a teljes kukorica növény az alapanyag!)
(nem csemege, hanem tejelő állományok monodiétás étrendjének alapja!)
-
boeing707
csendes tag
Mea culpa, mea culpa.......sajnos Pannonhalmán végeztem a középiskolámat, de csak ez maradt meg.......
Igen, határozottan felismerem, hogy az említett képen a nyúltenyésztésre vonatkozó népgazdasági hasznosítás tervezet (röviden: privatizáció) nyúltáp biztosítás logisztikai láncának egyik szükséges és elengedhetetlen eleme látható, ami sajnos már nem lellehető fel a bázis területén, a brazil fémgyűjtők áldásos tevékenységének köszönhetően. De ez szintén SILÓ!!!
Mégegyszer bocsi a rövid látásomért, de a vak TYÚK szindróma bejött.
Talán egyszer még szecskázott zöld kukorica szárról készült képet is találunk az almáriumban, természetesen Császár-i vonatkozásban. -
Gyula35
újonc
Sziasztok!
Mezőfalva-i katonai bontó látogatható, illetve tudtok segíteni abban hogy hol találok róla képeket?
Sziasztok
-
ócskás
aktív tag
Töredelmesen bevallom, nem hagyott nyugodni ez a siló-téma! Elkezdtem keresni -és aki keres, az talál, na meg a vaktyúk és a szem esete...beletenyereltem a témába -azaz a silóba!
Az eredmény: megdönthetetlen bizonyítékom van, hogy Császáron VOLT SILÓ!
ITT A KÉP !!!
2005 április elsején (szemlátomást nem áprilisi tréfa gyanánt) fotózta M62 265 alias Bayzs -
boeing707
csendes tag
Ilyen szakemberek véleményét megismerve, én is úgy döntöttem, hogy ott siló nincs s nem is volt. (talán lesz, ha egy jól működő TSZ veszi meg a területet). Csak 46-szor vizsgáltam át az objektumot, de tudom, hogy ez nem jelent semmit. Remélem, hogy a megjelenő könyvemben sikerül a valósághoz erősen közelítő tényeket ismertetni, de szeretném előre bocsátani, hogy ebben a vonatkozásban még maga Mózes sem tudott volna "kőbe" vésett állításokat leírni.
De SILÓ, az nem volt Császáron!!! (sem föld felett, sem föld alatt). -
hadsz
tag
Siló,siló...várjunk csak! Nem, 'asszem azt én sem találtam ott...
-
boeing707
csendes tag
Egy újszülöttnek minden infó új!!!!
Csak a szegényes műszaki magyar nyelv védelmében:
Siló:
---------összeszecskázott zöld kukorica szár, pár hónapos rohasztás után szarvasmarhák kedvenc csemegéje,
---------magtárak, malmok, takarmány feldolgozó művek területén az adott termés tárolására szolgáló, általában kör alaprajzú, föld felszín feletti, függőleges írányú építmények,
---------interkontinentális rakéták indítására szolgáló függőleges elrendezésű, föld felszín alatti, kör alaprajzú, mérnöki létesítmények,
---------cement és beton gyártó művek területén, kör alaprajzú, föld felszín feletti, függőleges irányú, tároló mérnöki létesítmények,
---------siló kombájn, általában zöld M rendszámmal közlekedő géperejű jármű,
Előszeretetel alkalmazzák, csak M.o-on, a földbe süllyesztett, vízszintes írányú, előre gyártott beton elemekből kialakított, különböző célú tárolókra a siló megnevezést, de ezek a GRÁNITOK!!!!
Ezekből csak kézi erővel mozgatott szállító kocsikon indítottak rakétákat, a kijárati ajtó felé. (ha nyitva volt).
Ha még valakiben maradtak kételyek, azoknak a különböző lexikonokat ajánlom, mert ott még több meghatározást találnak a "SILÓ" fogalomra. -
ócskás
aktív tag
Ha már SS-22 ről van szó: nem silóból indítják!
-
ócskás
aktív tag
válasz
tazman75 #2238 üzenetére
Jártam már többször ott, de silót nem találtam.
(képek Császárról.)
-
tazman75
csendes tag
Nem tudom ez mi lehet.
Jelenleg úgy tudom, hogy a Szovjetunió területén kívül, csak Kubában volt nukleáris rakétájuk telepítve a ruszkiknak.Személy szerint kétlem a valóságtartalmat.
Több hasonló cikket láttam már én is, de ha igaz MO.-n nem volt Rakétasiló.
Érdekes, hogy képet nem mellékeltek.Most néztem utána, volt ott egy atomfej tároló.
Ócskás már járt ott, többet majd (remélem) tőle, vagy Hadsz-tól.
-
Elena
csendes tag
Mi ez a baromság?
Szovjet rakétasilóban jártak a polgármesterek
http://www.kemma.hu/komarom-esztergom/kozelet/szovjet-raketasiloban-jartak-a-polgarmesterek-256682
-
f_norbi
újonc
Sziasztok,szép napot mindenkinek! Érdeklődnék,hogy Csongrád megyében tudtok-e,elhagyott laktanyáról?Állítólag van HÖR is de nem tudom hol lehet.Segítségeteket előre is köszönöm.
-
ócskás
aktív tag
válasz
nem_tom #2233 üzenetére
MH 1. Honvéd Tűzszerész és Hadihajós Zászlóalj laktanyája.
Tavaly április Hirtelen frissebb anyagot nem találta
Szvsz azért tünik elhagyatottnak, mert szinte folyamatosan terepen vannak... -
Gyula35
újonc
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Már több fórumom is próbálkoztam, sajnos nem sok sikerrel. Régen olvasom több helyen is a kihalt , elhagyatott hekyekről szóló fórumokat és valamelyik oldalon kb két éve a kép.tárban találtam nagyon sok képet egy bázisról ahol leselejtezett katonai eszközöket,teherautókat,repülőket,helikoptereket stb. tároltak.A galéria neve kihalt katonai bázisok volt, és "valahol európában"volt a mappa neve. Nem tudja valaki hol találhatók meg most ezek a képek, illetve hol van az a bázis.
Segítségeteket előre is köszönöm.Sziasztok
-
hadsz
tag
Szia Ócskás!
Ismerem ezt a képet,magam is lementettem régebben a netről.Néhány részlet azonban ezen nem pontos.Szerintem a helyiségek beazonosítását is csak felületesen végezhették el,igaz akkor még a sokkal több berendezés illetve azok maradványai adhattak némi támpontot.Azért persze még most is vannak egyértelműen beazonosítható helyiségek,de nekem sokat segített például a csehországi vezetési pont ,amely szinte teljesen megegyezik a tevelivel,talán valamivel kisebb,de nagyon sok hasonlóságot fedeztem fel,amelyek számos kérdést válaszolnak meg.Ott ugyanis jóval több berendezés maradt meg.Egészen addig,amíg le nem zárták néhány évvel ezelőtt véglegesen...
Ettől függetlenül én is szívesen elolvasnám a képen is látható felsorolást.Gyanítom,hogy az eredeti a HM vagy a Hadtörténeti Múzeum levéltárában lehet. -
hadsz
tag
válasz
PeppErKorN #2220 üzenetére
Köszi!
Két percnél valóban több volt... -
hadsz
tag
Üdv mindenkinek!
Már régóta terveztem,hogy a nagyteveli vezetési pontról is készítek egy 3D-s modellt,hogy jobban "kézzelfoghatóbb" legyen az ojjektum... : )
Az elmúlt hónapban a pápai paintballosok segítségének köszönhetően többször is volt alkalmam nyugodt körülmények között felmérni a bunker minden részletét.Egy barátomtól kapott lézeres távmérő lényegesen gyorsított a dolgon,de még így is elég tökölős meló volt...
Impozáns méretű bunkerről van szó,aki járt ott az tudja miről beszélek.A főfolyosó teljes hossza 187m,az ezzel párhuzamos szervízalagút is 105m,a mellékfolyosó 80m.Összesen mintegy 148 helyiségből,szobából,kisebb-nagyobb teremből áll.
A modellről készült képeket feltöltöttem a képtáramba:
néhány kép mutatóba:
-
ócskás
aktív tag
válasz
PeppErKorN #2208 üzenetére
Harmadik napja töröm a fejem az osztályparancsnok nevén, de amikor már kezdem úgy érezni, hogy közel járok a megoldáshoz, Alzheimer kartárs mindíg közbekotyog...
-
nem_tom
őstag
Én csak azt ismerem, ami a Budapesti Palace Pólus center környékén van, szinte minden héten elmegyek mellette, de már biztos említette valaki.
-
hadsz
tag
válasz
PeppErKorN #2208 üzenetére
Az osztályparancsnokot sem ismerem...
-
ócskás
aktív tag
Találós kérdés: Hol készült a felvétel?
(segítség: figyeld a PU-t)
Sajnos nem tudtam máshogy beilleszteni...
-
pavetack
újonc
Helló mindenkinek!
Új tag lévén először végigolvastam a fórumot.
Eltartott néhány napig, de megérte.
Rengeteg számomra hasznos infót kaptam.Kérdésem lenne, hogy ki tud valamit az alábbi létesítményről
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Windows 11
- Autós topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- LibreOffice topik
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Nemzetbiztonsági aggályok merültek fel a TP-Link kapcsán
- Gumi és felni topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Eging PV 410W silver napelem verhetetlen áron
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Goodyear EfficientGrip Performance 2 205/50 R17 93W méretű nyári gumi
- NAVEE N65 roller eladó
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- AKCIÓ! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol fejhallgatóval garanciával hibátlan működés
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6150 (18c/36t, 2.7/3.7GHz), 512GB RAM,10G, H740p 8GB, áfás
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest